سفر نوروزی به دبی و بازدید از اکسپو

گزارش بازرگانی،   4001218055

دبی به خاطر جاذبه ‌های دیدنی مانند برج خلیفه و مراکز خرید که با آکواریوم‌ های بی نظیر و بزرگ و پیست ‌های اسکی سرپوشیده همراه هستند، مشهور است. و هر ساله ایرانیان زیادی در تعطیلات نوروز به دبی سفر می کنند و جاذبه های زیبای این کشو لذت می برند.

اما امسال با خرید تور دبی نوروز 1401 از سایت تریپ غیر از جاذبه های دیدنی و تفریحات مهیج در دبی شما می توانید از نمایشگاه جهانی اکسپو در دبی نیز دیدن کنید. این نمایشگاه نه تنها بزرگترین رویداد در جهان عرب است، بلکه اولین نمایشگاه جهانی در خاورمیانه، آفریقا و جنوب آسیا است. این نمایشگاه خارق العاده میزبان 192 کشور شرکت کننده و میلیون ها بازدید کننده در سراسر جهان است. این رویداد در شش ماه انجام می شود و جشنی از فرهنگ، همکاری و نوآوری است.

بین 1 اکتبر 2021 تا 31 مارس 2022، سی و پنجمین نمایشگاه جهانی اکسپو در دبی برگزار می شود. در این نمایشگاه از کشورهای مختلف از سراسر دنیا تحت عنوان ارتباط ذهن ها، ایجاد آینده، ایده ها، نوآوری ها و فناوری ها را ارائه می کنند.

نمایشگاه اکسپو 2021 دبی

نمایشگاه اکسپو دبی چیست؟

نمایشگاه‌ اکسپو که به‌عنوان «نمایشگاه‌ های جهانی» نیز شناخته می ‌شوند، بیش از دو قرن است که به اشکال مختلف وجود داشته ‌اند تا فرصتی برای کشورها برای نمایش فناوری، محصولات و ایده ‌های جدید باشد.

نمایشگاه جهانی یکی از قدیمی ترین و بزرگترین رویدادهای جهانی است که هر پنج سال یکبار برگزار می شود. اکسپو 2020 دبی که در اکتبر 2021 افتتاح شد، به عنوان اولین نمایشگاه جهانی که در منطقه خاورمیانه، آفریقا و جنوب آسیا (MEASA) برگزار می شود و اولین نمایشگاهی است که توسط یک کشور عرب میزبانی می شود.

در طول شش ماه، 192 کشور شرکت کننده تحت موضوع اکسپو 2020، "ارتباط ذهن ها، ایجاد آینده" گرد هم می آیند تا ایده ها و دیدگاه های جدید را تبادل کنند. اکسپو 2020 افق های شرکت کنندگان را گسترده تر می کند و در عین حال راه حل هایی را برای ایجاد دنیایی بهتر برای همه و در همه جا جستجو می کند.

اکسپو آخرین نسخه از کاتالوگ برجسته نمایشگاه های جهانی است که در سراسر دنیا برگزار می شود. مجموعه نمایشگاه جهانی اکسپو از سال 1851، در لندن در بریتانیا برگزار شد. این نمایشگاه نشان دهنده یک گردهمایی جهانی از ملت ها هستند که به ایجاد راه حل هایی برای مهم ترین مسائل روز اختصاص یافته اند.

بازدیدکنندگان از طریق فعالیت های جذاب، همه جانبه و تعاملی درگیر می شوند. نمایشگاه اکسپو دبی اولین رویدادی خواهد بود که در خاورمیانه، آفریقا و آسیای جنوبی برگزار می شود و بر جایگاه امارات متحده عربی در خط مقدم تاکید می کند.

نمایشگاه بزرگ 1851 در لندن، که در ساختمانی نمادین از چدن و شیشه به نام قصر کریستال برگزار شد، ثمرات انقلاب صنعتی را به نمایش گذاشت و نمایشگاه جهانی 1889 در پاریس، برج ایفل را به نمایش گذاشت که برخی از منتقدان آن را رد کردند. از آن زمان، سفر به نقاط مختلف جهان به تدریج آسان شده است، و در قرن بیستم، چندین نمایشگاه اثری ماندگار در شهرهای میزبان خود بر جای گذاشته اند. اکسپو 2020 دبی در حال حاضر شروع به کار کرده است و تا سال 2022 ادامه دارد. این نمایشگاه قرار بود در مهر سال گذشته آغاز شود، اما همه ‌گیری کرونا باعث شد به خاطر ایمنی یک سال به تاخیر بیافتند.

اکسپو کجا برگزار می شود؟

نمایشگاه اکسپو امسال در دبی برگزار می شود. مکان نمایشگاه اکسپو در جنوب دبی است که نزدیک به فرودگاه بین المللی آل مکتوم است. این نمایشگاه تقریباً 4.5 کیلومتر مربع مساحت خواهد داشت.

انتخاب دبی به عنوان برگزارکننده نمایشگاه اکسپو

برای دریافت امتیاز میزبانی این رویداد، دبی ملزم به ارائه پیشنهاد بود، در این مناقصه رئیس کمیته اکسپو بر زیرساخت های قوی دبی، حمایت ساکنان آن از مناقصه و تعهد شهر برای تبدیل این نمایشگاه به یک نمایشگاه فوق العاده تاکید کرد. خوشبختانه دبی موفق شد با کسب 116 رای از 164 رای در این مناقصه برنده شود و با آتش بازی در برج خلیفه شادی خود را به همگان نشان داد.

هزینه های سفر به دبی 1401

در اکسپو دبی چه می گذرد؟

نمایشگاه اکسپو دبی به عنوان بزرگترین رویداد در جهان عرب معرفی شد. این نمایشگاه دارای مساحتی 4 کیلومتر مربعی است، و شامل بیش از 200 غرفه می باشد. در این نمایشگاه قرار است تجربیات فرهنگی، سرگرمی و تکنولوژی های روز دنیا را نشان دهد.

علاوه بر 192 غرفه اصلی، غرفه های ویژه ای نیز وجود دارد که حول محور موضوعات تحرک و پایداری است. یکی از این غرفه ها، ماموریت ممکن مرکز سازمان ملل را در خود جای داده است.

این نمایشگاه به کشورهای شرکت کننده این فرصت را می دهد تا در غرفه های خود فروشگاهی راه اندازی کنند تا نشان دهند که چگونه کشورشان در بحث های مهم جهانی در مورد موضوعات داغ بحث و مشارکت می کنند. اکسپو دارای سه موضوع اصلی است یعنی پایداری، تحرک و فرصت است. هر کشور شرکت کننده غرفه خود را در نمایشگاه خواهد داشت و هرغرفه دارای اختراعات و نوآوری های مربوط به آن کشور است. حتی امارات نیز غرفه تخصصی خود را خواهد داشت که به صورت طرح کلی از شاهین ساخته شده است.

طراحی نمایشگاه اکسپو دبی

طراحی نمایشگاه اکسپو دبی توسط سانتیاگو کالاتراوا اسپانیایی انجام شده است، یک زمین به وسعت 15000 متر مربع طراحی کرد که سقف آن از 28 بال تشکیل شده است که با چرخش و باز شدن، ساختمان را شبیه شاهین در حال پرواز می ‌کنند.

این بال‌ ها از فیبر کربن ساخته شده‌ اند و از پانل‌ های فتوولتائیک نصب ‌شده بر روی سقف در برابر طوفان‌ های شن و باران شدید محافظت می ‌کنند. شگفتی های معماری بی شماری را در یک مکان تجربه خواهید کرد، از جمله آن ها بزرگترین سطح برجسته 360 درجه جهان، بیش از 90 غرفه با طراحی منحصر به فرد و 200 هزار متر مربع از سازه های طلایی و پلاتینی LEED را خواهید دید.

نمایشگاه اکسپو دبی دارای بسیاری از ویژگی های واقعا جالب است. یک گنبد در شب، به عنوان یک صفحه نمایش 360 درجه عمل می کند و مجموعه ای از تصاویر را هم در داخل و هم در خارج به نمایش می گذارد، در داخل گنبد، ویژگی هایی مانند فواره ها، پارک ها و آبشارها را خواهید دید. در خارج از نمایشگاه، موسیقی سنتی و اجرا می شود و با مناظر مدرن ‌تر در فضایی روباز با فروشندگاه ها و غذا و نوشیدنی ترکیب می ‌شوند.

حضور سازمان ملل در نمایشگاه اکسپو

در اکسپو انتظار می ‌رود چندین میلیون نفر از سراسر جهان از دبی بازدید کنند. برای سازمان ملل، این فرصتی است تا کار سازمان را نشان دهد و توضیح دهد که چگونه برای غلبه بر چالش ‌های جهانی، مانند همه ‌گیری کووید -19 و تغییرات آب و هوایی، و دستیابی به اهداف توسعه پایدار تلاش می کند.

سازمان ملل اعلام کرده است با توجه به کیفیت کار و نمایشگاه ها تا سطح علاقه ای که تاکنون دیده شده است، مرکز سازمان ملل بدون شک به درک بهتر چالش هایی که جهان با آن مواجه است و اهمیت حیاتی همکاری با یکدیگر برای غلبه بر آنها کمک خواهد کرد. نمایشگاه اکسپو ابن فرصت را به سازمان ملل داده است که نمونه ‌ای را در اختیار جهان قرار می ‌دهد که چگونه بشریت می ‌تواند از همه ‌گیری به جلو حرکت کند و دوباره با خیال راحت همه دنیا با هم جشن بگیرند.

روش های رفتن به نمایشگاه اکسپو دبی

روش های رفتن به نمایشگاه اکسپو دبی

برای رفتن و بازدید از نمایشگاه اکسپو دبی شما می توانید به طریق به آنجا بروید در زیر روش های رفتن به این نمایشگاه را به شما خواهیم گفت.

با مترو

سریع ترین راه برای رسیدن به اکسپو خط قرمز مترو دبی است که شما را از شهر دبی به ورودی اکسپو می برد. اولین ورود به ایستگاه اکسپو در ساعت 06:15 دوشنبه و در روزهای شنبه و یکشنبه 09:15 صبح می باشد. آخرین حرکت مترو از ایستگاه اکسپو در ساعت 12 شب و در یکشنبه و پنجشنبه تا ساعت ا بامداد می باشد.

با اتوبوس های Expo Rider

شما همچنین می توانید از طریق سرویس اتوبوس عمومی Expo Rider به نمایشگاه اکسپو دبی بروید. این اتوبوس ها برای بازدیدکنندگان اکسپو رایگان است. فقط باید یک بلیط معتبر نمایشگاه اکسپو را هنگام سوار شدن به اتوبوس نشان دهید فقط به یاد داشته باشید که کجا شما را پیاده می کند زیرا هنگام برگشت نیز باید از همان مکان سوار شوید.

با تاکسی

شما می توانید از طریق رزرو تلفنی تاکسی نیز خود را به نمایشگاه اکسپو برسانید. برای سواری هایی که شما را به اکسپو می رسانند باید مبلغی معادل 20 درهم هزینه کنید.

با خودرو شخصی

اگر قصد دارید با خودرو شخصی به نمایشگاه اکسپو بروید، می توانید از همه جاده های اصلی به اکسپو برسید.

آیا برای رفتن به اکسپو باید واکسینه شویم؟

هر فردی که در نمایشگاه اکسپو شرکت می کند باید نشان دهد که واکسن کرونا را دریافت کرده است که توسط دولت ملی خود به رسمیت شناخته شده است، یا ارائه آزمایش PCR اخیر برای ورود به نمایشگاه درعرض 72 ساعت انجام شده باشد.

اگر واکسینه نشده اید و در بازه زمانی 72 ساعته آزمایش PCR را انجام نداده اید، می توانید آزمایشی را در مرکز آزمایش PCR در مجاورت نمایشگاه اکسپو دبی انجام دهید. در این نمایشگاه از دوربین های حرارتی برای شناسایی ناقلان احتمالی ویروس استفاده خواهد شد.

دستورالعمل های فاصله گذاری اجتماعی از جمله پوشیدن اجباری ماسک در همه زمان ها چه در داخل نمایشگاه و چه در خارج از نمایشگاه اجرا خواهد شد. بازدیدکنندگان باید حداقل دو متر از یکدیگر فاصله داشته باشند. ضدعفونی کننده دست در سرتاسر نمایشگاه موجود خواهد بود و از مهمانان توصیه می شود که مرتباً از آن استفاده کنند.

از کجا می توانم بلیط اکسپو دبی را رزرو کرد؟

شما می توانید بلیط اکسپو دبی را مستقیماً از وب سایت expo2020dubai.com تهیه و رزرو کنید. اما اگر در حال گشت و گذار در شهرهستید، باید بدانید که همچنین می‌ توانید به هر فروشگاه بزرگ Zoom بروید و بلیط‌ های خود را از آنجا نیز تهیه کنید. ایرانیان نیز تور دبی ارزان قیمت را می توانند از سایت تریپ خریداری کنند.

ثبت نام نمایشگاه اکسپو دبی

انواع بلیط های اکسپو در دبی

شما می توانید در تعطیلات نوروزی با خرید تور برای تماشای نمایشگاه اکسپو به دبی سفر کنید. بلیط های نمایشگاه اکسپو به سه صورت می باشند، هزینه اکسپو دبی بلیط یک روزه به قیمت 95 درهم، بلیط های چند روزه برای ورود به مدت 30 روز متوالی به قیمت 195 درهم، و بلیط های فصلی با ورود نامحدود به مدت شش ماه به مبلغ 495 درهم می باشند. بلیط ها به شما امکان دسترسی به تمام غرفه ها، رویدادها و اجراهای زنده، به علاوه فرصت های نامحدود برای لذت بردن از برنامه های سرگرمی متنوع را می دهند. هر روز حداکثر 60 رویداد زنده با موسیقی، رقص و هنر در سطح جهانی برگزار می شود.

چه کسانی می تواند به صورت رایگان وارد اکسپو شود؟

با سفر نوروزی به دبی شما می توانید از نمایشگاه اکسپو نیز دیدن کنید، اکسپو دبی دارای ورودی رایگان برای برخی افراد است. اکسپو به کودکان زیر 18 سال و دانش آموزانی که دارای کارت دانشجویی معتبر از هر موسسه دانشگاهی در جهان هستند، ورود رایگان می دهد.

بلیت های رایگان نیز برای افراد مصمم در دسترس خواهد بود و همراه آنها نیز از 50 درصد تخفیف برخوردار خواهند شد. بازدیدکنندگان 60 سال و بالاتر نیز می توانند به صورت رایگان وارد شوند.

پرستاران، رانندگان تاکسی و افرادی که در بخش نمایشگاه کارمی کنند می توانند به رایگان وارد شوند. اگر پرستار یا خانه دار هستید، کافی است به دفاترفروش بلیط نمایشگاه بروید و مدرکی دال بر شغل، مانند ویزای اقامت مبنی بر اینکه پرستار یا خانه دار هستید، ارائه دهید. رانندگان اتوبوس و تاکسی شاغل در سازمان راهداری و حمل ‌ونقل جاده ‌ای حق ورود رایگان با مدرک شغلی مانند کارت شناسایی یا روادید با ذکر وضعیت اشتغال را دارند.

اگر در صنعت هایی همچون هتل‌ ها، رستوران ‌ها و کافه ‌ها کار می ‌کنید، می ‌توانید بلیط ورودی رایگان را تا پایان ماه اکتبر دریافت کنید، فقط با داشتن مدرک شغلی به یکی از دفاتر فروش بلیط مراجعه کنید. کارگران مقیم دبی، از جمله کسانی که در اکسپو دبی کار می کنند، می توانند از طریق برنامه Hayaakum وارد شوند. حدود 350 هزار کارگر دعوت شده اند.

چکیده

هرپنج سال یکبار نمایشگاهی به نام نمایشگاه‌ های جهانی در دنیا برگزار می شود، این نمایشگاه بیش از دو قرن است که اجرا می شود ‌ تا فرصتی برای کشورهای مختلف برای نمایش فناوری، محصولات و ایده ‌های جدید باشد. امسال سی و پنجمین نمایشگاه اکسپو در دبی برگزار می شود، در این نمایشگاه کشورهای مختلف از سراسر دنیا تحت عنوان ارتباط ذهن ها، ایجاد آینده، ایده ها، نوآوری ها و فناوری ها را ارائه می کنند. در واقع این نمایشگاه نشان دهنده یک گردهمایی جهانی از ملت ها هستند که به ایجاد راه حل هایی برای مهم ترین مسائل روز اختصاص یافته اند. سامانه رزرواسیون تریپ به شما کمک می کند به راحتی از آخرین نرخ بلیط هواپیما مطلع شوید و از امکانات پرواز و نرخ آن بهره مند شوید. شما در کمترین زمان به انواع قیمت ها در تاریخ مورد نظر خود دسترسی خواهید داشت و مناسبترین قیمت بلیط را پیدا خواهید کرد. بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی،رزرو بلیط هواپیما چارتر و خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ (www.trip.ir) سریع و آسان تجربه کنید.

منبع:تریپ|www.trip.ir

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین