پزشکان محترم قدری کوتاه بیایند، جای دوری نمی رود

  4000531044 ۱۲۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار
پزشکان محترم قدری کوتاه بیایند، جای دوری نمی رود

دکتر ایرج خسرونیا، رئیس هیات مدیره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران به تازگی در گفتگویی با یکی از خبرگزاری ها شرایط وخیم کرونایی و فشاری که بر جامعه پزشکی وارد می شود، اجرای نسخه نویسی الکترونیک در شرایط فعلی و  تناسب نداشتن تعرفه پزشکان با تورم را از چالش های بسیار مهم جامعه پزشکی در این ماه ها عنوان کرده است . 

درباره دو مورد نخست شکی نیست که حق با جامعه پزشکی است که در خط نخست مبارزه با کرونا قرار دارند و البته جامعه پرستاری نیز دوشادوش آنان مشغول فداکاری هستند. هرگونه اهمال و سهل انگاری چه در مدیریت کرونا و چه از جانب مردم باعث افزایش فشار بر این دو قشر مهم جامعه خواهد شد. 

اما درباره موضوع تعرفه پزشکان سخن ایشان هر چند ممکن است از زاویه صنفی قابل طرح و پیگیری باشد اما از زاویه کلی و در مختصات شرایط اجتماعی چندان قابل دفاع نیست. ایشان تاکید کرده است : 

متاسفانه تعرفه ما متناسب با تورم موجود در جامعه که همه از آن اطلاع  دارند، افزایش نیافته است. در حالی که هزینه مطب، منشی، تامین اجتماعی، مالیات و ... چند برابر شده است. حال زمانیکه به تعیین تعرفه می‌رسیم، پنج تا ۱۰ درصد اضافه کرده و فکر می‌کنند که مشکل حل می‌شود.

به گفته وی زمانیکه ایشان معاون سازمان نظام پزشکی و مسئول صدور پروانه‌ها بوده است، متوجه شده که ۲۵ هزار نفر از همکاران پزشک برای صدور پروانه مراجعه نکردند که به معنی خروج از گردونه درمان بود.  او تاکید کرده تعداد زیادی از متخصصین داخلی را می‌شناسد که پزشکی را رها کرده و کار دیگری انجام‌ می‌دهند. 

در این باره باید از ایشان پرسید در سال های گذشته  کدامیک از افزایش ها در تعرفه های سایر اصناف یا حقوق مزدبگیران متناسب با تورم بوده است؟ 

در حالی که یک مراجعه ساده پزشکی در نظام درمانی ما با نسخه دارویی معمول (چند عدد آمپول و سرم و قرص)  حدود ۲۰۰ هزار تومان تمام می شود چطور 
می توان انتظار داشت که بار افزایش دلخواه تعرفه های درمانی به دوش اقشار ضعیف تر جامعه بیفتد که به اندازه کافی در معرض انواع و اقسام گرانی و مشکلات هستند. 

توقع فراتر رفتن اصناف از خواسته های صنفی و توجه به کلیت شرایط اقتصادی و شرایط عمومی مردم توقع زیادی نیست. حتی شاید بتوان گفت  افزایش دلخواه تعرفه درمانی به رغم انصاف و انسان دوستی بسیاری از پزشکان ایرانی زاییده تصورات غلطی باشد که در طول سالیانی دراز درباره پول سازی و رفاه آنچنانی شغل شریف پزشکی در جامعه ایجاد شده و بعضا در ذهن اقلیتی از پزشکان محترم نیز جایگیر شده است. اقلیتی که احتمالا بنابر گفته آقای خسرونیا نهایتا این حرفه را رها می کنند و به مشاغل دیگری روی می آورند.  

البته می توان ماجرا را از زاویه دیگری که احتمالا زاویه دید برخی پزشکان جامعه ما نیز هست نگاه کرد و آن اینکه در جامعه ای که سوداگری سهل و آسان برخی اقشار بدون هیچگونه تلاش و دانایی و مهارت به درامدهای افسانه ای می انجامد چرا مشاغلی چون پزشکی که برای یک جامعه حیاتی است نباید قدر دانسته شود؟ 

در این زمینه نیز باید گفت شغل شریف پزشکی و ماهیت آن در ذات خود عاری و بری از چنین سوداگری هایی است و چنین مقایسه ای از اساس دون شان این شغل شریف و پزشکان محترم است. به خصوص پزشکان ایرانی که اکثرا باورهای مضاعف دینی را نیز در کنار اخلاق حرفه ای تعریف شده، پشتوانه رفتار و کردار خود کرده اند. 

متاسفانه نظام درمانی کشور از مشکلات مدیریتی فراوانی  در رنج است که مهمترین آنها شاید نداشتن یک بیمه درمانی یکپارچه و فراگیر و موثر است. نظامی که در صورت استقرار شاید راه حلی نیز باشد برای مشکل درآمدی پزشکان محترم . 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۱۶۱۶۰۸۱۳:۰۶:۴۵ ۱۴۰۰/۵/۳۱
سرم با تعرفه 20 هزارتومان، در بازار آزاد به قیمت 200 هزار تومان به فروش می رسد. چه کسی پشت مافیای دارو است؟ پزشکان؟!
ایلامی۲۱۶۱۷۲۴۱۴:۰۵:۴۲ ۱۴۰۰/۵/۳۱
راه حل سادس، افزایش ظرفیت عمومی و تخصص
ناشناس۲۱۶۲۱۸۱۲۰:۱۱:۱۴ ۱۴۰۰/۵/۳۱
درسته بنظر من هم باید رشته های پزشکی افزایش ظرفیت داشته باشند اشکالی هم ندارد که طبق تجربه و رتبه بندی تعرفه هاشون افزایش پیدا کنه ؛ در کل پزشک خانواده مدل بهتری هست
1۲۱۶۱۸۵۰۱۵:۲۹:۰۷ ۱۴۰۰/۵/۳۱
قوه ی قضائیه نقش طلایی در این قضیه دارد . برخورد قضایی سنگین و کوبنده با متخلفین و سوداگران ،خصوصا دانه درشت های دولتی و غیره دولتی باعث می شود مردم رنج این همه فشار را راحت تر تحمل کنند. امثال آقای اژه ای اگر انقلابی و ولایی هستند ، امروز باید نقش خود را ایفا کنند قبل از آنکه خیلی دیر شود .
ناشناس۲۱۶۱۹۹۷۱۷:۰۷:۳۸ ۱۴۰۰/۵/۳۱
زور کسی به مافیای دارو نمیرسد چون بسیاری از بزرگان با شرکت های اصلی داروسازی و وارد کننده دارو شراکت ..دارند.
ناشناس۲۱۶۱۶۰۹۱۳:۰۶:۵۵ ۱۴۰۰/۵/۳۱
من به عنوان یک مهندس مملکت که در سال 94 حقوق 1400 دلاری میگرفتم و هم اکنون حقوق 250 دلاری، با توجه به این قیمت همه اجناس نسبت به 6 سال پیش 5 برابر شده کجا میتوانم احقاق حق کنم؟
ناشناس۲۱۶۱۷۴۱۱۴:۱۶:۱۴ ۱۴۰۰/۵/۳۱
من به عنوان یک کارمند مملکت در سال 97 گوشی پرچمدار سامسونگ یعنی گلکسی +s8 رو با یک ماه حقوقم خریدم به قیمت 2800 الان گوشی پرچمدار سامسونگ نسخه پلاسش 27 میلیون تومن است و حقوق من 6 میلیون تومن. این یعنی سقوط اقتصادی یک جامعه
ناشناس۲۱۶۱۷۴۳۱۴:۱۷:۰۲ ۱۴۰۰/۵/۳۱
مثل ما اقدام کن که از ایران بری
سعید۲۱۶۱۷۵۳۱۴:۲۱:۳۴ ۱۴۰۰/۵/۳۱
خوشا به سعادت شما. من به عنوان یه مهندس مملکت بیکارم و شرمنده مادر پیرم هستم که کار پروژه ای کفاف زندگیم رو نمی‌ده و اگر اون نباشه به نون شب محتاج میمونم
ناشناس۲۱۶۱۷۶۱۱۴:۲۵:۵۰ ۱۴۰۰/۵/۳۱
این مشکل همه هست هرچی تلاش کردیم هرورز بدتر دیروز هستش امیدی به بهبودم نیست اگه می تونی برو
ناشناس۲۱۶۱۷۹۹۱۴:۵۳:۳۵ ۱۴۰۰/۵/۳۱
احقاق حق !!! :)))))))
ناشناس۲۱۶۱۶۱۳۱۳:۰۸:۱۲ ۱۴۰۰/۵/۳۱
شما بهتر است دلالان، قاچاقچیان، رانتخواران و غارتگران بیت المال را نصیحت کنید.
ناشناس۲۱۶۱۹۲۷۱۶:۱۸:۱۱ ۱۴۰۰/۵/۳۱
و مافیای پزشکی
ناشناس۲۱۶۱۹۳۰۱۶:۱۸:۵۱ ۱۴۰۰/۵/۳۱
اینها هم دلال جان و خون ملت هستند
ناشناس۲۱۶۱۶۲۳۱۳:۱۱:۰۹ ۱۴۰۰/۵/۳۱
چه کسانی به جای واردات واکسن کرونا، چند صد میلیارد دلار صرف واردات داروهایی نظیر رمدسیویر کردند که هیچگونه تاثیری بر بهبودی کرونا ندارند.
ناشناس۲۱۶۱۶۶۵۱۳:۳۳:۰۸ ۱۴۰۰/۵/۳۱
نمکی که خودش پزشک بود
ناشناس۲۱۶۱۶۹۸۱۳:۵۲:۲۵ ۱۴۰۰/۵/۳۱
نمکی داروساز بود
ناشناس۲۱۶۱۷۱۵۱۴:۰۰:۴۰ ۱۴۰۰/۵/۳۱
پزشک نبود داروساز بود
ناشناس۲۱۶۱۶۲۷۱۳:۱۲:۰۶ ۱۴۰۰/۵/۳۱
این چه نونی است که این پزشکا میخورن ؟
ناشناس۲۱۶۱۷۱۶۱۴:۰۰:۵۴ ۱۴۰۰/۵/۳۱
نون نیست پیتزا تنوری است!
ناشناس۲۱۶۱۷۴۲۱۴:۱۷:۰۲ ۱۴۰۰/۵/۳۱
همون نونی که دولت میخوره. چرا به مخارجی که دولت برای مردم می تراشه کسی ایراد نمی گیره؟
ناشناس۲۱۶۱۹۳۱۱۶:۲۰:۲۱ ۱۴۰۰/۵/۳۱
بزرگترین خرجی که دولت به مردم تحمیل کرد همین طرح تحول سلامت بود که فقط جیب پزشکان را پر کرد
ناشناس۲۱۶۲۲۷۲۲۱:۴۱:۲۹ ۱۴۰۰/۵/۳۱
احسنت
ناشناس۲۱۶۲۷۶۳۰۹:۲۲:۲۹ ۱۴۰۰/۶/۱
چه استدلال خوبی!این به ان شااره میکند ان یکی به این! چرا دستش را شکست برو به انکه می کشد اعتراض کن. چرا کشتی؟ برو به انکه چند نفر را کشت اعتراض کن!
سلامی۲۱۶۱۶۳۸۱۳:۱۶:۰۱ ۱۴۰۰/۵/۳۱
من از آقای ریسی انتظار دارم که حوزه پزشکی بج وارد شده و انحصار چهل ساله این بخش رو برای همیشه نابود کنه.چرا سهمیه پزشکی از سال ۱۳۶۸ تا اکنون افزایش پیدا نمیکنه،چرا سرانه پزشک و داروخانه های ما از سرانه کشورها بی همچون عراق و روسیه کمتره،چرا مردم روستا ها و شهرهای مرزی ما پزشک ندارند.
فربد۲۱۶۱۶۸۳۱۳:۴۴:۴۳ ۱۴۰۰/۵/۳۱
سهمیه مهندسی رو اضافه کردن به جز خسارت چی داشت؟ همین الان یک سری دانشجوهای پزشکی زیر فشار درس و مسئولیت شیفتها کم میارن ترک تحصیل میکنن
ناشناس۲۱۶۱۷۰۷۱۳:۵۷:۵۵ ۱۴۰۰/۵/۳۱
برادر زير فشار شيفت كم ميارن چون تعدادشون كمه اگر بجاي ٣ نفر رزيدنت ٦ نفر رزيدنت باشن زمان كشيك ان ها هم نصف ميشه فشار هم نمياد بهشون
ناشناس۲۱۶۲۰۴۵۱۷:۵۶:۱۷ ۱۴۰۰/۵/۳۱
زیر فشارن چون هیچکس کار خودشو انجام نمیده همه وظایف با رزیدنته
ناشناس۲۱۶۲۰۴۴۱۷:۵۵:۳۸ ۱۴۰۰/۵/۳۱
آقا بدون تحقیق حرف نزن.اینهمه عراقی تو کرونا در ایران برای چی اومدن.اگه کشور خودشون پزشک زیاد داره پس.
ناشناس۲۱۶۲۵۵۸۰۲:۰۱:۴۹ ۱۴۰۰/۶/۱
محض اطلاعت بگم همین امسال 1000 تا ظرفیت پزشکی افزایش پیدا کرده!! همه برای خودشون روشن فکر شدن و آمار دان به تبعات بعدی افزایش ظرفیت هم فکر کن . ایا اونقدر ظرفیت داخل بیمارستانا برای اموزش دانشجوها هست؟؟
ناشناس۲۱۶۱۶۴۱۱۳:۱۸:۰۵ ۱۴۰۰/۵/۳۱
نمیدونم چطور شما مردم عادی به خودتون حق میدید برای قشر فرهیخته و تحصیل کرده پزشکان تصمیم بگیرید، که چقدر ویزیت بگیرند و چقدر نگیرند. شما اگر میدونستید که ما چقدر برای پزشک شدن زحمت کشیدیم، هیچوقت به خودتون اجازه نمیدادید که به این راحتی در مورد آدمهایی که سطح سواد و شعور و درکشون صدها برابر شماست، اظهار نظر کنید.
ناشناس۲۱۶۱۷۱۲۱۳:۵۹:۵۲ ۱۴۰۰/۵/۳۱
يكم از توهم خارج شو برادر
ناشناس۲۱۶۱۷۳۴۱۴:۰۹:۳۹ ۱۴۰۰/۵/۳۱
بقیه تحصیلکرده ها هم زحمت می کشند. یک مهندس برق یا مکانیک چقدر بی خوابی می کشد؟ اما درآمدش یکصدم پزشک هم نیست. اینجور متکبرانه حرف زدن درست نیست.
ابراهیم۲۱۶۱۷۳۹۱۴:۱۳:۰۴ ۱۴۰۰/۵/۳۱
چجوری حساب کردی که سطح شعور و سواد پزشکان، بیشتر از بقیه ی مردم هست؟؟؟!
ناشناس۲۱۶۱۷۶۰۱۴:۲۵:۳۴ ۱۴۰۰/۵/۳۱
اینقدر آی کیو پایین هستی که نتونستی نقش یک پزشک را بازی کنی.پزشکان ما هیچوقت اینگونه صحبت نمی‌کنند.
ناشناس۲۱۶۲۰۳۹۱۷:۵۰:۳۸ ۱۴۰۰/۵/۳۱
اشتباه می کنی بسیار مغرور و بی ادب هستند اغلب
تبریزی۲۱۶۲۲۲۹۲۰:۵۰:۰۱ ۱۴۰۰/۵/۳۱
اتفاقا اون پزشکایی که من دیدم همه همین قدر متکبر هستن و خیلی خیلی بدتر از این. من خودم دبیرم. پیش یک پزشک رفته بودم و به من می گفت معلم ها چقدر بی سوادن! یادش رفته اگه ما معلم ها نبودیم الان معتاد کنار خیابون هم نبود.
ناشناس۲۱۶۱۷۷۱۱۴:۳۶:۳۵ ۱۴۰۰/۵/۳۱
سطح شعور و درک شما هم از سراپای کامنت میباره. نترس غروب شما خودشفیته ها هم میرسه. خیلی دور نیست روزی که جای امثال شماها رو ربات ها بگیرن که هم میزان خطای کمتری در تشخیص بیماری دارن و هم دقت بیشتری در جراحی ها و هم تو تجویز داروها بی نقص عمل کنن و ... فقط چن هزار کتاب پزشکیو تو حافظشون دارن:))) از درک و شعورشونم که نگم برات.
ناشناس۲۱۶۱۸۰۹۱۴:۵۷:۱۷ ۱۴۰۰/۵/۳۱
بابا ما دیگه مردم عادی نیستیم الان بقال محل هم دکترا داره لطفا از خر با کلاسی پیاده شید و وظیفه ای که براش درس خوندید درست انجام بدید
ناشناس۲۱۶۱۸۲۵۱۵:۰۷:۵۷ ۱۴۰۰/۵/۳۱
دیدگاه ۹۹ درصد پزشکان نسبت به مردم. قسم و انسان دوستی و ... هم همش الکیه
ناشناس۲۱۶۲۳۴۸۲۲:۴۶:۲۶ ۱۴۰۰/۵/۳۱
سکوت کنی بهتره
ناشناس۲۱۶۱۸۴۸۱۵:۲۷:۲۳ ۱۴۰۰/۵/۳۱
تمام سواد جنابعالی به اندازه چند مگابایت حفظیاته. درخصوص شعور هم که بنظر نمیاد از سطح چند بیت فراتر باشه. اونایی که دکتری در رشته های مهندسی, علوم و علوم انسانی مانند فلسفه دارند میتونن از هوش و سواد دم بزنن ولی پزشکا عمدتا بانک اطلاعاتی هستند و جراح ها در بهترین حالت استادکارانی صاحب مهارت.
ناشناس۲۱۶۱۹۵۵۱۶:۳۶:۵۹ ۱۴۰۰/۵/۳۱
پزشکانی که تا پول نقد نگیرن حاضر به نجات جان بیمار نیستن پزشکانی که خرج تفریحات و خارج رفتنشون رو از جیب بیمار تامین میکنن و با سهمیه میشن پزشک شعور دارن ولی مهندسی که تجهیزات همین پزشک رو میسازه فاقد شعور خجالت بکشید که نسل الان جامعه پزشکی مایه..
م۲۱۶۲۰۵۹۱۸:۱۵:۲۸ ۱۴۰۰/۵/۳۱
به نظر من شما شعور مردم را نباید مقایسه کنید
ناشناس۲۱۶۲۰۸۰۱۸:۴۶:۴۸ ۱۴۰۰/۵/۳۱
معلومه پزشک نیستی
ناشناس۲۱۶۲۱۷۸۲۰:۰۹:۵۱ ۱۴۰۰/۵/۳۱
فقط یک بی.. فکر میکنه از بقیه باشعور تره
ناشناس۲۱۶۲۶۶۸۰۷:۴۰:۰۹ ۱۴۰۰/۶/۱
البته ممکنه با درس خوندن سطح سواد شما در رشته خاصی افزایش پیدا کرده باشه ولی سطح شعورتون متاسفانه خیر
ناشناس۲۱۶۱۶۴۳۱۳:۱۹:۲۱ ۱۴۰۰/۵/۳۱
۴ تا کِشتی دکتر متخصص هندی و پاکستانی وارد کشور کنید تا این دکترا اینقدر الکی کلاس نذارن برای ملت و دست از تعرفه های نجومی شون بردارن
ناشناس۲۱۶۱۶۴۵۱۳:۲۰:۴۲ ۱۴۰۰/۵/۳۱
مالیات های سنگینی که بر درآمد پزشکان هست شصت درصد درآمد آن ها رو کم میکند در کدام صنف این چنین مالیاتی هست
ناشناس۲۱۶۱۷۱۷۱۴:۰۱:۴۷ ۱۴۰۰/۵/۳۱
كدوم ماليات ؟؟ بيشترين قسمت دريافتي كه مربوط به كارانه هستش كه به اونم ماليات تعلق نميگيره
ناشناس۲۱۶۲۰۶۰۱۸:۱۵:۳۹ ۱۴۰۰/۵/۳۱
بهتره با حسابداری یک بیمارستان تماس بگیرید بعد اظهار نظر کنید.
ناشناس۲۱۶۲۱۴۵۱۹:۵۳:۱۵ ۱۴۰۰/۵/۳۱
دقیقا..تو بیمارستان محل کار بنده حقوق پزشک حدودا 7 تومن.دریافتی ماهیانه 50.فقط به اون 7 تومن مالیات می بندن
ناشناس۲۱۶۲۴۴۳۲۳:۵۷:۴۹ ۱۴۰۰/۵/۳۱
برید مطالعه کنید ببینید پزشک های جوان چی میگن
ناشناس۲۱۶۱۹۴۹۱۶:۳۰:۳۰ ۱۴۰۰/۵/۳۱
بزرگ ترین دروغ تاریخ
ناشناس۲۱۶۱۶۴۶۱۳:۲۱:۰۵ ۱۴۰۰/۵/۳۱
در مملکت می بایست قانون حاکم باشد نه خواهش و التماس .
ناشناس۲۱۶۱۹۴۷۱۶:۲۹:۲۹ ۱۴۰۰/۵/۳۱
سهمیه ای باشند یا نباشند خدا را هم بنده نیستند
ناشناس۲۱۶۱۶۵۲۱۳:۲۵:۰۵ ۱۴۰۰/۵/۳۱
اکثرشون هم دکتر سهمیه ای هستن
ناشناس۲۱۶۱۶۹۰۱۳:۵۰:۰۷ ۱۴۰۰/۵/۳۱
چه قدر به این نظر تون مطمئنی دوست عزیز.
ناشناس۲۱۶۱۷۳۵۱۴:۰۹:۵۶ ۱۴۰۰/۵/۳۱
۹۵٪
ناشناس۲۱۶۱۷۶۵۱۴:۲۷:۲۳ ۱۴۰۰/۵/۳۱
خیلی
صمصام۲۱۶۱۶۵۵۱۳:۲۶:۴۵ ۱۴۰۰/۵/۳۱
آقای دکتر خسرو نیا پزشکان که فقط از ویزیت و تعرفه خودشون درامد ندارند اونها غیر از تخصص خودشون کار دیگر هم میکنند اونها غیر از ویزیت در مطب ،جراحی هم میکنند به خدا من پزشک جراح گوش و حلق وبینی میشناسم که مو هم میکاره !!! تازه خیلی از پزشکان واسه خودشون یه پا برج سازند ! خیلی دلتون واسه پزشکان نسوزه
ناشناس۲۱۶۱۶۶۶۱۳:۳۳:۳۸ ۱۴۰۰/۵/۳۱
این قوم پزشک همیشه نون از خون مردم میخورن
ناشناس۲۱۶۱۷۰۸۱۳:۵۸:۲۶ ۱۴۰۰/۵/۳۱
ابوعلی سینا پزشک بود اینا هم خیر سرشون پزشکن ! تاجران سلامتی
ناشناس۲۱۶۱۶۶۷۱۳:۳۳:۵۶ ۱۴۰۰/۵/۳۱
ظرفیت پزشکی را اگر چند برابر کنید این مسائل حل میشه
سعید۲۱۶۱۶۷۳۱۳:۳۶:۳۰ ۱۴۰۰/۵/۳۱
پزشکان کوتاه بیایند معلمان کوتاه بیایند کارگران کوتاه بیایند کارمندان کوتاه بیایند ... همه و همه کوتاه بیایند تا 1000 نفر در راس قدرت مملکت کوتاه نیایند! این می شود مردم سالاری.
ناشناس۲۱۶۱۹۴۲۱۶:۲۷:۳۰ ۱۴۰۰/۵/۳۱
پزشکان را اصلا قاطی این داستان نکن
محمد۲۱۶۱۶۷۶۱۳:۳۷:۴۸ ۱۴۰۰/۵/۳۱
دکتر های محترم ببینید میانگین درآمد سایر رشته های تحصیلی چقدر هست تازه اگه کاری گیر بیارن اون وقت متوجه میشن که اوضاعشون خیلی هم خوبه نه این که درآمدشون رو با فلان شغل دلالی مقایسه کنن خوب معلومه اون وقت نمیان پروانشونو بگیرن میرن دنبال دلالی که البته همونم پول و سرمایه اولیه زیادی میخاد که حتما دارن دیگه
سامان۲۱۶۱۶۹۷۱۳:۵۲:۲۰ ۱۴۰۰/۵/۳۱
متاسفانه برخی اعضای کادر درمان برخورد مناسبی با بیماران ندارند (به خصوص در بیمارستان های دولتی) به نحوی که انسان به سختی می تواند با آنها در این شرایط همدردی کند. البته حساب امثال دکتر شیخ و دکتر غریب جداست.
ناشناس۲۱۶۱۷۰۰۱۳:۵۳:۳۷ ۱۴۰۰/۵/۳۱
کدوم دکتری منشی را بیمه کرده؟ حتی خیلیاشون کارتخون ندارند چون نمیخوان درآمدشون مشخص بشه یا اگرم داشته باشند به نام خودشون نیست بعضیهاشون
ناشناس۲۱۶۱۷۱۳۱۴:۰۰:۱۰ ۱۴۰۰/۵/۳۱
دکترای سهمیه ای یک درد نسخه الکترونیکی که نمیتونی شکایت کنی بین دکتر وداروخانه دلخواهش یک طرف داروی بی کیفیت یک طرف ویزیت دکتر یک طرف قبول نکردن دفترچه سلامت یک طرف به نظر آدم بدنیا نمی‌آمد یا حداقل تو این آسیا بدنیا نمی‌آمد بهتر بود فقط با باد وبروز زندگی میکنیم ما موشک داریم انرژی هسته‌ای داریم کشور چهار فصل داریم منابع معدنی داریم نفت و گاز داریم. فقط نون نداریم و آرامش فکری وامنیت فردا
ناشناس۲۱۶۱۷۲۸۱۴:۰۷:۳۳ ۱۴۰۰/۵/۳۱
يادش بخير ، زمان ده دوازده سالكي ما ... پزشك معروف شهرمان ... وقتي كيف در دست . همچون دانش آموزان ، به بالين مريض مي آمد و بيمار را معالجه مي كرد ، و وقت معللجه هيچ عجله اي نداشت ، كه مثلاً مريض بعدي بيايد داخل !! وقت رفتن ، صاحب خانه و يا يكي از نزديكان بيمار ، مبلغي را در حيبش مي گذاشت و بنده خوب يادمه آن پزشك ، سرخ مي شد ، كويي خجالت مي كشيد كه پولي بگيرد و با صدايي نيمه لرزان و آهسته مي گفت : -- خجالتم ندهيد . وظيفه اس ... !! و پزشك حتماً مي دانست كه هركسي بسته به وسعش پولي در جيبش مي گذارد ، پس احتمالاً در دلش مي گفته ؛ « خدا بركت بدهد ، قابل نداره ، حالا اگر نيست باشه براي بعد » !! ... رحمت الله عليه ... روحش شاد ... نور به قبرش ببارد !! و عجيب آن است كه خيلي از مردمي كه سن بالايي دارند ، هنوز از او به نيكي ياد مي كنند ! و در اينجا خوب است يادي بكنيم از بقراط ( اگر اشتباه نكنم ) كه گفت : « يك پزشك در وهله اول بايد يك فيلسوف هم باشد » !! و بنده آرزو مي كنم كه هر « پزشك » در عين حال ، يك طبيب هم باشد گر چه مي گويند هردو هم معني اند !!... عرض مي كنم بي خود نبوده كه شاعر گفته : « گر طبيبانه بيايي به سر بالينم به دو عالم ندهم لذت بيماري را » !! ... بله ؟!!
ناشناس۲۱۶۱۷۶۲۱۴:۲۵:۵۷ ۱۴۰۰/۵/۳۱
اون۲۵درصد که پزشکی رو رها کردند باید محاکمه بشوند که چرا سالها بودجه و امکانات مملکت هدر دادن و باعث لطمه به نظام سلامت شدند
کاتب۲۱۶۱۹۹۵۱۷:۰۶:۴۶ ۱۴۰۰/۵/۳۱
مدرک تحصیلیشون باید ابطال و دو برابر هزینه های تربیت پزشک + هزینه تامین پزشک جایگزین از خارج کشور از اونها دریافت بشه
ناشناس۲۱۶۲۴۲۲۲۳:۴۳:۲۴ ۱۴۰۰/۵/۳۱
اونوقت کسانی که مسبب این کار بودن چی؟
ناشناس۲۱۶۱۷۶۸۱۴:۳۰:۵۲ ۱۴۰۰/۵/۳۱
من هم با ایشان موافق هستم، تعرفه کم هست. هر وقت یک فوق تخصص ۲۵ دقیقه برای بیمارش زمان گذاشت طبق قانون، حرف ایشان درست است.طبق این قانون اگر پزشکی ۸ ساعت کار کند، نهایتا ۳۲ مریض می تواند ببیند. متاسفانه بعضا بعضی از پزشکان ما در این بازه زمانه ۱۵۰ مریض ویزیت می کنند که یک درامد غیرقانونی پنهان وحشتناک برای پزشکان ایجاد می کند.
ناشناس۲۱۶۲۰۲۴۱۷:۲۶:۳۴ ۱۴۰۰/۵/۳۱
واقعا دریغ از یک معاشرت کوتاه ویاتوضیح وپاسخ به سوال بیمارفقط فورا نسخه نویسی وبیمار بعدی!!
ناشناس۲۱۶۱۸۱۷۱۵:۰۰:۴۵ ۱۴۰۰/۵/۳۱
تا وقتی همه داراییهای همه شفاف برای همه در دست قرار نگیرد از این جور مسائل بسیار خواهد بود!
علی۲۱۶۱۸۴۲۱۵:۲۳:۱۷ ۱۴۰۰/۵/۳۱
درایران اخلاق پزشکی ضعیف است واکثرا دنبال پول وپله هستندنه گسترش اطلاعاتشون وبیشتربه ربات میمونن که یک برنامه به ذهنشون تزریق شده واکثرافاقدفراشناخت هستندالبته بلانسبت اون چنددرصدی که واقعا پزشک وحکیم واقعی هستند
محمد۲۱۶۱۹۶۱۱۶:۳۷:۵۸ ۱۴۰۰/۵/۳۱
مداح .. تا میلیاردی پول نگیره لب باز نمیکنه. پزشک حداقل سنگ مذهب رو به سینه نمیزنه
ناشناس۲۱۶۱۸۶۲۱۵:۳۶:۴۰ ۱۴۰۰/۵/۳۱
پزشكان متخصص تا سن ٤٠ سالگي تحصيل مي كنند وقتي وارد بازار كار مي شوند تازه بايد توان تهيه مطب و.. را هم داشته باشند اما ساير مشاغل از سنين بسيار پايينترشروع به كار و درامد مي كنند . پس كسي نبايد خودشو با پزشك ها مقايسه كنه . الان براي سلماني رفتن مردم چقدر هزينه مي كنند . كميسيون يك معامله ملكي براي مشاورين املاك چقدر هست . تعرفه معلمان خصوصي چقدر هست . هزينه ثبت نام در مدارس غير انتفاعي .. تعرفه مداحان محرم ؟ حق العمل وكلا ؟ بليط هواپيما سفر خارجي و داخلي با جراحي ها و حق ويزيت مقايسه بشه مديران بانك ها چه كارانه ايي مي گيرند در پايان سال …
ناشناس۲۱۶۱۸۸۰۱۵:۴۹:۵۶ ۱۴۰۰/۵/۳۱
خودم پزشک هستم امروز دوستی گفت هفته قبل خانمم جراحی صفرا انجام داده و بعد از کلی چانه زنی 5 میلیون تومان زیرمیزی پرداخت کرده ام باورم نشد آن هم در استان یزد.پیامک پرداختی به من نشان داد.گفتم کاش به من گفته بودی فلان پزشک را به شما معرفی می کردم لبخندی زد و گفت ازقضا همین پزشک بوده خیلی تعجب کردم برایم باورکردنی نبود اما واقعیت داشت.
تبریزی۲۱۶۲۲۳۳۲۰:۵۵:۴۵ ۱۴۰۰/۵/۳۱
فقط 5 میلیون؟ چه پزشک منصفی! بیا ت.. پزشک های اینجا 30 میلیون برای جراحی زیرمیزی می گیرن. خودم سراغ دارم. پول رو هم می گن به یک حساب دیگه بریز تا مشخص نشه.
شاهین۲۱۶۱۹۰۳۱۶:۰۷:۴۵ ۱۴۰۰/۵/۳۱
متاسفانه جان مردم رو گروگان گرفتن.میدونن کجا باید ضربرو زد.میدونن مردم مجبور ب خرج کردن درمورد سلامتی هستن.ناز میکنن و دولت ناز پزشکارو هم میخره اگه نخره هم مردم مجبوره بخره.اونی که حالش ب پزشکا میسوزه باید بدونه ی دکتر رشته مهندسی ماهی چقد میگیره یا رشته های دیگه.وقتیم میگی میگن ما بیشتر زحمت کشیدیم.انگار بقیه مدرکو از سطل زباله پیدا کردن.ایران بهشت پزشکا هس.کمترین پزشک ماهی ۵۰تومن درامد داره.اما کارمند۵تومن و مهندس۵تومن.پس حالت ب اونا نسوزه
ناشناس۲۱۶۱۹۰۷۱۶:۰۹:۲۷ ۱۴۰۰/۵/۳۱
بحث اینه که یه دکتر ماهی ۲۰ میلیون براش کمه.
ناشناس۲۱۶۱۹۷۱۱۶:۴۴:۵۸ ۱۴۰۰/۵/۳۱
20 میلیون چیه؟ ماهی ۲۰۰ میلیون و ۳۰۰ میلون کمشونه
ناشناس۲۱۶۱۹۰۸۱۶:۰۹:۳۹ ۱۴۰۰/۵/۳۱
درطی دودقیقه یه چوب بستنی توی دهن طرف میکنه وبرای اینکارحقوق سه روز اون کارگر یاکارمند بیچاره رو بخاطر یک معاینه سرسری طلب میکنه وعجله هم داره که این زودتر بره بیرون تا مریض بعدی با ویزیت جدید وارد بشه اون وقت شما میگی افزایش تعرفه؟؟؟ با انحصار آهنینی که مافیای پزشکی درظرفیت پزشکی ایجاد کردند ثروتمند شدن خودشون را تاهفت نسل تضمین کردند!
علی۲۱۶۱۹۱۲۱۶:۱۲:۵۴ ۱۴۰۰/۵/۳۱
مثل خیلی از کشورها باید مطب زدن ممنوع باشه, پزشک در خدمت نظام پزشکی و دولتی باشه, که شغل پزشکی این همه رنگ تجارت نگیره.
ناشناس۲۱۶۲۰۲۱۱۷:۲۶:۱۱ ۱۴۰۰/۵/۳۱
الان هم پزشکان اگر تو بیمارستان باشن حق تاسیس مطب ندارن
فرجام۲۱۶۱۹۲۲۱۶:۱۶:۱۷ ۱۴۰۰/۵/۳۱
با سلام در کل پزشکان خوب هستند
حسن دیلمی۲۱۶۱۹۳۷۱۶:۲۴:۴۲ ۱۴۰۰/۵/۳۱
امروز پاور دستگاه سونوگرافی سوخت قیمت پاور 5000 دلار136 ملیون تومان پروب وقطعه سونوگرافی بیمارستان سوخته 3500 ذلاز 96 میلیون تومان قطعات وتعمیرات از قیمت نو دستگاه بیشتر شده مراکز ام ار ای بسختی سر میکنند بعضی از بیمارستانها شاهد بودم حقالزحمه پرسنل و پزشک را نمیدهند بیلانشان منفی است به هر حال اگر هر چه که باشد اصل اقتصاد هزینه زیاد ودر امد پایین باشد زیر قیمت تمام شده یا تعطیل شده یا به علت احتیاج مبرم بسیار گران. پزشک خارجی دستمزد دلار میخواهد زبات جراح حداقل 20 میلیون دلار است.راه حل مانند خیریه ها است سرمایگذاری ملی در بهداشت وبعد درمان
ناشناس۲۱۶۱۹۵۴۱۶:۳۶:۴۳ ۱۴۰۰/۵/۳۱
20 میلیون دلار ؟!!!!!!!!!!!! چی میگی تو اون 136 و 90 میلیون هم تو سه یا چها روز درمیاد
ناشناس۲۱۶۱۹۴۰۱۶:۲۶:۰۸ ۱۴۰۰/۵/۳۱
.. تناسب نداشتن تعرفه پزشکان با تورم من در یک شهر کوچک مر کز استان هستم اکثر ساختمان های لوکس و مجتمع هایی که ساخته می شود مال پزشکان هست در چند شهر استان های همجوار هم که رفت آمد دارم همینطور هست خوب این پولها از کجا می آید ضمنا متخصص ها و جراحان هم که اکثرا در خارج زندگی آنچنانی دارند و خانواده هایشان هم آنجا هستند بااین قیمت دلار این زندگی ها چطور درست شده که اینها باز طلبکار هستند تازه منت می گذارند که کمی کوتاه بیاید
ایرانی۲۱۶۱۹۸۳۱۶:۵۵:۴۸ ۱۴۰۰/۵/۳۱
لطف کنید جلو رانت وحقوق های نجومی و بی عدالتی ها را بگیرید (من پزشک نیستم ) زیر ا پزشکان محترم درس خوانده‌اند ریاضت کشیده اند مدرک دکترای مفت نگرفته اند خرابی های دیگر کشور را در یابید که هر ساعت باعث افزایش قیمت دلار کوچک شدن سفره من معلم باز نشسته می شود
ناشناس۲۱۶۱۹۸۵۱۶:۵۷:۱۷ ۱۴۰۰/۵/۳۱
من پزشک نیستم اما از اقوام نزدیک که پزشک هستند دیدم که هزینه های مطب با تعرفه، اگر پزشکی درست کار کند، تطبیق نمیکند. لاجرم ایشان مطب را بستند و رفتند بیمارستان دولتی. حتی بعد از بستن مطب هم اداره مالیات بابت بیماران ویزیت شده ایشان که به دلیل اعسار از آنها هزینه اخذ نکرده بود مالیات گرفت. از طرف دیگر ایشان قبول داشت هزینه های درمان بیمار غیر منطقی بالاست اما علت آنرا سیستم درمانی کشور میدانست شامل چند مورد: اولا مردم بجای ارجاع از پزشک عمومی راسا پیش متخصص میروند که در بسیاری موارد ضروری نیست. ثانیا دولت با علم به مراجعه غیر ضرور مردم به متخصص هزینه های متخصصین را کاهش داده تا مثلا هزینه بیمار را پایین بیاورند ثالثا برخی متخصصین به دلیل تعرفه پایین وقت کمتری برای معاینه و ارزیابی بالینی گذاشته و هزینه های جانبی را به مشتری تحمیل میکند که آنهم ضروری نیست. رابعا مردم تصور میکنند پزشکی که هزینه های جانبی غیر ضروری به آنها تحمیل میکند از دارو و عکس و آزمایش و ... بیشتر و بهتر از پزشکی کار میکند که با تنها با معاینه درست بیمار، علت و درمان را تشخیص میدهد. ایشان اعتراف میکرد که بسیاری از بیمارانش دردشان روحی است تا جسمی. بنابر این هم مسئله فرهنگی مردم، هم نظام ارجاع بیمار، و هم شمشیر تعرفه غیر منطقی و هزینه های دستمزد منشی و مالیات علی الراس و .. که آخر گلوی بیمار را میبرد باید اصلاح شود. بعلاوه نسخه پیچی های غیر ضرور و بعضا نادرست برخی متخصصی پس از اصلاح نظام تعرفه نیز باید نظارت جدی شود.
ناشناس۲۱۶۲۰۰۹۱۷:۱۷:۲۶ ۱۴۰۰/۵/۳۱
سوای اینکه مسبب وضعیت اقتصادی کشور مقامات هستن ولی هیچ تحصیلکرده ای به اندازه پزشکان از لحاظ مالی وضعش خوب نیست. مهندس مکانیکی که درسش چندبرابر سختتر از درس پزشکی هست برای یه بازرسی گاز ۱۰۰ هزار تومن میگیره. چندبار باید بره بیاد اونم الان که کار گاز به روستاها کشیده. با کارفرما و پیمانکار کلنجار بره. شاید تهدید بشه. فردا اگر اتفاقی افتاد مقصره. تازه اگر کار باشه. چیزی که پزشکان مشکلی بابتش ندارن و به دلیل شرایط اقتصادی مشتری هرکی کم شده مشتری پزشکان بیشتر شده.
ناشناس۲۱۶۲۴۵۶۰۰:۰۶:۳۳ ۱۴۰۰/۶/۱
براساس چه منطقی میگید درسهای مکانیک راحتتره؟؟ اگر اینطور بود شما می رفتید پزشکی میخوندید بازرسی گاز رو با جان مردم مقایسه می کنید؟؟ عرضه دارید به این درامد برسید. الان مهندس هست ماهی 700 درامد داره. تراشکار هست بابت یک سوراخ زدن 80 میلیون میگیره. شما عرضه ندارید الکی نق نزنید
رار۲۱۶۲۰۱۱۱۷:۱۹:۰۸ ۱۴۰۰/۵/۳۱
حقوق پزشکان خیلی بیشتر از 40.50ملیونه . البته غیر از کارانه و بقیه ی چیز ها. سه سال پیش دوماه کارانه بحساب یه پزشک با سه سال سابقه به گوشیش پیامک اومد و من سهوا چشمم افتاد که نوشته بود کارانه ی دی و آبان سال 97...130ملیون تومن.
فیروز۲۱۶۲۰۱۹۱۷:۲۴:۰۹ ۱۴۰۰/۵/۳۱
در تمامی کشورهای دنیا پزشکان به دلیل شرایط سخت تحصیلی و طولانی بودن مدت تحصیل نسبت به سایر مشاغل درآمد بالاتری دارن در ایران متوسط درآمد پزشکان عمومی ۶ میلیون ۵۰۰ هزار و متوسط حقوق پزشک متخصص ۱۲ میلیون ۳۰۰ هزار می باشد که توسط وزارت بهداشت اعلام شده. یک پزشک متخصص ۷ سال در دوره عمومی و با کشیک های ۲۴ ساعته درس خونده دو سال طرح بوده و مجددا ۴ سال به عنوان رزیدنت با حقوق دو میلیون ماهی ۱۲ کشیک ۳۶ ساعته بعلاوه بقیه روزهای ماه که باید تا ساعت ۴ عصر تو بیمارستان کار کنه بعد اتمام رزیدنتی تازه باید دو سال هم طرح باشن تا بتونن وارد بازار کار بشن . یعنی ۱۵ سال بعد از عمرش رو فقط تو محیط دانشگاه و بیمارستان برای یادگیری صرف کرده حتی ماهی ۵۰ میلیون هم درآمد داشته باشن باز ارزشی نداره که این همه سختی رو تحمل کنن. رشته های مهندسی برای مهندسین با سواد و با تجربه با کمترین سختی در طول تحصیل بالاترین درآمد رو دارن. البته منظورم افرادی نیست که بدون هیچ سوادی و کسب علمی فقط یه مدرک مهندسی گرفتن اون هم از دانشگاه های که نمیشه اسمشون رو دانشگاه گذاشت
ناشناس۲۱۶۲۰۳۸۱۷:۴۷:۰۸ ۱۴۰۰/۵/۳۱
متاسفانه در این شرایط اسفناک بجای همدلی رسانه را محل عقده گشایی شخصی میکنیم.
ترسوها ماسک نمیزنند۲۱۶۲۰۷۱۱۸:۳۱:۴۳ ۱۴۰۰/۵/۳۱
بیایید همه با هم هشتک ( #ترسوها ماسک نمیزنند ) را به ترند جهانی تبدیل کنیم !
خدری۲۱۶۲۱۳۲۱۹:۴۹:۲۰ ۱۴۰۰/۵/۳۱
انقدی که داروها وویزیتها گرون شدن که من بی سرپرست با یه بچه مریض اونم کبد بزرگ وچرب که هرآنی ممکنه پیوند بشه از ترس پیوند مجبورم بدون بیمه دارو یا ویزیت هرچقدم‌ گرون باشه بخرم نشاسته ذرت بسته ای۲۰ هزار بود حالا مجبورم بسته ای۴۵ تومن بخرم ویزیت ۴۵ تومن بود بعد۳ماه شد۱۰۰ هزار خو یه زن بی سرپرست از ترس پیوند چه اعتراضی میتونه بکنه چی بگم از این آه دل که همیشه سرمیاد بخدا آهمون اول دولت گرونی وبعدم دکترای بی انصاف رو میگیره..این بکنار منشی دکترا طوری رفتار میکنن انگار اینا دکترن بخدا دکتر هم انقد خودشو نمیگیره که منشی میگیره.من هر۴ ماه میرم‌شیراز برا دوا دکتری حالام که میگن پایانه ها باید تعطیل کنن که کرونا اوج نگیره پس‌ ما به چه سازتون برقصیم
ناشناس۲۱۶۲۱۴۳۱۹:۵۳:۰۰ ۱۴۰۰/۵/۳۱
کی گفته پزشک شعورش بالاتره .محصل که بوده خیلی درس خونده رفته پزشکی .توایران هم از بس انحصاریه ودرامدبالا دارن هیچ کی از عشق وعلاقه به مردم نمیره پزشکی همه بخاطر پول میرن.دکترداشت منوویزیت میکرد یهو یک بنای گچکاراومد تومطب شروع کرد با اون حرف مصالح زدن
ناشناس۲۱۶۲۱۶۴۲۰:۰۲:۲۱ ۱۴۰۰/۵/۳۱
کرونا ثابت کرد که پزشک کم داریم باید ظرفیتها را بالا برد من دو هفته هست در رفت و آمدم در بیمارستانهای تهران هر بار ۴-۵ ساعت معطل میشم فقط بخاطر نبود پزشک مردم بدون رسیدگی دارند میمیرند لطفا گزارش تهیه کنید که نگید دروغه
سجاد حسینی۲۱۶۲۱۷۵۲۰:۰۸:۵۳ ۱۴۰۰/۵/۳۱
ایران بهشت دکترهاست این رو همه میدونند اگر میخواید بفهمید شرایط و وظایف یک دکتر اروپایی وپولی که میگیره رو مقایسه کنید با دکترهای ایران. اغلب گاوبندیهاشون با داروخانهایه مطلوبشان گویای همه چیز است.شما وقتی بری دکتر اول یک نسخه میپیچه بعد میگه حتما برو فلان داروخانه چون اون داروخانه فقط این دارو رو داره.بعدش که مراجعه کردی آدرس یک متخصص رو میده که از قضا ..کلا یک چرخه مالی بین خودشون دارن که کلی پول به جیب میزنن.شک نکنید اگر اندکی مشکل مالی داشتن ایران نمیموندن.میدونن هیچ جا مثل ایران .. نیست و تمام پولی که میگیرن رو رصد میکنن.
سعید۲۱۶۲۲۰۹۲۰:۳۱:۱۲ ۱۴۰۰/۵/۳۱
.. نتوانستید کادر درمان را نگهداری کنید کادر درمانی که خودش اگر فردا بره سی تی اسکن بگیره باید پول بدهد
ایرانی۲۱۶۲۲۱۰۲۰:۳۱:۳۸ ۱۴۰۰/۵/۳۱
هرپزشک روزانه بطور متوسط حقوق دوماه یا سه ماه کارمند معمولی را میگیره یعنی ۹۰روز. ولی بازم همیشه میگن کمه.
ناشناس۲۱۶۲۵۸۷۰۳:۰۸:۲۱ ۱۴۰۰/۶/۱
خب مگه اون کارگر اندازه اون پزشک درس خونده تلاش کرده که یه اندازه حقوق بگیرن ببینم اگه بیمار شدی برو بگو اون کارگره بره کتاب بخونه درمانت کنه ببینم از لحاظ ذهنی همچین توانایی داره
ناشناس۲۱۶۲۲۲۳۲۰:۴۳:۴۳ ۱۴۰۰/۵/۳۱
حقوق مدیران دولتی و خصولتی خیلی افزایش یافته و خودتان در یکی از خبر ها گفتید که کارگزینی فیشها رو قایم میکند
ناشناس۲۱۶۲۲۵۶۲۱:۲۱:۱۶ ۱۴۰۰/۵/۳۱
همتون حسودین زحمت کشیدن حقشونه
ناشناس۲۱۶۲۲۶۲۲۱:۲۳:۴۴ ۱۴۰۰/۵/۳۱
باز .. اختلاف اندازی بین پزشکان زحمت کش و مردم شروع شد..به خدا من تحصیلاتم مهندسی است وربطی به صنف پزشکان هم ندارم اما تو این شرایط سخت کرونا به اینها هم باید حق داد خداوکیلی شما که با مثال چوب بستنی تو دهن مریض به ارج و قرب این جامعه توهین کردی خودت حاضری تازه اگه توان و عرضه سختی هاش هم داشته باشی که نداشتی و نداری و گرنه خوب تو هم پزشک می شدی با هر چوب بستنی تو دهن مریض کردن به قول خودت؛خودت و خانواده ت رو در معرض کرونا قرا بدی ؛کمی خرد و اندیشه باید..
مهدی۲۱۶۲۲۶۵۲۱:۲۹:۱۶ ۱۴۰۰/۵/۳۱
امسال ویزیت پزشکان سی در صد اضافه شد دروغ نگو..
علی۲۱۶۲۲۷۶۲۱:۴۵:۳۳ ۱۴۰۰/۵/۳۱
یکی از راه حل ها کاریه که نظام‌های پیشرفته سلامتی میکنن...... Nurse practitioner...... از 1960 تو آمریکا توسط یه پزشک راه اندازی شد و اکثر کشورا اینو دارن. که مثلا بیماری های ساده مثل سرماخوردگی ویا معاینات و اقدامات اولیه، آزمایشات و گرافی ها رو پرستار پرکتیشینر انجام بده و تعرفشم کمتره. این دوره البته 2 سال بعد از فوق لیسانس هست. انگلیس و آمریکا و کانادا و استرالیا و نیوزلند و کشورای اسکاندیناوی از این سیستم هم استفاده میکنن. تو ایران خودمون من پرستار خیلی کارا رو میکنم اما چون مهر متخصص میخوره پای اقدام، گرونتر در میاد. مثلABG, NGT, OGT, int foley, suture, Monitorinf, O2 درمانی و..
بی نوا۲۱۶۲۳۴۰۲۲:۴۳:۲۹ ۱۴۰۰/۵/۳۱
.. برا یه دارو ساده ده بار میریم ومیام میکن اصلا دنبالش نگرد نیست خدافقط به داد آدم برسه من که پسر 1.5ساله ام تو این سن گرفتار سرطان شده با این اوضاع کرونا بیمارستانم پذیرشش نمی کنم چه کارکنم ..
علی۲۱۶۲۳۴۵۲۲:۴۵:۳۰ ۱۴۰۰/۵/۳۱
مردم ایران بسیار قدرنشناس هستن دلال با دلالیش زندگیتونو خراب کرده تمام اصناف قیمتاشون سه برابر شده نون و میوه و گوشت.. همه چیز داغونه کرونا تمام خانواده هارو درگیر کرده توی این شرایط غیر از پرستاراو پزشکا چه کسی وظیفشو درست انجام داده و به داد شما رسیده...ولی باز دارید حمله میکنید به کادر درمان..
ناشناس۲۱۶۲۴۵۳۰۰:۰۴:۴۶ ۱۴۰۰/۶/۱
به نظر من بهتره پزشکان محترم فقط 24ساعت در محل کار خود حاضر نشوند وفقط اورژانس ها فعال باشند ببینم اتفاقی میفته
توحید۲۱۶۲۵۴۰۰۱:۴۷:۱۴ ۱۴۰۰/۶/۱
بنده بعد نه سال اخذ مدرک کارشناسی ارشد بیکارم باید کجا احقاق حقوق کنم؟؟
ناشناس۲۱۶۲۵۴۶۰۱:۵۱:۴۶ ۱۴۰۰/۶/۱
آقایه شماره کارت بدین برای دکترهای بدبخت پول جمع کنیم .
حمید۲۱۶۲۷۶۷۰۹:۲۷:۴۶ ۱۴۰۰/۶/۱
خیلی از پزشک ها کاسب و تاجرند نه مرهم دردهای مردم! وجدان، انصاف، اخلاق و جوانمردی از جامعه پزشکی رخت بربسته!
ناصر۲۱۶۲۵۹۰۰۳:۱۶:۳۲ ۱۴۰۰/۶/۱
متاسفانه نویسنده بی نام این متن هیچ ایده ای از وضعیت تعرفه های پزشکی ندارد جهت اطلاع تعرفه های پزشکی از سال ۹۳ ثابت بوده ۷ سال حقوق یه رزیدنت که ماهی بالای ۵۰۰ ساعت کار می کنه ۳میلیون ه بعد میای می گی کوتاه بیایم ؟ از چی ؟
حمید۲۱۶۲۷۶۴۰۹:۲۵:۲۴ ۱۴۰۰/۶/۱
متاسفانه پزشکان هم دارای نفوذ و قدرت و هم دارای پول و ثروت هستند و هر کاری که بخواهند بر سر ملت بیچاره می آورند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  19. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  20. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  21. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  22. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  23. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  24. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

  25. گزارش سازمان برنامه از کاهش تورم سالانه: وارد کانال ۳۰ درصد شدیم

آخرین عناوین