دو راهی وزنه‌برداران برای رفتن به پاریس ۲۰۲۴

گروه ورزشی الف،   4001003010
دو راهی وزنه‌برداران برای رفتن به پاریس ۲۰۲۴

برخی از وزنه‌برداران با تایید وزن‌های جدید وزنه‌برداری در المپیک ۲۰۲۴، راهی جز تغییر وزن برای گرفتن سهمیه پاریس ندارند.

به گزارش ایسنا، وزن‌های جدید وزنه‌برداری برای المپیک پاریس انتخاب شد تا فدراسیون جهانی برنامه‌ریزی برای تعیین سیستم جدید کسب سهمیه المپیک را انجام دهد. در بخش مردان وزن‌های ۶۱، ۷۳، ۸۹، ۱۰۲ و ۱۰۲+ کیلوگرم تایید شده‌اند. وزنه‌برداران ایران پیش از این در وزن‌های ۸۹ و ۱۰۲ کیلوگرم راحت‌تر به مدال می‌رسیدند از این رو گفته می‌شود حضور این دو وزن در المپیک به نفع ایران شده است. البته در این میان تعدادی از وزنه‌برداران هستند که با حذف وزن‌هایشان از المپیک باید به فکر تغییر وزن باشند. 

در ادامه نگاهی به داریم به وضعیت وزنه‌برداران پس از تغییر وزن‌های المپیکی:

* حافظ قشقایی:

به دلیل این که مورد غضب سرمربی قرار گرفته به اردوی تیم ملی دعوت نمی‌شود اما او یکی از کسانی است که با استقبال از وزن‌های جدید اعلام کرد که خود را برای گرفتن سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس آماده می‌کند. قشقایی در۶۱ کیلوگرم حضور خواهد داشت.

*علی میری:

از کسانی است که در دسته ۸۹ کیلوگرم مدال جهانی  و آسیایی دارد و می تواند از مدعیان این وزن باشد.

*مصطفی جوادی:

در دسته ۸۱ کیلوگرم نایب قهرمان جهان شد اما او اگر سهمیه المپیک پاریس را می خواهد باید افزایش وزن دهد و به دسته ۸۹ کیلوگرم برود.

*ایوب موسوی:

دسته اصلی او ۹۶ کیلوگرم است که در قهرمانی جهان در دسته ۸۹ کیلوگرم وزنه زد. او اگر می‌خواهد به دنبال سهمیه باشد باید تغییر وزن دهد یا در همان ۸۹ کیلوگرم بماند و یا به ۱۰۲ کیلوگرم برود.

*سهراب مرادی:

وزنه‌بردار شاخص دسته ۹۶ کیلوگرم جهان است که در این وزن صاحب مدال طلای المپیک و جهان شد. به نظر می‌رسد حضور وزن ۱۰۲ کیلوگرم در المپیک به نفع مرادی هم شد چون شنیده می‌شد او هم تمایل داشته دسته ۱۰۲ در المپیک باشد.

*کیانوش رستمی:

این وزنه‌بردار در دسته قدیمی۸۵ کیلوگرم، مدال جهان و المپیک دارد که با تغییر وزن‌های وزنه‌برداری به دسته ۹۶ کیلوگرم  آمد. او موفقیت چشم‌گیری را در این وزن نداشت که اکنون این وزن هم از المپیک حذف شد. برنامه رستمی برای ادامه ورزش قهرمانی مشخص نیست اما اگر او هم به دنبال سهمیه باشد باید دوباره در مسیر تغییر وزن قرار بگیرد.

*رضا دهدار:

این وزنه بردار، هم در دسته ۹۶ کیلوگرم وزنه زده و هم در دسته ۱۰۲ کیلوگرم. حتی در دسته ۱۰۲ کیلوگرم قهرمانی جهان  ۲۰۱۹، سوم جهان شد. دهدار هم یکی از کسانی است که اگر می‌خواهد برای گرفتن سهمیه تلاش کند باید با دسته ۹۶ کیلوگرم خداحافظی کند و به طور کامل به ۱۰۲ کیلوگرم برود.

*رسول معتمدی:

با اعلام وزن‌های جدید وزنه‌برداری در المپیک پاریس شاید یکی از خوشحال‌ترین وزنه‌برداران باشد. معتمدی که در دسته ۱۰۲ کیلوگرم مسابقات جهانی، قهرمان شد اکنون با خیال راحت و بدون تغییر وزن، تنها باید به فکر افزایش رکوردهایش باشد.

*امیر حقوقی:

در دسته ۱۰۲ کیلوگرم بزرگسالان جهان مدال برنز گرفت که او هم نیازی به تغییر وزن ندارد اما با توجه به این که پیش‌بینی می‌شود مدعیان این وزن زیاد باشند، بنابراین او هم باید به فکر افزایش رکوردهایش باشد تا بتواند مدعی، باقی بماند.

*۱۰۹ کیلوگرم، وزن بدشانس‌ترین‌ها

برای وزنه‌برداران دسته ۱۰۹ کیلوگرم شاید بدترین اتفاق حذف وزن آن‌ها از المپیک باشد و این در مورد وزنه‌برداران مطرح جهان هم صدق می کند. در ایران نفراتی مانند علی هاشمی، کیا قدمی، امیر عزیزی در شرایط بدی قرار دارند چون اگر بخواهند به دسته ۱۰۲ کیلوگرم بروند، باید وزن کم کنند که کم کردن وزن مشکلات خودش را دارد و احتمال آسیب دیدگی را افزایش می‌دهد و اگر بخواهند به دسته ۱۰۲+ کیلوگرم بروند که رقابت در آن‌جا بالا است.

وزنه برداران ازبکستان و ارمنستان که از مدعیان کسب طلای المپیک در دسته ۱۰۹ کیلوگرم بودند هم حذف وزن‌شان از المپیک اتفاق تلخی برایشان محسوب می‌شود و اگر بخواهند به ۱۰۲+ کیلوگرم بروند، با وجود چهره‌ای چون لاشا تالاخادزه، وزنه‌بردار مطرح گرجستان باید قید مدال طلا را بزنند.

*فوق سنگین‌ها مشکلی ندارند

 تغییر اوزان المپیکی تنها برای وزنه برداران فوق سنگین نظیر علی داودی و علیرضا یوسفی فرقی نداشت و آنها هم نیازی به تغییر وزن ندارند و فقط باید رکوردهای خود را افزایش دهند.

*ایران بدون مدعی در دسته ۷۳ کیلوگرم

 دسته ۷۳ کیلوگرم، یکی از وزن‌های المپیکی است که ایران فعالیت چندانی در آن ندارد و به نظر می‌رسد اگر بخواهد سهمیه بگیرد باید در وزن‌های دیگر این تلاش را داشته باشد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  19. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  20. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  21. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  22. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  23. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین