تغییرات قطعی در طرح ترافیک سال ۱۴۰۱/ از جریمه پلیس تا تعداد مجوزهای ورود

گروه اجتماعی الف،   4001014020

عضو شورای شهر تهران گفت: چون در طرح ترافیک فعلی پلیس ورود‌های غیر مجاز را جریمه نمی‌کند شاهد افزایش ترافیک در محدوده طرح هستیم.

تغییرات قطعی در طرح ترافیک سال ۱۴۰۱/ از جریمه پلیس تا تعداد مجوزهای ورود

 جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: طرح ترافیک برای سال ۱۴۰۱ قطعا تغییر می‌کند.

به گفته رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با تغییراتی که چند سال گذشته در طرح ترافیک ایجاد شد، چون مبنای تردد خودرو‌ها در این محدوده بر اساس ساعت ورود و خروج بود، حجم خودرو‌های ورودی بیشتر شد.

تشکری هاشمی گفت: از سویی دیگر، چون کسانی که غیر مجاز وارد محدوده طرح می‌شدند، فقط بدهی عوارض برایشان ثبت می‌شد، و پلیس آن‌ها را جریمه نمی‌کرد، در نتیجه ورود‌های غیر مجاز و حجم ترافیک هم بیشتر شد.

به گفته تشکری هاشمی این ایرادات مدیریت شهری را با آشفتگی مواجه کرده و حتما نحوه اجرای طرح ترافیک برای سال بعد تغییر می‌کند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران گفت: باید برای سال آینده تعداد مجوز‌های ورد به طرح ترافیک کمتر شود و در مورد استاندار‌های آلایندگی ملاحظاتی شود.

تشکری هاشمی گفت: در مورد تغییرات نرخ طرح ترافیک بر خلاف سال‌های قبل که به میزان افزایش تورم بوده، به خاطر شرایط اقتصادی شهروندان امسال کمتر از تورم خواهد بود و متناسب با کشش شهروندان نرخ تعیین خواهد شد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران گفت: تعیین ساعت طرح ترافیک در اختیار شورای ترافیک است، اما باید تغییر کند.

از ۴ سال پیش و با روی کار آمدن محسن پورسیدآقایی به عنوان معاون حمل و نقل وترافیک شهردار تهران، تغییران زیادی در طرح ترافیک صورت گرفت که از آن جمله حذف محدوده زوج یا فرد و ایجاد محدودیت‌های بیشتر برای تردد در آن به میزان هر فصل ۲۰ روز بود.

همچنین نرخ ورود به طرح ترافیک متناسب با ساعات پیک ترافیک متغیر شد و خودرو‌هایی که در ساعت غیر پیک قصد ورود به طرح داشتند باید هزینه کمتری پرداخت می‌کردند که به اعتقاد تشکری هاشمی این موضوع سبب افزایش حجم خودرو‌ها در این محدوده شد.

در سال ۹۷ که طرح جدید ترافیک برای اولین بار اجرا شد، پورسیدآقایی به عنوان مجری طرح جدید ترافیک مدعی بود که طرح جدید سبب کاهش آلودگی هوای تهران شده است. اما برخی اعضای شورای پنجم شهر تهران مثل الهام فخاری افزایش بارندگی‌ها در آن دوره را علت اصلی کاهش آلودگی هوا می‌دانستند و افزایش هزینه‌های ورود به طرح ترافیک را ابزاری برای درآمدزایی شهرداری می‌دانستند نه عاملی برای کاهش آلودگی هوا.

یکتانتتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. کشوری که در آن هیچ خبر خوبی وجود ندارد !

    2. آقای دایی؛ گران حساب نکردید؟!

    3. تلاش برای رفع سریع تحریم ها یک وظیفه است !

    4. مرفهین سه درصدی؛ پرمصرف های گاز در کشور

    5. روایت خبرگزاری اصولگرا از نفوذ در دولت احمدی‌نژاد/ جزئیات اختلاف ایران و آمریکا در مذاکرات دوحه/ تناقض دولت رئیسی درباره وزارت بازرگانی

    6. مالیات ستانی در ایران نیازمند انقلاب است

    7. تهدید نماینده اصفهان : وزیر نیرو بداند ، ما نمی گذاریم طرح اجرا شود

    8. حکایت کارتخوان و پزشک

    9. بیانیه اعتراضی رتبه های برتر کنکور درباره مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی

    10. بازگشت صف‌های دلار به میدان فردوسی |‌ ازدحام مردم در مقابل صرافی‌ها را ببینید

    11. فقط ۴۰ درصد سیستم مالیاتی ما هوشمند و کارآمد است

    12. روشن شدن بنز جا مانده از جنگ جهانی دوم

    13. بزرگنمایی اجتماع‌های سلام فرمانده اشتباه است

    14. فرق قطار ایرانی با آمریکایی!

    15. سگ‌های ولگرد در قم جان پسر بچه ۶ ساله را گرفتند

    16. مقایسه سایپا شاهین و دنا پلاس

    17. سریال تکراری رسوایی‌های جنسی در ارتش اسرائیل

    18. اشتباه خطرناک سرباز تازه کار

    19. تعارض منافع عامل مخالفت با راه اندازی سامانه مودیان/ چرا برای مالیات سراغ کسبه جزء و کارمندان می روند؟

    20. ایران چگونه یک اقتصادِ ضدتحریم را ایجاد کرد؟

    21. به این میگن اعتماد بنفس

    22. کار عجیب صدا سیما| استفاده از مدل مرد برای توضیح مشکلات شرعی کاشت ناخن!

    23. چرا در ازدواج ایده آل گرا شدیم؟!

    24. صاحبخانه جدید برای مستاجران پایتخت

    25. محدودیت جدید برای افتتاح حساب و صدور دسته‌چک/ چه خدماتی بدون کد اسکان ارائه نمی‌شود؟

    ابر آروان

    آخرین عناوین

    بلیط هواپیما