رئیس بنیاد مسکن: رئیس جمهور شخصا پیگیر ساخت ۴ هزار واحد مسکونی در جنوب سیستان و بلوچستان است

گروه اقتصادی الف،   4001025049

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با اشاره به اینکه چهار هزار واحد مسکونی در جنوب سیستان و بلوچستان در سیل و بارندگی‌ها آسیب دیده‌اند، افزود: ۲ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی نیازمند فوری نوسازی و ۲ هزار واحد مسکونی هم به تعمیر و بهسازی نیاز دارند و رییس جمهور شخصا پیگیر این موضوع است.

رئیس بنیاد مسکن: رئیس جمهور شخصا پیگیر ساخت ۴ هزار واحد مسکونی در جنوب سیستان و بلوچستان است

به گزارش ایسنا اکبر نیکزاد در حاشیه سفر به چابهار و کُنارک با اشاره به اینکه مسوولان در کنار مردم سیل‌زده هستند، اظهار داشت: رییس جمهور شخصا پیگیر تکمیل و ساخت واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل بوده که امیدواریم ۶ ماه آینده این واحدها تکمیل و بهره‌برداری شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای سیل و بارندگی‌ها مسوولان رده‌های مختلف از مناطق سیل‌زده بازدید، امدادرسانی و نسبت به برآورد خسارت‌ها اقدام کرده‌اند، افزود: در روزهای گذشته تعمییر و بازسازی واحدهای مسکونی و ساخت مسکن مقاوم برای مردم سیستان و بلوچستان به ستادحوادث غیرمترقبه کشور منعکس و وزیر کشور مشکلات را به هیات دولت منتقل کرد و در جلسه روز چهارشنبه به ریاست رییس جمهور، اعتبارات لازم تخصیص و قرار است به قید فوریت ساخت واحدهای مسکونی در دستور کار قرار گیرد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: عملیات بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده بزودی آغاز و با همکاری و تعاملی که بین مردم و مسوولان به ویژه فرمانداری‌ها، نظام مهندسی، شهرداری و اعضای شورای اسلامی وجود دارد و با توجه به حجم خسارت‌ها از سایر استان‌های کشور ماشین آلاتی فراخوان داده شده و عازم سیستان و بلوچستان هستند تا سریعتر کار آواربرداری آغاز و خانه‌ها در زمان تعیین شده ساخته شود.

نیکزاد گفت: در برخی محلات شهر کُنارک بازسازی آغاز شده و فرماندار کنارک پای کار و جلسات خوب و مدونی داشته اند و هماهنگی ها بیشتر شده و امیدواریم با کمک همدیگر سریعا مشکلات خانه‌های آسیب دیدگان از سیل مرتفع شود.

وی با بیان اینکه در هر خانه با متراژ و مساحتی کم تقریبا چهار تا پنج خانوار مستقر هستند و این مشکلات را بیشتر کرده است، افزود: بیشتر معابر شهر کنارک کم عرض بوده و نیازمند تعریض هستند و تردد در این معابر سخت است، برای تسریع در کار و بالا بردن کیفیت کار، مشاوران قوی دعوت کردیم.

رییس بنیاد مسکن افزود: بازسازی باید هرچه تسریع شتاب گیرد و در همین راستا بنیاد مستضعفان تامین سیمان مورد نیاز واحدهای مسکونی را متقبل شده که جای قدردانی دارد.

"عبدالغفور هوت" فرماندار کنارک نیز اظهار داشت: سیلاب خسارت‌های زیادی به خانه‌های مردم وارد کرده و نیاز است هر چه سریع‌تر خسارت‌ها جبران و واحدهای مسکونی مقاوم برای مردم محروم این منطقه ساخته شود.

وی بر اجرای طرح هادی روستایی، ساخت و تکمیل خانه‌های آسیب‌دیده از سیل، اجرای شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی و تکمیل طرح فاضلاب شهری، ارسال کمک ها به کنارک و پرداخت خسارت به آسیب دیدگان و استانداردسازی زیرساخت‌ها تاکید کرد.

در نتیجه بارندگی‌های نهم تا پانزدهم دی‌ماه ۱۴۰۰ بیش از ۸۰ درصد خانه‌های شهر بندری کُنارک دچار آبگرفتگی شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

آخرین عناوین