مجید مشیری: آن‌قدر سریال روی آنتن داشتم که به من می‌گفتند برو گوینده اخبار شو!

گروه فرهنگی الف،   4000723074

مجید مشیری بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون اعتقاد دارد برخی به حوزه تلویزیون ورود نمی‌کنند اما من می‌گویم اگر جرأت دارید وارد این حوزه شوید و آن موقع خودتان را نشان دهید. به نظرم حتی تلویزیون سخت‌تر از سینما است.

مجید مشیری: آن‌قدر سریال روی آنتن داشتم که به من می‌گفتند برو گوینده اخبار شو!

به گزارش تسنیم، مجید مشیری بازیگر سینما و تلویزیون میهمان «شب‌نشینی» شد و درباره دلیل کم‌کاری‌های اخیرش گفت: متأسفانه سریال‌های خوب اگر هم ساخته می‌شود سعادتش را ندارم در آنها بازی کنم. سریالی کار کردم دو سال پیش به نام "بر سر دوراهی" و قبل از آن هم "پدر" را بازی کردم.

مشیری تصریح کرد: تحصیلاتم را در مهندسی راه و ساختمان در شیراز تمام کردم و بعد ساخت‌و‌ساز می‌کردم، آن روزها هفته‌نامه سینما بود که یک روز آگهی کارگاه بازیگری امین تارخ را در آن دیدم که هنرجو می‌پذیرفت. برای تست به دفتر او رفتم و قبول شدم. آن روز یک دکلمه‌ای بود به اسم کویر که باید آن را تست می‌دادیم و آقای داریوش ارجمند، سیروس الوند، مهدی هاشمی، گلاب آدینه و امین تارخ این تست را می‌گرفتند.

وی افزود: کلاس‌های بازیگری در زندگی کاری‌ام تأثیر زیادی داشت، آن موقع 33 سالم بود و فکر می‌کردم قرار است نقش اول جوان را بازی کنم اما از اولین نقشی که گرفتم همیشه پدر و پدربزرگ را بازی کردم و بعد هم کم‌کم متوجه شدم که نقشم نقشِ پدر است.

این بازیگر شناخته شده دلیل کارهای متعدد و فراوانش در دهه 1380 را این‌گونه بیان کرد: دهه هشتاد دهه‌ای بود که تلویزیون سریال‌های بسیار خوبی می‌ساخت و کارگردان‌هایی بودند که سریال‌های بسیار خوبی را کار می‌کردند. ژانرها متفاوت بود، تعدد شبکه و دنیای مجازی نبود، قصه‌ها قصه‌های خوبی بود و مردم کارهای ساخته شده را نگاه می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه حاتمی‌کیا در «آژانس شیشه‌ای» به من گفت بازیگر بسیار خوبی هستی، گفت: روزی آن‌قدر سریال روی آنتن اکثر شبکه‌ها داشتم که آتیلا پسیانی به من می‌گفت برو گوینده اخبار شو! و تکلیف ما را مشخص کن. حاتمی‌کیا در «آژانس شیشه‌ای» به من گفت بازیگر بسیار خوبی هستی و هر‌جا می‌روم تو را می‌بینم.

مشیری اظهار داشت: معتقدم در هر شغلی که بخواهیم وارد شویم باید اخلاق‌مان خوب باشد؛ یکی از بزرگان به من می‌گفت اگر کسی را می‌بینی که مدام کار می‌کند صرف نظر از اینکه بازیگر خوبی است، اخلاق خوبی هم دارد. با هیچ کارگردانی کمتر از دو تا کار نداشته‌ام چون همواره سعی می‌کنم سر کارهایم خوش‌اخلاق باشم.

وی خاطرنشان کرد: همیشه نقش‌های جدّی بازی کرده‌ام و کار طنز تا حالا نداشته‌ام؛ خیلی دوست دارم طنز، کار کنم. به خاطر استایلم همه فکر می‌کنند آدم جدّی‌ام اما در واقع خیلی هم جدّی نیستم.

بازیگر سینما و تلویزیون گفت: 8 سریال و یک فیلم سینمایی با قاسم جعفری کار کرده‌ام. در سریال "خط قرمز" همه جوان بودند و کار نویی در تلویزیون بود. به خاطر محتوا، لوکیشن و موزیک خوبش بسیار مورد استقبال بود. بعد از آن سریال "مسافری از هند" را کار کردیم که قصه زیبایی داشت و به این دلیل موفق بود که جعفری قاب تلویزیون و مخاطبش را خیلی خوب می‌شناسد.

مشیری نظرش را درباره جمعی از همکارانش بیان کرد و افزود: فتحعلی اویسی جزو بازیگرانی بود که در جدّی بی‌نظیر بود و طنزش نمک خاصی داشت. 9 بار با اکبر عبدی همبازی بودم، او در کارش بی‌نظیر و شاهکار است و جزو بازیگرانی است که آدم احساس امنیت کنار او می‌کند و این خیلی خوب است که کنار بازیگری ایفای نقش کنیم که بودن با او احساس امنیت را به ما القا می‌کند و اخیراً کمتر رخ می‌دهد که چنین چیزی را حس کنیم.

وی همچنین تأکید کرد: شریفی‌نیا یکی از نقش‌های خیلی خوبش فیلم "دنیا" بود که با هدیه تهرانی کار کرد. آن‌قدر سرش شلوغ است که کارش را می‌کند و می‌رود و فرصت نمی‌شود زیاد پشت صحنه با او ارتباط برقرار کرد. اولین بازی شهرام عبدلی در "خط قرمز" بود و با شهرام حقیقت‌دوست از بازیگران تئاتری بودند.

مشیری با اشاره به دو سابقه کار تئاتر در کارنامه‌اش تصریح کرد: به نظر من تئاتر کار کردن تکرار است و نمی‌توانم با آن ارتباط برقرار کنم. زحمات بازیگران تئاتر را نفی نمی‌کنم اما سینما و تلویزیون سخت‌تر است. برخی به حوزه تلویزیون ورود نمی‌کنند اما من می‌گویم اگر جرأت دارید وارد این حوزه شوید و آن موقع خودتان را نشان دهید. به نظرم حتی تلویزیون سخت‌تر از سینما است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین