سید حسن نصرالله: برای پیروزی متحدان خود در انتخابات تلاش می‌کنیم

گروه جهان الف،   4001225052

دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد که «نبرد ما در انتخابات آینده، نبرد متحدان ما است و همان طور که برای پیروزی نامزدهای خود تلاش می‌کنیم، برای موفقیت نامزدهای متحدانمان نیز تلاش خواهیم کرد.»

سید حسن نصرالله: برای پیروزی متحدان خود در انتخابات تلاش می‌کنیم

به گزارش ایرنا، «سید حسن نصرالله» در نشست داخلی اعضای حزب الله که حدود دو ساعت و نیم به طول انجامید، گفت: «تجربه به ما آموخته است که نمی‌توانیم در هیچ دولتی غایب باشیم، حتی اگر در دولت مخالفان ما هم باشند و متهم به هم‌نشینی و همراهی با افراد مفسد شویم.»

نصرالله در ادامه با اشاره به جنگ ۳۳ روزه لبنان افزود: «نزدیک بود در جنگ جولای ۲۰۰۶ به دلیل نفرت و کینه‌توزی‌ سیاسی همان کاری را انجام بدهیم که در ۷ مه انجام داده بودیم. بنابراین حضور ما در دولت و مجلس یک ضرورت برای پاسداری از مقاومت است، حتی اگر در دولت مخالف داشته باشیم و متهم به همراهی با مفسدان باشیم.»

دولت «فواد سنیوره» در ۵ مه ۲۰۰۸ به شکلی ناگهانی و مشکوک تصمیمی را اتخاذ کرد که بر اساس آن شبکه ارتباطاتی مختص به حزب الله را از میان ببرد و مسئولان آن را مورد پیگرد قانونی قرار دهد.

دولت سنیوره در آن تصمیم شبکه ارتباطی ایجاد شده توسط حزب‌الله را غیرقانونی و در قالب تجاوز به حاکمیت دولت و مردم لبنان معرفی کرد و به دنبال آن، وزیران شیعه کابینه وابسته به حزب الله به صورت جمعی مجبور به استعفا شدند. این مساله باعث برافروخته شدن آتش درگیری‌ها میان حزب الله و جریان المستقبل شد که ریاست آن را «سعد حریری» بر عهده داشت.

دبیرکل حزب الله با بیان اینکه هدف مقاومت پیروزی در انتخابات پارلمانی آینده است، تصریح کرد: «رقیب ما برنامه‌ای ارائه نکرد و فقط در صدد تخریب ما با سوء استفاده از مسایلی مانند سلاح مقاومت و ایران و سیطره لبنان بر دولت است.»

نصرالله با تاکید بر اینکه این انتخابات «یکی از مهم ترین نبردهای سیاسی است که با توجه به نتایج خود سرنوشت بقیه نبردها را مشخص می‌کند، خاطرنشان کرد که «جایگزین انتخابات، نبود پارلمان است. بنابراین نبرد را باید یک نتیجه قطعی دانست و تا زمان اعلام نتایج هوشیار بود و با جدیت با انتخابات روبه رو شد. این نبرد برای همه نبردهایی که مقاومت انجام داده، اساسی و مهم است».

وی خواهان تلاش بیشتر برای افزایش مشارکت مردمی در انتخابات، حتی در صورت لزوم، دیدار باز مردم در منازل و اکتفا نکردن به نشست های عمومی شد و افزود: «هدف فقط پیروزی نامزدهای حزب الله نیست، بلکه رسیدن به دستاوردها برای تقویت موقعیت متحدانمان در مناطق جبیل، کسروان، الشوف، علیه و سایر مناطق است.»

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: «ما می‌خواهیم همه متحدان ما در انتخابات موفق شوند زیرا نبرد امروز فقط علیه حزب الله نیست، بلکه گرفتن سهمیه از متحدان است بنابراین همان طوری که برای خود کار می کنیم باید برای متحدان هم کار کنیم. ما باید همه نمایندگان و متحدان خود را موفق کنیم.»

نصرالله افزود: «حزب الله در ناحیه دوم بیروت تنها با امل و جنبش آزاد ملی وارد رقابت انتخاباتی خواهد شد. ما تا اطلاع ثانوی به هیچ متحدی قول رای ترجیحی (با رأی ترجیحی، رأی‌دهنده می‌تواند نامزدها را بر حسب ارجحیت رتبه‌بندی کنند) نداده‌ایم؛ چرا که در این صورت راه برای بقیه اعضای فهرست انتخاباتی بسته می‌شود.»

«میشل عون» رئیس جمهوری لبنان چندی پیش در فرمانی اعلام کرده بود که انتخابات پارلمانی این کشور، ۱۵ مه سال ۲۰۲۲ میلادی (۲۵ اردیبهشت سال ۱۴۰۱) برگزار می‌شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  19. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  20. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  21. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  22. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  23. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین