توصیه رهبر انقلاب به مداحان/ ائتلاف یا گسست ناطق نوری، خاتمی و روحانی/ رونمایی از نقشه نئولیبرال‌ها علیه دولت/ جدال مجلس و اتاق بازرگانی بالا گرفت 

گروه سیاسی الف،   4001103062 ۲۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

توصیه رهبر انقلاب به مداحان/ ائتلاف یا گسست ناطق نوری، خاتمی و روحانی/ رونمایی از نقشه نئولیبرال‌ها علیه دولت/ جدال مجلس و اتاق بازرگانی بالا گرفت 

آخرين آمار كرونا در ايران

بنا بر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۳ بهمن ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۵ هزار و ۱۴۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که ۳۶۲ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۴۹۰ نفر رسید.

در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۸ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان به ۱۳۲ هزار و ۲۳۰ نفر رسید.

تا کنون ۶۰ میلیون و ۴۹۰ هزار و ۳۰۹ نفر در کشور دوز اول واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

همچنین، ۵۳ میلیون و ۵۸۶ هزار و ۶۴۶ نفر دوز دوم و ۱۴ میلیون و ۵۶۳ هزار و ۴۴۰ نفر، دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

***

افزایش ۴ برابری بیماران سرپایی کرونا/شرایط کشور فعلا خوب است

بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت از افزایش ۴ برابری بیماران سرپایی کرونا در کشور خبر داد و گفت: فعلا شرایط ما خوب است و باید همین وضعیت را حفظ کنیم.

عین اللهی افزود: روز گذشته در ستاد ملی کرونا با توجه به توصیه‌های کمیته‌های علمی و تأیید مراکز جهانی در زمینه واکسیناسیون کودکان و تحقیقاتی که دانشمندان ما انجام دادند، به این جمع‌بندی رسیدیم که واکسیناسیون برای کودکان زیر ۱۲ سال می‌تواند انجام شود، اما قرار شد این کار مرحله‌ای باشد.

وی گفت: بنابراین در مرحله اول و بعد از اینکه کمیته علمی نوع واکسن را به تأیید رساند که چند روزی طول می‌کشد، بعد از آن وزارت بهداشت اعلام می‌کند و در مرحله اول به صورت داوطلبانه و با رضایت والدین واکسیناسیون کودکان را آغاز می‌کنیم.

وزیر بهداشت افزود: بعد برای مرحله بعدی بر اساس تحقیقات بعدی کار را پیش می‌بریم. بنابراین فکر می‌کنم تا چند روز آینده این موضوع را به صورت رسمی اعلام کنیم که واکسیناسیون افراد زیر ۱۲ سال آغاز شود. نوع واکسن برای این گروه سنی هم به طور رسمی تا چند روز دیگر اعلام می‌کنیم.

***

احتمال ورود به پيك ششم كرونا
فارس نوشت: روزهای پایانی آذرماه بود که که وزارت بهداشت اعلام کرد نخستین مبتلا به ویروس اومیکرون در کشور مشاهده شده است، پس از آن بود که کمال حیدری معاون وزیر بهداشت اعلام کرد: این فرد مبتلا از امارات وارد ایران شده بود و چندین موارد مشکوک دیگر نیز شناسایی شده است.

در همین رابطه،حمیدرضا جماعتی، دبیر کمیته علمی کشوری کرونا در این باره با تأکید بر مقابله با شیوع اومیکرون در کشور، هشدار داد: اگر قرنطینه اعمال نشود، طی سه تا چهار هفته آینده شاهد پیک بیماری کرونا در ایران خواهیم بود.این هشدار از سوی چندین کارشناسان و اپیدمولوژیست و متخصص بیماری‌های عفونی در کشوز نیز به مردم داده شد اما با این حال رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پایین ترین حد قرار دارد.

پیام طبرسی،عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا هم گفت:خطر اومیکرون بیخ گوش ماست.

وی ادامه داد: در ایران آمار امیکرون رو به افزایش بوده و با توجه به خصوصیات این ویروس که اگر شروع به بیماری کند به صورت تصاعدی بالا می رود؛ بنابراین در دو سه هفته آینده ممکن است با پیک روبرو شویم. عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا تأکید کرد: قرار شده فاصله  دز دوم و سوم را کمتر کرده و به یک ماه برسانیم تا افراد زودتر دز سوم را تزریق کنند.

حمیدرضا جماعتی، دبیر کمیته علمی کرونا تأکید کرد: هنوز تغییری در میزان ابتلا، بستری و مرگ و میر بر اثر ورود سویه امیکرون نداریم اما از نظر مطالعات اپیدمیولوژیکی اگر یک امیکرون در کشوری شناسایی شود، حداقل هزار بیمار مبتلا به امیکرون وجود دارد بنابراین ممکن است در کشور ما نیز امیکرون به تعداد زیادی وجود داشته باشد.

***

مداحی، موسیقی پاپ نیست

در خجسته سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها، رهبر انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از مداحان اهل‌بیت تأکید کردند: هیأت‌ها باید محل روشنگری و پاسخ متقن و صحیح به سؤالات روز جامعه بویژه نسل جوان باشد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ابتکار و نوآوری در امر مداحی را خوب و مفید برشمردند و افزودند: نوآوری نباید به هنجارشکنی و تغییر هویت مداحی منجر شود و اجرای مداح را به سمت اموری که مداحی نیست بلغزاند؛ چرا که مداحی، موسیقیِ پاپ نیست.

رهبر انقلاب اسلامی، مداحان را به استفاده از مطالب و اشعار متقن و معتبر توصیه و خاطرنشان کردند: برخی مواقع یک حرف سست و یا یک بیان نارسا و غلط، دستاویز زیر سؤال بردن اسلام و تشیع و حمله به علمای بزرگ و معارف دینی می شود، بنابراین استفاده از مطالب مستند و مقتن حتماً در برنامه کاری مداحان باشد.

***

طلاق توافقی باید اصلاح شود و به سهولت انجام نشود

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در مراسم بزرگداشت روز زن در سالن اجلاس سران، اظهار کرد: آسیب های اجتماعی مورد توجه دولت است و سازمان امور اجتماعی وجود دارد که باید فعالیت خود را مضاعف کند و از نقش سازمان های مردم نهاد باید استفاده کند. این مسأله دولت است. تحصیل، ورزش و اشتغال زنان ، تحکیم خانواده، زنان سرپرست خانواده برای دولت مهم است. مشاوره های ازدواج باید اصلاح شود، طلاق توافقی باید اصلاح شود و به سهولت انجام نشود. نباید مشاوره به سمت جدایی باشد بلکه مشاوران باید مشکل را حل کنند. مشاوران باید درست مشاوره دهند. مراجعه به مشاوران را رایگان می کنیم. زنان سرپرست خانواده و بیمه کردن انها در دستور کار دولت است؛ این مسایل از دغدغه های دولت است.

وی تاکید کرد: مشکل اشتغال و مسکن باید حل شود و ما در دولت این مشکل را حتما حل می کنیم. کشور به بیش از یک میلیون مسکن در سال نیاز دارد و باید عقب ماندگی را جبران کنیم. حل مشکل اشتغال را دنبال می‌کنیم. در بودجه سال آینده این مسأله مورد توجه قرار گرفته است.

رئیسی در پایان گفت: دولت به دنبال حل مشکلات کشور است اما ما برای مشارکت مردم در حل مشکلات بسیار نقش قائلیم. دولت هم وظیفه  هدایت، حمایت و نظارت دارد.

***

 کره جنوبی بدهی ایران به سازمان ملل را پرداخت کرد 

وزارت اقتصاد کره جنوبی اعلام کرد بدهی ۱۸ میلیون دلاری ایران بابت حق عضویت در سازمان ملل را از محل دارایی‌های بلوکه شده کشورمان پرداخت کرده است.

به گزارش بلومبرگ، پیشتر به دلیل تحریم‌های آمریکا و عدم پرداخت حق عضویت، حق رای ایران در این نهاد به حال تعلیق درآمده بود. با این حال، مقامات سئول اکنون می‌گویند این پول را از محل دارایی‌های بلوکه شده تهران پرداخت کرده‌اند. 

مجید تخت روانچی، سفیر و نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تایید کرد که بدهی معوقه ایران به سازمان ملل پرداخت شده است و به محض وصول در نیویورک؛ حق رای کشورمان باید طبیعتا در آغاز هفته [دوشنبه] بازگردد.

***

شافعی گنده‌تر از دهانش درباره مجلس حرف زده است

 علی نیکزاد،نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر زنگنه نماینده تربت حیدریه درباره اینکه چرا هیات رئیسه واکنشی به اظهارات اخیر رئیس اتاق بازرگانی نداشته است، گفت: مجلس عکس العمل نشان داد، شأن مجلس، نماینده و رئیس اتاق بازرگانی مشخص است.

به گزارش ایسنا وی افزود: آقای شافعی در قد و قواره ای نیست که بگوید از مجلس پشتیبانی می کند. آقای شافعی حرفی زده که گنده تر از دهانش است.

نایب رئیس مجلس ادامه داد: صحبتهای آقای شافعی در زمان تعطیلات مجلس بود، همان زمان ما عکس العمل نشان دادیم و  این اظهارات تکذیب شد، دیدگاه مجلس و کمیسیونهای اقتصادی درباره بخش خصوصی آشکار است.

وی گفت: اتاق بازرگانی این اظهارات را تکذیب کرده است، البته من باور ندارم که آقای شافعی چنین حرفی زده که اگر هم گفته باید بداند شأن او و شأن مجلس و نمایندگان مشخص است.

محسن زنگنه نماینده تربیت حیدریه در تذکر خود گفت: اخیر رئیس اتاق بازرگانی اظهارتی را درباره نمایندگان مجلس بیان کرده که منتظر بودیم هیات رئیسه در برابر این اظهارات واکنش نشان دهد.  

***    
 انتقادات پی در پی روحانی و خاتمی به یکدیگر در نشست 4 نفره

برنا نوشت:پس از سفر مهم سیدابراهیم رئیسی به روسیه و دیدار با پوتین و رایزنی و گفت‌وگو برای انعقاد قراردادهای مختلف اقتصادی و منطقه‌ای، از سوی رسانه‌های اصلاح‌طلب برای به حاشیه راندن این سفر، خبر دیدار 4 جانبه ناطق‌نوری، حسن روحانی، محمدخاتمی و سیدحسن خمینی رسانه‌ای می‌شود.

خبری که طبق پیگیری مربوط به هفته نخست دی ماه سال جاری بوده است و در خصوص موضوعاتی همچون شرایط ذخیره ارزی، مذاکرات ایران با تیم غربی، شرایط اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل، روابط ایران با چین و روسیه و آرایش سیاسی در قوای مختلف کشور بحث و گفت‌وگو شده است.

محمد خاتمی در این دیدار از کم توجهی و بی‌توجهی حسن روحانی به انتقادات و پیشنهادات اصلاح‌طلبان برای بهبود عملکرد دولت انتقاد کرده است و رئیس دولت تدبیر و امید نیز مجددا تاکید داشته که برخی از اصلاح‌طلبان قصد زمین زدن دولت وی را داشته‌اند.

این منبع اصلاح‌طلب ... گفت: ما انتظار داشتیم آقای خاتمی در این دیدار صراحتا از بی‌توجهی آقای روحانی به نصایح اصلاح‌طلبان درباره رحمانی فضلی وزیر وقت کشور انتقاد کنند که متاسفانه آقای خاتمی به این مسئله نپرداخته‌اند.

طبق پیگیری‌ها... یکی از محورهایی که در این نشست مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفته است آرایش سیاسی جریانات سیاسی در انتخابات 1400 و عدم احراز صلاحیت علی لاریجانی و اسحاق جهانگیری و یکدست شدن حاکمیت بوده که گفته می‌شود محمدخاتمی رئیس دولت اصلاحات قرار است به زودی نسبت به این امر نامه سرگشاده‌ای را صادر و در آن تاکیداتی درخصوص جمهوریت نظام بیان کند.

یک عضو حزب اعتدال و توسعه نیز ضمن تایید دیدار حسن روحانی با خاتمی و ناطق نوری گفت: نه از جزئیات این دیدار حرفی می‌زنم و نه نکته‌ای درباره فضای سیاسی کشور دارم. ما حالا حالاها بنای صحبت کردن نداریم و می‌خواهیم ببینم آقایان همراه و همفکر کشور را به کجا خواهند کشاند.

فارغ از جزئیات و آنچه که در نشست روحانی، ناطق، خاتمی و سیدحسن خمینی گذشته، برای بسیاری از مردم و کارشناسان هنوز سوالات بی‌جواب زیادی باقی مانده که در همین راستا در همین روزهای اخیر برخی کارشناسان درباره فعالیت‌های انتخاباتی پرسش‌هایی دارند که مسئولان دولت سابق باید به آن جواب دهند. 

روزنامه خراسان هم نوشت: چندروز پیش خبری منتشر شد مبنی بر تشکیل جلسه مشترکی میان سید محمد خاتمی، علی‌اکبر ناطق‌نوری، حسن روحانی و سید‌حسن خمینی. این خبر را جواد امام، از نزدیکان خاتمی تأیید کرد اما گفت که محتوای این جلسات سیاسی نیست و صرفا دیدوبازدید است. دیدار اخیر این شخصیت‌ها را می‌توان ادامه پیشنهادهایی دانست که برخی اصلاح‌طلبان چندماه پیش مبنی بر تشکیل اتاق فکری با حضور همین شخصیت‌ها البته به علاوه لاریجانی ارائه می‌دادند. از ابراهیم گرامی‌مقدم گرفته تا احمد شیرزاد و... که به‌وجود آمدن چنین اتاق فکری را ایده آل می‌دانستند. حالا اما محسن رهامی، یکی دیگر از شخصیت‌های اصلاح‌طلب  ضمن عادی‌دانستن جلسات اخیر، از ائتلافی میان خاتمی و ناطق خبر داده است... البته یک گمانه دیگر هم مطرح است؛ این که این ها با محوریت خاتمی و ناطق، حزبی تازه تأسیس کنند و بتوانند همه اصلاح‌طلبان را زیر سایه آن حزب بیاورند که این گزاره هم چندان دست‌یافتنی نیست زیرا چنین انسجامی در میان همه اصلاح‌طلبان وجود ندارد و از طرفی همه اصلاح‌طلبان خاتمی و ناطق را به عنوان قطب خود در نظر نمی‌گیرند... به هر روی باید منتظر ماند و دید که اصلاح‌طلبان در شرایط سخت فعلی‌شان چه تصمیمی می‌گیرند و چه راهبردی برای آینده سیاسی خود در نظر خواهند داشت.

***

تحليل زيباكلام از اعتراضات اقشار مختلف مردم

صادق زیباکلام، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران درباره ریشه افزایش تجمعات مردمی در گفت‌وگو با ایلنا گفت: در ایران حداقل تا آبان ۹۸، اعتراضات خیابانی، مثل اعتراضاتی که بعد از انتخابات ۸۸ و دی ماه ۹۶ اتفاق افتاد، بیشتر جنبه سیاسی داشت و ریشه اقتصادی نداشتند.

وی افزود: تحول مهمی که به وجود آمده این است که به دلیل شرایط اقتصادی، شاهد اعتراضات خیابانی اقشار و صنوف مختلف هستیم. اگر اعتراضات اقشار سیاسی بود، برای جلوگیری از اعتراض آنان درنگ نمی‌شد. اما خود مسئولان هم می‌دانند، دلیل اعتراض‌ها، ناشی از شرایط بد اقتصادی است. اما امروز حاکمیت به یک دو راهی رسیده است، دو راهی بسیار سخت که باید کدام یک از مسیرها را انتخاب کند. اگر از اعتراضات صنفی جلوگیری شود، به اعتراضات سیاسی و اجتماعی تبدیل می‌شوند. چون با تغییر نکردن شرایط اقتصادی، جنس اعتراضات از بین نمی‌روند و از مسیر اقتصادی که وجود دارد، به مسیر اجتماعی و سیاسی تبدیل خواهد شد. 

زیباکلام عنوان کرد: زمانی که دولت روحانی بر سر کار بود، همه مشکلات بر سر او می‌ریخت اما امروز دیگر نمی‌شود این مشکلات را بر سر دولت قبلی و سایر مشکلات مثل برجام و تحریم‌های آمریکا انداخت. بنابراین حاکمیت امروز، جلوی برخی از معترضان را نمی‌گیرد، بعضی‌ها را به سمت مجلس می‌برد و بعضی دیگر را پراکنده می‌کند و با برخی دیگر برخورد محدودی انجام می‌دهند. از طرفی، دولت رئیسی می‌خواهد وجهه مردمی از خود نشان دهد به همین دلیل اگر بخواهد رفتار تند و خشونت‌آمیزی با معترضان داشته باشد، کسی مسئولیت این کار را برعهده نمی‌گیرد. مسئولان هم می دانند که راهکار نسبت دادن اعتراضات اقتصادی اقشار مختلف به بیگانگان، دیگر کارآمدی ندارد.

***

نئولیبرال‌ها می‌خواهند محرومان را علیه سید محرومان بشورانند 

 احمد نادری، نماينده تهران در نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه در طول سال های سیاه دولت حسن روحانی فجایع زیادی بر کشور رفت که شرح آن در این مختصر نمی گنجد، گفت: آنچه جالب و عجیب است این است که برخی از این سیاست ها توسط بازماندگان تکنوکرات و نئولیبرال همان دولت هم اکنون در دولت آقای رئیسی تئوریزه و اجرایی می شود.

 نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: کسانی در سازمان برنامه و بودجه کشور نشسته اند که سال گذشته در همین مجلس سینه چاک وجود ارز ترجیحی بودند و اکنون با گذاشتن پوست خربزه زیر پای دولت انقلابی طرفدار دو آتیشه حذف ارز ترجیحی هستند.

وی افزود: این روش با شعار مردمی بودن دولت سیزدهم سازگاری ندارد و مردم با حذف ۴۲۰۰ تومانی در سال آینده دچار مشکلات عدیده اقتصادی و معیشتی خواهند شد. هشدار می دهم نئولیبرال‌ها می‌خواهند محرومان را علیه سید محرومان بشورانند. آنها که با سرمایه داران متحد شده اند هیچ گاه نسخه ای که ذره ای خدشه به رفاه مرفهان بی درد وارد کند، روی میز نگذاشته و نسخه های آنها همواره برای انتقال ثروت از جیب نحیف توده های محروم به سرمایه داران است. چرا کسی به این سوال پاسخ نمی دهد که چه نسبتی میان تئوریسین های نئولیبرال و شبکه بانکی است که آنها تأمین مالی شان می کنند.

***

انتقاد از انحصارگری سایپا و ایران خودرو

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح ساماندهی صنعت خودرو طی تذکری شفاهی،گفت: سال هاست که شرکت‌های ایران خودرو و سایپا مورد حمایت کامل قرار می‌گیرند و در نتیجه این دو شرکت انحصار بازار خودرو را در اختیار دارند.

وی بیان کرد: بازار خودرو در انحصار ایران خودرو و سایپا قرار دارد و این کار منجر به بی کیفیت شدن محصولات و از بین رفتن بازار رقابتی شده است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تقاضای ما از مجمع تشخیص مصلحت نظام آن است که به موضوع ساماندهی صنعت خودرو رأی موافق دهد و ما نباید بازار خودرو را فقط در انحصار ایران خودرو و سایپا قرار دهیم و باید فضا برای رقابتی شدن بازار خودرو فراهم شود.

نقدعلی متذکر شد: چندی پیش واردات لوازم خانگی از کره جنوبی ممنوع شد اما برخی از تولیدکنندگان داخلی لوازم خانگی از این موضوع سوءاستفاده کردند و قیمت لوازم خانگی را افزایش دادند لذا ما باید کاری کنیم که انحصار در بازار به وجود نیاید.

***

روسیه و چین زمان روحانی خوب بودند الان نه!

فرهیختگان نوشت: در چند روز گذشته بسیاری از چهره‌های رادیکال این جناح سیاسی با اتخاذ یک رویکرد سلبی، اصل سفرهای صورت گرفته به چین و روسیه را در تناقض با شعار «نه غربی و نه شرقی» جمهوری اسلامی دانسته و دولت را به شرق‌گرایی مفرط و نادیده گرفتن منافع ملی متهم کردند.

درست دربرابر این دسته، اقلیتی از چهره‌های واقع‌گرای اصلاح‌طلب نیز تلقی متفاوت‌تری از سفر‌های رئیسی به روسیه و امیرعبداللهیان به چین داشتند. به‌عنوان مثال، عطاءالله مهاجرانی، وزیر ارشاد دولت خاتمی در توئیتر، با نقد مخالفت‌های صورت‌گرفته توسط جریان اپوزیسیون، مخالفت‌های آنها با سفر اعضای دولت سیزدهم به چین و روسیه را نشانی از ناامیدی آنها از فروپاشی جمهوری اسلامی دربرابر تحریم‌ها و فشارهای آمریکا قلمداد کرد و معاهدات طولانی‌مدت با چین و روسیه را با رعایت مصالح کشور و ملت ضروری و مهم دانست. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۳۸۳۱۲۷۲۰:۴۸:۲۲ ۱۴۰۰/۱۱/۳
از حسن و ناطق و خاتمی ملولیم سخت ریشه انحراف در انقلاب را خاتمی کاشت
ناشناس۲۳۸۳۹۶۳۱۷:۲۸:۵۴ ۱۴۰۰/۱۱/۴
هاشمی رفسنجانی گذاشت. با قبح زدایی از اشرافیگری مسئولین و خودش.
ناشناس۲۳۸۳۱۲۹۲۰:۵۰:۰۶ ۱۴۰۰/۱۱/۳
کمیسیون اصل نود مجلس قول محاکمه روحانی و دولتش را داده بود چرا همه چیز در کشور با گذشت زمان فراموش میشود
ناشناس۲۳۸۳۱۳۴۲۰:۵۴:۰۵ ۱۴۰۰/۱۱/۳
الان چند سال است قانون از کجا آورده ای توسط مجلس تصویب شده ولی اجرایی نشده است نمایندگان مجلس در نظارت بر اجرای این قانون ترم فعل کرده اند و باید در پیشگاه ملت پاسخگوی این ترک فعل خود که زیان جبران ناپذیری به کشور وارد کرده باشند
ناشناس۲۳۸۳۱۴۳۲۱:۰۷:۴۱ ۱۴۰۰/۱۱/۳
آقایان نئولیبرال! برنج خیلی گرونه!!!!
ناشناس۲۳۸۳۱۵۱۲۱:۱۷:۱۷ ۱۴۰۰/۱۱/۳
آنموقع که در عدلیه بودید طلاق توافقی را اصلاح میکردید
ناشناس۲۳۸۳۷۷۱۱۳:۴۱:۴۹ ۱۴۰۰/۱۱/۴
طلاق توافقی همان طلاق که زن و شوهر از هم بدشون میاد و جدا میشن و بهترین کار همینه و گرنه زندگی برای هر دو جهنم میشه
ناشناس۲۳۸۳۱۵۹۲۱:۲۳:۳۲ ۱۴۰۰/۱۱/۳
از روزی که زنان ها را از خانه فراری دادید جهت کار و خلق و خوی آنها را مردانه کرده اید باید پاسخگو باشید
ناشناس۲۳۸۳۱۶۳۲۱:۳۲:۰۳ ۱۴۰۰/۱۱/۳
همگان فهمیدن دولت قبل از عمد آشوب درست کرد در قضیه 98 یا 96 و یا طیف شماها در 88 یا 78 و رنگ شماها دیگر حنایی ندارد و حکومت هم نباید اجازه بدهد امثال شما در راس بیایید که قطعا آشوب و تحریم ها هم خواهد بود
ناشناس۲۳۸۳۱۸۰۲۱:۵۰:۱۶ ۱۴۰۰/۱۱/۳
اقای نیکزاد وقتی ادبیاتت اینگونه است پس با تو هم با همین ادبیات صحبت میشود.
ناشناس۲۳۸۳۲۱۱۲۲:۳۸:۱۲ ۱۴۰۰/۱۱/۳
لیبرال های غربگدا در 43 سال گذشته مملکت را به قهقرا بردند و فقر و محرومیت را در کشور توسعه و فاصله طبقاتی را به شدت افزایش دادند و باعث و بانی مشکلات عدیده کشور هستن.
ناشناس۲۳۸۳۲۱۳۲۲:۳۹:۲۷ ۱۴۰۰/۱۱/۳
اگر بر مبنای سیاست نه شرقی نه غربی بود نباید برجامو امضاء می کردیم برجام نافرجام مغایر با این سیاست بود.
ناشناس۲۳۸۳۲۱۵۲۲:۴۱:۳۶ ۱۴۰۰/۱۱/۳
اعتراضات مردمی نتیجه سیاست های غلط دولت روحانی است دار و دسته هاشمی و روحانی انچنان بلایی بر سر اقتصاد کشور و معیشت مردم اوردند که مغول ها نیاوردند.
ناشناس۲۳۸۳۲۱۶۲۲:۴۳:۱۷ ۱۴۰۰/۱۱/۳
روحانی میخ اخر را بر تابوت اصلاحات کوبید و مردمو ناامید کرد و خودش هم منزوی و مطرود شد.
ناشناس۲۳۸۳۲۱۸۲۲:۴۴:۴۷ ۱۴۰۰/۱۱/۳
زیباکلام: روحانی حتی یک وعده خود را عملی نکرد.
ناشناس۲۳۸۴۲۳۳۰۰:۰۳:۳۴ ۱۴۰۰/۱۱/۵
البته مردم از دولت روحانی راضی نبودند ولی شاید انصاف نباشد درباره عملکرد هر دولتی کلی گویی کنیم .اقلا باید تحلیل کنیم نقاط ضعف کجا بود ونقاط قوت وخدمت کجا.
ناشناس۲۳۸۳۲۲۲۲۲:۴۵:۵۳ ۱۴۰۰/۱۱/۳
روابط تجاری با چین و روس به معنای توازن در سیاست خارجی و در جهت تامین منافع ملی ایران است.
ناشناس۲۳۸۳۲۲۴۲۲:۴۷:۱۴ ۱۴۰۰/۱۱/۳
خاتمی و روحانی مهره سوخته هستن و حنای شون دیگه رنگی نداره.
ناشناس۲۳۸۳۲۲۵۲۲:۴۹:۰۸ ۱۴۰۰/۱۱/۳
اصلاح طلبان 8 سال مملکت را شخم زدند و زمین سوخته و خزانه خالی تحویل دادند و فقط باید ساکت باشند.
ناشناس۲۳۸۳۲۲۷۲۲:۵۱:۲۳ ۱۴۰۰/۱۱/۳
روحانی کشور را با 1500 هزار میلیارد تومان بدهی تحویل داد مردم حق دارند معترض باشند و خواهان محاکمه او و دیگر مدیران دولتش باشند.
ناشناس۲۳۸۳۲۴۹۲۳:۱۴:۱۶ ۱۴۰۰/۱۱/۳
دیدار 4 جانبه ناطق‌نوری، حسن روحانی، محمدخاتمی و سیدحسن خمینی . جای احمدی نژاد خالی بوده.
علی کریمی۲۳۸۳۷۴۴۱۳:۲۷:۴۸ ۱۴۰۰/۱۱/۴
یاران احمدی نژاد در دولت آقای رئیسی مشغول خدمت هستند.
بهروز۲۳۸۳۴۵۷۰۹:۰۰:۳۹ ۱۴۰۰/۱۱/۴
شایسته است مسئولان با همدلی،هم افزایی وخلوص نیت و با هدف خدمت به مردم کمر همت را برای خدمت رسانی ببندند،و دست از این سیاست بازی بردارند.
ناشناس۲۳۸۳۴۷۴۰۹:۱۲:۵۵ ۱۴۰۰/۱۱/۴
بدهی کره جنوبی به ایران پس از پرداخت قسط اولش در قالب تسویه حساب بدهی ایران به سازمان ملل برابر خواهد بود با : 6982000000 دلار بعلاوه " خواب پول !!!
ناشناس۲۳۸۳۵۷۴۱۱:۰۰:۰۲ ۱۴۰۰/۱۱/۴
نوکر فقط می تواند پول ها را به کشور ارباب بفرستد ولی اجازه ندارد بدهی که به دیگران دارد را پرداخت کند منتشر کن
محمدرضا۲۳۸۳۴۸۴۰۹:۲۳:۵۰ ۱۴۰۰/۱۱/۴
اگه یه ذره انصاف داشته باشیم اقدامات رئیسی در این مدت کم شایسته تقدیره ولی خوب خیلی ها اینقدر مقرور و متکبر هستند که فقط و فقط خودشون و همفکرانشون رو قبول دارند.
ناشناس۲۳۸۴۴۰۷۰۹:۱۳:۱۳ ۱۴۰۰/۱۱/۵
من یک اصلاح طلب بیچاره وزخم خورده اصلاحاتم،الفاتحه اصلاحات،فاتحه اصلاحاحات ۴سال پیش درقضیه بنزین،صنعت،اختلاس،تورم و.... خوانده شد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  16. به تنهایی نمی توانست

  17. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  18. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  19. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  20. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  21. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  22. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  23. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  24. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

  25. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

آخرین عناوین