آیا «رئیسی» حریف اژدهای هفت سر فیش های نجومی می شود؟!

گروه اقتصادی الف،   4000829080 ۱۱۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

انتشار فیش های نجومی منتسب به مدیران یک شرکت پتروشیمی در روزهایی که اخبار مربوط ایجاد شفافیت در پرداخت حقوق و مزایای کارکنان به گوش می رسد نشان داد که این ماجرا و حساسیت های افکار عمومی نسبت به آن سر دراز دارد و سر و سامان دادن به آشفته بازار ناعادلانه پرداخت هایی که اغلب هم از جیب دولت و بیت المال صورت می گیرد همتی صد چندان می طلبد.

آیا «رئیسی» حریف اژدهای هفت سر فیش های نجومی می شود؟!

 «کشور گران اداره می‌شود» این گزاره‌ای کلیدی است که طی سالیان مختلف از زبان بسیاری از اقتصاددان‌ها و مسئولان رده بالای کشور از جمله رئیس قوه قضائیه شنیده شده است. در اینباره برخی کارشناسان باور دارند پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان دستگاه‌های دولتی نیز سهم زیادی از این هزینه را به خود اختصاص داده است. 

روز گذشته فیش های حقوقی منتسب به یک شرکت پتروشیمی دولتی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می داد دستکم  سه نفر از مدیران این شرکت دریافتی نجومی 215 ، 125  و 83 میلیون تومانی داشته اند. 

هنوز واکنشی به این موضوع از سوی مدیران این شرکت، علیرغم پیگیری های رسانه ای، صورت نگرفته اما بنابر گزارش دیگری در یکی از خبرگزاری های رسمی کشور ظاهرا پرداخت نجومی در این شرکت  بی سابقه نبوده و آگاهان می دانند که جدا از حواشی مربوط به این شرکت، که باید اطلاع رسانی لازم درباره صحت و سقمش صورت بگیرد، این امر به شکل های مختلف آشکار و پنهان و کم و بیش همچنان رویه ای جاری در میان برخی مدیران شرکت های دولتی است. 

هر چند با الزام اخیر دستگاه‌های مختلف اداری به ثبت حقوق کارکنان خود از ماه جاری گامی امیدبخش در راستای ایجاد شفافیت و پرداخت حقوق و دستمزدها براساس ضوابطی معین در سازمان‌های مختلف اداری و دولتی برداشته شده اما به نظر می رسد بهبود این زخم چرکین نیازمند رسیدگی مستمر و جدیت بیش از پیش است. . 

توجه به پرداخت‌ها در قانون برنام ششم توسعه

موضوع ثبت پرداخت های دولتی در سالیان اخیر در یکی از اسناد قانونی مهم کشور یعنی قانون برنامه ششم توسعه مصوب سال 95 هم منعکس شد. 

قرار بود در همان سال اول اجرای برنامه مذکور زیرساخت‌های الکترونیکی اجرای آن فراهم شود که می‌توان گفت راه‌اندازی مجموعه «سامانه کارمند ایران» در این بین یکی از اتفاقات خوب طی سال‌های اخیر بوده است. با این‌حال ثبت حقوق و مزایای کارکنان و اجرای الزامات قانون برنامه ششم توسعه از سال 95 به شکل جدی و فراگیر دنبال نشد. به‌ این معنی که قانون توسط همه دستگاه‌ها اجرا نشد. 

توجه به پرداخت‌ها در قانون بودجه 1400

این موضوع در قانون برنامه بودجه سال 1400 یکبار دیگر به شکل الزام‌آوری مطرح شد و از خرداد امسال مقرر شد تا دستگاه‌ها به تکلیف خود در اعلام پرداخت‌ها عمل کنند. 

حتی در جلسه هیئت وزیران 13 تیرماه امسال تصویب‌نامه‌ای با امضای اسحاق جهانگیری به یک قانون اجرایی تبدیل شد تا اعلام حقوق و دستمزدهای مستمر و غیر مستمر کارکنان دولتی (شرکت‌هایی که در پیوست سوم بودجه 1400 مطرح شده‌اند) براساس قانون بودجه سال 1400 یک گام جلوتر بیاید. اما با وجود مجموعه این قوانین برخی دستگاه‌های دولتی زیربار نرفتند!

اجرایی شدن یک قانون سخت‌گیرانه

تا اینکه عبدالله میرزایی، رئيس امور مدیریت مشاغل و نظام پرداخت‌های سازمان اداری و استخدامی کشور موضوعی را مطرح کرد که به‌نظر می‌آید می‌تواند پایانی باشد بر سرپیچی برخی مدیران بالادستی و میانی کشور در دریافت بودجه و هزینه‌کرد غیر شفاف آن در پرداخت مستمر و غیر مستمر به کارکنان تابع مجموعه‌شان. 

آن‌طور که در رسانه‌ها از میرزایی نقل شده با هدف اجرای تکالیف قانون بودجه در شفاف سازی پرداخت حقوق کارکنان، از آبان‌ماه، حقوق و مزایای کارکنان دستگاه‌هایی که نسبت به ورود اطلاعات مربوطه در سامانه حقوق و مزایای کارمند ایران اقدام نکرده باشد، واریز انجام نخواهد شد.

پاکنا چه اطلاعاتی را می‌گیرد؟

پرداخت‌هایی که می‌بایست در پایگاه اطلاعات کارکنان نظام اداری (پاکنا) و سامانه ثبت حقوق و مزایا اعلام شود شامل تمام پرداخت‌های مستمر و غیر مستمر به کارکنان دستگاه‌ها از محل اعتبارات هزینه‌ای یا منابع عمومی و اختصاصی می‌شود. 

رئيس امور مدیریت مشاغل و نظام پرداخت‌های سازمان اداری و استخدامی کشور بر این باور است که در دولت قبل به این موضوع به صورت جدی پرداخته نشده و اطلاعات حقوق و مزایای کارکنان دستگاه‌های اجرایی به صورت کامل و دقیق در سامانه بارگزاری نشده است، اما از ابتدای استقرار دولت جدید و با تاکید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، این موضوع مورد توجه قرار گرفته و دستگاه‌های اجرایی ملزم به ثبت کامل اطلاعات مورد اشاره از شهریور ماه سال جاری شده‌اند.

اگر مدیران سرپیچی کنند؟

میرزایی به صراحت اعلام کرده است که موضوع اعلام پرداخت مستمر و غیر مستمر دستگاه‌ها به کارکنان آنها به تمام دستگاه‌های اجرایی کشور ابلاغ شده است و از اول آذرماه تایید پرداخت حقوق صرفا پس از درج کامل اطلاعات انجام می‌شود. آن دسته از دستگاه‌هایی که تاکنون اطلاعات حقوق و مزایای کارکنان دستگاه متبوع را در سامانه ثبت حقوق و مزایا وارد یا تکمیل نکرده‌اند نیز متعهد می‌شوند ظرف مدت دو هفته نسبت به ثبت حقوق و مزایای خود در سامانه اقدام کنند و این منوط به امضای تفاهم و تعهد با بالاترین مقام اجرایی دستگاه است.

رئيس امور مدیریت مشاغل و نظام پرداخت‌های سازمان اداری و استخدامی کشور همچنین گفته است در سطح وزرا و روسای سازمان‌های مستقل زیر نظر رئيس جمهور اجرای دستور فوق مورد تاکید قرار گرفته است و این افراد پیگیر اجرا هستند. البته میرزایی می‌گوید تاکنون و متاسفانه در سطح مدیران میانی کوتاهی‌هایی شده است که منجر به تاخیر در پرداخت حقوق دستگاه مورد نظر خواهد شد. (لینک)

منتظر اجرای قانون...

اعلام این خبر از زبان میرزایی با واکنش مثبتی در فضای رسانه‌ای داخلی مواجه شد و امیدواری‌ها به شفافیت دولت و حاکمیت را بیشتر کرده است. از نگاه برخی توجه به شفافیت حاکمیت بر مشروعیت آن خواهد افزود و در شرایط اقتصادی کنونی اجرای قانون فوق می‌تواند به کاهش هزینه‌های دولت بینجامد با این حال باید منتظر ماند تا اجرای قانون سخت‌گیرانه اخیر را در آذرماه به نظاره نشست. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۳۰۳۳۰۴۰۹:۰۵:۲۰ ۱۴۰۰/۹/۲
آنانی که به دولت روحانی انگ حقوق نجومی می زدند، اکنون چرا در مورد حقوقهای نجومی در دولت رییسی روزه سکوت در پیش گرفته اند؟
ناشناس۲۳۰۳۳۳۹۰۹:۱۸:۱۴ ۱۴۰۰/۹/۲
جواب شریعتمداری: انگور را دانه دانه می خورند! جواب من: انگور را مشت، مشت می خورند. یا آبش را لیوان لیوان می خورند!
ناشناس۲۳۰۳۴۸۸۱۰:۰۹:۲۳ ۱۴۰۰/۹/۲
خوشبختانه دیروز 3 نفر از نجومی بگیران شرکت های زیر مجموعه وزارت کار با دستور وزیر محترم برکنار شدند در حالیکه در دولت قبل نوبخت میگفت نجومی بگیران ذخائر نظام هستن !!!
ناشناس۲۳۰۳۵۴۰۱۰:۲۱:۰۶ ۱۴۰۰/۹/۲
3 نفر چه فایده ای دارد؟ آیا تاثیرگذار است؟
ناشناس۲۳۰۳۶۱۱۱۰:۴۰:۱۰ ۱۴۰۰/۹/۲
فعلا"3 نفر شناسایی شدند و برکنار شدند اگر بازهم باشند برکنار می شوند.
ناشناس۲۳۰۳۵۵۵۱۰:۲۵:۱۰ ۱۴۰۰/۹/۲
اکثر مدیران یک فیش قانونی دارند که آن را به همه نشان می دهند. چندین فیش نامرئی هم دارند که سر ماه در حسابهای مجزا واریز می شوند.
ناشناس۲۳۰۳۵۷۴۱۰:۲۹:۲۰ ۱۴۰۰/۹/۲
خوشبختانه جناب رئیسی دستور برکناری مدیران نجومی بگیر شرکت های پتروشیمی را صادر کردند و قاطعیت خود در مبارزه با فساد را نشان دادند.
ناشناس۲۳۰۳۶۹۰۱۱:۰۵:۴۸ ۱۴۰۰/۹/۲
از رئیس جمهور محترم جناب رئیسی تقدیر و تشکر می کنیم پاینده و پیروز باشند.
ناشناس۲۳۰۳۵۸۱۱۰:۳۱:۲۲ ۱۴۰۰/۹/۲
لابد از این پتروشیمی برکنار شدند و رفتند اون یکی پتروشیمی :)
ناشناس۲۳۰۳۸۷۱۱۲:۲۲:۴۲ ۱۴۰۰/۹/۲
اون صفدر حسینی بود که بعد از برکناری به اداره دیگری رفت و حقوق نجومی گرفت.
ناشناس۲۳۰۴۸۴۳۲۰:۴۱:۲۵ ۱۴۰۰/۹/۲
برکنار؟ اتفاقا باید باشند حقوق معقول بگیرند هر چند سالی که حقوق خارج از عرف گرفتند مسترد کنند.
ناشناس۲۳۰۳۵۵۸۱۰:۲۵:۳۰ ۱۴۰۰/۹/۲
اونا حقوقشون زیاد نیست ماها رو حقمون رو نمیدن اگه مهندس پتروشیمی رو حقوق مکفی ندن مثل اقوام ما میره آمریکا بهترین حقوق ماشین خونه بیمه بهترین شرایط زندگی براش فراهم میکنن .
ناشناس۲۳۰۳۵۸۶۱۰:۳۳:۴۹ ۱۴۰۰/۹/۲
مسئول حراست و امور مالی چه هنری تو صنعت پتروشیمی داره
ناشناس۲۳۰۳۶۴۶۱۰:۴۹:۱۴ ۱۴۰۰/۹/۲
هر چه تعداد فاسدین کمتر، بهتر
ناشناس۲۳۰۳۶۸۲۱۱:۰۱:۴۰ ۱۴۰۰/۹/۲
به سلامت خوش آمدن. بمونن اینجا حق دیگران رو بخورن. در ضمن در غرب به اندازه توانایی افراد حقوق پرداخت می کنن.
ناشناس۲۳۰۳۷۰۲۱۱:۱۰:۲۳ ۱۴۰۰/۹/۲
فکر نکنم چون بیشتر این نجومی بگیران مدیر شرکتهای زیان ده هستند و قطعا چنین مدیری در آمریکا خریدار ندارد اینها اگر واقعا مدیریت بلد بودند وضع مملکت این نبود
کاظم شروندی۲۳۰۳۷۶۹۱۱:۳۴:۳۴ ۱۴۰۰/۹/۲
آمریکا اینطور نیست که شما می‌فرمایید . آنجا دنیای بیزینس هست . چیزی به رایگان به کسی نمیدهند . چهل درصد مالیات میگیرند از حقوق شما و بسته به ایالت زندگی فرد مالیات ارزش افزوده تا ۱۷ درصد پرداخت میکنند .
قاسمی۲۳۰۵۴۳۰۱۰:۰۵:۵۴ ۱۴۰۰/۹/۳
هرکجا میخواد بره مملکت باید قانون داشته باشه مگر اونهای دیگه رفتند چی شد اصلا اینها همه برن و آمریکایی بشن...
ناشناس۲۳۰۳۳۷۴۰۹:۳۲:۳۶ ۱۴۰۰/۹/۲
توی این دولت با مصادیقش برخورد میشه و برکنار میشن، مثل صفدر حسینی سرمایه های نظام معرفی نمیشن حقوق نجومی رو علنی پرداخت نمیکنن، یواشکیه با هزار ترفند، یهو لو میره
ناشناس۲۳۰۳۷۷۰۱۱:۳۵:۲۴ ۱۴۰۰/۹/۲
با مدیر بیمارستان شهدا تجریش هم برخورد شه که از خودش تشکر و قدردانی کرده و درخواست زمین مجانی کرده توی پردیس !!!!
ناشناس۲۳۰۳۸۲۳۱۱:۵۸:۰۲ ۱۴۰۰/۹/۲
به غیر از خودش برای رئیس اش هم درخواست کرده . رئیس ستاد کرونای تهران پاسخگو ی اقدام معاونش باشد
ناشناس۲۳۰۳۳۸۹۰۹:۳۷:۳۱ ۱۴۰۰/۹/۲
روحانی باید پاسخگو باشد که چرا از راه اندازی سامانه حقوق و مزایای مدیران و شفافیت امتناع کرد ؟!
ناشناس۲۳۰۳۴۹۵۱۰:۱۱:۱۴ ۱۴۰۰/۹/۲
مجلس چطور؟
ناشناس۲۳۰۳۵۳۷۱۰:۲۰:۵۷ ۱۴۰۰/۹/۲
شیخ حسن و جناب سرهنگ هر دو باید پاسخگو باشن
ناشناس۲۳۰۳۵۵۷۱۰:۲۵:۲۱ ۱۴۰۰/۹/۲
مجلس راه اندازی این سامانه را به دولت تکلیف کرد اما دولت روحانی از راه اندازی اون امتناع کرد.
سرجوخه۲۳۰۳۷۱۷۱۱:۱۶:۴۳ ۱۴۰۰/۹/۲
جناب سرهنگ کو جهش تولید ؟ کو گشایش معیشتی مردم ؟ کو سامانه شفافیت حقوق و مزایای مسئولان ؟ کو ؟ جناب سرهنگ
ناشناس۲۳۰۳۸۸۰۱۲:۲۴:۴۳ ۱۴۰۰/۹/۲
طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مهم ترین اقدام مجلس جهت جهش تولید و بهبود کسب و کار است.
ناشناس۲۳۰۳۹۵۳۱۲:۵۵:۱۰ ۱۴۰۰/۹/۲
مجلس سلفی بگیر با موگرینی چرا بفکر جهش تولید و شفافیت و گشایش در اقتصاد کشور و معیشت مردم نبود ؟!
ناشناس۲۳۰۴۰۴۰۱۳:۳۴:۲۶ ۱۴۰۰/۹/۲
درکت به این حد نرسیده که مجلس قانون ان را نوشته و دولت باید اجرا کند؟
مجلس۲۳۰۴۶۷۲۱۹:۱۱:۵۲ ۱۴۰۰/۹/۲
دولت اجرا نکرد چرا مجلس فکری برای برخورد باهاش نکرد
ناشناس۲۳۰۳۳۹۴۰۹:۴۰:۰۸ ۱۴۰۰/۹/۲
حقوق های نجومی میراث شوم دولت روحانی است قبل از سال 92 حقوق نجومی نداشتیم.
ناشناس۲۳۰۳۴۸۰۱۰:۰۷:۱۵ ۱۴۰۰/۹/۲
دولت روحانی 4 سال برای راه‌اندازی سامانه حقوق ها امروز و فردا کرد و آخرش نکرد همانند مالیات بر سوداگری
ناشناس۲۳۰۵۳۳۹۰۸:۲۲:۳۴ ۱۴۰۰/۹/۳
دوستانی که نظر منفی دادند جزو نجومی بگیران هستند دیگه.
ناشناس۲۳۰۳۵۲۴۱۰:۱۷:۲۰ ۱۴۰۰/۹/۲
نداشتیم یا لو نرفته بود؟
ناشناس۲۳۰۳۶۲۱۱۰:۴۲:۳۷ ۱۴۰۰/۹/۲
قبل از 92 حقوق نجومی نداشتیم اگر بود توسط اصلاح طلبان افشاء می شد.
ناشناس۲۳۰۳۵۴۴۱۰:۲۲:۱۳ ۱۴۰۰/۹/۲
دولت میدانی مقاومتی جهادی ؛ چرا میراث شوم دولت روحانی را ادامه میدهد ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۲۳۰۳۶۱۶۱۰:۴۱:۴۵ ۱۴۰۰/۹/۲
رئیسی دستور برکناری نجومی بگیران را صادر کرد کاری که روحانی هرگز انجام نداد.
سعید ریسی۲۳۰۴۲۱۵۱۵:۰۷:۱۹ ۱۴۰۰/۹/۲
احسنت واقعا همینطوره اکثریت مشکلات ازدولت روحانی شروع شد ان‌شاءالله با پیگیری های بیشتر شاهد فیش های حقوقی نجومی بگیران دیگر باشیم
ناشناس۲۳۰۳۳۹۵۰۹:۴۰:۱۲ ۱۴۰۰/۹/۲
تنها راه نجات کشور و انقلاب ملی مردن ثروت های حرام و نامشروع میباشد هرچه سریعتر با توجه به عمق فساد در کشور این مهم باید عملیاتی شود
ناشناس۲۳۰۳۴۲۹۰۹:۴۸:۵۱ ۱۴۰۰/۹/۲
زنگنه باید در مورد حقوق های نجومی شرکت های پتروشیمی دولتی و وزارت نفت جوابگو باشد و انتشار این فیش ها در این روزها برای سرپوش گذاشتن بر روی فساد عظیم کرسنت است.
ناشناس۲۳۰۳۵۶۲۱۰:۲۶:۵۲ ۱۴۰۰/۹/۲
فعلا که اوجی یک جوان 30 ساله را با حقوق 32 میلیونی به عنوان مشاور استخدام کرده!
ناشناس۲۳۰۳۶۲۲۱۰:۴۳:۱۵ ۱۴۰۰/۹/۲
اون جوان را زنگنه استخدام کرده بود.
ناشناس۲۳۰۳۶۴۸۱۰:۵۰:۰۶ ۱۴۰۰/۹/۲
بیژن زنگنه چرا 60 نفر از نمایندگان مجالس قبل را غیرقانونی در وزارت نفت استخدام کرده بود ؟!
ناشناس۲۳۰۳۶۵۸۱۰:۵۴:۰۳ ۱۴۰۰/۹/۲
پارتی داشته خو چرا بخیلی ؟؟
ناشناس۲۳۰۳۷۲۰۱۱:۱۷:۲۷ ۱۴۰۰/۹/۲
آره اما دولت اصلاحات بیشتره پس چرا این جور چیزا توی دولت اصلاحات لو نمیرفت
ناشناس۲۳۰۳۵۰۵۱۰:۱۳:۳۴ ۱۴۰۰/۹/۲
اونارو برکنار کرد داداش ولی خیلی زیادتر از اینا داریم باید سامانه پاکنا کامل بشه تا اونموقع کاملا مرتفع شه
ناشناس۲۳۰۳۷۰۰۱۱:۰۹:۵۵ ۱۴۰۰/۹/۲
یعنی نمیتونن جلوی حقوق ها رو گرفت حسابداری نداره پول که براشون میریزن جایی ثبت نمیشه یعنی دست نظارت نیس چقدر فیلمین شما
حمید۲۳۰۳۸۱۳۱۱:۵۳:۳۴ ۱۴۰۰/۹/۲
هنوز مدیران روحانی هستند عزیزم .فقط آقای رئیسی باید همت کند و برخورد کند .و اگر نکرد وای به حال مملکت
مهران۲۳۰۴۴۸۹۱۷:۳۳:۳۴ ۱۴۰۰/۹/۲
بابا خجالت هم خوب چیزیه مدیرانی که در دولت حسن روحانی انتخاب شدن رو هم دارید وصل میکنید به رییسی در ضمن حداقل در این دولت کسی نمیشه اینا ذخیره نظام هستند
ناشناس۲۳۰۵۴۸۸۱۰:۴۸:۵۶ ۱۴۰۰/۹/۳
کاش به جز حقوق به سایر امتیازها ورود میشد مثلا دادن زمین ویا اخذ مجوز کارخانه و.... خیلی از این نوع امتیازها نه دیده میشه نه قابل پیگیری هست در یکی از قوا به هر یک از کارمندان چندین قطعه زمین در طول خدمت داده میشه و با اعمال نفوذ تغییر کاربری میدن که ارزش اونها دهها میلیارد تومان هست. حالا اگر یک نفر حقوق نجومی هم بگیره تا آخر خدمتش نمیتونه یکی از اون زمینها بخره کجای کارید؟ راه برای کسب ثروت غیر قانونی بسیاره. سرگرم شدین به حقوق مثلادنجومی
ناشناس۲۳۰۳۳۱۱۰۹:۰۷:۳۴ ۱۴۰۰/۹/۲
ابعاد فساد روز به روز در حال افزایش است.
ناشناس۲۳۰۳۴۰۵۰۹:۴۳:۱۴ ۱۴۰۰/۹/۲
از مدعی العموم می خواهیم به ترک فعل نمایندگان مجلس در باب حقوق های نجومی ورود کنند متاسفانه نمایندگان امتیاز بگیر و نجومی بگیر قوانینی وضع نکرده اند که جلوی حقوق های نجومی گرفته شود بلکه همه ساله سقف حقوق های مدیران حیف نون راهم افزایش داده اند
ناشناس۲۳۰۴۰۹۰۱۳:۴۹:۵۵ ۱۴۰۰/۹/۲
جالب بدونید از حقوق های قضات واعضای هیات علمی که به نجومی بگیرها رسیدن مالیات کمتری هم کسر میشه لطفا برید قانونش رو مطالعه کنید آگاهی از این موضوع ها باعث میشه دیدگاهتون نسبت به موضوعات دقیقتر بشه.
ناشناس۲۳۰۳۴۱۴۰۹:۴۵:۴۶ ۱۴۰۰/۹/۲
رئیسی کارخانه رشت الکتریک را بعد از 20 سال از کرباسچی و شرکاء پس گرفت و هفت تپه را به بیت المال بازگرداند و قطعا"حریف این اژدهای هفت سر می شود.
هموطن دیار میرزای جنگلی۲۳۰۳۵۸۵۱۰:۳۳:۲۵ ۱۴۰۰/۹/۲
کماکان رشت الکتریک تلی از خاکستر است داداش !
ناشناس۲۳۰۳۶۲۶۱۰:۴۴:۱۶ ۱۴۰۰/۹/۲
کرباسچی باید پاسخگو باشد چرا کارخانه را به تلی از خاکستر تبدیل کرد ؟!
ناشناس۲۳۰۴۲۳۲۱۵:۱۷:۲۸ ۱۴۰۰/۹/۲
جوجه را آخر پاییز می شمارند بزار ببینم یک سال دیگه این دوتا شرکت روپا می مونن
ناشناس۲۳۰۳۳۱۸۰۹:۰۹:۳۰ ۱۴۰۰/۹/۲
حقوق چند صد هزار تومانی مدیران پتروشیمی امیرکبیر تنها دم خروس است!
ناشناس۲۳۰۳۶۰۰۱۰:۳۷:۴۷ ۱۴۰۰/۹/۲
نوک کوه یخ منظورته؟
ناشناس۲۳۰۳۳۱۹۰۹:۰۹:۴۲ ۱۴۰۰/۹/۲
اگر با متخلفین برخوردهای قاطع و سریع صورت بگیرد همه دست و پای خود را جمع می کنند.
ناشناس۲۳۰۳۳۸۸۰۹:۳۶:۵۹ ۱۴۰۰/۹/۲
از چه کسی انتظار دارید؟
ناشناس۲۳۰۳۳۲۸۰۹:۱۳:۴۳ ۱۴۰۰/۹/۲
چرا مجلس انقلابی با آشکار شدن دارایی ها و اموال مسئولان مخالفت کرد؟
ناشناس۲۳۰۳۳۹۲۰۹:۳۸:۴۶ ۱۴۰۰/۹/۲
مجلس انقلابی قانون از کجا اورده اید را تصویب کرد و کاری کرد کارستان.
ناشناس۲۳۰۳۵۴۸۱۰:۲۲:۴۶ ۱۴۰۰/۹/۲
یک بابایی هم می گفت: در مورد تولید واکسن کاری کرده ایم کارستان!
ناشناس۲۳۰۳۶۳۳۱۰:۴۵:۲۴ ۱۴۰۰/۹/۲
3 روز بعد از تایید مجوز واکسن برکت دولت امریکا تحریم واکسن را برداشت.
ناشناس۲۳۰۳۶۴۳۱۰:۴۸:۳۵ ۱۴۰۰/۹/۲
روحانی عُرضه نداشت واکسن بخرد اما رئیسی هنوز نیامده 130 میلیون دوز واکسن خرید و کاری کرد کارستان.
ناشناس۲۳۰۳۴۴۵۰۹:۵۵:۳۲ ۱۴۰۰/۹/۲
مجازات ها بازدارنده نیست و متخلفان گستاخ شده اند و الا هر قانونی بگذارید مفسدین به طریقی آن را دور میزنند باید مجازات ها سختگیرانه باشد مثلا اگر کسی صدهزارتومان بیش از استحقاقش گرفت جاوی همان سازمانش وارونه آویزانش کنید تا درس عبرت سایرین شود در مراحل بعدی آنها را وارد دوغ آب گچ و حوضچه قیر مذاب این است جزای کسانی که به حقوق ملت تجاوز میکنند
ناشناس۲۳۰۳۴۶۰۰۹:۵۹:۰۹ ۱۴۰۰/۹/۲
چون در اینصورت مجلس جوان انقلابی جهادی میدانی مقاومتی میبایست از خود شروع میکرد
ناشناس۲۳۰۳۴۹۲۱۰:۱۰:۴۸ ۱۴۰۰/۹/۲
مجلس سلفی بگیر با موگرینی چرا با این طرح مخالفت کرد ؟!
ناشناس۲۳۰۳۵۵۳۱۰:۲۴:۲۷ ۱۴۰۰/۹/۲
مجلس سلفی بگیر نیز مانند مجلس مزاحم حقوق حیوانات و دشمن فضای مجازی ! هیچکدام به دنبال ایجاد شفاف سازی نیستند
ناشناس۲۳۰۳۶۴۰۱۰:۴۷:۳۱ ۱۴۰۰/۹/۲
مجلس سلفی بگیر با موگرینی بفکر دوچرخه سواری بانوان بود اما بفکر شفافیت و بهبود معیشت مردم نبود.
ناشناس۲۳۰۳۵۹۷۱۰:۳۶:۵۸ ۱۴۰۰/۹/۲
مجلس شما را نیز دیدیم طرح ۳ فوریتی جمع آوری گربه از خیابان !!!
ناشناس۲۳۰۳۳۲۹۰۹:۱۴:۲۳ ۱۴۰۰/۹/۲
اشتباه این است که اولا در نظام پرداخت اختلاف مشاغل و مسوولیتها به درستی تعریف نمیشود و صرفا مدرک تحصیلی اصلی ترین طبقه بندی در نظام پرداخت تلقی میشود. این موضوع باعث میشود که هر کسی برای استثنا شدن شروع به لابی کند مثل معافیت قضات هیات علمی از پرداخت مالیات متناسب با بقیه آقای رییسی هم اگر در قوه قضاییه پرداختها را متناسب با کارمندان دیگر دولت اجرایی کرده بود اینجا نیز اقدامش قابل قبول بود و گرنه نوشتن قانونهای متعدد بی پشتوانه کارشناسی صرفا باعث شیوع اعتراضات صنفی خواهد شد
ناشناس۲۳۰۳۳۴۹۰۹:۲۱:۲۰ ۱۴۰۰/۹/۲
متاسفانه شرکتهای خصولتی و سهامی عام که بخش عمده سهام آن دولتی است، به اسم خصوصی سازی محلی برای سوء استفاده ها و رانتها شده اند. شخصا و مستندا تخلف کلان در یکی از بخشهای یک شرکت بورسی را به مدیرعامل آن گزارش کردم ولی متاسفانه به دلیل ساختار فاسد این شرکتها که در طول این مدت به یک نقطه پایداری در فساد سیستماتیک رسیده اند، هیچ برخوردی را در پی نداشت. شرکتهای سهامی عام و خصولتی بایستی مشابه شرکتها و سازمانهای دولتی تحت نظارت سازمان بازرسی کل کشور و نهادهای نظارتی و آیین نامه های مرتبط با آن قرار گیرند.
ناشناس۲۳۰۳۳۶۹۰۹:۲۹:۳۸ ۱۴۰۰/۹/۲
مگر چند نفر در کشور هستند که دارای فیش های حقوق نجومی باشند؟ چرا اینقدر فرافکنی؟ سوء جریانات مالی و فعالیتهای اقتصادی در شرکتها و موسساتی که حیاط خلوت برخی دستگاهها شده اند و بدون پرداخت مالیات و رعایت ضوابط هر کاری می خواهند انجام می دهند و به هیچ کسی پاسخگو نیستند. مجلس محترم اگر میخواهد شفافیت و عدالت را محقق کند نسبت به وضع قوانین برای پاسخگو نمودن اینگونه بنگاههای اقتصادی و لزوم نظارت دستگاههای نظارتی اقدام لازم را مبذول دارد
ناشناس۲۳۰۳۴۱۶۰۹:۴۶:۱۱ ۱۴۰۰/۹/۲
آقای رئیسی به تنهایی موفق نمیشوند. به شرطی موفق میشوند که از پتانسیل عظیم جوانان دلسوز و انقلابی که به دلایل مختلف منزوی شده اند یا خارج از دولت هستند، استفاده نمایند.
ناشناس۲۳۰۳۴۶۶۱۰:۰۰:۳۸ ۱۴۰۰/۹/۲
تمام دریافتی های مدیران رو به اسم پرسنل لیست میکنن و اعلام میکنن ،در صورتی که پرسنل هیچوقت اون مبلغ رو دریافت نکردن و اعلام لیست هم اگر از طرف دستگاه انجام بشه کاملا غیرواقعی خواهد بود.
ناشناس۲۳۰۳۴۷۵۱۰:۰۴:۵۲ ۱۴۰۰/۹/۲
مدیران نجومی بگیر و حرام خوار این مجتمع بصورت وارونه از درب ورودی پتروشیمی امیرکبیر آویزان گردند به مدت ۱ هفته تا درس عبرتی شود برای سایر غارتگران
مهدی۲۳۰۳۴۹۱۱۰:۰۹:۵۶ ۱۴۰۰/۹/۲
من دریکی از بیمارستانهای وابسته به یک نهاد کار میکنم حقوق کارمندان ۵ میلیون پرستاران با شیفت کاری سنگین حدود ۷ میلیون پزشکان عمومی حدود ۳۰ میلیون وپزشکان متخصص با ساعت کاری کم تا ماهی ۶۰۰ میلیون دریافتی دارند جالبه بعضی از این پزشکان با درامدهای چند صد میلیونی ادعای ارزشی بودن هم دارن
ناشناس۲۳۰۴۲۵۴۱۵:۳۰:۳۸ ۱۴۰۰/۹/۲
این مطلب بی برو و برگرد درسته چون بسیاری از آنهایی هم که خیلی سخت ادعای ارزشی بودن دارند 《 خانواده شان در ایران زندگی نمی کنند 》
محمد طاهر۲۳۰۴۲۹۴۱۵:۴۵:۱۳ ۱۴۰۰/۹/۲
کاش همین 600 تومن بود ، بعدش این 600 میلیونها را می روند در بازار دلار و سکه خریداری می کنند و موجب کمبود دلار و سکه در بازار میشوند و در نهایت افزایش قیمت اینها و بعدش افزایش قیمت سایر اجناس میشوند و دودش به چشم محرومان جامعه می رود.
ناشناس۲۳۰۳۵۱۸۱۰:۱۵:۴۰ ۱۴۰۰/۹/۲
اگر فضای مجازی نبود غارتگری ها و فسادها برملا و علنی نمیشد . فضای مجازی مچکریم
ناشناس۲۳۰۳۵۲۳۱۰:۱۷:۱۰ ۱۴۰۰/۹/۲
پاکنا فقط قرار است حقوق کارمندان را رصد کند و یا به حقوق و مزایای نجومی مدیران حرامخوار نیز ورود میکند
ناشناس۲۳۰۳۶۳۷۱۰:۴۶:۱۲ ۱۴۰۰/۹/۲
اُنلی حقوق کارمند
ناشناس۲۳۰۳۶۸۶۱۱:۰۵:۳۴ ۱۴۰۰/۹/۲
یک پیشنهاد سازنده به دولت : در پاکنا ؛ نرم افزاری تهیه شود که خودکار حقوق های بالای ۱۵ میلیون تومن رو پرداخت نکند . مدیری هم که اعتراض کرد ؛ سریعا برکنار شود و جایگزینش بلافاصله انتخاب شود . خوشبختانه توی هر دستگاهی عاشق سینه چاک مدیریت هم زیاده و دستگاهها هم پر است از افراد با مدارک سهمیه ای . حالا مثلا این مدیرای نجومی بگیر حال حاضر چه گُلی دارن میزنن به سر دستگاه متبوعشون که نگران رفتنشون باشیم ؟!!!
ناشناس۲۳۰۳۸۵۲۱۲:۱۱:۴۳ ۱۴۰۰/۹/۲
حقوق های نجومی بدون فیش و از راههای غیر قانونی پرداخت می شوند.
ناشناس۲۳۰۳۵۴۱۱۰:۲۱:۰۹ ۱۴۰۰/۹/۲
تا وقتی راه حل جایگزین شرایط فعلی وجود نداشته باشد ، مطرح کردن مشکل از سمت هر جناح سیاسی هیچ فایده ای ندارد. شرکت ها باید بر اساس قدرت و درامد خود به مدیران و کارکنان خودشون حقوق بدن. شرکت ها و سازمان های دولتی که دستشون تو جیب بودجه کشور و بیت المال هست ، دلسوزی برای سرمایه ندارند. و متاسفانه اکثر بدنه اقتصادی و تجاری کشور رو شرکت های دولتی و شبه دولتی تشکیل می دهند.
رضا۲۳۰۳۵۶۴۱۰:۲۷:۱۱ ۱۴۰۰/۹/۲
برادر کی می خواهید از این رویه های مارکسیست پوپولیستی ،عوام پسند کوته بینانه دست بردارید؟چرا سهام مدیریت این شرکت ها را به بخش خصوصی واقعی واگزار نمی کنید تا هم فساد مدیریت دولتی به پایان برسد و هم از سرک کشیدن در این گونه موارد بی نیاز شوید؟این نوع مدیران اختیارات ان را دارند که در یک خرید خارجی 500 میلیون دلار خرید کنند و کمیسیون 20 میلیون دلاری(560 میلیارد تومانی) مخفیانه در بانک سوئیس بگیرند حالا شما دنبال حقوق 80 میلیونی انها هستی؟یکی از دوستان من که استاد دانشگاه و مشاور وزارت نفت است میگفت یکی از این مدیران میانی وزارت از او درخواست کرده که در انتقال سرمایه 50 میلیون دلاری اش از ترکیه به کانادا به او کمک کند حالا در این شرایط شما دنبال حقوق چند ده میلیون تومانی این نوع افراد هستید؟ خانه از پای بست ویران است خواجه در بند نقش ایوان است.
ناشناس۲۳۰۳۵۷۱۱۰:۲۹:۰۵ ۱۴۰۰/۹/۲
اگر آقاى رئيسى تصميم جدى براى انجام اين كار را داشته باشند اول رضايت خداوند وبعد از آن حمايت قاطعانه و محكم مردم ودعاى انها را بهمراه خواهند داشت
ناشناس۲۳۰۳۵۹۹۱۰:۳۷:۱۳ ۱۴۰۰/۹/۲
عامل فساد در بسیاری از شرکتهای دولتی و نیمه دولتی و غیره مدیران و معاونان مالی هستند چرا که از چند و چون حساب سازی و دور زدن قوانین حقوقی و مالی آگاهند
ناشناس۲۳۰۳۶۰۲۱۰:۳۸:۲۵ ۱۴۰۰/۹/۲
اژدهاي هفت سر حقوق هاي نجومي ؟ ... خدا خيرت بده برادر ! ... اژدهاي هفتاد سر هم كه باشه ، بايد هفتاد سر اين اژدها را يكي يكي به حول و قوه الهي قطع نمود ! ... اگر زبانم لال اين حقوق هاي نجومي ادامه داشته باشه ،ديگه چه فرقي ميكنه ، انگاري دولت جناب حسن روحاني هنوز سر كاره و دولت جديد هنوز شروع به كار نكرده !!... بله ؟ ... در ضمن تا يادم نرفته عرض كنم كه حالا چرا ميگوييم « حقوق » هاي نجومي ؟ ... معناي « حقوق » همه ميدانيم كه به معني « حق ها » است ، در صورتي كه اين حقوق ها ناحق است ، پس پيشنهاد مي شود كه بگوييم : « ناحق هاي نجومي » !!
ناشناس۲۳۰۳۶۱۵۱۰:۴۱:۳۰ ۱۴۰۰/۹/۲
خیلی ساده میشه این مشکل را با یک نرم افزار حل کرد و قطع حقوق بالای 20 میلیون تومن دیگر لازم نیست به دنبال تک تک انها بگردیم با این نرم افزار اتوماتیک حقوق قطع خواهد شد
ناشناس۲۳۰۳۶۲۷۱۰:۴۴:۲۰ ۱۴۰۰/۹/۲
روحانی یکی دو سال دیگه با گردن افراشته به سیاست بر میگردد چون اوضاع با این رویه بهتر که نه بدتر از دوران روحانی خواهد بود
ناشناس۲۳۰۳۸۹۹۱۲:۲۹:۰۲ ۱۴۰۰/۹/۲
روحانی با این فاجعه اقتصادی و ابر تورمی که ایجاد کرد برای همیشه از صحنه سیاسی کشور حذف شد.
ایرج۲۳۰۳۶۵۰۱۰:۵۰:۵۴ ۱۴۰۰/۹/۲
هر دم از این باغ بری می رسد تازه تر از تازه تری می رسد علی برکت الله
ناشناس۲۳۰۳۶۶۱۱۰:۵۴:۴۱ ۱۴۰۰/۹/۲
الان معیشت مردم گروگان چند فیش حقوقی هست که با حذف آنها سفره شان رونق می‌گیرد ؟ کسی مخالف برخورد با حقوق‌های نجومی نیست
ناشناس۲۳۰۳۶۷۴۱۰:۵۹:۲۰ ۱۴۰۰/۹/۲
اصلاح کلیه قوانین افزایش حقوق همه کارکنان دولت باید با یه قانون حقوق ومزایا دریافت کنند اونوقت میشه جلوی نجومی بگیران را گرفت وعدالت هم برقرار میشه البته اگر دنبال برقراریش باشن.
ناشناس۲۳۰۳۷۱۴۱۱:۱۴:۵۰ ۱۴۰۰/۹/۲
اگر آقای رئیسی حریف مافیای آب شد، میتواند حریف بقیه مافیاهای هم بشود.
ناشناس۲۳۰۳۸۱۸۱۱:۵۵:۵۲ ۱۴۰۰/۹/۲
حریف مونتاژکارای لگن های سیار نشد
ناشناس۲۳۰۳۷۲۲۱۱:۱۹:۰۱ ۱۴۰۰/۹/۲
حقوق نجومی وجود نداره . مسئله سر کار گذاشتن بقیس که حقوق کم میگیرن با این تصور که که حقوقهای بالا ی کم میشه. در واقع وعده سر خرمن دادن به کم بگیرهاست
ناشناس۲۳۰۳۷۳۸۱۱:۲۳:۲۶ ۱۴۰۰/۹/۲
تنها راه نجات کشور پایان دادن به بساط حقوق های نجومی مسئولان و مدیران است
ناشناس۲۳۰۳۷۵۰۱۱:۲۷:۳۳ ۱۴۰۰/۹/۲
مدیران و مسئولان نجومی بگیر را به دریا بریزید که خوراک کوسه ها شوند و مردم احساس آرامش کنند .
آرش۲۳۰۳۷۷۶۱۱:۳۷:۲۶ ۱۴۰۰/۹/۲
این حق تمام مردمه که بدونند مستخدمشون چقدر حقوق بهش میدند . تمام دولتی ها و شرکت هایی که سهامدارش دولت و شبه دولتی است باید حقوق تمام پرسنل شون مشخص و برای همه قابل دیدن باشه از رئیس جمهور گرفته تا سرایدار مدرسه
ناشناس۲۳۰۳۸۴۶۱۲:۰۹:۳۵ ۱۴۰۰/۹/۲
کمی هم به مزایده میلیاردی چراغ خاموش اموال تملیکی بپردازید
عظیمی۲۳۰۳۹۰۸۱۲:۳۳:۳۸ ۱۴۰۰/۹/۲
این سامانه ثبت حقوق هم به درد نمیخوره،چونکه نهایتا میان اطلاعات 1ماه حقوق رو ثبت میکنن و توی اون ماه مثل آدم و مطابق قانون حقوق رو پرداخت میکنن.ماه بعد که دیگه نمیخوان توی سامانه ثبت کنن جبران ماه قبل رو هم میکنن.باید یه فکر اساسی بشه.این سامانه ها فقط برای منحرف کردن افکار عمومی هستش و دنبال نخود سیاه فرستادن مردم
ناشناس۲۳۰۳۹۱۶۱۲:۳۵:۱۶ ۱۴۰۰/۹/۲
اصلا چرا باید پرداختی ها در دستگاه های دولتی این قدر متفاوت باشه مگه چه فرقی میکنه که مثلا چون یک دستگاه درآمد زاست پس حقوق بیشتر و یک دستگاه چون برای دولت بار مالی دارد و درآمد زا نیست مثل بهزیستی (با سختی کار روحی و روانی بسیار) پس حقوق کمتر؟!!!
ناشناس۲۳۰۳۹۵۰۱۲:۵۴:۲۷ ۱۴۰۰/۹/۲
بعضی از کارمندان با حقوق متوسط شایسته همان حقوق هم نیستند چرا که بعضا مفید که هیچ، مضر و گره ساز کار مردم هم هستند. اصولا حقوق باید متناسب با توانائی و کارآئی شخص باشد.
نصر۲۳۰۳۹۵۷۱۲:۵۶:۲۴ ۱۴۰۰/۹/۲
اکثر حقوقهای نجومی مربوط به برخی پزشکان متخصص که اکثرا سهمیه ای و فرزندان افراد خاص هستنتد و محضر داران و مدیران نهادها و موسسات وابسته به قدرت هستند که اونا هم چون نفوذ دارن خیلی جلوشون گرفته نمیشه وگرنه اکثر کارمندان حقوق متوسط دارن و کارگرها که حقوقشون تو کشور هیلی پایینه
ناشناس۲۳۰۳۹۸۰۱۳:۰۴:۳۶ ۱۴۰۰/۹/۲
اگر پنج هزار نفر در این مملکت اعدام شوند, همه چیز درست میشود
ناشناس۲۳۰۴۴۲۹۱۶:۵۶:۴۸ ۱۴۰۰/۹/۲
تازه میشه 4 درصد کشته های کرونا طبق آمار رسمی
ناشناس۲۳۰۴۲۲۵۱۵:۱۳:۳۰ ۱۴۰۰/۹/۲
قدرت فضای مجازی .لطفا طرح صیانت رو کنار بزارید که باعث مخفی ماند حقایق می شود
ناشناس۲۳۰۴۲۶۴۱۵:۳۳:۵۸ ۱۴۰۰/۹/۲
مملکت رو هواست نکنید مردم از گرسنگی دارن تلف میشن گوشت ومرغ برای بعضی ها رویا شده.
ناشناس۲۳۰۴۲۷۰۱۵:۳۵:۲۶ ۱۴۰۰/۹/۲
راحت میشود تمام حقوق های اضافی را با یک بخشنامه حل کرد، برنامه و بودجه،لیست همه کارکنان و مدیران را با اضافه کاری،روی سایت بگذاردن ما دوتا پرداختی داریم، یکی تامین اجتماعی ،ویکی هم امور استخدامی
کیان۲۳۰۵۵۱۵۱۱:۱۳:۳۷ ۱۴۰۰/۹/۳
به شتر میگن چرا گردنت کجه؟ میگه کجای من راسته؟ ما چه چیزمان راست وحسابی هست که این بخش را درست و کامل کنیم؟
ناشناس۲۳۰۴۳۵۲۱۶:۱۰:۳۵ ۱۴۰۰/۹/۲
دولت باید برای کلیه ادارات دولتی و شرکتهای وابسته یک کف و یک سقف حقوق تعریف کند به همین سادگی
ناشناس۲۳۰۴۳۹۹۱۶:۳۷:۴۵ ۱۴۰۰/۹/۲
کاش به جز حقوق به سایر امتیازها ورود میشد مثلا دادن زمین ویا اخذ مجوز کارخانه و.... خیلی از این نوع امتیازها نه دیده میشه نه قابل پیگیری هست در یکی از قوا به هر یک از کارمندان چندین قطعه زمین در طول خدمت داده میشه و با اعمال نفوذ تغییر کاربری میدن که ارزش اونها دهها میلیارد تومان هست. حالا اگر یک نفر حقوق نجومی هم بگیره تا آخر خدمتش نمیتونه یکی از اون زمینها بخره کجای کارید؟ راه برای کسب ثروت غیر قانونی بسیاره. سرگرم شدین به حقوق مثلادنجومی
حسن پور اسفراین۲۳۰۴۴۹۷۱۷:۳۵:۳۲ ۱۴۰۰/۹/۲
این کسانی که ملت ایران را هيچی حساب می کنند وحقوق های نجومی دریافت می کنند باید خیلی دقیق شناسایی شوند وهمان جاباید به درک واصل کنید وازاین نوع افراد در داخل کشور خیلی هستند
ناشناس۲۳۰۴۷۳۰۱۹:۳۸:۵۶ ۱۴۰۰/۹/۲
دنیا تابوده همین بوده کاریش نمیشود کرد چه میشودکرد وقتی بنای دنیااینجوری نهاده شده وقتی درون انسان اینگونه نهادینه شده وگرنه چگونه یک انسان بخوداجازه دهداینچنین جنایت کندوخود راهم قانع وزن وبچه اش هم وفامیلش هم اورا انسان خوبی ببینندوبه همین واسطه خانواده های ضعیف مالی راهم بد ببینندوموجب فشار درنهایت وادار به التماس کنند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  4. و ناگهان اخلاق!

  5. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  6. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  7. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  8. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  9. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  12. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  13. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  14. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  15. فریب نخوریم! 

  16. دبی؛ چند روز پس از سیل

  17. تصاویر اختصاصی شبکه پاکستانی از اسکورت جالب زمینی و هوایی رئیسی در لاهور

  18. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  19. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

آخرین عناوین