تغییرات جدید فیس بوک و اینستاگرام برای حمایت از کاربران نوجوان

اجتماعی،   4000506004

فیس بوک گامهای جدیدی را برای محدود کردن توانایی دسترسی تبلیغات کنندگان به نوجوانان و هدف گرفتن آنها با تبلیغات هدفمند در پلتفرمهای این شرکت شبکه اجتماعی برداشت.

تغییرات جدید فیس بوک و اینستاگرام برای حمایت از کاربران نوجوان

به گزارش ایسنا، با تغییرات جدید تبلیغات کنندگان دیگر قادر نخواهند بود از علاقمندیها یا اطلاعات سرویسهای دیگر برای نمایش تبلیغات به کاربران نوجوان فیس بوک، اینستاگرام و مسنجر استفاده کنند.

این تغییرات دسترسی تبلیغات کنندگان به کاربران نوجوان را به کلی مسدود نخواهد کرد و آنها همچنان می توانند از اطلاعاتی مانند سن، جنسیت و مکان کاربران استفاده کنند اما تغییرات جدید فیس بوک مانع از آن خواهد شد که ریز اطلاعات از جمله اطلاعاتی که در وب سایتها و اپلیکیشنهای دیگر وجود دارند مورد استفاده تبلیغات کنندگان قرار گیرند.

اینستاگرام هم تغییرات متعددی صورت داده تا نوجوانان در این پلتفرم در معرض دید کمتری قرار بگیرند. این اپلیکیشن حسابهای جدید برای کاربران پایین ۱۶ سال را به صورت پیش فرض در حالت خصوصی قرار می دهد با این حال کاربرانی که تا ۱۳ سال سن دارند می توانند در صورت تمایل، داشتن یک حساب عمومی را انتخاب کنند. اینستاگرام اعلام کرد در تستهای ابتدایی، از هر ۱۰ نوجوان هشت نفر تنظیمات خصوصی به صورت پیش فرض را در زمان ورود به این اپلیکیشن پذیرفتند که نشان می دهد این تغییر می توانند باعث شود نوجوانان بیشتری حسابهای غیرعمومی داشته باشند.

برای نوجوانانی که داشتن حساب عمومی را انتخاب می کنند، اینستاگرام سخت گیری بیشتری درباره تعامل با کاربران بزرگسالی که در این اپلیکیشن نمی شناسند، به عمل خواهد آورد. این شرکت اعلام کرد فناوری جدیدی طراحی کرده که رفتارهای مشکوک در بزرگسالانی که خطری برای نوجوانان ایجاد می کنند را شناسایی می کند.

طبق اعلام اینستاگرام، بزرگسالانی که به عنوان کاربران مشکوک شناخته شوند، امکان دنبال کردن نوجوانان یا ارسال نظر در پستهای آنها برایشان مسدود خواهد شد. این بزرگسالان محتوای مربوط به نوجوانان را در ریلز، اکسپلور و سایر قسمتهای اینستاگرام مشاهده نخواهند کرد. این شرکت جزییات نحوه شناسایی بزرگسالان پرخطر را فاش نکرد اما گفت یک فاکتور مورد نظر، بزرگسالانی هستند که توسط کاربران نوجوان بلاک یا ریپورت شده اند.

بر اساس گزارش انگجت، این تغییر با تلاش اینستاگرام برای جذب کاربران جوانتر صورت می گیرد. این شرکت درباره طرحهای آتی خود برای راه اندازی اپلیکیشن مخصوص کودکان پایین ۱۳ سال صحبت کرده است. این ایده که در مراحل ابتدایی قرار دارد باعث واکنش منفی قانونگذاران و مقامات دیگر شده است. اما فیس بوک همچنان قصد دارد این ایده را پیش ببرد. این شرکت در پست وبلاگ جداگانه ای اعلام کرد قصد دارد از همکاری کارشناسان کودکان برای ایجاد این سرویس بهره ببرد و از همکاری سازنده با قانونگذاران استقبال می کند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین