اَبَر بدهی شهرداری تهران به روایت زاکانی

گروه اجتماعی الف،   4001105066

شهردار تهران با اشاره به اینکه شهرداری ۸۵ هزار میلیارد تومان بدهی دارد، گفت: نمی‌خواهیم از چاه نفت املاک استفاده کنیم.

اَبَر بدهی شهرداری تهران به روایت زاکانی

به گزارش فارس، نشست شهردار تهران با بانوان مدیر در شهرداری تهران به مناسبت بزرگداشت روز زن، در سالن جلسات ساختمان مرکزی شهرداری برگزار شد. 

علیرضا زاکانی در این نشست، با تبریک ولادت حضرت زهرا و روز زن و مادر، اظهار داشت: این جمع، جمع مدیران شهرداری است و هر چه در نشست قبلی با زنان شاغل در شهرداری مطرح شد، برای عملی شدن نیاز به تلاش شما دارد و پیشتاز این اقدامات شما هستید؛ اگر بنا باشد اتفاقی برای شهرداری بیفتد، نقش شما بی‌بدیل است.

شهردار تهران افزود: در بحث رفاه و ارتقا ابعاد مادی و معنوی برای شهروندان، نقش شما بی نظیر است؛ همچنین تاثیر و نقش شما در ساخت چهره جدید شهر بی بدیل و اثرگذار است.

وی ادامه داد: زنان در جایگاه‌های مدیریتی به ظرافت‌ها، دقت‌ها، حساسیت، پاکی و مسئولیت‌پذیری‌شان شناخته می‌شوند؛ از این جهت نقش مدیران زن در شهرداری بسیار برجسته است که می‌توانند حتی به سایر مدیران خط‌دهی داشته باشد؛ به شرط اینکه خودمان را باور، مقدمات کار را فراهم و بعد از آن اقدام لازم را انجام دهیم. 

زاکانی با بیان اینکه بانوان مدیر در شهرداری باید خودباوری را در خود ایجاد کنند و در تحولات میدان‌داری کنند، بیان کرد: خواهش بنده از شما این است که جنبه خودباوری، میدان‌داری و اثرگذاری را برای خود ایجاد کنید؛ خداوند در قرآن برای یک مدیر خوب سه ویژگی را در نظر گرفته است؛ «علیم بودن» و برخورداری از تجربه و علم و دانش، «قابلیت، قدرت‌داشتن و توانمندبودن» و «امین و امانت‌دار بودن» این سه ویژگی را تشکیل می‌دهد. 

مدیران باید به دنبال تاثیرگذاری باشند

شهردار تهران خاطر نشان کرد: یک مدیر باید این سه ویژگی را داشته باشد و برای محیط خود تاثیرات ممتازی را ایجاد کند؛ باید با تکیه بر ظرفیت‌های شهر و شهرداری و ظرفیت‌های خدادادی که مجموعه شهر و شهرداری و شهروندان دارند، برای آنها اتفاقات خوبی را رقم بزنیم. 

زاکانی یادآور شد: باید به‌ این فکر کنیم که چگونه می‌توانیم قله‌های افتخار را فتح کنیم؛ شما خواهران با توان و کوشش افزون‌تر می‌توانید امکان توسعه مدیریت برای سایر زنان را خلق کنید و با عمل خود شرایطی را خلق کنید که سایر مدیران را به فعال بودن وادارید و برای توسعه و پیشرفت شهر تهران گام‌های بلندی را بردارید. 

بیشترین بدهی شهرداری به بانک‌هاست

وی با اشاره به میزان بدهی کلانشهر تهران کرد: شهرداری ۸۵ هزار میلیارد تومان بدهی دارد که ۶۰ هزار میلیارد آن مربوط به بانک‌ها است؛ همچنین باید ۱۰ هزار میلیارد تومان تملک دارایی داشته‌باشیم. در بحث نیروی انسانی نیز با تبدیل وضعیت انجام شده، نزدیک ۶۲ هزار پرسنل داریم و کسانی از طریق سایر مجموعه‌ها با ما کار می‌کنند حدود ۴۴ هزار نفر را تشکیل می‌دهند. بنابراین در مجموع به ۱۰۶ هزار پرسنل می‌رسیم. هم روی تقویت پایه حقوق افراد کار می‌کنیم و هم ناظر به امنیت شغلی و پرداخت مستقیم. در بحث پرسنل ۳۲ تصمیم گرفتیم که ۱۶ مورد آن مربوط به امور رفاهی بود.

زاکانی افزود: سال ۹۰ حدود ۳۲ هزار پروانه و امسال حدود ۴ هزار پروانه صادر شد که نشان می‌دهد شهر به نوعی قفل شد؛ باید در کنار بحث شهرسازی، ظرفیت‌هایی خلق کنیم که درآمدهای پایدار ایجاد کند؛ هرچند در شهرسازی نیز باید منطقی بین عرضه و تقاضا ایجاد کنیم. 

وی بیان کرد: آنچه که ناظر به رویکرد در درون شهرداری می‌باشد این است که‌ توجه به ظرفیت‌های بانوان امری قهری و قطعی است و توجه نکردن به این مساله نه به نفع شهر است و نه به نفع مردم و شهرداری. این توجه باید فراتر از بحث شعار اتفاق بیفتند. بخشی که به شما برمی‌گردد این است که راه را برای دیگران باز کنید. 

شهردار تهران عنوان کرد: در بحث مشکلات ساختاری و منابع، بابرنامه‌ریزی‌های گام‌به‌گام به سمت کاهش این مشکلات می‌رویم و امیدواریم با تمهیداتی که در ۱۵ سرفصل ایجاد شده، اثرات آن را در متن ایجاد تسهیلات برای پرسنل خودمان ببینیم. 

نمی‌خواهیم از چاه نفت املاک استفاده کنیم/ این ظرفیت تمام شدنی است

زاکانی تاکید کرد: در شهرداری چاه نفتی به نام املاک داریم که می‌توانیم آنها را بهره‌ور کنیم اما مسأله این است که این‌ ظرفیت انتها دارد و آنچه انتها ندارد و می‌تواند با خلاقیت‌هایش مجموعه شهرداری را پیش ببرد پرسنل شهرداری هستند. 

در ادامه مریم اردبیلی مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران در این نشست گفت: پتانسیلی که در شهرداری تهران به لحاظ مدیریت بانوان وجود دارد، بسیار چشمگیر و کم‌نظیر است. ما مدیران زن در شهرداری باید در آینده به صورت مستمر ارتباط و هم‌افزایی با هم داشته باشیم. 

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران افزود: وقتی زنی در جایگاه مدیر قرار می‌گیرد، نشان می‌دهد چقدر تلاش و پتانسیل پشت او بوده که این امر محقق شده است. توان مدیریت اجرایی یک کارشناس شهرداری، از یک مدیرکل استانی بیشتر است. اینکه چه کار کنیم‌ تا این پتانسیل تقویت شود و ارتقا پیدا کند، مسأله‌ای مهم‌ است.  

باید زنان به اوج توانمندی دست یابند

اردبیلی ادامه داد: باید ذهنیت خود را که مثلا در یک جامعه مردسالار زندگی می‌کنیم، تغییر و ساختارشکنی کنیم، چرا که مسأله در ساختاری که در آن شکل گرفته، قابل حل نیست. در واقع باید زمین بازی را عوض کنیم. باید پله‌ای ایجاد کنیم‌ که زنان به اوج توانمندی خود برسند و به طور واقعی امکان شکوفا شدن پتانسیل‌ها به وجود بیاید. 

وی اضافه کرد: جهان آینده بسیار فضایی زنانه خواهد داشت و قدرت خلق ربط‌های نوآورانه متکثر و خلق روایت و معنا در آن بسیار مهم است؛ در حالی که جهان مدرن بسیار مردانه بود و امکان فرصت برای زنان فراهم نبود. شهر پساکرونا و قرن پانزدهمی و مدیریت شهری در این فضا با تغییراتی که در آن اتفاق می‌افتد، باعث می‌شود که قدرت در مدل دیگری خلق شود که خیلی از آنها وجه وضعیت ما زنان است. 

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران بیان کرد: نیازمند تم واحدی هستیم تا بر اهمیت اقتضائات انسانی تک‌تک آحاد و اقشار تاکید کنیم. تم "تهران خانواده" و "شهر دوستدار خانواده"، تمی است که حساسیت ایجاد نمی‌کند، اما به شدت نیازمند نگاه زنانه است‌. خلق مشارکت حداکثری در آن مطرح است که برای این کار نیازمند پای کارآمدن زنان و دختران هستیم. 

اردبیلی عنوان کرد: مدل حکمرانی جدید اگر می‌خواهد جهش و تغییری ایجاد کند، نیازمند این سطح از مشارکت محوری است. زنان و دختران ما کسانی هستند که برای این مشارکت در دنیای مدرن کمتر درگیر مسائل روزمره هستند و در محلات، اوقات آزاد بیشتری برخوردارند.

فاطمه تنهایی شهردار منطقه ۸ در این نشست گفت: برای رسیدن به موفقیت باید روی توسعه فردی خود متمرکز شوید و با این کار خواه ناخواه سیستم، شما را خواهد دید. با این کار برخی از موضوعاتی که در حواشی به وجود می‌آید، پوشانده می‌شود. در واقع وقتی در اجتماع هستیم پذیرفته‌ایم که مسئولیت‌های چندگانه مادری، همسری و کارمندی را در کنار هم ایفا کنیم. 

حضور ۶۰ درصدی بانوان در حوزه محیط‌زیست شهرداری 

شینا انصاری مدیرکل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: اگر زیرساخت‌ها و سهولت‌ها از جانب جامعه و محل کار مهیا شود، زنان ما به واسطه ارتباط نزدیکی که با محیط خود دارند در حوزه محیط‌زیست می‌توانند بسیار موثر باشند. ۶۰ درصد از مدیران ما در حوزه محیط‌زیست شهرداری زنان هستند و آموزشهای محیط‌زیستی و ترویج آن در خانواده و جامعه و نقش اثرگذاری که در اصلاح رفتارها و سبک زندگی دارند، بسیار حائز اهمیت است. 

زهرا جلیلوند سرپرست برنامه‌ریزی معاونت فنی و عمرانی بیان کرد: اعتماد و حسن توجه شما به بانوان انگیزه بیشتری به آنها می‌دهد. 

 

فاطمه حیدری، سرپرست‌ اداره کل کمیسیون ماده صد با اشاره به مناسبت میلاد حضرت امام خمینی(ره) در کنار ولادت حضرت زهرا(س) گفت: خودم را مدیون انقلاب و حضرت امام می‌دانم که با انقلاب اسلامی، ریل‌گذاری برای حضور زنان در اجتماع تغییر کرد. همچنین تخصیص پست‌ها در شهرداری باید ۵۰ -۵۰ باشد. علاوه بر این اگر قرار است در آینده رئیس‌جمهور زن برای کشور داشته باشیم، بهتر است از مدیران زن شهرداری انتخاب شود. 

صوفی، مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۸ گفت: حوزه تخصصی روابط عمومی‌ها، امکانات و چارت و ساختار نیروی انسانی همچنان سنتی است و به روابط عمومی الکترونیک و مدرن نزدیک نشده است؛ تقاضا داریم مدیران و معاونان، نگاه ویژه‌تری به مدیران زن داشته‌ باشند. 

صالح از معاونان سابق سازمان مدیریت بحران شهر تهران گفت: گروه‌های دوام را ایجاد و سه جایزه بین‌المللی از سازمان ملل دریافت کردم و باور و اعتماد به ظرفیت‌های بانوان باید ایجاد شود. 

مقصودی معاون برنامه‌ریزی شرکت شهر سالم گفت: باید فارغ از نگاه جنسیتی، فقط توانمندی‌های بانوان در انتخاب مدیر توجه شود. 

رضایی رئیس املاک منطقه ۳ گفت: املاک مناطق در پست‌های سازمانی رتبه پایینی دارند و تقاضا داریم نگاه ویژه‌ای به‌ این بخش داشته باشید. 

یکی از مدیران سازمان پسماند گفت: حوزه خدمات شهری علی‌رغم اینکه در نگاه اول شاید خشن و مردانه به نظر بیاید، اما ظرافت‌های بسیاری در خود دارد؛ زنان می‌توانند در خدمات شهری، نازیبایی‌های بصری را در شهر ببینند و رصد کنند و ارتباط موثری با شهروندان داشته باشند. 

لزوم اعتقاد به توانمندی‌های زنان 

فائزه دولتی معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۷ گفت: در یک پست برابر، یک خانم باید بیشتر زحمت بکشد تا فعالیت او به اندازه یک آقا در همان پست دیده شود؛ برای اینکه بتوانیم از ظرفیت بانوان توانمند مدیران بالادستی استفاده کنیم، باید اعتقاد به این مسأله داشته باشیم و بستر این کار باید فراهم شود و با شعار به مرحله عمل نمی‌رسد. 

رمضانخواه از اداره کل شهروندی گفت: یکی از بحث‌های مهم شوراهای سیاستگذاری و نفود در ساختار قدرت است. امیدواریم سهمیه‌ای در شوراهای سیاستگذاری و راهبردی برای زنان قائل شویم. ضمن اینکه آموزش برای زنان، تشکیل مجدد شورای تبعیض از دیگر تقاضاها است. 

اخوان معاون آموزش و پژوهش سازمان بوستان‌ها گفت: بانوان در جایگاه ستادی و اجرایی شهرداری تهران به خوبی وظایف خود را اجرا می کنند؛ عنایت کنید و شرایطی را فراهم کنید که بانوان بتوانند در تمام جایگاه‌ها اعم از ستادی و اجرایی فعالیت کنند. 

نیلی معاون کنترل کیفیت ساخت‌وساز معاونت شهرسازی گفت: در صدور پروانه مشکلات زیادی داریم؛ بخشنامه و مصوبات و لایحه‌های مختلفی داریم که باعث ایجاد مشکل برای مردم می‌شود و یکسری از این مصوبات در برخی مواقع باطل می‌شود که در واقع حقی که ایجاد شده را از مردم می‌گیریم.

انتظار چاره‌اندیشی برای ساخت‌وسازهای راکد

مقیسه از مدیران شهرداری منطقه ۱۴ گفت: در منطقه ۱۴ ساخت‌وسازهایی وجود دارد که دو سال است راکد مانده و مردم دچار مشکلاتی شدند که از شما انتظار گره‌گشایی در این حوزه دارند؛ مردم در محور جنوب انقلاب نیازمند نگاه وسیع‌تری از سوی شهرداری هستند و باید ضوابط را در این محور با دید متفاوتی نسبت به محور شمال انقلاب داشته باشیم.  

سعیده میرزایی مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۹ گفت: روابط عمومی کارش صرفا کارمندی نیست و عشق و هنر در آن وجود دارد. دیدن پرسنل روابط عمومی و دیده شدن فعالیت‌ها و توجه به خواسته‌های آنها نیاز است. 

مجاهدی معاون برنامه ریزی سازمان حمل و نقل گفت: امیدواریم زمینه توانمندسازی و خودباوری برای بانوان در شهرداری در پست‌های مختلف ایجاد شود. 

زینب عبادی معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۱۲ عنوان کرد: توسعه و مدیریت پارک حاشیه‌ای می‌تواند به بحث درآمد پایدار کمک کند. 

رستمی از مدیران اداره کل منابع انسانی گفت: از ۵۷ هزار و ۶۲۴ پرسنل شهرداری ۲۰ درصد آنان را بانوان تشکیل می‌دهند و ۶۹۱ پست انتصابی در شهرداری وجود دارد که ۸ درصد این پست‌ها متعلق به بانوان است و نسبت به تعداد بانوان شاغل در شهرداری، عدد قابل ملاحظه‌ای است. 

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین