اختلاف کرباسچی و کارگزاران باعث انشعاب می‌شود؟ / درخواست کیهان از دولت رئیسی درباره حقوق‌های نجومی

گروه سیاسی الف،   4000822112 ۳۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

اختلاف کرباسچی و کارگزاران باعث انشعاب می‌شود؟ / درخواست کیهان از دولت رئیسی درباره حقوق‌های نجومی

آمار کرونا در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۲۲ آبان ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴ هزار و ۳۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۸۴ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۳۱ هزار و ۵۷۵ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۸ هزار و ۴۲ نفر رسید.

آمار واکسیناسیون در ایران

طبق اعلام وزارت بهداشت، تا کنون ۵۵ میلیون و ۵۷۶ هزار و ۵۳۳ نفر دُز اول، ۴۲ میلیون و ۱۸۳ هزار و ۴۶۸ نفر دُز دوم و ۴۲۱ هزار و ۳۹۹ نفر نیز دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۹۸ میلیون و ۱۸۱ هزار و ۴۰۰ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۶۲۱ هزار و ۱۵۴ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

بیشتر بخوانید: پرهیز از هر اقدامی که موجب سستی در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی شود، ضروری است

***

درخواست کیهان از دولت رئیسی درباره حقوق‌های نجومی

کیهان نوشت: درخصوص توجیه قانونی بودن دریافتی بالای مدیران باید گفت فاصله و شکاف بین دریافتی مدیران و مردم حتی اگر قانونی و بر اساس چارچوب تعیین شده باشد اما واقعیت آن است که به تعبیر رهبر انقلاب هضم آن برای مردم سخت است.

هرچند تلاش مدیرانی که با همت و عمل به وظیفه خود، مشغول خدمت و گره‌گشایی از کشور و مردم هستند قابل تقدیر است و باید به نسبت مناسب از نظر مالی نیز این تلاش‌ها مورد توجه قرار گیرد، اما در شرایط سختی زندگی مردم، گرانی‌ها و تورم گسترده و دشواری تأمین بسیاری از مایحتاج اولیه زندگی برای حقوق‌بگیران، فاصله مصوب و قانونی چندین برابری دریافتی مدیران با کارمندان و کارگران چه توجیحی می‌تواند داشته باشد؟ یک مدیر دولتی با دریافت حقوق ماهانه معادل درآمد سالانه یک کارگر چگونه می‌تواند حال و روز و مشکلات وی را درک کند؟

در شرایطی که کشور با کمبود بودجه در بخش‌های مختلف روبه‌رو است و بخش عمده‌ای از شرکت‌های دولتی زیان‌ده بوده و علی‌رغم اختصاص بخش زیادی از بودجه کشور به آنها بازده مفیدی برای کشور و مردم ندارند چرا حقوق مدیران این شرکت‌ها با مبالغ بسیار بالا باید از جیب مردم پرداخت شود؟

طبیعتاً اکنون بیش از هر زمان دیگری مردم از دولت و مجلس انقلابی انتظار دارند به این حس ناخوشایند ناعدالتی در نظام پرداخت ورود کنند. بی‌شک از این دولت و مجلس بیش از هر زمان دیگری توقع حرکت بر مدار عدالت وجود دارد.

در همین زمینه رئیس‌جمهور محترم که سابقه مواردی همچون کاهش حقوق دریافتی قانونی خود در زمان ریاست قوه قضائیه به نصف و حتی کمتر را داشته است، در هفته گذشته به درستی دست بر روی نقطه‌ای حساس گذاشت...

حال از این دولت که خوشبختانه رئیس‌جمهور و وزرا و معاونین آن بیش از هر زمان دیگری در بین مردم حضور دارند و مشکلات آنها را از نزدیک لمس می‌کنند و از مجلسی که در موضوعی مانند رای به لغو امتیاز نمایندگان مشمول دریافت مجوز وکالت پس از نمایندگی مجلس نشان داد حقوق مردم را به رانت و امتیازات ویژه ترجیح می‌دهد، انتظار است که با ورود جدی به موضوع دریافت‌های ناهمگن دستگاه‌های مختلف و اصلاح شیوه پرداخت حقوق مدیران زمینه تحقق بیشتر عدالت اجتماعی را فراهم آورند.»

***

خواسته‌های ایران در مذاکرات هسته‌ای چیست؟

عبدالرضا فرجی راد، کارشناس مسائل بین الملل درباره مذاکرات وین به فرهیختگان گفت: «ایران روی چند موضوع خیلی تاکید دارد؛ یکی از این موضوعات این است که تمام تحریم‌ها باید برداشته شود. می‌دانید که ترامپ دو نوع تحریم اعمال کرد؛ تحریم‌های اقتصادی را درقالب برجام ایجاد کرد.

تحریم نوع دوم را هم چون می‌خواست بعدا اذیت کند، آمد درقالب چتر حقوق بشر و تروریسم انجام داد... چون این تحریم‌های حقوق بشری و تروریسم که ترامپ ایجاد کرد، بعد از خروج آمریکا از برجام ایجاد شد. بنابراین چون بعد از خروج آمریکا از برجام بوده، طبیعتا خواسته ایران برای لغو آنها درست است...

نکته دوم این است که ایران تضمین می‌خواهد، می‌گوید از کجا معلوم ما الان برگردیم اما دوباره جمهوری‌خواهی مانند ترامپ بیاید و از برجام خارج نشود؟ تضمین اینکه خارج نشود، چیست؟...

من پیشنهاد می‌کنم برای مدتی اورانیوم غنی‌شده و سانتریفیوژهای پیشرفته ایران در سایتی از ایران زیر نظر آژانس انباشته شود، اگر آمریکایی‌ها راستی‌آزمایی شدند، بعد از چند سال ایران اطمینان خاطرش جلب شد که آنها به تعهدات‌شان عمل می‌کنند، ایران هم می‌تواند به قرارداد عمل کند. اگر دوباره جمهوری‌خواهان آمدند و این کار را کردند، این راه‌حل ابتدایی است که به ذهن من می‌رسد.

مساله آخر هم این است که ایران تاکید دارد راستی‌آزمایی شود. ایران می‌گوید از کجا معلوم من به تعهدات برگردم اما آمریکا مانند دوران اوباما نگذارد بعضی شرکت‌های بزرگ یا بعضی بانک‌های بزرگ بیایند و با ایران تعاملات اقتصادی داشته باشند، یا اینکه بقیه کشورها بترسند که از ایران نفت بخرند؟ این‌بار باید آمریکا تلاش کند تا راحت نفت‌مان را بفروشیم، پول‌مان در بانک‌های جهان راحت تعامل شود.

برای این هم من یک راه‌حل دارم؛ اول اینکه چهار کشوری که عضو برجام هستند، تضمینی درکنار آمریکا بدهند، دوم اینکه برای مدتی آمریکا خودش با ایران وارد تعاملات اقتصادی شود و پول واریز کند که بقیه مطمئن شوند آمریکا خودش دارد به‌نفع ایران کار می‌کند، پس چرا آنها آن کار را نکنند؟ این راه‌حل البته کمک ایران را هم می‌طلبد که ایران هم این اجازه را بدهد و یک‌سری معاملات اقتصادی با آمریکا داشته باشد.»

***

اختلاف کرباسچی و کارگزاران باعث انشعاب می‌شود؟ 

صبح نو نوشت: «بروز اختلاف میان دو بال راست و چپ کارگزاران سازندگی بر سر رویکردهای انتخاباتی حزب، آنطور که پیش‌بینی می‌شد به کناررفتن غلامحسین کرباسچی از دبیرکلی حزب پس از بیش از دو دهه، منجر شد.

در همین باره، محمد عطریانفر، رییس کنگره حزب کارگزاران از انتخاب حسین مرعشی به‌عنوان دبیرکل و کرباسچی به‌عنوان رییس کمیته سیاسی حزب در جلسه شورای مرکزی این حزب خبر داد...

هرچند عطریانفر سعی کرده تغییر در رأس کارگزاران را امری دلخواه و عادی برای کرباسچی جلوه بدهد اما آنجا که تصریح داشت کرباسچی از دو تا سه‌سال پیش به‌دلیل «شرایط سیاسی موجود» و «تغییر ذائقه فعالیت‌ها» خواستار کناره‌گیری بوده، در نوع خود نشانه افزایش فشار از درون کارگزاران علیه کرباسچی است که درنهایت مجموعه کارگزاران را به اعمال تغییر دبیرکل مجاب ساخت.

آنطور که حدس زده می‌شد، تغییر کرباسچی امری عادی و صرفا برآمده از فعل و انفعالات دموکراتیک در درون یک حزب نبود و در نوع خود پشت‌صحنه مناقشه‌انگیز داشت. این پشت‌صحنه مناقشه‌انگیز آنجایی خود را نشان داد که کرباسچی چندی پس از کناره‌گیری از دبیرکلی حزب، در مطلبی اینستاگرامی خبر از توقف انتشار روزنامه سازندگی (ارگان مطبوعاتی حزب) داد.

هرچند محمد عطریانفر سعی داشت با گفتن اینکه «اتفاق ویژه‌ای صورت نگرفته و این توقف به‌دلیل فنی بوده» توقف در انتشار روزنامه را امری عادی جلوه بدهد اما توضیحات کرباسچی بر ابهام‌ها و وجود اختلافات احتمالی پشت پرده افزود. کرباسچی در کنار بدهی سنگین و کمبود کاغذ، از استعفای محمد قوچانی از سردبیری روزنامه در تاریخ 18آبان و «عدم همراهی و احیانا مخالفت ارکان حزب با انتشار روزنامه» به‌عنوان عمده دلایل توقف در انتشار روزنامه سازندگی نام برد.

استعفای قوچانی از سردبیری سازندگی و مخالفت ارکان حزب کارگزاران با انتشار این روزنامه، در شرایطی است که قوچانی یکی از عناصر مهم طیف راست حزب و از چهره‌های نزدیک به ایده‌های سیاسی کرباسچی به‌خصوص در جریان انتخابات1400 بود؛ انتخاباتی که تغییر و تحولات اخیر در کارگزاران منبعث از آن است...

قطبی شدن فضای اصلاحات، سرانجام به درون حزب کارگزاران هم سرایت کرد و باعث فشار طیف چپ حزب (منتقدان سیاست تعامل با ساخت قدرت به هر قیمت) علیه طیف راست یا محافظه‌کار حزب شد. پس از کناره‌گیری اعتراضی برخی اعضای طیف چپ حزب نظیر ترکان، طاهرنژاد و مرعشی از عضویت در شورای مرکزی انتظار می‌رفت که مقدمات تحولات عمیق‌تر در حزب فراهم شود که پس از کناررفتن کرباسچی این انتظار برآورده شد.

اما سوال اینجاست که کناررفتن کرباسچی از دبیرکلی حزب و متعاقب آن استعفای قوچانی از سردبیری روزنامه سازندگی، آیا انتهای کار است یا مقدمه‌ای است بر دگرگونی‌های وسیع در حزب؟»

***

پزشکیان:برای رشد جمعیت باید مشکلات اقتصادی را حل کنیم

مسعود پزشکیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در گفتگو با عصرایران ضمن بیان این مطلب گفت:شاید یک دهه است مقام معظم رهبری به مجلس در بحث جمعیت توصیه های دارند و در مجالس قبل هم اقداماتی برای کمک به رشد جمعیت انجام شد اما این مشکل حل نشد. واقعیت این است که مشکلات اقتصادی اجازه نمی دهد که جوانان به سمت ازدواج بروند یا بعد از ازدواج برای فرزند آوری اقدام کنند.

وی ادامه داد: در طرح مجلس مصوب شده است که به زوج‌ها مسکن داده شود، این مسکن را که مفت نمی دهند و می گویند بیاید وام بگیرید، آن جوانی که می خواهد وام بگیرد باید پول دربیاورد که بتواند وام را پرداخت کند .

وزیر  اسبق بهداشت تصریح کرد: ریشه این قضایا پیچیده تر از مشوق های است که ما در قانون بنویسیم مگر مهمتر از کتاب خدا، قرآن و ائمه داریم؛ ما مسلمانیم و اعتقاد داریم و سفارش به ازدواج و فرزند آوری در دین ما ذکر شده است با وجود اعتقاد دینی، اما مردم اقدامی در این راستا نمی کنند، پس چرا اصرار داریم در این رابطه قانون بنویسیم.

وی با اشاره به قانون جوانی جمعیت و تعالی خانواده ،گفت: جوانان ما بیکار هستند تا زمانی که این بیکاری حل نشود این مشوق ها مشکلی را حل نمی کند .

 

***

احتمال تمدید یک ساله برنامه ششم توسعه

حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره زمان ارائه لایحه برنامه هفتم توسعه به مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: بعید است لایحه برنامه هفتم توسعه به مجلس ارائه شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه تاکنون درباره تنظیم برنامه هفتم توسعه اقدامی صورت نگرفته است، لازم است که برنامه ششم توسعه با هماهنگی بین دولت و مجلس برای یک سال دیگر تمدید شود و ما چاره‌ای جز تمدید برنامه ششم نداریم.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید برنامه هفتم توسعه پیش از تدوین بودجه سال ۱۴۰۱ در مجلس تصویب می‌شد و از آن جایی که برای این کار زمان لازم وجود ندارد، نمایندگان طرح تمدید یک ساله برنامه ششم توسعه را تدوین کردند.

حاجی دلیگانی گفت: در چند کمیسیون مجلس شورای اسلامی درباره احتمال تمدید یک ساله برنامه ششم توسعه بحث شده است اما اغلب نمایندگان معتقدند که دولت باید در این مورد به مجلس لایحه ارائه دهد.

***

انتقاد رجانیوز از آقامحمدی

رجانیوز با انتقاد از اظهارات علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشت: «علی آقا محمدی فردی است که در مواضع حساس اقتصادی حاشیه‌سازی فراوان داشته است. وی که از دعوت‌کنندگان اصلی مردم به سمت بورس بوده در طول بررسی قراردادها موسوم به آی پی سی و در هنگام عقد قرارداد با شرکت توتال، به عنوان نماینده دولت روحانی با حکم جهانگیری و در قالب نماینده «ستاد اقتصاد مقاومتی دولت» در همه مراحل حضور داشته است! وی در آخرین موضع خود در دولت رئیسی صحبت‌هایی کرده که اساسا از حوزه مسئولیت او خارج است.

از سوی دیگر نیز برخی مواضع وی در خصوص بورس به نادرست تحت عنوان مشاور رهبری منتشر می‌شد و همین مسأله باعث افزایش تبعات سخنان وی در رسانه‌ها بوده است. مواضعی که از دعوت غیرکارشناسی مردم به حضور در بورس تا لزوم فروش اوراق دولتی حتی به قیمت ریزش شاخص بازار سرمایه را شامل می‌شود.
 
آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته است: «دولت برای جبران کسری بودجه، اوراق می‌فروشد که البته کار منفور و بدی نیست و مجبور است اینکار را انجام دهد.»
 
وی گفته است: «البته ممکن است اوراق‌فروشی باعث ریزش بورس شود. مهم این است که دولت برای جبران کسری بودجه از بانک مرکزی استقراض نکند که این کار را نمی‌کند، چون آثار تورمی زیادی دارد.»
 
این اظهارات در حالی است که مقامات دولتی فروش اوراق جدید در دولت سیزدهم را بارها رد کرده‌اند. اما آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت که در همه مسائل اقتصادی بدون پاسخگویی در خصوص تبعات حرف‌های خود ورود می‌کند در این خصوص هم موضع گیری کرده است.»

 
 

دیدگاه کاربران

mostafa.kamali95@yahoo.com۲۲۸۶۹۷۷۲۰:۳۸:۱۳ ۱۴۰۰/۸/۲۲
تنها راه نجات کشور و انقلاب و اصلاح اساسی اقتصاد ملی کردن ثروت های حرام و نامشروع افسانه ای و گنج قارونی می باشد
ناشناس۲۲۸۷۶۰۳۰۹:۱۸:۱۹ ۱۴۰۰/۸/۲۳
از مدعی العموم می خواهیم به ترک فعل نمایندگان مجلس دهم و یازدهم که با گرفتن امتیاز و رانت و رشوه و انواع دیگر مظاهر فساد از انجام وظایف قانونی خود از جمله استیضاح ها و تفحص ها سر باز زدند ورود فرمایند
ناشناس۲۲۸۷۸۲۵۱۱:۲۷:۱۷ ۱۴۰۰/۸/۲۳
سعید محمد: اقایان مناطق ازاد را به حیاط خلوت خودشان تبدیل کرده بودند.
ناشناس۲۲۸۷۶۰۷۰۹:۲۳:۳۴ ۱۴۰۰/۸/۲۳
تنها راه نجات کشورتعامل با دنیا و دوستی با آمریکا است.
ناشناس۲۲۸۷۶۸۸۱۰:۰۹:۰۱ ۱۴۰۰/۸/۲۳
گدایان هیچ وقت با این گدایی خوشبخت نمی شوند
ناشناس۲۲۸۷۷۳۹۱۰:۳۶:۱۶ ۱۴۰۰/۸/۲۳
نتیجه مذاکره و تعامل با امریکا در 8 سال گذشته دلار 32 هزار تومانی و تورم 1000 درصدی شد.
ناشناس۲۲۸۷۷۸۴۱۰:۵۹:۵۹ ۱۴۰۰/۸/۲۳
عراقچی: نتیجه برجام تحریم بیشتر بود.
ناشناس۲۲۸۶۹۸۲۲۰:۴۳:۳۵ ۱۴۰۰/۸/۲۲
در مورد حقوق های نجومی و پاداش های کلان کشور آنقدر شیر تو شیر است که مدیران بانک تجارت درست در همان روز مجمع عمومی که یک پاداش کلان برای خود تصویب کردند چند ساعت بعد از مجمع پاداش کلان دیگری معادل ۶ ماه حقوق و مزایا در تاریخ ۲۹ تیر ماه به حساب خود واریز کردند کشور عند شیر تو شیری است
ناشناس۲۲۸۶۹۸۶۲۰:۵۰:۵۳ ۱۴۰۰/۸/۲۲
هدف امریکایی ها از مذاکره فشل کردن توانمندی های استراتژیک ایران از جمله هسته ای و موشکی و پهپادی و منطقه ای و حفظ و تقویت زیرساخت تحریم هاست درست عین همان کاری که در برجام انجام دادند.
ناشناس۲۲۸۷۶۹۳۱۰:۱۱:۰۶ ۱۴۰۰/۸/۲۳
ما که در سیاست نیستیم فهمیدیم ناشیان بعد 20 سال نفهمیدن آیا؟
ناشناس۲۲۸۶۹۹۱۲۰:۵۳:۱۱ ۱۴۰۰/۸/۲۲
دولت روحانی تا سال 1406 اوراق پیش فروش کرده است و دولت جدید باید تاوان ندانم بکاری های دولت قبل را پس بدهد.
ناشناس۲۲۸۷۶۰۵۰۹:۲۲:۵۱ ۱۴۰۰/۸/۲۳
امروز بانک مرکزی اعلام کرد مرحله نوزدهم فروش اوراق مالی اسلامی دولتی روز سه‌شنبه مورخ ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۰ اجرا می‌شود. سود این اوراق 17% است.
ناشناس۲۲۸۷۷۰۹۱۰:۲۱:۲۳ ۱۴۰۰/۸/۲۳
اوراقی که برای تامین سرمایه جهت تولید و کارهای زیر بنایی باشد ایرادی ندارد ولی اگر برای جبران تامین حقوق ها باشد خلاف است
ناشناس۲۲۸۷۷۴۲۱۰:۳۷:۳۹ ۱۴۰۰/۸/۲۳
دولت رئیسی ماهیانه 10 هزار میلیارد تومان از بدهی های دولت روحانی را پرداخت می کند.
ناشناس۲۲۸۷۷۵۸۱۰:۴۶:۲۵ ۱۴۰۰/۸/۲۳
دولت روحانی بیشتر از بانک مرکزی پول برداشت می کرد که تورم ایجاد می کرد و فرق دارد با انتشار این اوراق ها
ناشناس۲۲۸۶۹۹۹۲۰:۵۶:۰۵ ۱۴۰۰/۸/۲۲
پدیده حقوق های نجومی از سال 92 شروع شد اما روحانی از راه اندازی سامانه حقوق و مزایای مدیران و شفافیت امتناع کرد دولت رئیسی باید این سامانه را راه اندازی نماید.
ناشناس۲۲۸۷۰۱۰۲۱:۰۲:۰۸ ۱۴۰۰/۸/۲۲
سعید لیلاز : رئیسی در حل مسئله کرونا درخشید.
ناشناس۲۲۸۷۰۸۰۲۱:۴۵:۳۷ ۱۴۰۰/۸/۲۲
تیتر یک روزنامه اعتماد : دلار 4200 تومانی استخوانی در گلوی دولت است.
ناشناس۲۲۸۷۰۸۱۲۱:۴۶:۵۷ ۱۴۰۰/۸/۲۲
جناب پزشکیان آن موقعی که ازدواج کردی فکر کنم هم مسکن نداشتی و هم مشکلات اقتصادی بود با تورم های بالا!!! جهت اطلاع تا ریشه که فراری دادن زنان از خانه است در این 20 سال به وجود امد را به روال قبل برنگردانید چه با مسکن ها و درمان های سرپایی از قبیل این قانون ها و چه با رفاه کامل باز این مشکل ازدواج و فرزند آوری هم خواهد بود
ناشناس۲۲۸۷۰۸۳۲۱:۴۷:۲۷ ۱۴۰۰/۸/۲۲
رضایی : ردپای اقازاده ها در پرونده کرسنت / قوه قضاییه رسیدگی نماید.
ناشناس۲۲۸۷۰۹۸۲۱:۵۶:۴۱ ۱۴۰۰/۸/۲۲
دولت برای کسب و کار و طرح های عمرانی اوراق مشارکت بفروشد تا سرمایه ها و پول های سرگردان هدایت شود و اتفاقا بهترین کار است و یکی از آن کمتر شدن بار بودجه دولت است و فرق دارد با اوراق بدهی از بانکی مرکزی که دولت تقاضا می کند منتهی چون کار دلالی بیشتر از تولید در ایران سود آور است کمتر رغبت ایجاد می شود برای جذب سرمایه در تولید مگر با ابزارهای نوین همچون مالیات جلوی کارهای کاذب گرفته شود
استادی۲۲۸۷۱۴۳۲۲:۲۹:۱۹ ۱۴۰۰/۸/۲۲
سلام . توصیه همه بزرگان در طول تاریخ این بوده که: کم گوی و گزیده گوی چون "در"...... آقایان اگر "حرف زدن" را بلد نیستند توصیه می شود مدتی "حرف نزدن" را تمرین کنند..
ناشناس۲۲۸۷۲۴۲۲۳:۵۲:۲۹ ۱۴۰۰/۸/۲۲
حقوق ۱۲۰ میلیونی تیر ماه آقای ........ در شرکت سرمایه گذاری امید 《 معادل دوسال و نیم یعنی ۳۰ ماه حقوق اینجانب که مستمری بگیر تامین اجتماعی هستم بود 》 .
ناشناس۲۲۸۷۴۲۳۰۶:۴۵:۲۰ ۱۴۰۰/۸/۲۳
برادر شریعتمداری با انتشار فیش حقوقی اش به نصایح اش به رئیسی واقعیت ببخشد
ناشناس۲۲۸۷۴۵۹۰۷:۲۰:۲۴ ۱۴۰۰/۸/۲۳
ما یارانه نقدی ۱۱۰ هزار تومنی نمیخواهیم اجناس و کالاها رو گرون نکنید
ناشناس۲۲۸۷۷۸۷۱۱:۰۳:۰۵ ۱۴۰۰/۸/۲۳
سود رانت ارز 4200 تومانی به جیب دلالان می رود و هیچ نفعی برای مردم ندارد این پول ها باید در قالب یارانه به مردم پرداخت بشود.
ناشناس۲۲۸۷۴۶۳۰۷:۲۲:۳۹ ۱۴۰۰/۸/۲۳
مسن رضایی ( معاون اقتصادی دولت ) وعده یارانه ۴۰۰ هزار تومنی خودش رو عملیاتی کنه خوب . مگه نه اینکه الان خودش توی دولته ؟
ناشناس۲۲۸۷۴۷۶۰۷:۴۲:۲۶ ۱۴۰۰/۸/۲۳
اختلاف حقوق بین کارکنان رسمی و پیمانی شرکت توزیع نیروی برق و نفت و مخابرات و شرکت ها مپنا در کرج با دفاتر تهران مپنا اختلاف فاحشی دارن .
ناشناس۲۲۸۷۴۸۵۰۷:۵۹:۳۰ ۱۴۰۰/۸/۲۳
فیش حقوقی کارمندان روی سایت خواهد رفت ، اما فیش حقوقی مدیران ، هرگز روی هیچ سایتی برای مردم شفاف سازی نمی شود.
ناشناس۲۲۸۷۵۲۷۰۸:۳۲:۰۷ ۱۴۰۰/۸/۲۳
جناب کیهان خوب است شما هم از درآمدتان برای مردم بنویسید!؟
ناشناس۲۲۸۷۷۳۷۱۰:۳۵:۰۹ ۱۴۰۰/۸/۲۳
اولین فیش حقوق نجومی توسط کیهان منتشر و افشاء شد.
ناشناس۲۲۸۷۵۶۰۰۸:۴۹:۵۷ ۱۴۰۰/۸/۲۳
چرا مسئولانی که زبان خارجی نمی دانند اصرار دارند در همایشهای بین المللی خارج از کشور، انگلیسی حرف بزنند؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین