اتحادیه اروپا: ایران هر چه زودتر مذاکرات وین را از سر بگیرد

گروه جهان الف،   4000631103

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیدار با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در نیویورک، از تهران بازگشت به مذاکرات وین را خواستار شده است.

اتحادیه اروپا: ایران هر چه زودتر مذاکرات وین را از سر بگیرد

به گزارش فارس، در شرایطی که بدعهدی و عدم پایبندی طرف‌های غربی توافق برجام ادامه دارد، اتحادیه اروپا از ایران خواسته که هر چه زودتر، مذاکرات وین را از سربگیرد.

منابع رسانه‌ای روز چهارشنبه (امروز) خبر دادند، اتحادیه اروپا درباره مذاکرات وین و همچنین روابط و همکاری‌های ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اظهارنظر کرده است.

بنا بر بیانیه‌ای که دفتر جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا منتشر کرد، او در دیدار با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران از تهران خواست که مذاکرات وین درباره توافق هسته‌ای را در اسرع وقت از سر بگیرد.

در بیانیه آمده است: «تمرکز  بحث روی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بود. نماینده عالی (جوزپ بورل) بر لزوم همکاری کامل (ایران) با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی جهت حل مسائل برجسته تاکید  و نگرانی خود را درباره مسیر کلی برنامه هسته‌ای ایران اعلام کرد».

بنا بر اعلام دفتر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، بورل «به عنوان هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام بار دیگر بر اهمیت بالای از سرگیری سریع مذاکرات وین برای بازگرداندن مجدد برجام به اجرای کامل تاکید کرد. وزیر امور خارجه ایران درباره تمایل به از سرگیری مذاکرات در زمانی کوتاه (به بورل) اطمینان داد».

طبق این بیانیه، جوزپ بورل و حسین امیرعبداللهیان همکاری‌های دوجانبه ایران و اتحادیه اروپا از جمله در مورد تغییرات اقلیمی، تجارت، امنیت و مهاجرت را مورد بحث قرار دادند و به مسائل حقوق بشر هم پرداختند.

به گفته دفتر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، امیرعبداللهیان در مورد افغانستان به تعداد بالای پناهجویان افغانستانی در ایران اشاره  و جوزپ بورل بر تمایل اتحادیه اروپا برای مشارکت فعال با شرکای منطقه‌ای برای رسیدگی به چالش‌های شرایط کنونی افغانستان تاکید کرد.

در ادامه بیانیه آمده است: «هر دو (بورل و امیر عبداللهیان) در مورد علاقه به همکاری برای جلوگیری از تهدیدهای ثبات منطقه توافق کردند».

درخواست اتحادیه اروپا از ایران برای بازگشت به مذاکرات وین در شرایطی مطرح شده  که مقام‌های این اتحادیه طی ماه‌های اخیر اشاره‌ای به تداوم بدعهدی و عدم پایبندی کشورهای اروپایی عضو برجام به این توافق نکرده‌اند و فقط توپ را به زمین ایران انداخته‌اند.

پیشتر در خبرها آمده بود که حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اعلام این‌که دولت سیزدهم مذاکرات  را از سر می‌گیرد، تصریح کرد: دولت جدید در حال مرور و مطالعه پرونده مذاکرات انجام شده است. نه اتلاف وقت می‌کند، نه رفتار غیر سازنده آمریکا را می‌پذیرد و نه کشور را معطل وعده‌های توخالی سابقه‌دار خواهد کرد.

 سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز گذشته گفته بود:  برجام و گفتگوهای وین یکی از موضوعات اصلی ملاقات‌های دوجانبه با آقای بورل  و وزرای خارجه حاضر از ۴+۱ خواهد بود اما نه برنامه‌ای برای جلسه وزرای خارجه ایران و ۱+۴ از قبل تنظیم شده است و نه اینکه بر اساس اطلاع ما همه وزرای خارجه ۴+۱ در نیویورک حاضر هستند

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین