جزئیات سوالات خارج از کتب درسی در کنکور منتشر شد

اجتماعی،   4000426084 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: بلافاصله پس از برگزاری کنکور و مطرح شدن برخی انتقادات نسبت به طرح سوالات خارج از کتاب، اینجانب طی نامه ای فوری با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مکاتبه کردم و خواستار بررسی اعتراضات و پاسخگویی نسبت به آن شدم.

جزئیات سوالات خارج از کتب درسی در کنکور منتشر شد

وی افزود: در آن نامه رونوشتی به وزیر آموزش و پرورش دادیم که نظرشان را اعلام کنند. وزارت آموزش و پرورش در اسرع وقت پاسخ لازم را به همراه مستندات کامل ارسال کرد که باید از این سرعت عمل در پیگیری مطالبه دانش آموزان تشکر کرد.

مقتدایی ادامه داد: طبق اعلام آن وزارتخانه، برای مثال از مجموع 55 سوال ریاضی رشته ریاضی، 8 سوال خارج از کتاب بوده، 13 سوال خارج از اهداف کتاب درسی بوده، 1 سوال اشتباه بوده، 1 سوال خارج از کتاب و بدون گزینه صحیح بوده، 7 سوال منطبق با کتاب ولی دشوار یا بسیار دشوار بوده، 9 سوال منطبق با کتاب و دارای محاسبات زیاد بوده و 16 سوال نیز منطبق با کتاب(متوسط) بوده است.

نماینده مردم اصفهان مطرح کرد: از 30 سوال ریاضی رشته تجربی آزمون سراسری، 2 سوال خارج از کتاب درسی بوده، 9 سوال خارج از اهداف کتاب درسی، 2 سوال بدون گزینه صحیح، 3 سوال منطبق با کتاب درسی ولی دشوار یا بسیار دشوار بوده، 1 سوال منطبق با کتاب درسی و دارای محاسبات زیاد بوده و 13سوال نیز منطبق با کتاب درسی و متوسط بوده است.

مقتدایی ادامه داد: از 20 سوال ریاضی رشته انسانی، 6 سوال خارج از اهداف کتاب درسی بوده، 8 سوال منطبق با کتاب درسی(دشوار یا بسیار دشوار) و 6 سوال نیز منطبق با کتاب درسی(متوسط) بوده است.

وی افزود: همچنین طبق گزارش واصله از سوی وزارت آموزش و پرورش، در سوالات فارسی گروه آزمایشی علوم انسانی،سوالات فارسی گروه آزمایشی ریاضی، سوالات فارسی گروه آزمایشی علوم تجربی، سوالات فارسی گروه آزمایشی هنر، سوالات شیمی رشته تجربی داخل نیز دچار اشکالاتی از جمله غلط املایی، اختلاف نظر در پاسخ صحیح، استاندارد نبودن، طرح سوال از قسمت حذفیات و... بوده است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس گفت: در خصوص حقوق داوطلبان حساسیم و مجدانه در حال پیگیری موضوع هستم. مستندات و گزارش وزارت آموزش و پرورش را برای وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش ارسال کردم و خواستار اعلام نظر شدم. وزارت علوم باید در پاسخگویی تسریع کند و چنانچه ایرادات مطروحه توسط وزارت آموزش و پرورش وارد است، سریعا تدبیری اندیشیده شود و سوالات حذف گردد. وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت آموزش و پرورش می بایست با محوریت تضییع نشدن حق داوطلبان، با همکاری یکدیگر این مباحث مطروحه را بررسی و حل نمایند. 

نماینده مردم اصفهان تصریح کرد: رونوشتی از مکاتابات  را نیز برای  کمیسیون اصل 90 ارسال کردم که آن کمیسیون نیز طی نامه دو نامه به معاون امور مجلس وزارت علوم و رئیس سازمان سنجش، خواستار بررسی و  پاسخگویی شده است.

وی افزود: تسریع لازم باید توسط طرفین در دستورکار قرار گیرد و تا قبل از اعلام نتایج این موضوع سرانجام پیدا کند. داوطلبان در تماس هایی که با ما می گیرند، از پیگیری موضوع توسط مجلس،وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  تشکر می کنند و این پیگیریها را در راستای جلوگیری از تضییع حقوق شرکت کنندگان می دانند. این نوع نگاه بیانگر این است که داوطلبان یقین دارند این موضوع توسط مسئولین درحال پیگیری است و پس از بررسی دقیق بهترین نتیجه حاصل می شود.

مقتدایی مطرح کرد: بنده در انتظار پاسخ وزارت علوم و سازمان سنجش هستم و پس از دریافت پاسخ و اظهارنظر، قطعا از طریق ابزار نظارتی مجلس و کمیسیون اصل 90 پیگیر بررسی موضوع خواهم شد. اما این موضوع بین این دو وزارتخانه باید سریع بررسی و تعیین تکلیف شود و موضوع برای داوطلبان شفاف شود. در صورتی که پس از بررسی ها  مشخص شد اشتباهی رخ داده و در طراحی سوالات نقص بوده، باید فورا به صورت شفاف با داوطلبان مطرح شود و حذف سوالات در دستور کار قرار گیرد.

دیدگاه کاربران

رضا۲۰۹۹۳۴۲۰۲:۵۴:۵۶ ۱۴۰۰/۴/۲۷
واقعا باعث تأسف است درکجای دنیا با فرزندان و آینده سازان خودش این معامله رومیکنند ..... این نوع آزمون یعنی انتقام گرفتن.....
ناشناس۲۰۹۹۴۷۶۰۹:۰۶:۵۵ ۱۴۰۰/۴/۲۷
سلام،باتشکرازآقای مقتدایی
ناشناس۲۰۹۹۶۸۷۱۱:۱۵:۰۲ ۱۴۰۰/۴/۲۷
اگر سوالات حذف بشه، تکلیف دانش آموزی که سر جلسه برای سوالات خارج از هدف وقت یا دارای محاسبات زیاد، وقت گذاشته و درست حل کرده چی میشه!؟ حذف سوالات برای همه درست نیست.
سیدجزایری۲۰۹۹۷۵۷۱۱:۵۳:۲۰ ۱۴۰۰/۴/۲۷
با سلام یعنی فقط سوالات حذف شود هیچ فردی مواخذه محاکمه و برکنار نشود ؟؟؟
غلامحسین امیدپناه پدر یک کنکوری۲۰۹۹۷۶۱۱۲:۰۰:۰۲ ۱۴۰۰/۴/۲۷
اگر یه کم غیرت دارند مقصرین باید استفا دهند یا برکنار شوند چه طور با سرنوشت بجه های مردم بازی میکنند این از تغییرات هرساله این از امتحان اون از مافیای کنکور ....وای به حال این ملت
سجاد۲۱۰۰۶۴۳۲۱:۲۱:۰۳ ۱۴۰۰/۴/۲۷
سلام باید تمامی سوال های که اشتباه. طرح شده به نفع ما سفید اعلام بشه.البته که به غیر ریاضی و فارسی. رشته ی انسانی. سوالات اقتصاد هم خیلی سخت بود
حسن۲۱۰۰۶۶۷۲۱:۴۲:۳۷ ۱۴۰۰/۴/۲۷
چ فرقی داره هیچکارم نمیکنن و الکی میگن حذف میکنن حذفم کنن اونایی ک درست جواب دادن چی حق اونا ضایع میشه هیچکاری نمیتونن کنن...اگرم بگن انجام دادیم اصلاحات کردیم تو کارنانه دروغ میگن
ناشناس۲۱۰۰۷۹۰۲۳:۳۲:۵۰ ۱۴۰۰/۴/۲۷
چرا واشه پارسال هیچ اقدامی نکردید پارسال که هم کنکور عقب افتاد هم سوالات ب مراتب سخت تر و مشکل دار تر بود
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  19. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  20. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  21. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  22. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  23. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین