واکسیناسیون معلمان از عید غدیر آغاز و تا پایان مرداد تمام می‌شود

فرهنگی،   4000505047

وزیر آموزش و پرورش گفت: با وزارت بهداشت تفاهم شده که از روز عید غدیر واکسیناسیون معلمان آغاز شود و تا آخر مرداد به پایان برسد.

واکسیناسیون معلمان از عید غدیر آغاز و تا پایان مرداد تمام می‌شود

به گزارش مهر، صبح امروز سی و پنجمین اجلاس دوروزه رؤسای ادارات آموزش‌وپرورش سراسر کشور به صورت مجازی با استان‌ها آغاز شد.

محسن حاجی میرزایی در اولین روز اجلاس در جمع خبرنگاران در فضای مجازی گفت: هر ساله در آستانه شروع سال تحصیلی نشستی را برگزار می‌کنیم تا آمادگی‌های خودمان را برای آغاز سال تحصیلی بسنجیم.

وی ادامه داد: این روزها برای بازگشایی مدارس باید اقداماتی انجام شود. امسال به دلایلی این اجلاس اهمیت بیشتری پیدا کرد. بعد از ۱۹ ماه دوری دانش آموزان از مدرسه بنا بر این است شروع سال تحصیلی به صورت حضوری باشد. از همین رو مدارس را با توجه به اقتضائات جدید باید آماده کنیم و همچنین نیروی انسانی را برای کار موثرتر تجهیز کنیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: سناریوهای مختلف را برای بازگشایی مدارس مرور می‌کنیم. این اجلاس همزمان است با تغییر دولت و ما نگران بودیم جا به جایی ها به شروع سال تحصیلی آسیب برساند و تلاش داریم که این بازگشایی با آرامش و شکوه همراه باشد.

حاجی میرزایی اظهار کرد: تغییر دولت یک نقطه عطفی در حرکت هر مجموعه‌ای از جمله آموزش و پرورش است. در طول سال‌های گذشته اقداماتی انجام شده است و با مسائلی رو به رو شدیم. حالا می‌خواهیم مجموعه برداشت‌های خودمان را ارزیابی و دسته بندی کنیم تا برای شروع دیگر آماده شویم چرا که همه مجموعه‌ها بر اساس فهم از گذشته حرکت آینده را شروع کند.

وی گفت: ما در ۶ محور برنامه درسی، نیروی انسانی، نظام سنجش و ارزشیابی، سلامت روانی و جسمی دانش آموزان، نصیب برابری آموزشی و کیفیت این اجلاس را برگزار می‌کنیم و سناریوهای بازگشایی مدارس را مرور می‌کنیم.

وی درباره این سناریوها بیان کرد: تقریباً سی درصد از مدارس ما جمعیت کمتر از ۵۰ دانش‌آموز دارد و در شرایط رعایت فاصله اجتماعی هم می‌توانند کارشان را بدون مشکل ادامه دهند. اگر در شروع سال تحصیلی همچنان ملزم به رعایت فاصله گذاری باشیم تعداد دانش آموزان را تقسیم می‌کنیم و بخشی را حضوری و بخشی را غیر حضوری خواهیم داشت که سال گذشته هم آن را تمرین کردیم. این اطمینان را به خانواده‌ها می‌دهیم که دستورالعمل‌های مقامات بهداشتی در همه سناریوها دیده شده است.

حاجی میرزایی ادامه داد: نکته دیگر برای رفع نگرانی‌ها واکسیناسیون کادر مدارس، رانندگان سرویس مدارس و معلمان است که خوشبختانه با وزارت بهداشت تفاهم شده و از روز عید غدیر واکسیناسیون معلمان آغاز شود و رانندگان سرویس مدارس به محض کلاس بندی ها و تعیین مسیر تردد بچه‌ها واکسن خواهند زد.

وی درباره اینکه آیا وقت کافی برای واکسیناسیون کادر مدارس وجود دارد نیز بیان کرد: ما با اضافه کردن معلمان مدارس غیردولتی یک میلیون و ۲۰۰ هزار معلم و کادر مدرسه داریم. حتی اگر روزی ۵۰۰ هزار واکسن را وزارت بهداشت بتواند در دسترس بگذارد و روزی ۲۰۰ هزار واکسن به معلمان اختصاص پیدا کند طی یک هفته واکسیناسیون کادر مدارس به اتمام می‌رسد. هماهنگی شده که به سرعت و قبل از پایان مرداد این واکسیناسیون صورت بگیرد. چون مسئولیت انجام این کار با وزارت بهداشت است، فردا هم سخنگوی ستاد کرونا در اجلاس هستند و کیفیت اجرا و چگونگی آن را توضیح می‌دهند.

وزیر آموزش و پرورش درباره اینکه آیا حضور دانش آموزان در سال تحصیلی بعد الزامی یا اختیاری خواهد بود نیز بیان کرد: در مورد الزامی یا اختیاری بودن حضور دانش آموزان ستاد ملی کرونا باید تصمیم بگیرد اما من به عنوان خدمتگزار عرصه تعلیم و تربیت صحبتی دارم که مطالعات گسترده سازمان بهداشت جهانی و تجربه اکثر کشورها نشان داده که مخاطره‌ای از باب کرونا متوجه دانش آموزان نیست و بعد از چند ماه نیز مدارس را بازگشایی کردند و فعال بودند اما دور بودن از مدرسه مخاطرات قطعی دارد. کیفیت آموزش را تقلیل می‌دهد. تجربه کرونا نشان داد که معلم مدرسه جایگزینی ندارد. ما از بد حادثه از روش‌های دیگر استفاده کردیم و این روش‌ها قطعاً روش‌های مکمل خوبی است.

حاجی میرزایی درباره نیروهای جدیدی که مهر ۱۴۰۰ به آموزش و پرورش اضافه می‌شود نیز بیان کرد: ما تعهد کرده بودیم که قبل از پایان دولت بر اساس قانونی که سال ۹۸ تصویب شده بود کسانی را که تا قبل از ۹۲ با آموزش و پرورش همکاری داشتند را تعیین تکلیف کنیم که آخرین گروه این دسته از افراد جمعه گذشته در امتحان شرکت کردند و برای گذراندن دوره یکساله با دانشگاه فرهنگیان هماهنگ می‌شود. آنهایی که پیشتر تبدیل وضعیت شدند نیز در دانشگاه فرهنگیان مشغول تحصیل هستند. بیش از ۱۰۰ هزار نفر از کسانی که تبدیل وضعیت شدند یا از طریق ماده ۲۸ جذب شدند با آموزش و پرورش همکاری خواهند کرد. پیش بینی من این است ۵۰ هزار نفر از این عزیزان از مهرماه می‌توانند به صورت رسمی با ما همکاری کنند و بقیه هم عموماً در حال حاضر به شکل حق التدریس کار می‌کنند.

به گزارش مهر، قرار است در این اجلاس دو روزه که پوشش آن از طریق شبکه شاد برای خبرنگاران فراهم شده است، تحول و منابع انسانی، تحول در برنامه‌های درسی کتاب و مواد آموزشی، نوآوری در روش‌های سنجش و ارزشیابی و تضمین کیفیت، چگونگی صیانت از امنیت و سلامت جسمی و روانی دانش آموزان معلم و خانواده، مرور دستاوردها و تجارب نظام‌های آموزشی کشورهای مختلف در دوران کرونا، تحول و برقراری عدالت در فرصت‌های یادگیری، تمهیدات ایجادشده برای شروع سال تحصیلی جدید از سوی وزارت بهداشت، پروژه مهر و جهت‌گیری‌های شورای عالی آموزش‌وپرورش در تحقق سند تحول بنیادین مورد بررسی قرار بگیرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین