پرونده‌های روی میز مذاکرات بایدن و بنت/ ایران محور اصلی گفتگوها

  4000511027

یک روزنامه اسرائیلی به دنبال انتشار خبر دیدار سران اسرائیلی با مقامات آمریکا در روز دوشنبه موضوعاتی را درخصوص پرونده‌های روی میز مذاکرات میان نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس جمهور آمریکا مطرح کرد.

 پرونده‌های روی میز مذاکرات بایدن و بنت/ ایران محور اصلی گفتگوها

به گزارش الف به نقل از سایت خبری الواقع السعودی، روزنامه عبری « اسرائیل هیوم» در گزارشی نوشت که « نفتالی بنت» نخست‌وزیر اسرائیل خود را برای دیدار با « جو بایدن» رئيس جمهور آمریکا آماده می‌کند و «شیمریتی مئیر» مشاور سیاست خارجی بنت و شخص مسئول روابط با کاخ سفید به همراه «اِیال هولاتا» مشاور امنیت داخلی تل‌آویو روز دوشنبه به آمریکا می‌روند. در این دیدار برنامه هسته‌ای در دستور کار قرار خواهد گرفت.

الواقع السعودی نوشت: بر اساس گزارش این روزنامه عبری اسرائیل به منظور ایجاد همکاری  با آمریکا بدون هیچ بازتاب عمومی موضع خود را اعلام می‌کند که نباید اشتباهی در این امر صورت گیرد؛چراکه بیشتر رهبران اسرائیل نگران سیاست آمریکا در قبال ایران هستند.

در این گزارش آمده است: روزنامه اسرائیل هیوم ادعا کرد که بایدن متعهد به بازگشت به توافق هسته‌ای 2015  شده و « آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده نیز دستور داده تقریبا هر آن‌چیزی که ایران در این مذاکرات می‌خواهد، فراهم شود.

سایت مذکور در ادامه افزود: این روزنامه تاکید کرد  اسرائیل  معتقد است که اگر ایران به مذاکرات هسته‌ای بازگردد بسیار خطرناک‌تر از توافق‌هسته ای 2015 خواهد بود ؛چراکه  ایران در زمینه صنعت هسته‌ای پیشرفت بسیار چشمگیری داشته است و این درحالی‌است که دولت بایدن در حال بررسی کاهش تقریبا عمده برخی از سخت‌ترین تحریم‌های اعمال شده بر ایران در دوران «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا  به عنوان ترغیب ایران به بازگشت به پایبندی به توافق هسته ای است.

در این گزارش آمده است: نفتالی بنت از گسترش توانایی ایران در ساخت انرژی هسته‌ای بسیار نگران است و معتقد است با از بین رفتن تحریم‌ها علیه ایران در سال 2030 بازگشت به توافق هسته‌ای غیرممکن خواهد شد. ایران به غنی سازی 60 درصدی رسیده است و ذخایر مواد، سانتریفیوژهای پیشرفته تولید و آزمایش می‌کند.ایران همچنین سانتریفیوژهای پیشرفته خود را در بهترین حالت نگه می‌دارد و بکارگیری سانتریفیوژ‌های نسل جدید، ظرفیت غنی سازی  این کشور را به بیش از 16 هزار سو افزایش داده است. به طورکلی تهران به توانمندی‌های سریعی در صنعت هسته‌ای رسیده است و  اگر بخواهد، می‌تواند خیلی فوری به غنی سازی 90 درصدی نیز دست یابد .

سایت الواقع السعودی اعلام کرد: این روزنامه عبری هشدار داد که با توجه به گسترش توانایی ایران در ساخت سلاح‌های هسته‌ای نفتالی بنت موظف است که به مذاکرات هسته‌ای میان آمریکا و ایران توجه و از توسعه سلاح، مواد رادیو اکتیو آن ممانعت کند و باید تمامی فعالیت‌های آن تحت کنترل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار گیرد.

بر اساس این گزارش  اسرائیل ادعا می‌کند که «ایران اجازه بازرسی از تاسیسات هسته‌ای خود را به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نمی‌دهد و آمریکا موظف است که ایران را  وادار کند تا به سوالاتی  ناشی از اقدامات هسته‌ای  جدید  خود پاسخ دهد». این ادعاهای رژیم اسرائیل درحالی‌ مطرح می‌شود که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز بارها در بازدید از سایت‌های هسته‌ای ایران، هیچگونه انحرافی در برنامه هسته‌ای ایران را گزارش نکرده است و همچنین رژیم صهیونیستی تنها دارنده سلاح هسته‌ای در منطقه غرب آسیا به شمار می‌آید و این رژیم تا کنون خود اجازه بازرسی از تاسیسات هسته‌ای خود را به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نداده است.

الواقع السعودی تاکید کرد که خیال بایدن در خصوص بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران خیالی پوچ و بی معناست؛چرا که ایران در شرایط اقتصادی ثبات ایجاد کرده و انگیزه چندانی برای مذاکره ندارد.

بر اساس گزارش سایت الواقع السعودی این روزنامه عبری نوشت: اسرائیل باید با آمریکا در خصوص جمع‌آوری اطلاعات انرژی هسته‌ای ایران همکاری کند و آمریکا را از موافقت با خواسته‌های ایران منع کند.اسرائیل باید در قدرت نظامی خود را از خلال روش‌هایی به جز بمب‌افکن‌ها افزایش دهد و نخست‌وزیر اسرائیل نیز نشان دهد که اگر مجبور شود به تنهایی عمل می‌کند. همچنین جو  بایدن به طور کلی مشارکت با اسرائیل را رد نمی‌کند؛ اما ممکن است با اتخاذ سیاست‌هایی اقدامات اسرائیل در برابر ایران  را پیچیده و سخت کند.

الواقع السعودی در پایان نوشت: روزنامه اسرائیل هیوم تاکید کرد که توصیه می‌شود  کابینه جدید اسرائیل با آمریکا در خصوص پرونده هسته‌ای ایران متحد بماند و پس از حل مشکل هسته‌ای ، ایالات متحده و اسرائیل می‌توانند بقیه مسائل را با هم حل کنند.

 

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  19. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  20. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  21. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  22. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  23. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین