کلاژن چیست؟

گزارش بازرگانی،   4000531033

بسیاری از شما نام کلاژن و اثری که بر روی جوانی و زیبایی پوست دارد را شنیده‌اید، با این وجود ممکن است این سوال پیش آید که کلاژن چیست و چه کارایی در بدن دارد. اثرگذاری کلاژن برروی پوست به چه نحو است و روش های افزودن کلاژن به بدن چیست؟ داروخانه آنلاین باهمانه bahamaneh.com بهترین انواع مکمل‌های کلاژن ساز اورجینال را برای شما فراهم می سازد و قصد دارد در این مقاله در رابطه با مزایا و لزوم استفاده از مکمل کلاژن و اثری که برروی سلامتی و جوانی شما می گذارد آشنا نماید پس با ما همراه باشید.

کلاژن فراوانترین پروتئین در بدن است که نقش های مختلف و مهمی را ایفا می کند، از جمله آنها می توان به ایجاد ساختار برای پوست، کمک به انعقاد خون اشاره کرد. همچنین یکی از عناصر تشکیل دهنده رگ‌های خون، قرنیه چشم و دندان می باشد. کلاژن یکی از مهمترین عناصر سازنده استخوان ها، پوست، عضلات، تاندون‌ها و رباط‌ها است. حال بهتر است بدانید نقش کلاژن چیست؟ چسبی را تصور کنید که می‌توانید با استفاده از آن تمامی اجسام و یا بخش‌های مختلف را به یکدیگر متصل کنید. کلاژن در واقع همان چسب است. در واقع نام کلاژن نیز به همین معنا است. "kola" به یونانی به معنی چسب است.

کلاژن چیست

نقش کلاژن در بدن چیست؟

حداقل 16 نوع کلاژن وجود دارد که چهار نوع اصلی آن مهمترین و بیشترین نقش را در بدن دارند. به ترتیب می‌توان به معرفی هرکدام از آنها پرداخت:

کلاژن نوع 1: کلاژن نوع 1 تقریبا 90 درصد از کلاژن بدن انسان را تشکیل می دهد و از الیاف بسته بندی شده و متراکمی ساخته شده است. ساختار پوست، استخوان، تاندون‌ها، غضروف‌های فیبری، بافت همبند و دندانها از کلاژن نوع 1 تشکیل شده اند.

کلاژن نوع دو: این نوع الیاف بازتر و آزادتری هستند. در عضروف الاستیک یافت می‌شود و به عنوان بالشتک شناخته می‌شود، نقش محافظت از مفاصل را دارد.

کلاژن نوع 3: این نوع از ساختار عضلات، اندام و عروق پشتیبانی می کند.

کلاژن نوع 4: نوع چهارم با بافت بازتری که دارد می تواند نقش فیلتر را ایفا کند، این لایه بیشتر در پوست شما قابل مشاهده است.

یکی از نشانه های قابل مشاهده از ضعف و کاهش سطح کلاژن شل شدگی پوست، تحلیل غضروف ها و درد مفاصل است. به این معنی که با افزایش سن کلاژن سازی در بدن کاهش می یابد.

پودر کلاژن

تقویت و کمک به کلاژن سازی بدن

تولید کلاژن از پروکلاژن شروع می شود، برای فرایند تشکیل پروکلاژن ویتامیC بدن با دو اسید آمینه گلیسین و پرولین ترکیب شده و پروکلاژن را می‌سازد. بنابراین، با ورود این ویتامین‌ها می‌توانید به بدن در تولید این پروتئین کمک کنید.

ویتامین C که در بسیاری از مرکبات، فلفل دلمه ای، توت فرنگی و... یافت می شود.

پرولین مقادیر زیادی از آن در سفیده تخم مرغ، جوانه گندم، محصولات لبنی، کلم، مارچوبه و قارچ قابل یافت است.

گلیسین، موجود در پوست مرغ و ژلاتین و سایر غذاهای حاوی پروتئین وجود دارد.

مس، در گوشت و ماهیچه، دانه کنجد، پودر کاکائو، بادام هندی و عدس یافت می شود.

علاوه بر تمامی موارد گفته شده، بدن به پروتئین و اسید آمینه ها برای تولید پروتئین جدید نیاز دارد. مرغ، غذاهای دریایی، لبنیات، حبوبات منابع غنی از پروتئین هستند.

عوامل آسیب رسان به کلاژن چیست؟

در عین اینکه لازم است از پوست محافظت کرد و با تغذیه صحیح امکان کلاژن سازی را فراهم کنید، می توانید با استفاده از روش های مراقبتی از آسیب به کلاژن ها نیز جلوگیری نمایید. از جمله مواردی که می‌تواند باعث آسیب به کلاژن شود می‌توان به این موارد اشاره کرد:

خورد کربوهیدرات بیش از حد و شکر، این ماده تولید کلاژن در بدن را با اختلال مواجه می سازد.

قرار گرفتن در معرض اشعه فرابنفش و نور خورشید، قرار گرفتن زیاد در معرض تاب خورشید می تواند به سلول‌های پوست و کلاژن آسیب‌های فراوانی بزند.

کشیدن سیگار، تولید کلاژن را در بدن کاهش می‌دهد. این می‌تواند بهبود زخم‌ها را کندتر کرده و همچنین باعث ایجاد چین و چروک در پوست شود.

فواید مکمل های کلاژن چیست؟

امروزه علاوه بر استفاده از انواع کرم‌های کلاژن، مراقبت پوستی، ماساژ، پلاژن تراپی و... استفاده از مکمل های حاوی کلاژن و مؤثر در کلاژن سازی بدن نیز رواج زیادی یافته و نتیجه های حاصله نیز بسیار رضایت بخش بوده است. مکمل های کلاژن ساز پروتئین های بزرگ را به پپتیدهای کوچکتر تقسیم می کنند که جذبشان راحتتر است. این عاملی است که علاوه بر روش‌های موضعی با اصلاح تغذیه نیز مشکلات پوستی را درمان کرد.

مزایای استفاده از مکمل های کلاژن

همانطور که گفته شد کلاژن در انواع مختلف پودر کلاژن ، کپسول قابل استفاده است، مصرف مداوم و منظم مکمل های حاوی کلاژن علاوه بر جوانی پوست سلامت استخوان‌ها، مفاصل، دندان و... را نیز حفظ خواهید کرد.

فواید کلاژن

  • بهبود سلامت پوست

تقویت کلاژن به عنوان یکی از اصلی ترین اجزاء سازنده پوست خاصیت ارتجاعی و آبرسانی برای پوست دارد. با افزایش سن بدن کلاژن کمتری تولید می کند و منجر به خشکی پوست و ایجاد چین و چروک می شود.

  • تسکین درد مفاصل

کلاژن یکپارچگی غضروف ها را حفظ می کند. بافت لاستیک مانند از مفاصل محافظت کرده و با افزایش سن خطر ابتلا به اختلالات مفصلی همچون آتروز را کاهش می دهد.

  • پیشگیری از تحلیل استخوانها

کلاژن یکی از اصلی ترین عناصر تشکیل استخوان است، کلاژن ساختار و استحکام استخوان ها را تأمین می کند. همانطور که با افزایش سن ساخت کلاژن در بدن کاهش می یابد ممکن است میزان کلاژن موجود در توده استخوانی نیز رو به کاهش باشد و عوارضی نظیر پوکی استخوان، کاهش تراکم استخوان و خطر شکستگی آنها وجود داشته باشد.

  • افزایش توده عضلانی

تقریبا 1 تا 10 درصد از بافت عضلانی بدن از کلاژن تشکیل شده است. این پروتئین برای تقویت و عملکرد صحیح عضلات ضروری است. طبق تحقیقات ثابت شده است که مصرف مکمل های کلاژن به افزایش توده عضلانی بدن کمک می کند.

  • بهبود سلامت قلب

علاوه بر تمامی مزایای ذکر شده کلاژن می تواند احتمال بروز بیماری های قلبی را نیز کاهش دهد. کلاژن به بهبود ساختار عروق خونی که خون را از قلب به سایر اندام ها می رساند کمک می کند. بدون کلاژن کافی عروق ممکن است ضعیف شوند. تصلب شرایین، بیماری های قلب و عروق و آرترواسکلروز، حمله قلبی و سکته مغزی ناشی از عدم سلامت رگ های خونی و عروق است.

  • حفظ سلامت عمومی بدن

مکمل کلاژن علاوه بر تمامی موارد ذکر شده برای حفظ سلامت عمومی بدن نیز مؤثر است. زیبایی و سلامتی مو، ناخن ها، کمک به رشد بهتر موها، همچنین سلامت روده، سلامت مغز و افزایش متابولیسم بدن و کاهش وزن نیز از اثرات جانبی مصرف مکمل های حاوی کلاژن است.

خرید انواع محصولات و مکمل های حاوی کلاژن همچون پودر کلاژن کلاژینو، قرص کلاژن ، آنادرم، قرص پرفکتیل پلاتینیوم و... همگی از مکمل هایی بوده اند که مورد قبول و رضایت مصرف کنندگان قرار گرفتند. خرید از داروخانه اینترنتی باهمانه با خدماتی همچون ارسال رایگان، امکان پرداخت وجه درب منزل و همچنین تضمین کیفیت و اصالت کالا بسیار ایمن و به صرفه خواهد بود. شما می توانید در صورت عدم رضایت و یا مغایرت محصول با اصل آن را عودت دهید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین