چرا تحریم‌های آمریکا در تسلیم کردن ایران با شکست مواجه شد؟

گروه جهان الف،   4000717092

الخلیج الجدید در گزارشی نوشت که آمریکا با اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران تاکنون با شکست مواجه شده و جایگزین کردن طرحی برای متوقف کردن فعالیت‌های هسته‌ای ایران نیز ناکام خواهد ماند.

چرا تحریم‌های آمریکا در تسلیم کردن ایران با شکست مواجه شد؟

به گزارش الف به نقل از پایگاه خبری الخلیج الجدید، ایالات متحده آمریکا در دوراهی احیای برجام با جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته؛چراکه‌ مذاکرات دیپلماتیک در خصوص توافق هسته‌ای به طور فزاینده ای دشوار شده است. «جو بایدن » رئیس جمهور آمریکا اخیرا اعلام کرد که کابینه دموکرات‌ها با وجود وعده اخیر وی در تعهد به دیپلماسی در اولین سخنرانی خود در سازمان ملل متحد ، به دنبال «گزینه‌های دیگر» فراتر از دیپلماسی با ایران است.

پایگاه خبری الخلیج الجدید نوشت: با انتشار اخباری مبنی بر قصد همکاری دولت بایدن با چین برای کاهش واردات نفت ایران ، به نظر می‌رسد ایالات متحده زودهنگام اولین رویکرد دیپلماتیک را کنار می‌گذارد. اما بازگشت به تحریم‌ها منافع آمریکا را تامین نخواهد کرد.این رویکرد به احتمال زیاد بی نتیجه خواهد ماند؛چراکه ایران شیوه آمریکا را اسب تروا می‌داند.علاه بر این آمریکا از اولین توافق هسته‌ای چشم پوشی کرد و دیری نگذشت که سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به شهادت رساند.

پایگاه خبری مذکور تاکید کرد: تلاش آمریکا برای هدف قرار دادن یکی از راه‌های تجاری ایران، تنها سوء ظن ایران به سیاست حیله‌گرانه آمریکا را تشدید  و از بازگشت به مذاکرات هسته‌ای نیز جلوگیری می‌کند.بعید است چین که به نفت خام وارداتی متکی است، پل اقتصادی خود با ایران را خراب کند.چین همچنان از توافق ماه گذشته زیر دریایی آمریکا و استرالیا خشمگین است و تحت فشار آمریکا قرار نمی‌گیرد.همکاری آمریکا با چین  با توجه به توافقات اقتصادی اخیر میان چین و ایران و همچنین ورود ایران به سازمان همکاری شانگهای دور از امکان است.

در ادامه این گزارش آمده است: علاوه بر این اگر تهران  از مذاکرات دور شود یا طرفین نتوانند به توافق برسند ، افزایش محدودیت‌های اقتصادی و تحریم‌هایی آمریکا نباید جایگزینی یک طرح  «بی» به منظور عدم دستیابی ایران به سلاح اتمی شود؛چراکه این اقدام نمی‌تواند مانع توسعه تسلیحات هسته‌ای این کشور شود.

پایگاه خبری الخلیج الجدید در ادامه افزود: تحریم‌های اعمال شده علیه ایران باعث شد اورانیوم خود را غنی‌تر سازد. اهداف آمریکا از اعمال تحریم‌ها علیه ایران عمدتا جدا از توسعه هسته‌ای ایران است؛چراکه تقریبا در همه بخش‌های غیرنظامی نیز این تحریم‌ها اعمال شده است.

الخلیج الجدید نوشت: یکی از دلایل مهم موفقیت ایران در سیاست‌های منطقه‌ایش، استفاده‌ی از نیروهای نیابتی برای تحمیل خواسته‌هایش به آمریکا و بالا بردن هزینه‌ی ماجراجویی‌های آمریکایی‌ها در خاورمیانه است،تاجایی که می‌بینیم تحریم‌ها نیروهای نیابتی ایران را مختل نکرده و جمهوری اسلامی ایران به ارسال سوخت به حزب‌الله لبنان از طریق سوریه ادامه می‌دهد و و هیچ‌گونه اختلالی در فعالیت‌های نظامی منطقه‌ای آن به وجود نیامده است.

این پایگاه خبری اعلام کرد: یکی دیگر از اهداف کمپین تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران  ایجاد درد  و رنج کافی برای ملت این کشور برای قیام علیه حکومت خود است و اما این اقدام آمریکا نتیجه‌ای نداشته است. ... ایالات متحده نمی‌تواند از تحریم‌ها برای تأثیرگذاری بر وضعیت داخل ایران استفاده کند. رویکرد دولت‌ آمریکا در قبال ایران، اعتبار واشنگتن را در زمینه وضعیت حقوق بشر تضعیف می‌کند وهمچنین مانع از فعالیت‌های سازمان‌های غیردولتی در ایران می‌شود.

الخلیج الجدید افزود: تحریم‌ها همچنین یک بمب ساعتی هستند و استفاده بیش از حد از آنها نفوذ ایالات متحده را تضعیف می‌کند. در مقابل ، ایران توانسته است وابستگی به نفت را کاهش دهد و تنوع اقتصادی را اتخاذ کند و صنعت داخلی خود را در اولویت قرار دهد. ایران از 30 سال تحریم متناوب درس گرفته و می‌داند آمریکا در هر زمانی دشمن ایران بوده و به دنبال نفوذ و ایجاد خرابی‌ها در این کشور است . بدین ترتیب ملت ایران نیز این امر را به وضوح می‌دانند و خود را با این واقعیت تطبیق می‌دهند.

در ادامه این گزارش آمده است: آمریکا باید سیاست خود را در قبال ایران تغییر دهد؛چرا که اتخاذ این رویکرد به نفعش نخواهد بود و آن ها توانایی مقابله با ایران و نیروهای نیابتی‌اش ندارد. واشنگتن به جای دوبرابر کردن تحریم‌هایی علیه ایران که تاکنون ناکارآمد بوده، باید به این تحریم‌ها پایان دهد و این اولین حرکت برای موفق بودن مذاکرات وین خواهد بود.

 

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  19. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  20. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  21. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  22. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  23. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین