درباره غائله های  لواسانی و خیابانی…

حسین رجائی، گروه سیاسی الف،   4000624002 ۵۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۸ تکراری یا غیرقابل انتشار
درباره غائله های  لواسانی و خیابانی…

می دانیم که از میانه ویرانه اقدامات و رویکردهای دولت گذشته، نسل جدید عدالتخواهی در کشور به پا خاست و با تقویت جریان عدالتخواهی در کشور، حساسیت های اجتماعی هم بر روی این حوزه افزایش یافت.

اکنون به لطف خدا در مرحله ای هستیم که هم در هر سه قوه کشور و هم در نهادهای انقلابی و حاکمیتی، کسانی بر سر کار هستند که عدالتخواهی از مهمترین شعارهای ایشان است. تبعاً وقتی شما شعاری می دهید، نگاه اجتماع و مخالفانتان بیش از همه بر روی آن بخش از عملکردتان متمرکز می شود.  

آخرین حلقه از این حساسیت ها و جنجال های بوجود آمده موضوع "امام جمعه لواسان" و "استاندار منصوب سیستان و بلوچستان" است.

دعوای اول بر سر تغییر و دعوای دوم بر سر بکارگیری، اما هر دو در موضوع عدالتخواهی. مطابق هر موضوع بحث برانگیز در کشور، اکثریت جامعه به دو گروه اصلی تقسیم شده اند: تخریب کنندگان و تطهیرکنندگان، سیاه نمایان و سفید باوران. باز هم اکثر رسانه ها و سیاستمداران سعی در رشد دادن اذهان اجتماعی ندارند، تلاشی برای تبیین پیچیدگی مسائل سیاسی و اجتماعی نمی کنند. باز منافع حزبی و سیاسی ارجح است. پس یا باید همه چیز را سیاه، یا همه چیز را سفید جلوه بدهند.  

اجازه می خواهم برخلاف جریان غالب سیاسی و رسانه ای در کشور، از زاویه ای جدید، نکاتی را متذکر شوم:

    1-    ما هرگز به همه اطلاعات دسترسی نداریم. هرقدر هوشمندی پایین تر و تعصب بالاتری داشته باشیم، سریعتر تسلیم اولین اطلاعات دریافتی شده و پیشداوری و موضع گیری را آغاز می کنیم. کسانی که ذهن متعصب و قضاوت زده ای دارند، آماده حمله نشسته اند. مترصد هستند اولین اطلاعاتی که تأیید کننده باورهای ذهنی ایشان است از راه برسد تا فریادِ «دیدید، دیدید من راست میگفتم»شان بلند شود. اما حقیقت اینست که اخبار اولیه، خیلی از مواقع نشان دهنده حقیقت نیستند. اگر از اساس دروغ نباشند! شاید بتوانند فقط بخشی از حقیقت را به ما نشان بدهند. پس اولین وظیفه انسان های هوشمند و منصف، تحقیق و بررسی بیشتر یا صبر کردن برای دریافت اطلاعات افزونتر است.  

  2-    اذهان ، خام و ساده، یا جزئی نگر و یا کلی نگر هستند. همانگونه که نمی‌توانند نگاه خاکستری به پدیده های سیاسی و اجتماعی داشته باشند، نمی توانند به صورت همزمان به جزییات و کلیات مسائل توجه کرده و یک تصویر فراگیر و جامع تر در مورد آن ها در ذهن خویش برسازند. 

به دو قضیه صدرالاشاره نگاه کنید. امام جمعه لواسان و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ادعاهایی کاملا متضاد دارند. چگونه ما می توانیم سریع و بدون تأمل، یکی از این دو ادعا را به عنوان حقیقت قبول کنیم!؟ اصلا شاید حقیقت تلفیقی از ادعاهای یاد شده به علاوه خیلی از مسائلی است که ما هنوز نمی دانیم (که اغلب مواقع هم اینگونه است). پس چگونه به خود حق میدهیم که طرفین ماجرا را سفید یا سیاه مطلق نشان دهیم!؟ 

البته اینجا حاکمیت هم وظیفه دارد. "شفافیت" همین جاها به فریاد میرسد. دستگاه ها و نهادهای حاکمیتی باید تا حد ممکن، مردم را محرم بدانند و آن ها را در جریان امور قرار دهند. کسانی که اطلاعات را مخفی می کنند و همه چیز را پشت پرده می خواهند، نمی توانند انتظار قضاوت درست از سوی جامعه داشته باشند. وظیفه حکومت است که تا حد ممکن مردم را اقناع کرده و روشنگری نماید. اگر به دلایل اخلاقی، فقهی، حقوقی یا امنیتی، افشای اطلاعات برای عموم ممکن نیست، لااقل باید نسبت به آگاهی بخشی به رسانه ها و افراد ذی نفوذ و تاثیرگذار در جامعه مبادرت نماید. در فقره اخیر، حامیان اقدام شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اینگونه تبلیغ می کنند که ملاحظاتی سبب شده که شورا همه مسائل را نگوید. خب، سوال اینجاست که چرا شورا این ناگفته ها را (که گویا خیلی ها می دانند)، با مدیران رسانه هایی چون شبکه افق (برنامه جهان آرا) و رجانیوز در میان نگذاشته است!؟

هنوز از یاد نبرده ایم که در ماجرای هواپیمای اوکراینی، تا لحظه آخر حتی رسانه ملی و روزنامه کیهان و برخی خبرگزاری‌های وابسته به مراکز نظامی هم در بی خبری نگاه داشته شده بودند. به دو موضوع جنجالی قبلی در کشور یعنی مسئله "واکسن" و "زندان اوین"، توجه کنید. موضوع واکسن یک نمونه منفی از نوع برخورد رسانه ای دستگاه های مسئول با مباحث روز و موضوع زندان اوین یک الگوی بسیار مثبت در این حوزه است. خلاصه آنکه وقتی شما یک امام جمعه را که در موضوع عدالتخواهی در سطح کشور مطرح است با این استدلال که فعالیت های فرهنگی اش در روستاهای حاشیه لواسان ضعیف بوده! کنار میگذارید، نباید انتظار داشته باشید که جامعه قضاوت درستی داشته باشد. آن هم جامعه ای که بعضا ائمه جمعه کم تحرکی را می‌بیند که سالهاست بر مسند کار هستند.

حالا به موضوع استاندار جدید سیستان و بلوچستان عنایت کنید. فعالان سیاسی به سه گروه تقسیم شده اند: عده ای فریاد میزنند که: دیدید گفتیم همه ادعاهای عدالتخواهی این دولت انقلابی دروغ است. دسته دوم بر سر می زنند که: ای وای! این دولت هم که مثل قبلی ها از آب درآمد و گروه سوم هم شکوه می کنند که این دروغ ها، پروپاگاندای رسانه‌های خودفروخته و مخالف است. 

به نظر میرسد هر سه گروه ره به خطا میبرند. چه آنها که فکر میکنند با تخریب این دولت جوان که رویکردهای جدیدی در پیش گرفته، دارند به خود و مملکت خود کمک میکنند. چه آنها که زود تحت تأثیر قرار گرفته و وامیدهند و چه آنهایی که فکر میکنند با سفیدسازی و مقدس سازی دولت انقلابی، دارند به دولت و انقلاب خدمت میکنند. پر واضح است که دولت جدیدی بر سر کار آمده که طرحی نو درانداخته است. این را باید بخاطر آینده خود و فرزندانمان هم که شده، پاس بداریم. اما هیچ دولتی معصوم نیست که اشتباه نکند. دلسوزان دانا، با محبت و بدون سیاه نمایی، اشتباهات را تذکر میدهند و دوستان نادان، سعی میکنند بر همه خطاها سرپوش بگذارند. با ضربه زدن به اصول و مبانی و ماست مالی سوابقی چون حقوق نجومی، مدیریت ضعیف و حمایت از رانت و انحصار و ...، نه امید به جامعه تزریق شده و نه به دولت کمکی میشود. مومن آینه مومن است. بین سیاه نمایی و سفیدسازی راه سومی هم وجود دارد. رشد دادن جامعه با تبیین پیچیدگی مسائل و با تشویق به خاکستری دیدن پدیده ها. اصحاب سیاست و رسانه تا کی میخواهند برای منافع زودگذر سیاسی، به بلوغ اجتماعی ضربه بزنند!؟ 

اگر "انصاف" داشته باشیم خود به خود خیلی چیزها حل میشود. همه ما به خوبی آگاهیم که وضعیت رانت و انحصار و حقوق های نجومی و میزان مردمی بودن و توجه به اقشار ضعیف و ... در دولت قبل به چه صورت بوده است. انصاف نیست اگر دولتی با رویکردهای خیلی بهتر بر سر کار آمده، قدرناشناس باشیم و سیاه نمایی کنیم کما اینکه انصاف نیست اگر خصلتی را در دولت قبل نکوهش میکردیم، اکنون آن را سفیدسازی نماییم. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۲۰۰۳۱۷۰۹:۱۱:۳۵ ۱۴۰۰/۶/۲۴
واقعیات و حقایق یا سیاه هستند یا سفید. نباید انتظار داشته باشید دوربین دودی جوشکاری به صورت زده تا تصویر مبهمی از آنها را ببینیم.
ناشناس۲۲۰۰۳۶۸۰۹:۴۳:۳۶ ۱۴۰۰/۶/۲۴
هدف جماعتی زدن عینک جوشکاری به صورت مردم است.
ناشناس۲۲۰۰۵۲۶۱۱:۳۸:۲۸ ۱۴۰۰/۶/۲۴
انتقاد از بسیاری از انتصابات در دولت آقای رییسی به جا و در خور تامل است. به عنوان مثال، شخصی که با صحبتها و محاسبات غلط زیر مجموعه اش در مورد تولید واکسن باید مورد پرسش قرار گیرد. نه اینکه به پست و مقام بالاتری ارتقا یابد.
ناشناس۲۲۰۰۶۲۴۱۲:۳۵:۲۴ ۱۴۰۰/۶/۲۴
الحمد لله اصلاحات در این زمینه مثقال ذره ای هم متهم نیست!
mostafa.kamali95@yahoo.com۲۲۰۰۷۶۸۱۴:۰۱:۵۲ ۱۴۰۰/۶/۲۴
دولت انقلاب کل باستی هیلز را ملی اعلام کند و آنها که واقعا حقی دارند در محل های دیگر به آنها زمین و هزینه بدهد و از منطقه باستی هیلزبرای مراکز خدمات عمومی استفاده شود
ناشناس۲۲۰۰۶۳۱۱۲:۴۰:۰۵ ۱۴۰۰/۶/۲۴
مالکان باستیل هیلز چه کسانی هستند
ناشناس۲۲۰۱۳۰۷۲۱:۴۸:۲۵ ۱۴۰۰/۶/۲۴
معمولا هر فرد یا گروهی خصوصیات خوب دارد خصوصیات بد هم دارد. سیاه مطلق نیست سفید مطلق هم نیست.
ناشناس۲۲۰۰۳۲۰۰۹:۱۳:۰۴ ۱۴۰۰/۶/۲۴
استاندار ویژه نجومی سیستان
ناشناس۲۲۰۰۳۷۱۰۹:۴۸:۵۶ ۱۴۰۰/۶/۲۴
بستگی داره نجومی اش کدوم طرفی باشه
ناشناس۲۲۰۰۵۱۰۱۱:۲۹:۰۷ ۱۴۰۰/۶/۲۴
اگر روزی برسد که همه باور کنیم ( ویژه ، نجومی ، ..... ) بودن متعلق به هر طرفی که باشد ویران کننده است آن وقت به عدالت نزدیک شده ایم
آریابان۲۲۰۰۷۴۵۱۳:۴۹:۲۷ ۱۴۰۰/۶/۲۴
شاه مردان علی که دلباخته مظاهر والای انسانی او بوده و هستیم و برخی !!!!!!! ها هم دایما شعارش ورد زبانشونه ، ذوالفقارش یک لبه داشت برای قطع کردن "ناحق" ؛ نباید این چنین باشد که همگی برابرند ولی بعضی ها برابر تر !!!!!!!
ناشناس۲۲۰۰۳۲۱۰۹:۱۴:۱۳ ۱۴۰۰/۶/۲۴
هر چیز برای زمان خودش این امام جمعه محترم دوست داشتنی هم برای زمان خودش خوب بود الان دیگه به کار نمیاد چون همه افراد مورد نظر ……
ناشناس۲۲۰۰۴۴۰۱۰:۳۳:۵۹ ۱۴۰۰/۶/۲۴
بهمن ماه 98 آقای لواسانی در گفتگو با شبکه افق لواسانی تصریح کرد: بنده تا دو سال گذشته تحفظ داشتم و تلاش می‌کردم در پشت پرده و با ارتباطاتی که با مسئولان برقرار می‌شود قضیه را پیگیری کنم اما دیدم عملاً نتیجه نمی‌گیریم. بنابراین بهترین بود که مطالب با مردم در میان گذاشته شود تا در جریان آن قرار بگیرند. برخی می گویند این مطالب گذشته است و چیزی که گذشته است دیگر لازم نیست مطرح شود و باید به آینده فکر کنیم البته برخی انتقاد داشته و دارند. اینها می‌گویند شما با این کار موجب سیاه‌نمایی می‌شوید وی افزود: می‌گویند مباحثی که مطرح می‌کنید در جامعه ناامیدی ایجاد می‌کند اما ما باید بگوییم امید ایجاد می‌کند چرا که ریل گذاری نظام ما بر پایه عدالت است.
ناشناس۲۲۰۰۳۲۲۰۹:۱۵:۲۷ ۱۴۰۰/۶/۲۴
الحمدالله خداوند به همه عقل و قدرت تجزیه و تحلیل داده است. برای دست یابی به حقایق تنها باید چند دکمه را بر روی دکمه های کی برد فشار داد.
ناشناس۲۲۰۰۳۶۴۰۹:۴۱:۳۱ ۱۴۰۰/۶/۲۴
معلوم است چقدر هم سطح بالایی از شناخت درست وجود دارد!!!!!!!!
ناشناس۲۲۰۰۳۲۴۰۹:۱۶:۱۶ ۱۴۰۰/۶/۲۴
همه چیز خود به خود حل می شود بله این درست ترین حرف در جهان است، چون زمان می گذرد و موضوع مشمول مرور زمان می گردد بنابراین خود به خود حل می شود یعنی فراموش می شود و ارزش پیگیری را از دست می دهد.
ناشناس۲۲۰۰۳۲۷۰۹:۱۷:۵۰ ۱۴۰۰/۶/۲۴
امام جمعه لواسان در مصاحبه ای اعلام کرده که من را ناخواسته بر کنار کرده اند. ظاهرا این موضوع ربط به افشاگری های ایشان از باستی هیلز لواسان داشته است.
ناشناس۲۲۰۰۴۲۷۱۰:۲۸:۲۰ ۱۴۰۰/۶/۲۴
ویلاهای باستی هیلز متعلق به کی است؟
ناشناس۲۲۰۰۴۶۲۱۰:۴۶:۴۱ ۱۴۰۰/۶/۲۴
غارتگران بیت المال
ناشناس۲۲۰۰۹۳۰۱۵:۴۸:۰۶ ۱۴۰۰/۶/۲۴
الحمدالله برکناری ایشان هم در دولت روحانی نبوده الان انجام شده .
ناشناس۲۲۰۰۳۳۲۰۹:۱۹:۰۳ ۱۴۰۰/۶/۲۴
با مدیران نجومی نمیتوان شعار عدالت ورزی داد
ناشناس۲۲۰۰۳۳۴۰۹:۲۰:۳۰ ۱۴۰۰/۶/۲۴
استاندار ویژه با حقوق ۸۰ میلیونی رو با یه استاندار مخصوص با حقوق ۲۰ میلیونی تعویض کنید لطفا در صورت امکان علی برکت الله
ناشناس۲۲۰۰۶۰۲۱۲:۲۱:۴۲ ۱۴۰۰/۶/۲۴
همین امروز، وزارت کشور اعلام کرد دریافتی وی مطابق قانون بوده است یعنی بقیه مدیران ارشد هم چنین هستند. ماهانه 26 تومان بابت اضافه کاری و مأموریت و کارانه و 38 تومان هم حقوق جمعاً 2500 دلار یا دو سوم حداقل حقوق کارمندان وطنی امارات
ناشناس۲۲۰۰۷۶۴۱۳:۵۹:۴۴ ۱۴۰۰/۶/۲۴
حقوق و درآمد بقیه مردم هم مثل اماراتی هاست یا مثل موزامبیک و بنگلادشه ؟
ناشناس۲۲۰۰۸۴۵۱۵:۰۰:۱۶ ۱۴۰۰/۶/۲۴
لطفا حقوق ما کارگرا رو هم با دلار حساب کنید.
ناشناس۲۲۰۰۹۵۷۱۶:۰۸:۴۰ ۱۴۰۰/۶/۲۴
پاسخ شما و 2200764 من و شما با ماهی سه میلیون اگر در خانواده دو سه بچه ی ابتدایی و یک دانشگاهی داشته باشیم آیا عدالت است که به همه یک میزان هزینه کنیم؟ اگر به نخبگان حقوق متناسب با جوامع پیشرفته داده نشود همه مهاجرت می‌کنند.
ناشناس۲۲۰۰۹۳۲۱۵:۵۰:۱۴ ۱۴۰۰/۶/۲۴
یادتونه در دوره روحانی سر چند‌حقوق نجومی چه قشقرقی راه انداختن الان همونا دارن تو جیه می کنن !!
ناشناس۲۲۰۰۳۳۵۰۹:۲۱:۰۵ ۱۴۰۰/۶/۲۴
حقیقت این است: 400-500 نفر که پست های حساس را بین خود دست به دست کرده و از این شاخه به آن شاخه می پرند. در جاهایی که خالی است، اعیان و انصار خود را به کار می گمارند.
ناشناس۲۲۰۰۳۴۵۰۹:۲۸:۲۴ ۱۴۰۰/۶/۲۴
این بود استاندار ویژه استاندار ویژه سیستان و بلوچستان ؟!!!
ناشناس۲۲۰۰۳۴۷۰۹:۳۱:۰۱ ۱۴۰۰/۶/۲۴
مقاله‌ی «نسبتاً» خوب و منصفانه‌ای بود...
ناشناس۲۲۰۰۹۱۷۱۵:۳۸:۴۶ ۱۴۰۰/۶/۲۴
خب،این نگارنده محترم برا تنویر افکار عمومی و شفاف سازی پیشقدم بشن و اگه میتونن همین مورد امام جمعه محترم لواسان رو صفر تا صد پیگیری کنن و به مردم کامل اطلاع بدن تا پیگیری موارد بعد.و گرنه این جور مقاله دادن و باز توپ تو زمین مردم بیچاره انداختن که هنر نیست
ناشناس۲۲۰۰۳۵۷۰۹:۳۶:۵۶ ۱۴۰۰/۶/۲۴
در حالت کلی میزان حق معیاری بر عملکرد یک شخص نیست
ناشناس۲۲۰۰۳۵۹۰۹:۳۷:۱۹ ۱۴۰۰/۶/۲۴
احسنت مقاله خوبی بود. از الف بعید بود.
ناشناس۲۲۰۰۳۷۶۰۹:۵۱:۲۶ ۱۴۰۰/۶/۲۴
اتفاقا تنها موضوع مهم مملکتی قدیس سازی است مثل قصه احمدی نژاد
ناشناس۲۲۰۰۳۸۰۰۹:۵۷:۲۸ ۱۴۰۰/۶/۲۴
ملاک ما برای قضاوت، باید عمل وفعلِ افراد یا دولت ها باشد. فعل غلط را محکوم کنیم چه در این دولت چه در دولت دیگر. به کارگیری مدیرنجومی بگیر آن هم برای یک استان محروم، غلط و محکوم است. این کار غلط را به شدت محکوم کنیم ولی با یک عمل غلط کل دولت را سیاه نمایی نکنیم. در مورد افراد هم اینگونه باید باشد. اگر کسی پیش ما غیبت کرد، عمل او را تقبیح کنیم ولی لزومی ندارد که او را شخصیت فاسدی نشان دهیم.
ناشناس۲۲۰۰۴۱۴۱۰:۲۰:۵۵ ۱۴۰۰/۶/۲۴
آقای رجایی من کلمه ای از مقاله پر از تناقض شما متوجه نشدم. چهار بار خوندم ولی نمی‌دونم شما اصلا منظورتان چیست. فکر کنم اول از خودتان شروع کنید برای روشنگری تا بقیه مسایل.
ناشناس۲۲۰۰۴۳۸۱۰:۳۳:۴۸ ۱۴۰۰/۶/۲۴
این امام جمعه که امده و گفته برخی از ویلاها در لواسان برای خودی هاست و کسی نمی تواند به انها ایراد بگیرد شده غائله. نویسنده محترم شاید مردم در گیر و دار معیشت افتاده باشند و حال تجزیه و تحلیل را ندارند ولی قالب مردم این طور که شما فکر می کنی هم نیستند .
ناشناس۲۲۰۰۴۸۲۱۱:۰۵:۴۴ ۱۴۰۰/۶/۲۴
اسثنا باتوجیه بدتر ان خشت اول تا ثریا را کج میکن اشتباه را با شجاعت بهتر است پذیرفت واصلاح کردسقف برای عدم توجیه بوده چقدر ازاین مدیران دور زن قانون ضربه خورده ایم مجموعه جدید که مشعل امید مردم است را لکه دار نکنیم
سعید۲۲۰۰۴۸۳۱۱:۰۷:۵۸ ۱۴۰۰/۶/۲۴
موضوع خوبی بود با متنی بسیار ضعیف
ناشناس۲۲۰۰۴۹۱۱۱:۱۳:۰۷ ۱۴۰۰/۶/۲۴
جناب رجایی لطف کنید اول عدالت را تعریف کنید سپس به مزایای آن بپردازید عدالت از نظر افراد بر حسب منافع فردی و گروهی تعریف میشه و ممکن است عدالت از نظر فردی برای دیگری عین ظلم باشد چون بشر معصوم نیست
ناشناس۲۲۰۰۵۰۴۱۱:۲۴:۰۲ ۱۴۰۰/۶/۲۴
آقای رجائی به جای مقاله ای طولانی که در آن یکی به نعل می زنید و یکی هم به میخ ، بهتر بود می گفتید 《 باید به فهم و شعور مردمی که با رای آنها به قدرت رسیده اید احترام بگذارید و آنها را مَحرم بدانید 》 .
بازنشسته۲۲۰۰۵۱۳۱۱:۳۰:۲۸ ۱۴۰۰/۶/۲۴
به انتخاب استاندار سیستان بلوچستان ایراد گرفتند.من ایشان را نمیشناسم و توانائیش را نمیدانم.تشخیص این مهم بعهده مسئولان. ولی اینکه میگویند" نجومی بگیر" ایراد بنی اسرائیلی است. به نظرم اگر مدیری آنچنان تواناست و کار میکند که مردم میخواهند.باید بتواند آنطور زندگی کند که خودش میخواهد. اگر زندگیش را وقف جامعه کرده تصمیمهای درست میگیرد و اختلاس نمیکند و از اختلاس جلوگیری میکند. پس باید زندگیش تامین باشد. چرا توقع داریم که یکی مدیر خوبی باشد کار مردم را خوب اداره کند و به زندگی خودش را خوب اداره نکند و زندگی فقیرانه ای داشته باشد.
باهر۲۲۰۰۵۷۶۱۲:۰۹:۴۵ ۱۴۰۰/۶/۲۴
باندهای قدرت و ثروت اقاها و اقازاده ها و فامیلهای وابسته وبا ایل و تبارشان درهرزمان و درهرمکان هرکس را که بخواهند به اوج عزت میرسانند و یا به حضیض ذلت میرسانند
بازنشسته۲۲۰۰۵۹۶۱۲:۱۸:۵۰ ۱۴۰۰/۶/۲۴
اگه نجومی بگیر ورانت خوار طرف خودمون بودزیاد اشکالی نداره واسلام وانقلاب درخطرنیست
ناشناس۲۲۰۰۶۱۰۱۲:۲۶:۰۹ ۱۴۰۰/۶/۲۴
بخشي از حقيقت آن چيزي كه در آغاز مطرح مي شود ممكن بخش كوچكي از آن باشدبه علت كمبود اطلاعات باشد
ناشناس۲۲۰۰۶۲۳۱۲:۳۳:۳۱ ۱۴۰۰/۶/۲۴
نخستین وظیفه مردم، نظارت بر عملکرد مسئولین است. ملت زنده پرچم مسئولیت را به دست افراد امین و کارآمد می دهد. "ان الله یامرکم ان تودوالامانات الی اهلها" ملت زنده از دوام حکومت پاسداری می کند و مانع بدنام شدن و به بیراهه رفتن جامعه می‌شود.
ناشناس۲۲۰۰۶۴۲۱۲:۴۶:۵۵ ۱۴۰۰/۶/۲۴
در ابتدا ضمن تشکر باید خواهش کنم کلمه طبعاً را که به اشتباه املائی تبعاً نوشته شده اصلاح بفرمائید . و اما مشکلی که فرمودیدفقط و فقط در یک صورت حل میشود و آن اینکه اولاً قانون اساسی اصلاح شود و دوم اینکه قانون صرف جای مصلحت اندیشی افراد و گروهها را بگیرد و همه به معنی واقع در برابر قانون یکسان بشوند .
ناشناس۲۲۰۰۹۱۹۱۵:۴۱:۱۱ ۱۴۰۰/۶/۲۴
لطفا مواظب سیاه نمایی حتی نسبت به دولت قبل هم باشیم
ناشناس۲۲۰۰۹۲۷۱۵:۴۶:۴۸ ۱۴۰۰/۶/۲۴
الان خود نویسنده این مطلب دولت قبل را کلاً محکوم کرد وشست وگذاشت کنار بعد می گوید بدون سند قضاوت نکنید!!! آقا این که دروغ نیست که تا دولت روحانی سر کار بود این امام جمعه هم بود چه شد که الان باید برود ؟!!
ناشناس۲۲۰۰۹۴۰۱۵:۵۵:۵۶ ۱۴۰۰/۶/۲۴
جناب رجایی قائله املاک نجومی احیانا در نظرات شما نمی گنجد چون در نوشته تان اسمی از آن نبردید.
م. فرزانه۲۲۰۰۹۵۵۱۶:۰۶:۳۸ ۱۴۰۰/۶/۲۴
«اکنون به لطف خدا در مرحله ای هستیم که هم در هر سه قوه کشور و هم در نهادهای انقلابی و حاکمیتی، کسانی بر سر کار هستند که عدالتخواهی از مهمترین شعارهای ایشان است». فکر نمیکنید که همین قضاوت عجولانه و نتیجه گیری جانبدارانه شما در تضاد با معنی مقاله تان است؟ حداقل خودتان معنی مقاله تان را در مقاله خودتان رعایت کنید!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین