«دشداشه» عربی و «کیپا»ی عبری؛ چرا «بنت» به امارات رفت؟!

گروه جهان الف،   4000926065 ۸۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک خبرگزاری "آمریکایی در گزارشی می نویسد: «"نفتالی بنت" در شریطی به ابوظبی سفر کرد که خبری از کاروان گسترده خبرنگاران اسرائیلیِ همراه وی نبود. این مساله نشان از احتیاطِ طرف اماراتی دارد که نمی خواهد روابط آن با اسرائیل، توجهات زیادی را در عرصه منطقه ای و  بین المللی به خود جلب کند».

 «دشداشه» عربی و «کیپا»ی عبری؛ چرا «بنت» به امارات رفت؟!

به گزارش الف؛ خبرگزاری "ان بی سی نیوز" آمریکا در گزارشی به سفر اخیر "نفتالی بنت" نخست وزیر اسرائیل به عنوان اولین رهبر ارشد اسرائیلی به امارات متحده عربی پرداخته و به طور خاص ایران و مسائل مرتبط با قدرت‌گیری منطقه ای و بین المللی کشورمان را محور اصلی رایزنی های وی با مقام های اماراتی دانسته است. 

ان بی سی نیوز در این رابطه می نویسد: «رهبران اسرائیل و امارات نخستین جلسه رسمی خود در طول تاریخ را در روز دوشنبه (22 آذرماه) برگزار کردند. بسیاری از ناظران و تحلیلگران بر این باورند که محرک اصلی برگزاری این نشست، آنچه ترس و نگرانی ها از قدرت گیری ایران عنوان می شود، بوده است.  

"محمد بن زاید" ولیعهد امارات و حاکمِ غیررسمی این کشور در قصر خود در ابوظبی، میزبانِ نفتالی بنت بوده است. این دیدار در شرایطی برگزار شد که بن زاید لباس سنتی عربی به تن داشت و بنت نیز کلاه سنتی یهودیان [کیپا] را بر سر گذاشته بود. این دو نفر لبخند به لب داشتند و در مقابل دوربین های خبری با یکدیگر دست می دادند. 

این ملاقات که در نوع خود نخستین سفرِ یک رهبر ارشد اسرائیلی به امارات متحده عربی محسوب می شود، یک سال پس از انعقاد توافق صلح ابراهیم انجام می گیرد. توافقی که با میانجی گری دولت ترامپ و با هدف عادی‌سازی روابط کشورهای عربی و اسرائیل منعقد شد(جدایِ از امارات، کشورهایی نظیر بحرین، مراکش و سودان نیز دست به عادی سازی روابط با اسرائیل زده اند). 

نفتالی بنت در موضع گیری در برابر خبرنگاران و رسانه ها گفته است که دوستی میان اسرائیل و امارات کاملا طبیعی و لازم است. وی مدعی شده که "تعمیق روابط میان اسرائیل و امارات، مساله ای مهم و گرانبها برای دو طرف، مردم آن ها، و همچنین کل منطقه است". 

دو طرف در مورد توسعه روابط اقتصادی و تجاری و همچنین همکاری در حوزه فناوری، اشتیاق زیادی را از خود نشان داده اند. با این حال توسع روابط میان آن ها تا حد زیادی ریشه در دغدغه و نگرانی مشترک آن ها یعنی اوج گیری قدرت و توان ایران در منطقه نیز دارد. 

اسرائیل و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس به شدت از انعقاد توافق "برجام" در سال 2015 میلادی وحشت زده شدند. توافقی که در ازای لغو برخی تحریم های اقتصادی علیه ایران، محدودیت هایی را نیز بر برنامه اتمی ایران وضع می کرد. با این حال، ترامپ در سال 2018 از توافق مذکور خارج شد و اکنون امارات و اسرائیل بار دیگر به دلیل تلاش های گسترده دولت بایدن جهت بازگشت به برجام، به حالت نگرانی بازگشته اند. مذاکرات هسته ای جاری در وین میان ایران و طرف های بین المللی برجام نیز با انتقادات گسترده بسیاری از سوی طرف‌های مخالف با ایران همراه شده است. 

با این حال، امارات متحده عربی در مدت اخیر، قدم های زیادی را برای بهبود روابط خود با ایران برداشته است. مشاور امنیت ملی امارات به تهران سفر کرد و با مقام های عالی رتبه ایرانی دیدار و ملاقات کرد. این در حالی است که ایران و اسرائیل همچنان دشمنان قابل توجهی در منطقه برای یکدیگر هستند. اسرائیل تاکنون بارها ایران را تهدید کرده که آماده است با استفاده از نیروی نظامی، جلوی پیشرفت های هسته ای ایران را بگیرد. مساله ای که بدون تردید با پاسخ محکم ایران رو به رو خواهد شد و می تواند به یک منازعه بزرگ منطقه‌ای بینجامد. منازعه ای که در نوع خود می تواند تبعات ناخوشایندی را برای امارات و دیگر کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس به همراه داشته باشد. 

محمد بن زاید در جریان دیدار با نفتالی بنت ابراز امیدواری کرده که صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه برقرار شود. بسیاری از ناظران و تحلیلگران بر این باورند که ابتکار امارات در عادی سازی روابط با اسرائیل در واقع "خیانتی" به ملت فلسطین بوده که سال ها آرمان تشکیل دولتی مستقل را با حمایت اعراب در سر پرورانده است.  

امارات و دیگر دولت های عربی پیش از این به اسرائیل پیشنهاد داده بودند که تنها در صورتی روابط خود را با آن عادی سازی می کنند که تل آویو به اشغالگری های خود خاتمه دهد. با این حال، توافق "صلح ابراهیم"(سال 2020) بدون هرگونه امتیازی که به فلسطینی ها اختصاص یابد منعقد شد و عملا موجب شد تا گروه ها و نهادهای مختلف فلسطینی، رهبران امارات را "خیانتکار" توصیف کنند. 

نشست اخیر رهبران اسرائیل و امارات در ابوظبی در جوِ به شدت کنترل شده رسانه ای برگزار شد. رهبران دو طرف نه موضع گیریِ عمومی در برابر خبرنگاران انجام دادند و نه یک کنفرانس خبری برگزار کردند. نفتالی بنت در شریطی به ابوظبی سفر کرد که خبری از کاروان گسترده خبرنگاران اسرائیلیِ همراه وی نبود. این مساله نشان از احتیاطِ طرف اماراتی دارد که نمی خواهد روابط آن با اسرائیل، توجهات زیادی را در عرصه بین المللی به خود جلب کند. 

توافق ابراهیم تا حد زیادی نمودی از روابط نزدیک میان نتانیاهو و ترامپ بود. اما روابط میان این دو رهبر نیز از زمانی که از قدرت کنار رفته اند، به شدت تیره شده است. در این راستا، ترامپ اخیرا اعلام کرده که هیچ وقت نتانیاهو را به دلیل اینکه بلافاصله با بایدن تماس گرفت و پیروزی وی را در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تبریک گفت نمی بخشد. وی حتی اعلام کرد که از آن زمان، با نتانیاهو هیچ گونه تماسی هم نداشته است. این مساله در رسانه های اسرائیلی به شدت سرو صدا کرد و موجب شد تا نتانیاهو دچار چالشی اساسی شود. دلیل اصلی این مساله نیز این است که وی هنوز امید دارد تا بار دیگر به قدرت بازگردد و بر آن است که پس از کسب قدرت، از قدرت و نفوذ افرادی نظیر ترامپ در راستای منافع خود بهره برد. نتانیاهو همواره خود را فردی نزدیک به کاخ سفید و ساختارهای سیاسی آمریکا معرفی کرده است این در حالی است که مواضع اخیر ترامپ علیه نتانیاهو، عملا این ادعای نتانیاهو را خدشه‌دار کرده اند. 

با این همه اینطور به نظر می رسد که ناامیدی اسرائیل از همراهی کامل آمریکا و اروپا با آن در پیشبرد دستورکارهای ضدایرانی اش موجب شده تا تل آویو با برجسته سازی مولفه ایران، از دغدغه مندی کشورهای عرب حاشیه خلیح فارس در رابطه با این کشور استفاده کند و حداقل در محیط پیرامونی ایران دست به تحرکاتی علیه تهران بزند و سعی کند که تا حدی ایران را تحت فشار قرار دهد. البته که در این میان، رهبران اماراتی نیز دست به یک بازی ظریف می زنند و در عین حفظ کارت اسرائیل برای خود، بر آن هستند تا جای ممکن از تحریک‌کردن ایران علیه خود هم جلوگیری کنند. 
*لینک: 
https://www.nbcnews.com/news/world/iran-tops-agenda-israels-naftali-bennett-meets-uae-leaders-rcna8542

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۳۳۹۶۱۷۰۷:۰۸:۲۲ ۱۴۰۰/۹/۲۷
یک سوال هم بنده دارم... چرا بعد از دیوار امنیتی شمعخانی و طرف اماراتی این دیدار هم انجام شد؟
ناشناس۲۳۴۰۰۸۳۱۳:۰۳:۲۷ ۱۴۰۰/۹/۲۷
اسرائیل غده سرطانی و سگ هار منطقه است و باید نابود بشود.
ناشناس۲۳۴۰۵۵۱۱۷:۳۴:۰۶ ۱۴۰۰/۹/۲۷
فارغ از هر گفتگو و بگو مگو لطفا نگاهی عمیق به عکس مقاله بیندازید!! نخست وزیر اسرائیل با قدرت و افتخار و صلابت وارد می شود، وزیر خارجه امارات سست و تحقیر شده به دنبالش هست و نیروها و سیاسیون امارات چنان خبردار در مقابل بنت نفتالی ایستاده اند که در مقابل شیخ خودشان هم نمی ایستند!!!
ناشناس۲۳۳۹۶۲۵۰۷:۲۰:۵۴ ۱۴۰۰/۹/۲۷
آسمان امن کشورهای منطقه زیر چتر گنبد آهنین
ناشناس۲۳۳۹۷۴۲۰۹:۴۷:۱۱ ۱۴۰۰/۹/۲۷
خخخخه امن!!! خودش در منطقه خودش نا امن است دیگر مناطق را هم نا امن تر می کند
ناشناس۲۳۴۰۰۶۲۱۲:۴۶:۲۸ ۱۴۰۰/۹/۲۷
گنبد اهنین سوراخه و در مقابل موشک های مقاومت کارایی ندارد.
ناشناس۲۳۴۱۵۴۶۱۳:۰۴:۱۱ ۱۴۰۰/۹/۲۸
بد نبود در برابر۴۰۰۰۰موشک و راکد خوب عمل کرد
ناشناس۲۳۴۰۰۶۵۱۲:۵۱:۱۰ ۱۴۰۰/۹/۲۷
چتر برای خودش کاری نکرد که برای دیگران کنه
ناشناس۲۳۳۹۶۲۶۰۷:۲۳:۲۸ ۱۴۰۰/۹/۲۷
نزدیکی و دوستی پیروان ادیان الهی سبب ایجاد صلح و آرامش در جهان خواهد شد
ناشناس۲۳۳۹۷۴۷۰۹:۴۹:۱۱ ۱۴۰۰/۹/۲۷
ادیان الهی واقعی و نه این آپارتایدها و دوستی ادیان با آمدن منجی بشریت و سایر ادیان محقق خواهد شد
ناشناس۲۳۳۹۸۶۹۱۱:۱۱:۳۲ ۱۴۰۰/۹/۲۷
ویژگی های آپارتاید رو نام ببر اگر می تونی
ناشناس۲۳۴۰۰۵۱۱۲:۴۰:۱۹ ۱۴۰۰/۹/۲۷
تبعیض نژادی و کودک کشی یک نمونه اپارتاید است که اسرائیل انجام می دهد.
ناشناس۲۳۴۰۱۶۳۱۳:۳۳:۳۳ ۱۴۰۰/۹/۲۷
اپارتایدی متل آفریقای جنوبی رحمت دارد به این هایی که متعلق به این سرزمین هم ندارند
ناشناس۲۳۳۹۷۶۸۱۰:۰۳:۴۲ ۱۴۰۰/۹/۲۷
اول باید دروغگویان جعلی ادیان الهی که با قایم شدن پشت آن جنایت می کنند محو شود بعد از دوستی حرف زده شود
آریابان۲۳۴۰۰۸۶۱۳:۰۴:۲۷ ۱۴۰۰/۹/۲۷
ملک الشعرای بهار : باز بر شاخسار حیله و فن انجمن کرده‌اند زاغ و زغن زاغ خفته در آشیان هزار خار رسته به جایگاه سمن بلبلان را شکسته بال نشاط گلبنان را دریده پیراهن ابر افکنده از تگرگ خدنگ آب پوشیده زین خطر جوشن شد ز بیغوله بوم جانب باغ شد ز ویرانه جغد سوی چمن کیست کز بلبل رمیده ز باغ وز گل دور مانده از گلشن به گلستان درآی و کوته کن دست بیگانگان از این مکمن مخزن سرخ گل برفت از دست خیمه سروبن فتاد از پای
ناشناس۲۳۳۹۷۹۰۱۰:۱۸:۳۹ ۱۴۰۰/۹/۲۷
بسیار خوب بروند در همان جایی که ادعای هولوکاست شده زمین به انها بدهند تا آرامش و صلح ایجاد شود وگرنه با دزدی صلحی در کار نخواهد بود
ناشناس۲۳۳۹۸۷۱۱۱:۱۲:۰۱ ۱۴۰۰/۹/۲۷
البته یهودیان به ایران نیامده اند که لازم باشد ما اظهار نظر کنیم ولی بیت المقدس قبل از اسلام سرزمین آبا و اجدادی یهودیان بوده و بطور تاریخی سرزمینی به نام فلسطین وجود نداشته یه کم تاریخ بخون دوست عزیز
ناشناس۲۳۴۰۰۸۰۱۳:۰۱:۳۲ ۱۴۰۰/۹/۲۷
کشورهای اذربایجان و ارمنستان و نخجوان هم قبل از ترکمنچای متعلق به ایران بوده ایا ما باید به این کشورها حمله کنیم و به زور این سرزمین ها را اشغال کنیم و مردم انها را قتل عام کنیم؟!!!!
ناشناس۲۳۴۰۰۸۹۱۳:۰۵:۵۳ ۱۴۰۰/۹/۲۷
هلوکاست در اروپا صورت گرفته دولت های اروپایی باید یهودیان را پناه بدهند قدس شریف قبله اول مسلمین و متعلق به مسلمانان است.
ناشناس۲۳۴۱۱۶۹۰۹:۰۵:۲۴ ۱۴۰۰/۹/۲۸
قدس شریف بر روی خرابه های معبد سلیمان ساخته شده است. معبد سلیمان هم متعلق به یهودیان بوده است
ناشناس۲۳۴۱۲۶۷۱۰:۲۳:۳۸ ۱۴۰۰/۹/۲۸
چون مال یهودی ها بود خدا امر کرد قبله تغییر کنه داداش
ناشناس۲۳۴۰۱۵۸۱۳:۲۹:۵۲ ۱۴۰۰/۹/۲۷
جناب تاریخدان کشوری با غصب سرزمین های دیگران برپا کردن تازه از سراسر دنیا هم افراد را اوردن
ناشناس۲۳۴۰۲۳۰۱۴:۱۶:۵۰ ۱۴۰۰/۹/۲۷
شما که در تاریخ غوطه‌ور هستین بفرمایید فلسطین سرزمین آبا و اجدادی همین مسلمونها که الان آواره شدن بوده، یا سرزمین آبا و اجدادی یهودیان شوروی و آلمان و ....
ناشناس۲۳۴۰۲۳۷۱۴:۱۸:۲۹ ۱۴۰۰/۹/۲۷
الان اجداد ما زرتشتی بودن ما باید ایران رو ترک کنیم بدیم به زرتشتی‌ها!؟
ناشناس۲۳۴۰۲۴۰۱۴:۲۰:۰۴ ۱۴۰۰/۹/۲۷
با استدلال شما، قبل از اسلام هیچ مسلمونی روی کره زمین نبوده پس الان باید مسلمونها توی دریا زندگی کنن!!!!
ناشناس۲۳۴۰۲۷۰۱۴:۴۲:۴۳ ۱۴۰۰/۹/۲۷
در تاریخ 70 ساله کشور جعلی اسرائیل بیش از 70 جنگ با کشورهای همسایه دیده می شود رژیم صهیونیستی عامل اصلی خشونت و ناامنی و جنگ افروزی در منطقه است و باید نابود بشود.
ناشناس۲۳۴۰۳۰۰۱۵:۰۳:۴۲ ۱۴۰۰/۹/۲۷
اینجا صاحب و بزرگان دارند و نه مانند قاره آمریکا که سرخپوستان را نسل کشی کنند و کشور آمریکا و بقیه درست کنند
ناشناس۲۳۳۹۹۵۴۱۱:۵۲:۲۴ ۱۴۰۰/۹/۲۷
خوب فلسطینی ها زمینشون رو نمیفروختن
ناشناس۲۳۴۰۰۴۹۱۲:۳۹:۲۳ ۱۴۰۰/۹/۲۷
فلسطینیان فقط 10 درصد زمین ها شون را فروختند و 90 درصد بقیه به زور اشغال شد.
ناشناس۲۳۴۰۰۸۸۱۳:۰۴:۴۸ ۱۴۰۰/۹/۲۷
واقعا فکر کردی این آدم های مبتذل دستگاه کپی صفت میدونن که از زمین هایی که همین الان دست اسراییله کمتر از 5 درصدش رو خریده ؟ این جماعت پارس ها ماقبل فهمیدن هستند
ناشناس۲۳۴۰۱۱۰۱۳:۱۵:۳۱ ۱۴۰۰/۹/۲۷
زمین هاشون رو فروختن حالا به قیمت خورده ناراحتن
ناشناس۲۳۴۰۱۵۰۱۳:۲۷:۳۳ ۱۴۰۰/۹/۲۷
پس ایرانی ها در لس آنجلس که زمین خریدن بروند کشور تهرانجلس تاسیس کنند و از آمریکا جدا کنند با منطق شما چطور است؟
ناشناس۲۳۴۰۲۴۵۱۴:۲۱:۲۴ ۱۴۰۰/۹/۲۷
اشکال نداره هرچی فروختن برای صهیونیستها، بقیه سرزمین و حکومت برای فلسطینیها
ارس۲۳۴۰۰۴۶۱۲:۳۸:۱۷ ۱۴۰۰/۹/۲۷
همین طور عربها فکر می کنی اعرب با چی قلمروشان گسترش پیدا کرد . جوابش رو روی پرچم عربستان ببین شمشیر
ناشناس۲۳۳۹۹۶۷۱۱:۵۶:۰۶ ۱۴۰۰/۹/۲۷
صهیونیست های کودک کش دین و ایمان ندارند.
ناشناس۲۳۴۰۰۶۷۱۲:۵۲:۵۱ ۱۴۰۰/۹/۲۷
پیروان ادیان الهی با هم احساس قرابت و دوستی دارند اما صهیونیزم نه دین الهی است و نه بویی از انسانیت برده که دوستیش سبب صلح شود
بهرام۲۳۴۰۱۷۸۱۳:۴۲:۲۲ ۱۴۰۰/۹/۲۷
داداش داری اشتباه میزنی
ناشناس۲۳۴۰۲۲۲۱۴:۱۰:۴۸ ۱۴۰۰/۹/۲۷
داعش به نام اسلام و صهیونیست به نام یهودیت خیلی وقته به هم نزدیک شدن ولی نمی‌دونم چرا ناامنی از همیشه بیشتر شده!؟!؟
علی۲۳۴۰۷۵۹۲۰:۳۲:۵۱ ۱۴۰۰/۹/۲۷
چرررررت ..هیچوقت صلح دوستی برقرار نخواهد شد همش شعاره
ناشناس۲۳۴۰۷۹۰۲۰:۵۶:۰۸ ۱۴۰۰/۹/۲۷
تقلیل غصب یک سرزمین و آواره کردن یک ملت به جنگ مذهبی رضالت و خباثت است.
ناشناس۲۳۳۹۶۲۸۰۷:۲۵:۰۶ ۱۴۰۰/۹/۲۷
بن زاید در قلب مردم کشورش منطقه قرار دارد
ناشناس۲۳۳۹۷۵۲۰۹:۵۱:۲۲ ۱۴۰۰/۹/۲۷
در قلب جیره خواران!
ناشناس۲۳۳۹۷۶۳۰۹:۵۹:۳۸ ۱۴۰۰/۹/۲۷
یک بی غیرت یا مزدور اینطور حرف می زند
ناشناس۲۳۳۹۸۷۷۱۱:۱۳:۵۱ ۱۴۰۰/۹/۲۷
حرف زدن شما هم من را یاد شعبون بی مخ ها می اندازد.
ناشناس۲۳۴۰۰۵۶۱۲:۴۱:۲۷ ۱۴۰۰/۹/۲۷
شعبان بی مخ اونهایی هستن که از رژیم جعلی و غاصب و کودک کش صهیونیستی حمایت می کنند.
ناشناس۲۳۴۰۰۹۰۱۳:۰۶:۳۱ ۱۴۰۰/۹/۲۷
برانداز جماعت مبتذل ترین انسان تاریخ بشریته، یعنی در بدترین حالت در حد براندازا میشه مبتذل بود. توی فضای مجازی ( توی فضای حقیقی که الکن تر و بدبخت تر از این حرفاست ) تنها کلامی که از دهنش بیرون میاد فحشه، وقتی بهش فحش میدی و کم میاره از ادب و متانت حرف میزنه
ناشناس۲۳۳۹۶۳۰۰۷:۲۷:۲۲ ۱۴۰۰/۹/۲۷
ولیعهد امارات فردی با درایت و دلسوز است که فقط به منافع و رفاه مردم و کشورش می اندیشد
ناشناس۲۳۳۹۹۱۲۱۱:۲۷:۰۸ ۱۴۰۰/۹/۲۷
البته دسیسه علیه امنیت ایران است این همکاری و مطمئنا چوب ان را هم خواهند خورد
ناشناس۲۳۳۹۹۷۱۱۱:۵۸:۵۲ ۱۴۰۰/۹/۲۷
بن زاید و بن سلمان دیکتاتورهایی هستن که دست شون به خون مردم یمن اغشته است.
ناشناس۲۳۴۰۰۹۳۱۳:۰۸:۵۳ ۱۴۰۰/۹/۲۷
پاسخی که از قبل به کرات وارد دستگاه کپی ها شده
ناشناس۲۳۳۹۶۳۲۰۷:۳۱:۰۸ ۱۴۰۰/۹/۲۷
امارات کشوری واقع بین در عرصه بین المللی
ناشناس۲۳۳۹۹۷۰۱۱:۵۷:۲۷ ۱۴۰۰/۹/۲۷
امارات و عربستان گاو شیرده امریکا هستن.
ناشناس۲۳۴۰۰۷۵۱۲:۵۸:۲۳ ۱۴۰۰/۹/۲۷
خواهیم دید به زودی فعلا ترکیه رو تماشا کنید تا نوبت بعدی هم برسه
ناشناس۲۳۳۹۶۳۵۰۷:۳۳:۴۹ ۱۴۰۰/۹/۲۷
مسئولان امارات به برکت برخورداری از نفت ( این موهبت الهی ) مردم کشورشان را در رفاه مطلق قرار داده و کشوری آباد و آزاد و مستقل و پیشرفته ساخته اند
ناشناس۲۳۳۹۸۷۹۱۱:۱۵:۰۷ ۱۴۰۰/۹/۲۷
البته اطلاعات شما کامل نیست. درآمد امارات از محل تجارت کالا و توریست بسیار بیشتر از درآمدش از نفت است. تمام کالای خاور میانه از دبی می گذره. اکثر کالاهای وارد شده به ایران هم از دبی می گذره
ناشناس۲۳۳۹۹۱۹۱۱:۳۱:۵۲ ۱۴۰۰/۹/۲۷
آنها مانند شما دنبال گدایی از دشمنانشان نبودن که کارهای داخلی شان را گروگان بگیرند!! ولی این دفعه پای یک خون آشام را باز کردن و اشتباه راهبردی
ناشناس۲۳۴۰۰۵۹۱۲:۴۴:۵۶ ۱۴۰۰/۹/۲۷
امارات با 4 میلیون نفر جمعیت و اینهمه صادرات نفت اگر اباد نبود باید شک می کردیم.
ناشناس۲۳۴۰۲۲۰۱۴:۱۰:۲۳ ۱۴۰۰/۹/۲۷
آنها مسائل داخلی خودشان را بین المللی نکردن و دنبال گدایی در قبال باج دادن نبودن ولی در این مورد اشتباه کردن و ضربه را خواهند خورد
ناشناس۲۳۳۹۶۳۶۰۷:۳۷:۵۳ ۱۴۰۰/۹/۲۷
امارات کشوری توسعه یافته با مسئولانی باخرد
ناشناس۲۳۳۹۶۳۸۰۷:۴۱:۱۶ ۱۴۰۰/۹/۲۷
امارات تا ۵۰ سال پیش کلا بیابون بود و وسیله نقلیه شون شتر ! امروز برید امارات رو ببینید
ناشناس۲۳۳۹۶۴۲۰۷:۵۳:۰۷ ۱۴۰۰/۹/۲۷
درخت دوستی بنشان که کام دل به بار آرد نهال دشمنی برکن که رنج بیشمار آرد
ناشناس۲۳۴۰۰۵۸۱۲:۴۲:۴۷ ۱۴۰۰/۹/۲۷
با وجود رژیم تروریست صهیونیستی صلح و دوستی در منطقه ممکن نیست.
ناشناس۲۳۴۰۱۰۳۱۳:۱۴:۱۵ ۱۴۰۰/۹/۲۷
گروه سرود دستگاه کپی های منوتوبین که خیلی هم از عبارات ابر مبتذل "مردم"، "حقوق اولیه"، "آزادی بیان با توهین فرق داره" و ... استفاده میکنند. همشم میگند فایزر فایزر
ناشناس۲۳۴۰۳۲۴۱۵:۱۵:۴۳ ۱۴۰۰/۹/۲۷
بدون عدالت صلح معنی نداره!
ناشناس۲۳۴۱۵۳۲۱۲:۵۹:۲۷ ۱۴۰۰/۹/۲۸
عدالت پیدا کردی سلام برسان
ناشناس۲۳۴۰۳۲۶۱۵:۱۸:۰۰ ۱۴۰۰/۹/۲۷
خدا خیرت بده! بزارین این فلسطینیها برگردن خونشون همه با خوبی و خوشی زندگی کنن، خدا رو خوش نمیاد اینهمه آدم آواره باشن!!
ناشناس۲۳۳۹۶۴۶۰۷:۵۸:۲۰ ۱۴۰۰/۹/۲۷
امارات کشوری پیشرفته و توسعه یافته
ناشناس۲۳۳۹۶۴۷۰۷:۵۹:۱۸ ۱۴۰۰/۹/۲۷
باید منتظر رشد و توسعه اقتصادی بیشتر امارات باشیم
ناشناس۲۳۴۰۱۰۹۱۳:۱۵:۲۸ ۱۴۰۰/۹/۲۷
از ساعت 7:30 تا 8 قطاری کامنت نوشتی، واضح و مبرهن هست از اون بدبخت های پناهنده هستی
ناشناس۲۳۳۹۶۵۰۰۸:۰۱:۱۳ ۱۴۰۰/۹/۲۷
احتمالا اسراییل رو میخوان عضو ناظر و افتخاری اتحادیه عرب کنند
ناشناس۲۳۳۹۸۴۱۱۰:۵۸:۵۲ ۱۴۰۰/۹/۲۷
تاج سرشون هم می‌گذارند این ذلیل ها ولی آخر کار با هم خواهند رفت
ناشناس۲۳۳۹۸۸۳۱۱:۱۶:۱۹ ۱۴۰۰/۹/۲۷
آخرش کی هست؟
ناشناس۲۳۳۹۶۵۲۰۸:۰۶:۰۵ ۱۴۰۰/۹/۲۷
دشداشه و کیپا و اینجور چیزا چیه که میپوشن ؟ درست مثل آدم کت و شلوار بپوشن خوب . تر و تمیز .
ناشناس۲۳۳۹۸۸۵۱۱:۱۷:۱۰ ۱۴۰۰/۹/۲۷
مسئولان ما کت و شلوار می پوشند ترو تمیز ؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
ناشناس۲۳۳۹۶۷۹۰۸:۴۶:۱۷ ۱۴۰۰/۹/۲۷
خوشبحال مردم امارات
ناشناس۲۳۳۹۷۴۹۰۹:۵۰:۲۵ ۱۴۰۰/۹/۲۷
هر کجا این غده سرطانی رفت آن مردم را هم بیچاره کرد فقط نگاه کن
ناشناس۲۳۳۹۷۵۳۰۹:۵۱:۵۰ ۱۴۰۰/۹/۲۷
هیهات من الذله
ناشناس۲۳۳۹۶۸۷۰۸:۵۷:۳۵ ۱۴۰۰/۹/۲۷
اسرائیل طبق وعده محو و در قدس آزاده شده توسط منجی بشریت نماز برپا خواهد شد البته به تنهایی این غده محو نمی شود واین حاکمان را هم با خود خواهد برد پس زیاد جدیشون نگیرید
ناشناس۲۳۳۹۷۵۱۰۹:۵۱:۱۷ ۱۴۰۰/۹/۲۷
خیانت کاران عاقبت خوشی ندارند. از سرنوشت صدام و قذافی و مبارک و ... عبرت بگیرند. اسرائیل بزودی نابود خواهد شد و ملت های مسلمان آزاد، و لعن و روسیاهی برای سران مرتجع عربی خواهد ماند.
ناشناس۲۳۴۰۱۲۶۱۳:۱۹:۳۳ ۱۴۰۰/۹/۲۷
دانشمند! حداقل اول یخوره تاریخ بخون بعد نظر بده. اینها که نام بردی همه از دشمنان اسرائیل بودن که نابود شدن. صدام به اسرائیل موشک زد. قزافی سخنرانی های پر شور بر علیه اسرائیل می کرد و اسرائیل یک بار تاسیسات هسته ای لیبی رو منهدم کرد. مبارک هم در زمان جنگ 6 روزه اعراب با اسرائیل در 1967 فرمانده ارتش بود
ناشناس۲۳۴۰۳۳۷۱۵:۲۶:۰۲ ۱۴۰۰/۹/۲۷
تاریخ دان! به ظاهر مخالف اسرائیل ولی در عمل در مسیر اهداف اسرائیل کار می کردند. همه آنها دست نشانده غرب و آمریکا بودن..و خلفای امارات هم... مبارک که دوست خوبی برای صهیونیستها بود.
ناشناس۲۳۴۰۹۱۵۲۲:۳۷:۵۵ ۱۴۰۰/۹/۲۷
خب خیانتکار یعنی همین دیگه! اولش اینطرفی، بعد به هر دلیلی میری اونطرف. امارات هم مثل اونا بود پس احتمالا به سرنوشت اونا مبتلا میشه!!
ناشناس۲۳۳۹۸۹۷۱۱:۲۰:۳۵ ۱۴۰۰/۹/۲۷
چرا « بنت » به امارات رفت ؟ -------------- --- بهلول خان ! چرا بنت به اما رات رفت ؟ -- خب معلومه قربونتم ! به نظرم مقامات اماراتي « بِنِت » را « بِنْتْ » خواندند ! لابد گفته اند چه خوب ! بگو بيايد !! ... ميدوني آقا مرتضي رو سنگ قبر مرحومه بي بي م هم نوشته : گلناز خانوم بنت اسفنديار !! --- چه شوخي بي مزه اي ، بهلول خان !!
علی۲۳۴۰۰۵۴۱۲:۴۰:۵۲ ۱۴۰۰/۹/۲۷
بعضیها انگار تو مریخ زندگی میکنند
مجید۲۳۴۰۰۶۳۱۲:۴۷:۱۷ ۱۴۰۰/۹/۲۷
اسرائیل کثیف کودک کش جنگ طلب تو بخواهی یا نخواهی نابود میشوی زیاد دست وپا نزن.
ناشناس۲۳۴۰۱۸۴۱۳:۴۵:۴۶ ۱۴۰۰/۹/۲۷
عزیزانی که مدام دم از لزوم نابودی اسراییل می زنند آیا خداوکیلی حاضرید ماهی فقط ۵ درصد از حقوق خودتون رو خرج این کار کنید؟!
ناشناس۲۳۴۰۲۴۴۱۴:۲۰:۵۸ ۱۴۰۰/۹/۲۷
عقل و منافع ملی و دین حکم می کند با همه دوست باشی نه دشمن
ناشناس۲۳۴۰۳۲۰۱۵:۱۴:۰۷ ۱۴۰۰/۹/۲۷
دشمن هر کس جهل اوست
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین