۸ مورد از بهترین سایت‌های کاریابی در ایران

گزارش بازرگانی،   4000506016

 

روزگاری نه‌چندان دور بود که برای پیدا کردن کار باید هر روز صبح زور به سراغ دکه‌های روزنامه‌فروشی می‌رفتیم و نیازمندی‌های همشهری را تهیه می‌کردیم. انصافاً پیدا کردن یک شغل مناسب از بین حجم انبوه آگهی‌هایی که در این روزنامه وجود داشت، کار هر کسی نبود. اما چند سالی است که با توسعه زیرساخت اینترنت در کشور، سایت‌های کاریابی زیادی در کشور راه‌اندازی شده‌اند. استفاده از این آگهی‌ها برای کارجو و کارفرما مزایای بسیار زیادی را به همراه دارد. در این مقاله قصد داریم تا 8 مورد از برترین سایت‌های کاریابی فعال در ایران را معرفی کنیم. اگر به دنبال کار هستید، این مقاله را حتماً تا انتها بخوانید.

مزایای استفاده از سایت‌های کاریابی برای کارفرما و کارجو

استقبال از سایت‌های کاریابی بین طیف‌های مختلف مردم و همچنین بنگاه‌های اقتصادی، باعث شده است که در این سال‌ها جمع کثیری از مردم و به‌ویژه جوان‌ها، شغل مورد علاقه خود را از طریق سایت‌های کاریابی پیدا کنند. تعدادی از مهم‌ترین مزایای سایت‌های کاریابی عبارت‌اند از:

  • فرصت برابری برای عموم مردم ایجاد شده است تا از موقعیت‌های شغلی موجود در کسب و کارهای مختلف آگاه شوند.
  • شرکت‌ها و سازمان‌هایی که به دنبال نیروی کار هستند، سریع‌تر به خواسته‌های خود دست پیدا می‌کنند.
  • کسب و کارها ابزار لازم برای غربال متقاضیان فرصت‌های شغلی خود را در اختیار دارند.
  • گزینه‌های بسیار بیشتری پیش روی متقاضیان کسب‌وکارها است.
  • کارفرمایان و کارجویان بهتر از انتظارات یکدیگر اطلاع پیدا می‌کنند.

موارد بالا تنها بخشی از مزایای بی‌شماری است سایت‌های کاریابی در اختیار ما قرار می‌دهند. در ادامه با ما همراه باشید تا تعدادی از برترین سایت‌های کاریابی فعال در ایران را بررسی کنیم.

1. سایت تلنت کوچ

تلنت کوچ یکی از سایت‌های کاریابی معتبر ایرانی است که بیشتر برای جامعه تحصیل‌کرده و دانشگاهی مناسب است. اکثر آگهی‌های کاریابی در سایت تلنت کوچ تا حدودی تخصصی است و به نوعی بستر اشتغال دانشجویان به شمار می‌آید. بسیاری از دانشگاه‌های مطرح کشور با تلنت کوچ همکاری می‌کنند و به همین دلیل طیف گسترده‌ای از دانشجویان فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌های برتر کشور می‌توانند در این سایت، فرصت‌های شغلی مناسبی را مشاهده کنند.

2. سایت ایران تلنت

ایران تلنت یکی دیگر از سایت‌های کاریابی معتبر در کشور است که با معتبرترین شرکت‌ها و سازمان‌ها در ایران همکاری می‌کند. زبان اصلی این سایت انگلیسی است و بسیاری از فرصت‌های شغلی ثبت شده در آن کاملاً تخصصی هستند. به همین دلیل بهتر است کسانی که دارای تخصص آکادمیک و فنی در حوزه خاصی هستند، از این سایت برای کاریابی استفاده کنند. ایران تلنت، آموزش‌های بسیار خوبی نیز برای کارجویان در نظر گرفته است که از طریق آن می‌توانند مسیر شغلی خود را به‌درستی طراحی کنند. مزیت مهم دیگر ایران تلنت در مقایسه با دیگر سایت‌های کاریابی، برخورداری از سامانه محاسبه حقوق و دستمزد است که مبتنی بر تخصص، رشته تحصیلی و سابقه کار تعیین می‌شود.

3. سایت کارلنسر

سایت کارلنسر در سال 1398 آغاز به کار کرده است ولی در همین مدت کوتاه رشد خوبی را تجربه کرده است. دلیل پیشرفت این سایت، آن است که بستر مناسبی برای فعالان فریلنسر ایجاد کرده است و افراد می‌توانند در این سایت، پروژه‌های مختلفی را دریافت کنند و به‌صورت دورکاری نسبت به انجام آن اقدام نمایند. فضای کاری کارلنسر به‌صورت مزایده است. در واقع کارفرما پروژه خود را در سایت تعریف می‌کند و فریلنسرها می‌توانند پیشنهادهای قیمت خود را ثبت کنند. پس از آن کارفرما می‌تواند از بین پیشنهادهای پیش روی خود، گزینه مناسب را انتخاب کند.

4. سایت جابینجا

جابینجا یکی دیگر از سایت‌های خوب در زمینه کاریابی است که در ردیف پربازدیدترین سایت‌های کاریابی در ایران به شمار می‌رود. در این سایت آگهی‌های شغلی در حوزه‌های کاری مختلف ثبت می‌شود. فرصت‌های کارآموزی زیادی نیز در این سایت وجود دارد. رابط کاربری و فیلتر مناسب برای جستجو میان مشاغل مختلف باعث می‌شود که کارجویان بتوانند در حداقل زمان ممکن آگهی‌های شغلی این سایت را رصد کنند. در ضمن فعالیت این سایت کاریابی صرفاً در حوزه‌های تخصصی نیست و آگهی‌های شغلی برای افراد مختلف در جامعه در جابینجا پیدا می‌شود.

5. سایت ای‌استخدام

سایت ای‌استخدام سعی کرده است تا فضایی شبیه به نیازمندی‌های روزنامه همشهری ایجاد کند. مزیت رقابتی این سایت در مقایسه با سایر سایت‌های کاریابی، آگهی‌های استخدامی مرتبط با سازمان‌های دولتی است. همچنین بسیاری از کسانی که به دنبال امریه برای خدمت سربازی هستند نیز می‌توانند در سایت ای‌استخدام، آگهی‌های زیادی در این زمینه مشاهده کنند. برای اطلاع از فراخوان‌های دولتی برای آزمون‌های استخدامی نیز می‌توانید از این سایت استفاده کنید.

6. سایت ایران استخدام

سایت ایران استخدام وجوه مشترک زیادی با سایت ای‌استخدام دارد. در این سایت نیز بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی بزرگ در کشور آگهی‌های استخدامی خود را ثبت می‌کنند. این سایت یک محصول ویژه نیز دارد که تحت عنوان کتاب جامع آزمون‌های استخدامی منتشر شده است. در این کتاب، سؤالات متنوعی که در آزمون‌های استخدامی دستگاه‌های دولتی مطرح می‌شود، مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. همچنین ایران استخدام یک اپلیکیشن موبایلی هم دارد که می‌توانید از آن برای مشاهده روزانه آگهی‌ها استفاده کنید.

7. سایت کارلیب

کارلیب به نوعی پلتفرم کاریابی در حوزه دیجیتال مارکتینگ به شمار می‌رود. مشاغل زیادی در زمینه دیجیتال مارکتینگ در کشور ما به‌تازگی ایجاد شده است و به همین دلیل فرصت‌های شغلی زیادی نیز در این راستا به وجود آمده است. به طور کلی اگر در زمینه کسب‌وکارهای رایانه‌ای به دنبال شغل مناسب هستید، حتماً سری به کارلیب بزنید.

8. سایت بانی کار یا سه سوت جابز

بانی کار یا سه سوت جابز یکی دیگر از سایت‌های کاریابی فعال در کشور است که به‌تازگی فعالیت خود را آغاز کرده است. این سایت رابط کاربری مناسبی دارد و به همین دلیل کاربران به‌راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند. سه سوت جابز اپلیکیشن موبایلی خوبی هم دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید در لحظه از جدیدترین آگهی‌های شغلی اطلاع پیدا کند.

کلام پایانی

در این مقاله 8 مورد از برترین سایت‌های کاریابی فعال در ایران را با هم بررسی کردیم. واقعیت این است که وجود سایت‌ها باعث می‌شود تا افراد بهتر با فضای کسب‌وکارهای گوناگون آشنا شوند و نیازهای کسب و کارها را درک کنند. به این ترتیب راحت‌تر می‌توانند خود را با شرایط وفق دهند. صد البته که کارفرمایان هم به کمک این سایت‌ها می‌توانند بهترین نیروهای انسانی حاضر در کشور را به استخدام خود در بیاورند. سایت‌های کاریابی به معنی واقعی کلمه فضای برد - برد ایجاد کرده‌اند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین