وزیر بهداشت در مشهد: ‌‌تزریق واکسن در ایران به مرز ۷۰ میلیون دوز رسید

گروه اجتماعی الف،   4000723071

وزیر بهداشت گفت: امروز نزدیک به ۱۱۰ میلیون دوز واکسن وارد کشور شده که ۷۰ میلیون دز تزریق شده است.

وزیر بهداشت در مشهد: ‌‌تزریق واکسن در ایران به مرز ۷۰ میلیون دوز رسید

به گزارش تسنیم، در مراسمی با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از رتبه‌های برتر آزمون سراسری سال 1400 کشور قدردانی شد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در این مراسم ضمن تبریک به پذیرفته شدگان برتر کنکور سراسری اظهار کرد: مهم ترین مسئله‌ای که می‌توان مسیر رشد و پیشرفت را ادامه داد در درجه اول توکل به خداوند متعال و پس از آن ادامه تلاش و پشتکار است تا بتوان با قدرت این مسیر را ادامه داد.

بهرام عین اللهی با بیان اینکه کشور ایران دارای پیشینه تاریخی با هویت است و امروزه در هر جای دنیا ایران به عنوان کشوری قدرتمند و قوی شناخته می‌شود افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی با ایجاد هویت دینی، ایران، قدرت بیشتری پیدا کرد به گونه‌ای که امروزه کشورمان به عنوان قوی‌ترین کشور منطقه به شمار می‌رود و یکی از دلایل اصلی تحریم ظالمانه علیه کشورمان، قدرتی است که ایران دارد و به طور حتم اگر کشورمان دارای این توان نبود هیچگاه توسط دشمنان تحریم نمی‌شد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه مهمترین مسئله در قدرت کشور، ایمان به خدا و هویت دینی، استقلال، متکی به فرهنگ غنی و نیروی انسانی است خاطر نشان کرد: قدرت تنها به مسائل مالی متمرکز نیست به گونه ای که بسیاری از کشورها با وجود دارا بودن منابع مالی بالا از سطح علم و دانش بالایی برخوردار نیستند.

عین‌اللهی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین منبع قدرت هر کشور نیروی انسانی است و ایران در طول تاریخ همواره ثابت کرده ‌‌که دارای قوی‌ترین مردان و زنان است، اظهار کرد: متوسط هوش ایرانیان از متوسط هوش جهانی بالاتر است و بسیاری از اقداماتی که در جهان انجام می‌شود توسط دانشمندان ایرانی صورت می‌گیرد و باید جوانان از این هوش برای آینده و رشد کشورمان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه با قدرت هوش، استعداد و تداوم پشتکار جوانان، به آینده کشورمان امیدوار هستیم و به طور قطع شرایط کشورمان در آینده بسیار بهتر از حال حاضر خواهد بود ادامه داد: پذیرفته شدگان برتر آزمون سراسری توانستند یکی از قله‌های موفقیت را فتح کنند و به طور حتم در گام دوم انقلاب اسلامی که به فرموده مقام معظم رهبری یک راه جدید برای ارتقاء کشور است، نقش مهمی را ایفا خواهید کرد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه  بیشتر نفرات برتر آزمون سراسری رشته تجربی بیشتر در رشته‌های پزشکی پذیرفته شده‌اند گفت: رشته پزشکی در کشور ما نه نتها در منطقه بلکه در بسیاری از کشورهای دنیا دارای مرجعیت علمی است.

عین‌اللهی با بیان اینکه در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی کشورمان در تامین پزشک دچار مشکل بود و بسیاری از نیازهای کشور را پزشکانی از کشورهای هند و پاکستان تامین می‌کردند و بسیاری از بیماران برای درمان به خارج از کشور اعزام می‌شدند خاطرنشان کرد: در حال حاضر نه تنها در تربیت پزشک در مقاطع مختلف به خودکفایی رسیده‌ایم بلکه امکان درمان بیماران در تمامی رشته ها در کشور مهیا شده و علاوه بر این بسیاری از بیماران از کشورهای مجاور به کشورمان مراجعه می‌کنند و موفقیت امروز کشورمان تنها  با تلاش و همت جوانان متعهد و با مسئولیت همراه با روحیه انقلابی و ایمان به ثمر نشسته است.

وی با بیان اینکه در حملات ناجوانمردانه شیمیایی دشمن در جنگ تحمیلی، درابتدا دانش درمان مجروحان شیمیایی در کشورمان وجود نداشت بیان کرد: پزشکان با مطالعه و پشتکار به دانش و توان درمان این دسته از بیماران دست یافتند به گونه‌ای که  امروزه مرجع درمان بیماران شیمیایی دنیا در کشور ایران است و بسیاری از مقالات و منابع علمی نیز مربوط به کشورمان است.  

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه پزشکی تنها به درمان‌های دارویی محدود نیست و در درمان‌های نوین از روش‌های دیگری نیز استفاده می‌شود و باید جوانانمان در این زمینه فعالیت کنند خاطرنشان کرد:استفاده از روش سلول‌های بنیادی یکی از راهکارهای نوین درمانی است که  در سال 78 به همت "مرحوم کاظمی"، تصمیم بر کسب این دانش در کشورمان گرفته شد و در مدت 4 سال ایران در ردیف 5 کشور برتر دنیا در این زمینه درآمد و امروز به عنوان یک مرجع علمی در جهان شناخته می‌شود.

عین اللهی با بیان اینکه تنها با مطالعه تئوری نمی‌توان به جایی رسید و امروزه هر فرد می‌تواند یک دانشمند باشد و در زمینه‌های مختلف کار کند و نیاز مردم و جامعه را برطرف کند تصریح کرد: امروز کشورمان نیازمند ابتکار،تلاش و همت در حوزه‌های مختلف است و این ظرفیت در میان جوانان به ویژه جوانانی که با همت و تلاش به کسب رتبه‌های برتر دست یافتند وجود دارد.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد هویت و تعلق در کشور عنوان کرد: دشمنان در تلاش برای از بین بردن هویت مردم ایران هستند تا افتخار ایرانی بودن را از ما بگیرد و روحیه وابستگی را در کشورمان تقویت کند. بنابراین باید با درک هویت ملی، تقویت روحیه خود باوری و تحقق شعار ما می توانیم، موجب رشد و تعالی کشورمان شویم.

عین اللهی با بیان اینکه در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بیش از 20 هزار عضو هیات علمی است که این آمار نشان دهنده وضعیت بسیار مناسبی است گفت: در بیشتر دانشگاه‌های مادر، امکانات زیر ساختی مناسبی در حوزه‌های آموزش و تحقیق وجود دارد و شرایط برای استفاده از این امکانات برای دانشجویان فراهم است.

وی با بیان اینکه باید دانشجویان به دنبال علم و تحقیق باشند و در شرایط حال حاضر با توجه به وجود زیر‌ساخت‌های مناسب زمینه برای جستجوی علم بسیار آسان تر شده است تصریح کرد:افزایش معلومات، مهارت در فضای کلینیکی و آزمایشگاهی و اخلاق و معنویت از موارد مهمی است که باید دانشجویان به ویژه دانشجویان پزشکی نسبت به آن توجه داشته باشند.

تزریق واکسن در ایران به مرز 70 میلیون نفر رسید

وزیر بهداشت همچنین در حاشیه این مراسم ‌با اشاره به اینکه تا امروز نزدیک به 110 میلیون دوز واکسن وارد کشور شده که 70 میلیون دز تزریق شده است، اظهار داشت: در دو ماه، تزریق واکسن در ایران حدود 62 میلیون دوز واکسن در کشور تزریق شده و تا دو هفته آینده بیش از 30 میلیون دوز واکسن دیگر نیز وارد کشور خواهد شد.

‌عین‌اللهی همچنین افزود: در حال حاضر واکسن به میزان زیاد در کشور موجود است و از طرف دیگر تولید داخلی نیز در حال شتاب گرفتن است.

براساس گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقدس، وزیر بهداشت درباره زمزمه‌های شروع موج ششم کرونا در کشور هم گفت: برای موج ششم تمهیداتی همچون آماده‌باش بیمارستان‌ها، پرسنل و پرستاران انجام شده ‌و کمیته‌های علمی تخصصی هم در آمادگی هستند و امیدواریم با تجربیاتی که از قبل داریم و تزریق زیاد واکسن در موج ششم نگرانی نداشته باشیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین