معاون رئیس جمهور: پیگیر دورکاری، یک دوم و یک سوم وقت برای بانوان هستیم

گروه اجتماعی الف،   4001108053

معاون رئیس جمهور در امور زنان، با تاکید بر لزوم پیگیری کارهای یک دوم و یک سوم وقت برای بانوان، اضافه کرد: بانوان در کنار کارهای اجتماعی مسئولیت خانه داری و فرزندپروری دارند و باید مسئولیت های اجتماعی و خانوادگی را در کنار هم ببینیم.

به گزارش ایسنا، انسیه خزعلی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دست سازه‌های «زنان سرزمین من» که در سالن اجتماعات جمعیت هلال احمر استان گیلان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سلامت به ویژه بانوان شهیده، اظهار کرد: شهدای سلامت در خط مقدم دفاع از جان و هستی مردم بودند و جان خودشان و خانواده خودشان را به خطر انداختند.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم به جد به حضور بانوان توانمند در عرصه های کلان مدیریتی و کارآفرینی و اجتماعی اعتقاد دارد، گفت: همه حمایت ها را به کار خواهیم گرفت تا از ظرفیت بانوان در منابع انسانی و مدیریت های کلان جهت رفع دغدغه های اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی استفاده کنیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، یکی از حوزه های نقش آفرینی بانوان را محیط زیست دانست و تصریح کرد: بانوان به عنوان محور خانواده می توانند با تبلیغ و تشویق بر ضرورت حفاظت از محیط زیست تاکید کنند.

خزعلی، از زان کارآفرینان خواست تولیدات و خدمات خود را به جایگاه های بین المللی برسانند و گفت: باید با برندسازی بازار خوبی برای تولیدات کارآفرینی به ویژه زنان کارآفرین فراهم کنیم و در سطح ملی و بین المللی حضور داشته باشیم و بر صادرات و سرمایه گذاری اثر بگذاریم.

وی با بیان اینکه نیازها و ظرفیت های بازارهای هدف جهت صادرات کالاهای زنان کارآفرین باید شناسایی شود و استانداردسازی های لازم صورت گیرد، ادامه داد: با وجود تلاش دولت برای پرداخت بدهی های گذشته، به دنبال پوشش بیمه ای بانوان کارمند به ویژه زنان سرپرست خانوار هستیم و امیدواریم به مرحله عملیاتی برسد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان، با تاکید بر لزوم پیگیری کارهای یک دوم و یک سوم وقت برای بانوان، اضافه کرد: بانوان در کنار کارهای اجتماعی مسئولیت خانه داری و فرزندپروری دارند و باید مسئولیت های اجتماعی و خانوادگی را در کنار هم ببینیم.

وی با اشاره به وضعیت جمعیتی گیلان و خطر پیری و سالمندی، عنوان کرد: سالمندی در گیلان به شدت گسترش یافته و کمتر از میانگین کشور است لذا باید شرایطی را فراهم کنیم که بانوان در سنین ۲۰ تا ۴۰ سال علاوه بر کار و تحصیل به مسئله جمعیت هم بپردازند و در قانون به این موضوعات توجه خواهد شد.

خزعلی، دورکاری بانوان کارمند را مورد توجه قرار داد و گفت: به واسطه ویژگی های خاص بانوان باید مسئولیت های خاص نیز به آنان محول شود.

وی گیلان را یکی از استان های کشاورزی دانست و ادامه داد: زنان مقش مهمی در جلوگیری از آسیب های تغییر اقلیم دارند و باید در این حوزه پیشتاز باشند تا کشاورزی و محیط زیست را حفظ کنیم. همچنین خطرات تغییر کاربری ها استان گیلان را تهدید می کند و نیازمند برنامه ریزی های جدی با نقش آفرینی بانوان هستیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان، از ارائه تسهیلات ارزان قیمت برای بانوان سرپرست خانوار جهت رونق کسب و کار خبر داد و بیان کرد: اجرای قانون حمایت از خانواده مورد تاکید دولت بوده و باید صدمات به بانوان و خانواده به حداقل برسانیم. همچنین توجه به آموزش های مهارتی و سبک زندگی و ترویج فرهنگ بومی و محلی در اولویت های معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری است.

به گزارش ایسنا، در این نشست که با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی برگزار شده ۱۰ نفر از نمایندگان و فعالان اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی زنان استان مشکلات و راهکارهای حوزه خود را بیان کردند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان همچنین از مرکز آموزشی درمانی و پژوهشی بیمارستان الزهرا رشت بخش ناباروری بازدید کرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

آخرین عناوین