درد دل مردم| فساد را به کجا گزارش کنیم؟/ چرا واکسن دز دوم نیست؟!/ افزایش حق بیمه کارگران نانوایی

  4000614053
درد دل مردم| فساد را به کجا گزارش کنیم؟/ چرا واکسن دز دوم نیست؟!/ افزایش حق بیمه کارگران نانوایی

مدتی است که در بخش «‌درددل مردم» پنجره‌ای به سوی شما گشوده‌ایم تا مشکلات خود را با ما در میان بگذارید. بدیهی است در بسیاری از موارد مطرح شده امکان قضاوت برای الف وجود ندارد. به همین دلیل در انتظار پاسخ مسئولان و دستگاههای مربوطه خواهیم بود که در همین بخش منتشر خواهد شد.

شما می توانید مسایل و مشکلات خود را در بخش کامنت‌های ذیل همین مطلب ارسال کنید. این مطلب هر روز با پیام های شما بروز خواهد شد.


چند نکته :
۱- مطالب حتی المقدور کوتاه و بدون حاشیه روی نوشته و به موضوع اصلی مورد نظر پرداخته شود. در نوشتن دقت کنید مطالب، مفهوم و روشن بیان شوند.
۲- فقط مشکل و مساله خود را مطرح و از اظهار نظر یا ابراز همدردی خودداری کنید. 
۳- در صورتی که مطلب نیازمند الصاق تصویری از مدارک بود حتما به پیوست ارسال گردد.
۴- در مواردی ممکن است دستگاه مربوطه نیازمند ارتباط با نویسنده مطلب باشد در صورت تمایل نام و نام خانوادگی و شماره ای برای تماس اعلام نمایید.
۵- به مشکلات مطرح شده قبلی در این صفحه پاسخ ندهید و مشکل خود را نیز به صورت مستقل از آن ها بنویسید.
۶-بدیهی است پیامهای حاوی توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نخواهد شد.

                                                                     ********************************

16 شهریور ماه

 

  • سلام جناب اژه ای فرمودید پیامک رو مطالعه می کنید 
    لطفا این رنجنامه رو مطالعه کنید بنده با شرکتی در بابلسر مازندران به مشکل خوردم و اموال بنده از خودرو تراکتور که سند قطعی  دارم رو مخفی کردن و دو بار شکایت کردم ولی دادگاه بابلسر انچنان زر خرید ایشان شدن که بهتر دادگستری شعبه بابلسر را به نام بکتاش نامگذادی کنید خواهشمندم لطف کنید بفرمایید چگونه به شما مراجعه کنم لطف کنید

شماره این شهروند گرامی در الف محفوظ است

  • سلام جدیداً اداره مالیات حق بیمه کارگران نانوایی را از ۵۰۰ هزار تومن در ماه افزایش داده در واقع سهم دولت از پرداخت حق بیمه کارگران را حذف کرده و از ماه آینده هر کارگری باید بالای یک میلیون تومان حق بیمه بده که در واقع همان حق بیمه آزاد هست دولت طنز دولت ۵۰۰ هزار تومان از حق خودش را طبق قانونی که حذف کرده است حدوداً بیش از ۵۰۰۰۰ نانوایی در کل کشور هستند که اگر هرکدام از آن ها صدا کارگر داشته باشند ۱۵۰ هزار کارگر باید ۵۰۰ هزار تومان از ماه آینده اضافه پرداخت کند این همه سرمایه و پول برای قدرت گرفتن دولت هاست گزارشی در این مورد تهیه کنید

 

  • بنده 45 روز قبل میباید دوز دوم اسوپتنیک را میزدم هنوز نزدم  چرا درست برنامه ریزی نکردید کی باید پاسخ بدهد ؟ هیچکس ،،وقتی تبلیغات واکسن توتلویزیون میشه آدم فکر میکنند ما برترین کشور در واکسن هستیم!

 

  • دختر بنده دانشجوی ترم آخر ارشد است 1 ماه قبل گفتن ثبت نام کن اس ام اس میاد هنوز منتظریم . 100 بار به دانشگاه علوم تحقیقات خواستیم زنگ بزنیم  تا تعیین تکلیف کنند .شما تلاش کن ببین کسی اصلا گوشی را بر میداره که بخواهند پاسخگو  هم باشند ؟؟

 

  • اقا یا خانم محترمی که از تحصیلات رایگان استفاده کرده اید و درس خوانده اید، دولت برای حقوق اساتید، آب و برق و گاز دانشگاه ها، هزینه کارمندان و نیروهای خدماتی و ..... هزینه صرف کرده است تا جنابعالی رایگان درس بخوانید. در قبال آن از شما می خواهد در کشور خود بمانید و خدمت کنید. همین!
    حالا شما می خواهید مدرک خودتان را آزاد کنید و تشریف ببرید ان ور آب. خوب، هزینه ی مردم ایران را پرداخت کنید و بعد هرجا خواستید بروید.
    همه همینکار را می کنند. خیلی هم به حق و درست است. و اصلا هم نباید این قانون حذف بشود.

 

  • با عرض ادب وارادت 
    بنده واقعا سردرگم هستم که به کجا باید گزارش فسادهای میلیاردی داد اما آمادگی دارم که مدارک ومستندات را دراختیار نهادها بگذارم و اینجا یک سرنخ از یک شرکت پیمانکاری که با ارتباط و زدوبند تکمیل حدود ۵۰۰ واحدمسکن مهر را به دست گرفته که متاسفانه به بهانه تکمیل این واحدها اقدام به گرفتن حواله حدود ۱۵۰ میلیاردتومن آهن ومیلگرد و حتی سیمان دولتی نموده واین اقلام را باقیمت دو وحتی سه برابر در بازار آزاد به فروش رسانده و حتی بدون تکمیل نمودن واحدها اقدام به اخذ سند تک برگ ملکی  چندین واحد مسکن مهر به نام شرکت خود نموده است 
    آیا نظارتی براین اموال بیت المال نیست که چنین افرادی با داشتن مافیای قدرت در حال حیف ومیل و اموال دولتی و تاراج و ثروت اندوزی غیرقانونی هستند 
    امیدوارم پیگیری گردد.

 

  • سلام. اگر کسی از تعاونی مسکن خاصی که عضوش است شکایت دارد، چه باید بکند؟
    لطفا راهنمایی کنید. ممنونم.

 

  • از مسئولین محترم وزارت بهداشت عاجرانه تقاضا داریم بر روند تولید ماسکها نظارت کنند و آنها را با مهر بهداشتی در فروشگاهها قرار دهند. ظاهرا ماسکهای فعلی از ویروس جلوگیری نمیکند چون بنده با رعایت تمام پروتکلها و 2 ماسک مبتلا به کرونا شدم. بنظرم ماسکها استاندارد نیستند لااقل مهر استاندارد ندارند لذا مردم بیشتری گرفتار میشوند. لطفا پاسخ مسئولین را در خبرها بیاورید.

 

  • در مورد خرید  فرش گرانتر.من در کشور کانادا زندگی میکنم. اینجا  از هر فروشگاهی وسیله یا اسباب اساسی بخرید تا یک ماه قابل پس دادن است و تمام و کمال هم پول را برمیگردانند. دلیل؟ اقتصاد ازاد و فضای رقابتی.

 

۱۴ شهریور 

 

  • متاسفانه در اصفهان هر گونه تلاشی برای تزریق واکسن بی نتیجه است. تمام مراکز تعطیل است. امیدوارم هر چه زودتر نسبت به تامین واکسن برای شهر بزرگ اصفهان اقدام شود.
    اواخر مرداد آخرین بار که مراجعه کردم مراکز بسیار شلوغ بود. از اول شهریور هم هر چه در سایت ثبت نام واکسن و مراکز واکسیناسیون کرونا می گردم به دلیل نبود واکسن تعطیل شده اند.
    از سایت الف ممنونم که امکان درج مشکلاتمان را فراهم کرد.

 

  • ادعای اصولگرایان استفاده از نیروهای جوان و متخصص متعهد بود در حالی که در عمل اینطور نبوده و مثلاً آقای چمران با سن بالای 80 سال دیگر توانایی اداره شورای شهر را ندارد ولی باز رئیس می شود یا آقای ولایتی مناسب دانشگاه خیلی آزاد نیست و بنا بود با تشریف فرمایی ایشان دانشگاه آزاد متحول شود متأسفانه حتی رئیس انتخابی وی آقای طهرانچی نیز مانند ایشان فقط به فکر دادن پیام های تبریک و تسلیت به مقامات سیاسی کشور هست و نه تنها اصلاحی در دانشگاه خیلی آزاد صورت نگرفته بلکه اوضاع از زمان قبل هم بدتر شده است... تا کی  به جای استفاده از نیروهای نخبه و توانمند برای مدیریت های حساس کشور از نیروهای سیاسی و جناحی و باندی که فقط به فکر منافع جناح خود می باشند استفاده می شود؟ واقعاً چرا هیچ نهاد یا دستگاههای برای ارزیابی عملکرد بسیار ضعیف آقای طهرانچی و به طور کلی روسای دانشگاه خیلی آزاد ورود نکرده و نمی کند؟...

 

  • با سلام. شرکت سیفخودرو با گذشت یکسال از تحویل خودرو هنوز برای پرداخت خسارت تاخیر اقدام نمی کند ولی برای گول زدن مشتریان هر چند وقت یکبار زنگ می زنند و شماره حساب می گیرند. فقط در 4 نوبت از من شماره شبا گرفته اند.

 

  • کارمند دادگستری و مدیر دفتر شعبه قضایی هستم با ده سال سابقه و رسمی و لیسانسه و متاهل، حقوقم ناخالص 6 میلیون و پانصد هزار تومن هست  و با کسر مالیات و حق بیمه زیر 6 میلیون خالصم میشه
    بدون هیچ مزایا و اضافه کاری ای و پاداشی و  با حجم کاری بسیار بالا و تنش و سختی کار زیاد و محیط کاری پر استرس... 
    آیا ما که شغل امنیتی داریم و جان و مال مردم رو آبروداری می کنیم و باید با انواع مجرمین و کلاهبرداران برخورد کنیم نباید حداقل حقوق مکفی ای داشته باشیم؟ضمن احترام به کادر درمان اما به خدا کار من در این شرایط کم اهمیت تر از کادر درمان نیست چرا که تخلف همان کادر درمان را هم ما رسیدگی میکنیم. 
    ما فیش های حقوقی ادرات مختلف را می بینیم که چطور یک دربان درب یک ادراه ده میلیون تومان دریافتی در ماه دارد ما لنگ اجاره خانه مان هستیم. کار من بقدری سخت هس که بعد از کار چند ساعت سردرد میکشم و به دلیل سر و کله زدن با انواع جنایات و ملاحظه روزانه ترد مردم به مشکلات و بیماری‌های روحی و کمر درد و گردن درد مبتلا هستیم و این وضع اکثر همکارانم هست و امکان شغل دوم را هم با این شرایطم نداریم 
    یک خانه معمولی در پایین شهر 50 میلیون رهن و دو میلیون کرایه می خواهد با این وضع حتی خرج کرایه خانه هم در نمی‌آوریم... آیا ما آدم نیستیم؟

 

  • با سلام و احترام. از دولت جدید انتظار داریم که درشرائط سخت اقتصادی فعلی حقوق کارکنان دولت رابرای نیمه دوم سال نیز افزایش دهند تاگرانیهای کمر شکن تاحدی قابل تحمل تر شود. با تشکر.

 

  • سلام ما حدود هزار نفر حدود 15سال پیش در گیلاوند دماوند زمین تحت عنوان زمینهای اسب چران دماوند خریداری کردیم بعد چند سال این زمین‌ها را باوجود سند دار بودن ملی اعلام کردند.  وپرونده شکایت خریداران در دادسرای دماوند باز است و دونفر فروشنده آنرا گرفته اند ولی خریداران بلاتکلیف هستیم 
    اکثر خریداران ایثارگر وخانواده شهدا هستند  چون زمان فروش شرط آن بود

 

  • مشکلات دانش آموختگان روزانه برای اخذ اصل مدرک تحصیلی:
    به رغم حکم دیوان عدالت اداری (رای هیات عمومی)، وزارت علوم همچنان قانون متخلفانه‌ی خود درباره‌ی دادن اصل مدرک تحصیلی به دانش آموختگان را اجرا می کند و شکایت من به دیوان عدالت اداری هم رد شد!
     فرد فارغ‌التحصیل (روزانه، و نه شبانه) وقتی پس از انجام مراحل تسویه و دریافت مدرک موقت که حداقل «شش ماه طول می کشد» از دانشگاه درخواست اصل مدرک خود را می‌کند به او می‌گویند باید در سامانه سجاد درخواست خود را ثبت کند. وقتی در سامانه سجاد درخواست می‌دهید اگر دانشجوی روزانه بوده باشید باید «تعهد آموزش رایگان» را لغو کنید. یعنی به تعداد سالهای تحصیل ضربدر تعداد سهمیه منطقه ای کنکورتان بیمه‌ی کار ارائه دهید. یعنی مثلاً برای مدرک کارشناسی تان اگر سهمیه منطقه دو بوده باشید باید حداقل هشت سال کار کرده باشید و بیمه‌ی آن را ارائه کنید. برای مدرک کارشناسی ارشد حداقل دو سال و نیم بر این سالها اضافه می‌شود یعنی در مجموع ده سال و نیم! کسانی مانند من که دانشجوی استعداد درخشان بوده اند و در مقطع کارشناسی همزمان در دو رشته تحصیل کرده‌اند مشکل مضاعف هم دارند زیرا دفتر استعداد درخشان می گوید باید فقط سنوات تحصیل محاسبه شود که حداقل شش سال می شود ولی دانشگاه ها توجهی ندارند و جدا محاسبه می‌کنند یعنی حداقل نه سال حساب می‌کنند که ضربدر سهمیه منطقه دو می شود هجده سال فقط برای کارشناسی! و علاوه بر دو سال و نیم کارشناسی ارشد می‌شود بیست سال و نیم!!!!! یعنی منی که دانشجوی ممتاز و استعداد درخشان دانشگاه تهران و دانشگاه هنر بوده‌ام و رتبه‌ی دو کارشناسی ارشد و رتبه دورقمی کنکور سراسری بوده‌ام باید بیست سال و نیم بیمه‌ی کار به دانشگاه ها ارائه بدهم تا اصل مدرک تحصیلی ام را به من بدهند!!!!
  • من با مدرک موقت رشته‌ی ادبیات فارسی و صنایع دستی و ادیان و عرفان چه شغل ثابتی در این جامعه می‌توانم پیدا کنم؟! هر کسی که به دانشگاه می‌رود هدفش این است بتواند شغل مناسبی به دست آورد. اما برای ما جز بیگاری دادن به مدارس غیرانتفاعی کار دیگری نیست. افسردگی بیکاری کم بود، حالا مدرکمان را هم نمی‌دهند! راهی که تا چند سال پیش در اختیار ما بود این بود که گواهی عدم کاریابی (به مدت شش ماه ) از وزارت کار ارائه کنیم تا مدرک ما آزاد شود. چند سال پیش وزارت علوم به شکلی ظالمانه و بیرحمانه این قانون را گذاشت که این گواهی فقط تا شش ماه پس از فارغ‌التحصیلی قابل قبول است! که بدیهی است با توجه به روند زمان‌بر تسویه حساب و دریافت مدرک موقت عملاً غیرممکن است. یعنی با این قانون همه‌ی دانشجویان روزانه که افراد پرتلاش و باهوشی بوده اند که توانسته‌اند با زحمت بسیار رتبه‌ی خوبی کسب کنند و به صورت روزانه و رایگان تحصیل کنند باید مثل دانشجویان شبانه هزینه‌‌ای بابت تحصیلشان به دانشگاه بدهند. وزارت علوم مثل دزدهای سرگردنه جلویمان می‌ایستد که باید پول زور بدهید! ما اگر پول داشتیم که زحمت نمی‌کشیدیم روزانه قبول شویم. با توجه به این وضعیت ظالمانه، دیوان عدالت اداری به وزارت علوم دستور داده که این قانونشان تخلف است و نباید چنین محدودیت شش ماهه‌ای برای گواهی عدم کاریابی بگذارند.   
  • این قانون داخلی وزارت علوم خلاف قانون اساسی است و ازین رو رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری آن را تخلف شمرده است. من به دیوان عدالت اداری شکایت کردم اما بعد از چند ماه انتظار به من گفتند که شکایتم رد شده است در حالیکه به رای هیات عمومی استناد کرده بودم که حکم قانون را دارد.   این مملکت فقط در حال اذیت و آزار و افسرده کردن جوانان سختکوش و باهوش است بخصوص آنهایی که ثروتمند نیستند‌ و پدرشان مقامی ندارد و به جایی وصل نیست.  از شما تمنا دارم این مشکلات و تخلاف را در رسانه‌تان گزارش کنید و صدای مظلومان باشید!

 

  • اعتماد کردم فریب خوردم 
    بنده هم به سرای ایرانی اعتماد کردم و گول خوردم. جاروبرقی 4.5 میلیون تومانی را با تخفیف 6.8 میلیون تومان فروختند. بعد که شکایت کردم حتی به 124، به نتیجه نرسیدم.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین