شر اشرار را بخوابانید!

  4001115003 ۱۱۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار
شر اشرار را بخوابانید!

آصف احمدی؛ ۱۴بهمن ماه در خبرها آمد که ستوان یکم علی اکبر رنجبر جانشین پاسگاه انتظامی روستای بیدزرد شیراز در برابر اشرار مورد ضربه سلاح سرد و قمه قرار گرفته و به شهادت رسیده است. این خبر هولناک به طور زایدالوصف ایجاد ناامنی می کند. مردم می پرسند وقتی پاسداران امنیت، امنیت ندارند، تکلیف ما چیست؟

 از طرفی دیگر، وقتی ضابط قضایی می بیند اشراری که بازداشت و یا دستگیر کرده با وثیقه هفته بعد بیرون است، انگیزه برخوردش کم می شود.

البته این موضوع کاملا منفک از انتقادی است که به گشت ارشاد و نحوه برخورد برخی نیروهای پلیس و خطاهای آنان صورت می گیرد. فراسوی این ها با اشرار هم باید پس از بازداشت با احترام برخورد کرد. اگر مقاومت هم نکردند نباید با خشونت با آنها برخورد کرد. باید تحت نظر باشند و سعی شود اصلاح صورت گیرد تا جایی که ممکن است. اما این که  نسبت به بکاربردن سلاح گرم در برابر امثال قاتل این پلیس مظلوم و شهید، این همه سخت گیری شود، این هم غلط است.

همچنین است اکتفا کردن به گرداندن اوباش در سطح شهر و تحقیرشان، چرا که فقط آنها را گستاخ تر  و مشهورتر می کند تا در زمانهای بعد با کینه ای بیشتر رعب و وحشت بیشتری ایجاد کنند. باید بسیاری از کسانی را که اصرار بر شرارت دارند و بعد از آزادی مرتکب خشونت می شوند اعدام کرد. کسانی که به بهانه حقوق بشر با این امر مخالفت می کنند، یکبار تصور کنند این اشرار مزاحم نوامیس و خانواده آن ها شوند. یکبار خشونت قمه و ضربات چاقو بر پیکر خود و عزیزان را تصور کنند .

در نهایت باید قانون اسلام اجرا شود بی هیچ بهانه ای. همین عربستان را استاد شهید مطهری به درستی می گوید که زمانی حجاج از شر دزدان و طرار و... امان نداشتند اما از زمانی که دست دزد را قطع کردند امنیت برقرار شد و شد همین وضعیت فعلی که می دانیم. در خصوص دزدی در کشور ما مادامی که مال رفته، حداکثری نباشد نمی توان دست هر دزدی را قطع کرد و باید سیاست قضایی جبرانی و حمایتی به منظور پیشگیری از وقوع جرم در اولویت و اولیت باشد. اما داستان اشرار متفاوت است. بسیاری از اینها باند دارند و از نظر مالی در وضعیت خوبی هستند. خانه های پوکر و قمار دارند و.... بسیاری از اینها اگر اعدام شوند آن هم به صورت نمادین و دست جمعی ، امنیت بازار هم تحکیم می شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۳۹۸۶۴۳۰۹:۰۹:۴۷ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
چرا میزان جرم و جنایت و سرقت و بزه کاری تا این اندازه زیاد شده است؟ آیا با خرابی اقتصاد کشور و افول دینداری و معنویت رابطه مستقیم ندارد؟
ناشناس۲۳۹۸۷۴۵۱۰:۲۴:۴۰ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
از قدیم می گویند: هر چقدر کشت شود، همان مقدار هم برداشت می شود.
ناشناس۲۳۹۸۸۴۷۱۱:۳۰:۱۲ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
وقتی دزدان و راهزنان گردن کلفت و کلان محاکمه و بشکل واقعی تنبیه نمیشوند وحتی تبرئه میشوند بهتر از این نمیشود
ناشناس۲۳۹۹۰۲۱۱۳:۰۲:۱۱ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
صد بار طرح رعد ناجا اجرا شده است، نتیجه چه شده است؟!!!
محمد۲۳۹۹۰۸۶۱۳:۳۲:۲۹ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
بیچاره پرسنل نیروی انتظامی وسط این همه قوانین ناکارآمد شده اند مجری قوانین !!!!! کاملن روشن است که نتیجه زحمتشان قابل قبول نخواهد بود جون اشکال از قانون است
ناشناس۲۳۹۹۰۳۵۱۳:۰۷:۴۵ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
مردم به اطرافشان بی تفاوت شده اند: به مشاهده تخلفات رانندگی بی تفاوت شده اند. به مشاهده کودکان، زنان و پیرمردان زباله گرده بی تفاوت شده اند. به مشاهده معتادین و مصرف آزادانه آنها در خیابانها بی تفاوت شده اند. به شنیدن خبرهای اختلاس و رانت و ارتشاء بی تفاوت شده اند. به دیدن رنج، بی آبی و نداری هموطنانشان بی تفاوت شده اند.
ناشناس۲۳۹۸۸۸۶۱۱:۴۵:۱۶ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
یک نگاه به فیلمها و سریال های صدا و سیما، سینماها و نمایش خانگی بیاندازید. بالای 90 درصد آنها درباره سرقت، جنایت، حقه بازی، خشونت و کتک کاری و خراب کردن است. چند درصد آنها در باره محبت، احسان، دوست داشتن،عشق ورزیدن ... است؟
ناشناس۲۳۹۹۱۸۷۱۴:۲۳:۳۵ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
دقیقا آموزش جرم و جنایت از طریق فیلم و بازی ها
امیر حسین سلطان/تهران۲۳۹۸۹۵۰۱۲:۲۰:۳۸ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
واقعا چقدر کار فرهنگی انجام شده است؟! اراذل و اوباش خواندن و مرتبا خبر دادن از بگیر و ببند باصطلاح اراذل و اوباش نمایانگر عدم کفایت صرفا برخوردهای پلیسی و قضایی برای رفع این معضل اجتماعی است. خیلی ساده بگویم تا مادامی که در جامعه حرف اول را معلم نزند و معلم در جایگاه و منزلت مناسبش قرار نگیرد نباید با شدید کردن برخوردهای فیزیکی اعم از پلیسی و غیرپلیسی به حل کردن مساله دلمان خوش باشد!
ناشناس۲۳۹۹۰۳۰۱۳:۰۶:۱۳ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
نگاهت خیلی فانتزی و مامانی هست. بنده معلم هستم و تاکنون حتی یکبار سخن تند و صدای بلند با دانش آموز نداشتم اما نمی توان با گوریل ها مذاکره کرد. بسیاری از اینها جانی بالفطره هستند
امیر حسین سلطان/تهران۲۳۹۹۱۱۲۱۳:۴۸:۰۹ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
همکار عزیز کامنت بنده ناظر بر ریشه یابی و نگاه همه جانبه نگر به معضلات اجتماعی است و مطلقا حکم و فتوایی که تطهیر جانیان بالفطره باشد صادر نکرده ام ضمن آنکه متاسفانه کم ارج و کم قدر نادانستن معلم و نقش معلم در جامعه پیامدها و تبعات مستقیم و غیرمستقیم روی بخش های مختلف جامعه دارد که نباید نگاه فانتزی و مامانی!!! قلمداد شود! سلامت باشید. و من الله التوفیق
تبریزی۲۳۹۹۲۵۷۱۴:۵۳:۵۳ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
دقیقا درسته. بعضی ها باورشون نمی شه که یک عده سیم های مغزشون قاطی داره و همیشه دنبال کارهای خلافن و با کار فرهنگی و ... قرار نیست رفتار نرمالی داشته باشن. اینها رو باید از جامعه جدا کرد. اگر هم نمی تونن هزینه اش رو تامین کنن که تو یه جای جداگانه زنده نگه شون کنن دیگه باید کاری رو که باید انجام بدن نه اینکه رهاشون کنن تو جامعه تا ایجاد ناامنی کنن. کی گفته فقر شما رو به یه آدم شرور تبدیل می کنه؟ یه نفر نرمال باشه فقیر باشه نهایتش گدایی می کنه یا شاید (البته شاید) از سر ناچاری دزدی کنه (اون هم نه از نوع خشن) ولی شرارت و قلدری و قمه کشی و آدم کشی و ... نمی کنه. این کارها کار یک انسان نرمال نیست.
سلگی۲۳۹۹۰۴۱۱۳:۱۰:۱۰ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
متن هم گفته باید پیشگیری کرد و این معلومه نیازمند کار فرهنگی . اما به قول توماس هابز قانونی که شمشیر از آن حمایت نکند بی فایده ست. باید الزام جدی وجود داشته باشه مثل غرب . اونها هم روی کار روان شناسی و فرهنگی تاکید دارند اما از برخورد مقتدر و شدت عمل با مجرمین خطرناک و عامل به خشونت سطح بالا هم کوتاهی نمی کنند
ناشناس۲۳۹۹۱۳۵۱۴:۰۰:۰۱ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
جامعه ای که معلمش امسال شما باشد باید به حالش گریست.
ناشناس۲۳۹۹۲۹۲۱۵:۱۷:۳۶ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
امثال و نه امسال!
تبریزی۲۳۹۹۳۱۸۱۵:۳۸:۱۸ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
نخیر ایشون کاملا هم درست گفته. جامعه ای که به حرف معلمش گوش نمی کنه و "امثال"" رو هم "امسال" می نویسه باید به حالش گریست. تو همه جوامع آدم های روانی و قاتل و ... وجود دارن. قمه کش و چاقوکش با کار فرهنگی درست نمیشه.
ناشناس۲۳۹۸۷۵۷۱۰:۲۹:۵۶ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
چون تربیت کننده نسل که زن ها هستند را اخلاق مردانه کردن و دلیل اصلی هم فراری دادن از خانه جهت کار بود توسط خود حاکمیت
ناشناس۲۳۹۸۸۹۱۱۱:۴۹:۱۴ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
بسیاری از ماموران پلیس فاقد آمادگی بدنی هستند.
ناشناس۲۳۹۹۰۱۹۱۳:۰۱:۴۶ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
+ اضافه وزن
ناشناس۲۳۹۹۰۴۳۱۳:۱۲:۵۴ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
این بنده های خدا یا پشت موتورن یا پشت میز و صندلی ! کدام آمادگی بدنی و جسمانی ؟
ف.خ۲۳۹۹۷۵۰۲۱:۲۳:۰۰ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
صحیح است. ضمن این که کسی که می خواهد پلیس شود باید ذاتا جسور و با شهامت و وجود این شغل را داشته باشد.
ناشناس۲۳۹۸۹۰۰۱۱:۵۳:۲۱ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
بودجه های چند هزار میلیاردی دستگاههای فرهنگی کشور صرف چه کارهایی می شوند؟؟؟
رضا۲۳۹۹۱۳۸۱۴:۰۱:۵۷ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
سفارش بنر ، تراکت ، پارچه نویسی جهت مناسبتها ، راهپیمایی ها و...
ناشناس۲۳۹۸۷۸۰۱۰:۴۵:۱۵ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
آیا مواجه کردن فرزندان خردسال مقتول با قاتل پدرشان بعد از دستگیری کار درستی بود؟
ناشناس۲۳۹۸۸۰۹۱۱:۰۹:۴۶ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
به هیچ وجه اقدام درستی نبوده است این مواجهه . چه کسی میشینه این تصمیمات اشتباه رو میگیره ؟!!!
ناشناس۲۳۹۹۱۶۰۱۴:۰۹:۰۹ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
شورای هماهنگی تصمیمات کشور
ناشناس۲۳۹۸۸۴۲۱۱:۲۸:۰۹ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
در این برهه زمان اصلا و ابدا ولی برای قصاص فرق دارد
ناشناس۲۳۹۸۸۷۵۱۱:۳۹:۳۶ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
بسیار بسیار کار اشتباهی بوده است.
ناشناس۲۳۹۹۵۶۸۱۸:۴۶:۳۵ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
بله کار درستی بود اون بچه تا آخر عمرش فراموش نمیکنه خداقل باید بدونه کی زده و گوش یارو رو گرفت تو دستش این خودش خوبه دلش رو آروم تر میکنه
ناشناس۲۳۹۸۸۵۰۱۱:۳۰:۲۵ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
اگر فقط اقتصاد عامل جرم بود کشورهای با اقتصاد قوی نباید جرم میداشتند، اما یک نگاه به قوانین کشور ما نشان میدهد تا چه حد در برابر انواع جرم و تخلف دست مجری قانون بسته و ضمانت قانونی برخورد با جرم ضعیف است.
ناشناس۲۳۹۸۸۹۷۱۱:۵۰:۳۳ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
دیروز هم توی اهواز یک جوان سر زنش را با قمه بریده بود و در شهر میچرخاند !!!!
عمران۲۳۹۸۹۸۲۱۲:۳۶:۵۷ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
چون پلیس و دستگاه قضایی در هر جای دنیا از جمله در ایران منابع محدود دارد. منابع یعنی نیروی انسانی با کیفیت ، یعنی منابع مالی، یعنی دسترسی به رسانه و غیره. وقتی منابع محدود است باید اولویت بندی شود. در تمام دنیا اولویت بندی وجود دارد. آیا میدانید اولویت دستگاههای قضایی و ظابطین انتظامی چیست؟ آیا میدانید چقدر پول و وقت و توجه‌شان را صرف مسائلی غیر از مسایل اصلی میکنند؟
ناشناس۲۳۹۸۶۴۵۰۹:۱۲:۲۹ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
شر فقر و بی عدالتی را بخوابانید.باید ریشه ای برخورد کنیم .این اشرار از کدام مناطق میان.؟؟؟ در چه بستری رشد میکنن؟
ناشناس۲۳۹۸۷۴۸۱۰:۲۵:۴۲ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
عزیز کسی که شرور هست و حتی اکثر دزدها از روی عادت این کارها می کنند و ربطی فقر ندارد
ناشناس۲۳۹۸۷۶۷۱۰:۳۷:۳۵ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
اگر منبع درآمد و شغل مناسب داشت ؛ چاقو کش نمیشد
ناشناس۲۳۹۸۸۸۸۱۱:۴۷:۵۴ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
این همه آدم دارند زندگی می کنند حتی فقیرتر چرا دزدی و چاقو کش نیستند؟
ناشناس۲۳۹۹۰۴۴۱۳:۱۳:۰۰ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
انسانها ظرفیتهای متفاوت دارند. دلیل ندارد که همه یک جور عکس العمل نشان دهند.
ناشناس۲۳۹۹۱۹۶۱۴:۲۶:۰۹ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
چون نقش خانواده و بعد دوستان در تربیت افراد
فرناز۲۳۹۸۹۰۶۱۱:۵۸:۴۰ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
بله بایستی فقر و بی عدالتی را از بین برد، ولی دستگاه قضایی باید برخورد کوبنده ای با اراذل و اوباش داشته باشد. اعدام لازم نیست، همین که برای این افراد احکام زندان طویل المدت آن هم در زندان های شهرهای دورافتاده در نظر بگیرند؛ کفایت می کند.
الف ع ع از بابل۲۳۹۸۶۴۷۰۹:۱۳:۰۸ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
سلام،وقت بخیر،وقتی فرد شرور اسلحه سرد در دست دارد و به سمت پلیس حرکت تدریجی و تهاجمی می کند،پلیس حق دارد با اخطار و بدون فوت وقت به زیر زانوی متهاجم یک گلوله شلیک کند.و کمک بطلبد.در این جا پلیس را می بینیم که وقت تلف می کند.شاید از نبود مجوز و قانون است.در ضمن تمامی پلیس ها باید به دوربین در لباس خود مجهز باشند،تا خطائی خارج از قانون پیش نیاید.به امید امنیتی پایدار در کشور.با احترام
ناشناس۲۳۹۸۶۵۰۰۹:۱۴:۳۶ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
همین چند روز پیش بود که مردی به همراه برادرش، سر زن 17 ساله اش را برید و خنده کنان در خیابان به مردم نشان داد. همین چند وقت پیش بود که پدر بابک خرمدین به مثله کردن 3 نفر اعتراف کرد و صدها ماجرای شبیه آن که ریشه در روانی شدن افرادی از اجتماع دارند. چرا؟
ناشناس۲۳۹۸۶۵۲۰۹:۱۸:۱۲ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
خدا را شکر کشور ما دارای جزایر متعدد و بعضاً خالی از سکنه در خلیج فارس و دریای عمان است. باید قوانین جزایی تغییر کرده و افراد بعد از انجام جرم دسته بندی شده و به این جزایر تبعید شوند. در این جزایر تحت درمان روحی و روانی قرار گرفته و تا اطمینان از بی خطر بودن آنها برای اجتماع، آزاد نشوند.
ناشناس۲۳۹۸۷۷۰۱۰:۳۹:۵۴ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
همه دنیا از گردشگری جزایری این چنین درآمدهای میلیارد دلاری دارند ملت ما هنوز تو فکر دوران پهلوی و تبعیدگاههای جنوبه
ناشناس۲۳۹۸۶۵۳۰۹:۲۰:۰۹ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
نیازی به تغییر استفاده از قانون استفاده از اسلح برای پلیس نیست. اگر پلیس به شوکر و اسپری گاز فلفل مجهز باشد، دستگیری مجرمان آسانتر خواهد بود.
ناشناس۲۳۹۸۸۰۴۱۱:۰۴:۰۲ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
قانون قطع دست اجرا نشود و بعد مدتی آزاد خوب طبیعی هست رفتارها پرخاشگرتر می شود
ناشناس۲۳۹۸۶۵۴۰۹:۲۲:۴۳ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
اجتماع بستر جرم و بزه شده. چون مردم قانونگریز شده اند. برخی مسئولان الگوی خوبی برای مردم نبوده اند.
ناشناس۲۳۹۸۶۵۶۰۹:۲۵:۱۴ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
کلک و حقه و فریب و نیرنگ و قلدریو تظاهر و ریا و دروغ و قانون شکنی سکه رایج مملکت شده اند. باید به ریشه ها پرداخت.
ناشناس۲۳۹۸۶۶۲۰۹:۳۳:۳۵ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
تا وقتی پلیس برای برخورد با اشرار و اراذل و اوباش ماسک روی سرش میکشد و از آنها وحشت دارد معلوم است که گستاخ میشوند برخورد های موردی و احساسی مانند آنچه الان رخ داده فایده ندارد ضمن برخورد شدید باید افتابه مسی و قوطی کنسروخالی گندیده ماهی به گردن آنها بیندازید و دور شهرها بگردانید
نعیم۲۳۹۸۹۷۱۱۲:۳۰:۳۲ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
قرون وسطی است مگر مرد حسابی
ناشناس۲۳۹۹۰۵۴۱۳:۱۹:۰۴ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
ها کا این اراذل و اوباش روی قر‌ون وسطی را سفید کرده اند
عمران۲۳۹۸۹۹۱۱۲:۴۲:۰۱ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
دکتر، این روش‌ها اگر جوابگو بود تا الان مشکل اشرار حل شده بود. این همه کشورهایی که آمار جرم پایین دارند با آفتابه مسی گردن مجرم انداختن به امنیت رسیدند؟ مقابله با جرم منابع قضایی و انتظامی لازم دارد و در کشور ما این منابع صرف تبلیغات مذهبی میشود.
ناشناس۲۳۹۸۶۷۱۰۹:۳۸:۳۹ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
با پلیس این کار رو می کنن ببینید با مردم عادی چه می کنند چرا قانون نمی زارن کسی بهت حمله کرد می تونی با هر وسیله ای دفاع کنی
ناشناس۲۳۹۸۶۷۴۰۹:۴۱:۲۴ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
اشرار و اراذل و اوباش ؛ تعریف دارن . نمیشه هر کسی رو با این القاب صدا زد و بعد به گلوله بست !
ناشناس۲۳۹۸۶۸۰۰۹:۴۲:۴۰ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
. وقتی ارزش قانون از بین رفت و نماینده مجلس به گوش پلیس سیلی زد حاصلی جز آنچه میبینید نخواهد داشت.
ناشناس۲۳۹۸۶۸۱۰۹:۴۳:۳۶ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
دادگاه تشکیل و قاضی ببیند اصل ماجرا چه بوده است
ناشناس۲۳۹۸۶۸۵۰۹:۴۶:۱۰ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
مامور مذکور میتوانسته و اجازه داشته به استناد همین قوانین موجود ؛ به وسیله اسلحه و با شلیک به پای فرد ضارب از اقدام بوسیله سلاح سرد او جلوگیری کند . تعلل مامور مربوطه قابل توجیه نیست
ناشناس۲۳۹۸۶۹۱۰۹:۴۹:۲۳ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
راه حل چنین حوادثی ؛ تصویب قانون و تسهیل استفاده از سلاح گرم توسط پلیس و کشتن شخص مقابل نیست . مثل تمام دنیا ؛ استفاده از گلوله هایی که سبب مرگ طرف نشود و صرفا او را از هر اقدام خطرناکی باز دارد
ناشناس۲۳۹۸۹۴۳۱۲:۱۷:۵۴ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
تفنگ ساچمه زن چطوره؟!!!!
ناشناس۲۳۹۸۶۹۳۰۹:۵۲:۱۹ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
معیار ارادل و اوباش بودن و اشرار بودن چیست و توسط چه کسی باید تعیین و تعریف شود ؟! آیا میشود کسی را کشت و بعد گفت : آن شخص اراذل بود ؟
ناشناس۲۳۹۸۶۹۵۰۹:۵۴:۱۷ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
وقتی دستگاه قضا از پس چند چاقوکش بر نمی اید مردم باید خود دست بکار شوند .
ناشناس۲۳۹۸۷۵۵۱۰:۲۸:۱۷ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
دقیقا وقتی قوه قضائیه از ترس حقوق بشر قلابی غربی حد اسلام را اجرا نمی کند که قانون هم هست برای اجرای آن و نمی کند، مردم خودشان باید دست به کار شوند
ناشناس۲۳۹۸۷۶۴۱۰:۳۵:۲۰ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
دستگاه قضا در محل حادثه نبوده . اون پلیس باید از پس آن چاقو کش بر میومده . شلیک به جایی از بدن مهاجم به نحوی که کشته نشه ، قطعا کار سختی نبوده
ناشناس۲۳۹۸۸۵۸۱۱:۳۲:۲۱ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
مامور از چی خوف داشته که اجازه می‌دهد نزدیکش شود ولی باز شلیک نمی کند به پایش؟
ناشناس۲۳۹۹۰۲۸۱۳:۰۵:۴۱ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
کمبود و نقص آموزش
ناشناس۲۳۹۸۶۹۶۰۹:۵۴:۳۵ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
نبود آموزش مستمر پرسنل در حین خدمت میشود این ! چرا پلیس مربوطه نباید با شلیک گلوله به پای ان فرد او را از این اقدام باز میداشت ؟
ناشناس۲۳۹۸۷۵۹۱۰:۳۱:۴۵ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
دقیقا " . اینکه یک پلیس در برابر حمله یک شخص با سلاح سرد به خودش ، فقط به عقب برود و از اسلحه خود با شلیک تیر هوایی و سپس با مجروح کردن آن شخص از ناحیه پا او را از اقدام خطرناکش باز ندارد ، قطعا نقص آموزش است نه نقص قانون .
ناشناس۲۳۹۸۸۶۳۱۱:۳۴:۱۱ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
فکر نکنم پلیس باشی!
ناشناس۲۳۹۸۶۹۸۰۹:۵۶:۰۲ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
خودروی پلیس به چه علت جلوی رستوران پارک کرده بوده است ؟
شوت زاده۲۳۹۸۹۱۰۱۲:۰۰:۲۹ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
چون بیرون رستوران مجهز به دوربین مدار بسته بوده !
ناشناس۲۳۹۸۶۹۹۰۹:۵۶:۰۶ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
باید جسدش حداقل یک ماه بالای دار باقی بماند
ناشناس۲۳۹۸۷۰۱۰۹:۵۷:۱۶ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
یهو یارو با چاقو حمله کرده به پلیس ؟!
تبریزی۲۳۹۸۷۷۸۱۰:۴۳:۳۹ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
نه یهو حمله نکرده. آروم آروم حمله کرده.
ناشناس۲۳۹۸۷۰۲۱۰:۰۰:۱۰ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
با همین قوانین موجود ؛ امکان به کارگیری اسلحه برای پلیس مربوطه وجود داشته است
ناشناس۲۳۹۸۸۲۷۱۱:۲۰:۲۱ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
۲ تا تیر هوایی اگه متوقف نشد ، یه دونه توی پاش . قانون موجود هم ازش حمایت میکرد . والسلام
ناشناس۲۳۹۸۹۱۳۱۲:۰۲:۱۶ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
آموزش آموزش آموزش تمام‌ .
ناشناس۲۳۹۹۰۵۸۱۳:۲۰:۴۳ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
آموزش ِ تصمیم گیری سریع آموزش ِ دفاع شخصی
ناشناس۲۳۹۹۱۲۶۱۳:۵۵:۱۵ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
آموزش چی هست وقتی در رسانه ها جار می زنند قوه قضائیه علیه ماموران حکم داده خوب به راحتی آموزش کنار می رود و آن حکم نقش می بندد
ناشناس۲۳۹۸۷۰۵۱۰:۰۳:۰۰ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
اگر پلیس با گلوله به پای آن فرد مهاجم میزد ، ضمن متوقف کردن آن شخص و در امان ماندن از کشته شدن ، قانون نیز از او حمایت میکرد و خلع سلاح نیز نمیشد
ناشناس۲۳۹۸۷۰۷۱۰:۰۳:۴۰ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
فرمایشات شما متین اما باز هم در اینجا فقط مردم را قضاوت کردید در صورتیکه این معادله دو طرف دارد،مردم و مسئولین.شما همیشه نسخه را برای مردم میپیچید اما یکبار هم این شجاعت و عدالت را داشته باشید و ببینید چرا به اینجا رسیدیم که امار جرم و جنایت اینقدر بالا رفته؟چرا مردم عادی احساس عدم امنیت میکنند؟
ناشناس۲۳۹۸۷۱۱۱۰:۰۵:۳۵ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
در این که باید با اشرار برخورد قاطع داشت هیچ شکی نیست ، ولی خوب است که به علل اجتماعی افزایش این گونه اشرار هم پرداخته شود. فقر، بیکاری ، آموزش نامناسب ، ناامیدی ،... از جمله عللی است که به اصلاح کلی رابطه حکومت با مردم نیاز دارد. در صورتی که بستر جامعه مناسب برای پرورش استعداد ها باشد در ادامه کاهش این گونه شرارت ها هم اتفاق می افتد و با باقیمانده اشرار می توان با برخورد قاطع ، جامعه را ایمن نمود
صمصام۲۳۹۸۷۲۰۱۰:۱۳:۴۳ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
کاملا موافقم این چه قانونیه که به مامور مسلح در چنین شرایطی اجازه اقدام نمیده ؟ من فیلم رو دیدم و به شدت ناراحت و منقلب شدم ...اون مرتیکه پست بی شرف از ممنوعیت استفاده از سلاح توسط مامور خبر داشت و به همین دلیل با چاقو به شهید رنجبر درگیر شد اما متاسفانه شهید رنجبر اجازه استفاده از سلاح نداشت و ناجوانمردانه شهید شد . به نظر من قانون باید تغییر کنه و مامور در حین انجام وظیفه باید در شرایط اضطراری اجازه استفاده از سلاح داشته باشه و یا اموزش نبرد تن به تن به ماموران کاملا اموخته بشه ...
ابوذر۲۳۹۸۷۴۶۱۰:۲۴:۵۸ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
فقط اعدام کردن دسته جمعی مونده بود اونم صادر شد کاش در قضیه اختلاس هم دستور میدادین اعدام دسته جمعی بکنن امان از این ملت احساسی
ناشناس۲۳۹۸۷۶۵۱۰:۳۶:۵۸ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
علت اصلی پدیده موارد زیر است: 1- فقر اقتصادی 2- فقر فرهنگی در مورد مثال عربستان با آن رفاه مالی بدیهی است که شرارت کم شود. سوال این است که چرا وضع اقتصاد این گونه شده است؟ این همه نهاد فرهنگی در این سالها با بودجه خود چه کرده اند؟ چرا ارزیابی عملکرد نشده اند؟ چرا نهادهای رسمی با جامعه از لحاظ فرهنگی این همه زاویه دارند؟
ناشناس۲۳۹۹۴۷۶۱۷:۲۵:۳۲ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
رفاه عربستان خوب است؟!!! هر جامعه فقیر دارد قربان
ناشناس۲۳۹۸۷۷۲۱۰:۴۱:۲۲ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
این اراذل و اوباش سالی چند نفر رو به کشتن میدن؟ ایران خودرو و سایپا چند نفر؟
ناشناس۲۳۹۸۸۴۶۱۱:۲۹:۲۷ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
قوانین استفاده از سلاح گرم در مورد این دو مونتاژ کار لگن های سیار نیز اجرایی شود
ناشناس۲۳۹۸۸۵۵۱۱:۳۱:۱۴ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
اتفاقا بالاترین درصد در تصادفات به خاطر افراد راننده هست
ناشناس۲۳۹۹۰۶۸۱۳:۲۵:۳۹ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
دیگه آقا هم تائید کرد کیفیت پائین خودروی داخلی را شما دیگه کاسه داغتر از آش نباش لطفا
ناشناس۲۳۹۹۰۸۳۱۳:۳۰:۵۱ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
شما تولید کننده ایربگ نیستی احتمالا؟
ناشناس۲۳۹۸۸۷۴۱۱:۳۹:۱۰ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
چه ربطی داره؟ خودرو گاری هم که باشه، علت سانحه تصادفی است که با قصد و نیت سوء قبلی نیست. این را با اوباشی که با قصد و نیت قبلی برای ایجاد ترس و سوء استفاده به جامعه صدمه میزنند یکی میکنی؟
ناشناس۲۳۹۸۷۸۸۱۰:۴۹:۵۷ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
عربستان را که مثال آوردید علت اصلی رفع دزدی رفاه اجتماعی و اقتصادی بوده نه صرف قطع دست. ایران در اعدام مجرمین مواد مخدر رتبه اول جهانی دارد آیا اعتیاد کم شده؟! فقر عامل اصلی همه ی فسادها و بزه هاست.تا حالا این همه آدم عادی طعمه چاقوکشی شدند شما کجا بودید؟ آیا رنگ خون انسان ها متفاوت است ؟!
ناشناس۲۳۹۸۸۰۳۱۱:۰۳:۴۲ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
متاسفانه بخاطر فقر امنیت از میان رفته بهتر است پلیس از بسیج کمک بگیرد یا نیرو هایش را بیشتر کند و قاطع برخورد کند
ناشناس۲۳۹۸۸۱۵۱۱:۱۴:۰۹ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
چرا وقتی مشکلی پیش میاد اینقدر باهاش سهل برخورد میکنیم تا به یک معضل تبدیل بشه و بعد باهاش برخورد میکنیم چرا دولت برای انجام کاردرست منتظر درخواست افکار عمومی میشه مگر نباید قانون و کار صلاح بدون توجه به افکار عمومی توسط مجری انجام بشه اگر غیر از این باشه با انجام چند کار پوپولیستی میشه روند کلی اجرای قانون تغییر داد. کجای قرآن یا فقه گفته برای انجام کار درست منتظر درخواست مردم باشید
ناشناس۲۳۹۸۸۷۲۱۱:۳۸:۵۵ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
ریشه اکثر مفاسد در فقر و نداری و بی کاری است
عمران۲۳۹۸۹۹۵۱۲:۴۴:۵۲ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
بسیاری از این اشرار وضع مالی بدی ندارند بلکه از بسیاری از مردم عادی هم وضعشان بهتر است.
ناشناس۲۳۹۸۸۸۰۱۱:۴۱:۳۶ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
یک افسر ارشد میبایست به مراتب خیلی دقیق تر و بهتر و پخته تر در این حادثه اقدام میکرد و از بروز این حادثه تلخ جلوگیری میکرد
ناشناس۲۳۹۸۸۸۲۱۱:۴۱:۵۵ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
اوباش گری در همه زمینه ها زیاد شده، مثلا در نحوه رانندگی و تخریب اموال عمومی. در پارک تازه سازی نزدیک منزل ما صندلی وچراغها را شکسته ونشنیده ام که با عاملان آنها برخوردی شده باشد.
ناشناس۲۳۹۸۹۵۲۱۲:۲۱:۰۷ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
یک اسپری فلفل هم داشت اینجوری نمیشد نیازی به هفتیر کشی نیست
ناشناس۲۳۹۹۰۳۸۱۳:۰۹:۳۳ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
اسپری فلفل دلمه ای ؟ آخه اون سمی است و سرطانزا
ناشناس۲۳۹۹۱۰۸۱۳:۴۵:۴۸ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
والاه ! حالا یکی چاقو میکشه که نباید سرطان بگیره که
ناشناس۲۴۰۰۰۷۳۰۸:۲۹:۴۵ ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
پس میخوای اسپری خوشبو کننده با رایحه گلهای لووندر بهشون بزنن؟!
ناشناس۲۳۹۸۹۷۰۱۲:۳۰:۲۷ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
اردوگاهی کویری برای اشرار با بیش از 2 بار تکرار جرم ایجاد کنید تا از شهر ها دور باشند و هزینه زندانشان هم زیاد نشود - سه وعده غذای آنها را هم ملت با کمال میل میدهند
ناشناس۲۳۹۹۴۷۹۱۷:۲۶:۳۶ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
آنجا هم علیه هم شرارت می کنند!
احمد۲۳۹۸۹۷۴۱۲:۳۱:۳۰ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
سلام موضوع به این سادگی نیست. یکی از دوست های من پلیسه همین ماجرا براش پیش اومد و تا به خودش بجنبه نتوانست پای شرور را نشانه بگیره و گلوله به شکم شرور خورد و مدتی بعد شرور در بیمارستان فوت کرد. البته کارهای اداری و دادگاهی مدتی زندگیشو تحت تاثیر گذاشت ولی از آن گذشته از نظر روحی هم دیگه خوشحال نبود و زودتر از موعد بازنشست کرد. باید از پلیس حمایت معنوی بشه و فقط فشار روانی نباشه در دنیا در این موارد مدتها پلیس را تحت حمایت روانپزشکی قرار می دهند
ناشناس۲۳۹۸۹۸۰۱۲:۳۴:۵۷ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
سلام، نکته ای که دراین برهه وجود دارد: این است که افراد اراذل و اوباش و مجرمان باالفطره حسور تر شده اند. فیلم آن سربازی که کیف قاپ را گیر انداخت و فیلم اخیر مامور مظلوم نیروی انتظامی و مشاهدات خودمان این امر را ثابت می کند. در محل ما یک سارق منزل را حین سرقت با هوشیاری صاحب خانه و همسایگان دستگیر کرده اند. حالا بعد از یک ماه ونیم آزاد شده و برگشته درب منزلی که حین سرقت دستگیر شده و صاحب خانه تهدید می کند!!
دکتر مهناز معتمدی۲۳۹۹۰۵۶۱۳:۲۰:۱۲ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
اگر از پلیس خانم استفاده شود شاید شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم. خانم ها بویژه ما بانوان ایرانی صبورتر از آقایان هستیم.
ناشناس۲۳۹۹۰۶۴۱۳:۲۲:۱۹ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
اینکه در درگیری تن به تن و با وجود داشتن اسلحه مغلوب شوی ، نیاز به بررسی جدی داره
سعید۲۳۹۹۰۶۹۱۳:۲۶:۱۲ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
سیستم آموزشی و سیاسی تنها در حال برداشت میوه بذری است که طی چند دهه کاشته است.
ناشناس۲۳۹۹۰۸۷۱۳:۳۳:۰۸ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
مگر قرار نبود روی لباس ماموران نیروی انتظامی دوربین نصب شود؟! در این حالت، مدرک نحوه برخورد با مجرم وجود داشت و نگرانی‌ای از کاربرد سلاح برای مامور وجود نداشت.
فرهاد۲۳۹۹۱۲۴۱۳:۵۴:۲۸ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
هر کسی آن درود عاقبت کار که کشت فکر می کنید انتهای مسیر زندگی کودک زباله گرد امروز چه خواهد بود؟ برای نسل بعدی چه فکری دارید؟ اثر ناامیدی جمعی و نبود رفاه و آسایش خاطر در یک جامعه همین است
ناشناس۲۳۹۹۱۶۸۱۴:۱۳:۳۷ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
مشکلات اقتصادی باعث این وضع می شود ضمنا به پلیس که شکایت کنی عملا کار خاصی نمیکنه بسیار پلیس ناکارآمدی داریم
نجیب۲۳۹۹۳۴۹۱۶:۰۳:۵۸ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
یعنی شما پول نداشته باشی میری آدم میکشی؟
رضا آزاد۲۳۹۹۳۹۹۱۶:۴۲:۱۱ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
شر اشرار را فقط با اشتغال و متاهل شدن ومبارزه با فقر و اعتیادمیتوان از بین برد ولا غیر لذا خودتان را خسته نکنید و بیراهه نروید
ناشناس۲۳۹۹۴۳۲۱۶:۵۹:۰۱ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
یک طرفه به قاضی رفتن درست نیست ..باید از طرف مقابل پرسید چرا این کار را کرده .شاید دلیل موجهی دارد .شاید مسیله ناموسی است وهزار دلیل دیگر .الان همه وهمه حق را به پلیس میدهند اما باید حرف طرف مقابل را هم شنید واز نظر جامعه شتاسی بررسی کرد
ناشناس۲۳۹۹۴۶۶۱۷:۲۱:۵۶ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
مردم می گویند برای چه بچه ذار شویم .بچه بزرگ کن هر کس از راه برسد بکه اعدامش کن
ناشناس۲۳۹۹۴۷۴۱۷:۲۴:۴۵ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
اینها اشرار نیستند باید دید چرا به اینجا رسیدند .
مجتبی۲۳۹۹۵۲۰۱۸:۱۰:۰۰ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
سلام وقتی سارق در ساعت پنج صبح دستگیر میکنی تحویل دستگاه قضایی میدی قاضی پی پرسه شاهد داری میگی ندارم و سارق را آزاد میکنه همین میشه اخی من پنج صبح شاهد از کجا بیارم برای همین سارقان و اوباشها جسوتر میشن
ناشناس۲۳۹۹۵۳۱۱۸:۱۹:۱۳ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
سلام ممنونم شهید عزیزی که جان برای امن کشور داد دوست دارم من
ناشناس۲۳۹۹۶۸۹۲۰:۱۹:۳۰ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
آنان که آزادی را فدای امنیت می کنند، نه شایستگی آزادی را دارند و نه لیاقت امنیت را.
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. فرامتن نگران‌کننده اولین نشست خبری رئیس‌جمهور

  2. پرخاش با چشمان بسته!

  3. FATF را به مناقشه داخلی تبدیل نکنید!

  4. داماد پزشکیان دستیار اجرایی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور شد

  5. آقای پزشکیان! آمریکایی ها نمی خواهند با ما برادر باشند

  6. تعطیلی پنج‌شنبه به‌جای شنبه؛ برای ابهامات هم پاسخی هست؟!

  7. بلاگرهای مروج بی‌عفتی بازداشت شدند

  8. تامین اجتماعی و حقوق بازنشستگانی که تامین نمی شود !

  9. چرا لیبرالها با شریعتی دشمنی می‌کنند؟

  10. انتقاد میرسلیم از عملکرد زاکانی و شورای شهر تهران/ توضیح وزیر علوم درباره بازگشت اساتید اخراجی به دانشگاه‌ها

  11. هشدار حسین شریعتمداری درباره انتصاب افراد زاویه دار

  12. پزشکیان و چالش انتصاب مدیران میانی/ نگاه متفاوت جلیلی به دولت پزشکیان/ نظر کیهان درباره فیلترینگ

  13. زنگِ زور!

  14. نان گران شد اما مشکلات نانوایی‌های متخلف برطرف نشد!

  15. عکسی از بی‌احترامی مقام طالبان در کنفرانس وحدت در تهران

  16. هنوز وقتش نرسیده؟!

  17. اولین نشست خبری رئیس جمهور/ پزشکیان: تلاش می‌کنیم کمترین خطا را داشته باشیم/ زندگی مردم نباید به مشکل بخورد

  18. بررسی پرونده «بانک آینده» در شورای‌ هماهنگی اقتصادی سران قوا

  19. مساله ای به نام کارشناسان رسمی

  20. اختراع قرن: دانشمندان توانستند در وسط بیابان با انرژی از فضا، از هیچ آب تولید کنند

  21. تغییر نظر مجلس درباره تعطیلات/ چرا تعطیلی شنبه اولویت دارد؟

  22. درخواست مهم احمد توکلی از رئیس جمهور با موضوع تأثیر قطعی معدل در پذیرش داوطلبان

  23. با قیمت بنزین چه باید کرد؟!

  24. مردم کدام صنف ها را متهمان ردیف اول فرارهای مالیاتی می دانند

  25. آمادگی اصلاح مصوبه کنکور/ به دوران قبل از مصوبه برنمی‌گردیم

آخرین عناوین