بلاروس درباره تحرکات ناتو هشدار داد

گروه سیاسی الف،   4000908126

وزیر دفاع بلاروس درباره افزایش تحرکات ناتو در مرزهای این کشور هشدار داد و رئیس جمهور بلاروس نیز بیان داشت کشورش تمام قابلیت‌ها برای واکنش به درگیری مرزی را دارد.

بلاروس درباره تحرکات ناتو هشدار داد

«ویکتور خرنین» وزیر دفاع بلاروس روز دوشنبه گفت، نیروهای ناتو در حال افزایش توان بالقوه تهاجمی خود در مرزهای این کشور هستند.

به نوشته خبرگزاری فارس به نقل از «تاس»، این مقام بلاروسی گفت: «نتایج ارزیابی‌ها حاکی از این است که اقدامات اتخاذ شده توسط غرب برای نظامی‌سازی منطقه به تغییر چشمگیر در توازن قدرت می‌شود».

وزیر دفاع بلاروس در نشست امنیت نظامی این کشور افزود: «پتانسیل تهاجمی کشورهای عضو ناتو در مجاورت مرزهای ما افزایش یافته است».

خرنین در این نشست که با حضور «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس برگزار شد گفت، یگان‌های جدید نظامی در مرزها مستقر و تسلیحات جدید نیز مهیا شده‌اند.

او در ادامه گفت، مینسک به‌طور ویژه‌ای درباره تجهیز شدن کشورهای همسایه به تانک‌های آبرامز، سیستم‌های دفاع هوایی پاتریوت، سامانه‌های پرتاب موشکی چندگانه و جنگنده‌های اف-۳۵ مجهز به موشک‌های کروز نگران است.

به نوشته تاس، لوکاشنکو نیز در این نشست گفت، بلاروس تمام قابلیت‌های لازم برای واکنش به هرگونه تشدید تنش در مرزها را دارد.

رئیس جمهور بلاروس افزود: «ستاد کل ارتش باید همواره باید این را بدانند که این حرامزاده‌ها از چه جهتی علیه ما اقدام می‌کنند و چگونه باید به آن پاسخ داد».

او در ادامه با تأکید بر لزوم استقرار نیروهای واکنش سریع قادر به انجام عملیات ظرف ۲-۳ ساعت در مرزها گفت: «ما تعداد مشخصی از واحدها را داریم که به‌خوبی تعلیم دیده و تجهیز شده‌اند و می‌توانند ظرف سه ساعت به هر نقطه از بلاروس منتقل شوند».

لوکاشنکو گفت، علاوه بر ارتش، تمام نیروهای مسلح از جمله «وزارت کشور، نیروهای امنیت مرزی و کمیته امنیت داخلی» باید در این مسئله دخیل باشند.

رئیس جمهور بلاروس افزود: «این اتفاقی است که در حال وقوع است. ما قرار نیست واحدهای نظامی را در جایی مستقر کنیم. من چنین دستوری نداده‌ام. بلکه ما باید برای هرگونه اقدام آن‌ها برنامه داشته باشیم. ما باید برای اقدام متقابل برنامه داشته باشیم».

لوکاشنکو در ادامه گفت: «ما تمام قابلیت‌ها برای واکنش مسلحانه به هر تحرک آن‌ها را داریم و این فقظ شامل واکنش مسلحانه به برنامه‌های این نیروهای مسلح نمی‌شود».

این اظهارات در حالی بیان شده‌اند که جنگنده‌های روسی و بلاروسی روز پنجشنبه بر فراز مرزهای بلاروس و اتحادیه اروپا به پرواز درآمدند.

وزارت دفاع بلاروس در بیانیه‌ای اعلام کرد جنگنده‌های بلاروسی ما مشارکت جنگنده‌های روسی به گشت‌زنی در مرزهای این کشور پرداختند.

به گفته این وزارتخانه، گشت‌زنی هواپیماهای جنگی بر فراز مرزهای بلاروس و لهستان به منظور پایش وضعیت پناهجویان که میان مرزهای دو کشور گیر افتاده‌اند انجام گرفته است.

تنش‌ها میان بلاروس و اتحادیه اروپا به ویژه لهستان، پس از آن افزایش یافت که طی یک ماه اخیر هزاران پناهجو در مرز بلاروس با لهستان مستقر شده و مقام‌های لهستانی با قرار دادن سیم خاردار و استقرار ارتش در مرز، مانع از ورود مهاجران به اتحادیه اروپا شدند. این در حالی است که شرایط در مرز بلاروس با لهستان بسیار بغرنج بوده و پناهجویان در سرمای شدید با کمبود موادغذایی و آب مواجه هستند.

لوکاشنکو هفته گذشته با بیان اینکه کشورش به دنبال تقابل و تنش‌زایی با کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیست، از این سازمان خواست پناهجویانی را که در مرز بلاروس-لهستان گرفتار وضعیت بغرنج شده‌اند، بپذیرد.

از سوی دیگر وزارت خارجه بلاروس طی بیانیه‌ای اعلام کرد ۱۱۸ مهاجر شامگاه دوشنبه مرز این کشور را ترک کرده و تعداد بیشتری نیز در ساعات آتی به موطن خود بازگردانده می‌شوند.

«الکسی بِگون» رئیس اداره شهروندی و مهاجرت وزارت کشور بلاروس در این‌باره توضیح داد: «همین دیروز حدود ۱۱۸ نفر فرودگاه ملی مینسک را ترک کردند و این کار هر روز ادامه دارد. [آنها] به صورت انفرادی پرواز کردند، نهادهای امور داخلی و نیروهای مرزی به آنها در پردازش اسناد و عبور از مرزهای دولتی کمک کردند».

انتهای پیام/م
 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. بازی با کلمات

    3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

    25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    آخرین عناوین