پاسخ شریعتمداری به انتقادات از حمله‌ی موشکی سپاه/ دفاع لیلاز از موضع ایران درباره جنگ اوکراین

گروه سیاسی الف،   4001224048 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

 پاسخ شریعتمداری به انتقادات از حمله‌ی موشکی سپاه/ دفاع لیلاز از موضع ایران درباره جنگ اوکراین

آمار کرونا در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳ هزار و ۲۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۶۷۵ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۱۳۰ هزار و ۱۲۹ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۹ هزار و ۱۸۰ نفر رسید.

آمار واکسیناسیون در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت، تا کنون ۶۳ میلیون و ۶۳۸ هزار و ۴۶۰ نفر دُز اول، ۵۶ میلیون و ۳۲۳ هزار و ۴۸۷ نفر دُز دوم و ۲۵ میلیون و ۳۴۷ هزار و ۷۷۱ نفر نیز دُز سوم واکسن کرونا را در کشور تزریق کرده اند.

مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۴۵ میلیون و ۳۰۹ هزار و ۷۱۸ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۲۶۸ هزار و ۴۵۳ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

****

پاسخ شریعتمداری به انتقادات از حمله‌ی موشکی سپاه

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول کیهان در این روزنامه نوشت: «ادعا کرده‌اند که حمله موشکی به پایگاه‌های اسرائیل در اربیل، نقض حاکمیت کشور عراق (اقلیم کردستان) بوده است و آقای مسعود بارزانی با صدور بیانیه‌ای این حرکت را به شدت! محکوم کرده است! در این بیانیه و بیانیه‌های مشابه دیگر، بازهم به شگرد «حرکت از پله دوم»! متوسل شده‌اند.

و باید از آقای بارزانی پرسید، اگر آن‌گونه که ادعا می‌کنید برای حاکمیت خود کمترین ارزشی قائل بودید، چرا خاک سرزمینی خود را در اختیار یک رژیم بیگانه، آن‌هم رژیم جنایتکار و جعلی اسرائيل قرار داده‌اید؟!

و به این رژیم جنایت‌پیشه اجازه داده‌اید با استفاده از پایگاه‌های خود در اربیل علیه جمهوری اسلامی ایران دست به تجاوز بزند؟! اگر از تجاوز آنها به ایران بی‌خبر بوده‌اید که ادعای حاکمیت شما بی‌اساس است و حاکمیت را به اسرائیل سپرده‌اید!

و چنانچه با خبر بوده‌اید، در جنایت رژیم صهیونیستی سهیم هستید! ...

 در این میان، موضع ترکیه نیز قابل تامل است. وزارت خارجه ترکیه حمله موشکی سپاه به پایگاه جنایتکاران موساد در اربیل را غیر‌قابل قبول دانسته و محکوم کرده است و این درحالی است که ارتش ترکیه به بهانه مقابله با تروریست‌های «پ‌ک‌ک» بخشی از شمال عراق را اشغال کرده و ۳۸ پایگاه نظامی در خاک عراق دارد!

ضمن آنکه دولت اردوغان متهم به حمایت از داعش نیز هست و‌... البته مردم شریف ترکیه با این اقدام اردوغان مخالفند و مردم شریف و انقلابی عراق نیز تاکید دارند که ارتش ترکیه را از خاک میهن خود بیرون خواهند ریخت، همانگونه که حضور آمریکا را بر نمی‌تابند و پایگاه‌های رژیم صهیونیستی در اربیل را نیز خیانت به ملت شریف عراق می‌دانند و ... »

***

دفاع لیلاز از موضع ایران درباره جنگ اوکراین

سعید لیلاز، فعال سیاسی اصلاح طلب و کارشناس تاریخ و اقتصاد، گفتگویی با شرق داشته که بخش هایی از آن را می‌خوانید: 

«-از نظر سیاسی، برخلاف ادعای بسیاری از کارشناسان توییتری، فرصت خوبی برای ایران ایجاد شده و الان ایران دارد با کارت روسیه بازی می‌کند. کسانی که ادعای دیگری دارند، فرض اساسی را بر این می‌گذارند که ایران ابزار دست روسیه است که این‌طور نیست و به همین دلیل هر تحلیلی بر این اساس اشتباه است.

اگر همین الان ایران و آمریکا توافقی انجام بدهند، ایران تصمیم بگیرد که غنی‌سازی را کم کند و آمریکا هم تحریم‌ها را بردارد، بدون اینکه توافقی در روند احیای برجام صورت بگیرد، روسیه چه نقشی می‌تواند داشته باشد؟ حرفم این است که روسیه‌ کاره‌ای نیست؛ نه‌تنها روسیه که هیچ کشور دیگری غیر از آمریکا نمی‌تواند نقش مهمی در مناسبات ایران داشته باشد...

-معتقدم روسیه هم چاره‌ای جز حمله به اوکراین نداشت؛ چرا‌که بر‌خلاف قول‌و‌قرار پس از فروپاشی، غربی‌ها با وجود اینکه قول داده بودند ناتو را منحل کنند، نه‌تنها منحل نشده بلکه بیشتر شده و همه هم به سمت روسیه گسترش یافته است. اگر کتاب نبرد من هلیتر را بخوانید، آنجا فضای سیاسی کنونی و روسیه را تحلیل کرده و گفته باید روسیه را عقب بیندازیم. شما اگر جای روسیه بودید حمله نمی‌کردید؟...

-رفتار کنونی روسیه بازتاب رفتار آمریکاست؛ همین ناتو را ببینید، اعضا را دو برابر کردند و مرزها را به سمت روسیه گسترش دادند که دلیلی نداشت جز فشار و تحریک روسیه. در این شرایط گروهی بحث اخلاقی می‌کنند که جنگ بد است و فلان است. بله من هم با جنگ مخالفم، اما مگر ما کم تاوان جنگ دادیم؛ در جریان تحریم اول و تحریم دوم به‌ویژه اول، نصف بیماران سرطانی ما مردند به خاطر کمبود یا گرانی دارو.

از دوران مغول تا الان سابقه چنین فشاری بر ایران وجود ندارد. اوکراینی‌ها و روس‌‌ها کجا وارد شدند که این تحریم‌ها را بشکنند؟ بنابراین من از این مناقشه دنبال منافع کشور خودم هستم. بله بخش کوچکی از آثار تحریم‌ رذیلانه الان در اوکراین دارد تکرار می‌شود؛ منظورم بخشی از فشار بی‌رحمانه‌ای است که بر اثر تحریم ملت ایران را متأثر کرد. این کشتار اوکراینی‌ها مایه تأسف من است، هرچند همین اوکراینی‌ها همین تأسف را هم برای ما نداشتند و یک ‌بار به این همه تحریم ظالمانه ذره‌ای اعتراض نکردند. 

-ما باید کارت روسیه را نگه‌ داریم و نباید هول شویم و به خاطر اوکراین روسیه را کنار بگذاریم؛ چون بعدا به روسیه برای مقابله با آمریکا نیاز داریم. همین الان جمهوری اسلامی در حال بازی با کارت روسیه و این جنگ است؛ چون صادرات ما به‌شدت زیاد شده و من حدس می‌زنم درآمد نفتی ایران در یک ماه گذشته تقریبا برابر کل سال قبل است و این نشان می‌دهد که ما هم داریم با کارت روسیه بازی می‌کنیم. اگر من طرفدار روسیه بودم، باید الان می‌گفتم نباید نفت و گاز صادر کنیم چون روسیه آسیب می‌بیند؛ ولی منافع ایران تنها اولویت من است.

-ایران نباید روسیه را محکوم کند و نباید از حمله به اوکراین دفاع کند (وقتی دولت برزیل مطابق مصالح خودش و دولت امارات مطابق مصالح خودش بی‌طرف می‌شود، جمهوری اسلامی نباید سمت روسیه را بگیرد و باید بی‌طرف باشد). روسیه چه بخواهد و چه نخواهد، توافق صورت می‌گیرد.

همچنان که بار پیش نتوانست کاری کند، الان هم نمی‌تواند و بحث آمریکا است. الان این ایران است که هرگاه رهبری تصمیم بگیرد با آمریکا توافق کند، نه روسیه و نه هیچ قدرت دیگری نخواهد توانست جلوی این توافق را بگیرد. این نهایت ساده‌لوحی است که فکر کنیم این کشورها قادر به مقاومت درباره این موضوع هستند. سنگ‌اندازی می‌توانند انجام دهند، اما نمی‌توانند مانع شوند. اگر ایران با آمریکا توافق نکند، به خاطر ذات آمریکا و مسائل موجود است.»

***

دفاع عباس عبدی از واقع‌گرایی در روابط بین‌الملل

عباس عبدی، تحلیلگر سیاسی اصلاح طلب در اعتماد نوشت: «اگرچه نظريه واقع‌گرايي برخلاف نظريه ليبراليستي روابطِ بين‌الملل، خالي از گزاره‌هاي اخلاقي رايج است، ولي به گمانم اين رويكرد تحليلي، در مجموع بهتر مي‌تواند مانع جنگ شود زيرا قدرت پيش‌بيني‌كنندگي و راهنمايي بيشتري دارد. نظريه ليبراليستي متكي بر اصالت مفاهيمي چون هنجارها، حقوق و نهادهاي بين‌المللي، وابستگي متقابل، جهاني شدن، ارزش‌هاي مشترك، حقوق بشر، محيط زيست ، گفت‌وگوهاي ديپلماتيك و... است...

در مقابل رويكرد واقع‌گرا است كه طرفداران جدي‌تري دارد و روابط بين‌الملل را در چارچوب ديگري مي‌بيند. براي فهم موضوع مقايسه‌اي مي‌كنم. فرق يك رفتار در سطح كشوري و يك رفتار بين‌المللي چيست؟ در سطح كشوري دو ركن مهم وجود دارد كه در سطح بين‌المللي نيست. اول پليس، دوم دستگاه قضايي كه بايد مستقل باشد... ولي در نظام بين‌الملل هيچ‌يك از اين دو نهاد وجود ندارند، يا حداقل براي داوري نسبت به رفتار قدرت‌هاي اصلي وجود ندارد.

اگر يكي از ۵ قدرت اصلي چنين تصميماتي را وتو كند، كلا حق و قانون و عدالت به حاشيه مي‌رود. پس نظام بين‌الملل حداقل براي اين ۵ قدرت و منافع آنان فاقد قانون و ضمانت اجراي معتبر است. تنها ضمانت اجرا، زور و قدرت نظامي است.

نظام بين‌الملل مثل مشروعيت دادن به دزدي در زمان اضطرار است كه مرجع تشخيص اضطرار و قاضي نيز خود دزد است كه پيشاپيش براي خودش حكم برائت مي‌دهد.  بنابراين در رويكرد واقع‌گراي بين‌المللي، هيچ نهاد يا اداره‌اي وجود ندارد كه بتواند حق را تعيين و اجراي آن را به صورت منصفانه تضمين و دولت‌ها را در برابر رفتار متجاوزانه محافظت كند. در چنين ساختاري هر گامي كه يك دولت براي امنيت بيشتر خود برمي‌دارد، اگرچه حق آن است، ولي ممكن است همزمان يك گام عليه امنيت كشور ديگري تلقي شود.»

***

ساعت رسمی کشور دیگر تغییر نمی‌کند

به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز (سه شنبه) و بعد از تصویب کلیات طرح نسخ قانون تغییرساعت رسمی کشور، ماده واحده این طرح را به شرح زیر تصویب کردند.

ماده واحده- قانون تغییر ساعت رسمی کشور مصوب ۱۳۸۶/۵/۳۱ مجلس شورای اسلامی نسخ می گردد.
به هیات وزیران اجازه داده می شود ساعت شروع به کار سازمان ها، ادارات و مراکز تابعه را متناسب با ماه های گرم سال نواحی مختلف کشور از اول خرداد تا پایان شهریورماه حداکثر یک ساعت زودتر تعیین کند.

در قانون تغییر ساعت رسمی کشور آمده بود که «ساعت رسمی کشور هر سال در ساعت ۲۴ روز اول فروردین‌ماه یک ساعت به جلو کشیده می‌شود و در ساعت ۲۴ روز سی‌ام شهریورماه به حال سابق برگردانده می‌شود.»

اکنون با این مصوبه مجلس، قانون تغییر ساعت رسمی کشور نسخ می شود و ساعت در طول سال تغییر نمی کند.

مصوبه مجلس برای اجرا باید به تایید شورای نگهبان برسد.

***

توضیحات امیرعبداللهیان درباره موضوعات مذاکره در سفر به مسکو

به گزارش ایرنا، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به پایتخت روسیه، با اشاره به اهداف این سفر گفت: سفر امروز من و همراهانم به مسکو با چند هدف صورت می‌گیرد؛ هدف اول پیگیری توافقاتی است که در جریان سفر دی ماه آقای دکتر رئیسی به مسکو و توافقاتی که بین رؤسای جمهور دو کشور انجام شد. 

وی اضافه کرد: موضوع دوم به تحولات اوکراین و وضعیت جدیدی بر می‌گردد که هم در عرصه‌های منطقه‌ای و هم در عرصه بین المللی رخ داده است. به‌تبع‌ ما نمی‌توانیم نسبت به این اتفاق بی‌تفاوت باشیم؛ ما به صراحت جنگ را در اوکراین یا در افغانستان و یمن یا هر نقطه دیگری از جهان باشد، محکوم می‌کنیم.

وزیر امور خارجه در ادامه تأکید کرد: همانطور که تحریم‌ها را محکوم می‌کنیم و اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه کشورها و ملت‌ها را روش نادرستی می‌دانیم، بر دستیابی به راه‌حل سیاسی در موضوع اوکراین هم تمرکز داریم. 

امیرعبداللهیان با بیان اینکه موضوع سوم مورد توجه در سفرش به مسکو، پیگیری مذاکرات وین برای لغو تحریم‌هاست، افزود: در اظهارنظرها و اخبار اینگونه منتشر می‌شود که اگر ما در وین با طرف آمریکایی و سایر طرف‌های غربی به نتیجه برسیم، ممکن است طرف روس با توجه به بعضی مطالبی که در رسانه‌ها مطرح شده، حمایت لازم را در وین نداشته باشد. 

وی خاطر نشان کرد: من از گفت‌وگوهایی که هفته گذشته به صورت تلفنی با آقای لاوروف داشتم چنین برداشتی را نکردم و امیدوارم در گفت‌وگوهای امروز همچنان بتوانیم در مسیری که روسیه برای رسیدن به یک توافق خوب، پایدار و قوی در کنار جمهوری اسلامی ایران در وین قرار می‌گیرد، به نتیجه و جمع‌بندی روشن برسیم.

***

سپاه هسته ای تشکیل شد؟

خبرگزاری فارس در خبری با عنوان «فرماندهی سپاه هسته‌ای تشکیل شد» نوشت:

«در خلال گزارش مربوط به کشف شبکه‌ای که قصد خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای فردو را داشتند، برای نخستین بار از «فرماندهی سپاه هسته‌ای» نام برده شد که اخیرا تاسیس شده است.

پیش از این عنوان شده بود که حفاظت از سایت‌های هسته‌ای کشور به سپاه واگذار شده است اما این اولین بار است که به صورت رسمی این موضوع تایید و از وجود «فرماندهی سپاه هسته‌ای» پرده‌برداری می‌شود.

خردادماه سال جاری و پس از چند مورد خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای کشور، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور از تشکیل یک فرماندهی واحد دفاعی-امنیتی هسته‌ای خبر داده بود که کلیات آن در مقطع زمانی خردادماه تصویب شده و همچنین تاکید کرد که با تشکیل این فرماندهی، ضعف‌های گذشته کاملاً برطرف و مجموعه کاملاً آسیب ناپذیر خواهد شد».

***

عمده درآمدهای نفتی به صورت ارزی و نقد است

به گزارش مهر، جواد اوجی، وزیر نفت گفت: با شروع دولت سیزدهم وزارت نفت در این حوزه شاهد افزایش صادرات نفت، گاز و فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی بوده و در مجموع وصول درآمدها ۲.۵ برابر شده است.

وزیر نفت گفت: عمده فروش نفت و درآمد به صورت ارزی و نقدی بوده و در سررسید وصول شده و بخش کوچکی نیز تهاتر انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه فروش نفت در حیطه و اختیارات وزارت نفت است، افزود: در بودجه سال ۱۴۰۱ این ظرفیت ایجاد شده تا سایر بخش‌های کشور از این ظرفیت برای تهاتر و تأمین نیاز خود استفاده کنند.

***

اصلاح طلبان مانیفست ندارند

محسن رهامی فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره لازمه انسجام میان احزاب اصلاح‌طلب و اینکه بهزاد نبوی چگونه ‌تواند انسجام را میان احزاب اصلاح‌طلب به وجود بیاورد، گفت: اصلاحات برای اصولی که بخواهد بر اساس آن فعالیت کند، باید از تمام صاحب‌نظران کشور نه فقط تهران، نظرخواهی کند سپس مانیفیستی بنویسد که تامین‌کننده دیدگاه‌ها و منافع اکثریت ملت ایران باشد. یعنی مردم بدانند اصلاحات و اصلاح‌طلبان می‌خواهند چه چیزی را و کجای کشور را اصلاح کنند. در حال حاضر از جریان چپی که از زمان امام (ره) فعال بود و بعد از دوم خرداد به عنوان اصلاح‌طلب خود را به مردم معرفی کرده، در طول ۳۰ تا ۴۰ سال گذشته هنوز مانیفیستی که دربردارنده همه دیدگاه‌های اصلاح‌طلبان در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باشد، تببین و نوشته نشده است.

وی افزود: اگر اصلاح‌طلبان مانیفیست خود را تببین کرده، همه اقشار مختلف جامعه را باید دعوت کنند تا نظر آن‌ها را درباره این مانیفیست بپرسند و اعمال کنند. اگر روی مانیفیست کار کرده و توافق داشته باشیم خود به خود انسجام بین ما ایجاد می‌شود. اما اگر مانیفیست مشخصی نباشد در طول سال بطور مستمر فعالیت نکنند و احزاب در آستانه انتخابات تلاش کنند که سهمیه بیشتری داشته باشند، در اینجا طبیعی است حتی اگر شما به جای بهزاد نبوی قهارترین سیاستمدار دنیا مانند چرچیل را هم در آن مجموعه بگذارید تا دعوا بر سر سهمیه را مدیریت کند، نمی‌تواند مسأله اعتماد مردم را حل کند. بنابراین اگر موضع‌گیری‌های سهم‌خواهی، حزبی و محفلی را فقط در محافل خودمان ببینیم و منافع اقشار مختلف جامعه ۸۰ میلیونی را نبینیم، انسجامی میان جریان اصلاحات و عقبه آن به وجود نمی‌آید.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۴۴۴۰۲۳۲۱:۳۸:۱۷ ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
دفاع شریعتمداری از نبوغ سپاه برگرفته از بصیرت و ذکاوت و شرافت و آگاهی ایشون سرچشمه میگیره ____ مردم پشتیبان اصلی سپاه هستن
ناشناس۲۴۴۴۰۳۶۲۱:۵۷:۰۱ ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
یکساعت جلو کشیدن ساعت با یکساعت زودتر تعیین کردن ساعت کار چه تفاوتی دارد؟!
ناشناس۲۴۴۴۰۹۴۲۲:۵۳:۴۷ ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
چندین سال قبل روسیه می خواست در کوبا سامانه موشکی مستقر کند که امریکا تا مرز جنگ و تهدید اتمی پیش رفت و مانع شد حالا اوکراین در مرز روسیه سامانه موشکی مستقر کرده و تهدید امنیتی برای مسکو ایجاد کرده به همین دلیل جنگ شد.
ناشناس۲۴۴۴۰۹۶۲۲:۵۵:۳۸ ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
حملات سپاه به اربیل عراق و تخریب دو پایگاه نظامی و جاسوسی اسرائیل قابل تقدیر است و مردم ایران از این اقدام مقتدرانه حمایت می کنند.
ناشناس۲۴۴۴۰۹۸۲۲:۵۸:۰۵ ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
افزایش 4 برابری درامدهای نفتی و افزایش 50 درصدی صادرات غیرنفتی و بازگشت ارز حاصله به کشور بدون برجام و FATF شاهکار دولت سیزدهم است.
ناشناس۲۴۴۴۱۰۰۲۳:۰۳:۱۲ ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
سردار سلیمانی دلاور کردستان عراق را از چنگ داعش نجات داد حالا اربیل عراق محل تجمع جاسوسان و نظامیان صهیونیست شده که برعلیه ایران توطئه می کنند و مسعود بارزانی بی چشم و رو هم حملات ایران را محکوم می کند !
ناشناس۲۴۴۴۱۰۷۲۳:۲۲:۰۲ ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
باند بازی و رانتخواری ویژه گی بارز جریان اصلاح طلب است اصلاح طلبان بدنبال منافع شخصی و حزبی شون هستن و اصلا"بفکر نبوده و مردم نیستن.
سعید۲۴۴۴۱۰۸۲۳:۲۷:۱۱ ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
درود بر روسیه
ناشناس۲۴۴۴۵۵۴۱۳:۵۳:۲۲ ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
متن در حد درود نبوداااااااا! شمام جو گرفتتون و زود تکبير گفتين! :)))
ناشناس۲۴۴۴۱۲۲۰۰:۰۲:۰۲ ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
واشنگتن پست: اهداف موشکی ایران در اربیل ، محل فعالیت موساد بود.
ملا صدرا۲۴۴۴۲۲۱۰۷:۵۶:۴۲ ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
فروختن نفت عرضه می‌خواهد که بیژن زنگنه نداشت. خدایا ببین چه کسی 20 سال وزیر نفت ایران بود. 8 سال دولت روحانی 8 سال دولت خاتمی 4_5 سال دولت رفسنجانی ضرر خیانت‌های اصلاح طلبان به کشور بیشتر از ضربه مغولان بوده
ناشناس۲۴۴۴۲۴۴۰۸:۲۳:۱۲ ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
سپاه برق هسته ای ؟
ناشناس۲۴۴۴۳۴۴۱۰:۳۶:۰۱ ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
مزدوران و خرابکاران بیچاره شدن با تشکیل سپاه هسته ای
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  19. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  20. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  21. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  22. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  23. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین