دوره های زبان انگلیسی | نکات مهم در مورد آموزش زبان انگلیسی ویژه مشاغل

گزارش بازرگانی،   4000511031

اکنون که در قرن بیست و یکم هستیم، زبان انگلیسی کاربرد گسترده‌تری را به خود اختصاص داده است. یکی از مهمترین دلایلی که هر روز با این مهارت مواجه می‌شویم، اوج گرفتن  و درگیر شدن زبان با تکنولوژی، برقراری ارتباط، روابط بین الملل، مشتریان خارجی، زبان کامپیوتر و غیره به‌خصوص در انواع مشاغل است. هرچه جلوتر میرویم، تکنولوژی و کامپیوتر زیر سایه زبان انگلیسی پیشرفت می‌کند و به این دلیل که تمام کارها و مشاغل به وسیله لپ تاپ، کامپیوتر یا دستگاه‌های هوشمند دیگر انجام می‌شود، یادگیری زبان انگلیسی بسیار مهم است. بنابراین، در هر شغلی که فعالیت می‌کنید باید ارزش و اهمیت زبان انگلیسی را بدانید و در دوره‌های زبان انگلیسی شرکت کنید. اما برای اینکه با آموزش زبان ویژه مشاغل آشنا شوید، در این مطلب به طور اختصاصی نکات و مزایای این کلاس زبان انگلیسی را ارائه می‌نماییم.

آموزش زبان انگلیسی

کدام مشاغل به دوره‌های زبان انگلیسی نیاز دارند؟

1.علوم پایه

از صد سال گذشته تاکنون، رشته‌های علوم پایه یا متون علمی به زبان‌های لاتین نوشته می‌شد. در بین این زبان‌ها، زبان انگلیسی به وضوح قابل مشاهده بود و بعد از گذشت دهه‌ها این زبان جای زبان‌های فرانسوی و آلمانی را گرفت. ایالات متحده به طور فزاینده‌ای در علم از زبان انگلیسی استفاده کرد و بیش از پیش انگلیسی را به یک ابرقدرت تبدیل کرد. پس از آن انگلیسی به طور فزاینده‌ای به زبان علم در سراسر جهان تبدیل شد و تا به امروز که دانشمندان به طور معمول مقالاتی را بدون توجه به زبان مادری خود به زبان انگلیسی منتشر می‌کنند.

دانش آموزان، دکتران، دانشمندان و هر فردی که به طور حرفه‌ای در حوزه علوم پایه فعالیت می‌کند، صرف نظر از زبان مادری خود زبان انگلیسی را به خوبی می‌دانند و در پی یادگیری بیشتر این زبان هستند. در نتیجه، اگر شغل و مهارت شما به علوم مربوط می‌شود، بدون شک آموزش زبان ویژه مشاغل برایتان واجب است و باید در دوره‌های زبان انگلیسی شرکت کنید.

2.صنعت گردشگری

صنعت گردشگری به دانش زبان انگلیسی نیاز دارد و بدون این مهارت موفقیت در این حوزه ممکن نخواهد بود. تا حدی زیادی موفقیت شما در هر حوزه‌ای از صنعت گردشگری به دانش زبانی شما بستگی دارد و کارمندان شرکت یا خود شما باید تا حدودی به این زبان مسلط باشید. چرا در این حد به زبان انگلیسی اصرار داریم؟ زیرا از راه اندازی سایت شرکت و محتوا سایت تا برقراری ارتباط با مشتریان به‌خصوص مشتریان خارجی به این مهارت وابسته خواهد بود.

شایان ذکر است که زبان انگلیسی در شرایطی که شرکت لیدرهای گردشگری ارائه می‌دهد حیاتی‌تر می‌شود. مسلما صحبت کردن به بیشتر زبان‌ها به ویژه انگلیسی یک مهارت کلیدی برای راهنمای تور است. اما به یاد داشته باشید، تنها یادگیری کلمات یا چند جمله کمکی به شما نمی‌کند و باید نحوه صحبت کردن با مسافر و برطرف کردن نیازهای آنها در حین سفر را بدانید. برای مشاغلی مانند راهنمای تور، زبان انگلیسی مانند آب و غذا خواهد بود و اهمیت زیادی دارد. در نتیجه اگر در صنعت توریست و گردشگری فعالیت می‌کنید، بهترین راه برای اینکه ارتقا شغلی داشته باشید و یک فرد ماهر در این شغل باشید، شرکت در کلاس زبان انگلیسی و آموزش زبان ویژه مشاغل است.

3.مشاوره مدیریت

در قسمت سوم ما مشاوره مدیریت را برای شما مثال زدیم. اما در نظر داشته باشید به طور کلی، مشاوره یکی از مشاغلی است که به زبان انگلیسی تا سطح پایه و متوسطه نیاز دارد. مشاوره مدیریت یکی از حرفه‌ترین و پردرآمدترین شغل‌ها است، به‌ویژه برای افرادی که می‌خواهند بلافاصله پس از فارغ التحصیلی حقوق بالایی دریافت کنند. اما برای به دست آوردن این شغل، شما باید مهارت‌های مختلفی به‌ویژه زبان انگلیسی را داشته باشید. مسلط بودن به زبان انگلیسی برای این شغل امتیازی بالا محسوب می‌شود؛ زیرا شما مدام در حال گفتگو و مذاکره هستید و چه بسا به خاطر اقتضای شغل مشاوره، با افراد خارجی هم در ارتباط خواهید بود.

ناگفته نماند که سفر بخش جدایی ناپذیر از شغل مشاوره مدیریت است و در سفرهای خارجی شما باید توانایی صحبت کردن به انگلیسی را داشته باشید. این تنها در صورتی است که در دوره‌های زبان انگلیسی شرکت کنید و در این مهارت رشد کنید.

4.مشاغل حمل و نقل بین‌المللی

هر نوع شغل تجاری که در آن رابطه بین‌الملل وجود داشته باشد، به دانش زبان انگلیسی نیاز دارد. از شغل‌هایی مانند تجارت بین‌الملل، حمل و نقل بین‌المللی، حقوق بین‌الملل و … به یادگیری زبان انگلیسی و شرکت در کلاس زبان انگلیسی احتیاج دارند. مهم نیست که اکنون در چه سن و شرایطی هستید، مهم این است که شروع کنید زبان انگلیسی ویژه شغل خود را آموزش ببینید تا موفقیت‌های بیشتری کسب کنید.

مشاغل بین‌المللی به طور گسترده‌ای به برقراری ارتباط نیاز دارد و شما باید در مهارت صحبت کردن به انگلیسی خوب عمل کنید. اکثر افرادی که در این حوزه‌ها فعالیت می‌کنند، سفر و ماموریت‌های خارجی زیادی را تجربه می‌کنند و باید شرکت در دوره‌های زبان انگلیسی ویژه مشاغل را در دستور کارشان قرار دهند. بنابراین، اگر می‌خواهید در زمینه بین‌الملل در سطح بالایی کار کنید، اهمیت صحبت کردن به زبان انگلیسی را جدی بگیرید.

5.مشاغل سیاسی

مشاغل سیاسی یکی از شغل‌هایی است که به یادگیری زبان انگلیسی اونم در سطح پیشرفته نیاز دارد. زیرا افرادی که در سیاست فعالیت می‌کنند، نماینده یک کشور هستند و باید به جز زبان مادری، زبان انگلیسی را آموزش ببینند. لازم به ذکر است که اگر مشاغل سیاسی زبان انگلیسی را به خصوص مهارت اسپیکینگ را جدی نگیرند و از کنار آن راحت بگذرند، وجه خوبی برای جامعه نخواهد داشت و فردی حرفه‌ای در این حوزه محسوب نمی‌شوند. در نتیجه، اگر قصد دارید در حوزه سیاست فعالیت کنید یا در حال کار هستید، حتما در دوره‌های زبان انگلیسی شرکت کنید و خود را به سطح بالایی برسانید.

نداشتن دانش زبانی در سیاست، نشان دهنده ضعف و ابتدایی بودن شماست. زیرا زمانی که به یک کنفرانس یا یک مراسم بین‌المللی دعوت می‌شوید، اگر نتوانید به درستی صحبت کنید، دیگران دیدگاه صحیح در مورد شما نخواهند داشت و به احتمال زیاد یک نقطه ضعف به حساب می‌آید. بنابراین، به عنوان یک سیاست مدار شرکت در دوره‌های زبان انگلیسی را جدی بگیرید.

6.مالی و سرمایه گذاری

شغل‌های که در زمینه مالی و سرمایه گذاری هستند، تا حدودی با زبان انگلیسی در ارتباط خواهند بود؛ به‌خصوص اگر قصد داشته باشید در مراکز مالی برتر جهان یعنی نیویورک، سنگاپور، هنگ کنگ، لندن،  توکیو، واشنگتن دی سی، زوریخ، سان فرانسیسکو، بوستون و تورنتو فعالیت کنید. جالب است بدانید به غیر از آمریکا و انگلستان دیگر کشورها زبان مادری مشخصی دارند، اما به دلیل توسعه و پیشرفتی که داشته‌اند همه آنها به زبان انگلیسی مسلط هستند. برای مثال در زوریخ اغلب مردم به زبان آلمانی سوئیسی صحبت می‌کنند، اما درصد زیادی از مردم زبان انگلیسی را می‌دانند. زیرا، آنها آگاه هستند که زبان انگلیسی اولین و آخرین زبان بین‌المللی بوده و همچنان در یادگیری آن تلاش می‌کنند.

حوزه‌های کاری مالی و سرمایه گذاری هم از دیگر مشاغل مستثنی نیست و شرکت در دوره‌های زبان انگلیسی به شما کمک می‌کند در این شغل موفق‌تر شوید. فراموش نکنید، مسیر شغلی شما هرچه باشد، اطمینان از اینکه زبان انگلیسی شما خوب است مسیر شغلی‌تان را هموارتر می‌کند.

https://lh6.googleusercontent.com/4O3FAZrm8mN09m2Bmd8welnvbnpJNpp8t6c4xkNSMh-TGe845IiGVKReGWNZDSV-s5pGf_LDXdAqikywPoo3OscaVvBhqwZuNUc5DtvcNdQZpTcMSc6N-LZpxuSuy7LDwrJF43eG

دوره های زبان انگلیسی ویژه مشاغل

مزایا و معایب کلاس زبان انگلیسی آموزش زبان ویژه مشاغل

1.فعالیت کاری در سطح بین الملل

اولین و مهمترین مزیتی که می‌خواهیم به شما بگوییم، در خصوص کار پیدا کردن در سطح بین‌المللی است. همانطور که می‌دانید زمانی که زبان انگلیسی را به خوبی صحبت کنید و بتوانید به درستی بنویسید، پیدا کردن شغل در جهانی دیگر غیر ممکن نخواهد بود. اگر در دوره‌های زبان انگلیسی شرکت کنید و دانش زبانی خود را افزایش دهید، برای مهاجرت کاری دغدغه کمتری خواهید داشت و کارفرما برای شما امتیازات ویژه‌ای قاِئل می‌شود.

2.امتیاز بالا در بین کارمندان دیگر

نیازی نیست حتما برای مهاجرت کاری یا هر فعالیت بین‌المللی زبان را یاد بگیرید. در ایران نیز برای اینکه رزومه قوی‌تری داشته باشید و از افرادی که زبان انگلیسی نمی‌دانند جلوتر باشید، بهتر است این زبان محبوب را آموزش ببینید. تنها لازم است حوزه کاری خود را بشناسید و در کلاس زبان انگلیسی مخصوص مشاغل شرکت کنید.

3.هوش بیشتر

زبان انگلیسی یکی از مهارت‌هایی است که به هوش شما کمک زیادی می‌کند. زیرا موجب شده مغز شما بیشتر فعال شود و در طی روز انرژی بیشتری برای انجام کارها داشته باشد. هر نوع زبانی که یاد بگیرید ارگان‌های مغز شما هوشمندانه‌تر عمل می‌کنند و برای یادگیری بیشتر، فضای مناسب‌تری ایجاد می‌کند. بنابراین، اگر می‌خواهید یک کارمند هوشیار و هوشمند باشید، زبان انگلیسی را سریع‌تر یاد بگیرید.

4.فرصت‌های شغلی بهتر

شاید اکنون در سمتی هستید که روی آن هیچ حسابی باز نکرده‌اید یا اینکه قصد دارید در آینده نزدیک در شرکتی بهتر فعالیت کنید. ما به شما قول می‌دهیم، اگر روی زبان انگلیسی وقت بگذارید و به یادگیری آن متعهد باشید، بهترین فرصت‌های شغلی در آینده نه چندان دور در ایران یا هر کجای دنیا به شما پیشنهاد می‌شود. تنها لازم است برای زبان انگلیسی پشتکار داشته باشید و به طور ماهانه آن را آموزش ببینید.

5.هرازگاهی سخت می‌شود

یادگیری زبان دوم همیشه سخت و پیچیده خواهد بود. حتی اگر فردی هستید که مثل بلبل به زبان انگلیسی صحبت می‌کنید، گاهی دریافت برخی مطالب دشوار هستند. یکی از معایب زبان انگلیسی این است که چالش‌های زیادی به همراه دارد و برای برخی افراد ممکن است این چالش ها گیج کننده باشد. اما هرگز دست برندارید و به مطالعه زبان انگلیسی برای پیشرفت خودتان ادامه دهید.

6.زبان و کار هم‌زمان

شرکت در دوره‌های زبان انگلیسی و هم‌زمان کار کردن، امری کاملا پیچیده است. از صبح تا غروب سر کار و بعد هم کلاس زبان؟ واقعا کلافه کننده است. اما برای شمایی که از صبح تا شب سر کار هستید، کلاس‌های ویژه مشاغل وجود دارد و می‌توانید در این دوره‌ها شرکت کنید. یا اینکه آخر هفته‌های خود را به این کلاس‌های زبان انگلیسی اختصاص دهید. واقعیت این است که موفقیت همیشه به پیگیری و پشتکار نیاز دارد و گاهی مجبور هستیم بعد از یک روز کاری خسته کننده به کلاس زبان برویم. اما در انتها مطمئن هستید که یک مهارت بسیار مهم یاد گرفته‌اید و شغلی که پیدا می‌کنید درآمد بالایی خواهد داشت.

انتخاب دوره‌های عمومی یا ویژه مشاغل برای کارمندان

لازم است بدانید دوره های زبان انگلیسی زیاد هستند و برای هر مقطعی می‌توان کلاس زبان انگلیسی یافت. مسئله مهم این است که هدف شما از مطالعه زبان انگلیسی چیست. آیا می‌خواهید پایه زبان خود را قوی کنید؟ یا پایه شما قوی است اما می خواهید مطالعه تخصصی انگلیسی در مورد شغل‌تان داشته باشید. انتخاب دوره‌های زبان انگلیسی به شما و هدفتان بستگی دارد و نمی‌توان برای همه یک نسخه پیچید. اگر در حوزه‌ای مانند مشاوره، سیاست، کوچینگ و گردشگری فعالیت می‌کنید، باید دوره‌هایی را بگذرانید که به شکل پایه و اساسی زبان انگلیسی را به شما تدریس کنند تا بتوانید در صحبت کردن و نوشتن انگلیسی قوی شوید.

نتیجه گیری

در این مقاله به طور کاملا اختصاصی در حیطه دوره‌های زبان انگلیسی ویژه انواع مشاغل صحبت کردیم. اکنون ذهنیت بهتری نسبت به کلاس‌های زبان انگلیسی دارید و می‌توانید برای آینده شغلی تان دوره مناسب را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید، مزایای آموختن انگلیسی بیشتر از معایب آن خواهد بود و زمانی که این مهارت را تا حد متوسط و خوب یاد گرفتید، متوجه شرایط کاری و پیشنهادات کاری بیشتر خواهید بود. بنابراین، در اولین فرصت آموزش زبان ویژه مشاغل را در اولویت قرار دهید و نتیجه شگفت انگیز آن را مشاهده کنید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  19. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  20. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  21. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  22. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  23. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین