رکورد سیاه کرونایی/ تعیین تکلیف گورستان جدید تهران

  4000603012 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

مرگ و میر ناشی از کرونا رکورد زد. بهشت زهرا آرایش بحرانی گرفت. عضو شورای شهر تهران تاکید کرد که باید هر چه سریعتر تکلیف گورستان جدید تهران مشخص شود.

رکورد سیاه کرونایی/ تعیین تکلیف گورستان جدید تهران

به گزارش فارس، کرونا همچنان در حال جولان دادن است و آمار مرگ و میر روز به روز افزایش چشمگیری پیدا می‌کند. بهشت‌زهرا آرایش بحرانی به خود گرفت .

رکورد سیاه  کرونایی/آمار بالایی جان باختگان

 براساس اعلام وزارت بهداشت تا روز گذشته 40 هزار و 623 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شد که 5 هزار و 487 نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید 19 در کشور به 4 میلیون و 756 هزار و 394 نفر رسید و از روز یکم تا دوم شهریور 709 بیمار کووید 19 جان خود را از دست داده و مجموع جان‌باختگان به 103 هزار و 657 نفر رسید. همچنین 3 میلیون 993 هزار و 211 نفر از بیماران هم بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شدند. 

در حال حاضر 359 شهر کشور در وضعیت قرمز، 59 شهر در وضعیت نارنجی و 30 شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

براساس اعلام وزارت بهداشت تا روز گذشته 17 میلیون و 233 هزار و 661 نفر دز اول واکسن کرونا و 6 میلیون و 476 هزار و 773 نفر نیز دز دوم را تزریق کردند.

 وضعیت بهشت‌زهرا بحرانی شده است. از ابتدای شیوع کرونا تاکنون کارمندان بهشت‌زهرا در حال فعالیت مستمر هستند.

وضعیت بهشت‌زهرا بحرانی و غیرقابل تصور است/ کرونا پیر و جوان نمی‌شناسد

سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا شهرداری تهران به آمار بالای کشته شده‌های کرونا در سنین مختلف از کودک تا سالخورده اشاره کرد و گفت: وضعیت بهشت‌زهرا بحرانی و غیرقابل تصور است. کرونا پیر و جوان نمی‌شناسد.

 

وی ادامه داد: تعداد متوفیان از آغاز پیک کرونا بسیار زیاد شده است و سازمان بهشت‌زهرا برای پنجمین بار در ماه‌های گذشته وارد شرایط ویژه و بحرانی شده است. 

40 درصد کل متوفیان کشور در تهران تطهیر می‌شوند

به گفته خال، 40 درصد کل متوفیان کشور در تهران تطهیر می‌شوند. تطهیرکنندگان در شرایط عادی یک شیفت کاری دارند اما با شیوع کرونا و افزایش متوفیان دو شیفت کاری برای آنها تعریف شده است و این روزها هم در شرایط کاری قرار داریم.

به گفته وی، در 18 ماه گذشته پرسنل سازمان بهشت‌زهرا در روز اول مبارزه با ویروس کرونا بودند و تعداد مرگ‌های کرونایی قبل از آغاز پیک جدید بین 30 تا 35 متوفی بود که این عدد در حال حاضر افزایش چشم‌گیری پیدا کرده است.

مردم پروتکل‌های بهداشتی را بیش از گذشته رعایت کنند

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا شهرداری تهران از مردم خواست که پروتکل‌های بهداشتی را بیش از گذشته رعایت کنند. مردم باید بپذیرند در شرایط بحرانی قرار داریم و از اجتماعات دوری کنند چرا که دورهمی‌ها و حضور در مکان‌های شلوغ از عوامل اصلی انتقال کرونا است.

وی همچنین از مردم خواست حتی‌الامکان از حضور در بهشت‌زهرا اجتناب کرده و در صورت نیاز برای تشییع پیکر عزیزان‌شان این کار را با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی انجام دهند.

بهشت‌زهرا نیاز به توسعه دارد در سال‌های گذشته مدیران وعده توسعه دادند، کار نهایی شده و چند نقطه قطعی شده است.

 از 100 هزار مرگ و میر کرونایی 40 هزار نفر در تهران تغسیل شده اند

ناصر امانی عضو شورای ششم شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس به وضعیت کرونا اشاره کرد و گفت: آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در کل کشور بالا رفته است و بخش عمده‌ای از تغسیل و تدفین در تهران انجام می‌شود و از 100 هزار مرگ و میر کرونایی 40 هزار نفر در تهران تغسیل شده اند که بخش عمده‌ای از آنها در بهشت‌زهرا دفن شده و بخش کمی به شهرستان‌ها منتقل شده است. 

 

وی به حجم بالای مرگ و میر اشاره کرد و بیان داشت: بهشت‌زهرا آمارهایی در این زمینه منتشر کرده است که نشان از وضعیت بحرانی است. 

 باید هرچه زودتر تکلیف گورستان جدید تهرانی‌ها مشخص شود

امانی در خصوص ظرفیت بهشت‌زهرا برای دفن اموات گفت: نگرانی در این زمینه وجود ندارد اما باید هرچه زودتر تکلیف گورستان جدید تهرانی‌ها مشخص شود. البته معاون خدمات شهری شهرداری تهران اعلام کرد که چند نقطه نهایی شده لایحه قرار است به شورا بیاید و سریعاً در خصوص آن تصمیم‌گیری می‌کنیم.

کادر درمان در شرایط سختی قرار دارند.محسن بندپی استاندار تهران اعلام کرد سازمان جهانی بهداشت توصیه‌ای دارد که بحث سلامت بحث یک وزارتخانه و دستگاه نیست و مربوط به همه ارکان حاکمیت است که تمام ارکان باید برای ارتقا و حفظ سلامت همکاری داشته باشند. 

به گفته بندپی نیروی انتظامی از بدو شیوع این بیماری تاکنون همه ظرفیت‌های خود را به کار گرفته و شبانه‌روزی نسبت به کنترل ترددها اقدام کرده و از سوی دیگر باید از همکاری اصناف هم قدردانی کرد.

استاندار تهران اضافه کرد: تست پی‌سی‌آر هم تحت پوشش بیمه قرار گرفته که نگرانی بار مالی ناشی از این کار از دوش دانشگاه‌های علوم پزشکی برداشته خواهد شد چرا که فردی که برای نداشتن منابع مالی از انجام تست سرباز می‌زد و بسیار خطرناک بود. لذا امروز باید افراد را ترغیب کنیم که هرکسی علائم دارد تست بدهد تا بدین ترتیب نسبت به شناسایی به موقع افراد اقدام شود.

وی افزود: شیوه جدید لامبدا قدرت و بیماری‌زایی و سرایت بیشتری دارد از فرمانداران درخواست می‌کنم ستاد مقابله با کرونای شهرستان‌ها با ساختار صحیح شکل بدهند تا نسبت به مهار بیماری و کاهش سرایت اقدام کنیم.

بندپی تأکید کرد: از سوی دیگر باید نسبت به شناسایی سوله‌های نزدیک به بیمارستان‌ها همانند آنچه در بهارستان و اسلامشهر شکل گرفته اقدام شود. 

صف‌های طولانی واکسن زیبنده و در شأن ملت ایران نیست

در برخی از نقاط برای واکسیناسیون صف‌های طولانی کشیده شده است پرویز سروری نایب رئیس شورای شهر تهران در این باره گفت: صف‌های طولانی واکسن زیبنده و در شأن ملت ایران نیست.

وی با تأکید بر این موضوع که این روزها شاهد جانفشانی کادر  درمان با هیولای هشت سر کرونا هستیم و آنها را به دریای خطر می‌زنند تا مردم را از خطر کرونا مصون بدارند. از جامعه پزشکی تشکر و قدردانی می‌کنیم و به رسم قدردانی هم از سه خانواده‌ آنها در صحن شورا تقدیر و تشکر انجام گرفت.

وی همچنین به روند واکسیناسیون اشاره کرد و گفت: ما دچار کاستی‌هایی هستیم اینکه مردم در صف‌های طولانی بایستند زیبنده نیست و امیدواریم در دوره جدید شهرداری در اولین قدم به این موضوع اولویت دهند و در دوره جدید شاهد اقدامات مؤثری در پیش‌گیری، درمان و مواجهه با این بیماری باشیم.

تمهیداتی برای مقابله با کرونا در تهران صورت گرفته است و البته جلسات متعددی هم برگزار شده است. 

شهرداری تهران امکانات و تجهیزات خوبی جهت مقابله با کرونا دارد

نادعلی عضو شورای ششم شهر تهران در این باره می‌گوید: شهرداری تهران امکانات و تجهیزات خوبی جهت مقابله با کرونا دارد و با همکاری سایر مجموعه‌ها می‌توان شاهد مقابله با این ویروس بود.

وی تأکید کرد:‌ زاکانی شهردار جدید تهران پزشک است و با معضلات نظام سلامت به طور ملموس آشنا است بنابراین مدیریت جدید شهری قطعاً برنامه‌هایی جهت مقابله با ویروس کرونا خواهد داشت.

براساس این گزارش کرونا شدت یافته است، میزان مرگ و میر بالا رفته است، ظرفیت بهشت‌زهرا به گفته مسئولین 2 تا 3 سال آینده پر می‌شود و مدیران جدید وعده دادند که به زودی تکلیف گورستان جدید تهران را مشخص خواهند کرد، حال باید دید که گورستان جدید تهرانی‌ها در کدام نکته احداث می‌شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  19. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  20. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  21. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  22. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  23. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  24. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

  25. گزارش سازمان برنامه از کاهش تورم سالانه: وارد کانال ۳۰ درصد شدیم

آخرین عناوین