از بین انواع ماهی جنوب چگونه ماهی سرخو را برای کودکان تهیه نماییم

گزارش بازرگانی،   4010128018 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

هنگام خرید انواع ماهی، کودکان یکی از پارامترهایی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند. از بین باکیفیت‌ترین ماهی‌های موجود در بازار، ماهی سرخو یکی از بهترین‌هایی است که به مشتریان پیشنهاد می‌شود. حا آنچه که اهمیت پیدا می‌کند پخت ماهی سرخو است که باید به روشی مناسب با کودکان صورت گیرد. در این متن تلاش کرده‌ایم ۳ روش اصلی ماهی که مورد علاقه‌ی کودکان است را بررسی کنیم:

سوخاری کردن یک روش عالی پخت ماهی سرخو برای کودکان

همانطور که می‌دانید بچه‌ها عاشق غذاهای سوخاری با ظاهر خوب هستند. برای اینکه آن‌ها را به خوردن ماهی سرخو عادت دهید می‌توانید ماهی سرخو‌ را فیله کرده و با دستور‌های مختلفی که در مقاله تهیه ماهی سوخاری آموزش دادیم، سوخاری کنید. نکته مهم در تهیه ماهی سرخو سوخاری برای کودکان، شکل فیله‌‌ها است. تا می‌توانید از خلاقیت خود برای شکل دادن به فیله‌ها استفاده کنید. فراموش نکنید که ماهی‌های بدون استخوان و کم استخوان و همچنین ماهی‌های چرب را برای سوخاری کردن انتخاب کنید. همچنین انواع سبزی و صیفی‌جات را هم با شکل‌های زیبا تزیین کنید تا غذا ظاهر خوبی داشته باشد و کودکان از خوردن آن لذت ببرند. مطمئن باشید این روش جواب می‌دهد. خب بریم سراغ روش بعدی! برای خرید انواع ماهی سرخو اینجا کلیک کنید

برای کودکان کوکو یا کتلت ماهی سرخو بپزید!

مرحله اول باید ماهی سرخو را بپزید. برا این کار ماهی را داخل یک قابلمه آب بیندازید تا بپزد.( البته اگر دوست دارید می‌توانید فیله ماهی سرخو را بصورت چرخ کرده داخل کوکو استفاده کنید. در اینصورت نیازی به آبپز کردن ماهی ندارید). در یک قابلمه دیگر هم سیب زمینی‌ها را آبپز کنید. فیله‌های آب پز شده را ریش ریش کرده یا فیله آماده را چرخ کنید. حالا گشنیز، جعفری، سیر و پیاز را ریز و ساطوری کنید و با نمک، فلفل، زردچوبه و آب لیمو به مواد اضافه کنید. خوب با گوشت ماهی سرخو مخلوط کنید تا ماهی مزه دار شده و بویش گرفت شود. بعد از آماده کردن ماهی، سیب زمینی‌ها را پوره کنید یا اگر نیم پز هستند رنده کنید.

حالا تخم مرغ و سیب زمینی را به گوشت ماهی سرخو اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. نکته مهم در طبخ کوکو ماهی بندری، تندی آن است. جنوبی‌ها این غذا را بسیار تند درست می‌کنند. اما اگر قصد دارید کوکو را برای کودکان درست کنید فلفل بسیار کمی بریزید. اما اگر مایلید بعد از سرخ کردن سهم فرزندتان، می‌توانید برای تندی بیش‌تر به مابقی مواد فلفل قرمز بریزید تا تند شود و برای خودتان سرخ کنید. برای سرخ کردن کوکو، طبق معمول روغن را داغ کنید و مقداری از مواد کوکو را با دست شکل دهید و داخل تابه بچینید. یا می‌توانید از قالب‌های طرح دار برای جذاب کردن شکل کوکو استفاده کنید. دو طرف کوکو‌ها را به خوبی سرخ کنید تا خوب طلایی شوند. حالا کوکوی خوشمزه تان آماده است. می‌توانید همراه انواع صیفی‌جات و سبزیجات سرو کنید. نوش جان!

فیش اند چیپس انگلیسی، یک روش جذاب پخت ماهی سرخو

بکنیک پودر، نشاسته ذرت و آرد معمولی را داخل ظرفی مخلوط کنید. حالا نمک و فلفل اضافه کرده و باز مخلوط کنید تا یکدست شوند.

وقتی خوب مخلوط شدند، کم کم دلستر را اضافه کنید و خوب هم بزنید. بعد از دلستر نوبت به آب گازدار می‌رسد. آب گاز دار را اضافه کرد و حسابی هم بزنید تا کاملا یکدست شود. سپس مایع به دست آمده را نیم تا یک ساعت داخل یخچال بگذارید تا آماده شود.(در این مدت می‌توانید سیب زمینی‌‌ها را آماده کنید). بعد از گذشت نیم ساعت نوبت پخت فیله‌ها است. برای اینکار بعد از آماده کردن و شستن، آن‌ها را هم روی دستمال بگذارید تا آبشان کشیده شود. حالا روی آن‌ها نصف قاشق چایخوری نمک و یک قاشق چایخوری فلفل بریزید و خوب آغشته کنید. این کار آب اضافی ماهی سرخو را می‌گیرد. حالا آرد سفید را در بشقاب بریزید و فیله‌ها را در آن بغلتانید. بعد آن‌ها را داخل مایعی که آماده کرده‌اید بیاندازید تا کاملا آغشته شوند.

روغن را داخل ماهیتابه ریخته و داغ کنید. حالا فیله‌های آغشته به مایع را داخل روغن سرخ کنید تا خوب طلایی شوند. بعد از اتمام سرخ شدن آن‌ها را روی دستمال بچینید تا روغن اضافه‌شان گرفته شود. برای اینکه طی سرخ کردن سیب زمینی‌، ماهی سر نشود، فر را روشن کنید و در دمای 180 درجه تنظیم کنید تا گرم شود. قبل از تهیه سیب زمینی، ماهی سرخو را چند دقیقه درون فر بگذارید تا ترد و داغ باقی بماند.

تلگرامفیس‌بوکتوییترلینکدیننسخه‌ی متنی

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۴۶۹۲۲۵۲۱:۲۴:۳۳ ۱۴۰۱/۱/۲۸
بهترین غذا با این ماهی خوشمزه قلیه ماهی میباشد
ناشناس۲۴۶۹۶۴۲۱۰:۱۹:۲۴ ۱۴۰۱/۱/۲۹
از قیمتش هم خبر داری؟؟؟!!!!!!! کیلویی 230 هزار تومن تو بندر
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  19. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  20. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  21. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  22. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  23. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین