ماجرای وعده های جنجالی مخبر چی بود؟

محسن مهدیان،   4000524117 ۸۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
ماجرای وعده های جنجالی مخبر چی بود؟

 
ماجرای وعده های مخبر چه بود؟ آیا واکسن ایرانی شکست خورد؟ ایا مخبر بلوف زد؟ ایا قصد داشت مانع واردات واکسن خارجی شود؟ آیا واکسن ایرانی زمین خورد و مردم کشته شدند؟ دیگه چه شبهه ای هست؟ 
مرورکنیم اخبار رو. خیلی پیچیده نیست. 
5 اردیبهشت مخبر گفت تا اخر تیر 12 میلیون و تا آخر مرداد 20 میلیون و تا آخر شهریور 50 میلیون واکسن تولید می کنیم.
آیا این وعده محقق شد؟ 
خیر. 
چرا؟
اول ببینیم مخبر چرا وعده داد.
مصاحبه مخبر بعد از جلسه با وزیر بهداشت بود که خبرش منتشر شد. 
نمکی در این جلسه وعده کرد تا نیمه اردیبهشت مجوز واکسن برکت ارائه شود.
اما مجوز نرسید. چرا؟ چون تست های وزارت بهداشت نهایی نشده بود. 
مجوز کی رسید؟ 25 خرداد. 
بعد از مجوز چه شد؟ مشکل فقط مجوز بود؟
تولید واکسن برکت سه خط تولید داشت
خط اول 4 میلیون دوز در ماه تولید می کند. 
خط دوم 8 میلیون. 
خط سوم 25 میلیون. 
مخبر براساس این سه خط تولید وعده 50 میلیونی تولید واکسن داد. طبیعی است که اگر این سه خط تولید مثل ساعت کار کند فراتر از این 50 میلیون تولید می شود. 
اما نشد. چرا؟ چقدر تولید شد؟
از اول تیر خط اول تولید راه افتاد. 
حدودا هفته ای یک میلیون دوز واکسن تولید شده است. یعنی در تیرماه 4 میلیون تولید شد. تا امروز هم به 7 میلیون رسیده است. تا پایان مرداد می شود 8 میلیون. 
خط دوم تولید قرار بود از اول مرداد راه بیافتد. نشد. 
چرا؟ بخاطر تحریم مانع ورود چند قطعه نهایی تجهیزات شدند. اما با این حال تحریم ها را دور زدن و تجهیزات وارد شد. از اول شهریور خط دوم هم راه می افتد و تا پایان شهریور به 20 میلیون دوز واکسن می رسیم. 8 تا از خط اول و 12 تا از خط دوم.
خط سوم چه شد؟ خط سوم که خط تولید انبوه با ظرفیت 25 میلیون دوز بود، قرار بود از اول شهریور راه اندازی شود. 
راه اندازی نمی شود. چرا؟ 95 درصد قطعات وارد و 5 درصد قطعات توسط ابلیس تحریم شده است. اما جبهه ضدایران بزودی زانو خواهد زد و 5 درصد باقی مانده نیز وارد می شود و خط سوم هم وارد مدار می شود و با یکی دوماه تاخیر وعده ها محقق می شود.
خیلی پیچیده است؟
یه کت به خیاط سفارش میدهید تاخیر ندارد؟ اگر تاخیر کند یعنی کت زمین خورده است یا کت ساز؟ بخدا زشت است پای منبر ذهن های زنگ زده اسیر شویم. 
ایران بین 6 کشور تولید کننده واکسن قرار دارد و با قدرت تولید می کند. بیشترین کارایی را هم بین واکسن های وارداتی داشته است. طبیعی است که راهزن های رسانه ای عصبی باشند. از تاجزاده و زیباکلام هم که انتظاری نیست. با خودحقیری کاسبی لایک می کنند. ولی من و تو چرا؟ 
میگن مخبر چرا وقتی برکت بود از تولید میگفت امروز که معاون است از خرید؟ 
پاسخ در سوال است. چون آن زمان مدیر تولید بود و امروز مدیر مصرف. آنروز باید تولید می کرد و امروز باید مصرف کند. طبیعی است که برای مدیریت مصرف هم باید تقاضای داخلی کند و هم خارجی. 
مگر آن زمان که گفت 50 میلیون، نیاز 50 میلیون بود؟ خیر. 120 میلیون دوز نیاز کشور بود. یعنی همان زمان هم از جمله مخبر استفاده می شود که حداقل 70 میلیون هم باید خریداری شود. 
خلاصه گول نخوریم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۱۵۱۴۸۷۲۰:۳۸:۲۲ ۱۴۰۰/۵/۲۴
..طبق امار خودتون ۹۰هزار نفر از هموطنان عزیزمون جونشونو از دست دادن بسیار خانواده بی سرپرست شدن تازه دنبال این هستین کی کوتاهی کرد؟ باید از شرمندگی اب بشین
ناشناس۲۱۵۲۲۹۲۰۸:۱۶:۴۲ ۱۴۰۰/۵/۲۵
اگه فکر میکنید اینهمه توضیح منطقی و مستدل و صادقانه رو میتونید با یه جمله‌ی ساده لوحانه و تهاجمی و تخریبی از بین ببرید سخت در اشتباهید _____ ایران علی‌رغم تحریمهای فرانجومی شیاطین و موانعی که نئولیبرال‌ها و سرمایه دارهای بی رحم و خائن داخلی ، جزو کشورهای مطرح و پیشرو در این موضوع است این مایه‌ی افتخار است ، نه مایه‌ی شرم
ناشناس۲۱۵۳۳۹۶۱۷:۰۹:۵۹ ۱۴۰۰/۵/۲۵
بعضی ها یه جور حرف میزنن که گویی دارندگان و سازندگان واکسن تو دنیا صف کشیده بودن به ما واکسن بدن ما قبول نکردیم . نه آقا حتی اون نامردهایی که پول هم از ما گرفته بودن اما واکسن رو ندادن و گفتن ملت خودمون اولویت داره . حالا که دیدن ساختیم اومدن میگن واکسنی رو که خریدین بهتون می دیم
ناشناس۲۱۵۲۵۱۵۰۹:۵۹:۲۶ ۱۴۰۰/۵/۲۵
اگر قراره در ایران یک عده آب بشوند پس در امریکای ابرقدرت با آن تعداد کشته ، چه باید بشوند ؟ شما سفر شمال و پارتی قلیانت را نرو ، دلسوزی پیش کش .‌
رامین۲۱۵۳۳۹۰۱۷:۰۷:۳۰ ۱۴۰۰/۵/۲۵
به ساختن واکسن توسط دانشمندانمون افتخار میکنم
ناشناس۲۱۵۱۴۹۳۲۰:۳۹:۲۸ ۱۴۰۰/۵/۲۴
اونجایی که اینکه نویسنده واکسن کرونا رو با کتی که به خیاط داده، مقایسه کرده باعث .. فقط امیدوارم نویسنده خودش و خانواده‌اش در سلامت باشند و درگیر این بیماری نشن
ناشناس۲۱۵۱۸۶۲۲۳:۴۴:۳۸ ۱۴۰۰/۵/۲۴
آن وقت چه ربطی به تولید کننده واکسن داخلی دارد؟ وزارت بهداشت از یک طرف 4 ماه و یک ماه دیرتر مجوز می دهد و از یک طرف واردات را منگه می کند
ناشناس۲۱۵۲۶۱۳۱۰:۵۲:۲۶ ۱۴۰۰/۵/۲۵
بدون اثبات کیفیت می توان مجوز داد آیا؟ اگر نه کار اداری دادن مجوز یکروز هم زمان نمی خواد.
ناشناس۲۱۵۱۵۰۲۲۰:۴۷:۵۸ ۱۴۰۰/۵/۲۴
مقایسه کت شلوار با واکسن، در شرایطی که روزی ۶۰۰ هموطن بخاطر نبود واکسن کشته میشن، مصداق بارز..
ناشناس۲۱۵۲۳۶۵۰۸:۵۳:۰۸ ۱۴۰۰/۵/۲۵
از قدیم گفتند در مثل مناقشه نیست، کاش معنی همین یه جمله رو درک میکردین و بعد اظهار نظر میفرمودین!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۲۱۵۱۵۰۵۲۰:۴۹:۰۷ ۱۴۰۰/۵/۲۴
.. برنامه ریزی برای محصولی که با جان و زندگی میلیون ها نفر ارتباط مستقیم داره قابل مقایسه با دوختن کت توسط خیاط نیست. اگر شما توانایی انجام کاری رو ندارید حق ندارید با دادن وعده غلط باعث گمراه کردن مسئولین و از بین رفتن جان هزاران نفر شوید گویا این موضوع برای شما شبیه بازی های کامپیوتری است که تصور می کنید افراد کشته شده در اثر ناتوانی در تحقق وعده جناب مخبر دوباره در دور بعد به بازی باز خواهند گشت.
ناشناس۲۱۵۱۸۶۴۲۳:۴۵:۳۶ ۱۴۰۰/۵/۲۴
جناب برو یقه وزارت بهداشت و دولت قبلی را بگیر
ناشناس۲۱۵۱۵۰۷۲۰:۵۰:۵۵ ۱۴۰۰/۵/۲۴
چه دفاع بدی کردید!جان مردم هم برابر شد با کت!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۲۱۵۱۸۸۹۲۳:۵۵:۱۶ ۱۴۰۰/۵/۲۴
شماها که با دروغ هایی که به خوردتان می دادن مدعی بودین اصلا واکسنی نساختم و توانش را هم نداریم!
ناشناس۲۱۵۲۰۰۳۰۱:۰۸:۴۱ ۱۴۰۰/۵/۲۵
مهم وعده تولید 50 میلیون هست که دارد محقق می شود حالا زمانش یک مقدار عقب تر می افتد
ناشناس۲۱۵۳۰۸۳۱۴:۵۷:۴۰ ۱۴۰۰/۵/۲۵
تو بلدی مقایسه کن ما هم ملاحظه کنیم
مهدی۲۱۵۱۵۱۱۲۰:۵۲:۵۴ ۱۴۰۰/۵/۲۴
قانع شدم من ممنون
ناشناس۲۱۵۱۵۱۴۲۰:۵۴:۰۱ ۱۴۰۰/۵/۲۴
^میگن مخبر چرا وقتی برکت بود از تولید میگفت امروز که معاون است از خرید؟ پاسخ در سوال است. چون آن زمان مدیر تولید بود و امروز مدیر مصرف. آنروز باید تولید می کرد و امروز باید مصرف کند. طبیعی است که برای مدیریت مصرف هم باید تقاضای داخلی کند و هم خارجی.^ جان مردم در مدیریت های ایشان در کدام طرف قرار دارد ، اصلا اهمیتی دارد ؟؟؟
مخبور۲۱۵۱۵۱۷۲۰:۵۷:۲۶ ۱۴۰۰/۵/۲۴
البته بدون هیچ شکی مقصر وزارت بهداشت و آمریکا و .. هستن و خلاصه هرکسی مقصره به جز آقای مخبر. ولی یک مدیر کارآمد نباید همین موانع رو هم توی محاسباتش بیاره بعد وعده بده؟
ناشناس۲۱۵۱۸۶۷۲۳:۴۷:۳۳ ۱۴۰۰/۵/۲۴
یعنی یک ماه دیرتر به آن عدد برسند آن هم با این همه کارشکنی آن هم برای تولیدی که اولین بار است این واکسن ساخته می شود در دنیا چیر عجیب است؟ خیر قربان همه شرکت‌های واکسن ساز دنیا با تاخیر همراه بودن
ناشناس۲۱۵۲۱۴۲۰۵:۲۶:۲۸ ۱۴۰۰/۵/۲۵
آقای مخبر از کجا باید میدونست که آمریکا یهویی تصمیم میگیره ایران رو تحریم کنه !!!!آخه مگه سابقه داشت تحریم ایران ؟؟؟؟
خدایی۲۱۵۲۴۸۳۰۹:۴۳:۱۰ ۱۴۰۰/۵/۲۵
اگر همه مسوولان در وعده دادن به مردم وسواس داشته باشن و موانع را هم لحاظ کنند هیچگاه و عده های تو خالی وقطعی نمی‌دهند. آقایان وعده میخواهید بدهید همه جوانب را در نظر بگیرید. بی پولی. تحریم. زلزله. رعد وبرق. چه میدونم بارش شهاب سنگ همه چیز را در نظر بگیرید بعد وعده بدهید و مردم را به خودتان بی اعتماد نکنید. والله
ناشناس۲۱۵۱۵۲۳۲۱:۰۲:۳۳ ۱۴۰۰/۵/۲۴
.. شما اگر راست میگید، توی این همه سال یه واکسن آنفولانزا درست میکردید.
ناشناس۲۱۵۱۵۳۸۲۱:۰۹:۰۹ ۱۴۰۰/۵/۲۴
یه مدیر در سطح آقای مخبر باید همه جوانب امور رو بسنجه نه اینکه همینجوری یه عددی بگه! در ضمن همین چند هفته پیش هم دوباره تاکید کردن که 50 میلیون دز تا آخر شهریور تولید می کنیم!
ناشناس۲۱۵۱۵۳۹۲۱:۰۹:۰۹ ۱۴۰۰/۵/۲۴
در بیان دیدگاه منصف نبوده اید.
ناشناس۲۱۵۱۵۴۰۲۱:۱۰:۵۸ ۱۴۰۰/۵/۲۴
خلاصه...ما زیاد گول می خوریم.
بهلول۲۱۵۱۵۴۲۲۱:۱۱:۳۷ ۱۴۰۰/۵/۲۴
هر فردی با حد اقل هوش تجاری و صنعتی می دانست که واکسن تولیدی برکت نوشداروی بعد از بعد از مرگ سهراب است. آقای مخبر و نمکی باید محاکمه شوند. با جان و نان مردم بازی کرده اند.
پدرو۲۱۵۱۵۴۳۲۱:۱۱:۵۹ ۱۴۰۰/۵/۲۴
این کتی که خیاط شما داره دیر تحویلش میده، روزی 500-600 نفر (طبق آمار رسمی‌ای که به قول دکتر زالی یک سوم شده است) کشته میزاره رو دست این مملکت... بفهمید تو رو خدا. بفهمید پر پر شدن این همه آدم و و داغدار شدن این همه خانواده یعنی چی. بفهمید که اینا سرمایه های این ملت بودن. دست بردارید از نوشتن این حرف های بی سر و ته و بچه گانه که فقط عصبانیت مردم رو بیشتر میکنه!!!
ناشناس۲۱۵۱۹۸۴۰۰:۵۵:۰۳ ۱۴۰۰/۵/۲۵
از آمریکا بپرس که وسایل تولید دارو رو هم تحریم کرده رو هرچی دست میذاری دردی از این ملت دوا کنه تحریم می کنه
ناشناس۲۱۵۱۵۴۹۲۱:۱۸:۳۰ ۱۴۰۰/۵/۲۴
یعنی آن زمان که ایشان اعلام کردند ۵۰ میلیون دوز واکسن میسازیم کسی نمی دانست به ۱۲۰ میلیون دوز نیاز داریم؟ تحلیل خوبی نکردید.
امید۲۱۵۲۴۶۸۰۹:۳۹:۰۷ ۱۴۰۰/۵/۲۵
دقیقا. خب حداقل اون 70 ملیون دز باقیمانده رو وارد می کردید.
ناشناس۲۱۵۱۵۵۳۲۱:۱۸:۵۸ ۱۴۰۰/۵/۲۴
این که همش شد وارداتی
ناشناس۲۱۵۱۵۵۶۲۱:۲۱:۵۹ ۱۴۰۰/۵/۲۴
بهتر هست در ایران مسئولین اول کار را انجام بدهند و با سر بلندی بگویند که ما این کار را انجام دادیم تا اینکه اول وعده بدهند که در آینده این کار را خواهیم کرد و نتوانند به موقع انجام دهند
ناشناس۲۱۵۱۵۵۸۲۱:۲۲:۴۷ ۱۴۰۰/۵/۲۴
واقعا پرند گفتید. یعنی واکسن که با جان مردم سر و کار دارد را با دوختن کت مقایسه می کنید..گزافه گویی به عادت تان تبدیل شده است.. با و.. هم از آن دفاع می کنید.
مرتضی۲۱۵۱۵۶۰۲۱:۲۳:۰۲ ۱۴۰۰/۵/۲۴
1) مخبر نگفت "تولید"، گفت "تحویل" 2) تولید ربطی به مجوز وزارت بهداشت نداره. اینها که از محصول خودشون مطمئن بودند، میتونستند حتی قبل از مجوز هم تولید رو شروع کنند. مجوز فقط روی توزیع و تزریق تاثیر داره. 3) "مدیر تولید" باید موانع تولید رو هم مد نظر داشته باشه و با علم به اونها وعده بده. 4) کشورهای دیگر هم توانایی تولید واکسن خود را داشتند و دارند. اما آنها با در نظر گرفتن مشکلات و موانع تولید و اینکه اگر بخواهند واکسن خودشان را داشته باشند ممکن است هزینه های زیادتری از واردات را متحمل شوند (مثل ایجاد خط تولید جدید مشابه برکت) و همچنین جان مردم خودشان را در خطر قرار دهند، گزینه واردات را انتخاب کردند تا واکسیناسیون را هرچه سریعتر انجام دهند. 5) مقایسه تاخیر در تولید واکسن و آماده شدن کت و شلوار، به خوبی نشان میده که یک عده چقدر برای جان مردم ارزش قائل هستند..
ناشناس۲۱۵۱۵۶۸۲۱:۲۶:۲۲ ۱۴۰۰/۵/۲۴
جناب مخبر فرمودن نباید وضعیت مردم را به تحریم گره زد پس چرا دم از تحریم میزنید . رییس سازمان برنامه و بودجه فرمودن تحریم چیز بزرگی نیست نباید بزرگش کرد پس چی شد !!! مدام میفرمایید تحریم. دیگه قدوم مبارک آقایان گفتن ما تحریمو بی اثر میکنیم . هنوز بی اثر .. اثر نکرده ظاهرا
ناشناس۲۱۵۱۸۸۳۲۳:۵۳:۳۸ ۱۴۰۰/۵/۲۴
تا امروز 7 میلیون تولید شده و 2 میلیون تحویل وزارت بهداشت شده
ناشناس۲۱۵۱۵۷۰۲۱:۲۸:۰۵ ۱۴۰۰/۵/۲۴
بسه دیگه آخه چقدر دروغ چقدر ... همین دیروز معاون نمکی در شبکه خبر گفت که هنوز تولید صنعتی برکت راه نیفتاده و تا مهر ماه هم خبری نیست .. فقط یه خورده انصاف داشته باشید هزاران نفر .. .. مردند باز هم دروغ میگید
ناشناس۲۱۵۱۵۷۲۲۱:۲۹:۰۹ ۱۴۰۰/۵/۲۴
دوستی داشتم در زمان دبیرستان میگفت اگر درس ریاضی رو به جای ۶ بیست گرفته بودم و فیزیک و چند درس دیگه رو بالای ۱۹ می آوردم الان شاگرد اول بودم.
ناشناس۲۱۵۱۵۷۹۲۱:۳۴:۰۹ ۱۴۰۰/۵/۲۴
لااقل برای شعور این ملت ارزش قایل شوید
ناشناس۲۱۵۱۵۸۳۲۱:۳۷:۱۷ ۱۴۰۰/۵/۲۴
عزیزجان، یه احتمالا، یه شایدی چرا تو زبون اون مسئولان نیست، یه انشا... وقتی با قطعیت میگن تا فلان موقع فلان قدر تولید میشه، مابقی صحبت های شما پوچ محسوب میشه. وگرنه از مسئول انتظار میره این موانع رو شناسایی کنه و صریح در مورد مشکلات با مردم صحبت کنه نه وقتی که وعده بده، بعدش بگه تحریما مانع شد!، چون هنگامی که وعده میداد هم تحریمها بود!!!
شریعتی۲۱۵۱۵۹۸۲۱:۴۶:۰۵ ۱۴۰۰/۵/۲۴
آقای مهدیان سلام و تحیت از شما انتظار نداشتم برادر کاش توجیهات بهتری می آوردی این اخبار غیر دقیقی که دستمایه تحلیل و خبر شما شده است همه اخبار نیست.. ارادتمند
ناشناس۲۱۵۱۹۱۴۰۰:۰۶:۰۵ ۱۴۰۰/۵/۲۵
اتفاقا اخبار است و دقیق در ضمن واکسن هم زده شود قرار نیست فوتی های کرونا تمام شود
شهروند۲۱۵۱۶۰۰۲۱:۴۶:۳۹ ۱۴۰۰/۵/۲۴
توجیه نکنین وعده داد نتونست محققش کنه . تمام
سعید امیری۲۱۵۱۶۱۱۲۱:۵۳:۴۵ ۱۴۰۰/۵/۲۴
آقای مخبر و تیمشان می دونستند تحریم هستیم و قطعات و مواد اولیه را نمی توانند وارد کنند. با این حال وعده .. دادن نتیجه. مرگ روزی ۶۰۰ نفر بر اساس آمار رسمی
ناشناس۲۱۵۱۶۱۴۲۱:۵۴:۰۸ ۱۴۰۰/۵/۲۴
آسمون ریسمون بافتن یعنی این مقاله
ناشناس۲۱۵۱۶۲۰۲۱:۵۹:۲۳ ۱۴۰۰/۵/۲۴
کاملا غیر حرفه ای .. این تحریم ها را ایشان روز اول نمی دانست؟‌ چطور در یک شرکت کوچک که همه کاره اش خودش است نمی تواند پیش بینی کند که تحریم می تواند برنامه هایش را خراب کند و وعده ..می دهد؟ آیا ایشان می تواند در سطح ملی برنامه ریزی کند؟ یا اینکه قرار است شما دنبالش راه بیفتید..کاری کنید.
ناشناس۲۱۵۱۶۳۸۲۲:۰۷:۴۹ ۱۴۰۰/۵/۲۴
این مقاله تنها قصد توجیه دارد
ناشناس۲۱۵۱۶۴۰۲۲:۰۹:۲۵ ۱۴۰۰/۵/۲۴
اگر کسی میاید و در یک موضوع مرگ و زندگی قول تولید انبوه واکسن میدهد ولی فکر مواد اولیه و بقیه مشکلات تولید را نمی کند، یعنی دارد با جان مردم بازی میکند. تاوان این بی فکری می شود چند ده هزار کشته اضافی.
محسن۲۱۵۱۶۴۸۲۲:۱۲:۲۰ ۱۴۰۰/۵/۲۴
از .. همه دست اندر کاران وضع موجود عذرخواهی میکنم که داریم می میریم. شما بهترینید، قهرمانید، همه کاراتون درسته. مشکل ما مردمیم که قدر شماها رو نمیدونیم.
ناشناس۲۱۵۱۶۶۳۲۲:۱۷:۳۹ ۱۴۰۰/۵/۲۴
وقتی روحانی میگفت همه چی تحت تاثیر تحریم است پس چرا مسخره اش کردید،شما هم که شکست وعده ها را گردن تحریم میاندازید
ناشناس۲۱۵۱۶۶۶۲۲:۱۹:۱۷ ۱۴۰۰/۵/۲۴
بیخیال کت شو ، فکر کفن برای مردم باشید
ناشناس۲۱۵۱۶۷۱۲۲:۲۰:۵۷ ۱۴۰۰/۵/۲۴
وقتی همه چیز هماهنگ نیست چرا وعده می دهد ؟ اول تولید میکرد بعدا ادعا میکرد
ناشناس۲۱۵۱۶۷۳۲۲:۲۰:۵۹ ۱۴۰۰/۵/۲۴
این توجیهات به درد خودتون میخوره ،اولا مخبر باید با توجه به امکانات قابل دسترسی وعده میداد نه اینکه وعده بدهد و بعد متوجه تحریمها بشود ،دوم اینکه در این کشور پیچیده ترین ابزار و لوازم برای استفاده در جنگ افزارها و مراکز هسته ای با دور زدن تحریمها وارد شده است چرا وقتی موضوع جان مردم در میان است تحریمها برای ایشان مانع ایجاد کرده است؟! ..
وحید۲۱۵۱۶۸۶۲۲:۲۸:۱۸ ۱۴۰۰/۵/۲۴
خجالت بکشید
ناشناس۲۱۵۱۶۸۷۲۲:۲۸:۲۸ ۱۴۰۰/۵/۲۴
یعنی وقتی وعده میداد ما تحریم نبودیم .. چه طور مدیریتی است که بدون توجه به واقعیتها وعده میدهد ؟
امیر۲۱۵۱۶۸۹۲۲:۲۹:۴۷ ۱۴۰۰/۵/۲۴
مسئولی که چشمهاشو می بنده حرف میزنه و فکر نمیکنه ممکنه یک درصد بقیه مسئولین سر حرف اون تصمیمات اشتباه بگیرن ، چرا عاقبت به خیر نمیشیم ؟ فکر آینده نیستیم کاش سه روز آینده رو میدیدم
ناشناس۲۱۵۱۶۹۵۲۲:۳۲:۳۶ ۱۴۰۰/۵/۲۴
چشم شما راست میگید اصلا ما مقصریم
ناشناس۲۱۵۱۶۹۸۲۲:۳۳:۰۷ ۱۴۰۰/۵/۲۴
عجب استدلالی در متن آمده :« یه کت به خیاط سفارش میدهید تاخیر ندارد؟!! » اولا : تولید واکسن مستقیما با جان مردم در ارتباط است. ثانیا: یک مدیر کلان باید قبل از وعده دادن مشکلات تحریم و سایر موارد را در نظر بگیرد وگرنه با خیاط بدقول چه تفاوتی دارد !! .
ناشناس۲۱۵۱۷۲۶۲۲:۴۴:۴۰ ۱۴۰۰/۵/۲۴
این مقاله توجیه غیرمنطقی بود و صرفاً .. به هر حال کسی که در رأس هرم تصمیم گیری کشور قرار می گیرد باید برنامه ریزی و سازماندهی برای رسیدن به اهداف را بلد باشد نه اینکه رو هوا وعده بدهد و از اعتبار حرف های خود هر روز کم کند ایشان حدود 1 سال و نیم پیش هم هر ماه وعده تولید انبوه ماسک رو می داد ولی با چند ماه تأخیر انجام شد
محسن۲۱۵۱۷۴۲۲۲:۴۹:۴۵ ۱۴۰۰/۵/۲۴
واکسنی که با جان مردم سرکار دارد را با یک کت مقایسه میکنید؟؟؟ آیا وعده دادن و عمل نکردن به همین راحتی است؟..
ناشناس۲۱۵۱۷۴۳۲۲:۴۹:۵۵ ۱۴۰۰/۵/۲۴
درست کردی تمام.میخوای حمایت کنی ولی ..کت وشلوار چه ربطی به واکسن داره
علی۲۱۵۱۷۵۳۲۲:۵۲:۲۲ ۱۴۰۰/۵/۲۴
آقای محترم چرا بیخود دفاع میکنی وقتی در مورد مهمی چون جان آدم قول میدی باید همه چی رو پیش بینی میکردی گیرم وزارت بهداشت یک ماه تاخیر داشت شما هم یک ما تاخیر داشته باش مگه این آقای مخبر نمیدو نست کشور تحریمه این قولش باعث شد که واردات واکسن عقب بیفته و مردم بیشتری رو به کام مرگ برن قطعا ایشون یکی از افرادی هست که باید پاسخگو .. باشه
رسول۲۱۵۱۷۶۱۲۲:۵۶:۴۰ ۱۴۰۰/۵/۲۴
عزیزم بحث اینه که در کار تولید این مشکلات بدیهی است اما اینکه به این ریسک ها توجه نکنی و همینجوری وعده الکی بدی و تصمیمات مدیران رو منحر ف کنی به نظرم خیلی بده
مرادی۲۱۵۱۷۷۲۲۳:۰۰:۲۶ ۱۴۰۰/۵/۲۴
۴۰ سال است مرگ بر آمریکا می گوئیم ولی تا حال نتوانسته ایم یک کارخانه تولید واکسن در کشور بسازیم.واقعا این مسئولین لیبرال در این همه سال چه بلائی سر مملکت آوردند ! و کی میخواهند به این کم کاریها رسیدگی کنند و مسببین این وضعیت را محاکمه کنند.
ناشناس۲۱۵۱۷۷۸۲۳:۰۳:۳۴ ۱۴۰۰/۵/۲۴
اون موقع که وعده می داد( و به هوای اون وعده ها به واردات بی توجهی می شد) نمی‌دونست تحریم هستیم؟ خیلی پیچیده است که آدم روی حساب و کتاب حرف بزنه؟ اگه مدیریت تولید واکسن برای ایشون اینقدر سخت بوده تو اداره مملکت ..؟
ناشناس۲۱۵۱۷۷۹۲۳:۰۳:۳۷ ۱۴۰۰/۵/۲۴
اگر هر روز چند صد نفر از مردم فوت نمی شدند این تاخیرها (که در هر پروژه ای خصوصا در ایران طبیعی هست) مشکلی نداشت. ضمنا وقتی برای بار اول اقدام به راه اندازی یک خط تولید می شود فراتر رفتن تاخیر ها در راه اندازی و افتتاح کاملا قابل پیشبینی است. لذا اصلا برای واکسیناسیون نباید روی برکت حساب می کردند و هر وقت واکسن برکت تولید انبوه میشد بازارهای تشنه جهانی آمادگی خرید آن را داشت. ضعف ساختار .. تصمیم گیری ما کاملا عیان شده است.
ناشناس۲۱۵۱۷۸۲۲۳:۰۴:۱۱ ۱۴۰۰/۵/۲۴
توجیه توجیه توجیه! سفسطه مغلطه! ..
رضا۲۱۵۱۷۸۸۲۳:۰۷:۴۲ ۱۴۰۰/۵/۲۴
همش توجیه بود
ناشناس۲۱۵۱۷۸۹۲۳:۰۷:۵۳ ۱۴۰۰/۵/۲۴
دولت مغازه خیاطی نیست که با وعده های کیلویی کارش پیش بره ..
ناشناس۲۱۵۲۳۶۸۰۸:۵۳:۴۷ ۱۴۰۰/۵/۲۵
اتفاقا هست
ناشناس۲۱۵۱۷۹۱۲۳:۰۷:۵۹ ۱۴۰۰/۵/۲۴
اما این واکسن هنوز از سازمان بهداشت جهانی تایید نگرفته .
ناشناس۲۱۵۱۷۹۴۲۳:۰۹:۲۴ ۱۴۰۰/۵/۲۴
آقا این آدم ها می میرن فقط عدد نیستند .آدم هستند خانواده دارند.بچه دارند.پدر دارند مادر دارند..وعده دروغ داد مگه نمی دونست کشور تحریمه.از مریخ اومده بود.مسئول جون آدمها یی که میمیرن کیه؟؟؟؟؟؟
سامان۲۱۵۱۸۰۱۲۳:۱۱:۴۲ ۱۴۰۰/۵/۲۴
تولید در مقیاس آزمایشگاهی با تولید صنعتی متفاوت است. تولید صنعتی و رباتیک تجهیزاتی می خواهد که نیازمند دانش پیشرفته مهندسی است. شاید در حوزه پزشکی خودکفا باشیم اما در حوزه صنعت و مهندسی وابسته ایم. چیزی که نتیجه آن را در صنعت خودروسازی می بینیم. مسئولان فکر می کردند همین که واکسن در مقیاس آزمایشگاهی تولید شد همه چی حل است. شاید بتوان واکسن های دیگر را با روش های سنتی تولید کرد اما واکسن کرونا که نیاز به تولید انبوه دارد نیاز به تجهیزات صنعتی و دانش رباتیک دارد که خود دنیایی مفصل است. از طرفی باید توجیه اقتصادی کار را هم در نظر گرفت. این گونه نیست که شرکتی مانند انستیتو پاستور فرانسه با آن قدمت نتواند واکسن تولید کند. برایشان توجیه اقتصادی ندارد. کشورهایی مانند چین و روسیه و آمریکا هم که سراغ واکسن رفتند جمعیتشان چند برابر ایران و فرانسه است و از طریق صادرات هم درآمد کلانی کسب می کنند. منکر تلاش محققان داخلی نیستم اما طبیعی است که کشورهای خارجی به واکسن های معروف که امتحانشان را پس داده اند بیشتر اعتماد دارند تا واکسن های ما.
ناشناس۲۱۵۱۸۶۹۲۳:۴۷:۳۸ ۱۴۰۰/۵/۲۴
اقای مخبر از چندماه قبل از عید وعده تولید در خرداد و تیر و مرداد و شهریور را با عدد و رقم دهها بار تکرار کردند و حتی در حضور رهبری وعده تولید ۵۰ میلیون دوز را دادند و هیچ اشاره ایی به تحریم نداشتند!!!!!
ناشناس۲۱۵۱۸۳۶۲۳:۳۱:۱۴ ۱۴۰۰/۵/۲۴
امروز تشیع جنازه یکی از دوستان بودم بخاطر کرونا فوت کرد. مهندس باهوش،جوان ،متعهدو داری زن و بچه.
ناشناس۲۱۵۱۸۵۹۲۳:۴۱:۳۲ ۱۴۰۰/۵/۲۴
اینا به قول خودتون مدیریت ناکارآمده ربطی به تحریم نداره. منتها چون دیگه دولت دولت روحانی نبوده شده تقصیر تحریم
ناشناس۲۱۵۱۹۵۰۰۰:۳۰:۱۵ ۱۴۰۰/۵/۲۵
نه هنوز مخبر کارش را شروع کرده ونه هنوز وزرای دولت رئیسی در مصدر قدرت قرار گرفته اند اما متاسفانه کسانی که عامل بدبختی مردم هستند شروع کردند به نق زدن . برای مدت کوتاهی دندان رو جگر بزارید اگر مخبر کارایی نداشت اون وقت انتقاد کنید.
ناشناس۲۱۵۱۹۵۱۰۰:۳۰:۵۶ ۱۴۰۰/۵/۲۵
شما که میدانستید داشتید برنامه ریزی میکردید نباید روی تحریم حساب میکردید؟ اصلا حساب میکردید خط تولید یک جایی درست کار نکند نباید برنامه جایگزین که به سرعت قابل اجرا باشد داشته باشید؟ خوب همزمان هم واکسن وارد میشد هم روی خط تولید کار میکردید حالا یک نویسنده بیارید یک متن بنویسید که هی بگه چی شد یک کت سفارش دادید دیر شد همین!
داغدار۲۱۵۱۹۶۷۰۰:۴۵:۴۸ ۱۴۰۰/۵/۲۵
آقای عزیز نویسنده تحریم در زمان دولت روحانی را بهانه ای برای ناکارآمدی میدانستید، دو هفته بعد دلیل تاخیر اگر جناب مخبر که اذعان دارم مدیر و مدبر هستند، الان مدیر اجرا (‌و مصرف بقول شما) هستند، وزرای دولت روحانی هم باید مصرف را مدیریت می‌کردند. منتها تلاش برای ورود واکسن را گناه دانستید و نشانه خودباختگی عزیز دل، جان مردم در خطره. الان دیگر هیچ بهانه ای نیست : همه دستگاهها و قوات پنجگانه یکدست شده اند ، این گوی و این میدان. منتها خرید و فروش فرامرزی احتیاج به مبادلات بانکی داره، بدون FATF و بدون شناخت قوانین بین‌الملل و به صرف اینکه همه دنیا دشمنان ما هستند راه به جایی نخواهیم برد.
علی۲۱۵۲۲۳۱۰۷:۱۹:۴۸ ۱۴۰۰/۵/۲۵
چه جالب آقای مخبر هنگام وعده دادن از تحریم و وضعیت موجود خبری نداشتن
مومنی۲۱۵۲۲۹۶۰۸:۱۸:۴۳ ۱۴۰۰/۵/۲۵
خب خدا راشکر این مشکل هم حل شد.بریم برای توجیه مورد بعدی
ناشناس۲۱۵۲۳۱۳۰۸:۲۹:۵۷ ۱۴۰۰/۵/۲۵
تجهیزات از خارج وارد می کنیم. مواد اولیه را هم وارد می کنیم. به نظرتان چقدر خود کفا هستیم که اینقدر ادعا داریم؟
ناشناس۲۱۵۲۳۱۸۰۸:۳۲:۲۱ ۱۴۰۰/۵/۲۵
و خدا توجیه را آفرید.
ناشناس۲۱۵۲۳۶۲۰۸:۵۲:۱۳ ۱۴۰۰/۵/۲۵
کاش آقای مخبر این نظراتو میخوند
فرهاد۲۱۵۲۳۹۳۰۹:۰۵:۱۲ ۱۴۰۰/۵/۲۵
تازه قرار بود کمبود واکسن تو امریکا را هم بهشون بدیم!!!!
محمد۲۱۵۲۴۴۳۰۹:۲۶:۴۷ ۱۴۰۰/۵/۲۵
وقتی بخواهیدکسی روبالاببریدهمینه این همه توجیح ،مگرمخبرنمیدونست کشورتحریمه مگرنمیگفتن تحریم بهانه است ،هنوزهیچی نشده بهانه گیری هاشروع شد؟؟؟؟؟
ناشناس۲۱۵۲۷۲۷۱۱:۴۷:۱۹ ۱۴۰۰/۵/۲۵
بیشترین کارایی را هم بین واکسن های وارداتی داشته است. این کارایی رو کی محاسبه کرده؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  4. و ناگهان اخلاق!

  5. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  6. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  7. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  8. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  9. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  12. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  13. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  14. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  15. فریب نخوریم! 

  16. دبی؛ چند روز پس از سیل

  17. تصاویر اختصاصی شبکه پاکستانی از اسکورت جالب زمینی و هوایی رئیسی در لاهور

  18. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  19. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  24. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

آخرین عناوین