انتقادها از علی باقری منصفانه است؟/ واکنش شریعتمداری به شایعه هزینه ۸۰۰ میلیونی سفر رئیسی/ تمایل تدریجی اصلاح‌طلبان به عبور از خاتمی

گروه سیاسی الف،   4010120063 ۱۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

انتقادها از علی باقری منصفانه است؟/ واکنش شریعتمداری به شایعه هزینه ۸۰۰ میلیونی سفر رئیسی/ تمایل تدریجی اصلاح‌طلبان به عبور از خاتمی

آمار کرونا در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و ۷۵۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۳۰۴ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۱۸۸ هزار و ۷۴۹ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۰ هزار و ۵۷۷ نفر رسید.

آمار واکسیناسیون در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت، تا کنون ۶۴ میلیون و ۵۸ هزار و ۴۵۲ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۱۲۰ هزار و ۴۸۵ نفر دُز دوم و ۲۶ میلیون و ۴۹۴ هزار و ۱۵۵ نفر نیز دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

بنابراین مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۷ میلیون و ۶۷۳ هزار و ۹۲ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۵۴ هزار و ۲۰۵ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

 
رئیس جمهور: مردم را به تزریق دُز سوم واکسن ترغیب کنید

سید ابراهیم رئیسی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا «سلامت عمومی» را اولویت اصلی دولت مردمی از ابتدای استقرار خواند و ضمن ابراز خرسندی از تاثیر واکسیناسیون عمومی کرونا در کاهش آمار ابتلا و مرگ و میر، از جامعه بهداشت و درمان، پزشکان، رسانه‌ها و سایر تریبون‌داران کشور خواست مردم به تزریق دُز سوم واکسن ترغیب کنند.

رئیسی تاکید کرد: سیاست دولت اقناع افکار عمومی است و بر این باور هستیم که اگر اهمیت موضوع برای مردم بخوبی تبیین شود و قانع شوند حتما با توصیه های مسئولین بهداشت و درمان کشور همراهی خواهند کرد.

رئیسی در ادامه با تاکید بر ضرورت استمرار آموزش حضوری در مراکز آموزشی کشور،‌گفت: تعطیلی مدارس و دانشگاه ها خسارت‌های غیرقابل جبرانی دارد که افت تحصیلی از مهمترین آنها است.

رئیسی همچنین بر لزوم توجه به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مدارس تاکید کرد و گفت: چنانچه دانش‌آموزی دارای علایم بیماری بود ضرورتی برای حضور در کلاس ندارد اما این موضوع نباید باعث تعطیلی مدرسه و اخلال در آموزش حضوری بقیه دانش آموزان شود.

***

واکنش شریعتمداری به شایعه هزینه ۸۰۰ میلیونی سفر رئیسی

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول کیهان در باره شایعه هزینه ۸۰۰ میلیون تومانی سفر رئیس جمهور به استان البرز به خبرنگار فارس گفت: هزینه این سفر خیلی بیشتر از مبلغی است که در آن برگه نقل شده است! حرف‌مفت‌زن‌ها که مفتی حرف نمی‌زنند! شریعتمداری در توضیح نظر خود گفت: آقای رئیسی همانگونه که همگان شاهد بودند با مترو به کرج رفت و افطار را هم میهمان دانشجویان دانشگاه خوارزمی کرج بود بنابراین محل هزینه ۸۰۰ میلیون تومانی را باید در جای دیگری جستجو کرد.

وی افزود: این مبلغ دستمزد کاسه‌لیسان داخلی آمریکا برای دروغ‌پراکنی و شایعه‌سازی علیه حرکت مردمی رئیس جمهور است و نشان می دهد که سفرهای مردمی و بی‌هزینه و یا کم‌هزینه آقای رئیسی چقدر برای دشمن هزینه دارد! دشمن باید از این طریق، آثار حیات بخش و امید آفرین حرکت رئیس جمهور مردمی را مخدوش کند چراکه مواضع و عملکرد رئیس جمهور تمامی تلاش آنها برای معرفی غرب به عنوان الگوی قابل قبول را به آتش کشیده و بر باد داده است. شریعتمداری گفت: بدیهی است که مقابله با این حرکت الهی و برخاسته از متن آموزه های اسلام و انقلاب برای دشمن هزینه سنگینی دارد و ۸۰۰ میلیون تومان فقط دستمزد مزدوران داخلی آنهاست؛ همان‌ها که نتانیاهو از آنها با عنوان  بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران یاد می‌کرد.

ماجرای هزینه 800میلیونی سفر رئیسی به البرز و رفتار دولت قبل

علیرضا عباسی، نماینده کرج درباره ماجرای هزینه 800میلیونی شهرداری کرج برای سفر رئیسی به این شهر  با اشاره به اینکه هزینه سفرهای روسای‌جمهور سابق به‌طور خاص دولت روحانی را شهرداری استان تامین می‌کردند، به فرهیختگان گفت: «آنطور که من از افراد مطلع در این مساله پرسیدم، برای سفرهای استانی رئیس‌جمهور سابق شهردار لایحه‌ای را به شورای‌شهر می‌برد، آنجا میزان هزینه برای تدارکات و سفر رئیس‌جمهور را مصوب می‌کردند.

در دولت قبل تجملات و تشریفات سفر رئیس‌جمهور به حد اعلا بود. به همین جهت شهرداری‌ها موظف بودند این میزان هزینه را برای سفر رئیس‌جمهور تقبل کنند. شهرداری برای اینکه بتواند این میزان هزینه را تقبل کند، لایحه‌ای را به شورای‌شهر می‌برد و شورای‌شهر آن را مصوب می‌کرد.

برهمین اساس شهردار فعلی استان البرز با ذهنیت اینکه مانند رئیس‌جمهور سابق باید تدارک ببینید، چنین لایحه‌ای را به شورای‌شهر استان البرز پیشنهاد می‌دهد، البته کسی از سمت ریاست‌جمهوری از شهردار نخواسته بود که این هزینه را متقبل شود و خود شهردار براساس پیش‌زمینه‌ای که از دولت سابق در ذهنش وجود داشته، این میزان هزینه را از شورای‌شهر درخواست کرده است.

درواقع خود شهرداری تقصیری ندارد و براساس تجربیات و روالی که از دولت روحانی بوده، چنین اقدامی را انجام داده است.»

***

توضیحات روزنامه دولت درباره جزئیات اسناد نفتی امضا شده 

روزنامه ایران نوشت: «در 7 ماه نخست دولت سیزدهم بیش از ۵۵ قرارداد و تفاهمنامه به ارزش ۱۶،۵ میلیارد دلار با شرکت‌های داخلی و خارجی امضا شده که برخی از این قراردادها برای توسعه میادین نفتی و گازی است.

این ارقام آن بخش از شرایط صنعت نفت ایران را در ماه‌های اخیر به تصویر می‌کشد که می‌توان در وضعیت جنگ اقتصادی بازگو کرد. به عبارت دیگر، اعلام جزئیات بیشتر در خصوص وضعیت صنعت نفت که نوک پیکان تحریم آن را نشانه گرفته است، نه تنها شفاف‌سازی محسوب نمی‌شود؛ بلکه به نوعی فاش کردن نقشه خنثی‌سازی تحریم‌هاست...

بررسی‌های  «ایران» نشان می‌دهد که بیش از 10 قرارداد امضا شده با شرکت‌های خارجی بوده است؛ نظیر شرکت‌های روسی و در سفر اخیر رئیس جمهور به مسکو. اما اعلام جزئیات این قراردادها منافع ملی را در معرض خطر قرار می‌دهد، چراکه ممکن است منجر به توقف همکاری‌های بین‌المللی شود.

این رویکرد در دولت‌های قبل نیز بوده است. به طوری که بررسی‌های خبرنگار ما نشان می‌دهد در دولت قبل قراردادهای معدود کوچک و متوسطی با چینی‌ها در حوزه‌های مختلف مثل پالایش منعقد شده بود که به دلیل ترس از تحریم شدن هیچ نوع اطلاعاتی از آنها منتشر نشد و حتی کسی از انعقاد این قراردادها اطلاعی نداشت.

به‌طور طبیعی شرکت‌هایی که فعالیت بین‌المللی دارند، چه از کشورهایی که ممکن است رابطه خوبی با امریکا داشته باشند و چه آنهایی که رابطه و رفاقتی با امریکا ندارند، به دلیل نگرانی از سابقه جرایم سنگین چند میلیارد دلاری و تحریم‌های امریکا حاضر نیستند با ایران همکاری علنی داشته باشند؛ اما شرایط سرمایه‌گذاری در حوزه استراتژیک انرژی آنها را ترغیب می‌کند تا برای سرمایه‌گذاری وارد ایران شوند.»

***

انتقادها از علی باقری منصفانه است؟

روزنامه صبح‌نو از رسانه های نزدیک به قالیباف نوشت: «انتقادها به علی باقری در ماه‌های گذشته به‌دلیل رفتار غیررسانه‌ای و عدم صحبت درخصوص روند مذاکرات از یکسو و فعالیت بیش از حد اولیانوف، نماینده روسیه در وین از سوی دیگر باعث شده است تا نگاه ویژه‌ای به مذاکره‌کننده ارشد ایران در وین شکل بگیرد.

در مقطع فعلی اما این سوال مطرح می‌شود که اگر مذاکره‌کنندگان فعلی چون آقای باقری معتقدند که در قالب برجام مذاکره کرده‌اند و بر همین اساس هم به انتقادات جواب می‌دهند، چرا در ماه‌های پایانی دولت گذشته و در دوران گذار بین دو دولت آن‌طورکه برخی حامیان دولت روحانی می‌گویند، با جمع‌بندی مذاکرات مخالفت کرده‌اند.

اگر این گونه است حتما باید استدلالی داشته باشند و اگر این گزاره درست نیست، چرا به‌صورت علنی آقای باقری به آن پاسخ نمی‌دهد؟ آقای باقری به‌عنوان رییس تیم مذاکره‌کننده ایرانی کمترین بروز و ظهور رسانه‌ای را داشته و عملا روایت مذاکرات را باید از زبان علی واعظ، فرد نزدیک به تیم‌های مذاکره‌کننده غربی شنید یا از اولیانوف که این موضوع عملا ابتکارعمل را از رسانه‌های کشور می‌گیرد.

این توقع زیادی نیست که آقای باقری درباره این روند تقریبا 6ماهه مذاکرات توضیح دهند تا جامعه در جریان اقدامات ایشان قرار بگیرد. اینکه در طول این مذاکرات متن موجود چه تفاوتی با متن دولت قبل داشته حتما می‌تواند به تصمیم‌گیری پایتخت‌ها کمک کند.

چرا که طرفداران دولت گذشته مدعی هستند متن مذاکرات فعلی یا متنی که عراقچی به آن دست یافته بود تفاوتی ندارد.اگر هم روند کنونی ادامه پیدا کند، در خلأ روایت مقام ایرانی، روایت‌های جایگزین از سوی دیگر مقامات درگیر در مذاکرات، چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور، به فضای منفی کنونی دامن خواهد زد و دستان خالی رسانه‌های داخلی در ماه‌های اخیر، اعتباربخشی به رسانه‌های بیگانه را که به‌دنبال منافع خاصی هستند رقم خواهد زد.»

در این باره به نظر می‌رسد این انتقادها از علی باقری چندان منصفانه نباشد. اکنون دیگر همه علاقمندان به سیاست می دانند که تصمیم‌گیری درباره مذاکرات هسته‌ای نه در وزارت خارجه بلکه در نهادهای بالادستی و به طور خاص در شورای عالی امنیت ملی انجام می شود و وزارت خارجه صرفا مجری آن تصمیمات است.

البته این وزارتخانه نظرات کارشناسی خود را به آن شورا اعلام می‌کند ولی مسئولیت تصمیمات نهایی با این وزارتخانه نیست. در این فقره خاص هم چندبار رسانه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی توضیحات و توجیهاتی درباره سیاست رسانه ای تیم مذاکره کننده اعلام کرد که البته آن توضیحات ممکن است در جای خود درست یا غلط باشد. ولی در هر صورت از این نظر مسئولیتی متوجه علی باقری و تیم مذاکره کننده نیست.

***

توقیف کشتی خارجی حامل سوخت قاچاق توسط نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان صبح امروز (۲۰ فروردین ماه) اظهار کرد: با هماهنگی مقام قضایی، نیروهای ناوتیپ ذوالفقار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از شناسایی یک فروند کشتی خارجی حامل سوخت قاچاق در آب های خلیج فارس، نسبت به توقیف آن اقدام نمودند.

مجتبی قهرمانی تصریح کرد: در بازرسی از این شناور بیش از ۲۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف و ضبط شده است و ۱۱ خدمه خارجی آن نیز پس از دستگیری، جهت تکمیل روند تحقیقات و سیر مراحل قانونی در بازداشت به سر می برند.

***

ماجرای لغو افطاری هنرمندان با رییس‌جمهور چه بود؟
 
ایرنا نوشت: سال‌هاست که مراسم افطاری هنرمندان کشور با رییس‌جمهوری، تبدیل به یکی از برنامه‌های ثابت حوزه فرهنگ و هنر کشور شده است. در ماه مبارک امسال که قرار بود این برنامه، امروز برای نخستین بار در دولت سیزدهم برگزار شود، لغو شد. علت‌اش هم ماجرای بحران غبارگرفتگی آسمان پایتخت بود اما در فضای مجازی، به سرعت این شایعه پیچید که علت لغو شدن این برنامه، استقبال نکردن هنرمندان و لبیک نگفتن به رییس‌جمهوری بود.

ماجرا از این قرار است که قرار بود برنامه افطاری هنرمندان با رییس‌جمهوری در فضای باز نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شود. همه برنامه‌ریزی‌های لازم نیز برای دیدار، فراهم شده بود اما با توجه به شدت گرفتن غبار هوا و بحرانی شدن شرایط برای سلامتی افراد، این برنامه با صلاحدید مراجع مربوطه، لغو شد.

منبع دیگری اطلاع داد که بعد از آن که این برنامه در فضای باز به علت تهدید سلامتی هنرمندان، غیرقابل برگزاری اعلام شد، قرار بر آن شد تا این برنامه در مسجد سلمان واقع در نهاد ریاست‌جمهوری برپا شود، اما از آن جا که فضای این مسجد به دلیل استقبال هنرمندان، کوچک بود و امکان پذیرایی در خور شأن هنرمندان وجود نداشت، در نهایت تصمیم بر لغو این برنامه گرفته شد.

برگزاری مراسم افطاری هنرمندان با رییس‌جمهوری، همچنان در دستور کار است و پس از اعلام مراجع ذی‌صلاح در شرایط مناسب برای حفظ سلامتی و رعایت مصالح پزشکی هنرمندان برجسته کشور، این مراسم، به زودی برگزار خواهد شد.

***

تمایل تدریجی اصلاح‌طلبان به عبور از خاتمی

فردا نوشت: «شاید پر بی‌راه نباشد اگر بگوییم اصلاح‌طلبان بدترین شرایط خود را سپری می‌کنند؛ هم از نظر حضور آنها در سیاست رسمی و هم اقبال عمومی. در سال‌های اخیر و مشخصا در دو انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 و مجلس98 اصلاح‌طلبان نتوانستند آن‌طور که باید و شاید ظهور و بروزی داشته باشند زیرا هرچه تلاش کردند قادر به منسجم‌کردن سرمایه اجتماعی خود نبودند.

در این بین اصلاح‌طلبان دست به انتقادهای درون‌جناحی زدند و از سوی برخی طیف‌ها یکی از مشکلات سازوکار لیدری در این جریان معرفی شد؛ به بیان دیگر نوک پیکان به سمت سید محمد خاتمی رفت که او نمی‌تواند وظایف سازمانی لیدری را به درستی و به طور کامل انجام دهد.

هر چند این موضوع پیشتر از سوی حزب کارگزاران سازندگی مطرح می‌شد اما این نقد از سوی دیگر اصلاح‌طلبان هم مطرح شد تا جایی که گویا این صداها به گوش خود خاتمی هم رسیده است؛ چنانکه چندی پیش برادر او یعنی رضا خاتمی گفت که خاتمی می‌خواهد اعلام بازنشستگی از لیدری اصلاحات کند اما این سخن از سوی طرفداران او رد شد و هرکدام به نوعی کوشیدند نشان دهند که خاتمی هنوز لیدر اصلاحات است و اگر لیدری او سازمان‌یافته نباشد، معنوی خواهد بود.

در کنار این سخنان برخی دیگر به این موضوع اشاره می‌کردند که لیدری معنوی دردی از دردهای انبوه اصلاح‌طلبان را دوا نمی‌کند و ضروری است که تکلیف رهبری در این جبهه مشخص شود...

گرچه اصلاح‌طلبان می‌دانند که خاتمی دیگر نمی‌تواند به شیوه سابق لیدر اصلاحات باقی بماند اما یافتن جایگزین او چه شخص حقیقی و چه حقوقی کاری سخت به نظر می‌رسد.»

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۴۶۰۹۹۸۰۰:۱۹:۳۸ ۱۴۰۱/۱/۲۱
رئیسی با مترو به کرج رفت و افطار را هم میهمان دانش جویان بود اما اخرین سفر روحانی به کرج 2 میلیارد تومان هزینه داشت.
ناشناس۲۴۶۱۶۶۴۱۴:۰۷:۵۵ ۱۴۰۱/۱/۲۱
اگه بنا به حرف زدن بدون سند باشه که میشه گفت سفر رئیسی هم 50 میلیارد هزینه داشت
ناشناس۲۴۶۱۰۰۲۰۰:۲۱:۲۵ ۱۴۰۱/۱/۲۱
درود بر حاج حسین شریعتمداری درست فرمودی حرف مفت زن ها همان اصلاح طلبان به قول نتانیاهو سرمایه های اسرائیل در ایران هستن.
ناشناس۲۴۶۱۰۰۴۰۰:۲۳:۲۰ ۱۴۰۱/۱/۲۱
باقری مقصر نیست علت کند پیش رفتن مذاکرات زیاده خواهی های امریکاست.
ناشناس۲۴۶۱۰۶۸۰۱:۳۵:۴۶ ۱۴۰۱/۱/۲۱
چی شد تا حالا ظریف خائن بود نوبت دوستان که شد وزارت خارجه اختیاری ندارد؟؟؟ پس حق با ظریف بود.
ناشناس۲۴۶۱۴۰۴۱۱:۱۴:۲۸ ۱۴۰۱/۱/۲۱
حالا بالاخره ظریف برجام رو کامل خونده بود یا نه!؟
مهدی۲۴۶۲۷۰۱۱۲:۳۹:۴۹ ۱۴۰۱/۱/۲۲
این نشریه از عدم مصاحبه آقای باقری گلایه کرده،ولی اخیراً آقای دکتر امیر عبدالهیان درباره روند مذاکرات وین توضیح داده اند.
ناشناس۲۴۶۱۱۰۳۰۲:۴۳:۱۸ ۱۴۰۱/۱/۲۱
شما عالی شما خوب همه چی کل و بلبل قیمت چرا می‌ره بالا ما نمیدونیم
ناشناس۲۴۶۱۸۳۲۱۵:۵۰:۵۷ ۱۴۰۱/۱/۲۱
چون دولت ۴۰۰ هزار میلیارد بدهی داره، شما میخای بدی یا دولت باید بده؟ ما هرچی نفت می‌فروشیم داره خرج بدهی‌های روحانی میشه
ناشناس۲۴۶۱۱۲۱۰۳:۲۵:۳۹ ۱۴۰۱/۱/۲۱
آقای باقری فقط مجری سیاستهای بالا دستی هستند و هیچ نقدی به ایشان منصفانه نیست ولی آقای ظریف و تیم ایشون خودسر بودند و بخاطر همین هم هر گونه توهینی به آنها رو روا میدونید. امام حسین فرموده ،؛اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید .
ناشناس۲۴۶۱۴۰۱۱۱:۱۲:۱۸ ۱۴۰۱/۱/۲۱
خب دقیقا همینه که گفتی! طبق سیاستهای بالادستی، ظریف باید تضمین می‌گرفت که نگرفت، ظریف نباید به غربیها اعتماد می‌کرد اما اعتماد کرد. اتفاقا مشکل اینه که چرا کسی که سیاست خارجی کشور رو قبول نداشت شده بود وزیر امور خارجه!!!!!!!!!!!!!!
وحید۲۴۶۱۳۳۳۱۰:۰۲:۱۶ ۱۴۰۱/۱/۲۱
حالا هزینه سفر هاپولی شده یا برگشت داده شده؟
محمد۲۴۶۱۶۵۲۱۴:۰۱:۵۹ ۱۴۰۱/۱/۲۱
اصلا تصویب نشده فقط پیشنهاد بود که رد شد
ناشناس۲۴۶۱۵۰۲۱۲:۳۰:۵۵ ۱۴۰۱/۱/۲۱
بابا این حرف های سیاسی و باندی چیه !!!؟؟؟ یه فکری به این گرونی کمر شکن بکنید که روز به روز بیشتر میشه و ما رو شرمنده خانواده کرده...
حسین۲۴۶۱۵۸۵۱۳:۱۳:۱۴ ۱۴۰۱/۱/۲۱
روحانی خراب کرد رفت شما چه کردین گناه را به گردن قبلی ها انداختن خیلی ساده است رسم شده
ناشناس۲۴۶۱۶۷۰۱۴:۰۹:۱۳ ۱۴۰۱/۱/۲۱
مگه انتقادها از ظریف منصفانه بود که الان چنین انتظاری در مورد باقری و تیمش دارین؟؟؟
شهروند مفلوک۲۴۶۲۱۱۱۲۰:۴۰:۱۸ ۱۴۰۱/۱/۲۱
مملکت ماهم شده آش شله قلم کار.... هيچ کس بفکر مردم نيست ... فقط همدیگر محکوم می کنند....
ناشناس۲۴۶۲۲۹۶۰۰:۲۶:۱۱ ۱۴۰۱/۱/۲۲
آمریکا از انگلیس بدتر، انگلیس از آمریکا بدتر، شوروی از هر دو بدتر، همه از هم بدتر، همه از هم پلید‌تر. شما چکار کردید. آیا بجز راهی که آنها تعیین کرده اند قدمی برداشته اید؟
مجید۲۴۶۲۳۶۲۰۳:۳۶:۲۵ ۱۴۰۱/۱/۲۲
خود ظریف که تفکر غربی واشرافی گری در خونش تیمش بود سه جاسوس هم همراه داشت واقرار میکنه که برجام نخوند امضا کرد۰ولی هنوز هم عهدای خائن غربگرانمی خواهند گردن بگیرن که کدخدا شون آمریکا بهشون خیانت کرد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین