جزییات نخستین واردات واکسن کرونا توسط بخش خصوصی

سلامت،   4000507070

پس از چند ماه بحث و گمانه زنی سرانجام نخستین محموله از واکسن کرونا خریداری شده از سوی بخش خصوصی به ایران وارد شد.

جزییات نخستین واردات واکسن کرونا توسط بخش خصوصی

به گزارش فارس، هرچند از ابتدای تابستان اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد که بحث خرید شش میلیون دوز واکسن کرونا را در دستور کار قرار داده تا با استفاده از آن مقدمات واکسینه شدن کارگران فعال در خطوط تولید را فراهم کند اما در هفته‌های بعد مشخص شد با فراهم نشدن مقدمات لازم برای صدور مجوز و تامین ارز، امکان واردات این واکسن‌ها فراهم نشده است.

پس از آن رییس اتحادیه واردکنندگان دارو خبر داد که بخش خصوصی واردات را کنار نگذاشته و در چند محور مجزا فرایند خرید واکسن ادامه دارد و در صورت نهایی شدن فرایند صدور مجوز و تامین ارز، این واکسن‌ها به ایران خواهند رسید.

پس از کش و قوس‌های فراوان سرانجام شب گذشته گمرک اعلام کرد که حدود ۳۰۰ هزار دوز واکسن از سوی بخش خصوصی به کشور وارد شده است و وزارت بهداشت نیز این موضوع را تایید کرد.

ناصر ریاحی، رییس اتحادیه واردکنندگان دارو در گفت و گو با ایسنا، ضمن تایید این خبر، توضیح داد: خوشبختانه سرانجام نخستین واکسن‌های خریداری شده از سوی بخش خصوصی به کشور وارد شد. این محموله شامل حدودا ۳۲۰ هزار دوز واکسن آسترازنکا است و نخستین محموله از یک خرید گسترده‌تر به شمار می‌رود.

به گفته وی، از همین قرارداد خریداری شده، هفته آینده نیز حدودا ۳۸۰ هزار دوز واکسن و تا آخر مرداد ماه حدود یک میلیون دوز واکسن به کشور وارد خواهد شد.

عضو اتاق بازرگانی تهران درباره نحوه استفاده از این واکسن‌ها نیز توضیح داد: این محموله و دوزهای باقی مانده از آن که در آینده به کشور می‌رسد ارتباطی با طرح اتاق بازرگانی برای واردات واکسن و واکسینه کردن کارگران و فعالان خطوط تولید ندارد. این واکسن‌ها را یک شرکت بخش خصوصی به کشور وارد می‌کند و آن را در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌دهد تا در فرایند واکسیناسیون کشوری از آن بهره بگیرند.

ریاحی درباره پیگیری طرح واردات واکسن بخش خصوصی در چارچوب برنامه اعلامی اتاق بازرگانی نیز بیان کرد: همانطور که پیش از این نیز اعلام کرده بودیم، یکی از این قراردادها برای نهایی شدن تنها به امضا و تایید مقامات هند احتیاج دارد تا اجازه خروج واکسن از این کشور را صادر کنند. به محض فراهم شدن مقدمات لازم، امکان واردات این واکسن‌ها به کشور فراهم خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در صورتی که این مجوز صادر نشود نیز بخش خصوصی تمام تلاش خود را می‌کند تا واکسن از چین یا سایر تامین کنندگان واکسن خریداری شده و به کشور وارد شود و این فرایند تا زمانی ادامه خواهد داشت که کشور به آن نیاز داشته باشد و در صورتی که سیاست‌ها در این زمینه تغییر نکند، بخش خصوصی تمام تلاش خود را به کار خواهد بست.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

آخرین عناوین