پیشنهاد حجاریان به اصلاح‌طلبان/ پشت پرده حادثه ورزشگاه مشهد به روایت وزیر کشور/ نامه نمایندگان به رئیسی

گروه سیاسی الف،   4010116008 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

پیشنهاد حجاریان به اصلاح‌طلبان/ پشت پرده حادثه ورزشگاه مشهد به روایت وزیر کشور/ نامه نمایندگان به رئیسی

آخرين آمار كرونا در ايران

بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت،از دیروز تا امروز ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴ هزار و ۶۱۵ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴۷۷ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۱۷۵ هزار و ۷۸۰ نفر رسید. در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۹ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان به ۱۴۰ هزار و ۴۰۷ نفر رسید.

تا کنون ۶ میلیون و ۸۹۵ هزار و ۹۶۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. یک هزار و ۴۴۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۴۹ میلیون و ۷۱۷ هزار و ۸۴۷ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۳۶ شهرستان در وضعیت قرمز، ۵۹ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۹۵ شهرستان در وضعیت زرد و ۵۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

شناسایی ۴۶۱۵ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور

***

 90درصد اومیکرونی ها واکسن نزده اند

حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: ۹۰ درصد افرادی که بر اثر سویه امیکرون بستری می‌شوند، واکسن تزریق نکرده‌اند.

۶٠ درصد جمعیت کشور با یک واکسن خاص واکسینه شده اند و ممکن است درصد بالایی از بستری شدگان این واکسن را تزریق کرده باشند؛ اما این مسئله آماری است که نیاز به تحلیل درست دارد تا منجر به تفسیر نادرست نشود. رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اعلام کرد که آمار‌ها نشان می‌دهند بیشترین واکسن تزریق شده سینوفارم است؛ زیرا تعداد قابل توجهی از این نوع واکسن وارد کشور شده است.

او گفت: این احتمال وجود دارد که با انتشار آمار خاصی تعارض منافع ایجاد شده و شرکتی بخواهد در این زمینه سوء استفاده کند تا فروش بیشتری در این شرایط داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

احتمال وقوع موج هفتم کرونا؛ اواسط اردیبهشت/ شرایط بیماری عادی نیست

***

ارز ترجیحی حذف نشده است

علی بهادری جهرمی،سخنگوی دولت در ابتدای نشست هفتگی خود با خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره ممانعت از ورود زنان به استادیوم برای تماشای فوتبال ایران و لبنان در مشهد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران سابقه میزبانی مسابقات مختلف را داشته است و حاشیه‌ای از حیث تماشاچیان نبود و نخواهد بود.

بهادری جهرمی افزود: در خصوص حادثه مشهد مسئولان فدراسیون یا هیأت ورزش استان یا حوزه محلی هم در برنامه ریزی و هم در برگزاری مسابقه کوتاهی‌هایی داشتند که رئیس جمهوری در این خصوص به وزیر کشور دستور داد گزارش جامعی از تقصیرها ارائه کند؛ چون دولت اغماضی در کرامت شهروندان به ویژه بانوان نخواهد داشت و قطعاً با خاطیان برخورد می‌کند.

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات دولت برای تحقق وعده رفع فقر مطلق اظهار کرد: وعده رفع خط فقر مطلق وعده امروز و دیروز نبود و شعار انتخاباتی سال ۹۶ دولت گذشته بود، اما دولت سیزدهم از سال گذشته روی آن تأکید کرده و سبدهای یارانه‌ای و تسهیلات و تخفیفات به همین منظور بوده و همکاری‌های خوبی بین نهادهای حمایتی انجام شده است. در خصوص خط فقر هم اقدامات به موازات آن در حال پیگیری و اجراست.

بهادری جهرمی در پاسخ به پرسشی درباره حذف ارز ترجیحی در بودجه ۱۴۰۱ تصریح کرد: ارز ترجیحی حذف نشده و در حال تخصیص است و تولیدکننده‌ها و مراکز دریافت ارز مشکلی نخواهند داشت.

***

گزارش وزیر کشور درباره حواشی بازی فوتبال ایران ـ لبنان

احمد وحیدی، وزیر کشور در حاشیه نشست قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا درپاسخ به سوالی در مورد اتفاقات ورزشگاه مشهد گفت: بعد از اینکه فدراسیون مسابقه را در مشهد قرار داد، ابتدا بحث نبودن تماشاچی مطرح بود ولی بعد مجوز برای 30 تا 40درصد ظرفیت ورزشگاه حدود 10 هزار نفر صادر شد و حدود 8 هزار بلیت فروخته شد  ولی حدود 4 هزار بلیت خارج از سیستم بلیت فروشی توسط مسئولان مشهدی توزیع شده بود و حجم تماشاگران زیاد و استادیوم مشهد پر شد و همین باعث ایراد AFC می شود. 

 وزیر کشور افزود: بعد از اینکه این اتفاقات می‌افتد درهای ورزشگاه بسته می‌شود ولی با وجود اینکه از سویی بیشتر از ظرفیت مجاز تماشاگر در ورزشگاه بود و هم جایی برای تماشاگر جدید وجود نداشت، برخی از مردم سعی داشتند از دیوارهای اطراف ورزشگاه بالا بروند و به ورزشگاه ورود کنند و برای اینکه مردم متفرق شوند و این بالا کشیدن از دیوار آسیب برای کسی ایجاد نکند و یا حتی دیوار ریزش نکند، افشانه فلفل به هوا زده می‌شود اما مستقیماً به سمت کسی اسپری فلفل زده نمی‌شود.

وزیر کشور افزود: با این کار تعدادی از حاضرین متفرق می‌شوند و تعدادی هم از ناحیه چشم و گلو دچار مصدومیت می‌شوند.

وی با اشاره به نکته دیگری درمورد توزیع غیرقانونی بلیت توسط مسئولین مشهدی تصریح کرد: دعوت نامه‌هایی که مسئولان مشهدی به برخی از افراد داده بودند دارای هولوگرام نبود و امکان کپی از آنها وجود داشت و برخی از افراد از روی دعوتنامه کپی گرفته و وارد ورزشگاه شده بودند و این هم بر تعداد تماشاگران افزوده بود.

وزیر کشور درمورد ورود بانوان به ورزشگاه، گفت: برای حضور بانوان در ورزشگاه باید بسترهایی ایجاد شود که در ورزشگاه آزادی این بسترها هست ولی در ورزشگاه مشهد این بسترها مهیا نیست. به همین منطور با وزیر ورزش صحبت شد که بازی از مشهد به تهران بیاید و وزارت ورزش هم با فدراسیون فوتبال صحبت کرد ولی فدراسیون اعلام کرد که این امر ممکن نیست چون مکان برگزاری به AFC اعلام شده و تیم لبنانی هم در مشهد حضور دارد.

وی با بیان اینکه برای بازی ایران و لبنان حضور بانوان را نداشتیم و بنا به فروش بلیط به بانوان نبود، گفت: اختلال در سامانه فروش بلیط ایجاد شده بود و 9 خانم بلیط تهیه کرده بودند ولی بعد از بررسی ها مشخص شد آن 9بلیط برای آقایان صادر شده و در اختیار بانوان قرار گرفته است.

وزیر کشور درخصوص تخلف دو کافی نت در مشهد، اظهار داشت: هرچند این دو کافی نت در ابتدا انکار می‌کردند اما مشخص شد که سعی در فروش بلیت داشتند ولی خلل گسترده ای در فروش بلیت نداشتند و در رابطه با مسئله خانم‌ها هم تقصیری متوجه آنان نبود.

بیشتر بخوانید:

معاون رییس جمهوری: اتفاقات مشهد از سوی برخی مسوولین عمدی بود

***

زمستان سخت پیش روی احزاب اصلاح طلب

روزنامه خراسان نوشت: در سالی که گذشت اصلاح طلبان با مشکلات بسیاری رو به رو شدند، سه حزب مهم این جریان هم دچار تغییرات زیادی شدند و گویا دبیران‌کل سه حزب بزرگ اصلاح طلب در سال جدید نیز ظرفیت تغییر را دارند. البته این گزاره دقیقی نیست. حضرتی در روزهای آخر سال 1400 از دبیرکلی اعتماد ملی استعفا کرد... حزب اتحاد ملت نیز حزب دیگری بود که کنگره سراسری خود را برگزار کرد و بعد از شش سال، دبیرکلی را به دست آذر منصوری سپرد. این تغییر در حالی رخ داد که حدود 70 درصد اعضای اولین دوره شورای مرکزی اتحاد ملت، دیگر در شورای مرکزی آن حضور ندارند.

در حزب کارگزاران سازندگی هم تغییراتی رخ داد و مرعشی جایگزین کرباسچی در دبیرکلی این حزب شد. کرباسچی از زمان تشکیل کارگزاران، دبیرکل این حزب بود. کارگزاران سازندگی همان طور که پیش‌بینی می‌شد با درگذشت آیت ا... هاشمی رفسنجانی دچار گسست‌های زیادی شد. حتی فرزندان آیت ا... هم در فقدان پدر به اختلاف برخوردند. استعفا‌های متعدد در حزب و خروج کرباسچی بعد از بیش از ربع قرن از دبیرکلی حزب، نشان از عمق اختلافات میان کارگزاران دارد. رد صلاحیت مکرر نامزد‌های این حزب در انتخابات ریاست جمهوری اخیر (محسن هاشمی و اسحاق جهانگیری) هم حاوی این پیام بود که کارگزاران در اعتمادسازی با حاکمیت شکست خورده است. شکست همتی و لیست یاران هاشمی در انتخابات مجلس هم نشان داد این حزب در ارتباط با بدنه حامیان هاشمی هم موفق نبوده است. گزینه جدی آن‌ها برای انتخابات ۱۴۰۴ احتمالا اسحاق جهانگیری است که عموما برای مسئولیت‌های جدید، اشتیاق زایدالوصف دارد. اگر سال های بعد از پیروزی حسن روحانی سال های بهار احزاب بود، شاید 1400 پاییز احزاب بود. برگ ریزانی که شاید پیش درآمد یک زمستان سخت باشد و بعضی احزاب اصلاح طلب را تا مرز انحلال پیش ببرد. 

***

 افشاگری زنان سینماگر نیشتری به زخم سینمای رها شده 
روزنامه جوان نوشت: در تازه‌ترین واکنش‌ها به بیانیه افشاگرانه صد‌ها سینماگر زن سینمای کشورمان، خانه سینما و انجمن بازیگران سینمای ایران ضمن صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای که نشان‌دهنده و القا‌کننده تردید صادرکنندگان آن است، «هر گونه خشونت احتمالی به ویژه خشونت جنسی در شیوه‌های گوناگون آن در فرآیند فعالیت‌های هنری- فرهنگی» را محکوم کردند.

اگرچه بیانیه‌های خانه سینما و انجمن بازیگران سینمای ایران در حمایت و استیفای حقوق تضییع‌شده زنان سینماگر بعد از تکانه ۳۰۰ نفره چند روز پیش آنان، رویکرد مثبت و قابل توجهی است، اما واقعیت این است که پنهان‌کاری اتفاقات مشابه طی سالیان گذشته در کنار عدم‌ورود جدی این نهاد‌های صنفی و دستگاه‌های مسئول به اینگونه مشکلات باعث جری شدن متخلفان فاسد در علنی‌تر کردن مفاسدشان گردید.

حقیقت این صدای کرکننده فساد اخلاقی که با بیانیه زنان سینماگر روحیه و عواطف جامعه را جریحه‌دار کرده، همان واقعیتی است که ۱۱ سال پیش مرحوم سلحشور در مورد آن حرف زد، اما کسی نخواست آن را بشنود یا باور کند؛ عده‌ای به خاطر منافع‌شان و عده‌ای به خاطر آلودگی.

در واقع این اقدام نیشتری بر زخم ناسور سینمای رها شده کشورمان است که قرار است ستارگانش تحت عنوان سلبریتی به الگو‌های رفتاری و اخلاقی جامعه تبدیل شوند؛ چهره‌هایی که در روزگار رخوت دستگاه‌های مسئول هیچ سدی مقابل عبورشان از خطوط قرمز اخلاقی و رفتاری نمی‌بینند.

بیشتر بخوانید:

افشاگران امروز، منکران دیروز

***

نامه نمایندگان مجلس به رئیسی

 تسنیم نوشت: حدود 190 نماینده مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور خواستار رعایت خطوط قرمز نظام و تأمین منافع ملت، در مذاکرات هسته‌‌ای شدند. به‌گفته فلاحی نماینده همدان در مجلس که در حال جمع‌آوری امضا از نمایندگان به‌منظور حمایت از این نامه بود، تاکنون بیش از 190 نفر از نمایندگان نامه به رئیس جمهور را امضا کرده‌اند.

محمد صالح جوکار، نماینده مردم یزد در مجلس نيز گفت: نمایندگان با امضای بیانیه‌ای بر رعایت چارچوب تعیین شده برای مذاکرات توسط تیم مذاکره کننده تاکید کردند.

جوکار افزود: نمایندگان با امضای بیانیه بر رعایت سیاست‌های اعلامی از سوی رهبر معظم انقلاب و چارچوب تعیین شده برای مذاکرات از سوی تیم مذاکره‌کننده در مذاکرات وین با ۱+۴ تاکید کردند. وی افزود: در این بیانیه تاکید شده که باید در مذاکرات، رفع همه تحریم‌ها مد نظر قرار گیرد و همچنین فروش نفت ایران آزادانه انجام شود.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نمایندگان در بیانیه خود تاکید کرده‌اند که باید از آمریکا تضمین لازم گرفته شود تا مجدد از توافق خارج نشود و راستی‌آزمایی‌ها در اجرای تعهدات از سوی طرف مقابل توسط تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان انجام شود.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در نشست علنی در نشست علنی امروز به مذاکرات وین اشاره کرد و اظهار داشت: در رابطه با رفع تحریم‌های نفتی باید بتوانیم آزادانه نفت خود را به هر کشوری که می‌خواهیم بفروشیم و در ارتباط با رفع تحریم‌های بانکی نیز باید بتوانیم پول نفت را مستقیما دریافت کنیم؛ همچنین با رفع تحریم تبدیل ارز، باید امکان تبدیل ارز حاصل از فروش نفت به هر ارز دیگری را داشته باشیم.

پژمانفر تأکید کرد: شنیده‌ها حاکی از آن است که متأسفانه در مذاکرات به موضوع راستی‌آزمایی توجه جدی نشده و راستی‌آزمایی به عهده دیگران گذاشته شده است که باید در این خصوص دقت کافی شود.

بیشتر بخوانید:

تضمین قطعی از آمریکا برای توافق احتمالی بگیرید

**

پیشنهاد حجاریان به اصلاح طلبان 

 روزنامه فرهيختگان درباره ايده مشاركت مشروط كه اخيراً توسط سعيد حجاريان تئوريسين اصلاح طلبان مطرح شده نوشت: اگر بخواهیم جریان اصلاحات را در سیر تاریخی خود به‌لحاظ همبستگی گفتمانی مورد ارزیابی قرار دهیم باید دو نقطه‌عطف را برای آن برشمریم. نقطه اول که قله این جریان است 2خرداد76 است؛ تاریخی که در آن خاتمی با پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری توانست مجموعه نیروهای متشتت سیاسی را که فقط در مقابله با جریان راست با یکدیگر اشتراک داشتند درکنار یکدیگر جمع کند. این جریان اما همان‌طور که انتخابات76 را به‌عنوان شروع حیات و قله همبستگی خود می‌بیند یک نقطه گسست گفتمانی را نیز در کارنامه سیاسی خود دارد.

انتخابات مجلس78 آغاز شکل‌گیری دودستگی اصلاحات است. دودستگی‌ای که در پاسخ به یک سوال مشترک ایجاد شده است. چگونگی بقای سیاسی سوالی است که فعلا حداقل با دو پاسخ از جناح اصلاحات مواجه است.

پاسخ اول به این سوال را طیفی از اصلاح‌طلبان ارائه می‌دهند که معتقدند چسبندگی به قدرت باعث از دست دادن سرمایه اجتماعی می‌شود و راه را در تحریم انتخابات می‌بینند.

طیف دوم اما در واکنش به مطرح‌کنندگان ایده تحریم، دوری‌گزینی از مهم‌ترین میدان سیاسی یعنی انتخابات را مرگ تدریجی خود دانسته و با ارائه لیست‌های انتخاباتی تن به آن نمی‌دهند...

{سعيد}حجاریان که در ایام اوج اصلاحات ایده حداکثری فتح سنگربه‌سنگر را مطرح می‌کرد و اکنون مشارکت مشروط را تکرار می‌کند، سابقه طرح ایده‌ حداقلی تحریم انتخابات را نیز داشته است... مشاهده چنین موضعی از حجاریان که انتخابات به‌معنای کنونی آن را مصداق گدایی قدرت معرفی می‌کند این ابهام را به‌وجود می‌آورد که مگر از آذر97 تاکنون چه تغییر اساسی در ساختار سیاسی کشور رخ داده که او ایده خود را به مشارکت مشروط تغییر داده است؟ پیدا نکردن دلیل دقیقی برای تغییر موضع حجاریان پاسخ دیگری جز عقب‌نشینی از ایده سیاسی تحریم انتخابات را باقی نمی‌گذارد. عقب‌نشینی‌ای که نشان‌دهنده زیرپا گذاشتن شعار اجتناب از گدایی قدرت است، شعاری که حجاریان پیش از این مدعی آن بوده است.

آنچه از برآیند کنش سیاسی حجاریان برمی‌‌آید نگاه ابزاری او به افکارعمومی برای کسب قدرت است تا جایی که اتخاذ مواضعی با 180درجه اختلاف را نیز در دستورکار خود قرار می‌دهد. چنین نگاهی به افکارعمومی را در نگاه سایر فعالان اصلاح‌طلب نیز می‌توان یافت.

بررسی اظهارات اصلاح‌طلبان نشان می‌دهد طرح موضوع مشارکت مشروط بیش از آنکه یک ایده سیاسی واقعی باشد، نمایشی برای حفظ وجهه سیاسی درمقابل رقبا است. صاحبان ایده مشارکت مشروط شاید در کوتاه‌مدت بتوانند پوستینی از یک جناح سیاسی مدعی را برای اصلاح‌طلبان بدوزند اما در بلندمدت با بدون جواب گذاشتن مساله اصلی اصلاحات یعنی جبران سرمایه اجتماعی ازبین‌رفته، این پوستین را از درون تهی کرده و اصلاحات به‌معنای یک جناح سیاسی را به‌طور کامل به پایان خواهند رساند.

***

اصلاحات مرز خود را با حاکمیت و مطالبات عمومی روشن کند

محمدصادق جوادی حصار،سخنگوی حزب اعتمادملی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه جریان اصلاحات باید تعریف روشنی از خود ارائه دهد، اظهار کرد: براساس این تعریف، جریان اصلاحات باید مرز خود با رفتارهای حاکمیتی و مطالبات عمومی را روشن کند. اصلاحات باید مشخص کند که تا کجا با مطالبات عمومی همراهی دارد، کجا با این مطالبات همپوشانی دارد و کجا به مطالبات انتقاد دارد و کجا اصلا این مطالبات را قبول ندارد.

وی ادامه داد: بخش‌های مختلف جامعه مطالبات خود را بیان می کنند، اما بخش‌هایی هم ممکن است انگیزه‌ای برای بیان مطالبات خود نداشته باشند، بنابراین اصلاحات باید حوزه مخاطبین خود و مطالباتی که پیگیری می‌کند را مشخص کند. من معتقدم اینکه گفته شود پشت سر هر شعار و مطالبه‌ای باید حرکت کنیم، یک رفتار پوپولیستی است، زیرا از کجا معلوم است که مطالباتی که مطرح می شود، مورد قبول اکثریت مردم است؟

جوادی حصار همچنین اظهار کرد: اصلاح طلبان از سویی باید مرز خود با اپوزیسون خارج از کشور را مشخص کنند. اپوزیسیون خارج  و اصلاح‌طلبان هر دو از مردم و از لزوم اصلاح امور می گویند. اپوزیسیون برانداز می گوید جمهوری اسلامی بد است و اصلاحات می‌گوید به جمهوری اسلامی انتقاد دارد. بنابراین اصلاحات باید مرز خود با این جریان را مشخص کند تا هم حاکمیت و مردم و هم جریان برانداز تکلیف خود با اصلاحات را بدانند. الان برخی افراد که در اردوگاه اصلاح طلبی هستند، صبح شعار اصلاح‌طلبی می‌دهند، ظهر با براندازها هستند و شب می‌گویند گور پدر هر دو. این چنین رفتارهایی مردم را نسبت به اصلاح‌طلبان بلاتکلیف می کند.

وی در پایان گفت: اصلاحات در درجه اول باید تعریف روشنی از خود ارائه دهد سپس می تواند براساس این دیدگاه نظری، حاکمیت را نقد کند.

دیدگاه کاربران

mostafa.kamali95@yahoo.com۲۴۵۷۹۸۱۲۱:۰۳:۵۰ ۱۴۰۱/۱/۱۶
جناب رییس جمهور اگر واقعا قصد مبارزه با فساد را دارید پیگیر اجرایی شدن قانونی جامع و فراگیر برای مشروعیت سنجی اموال باشید اجرای این قانون مادر تمامی مبارزات با فساد است و به هر فساد اقتصادی و مالی در هر زمانی صورت گرفته باشد رسیدگی میکند منشا ثروت هر فرد باید مشخص باشد از چه راه ورودی بدست آمده است
ناشناس۲۴۵۸۰۱۵۲۱:۵۱:۰۲ ۱۴۰۱/۱/۱۶
این وزیر کشور و این استاندار و این مدیران نباید با مدیران کارامدتری عوض شوند؟ اگر کسی آدم خوبی بود ولی توان اداره کشور را نداشت نباید عوض شود؟
ناشناس۲۴۵۸۰۸۴۲۳:۱۱:۱۹ ۱۴۰۱/۱/۱۶
کلا درهرامری وهرکشوری احتیاج به اصلاح داره تااموربهتراداره شود ومردم دررفاه وآرامش زندگی کنند
ناشناس۲۴۵۸۱۶۳۰۲:۲۲:۰۸ ۱۴۰۱/۱/۱۷
غربگداها از هشتک هاتون چه خبر؟ اینا رو که خودمون میدونستیم یه چیز جدید بگید
ناشناس۲۴۵۸۳۵۸۱۱:۰۲:۵۱ ۱۴۰۱/۱/۱۷
( برخی از مردم سعی داشتند از دیوارهای اطراف ورزشگاه بالا بروند و به ورزشگاه ورود کنند و برای اینکه مردم متفرق شوند و این بالا کشیدن از دیوار آسیب برای کسی ایجاد نکند و یا حتی دیوار ریزش نکند، افشانه فلفل به هوا زده می‌شود اما مستقیماً به سمت کسی اسپری فلفل زده نمی‌شود.) چه خانم های تکاوری که میتونستن از دیوار برن بالا!!! راستی چرا گزارشی از آقایونی که اسپری فلفل به اونها اثر زده باشه وجود ندارد
ناشناس۲۴۵۸۴۲۱۱۱:۵۱:۳۵ ۱۴۰۱/۱/۱۷
سلحشور در مورد فساد هشدار نداده بود بلکه به زنان سینماتوهین کرده و آنها را فاحشه نامیده بود که بعدا در مقابل اعتراضات مردمی مجبور به عذرخواهی شده بود،
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. بازی با کلمات

    3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

    25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    آخرین عناوین