سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری و ششمین انتخابات شوراها/ رهبر انقلاب آراء خود را به صندوق انداختند/ تمدید انتخابات تا ساعت ۲/ درب شعب اخذ رای بسته شد/ آغاز شمارش آرا

سیاسی،   4000328001 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز آراء خود را به صندوق‌های سیزدهمین دوره‌ انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره‌ انتخابات شوراها، میان دوره‌ای خبرگان رهبری و میان‌دوره‌ای مجلس انداختند.

سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری و ششمین انتخابات شوراها/ رهبر انقلاب آراء خود را به صندوق انداختند/ تمدید انتخابات تا ساعت ۲/ درب شعب اخذ رای بسته شد/ آغاز شمارش آرا

 به گزارش الف، رای گیری از واجدین شرایط شرکت در چهار انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی از ساعت ۷ صبح امروز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ آغاز شد و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اولین دقایق آغاز روند اخذ رای با حضور در شعبه شماره ۱۱۰ واقع در حسینیه امام خمینی (ره) آرای خود را به صندوق‌های «سیزدهمین دوره‌ انتخابات ریاست جمهوری»، «ششمین دوره‌ انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا»، «انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره‌ مجلس خبرگان رهبری» و «انتخابات میان دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی» انداختند.

زمان رای گیری بنابر اعلام ستاد انتخابات از 7 صبح تا 12 شب در نظر گرفته شده که در صورت لزوم تا 2 بامداد نیز تمدید خواهد شد. دلیل افزایش بازه زمانی اخذ رای توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی و بزوم حضور با فاصله رای دهندگان در شعب اخذ رای  بوده است.

واجدین شرایط این دوره از انتخابات ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ است که  نفر شامل ۲۹ میلیون و ۹۸۰ هزار و ۳۸ نفر مرد و ۲۹ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۲۶۹ نفر زن هستند.
یک‌میلیون و ۳۲۹ هزار و ۱۴۸ نفر نیز رأی‌اولی هستند .

در خارج از کشور نیز واجد  ۳.۵ میلیون ایرانی دارای شرایط رأی دادن هستند که در ۱۳۳ نمایندگی جمهوری اسلامی ایران و ۲۳۴ شعبه أخذ رأی در خارج از کشور رای آنها اخذ خواهد شد.

البته سه کشور یمن، سنگاپور و کانادا-با توجه به قطع روابط و تعطیلی سفارت کشورمان در آن کشور- این امر انجام نخواهد شد.

انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی برای تعیین نمایندگان حوزه‌های انتخابیه «تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس»، «تفرش، آشتیان و فراهان»، «بهار و کبودرآهنگ»، «گچساران و باشت»، «آستانه اشرفیه» و «میانه» و هم‌چنین انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز برای تعیین نمایندگان استان‌های تهران، خراسان رضوی، قم و مازندران برگزار می‌شود.

انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز در مراکز ۲۴ استان به‌جز تهران به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

بر اساس اعلام رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات، در انتخابات الکترونیکی با مراجعه رأی‌دهندگان به دستگاه‌های الکترونیکی و وارد کردن کد داوطلب مورد نظر، تصویر و مشخصات وی بر روی صفحه مشاهده شده و پس از تأیید، با ثبت و فشار دادن کلید سبز، رأی داده شده چاپ و پس از نمایش در صندوق تعبیه شده در ذیل دستگاه انداخته خواهد شد.

با توجه به شرایط بیماری کرونا طبق ابلاغیه وزارت کشور و ستاد انتخابات، دستورالعمل‌های بهداشتی اعم از فاصله‌گذاری، استفاده از ماسک، تهیه هوا و سایر پروتکل‌ها در تمامی شعب أخذ رأی رعایت می‌شود تا سلامت مردم و مجریان انتخابات نیز حفظ شود.

وزارت کشور: مردم ماسک، شناسنامه، کارت ملی و خودکار  همراه داشته باشند

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۲۰ خود، فرآیند اخذ رای از واجدین شرایط شرکت در انتخابات سیزدهمین دوره ی ریاست جمهوری، ششمین دوره ی شوراهای اسلامی شهر و روستا، دومین میاندوره پنجمین دوره ی مجلس خبرگان رهبری و اولین میاندوره یازدهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی را از ساعت ۷ صبح روز جمعه مورخ ۲۸-۳-۱۴۰۰ اعلام کرد.

 
به گزارش الف به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، متن کامل این اطلاعیه، بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
اطلاعیه شماره ۲۰
ستاد انتخابات کشور
        به آگاهی هموطنان عزیز می رساند فرآیند اخذ رای از واجدین شرایط شرکت در انتخابات سیزدهمین دوره ی ریاست جمهوری، ششمین دوره ی شوراهای اسلامی شهر و روستا، دومین میاندوره پنجمین دوره ی مجلس خبرگان رهبری در استان های تهران، خراسان رضوی، قم و مازندران و همچنین اولین میاندوره یازدهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه ی «تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس»، «میانه»، «آستانه اشرفیه»، «تفرش، آشتیان و فراهان»، «گچساران و باشت» و «بهار و کبودرآهنگ» از ساعت ۷ صبح روز جمعه مورخ ۲۸-۳-۱۴۰۰ آغاز می گردد.
طبق گزارشات دریافتی، کلیه ی شعب اخذ رای انتخابات در سراسر کشور با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مصوب ستاد ملی کرونا  آماده ی اخذ رای از هموطنان عزیز می باشند.
همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی برای رای دادن، ضروری است.
رای دهندگان هنگام مراجعه به شعب، خودکار شخصی و ماسک به همراه داشته باشند.

 

اطلاعیه شماره ۱۰ هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات

اطلاعیه شماره ۱۰ هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و اولین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و دومین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری صادر شد.

متن هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات به شرح زیر است:

با حمد و سپاس الهی، با توجه به آغاز روند اخذ رأی در شعب سراسر کشور در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و اولین میاندوره‌ای یازدهمین مجلس شورای اسلامی دومین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، هیأت مرکزی نظارت آمادگی کامل خود را جهت امر نظارت بر انتخابات در تمامی سطوح بویژه در شعب اخذ رأی، به اطلاع عموم مردم سرافراز ایران اسلامی می‌رساند.


                                                                       

ناطق نوری رای داد

حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری برای شرکت در انتخابات در ساعت اولیه رای‌گیری در حسینیه ارشاد حضور یافت و در انتخابات شرکت کرد.

سید ابراهیم رئیسی رای خود را به صندوق انداخت

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی با حضور در مسجد جامع شهر ری،‌ رای خود را به صندوق انداخت.

به گزارش فارس، آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه صبح امروز (جمعه 28 خردادماه) با حضور در مسجدجامع ارشاد شهر ری، رأی خود را در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراها، نخستین میان‌دوره مجلس یازدهم و دومین میان‌دوره‌ای دوره پنجم خبرگان رهبری به صندوق انداخت.

وی سپس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز، روز بسیار مبارکی برای تصمیم‌گیری ملت ایران بویژه رای‌اولی‌های عزیز است.

رئیسی با تاکید بر اینکه همه نهادهای نظام جمهوری اسلامی برخاسته از رأی ملت است و این افتخار جمهوری اسلامی است، گفت: توصیه من به عنوان نامزد انتخابات این است که رای مردم حق‌الناس است و حق‌الناس را باید مراقبت کنند و حتی یک رأی هم نباید برخلاف تصمیم مردم باشد. 

رئیس قوه قضائیه افزود: با توجه به برخی گزارش‌ها، برخی بخش ها برای اخذ رأی فعال شده‌اند، ولی در برخی بخش‌های کشور باید در رسیدن تعرفه و گرفتن رای مردم اقداماتی صورت بگیرد و کُندی‌ها رفع شود و امیدوارم امانتدارانه نسبت به رأی مردم تلاش کنند. 

وی با بیان اینکه امیدوارم که امانت داری نسبت به رای مردم انجام شود، اظهار داشت: انشالله خداوند کمک کند و دولتی رقم بخورد که برای مردم و در جهت رفع گرفتاری آنها باشد. 

رئیسی با بیان اینکه من تصمیم گرفتم در اولین ساعات رای خود را به صندوق بیاندازم و از هرکسی که مشکلی دارد و نا امید است خواهش می‌کنم که رای دهد و   از همه مردم و جوانان با هر گویش و هر اقلیم و با هر نگاه سیاسی میخواهم  پای صندوق بیایند و رای خود را بیاندازند، تصریح کرد: ناراحتی مردم حق است و  به دلیل برخی از کاستی ها بوده اما اگر دلیل شرکت نکردن باشد اشتباه است. 

رئیسی تاکید کرد: مردم از صندوق رای ناراحت نباشند و در انتخابات شرکت کنند و من از همه می‌خواهم در انتخابات شرکت کنند تا به نفع مردم و در جهت تغییر در وضعیت آنها اقدامات صورت گیرد. 

وی در پاسخ به این سوال که قول شما به مردم چیست؟ اظهار داشت: من حرف هایی که در انتخابات گفتم برای رفع مشکلات مردم بود و برای انجام این کار  شب و روز نمی شناسم و تمام تلاش خود را به کار می گیرم تا در نقش یک طلبه خدمتگزار مردم باشم. 

رئیس قوه قضاییه افزود: تنها ایرانی بودن کافیست تا حقوق شهروندی تضمین شود و مردم حق دارند و دولت مکلف است به مردم  خدمت کند و من مردم را صاحب حق میدانم و برای دولت وظیفه قائل و حق را برای مردم و تکلیف را برای دولت  میدانم و با تمام وجود در خدمت مردم خواهم بود تا مردم احساس کنند در زندگی آنها تغییر ایجاد شده است.

علی لاریجانی در ساری رای داد

علی لاریجانی در ساعات اولیه رأی‌گیری سیزدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری با حضور در یکی از شعب اخذ رای شهر ساری استان مازندران، رأی خود را به صندوق انداخت.

‌به گزارش تسنیم ، علی لاریجانی عضو مجمع تشخیص و مشاور رهبر انقلاب در نخستین ساعت آغاز سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دومین دوره انتخابات میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری رأی خود را در صندوق انداخت

وی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: الحمدالله سازو کار کشوربرای انتخابات سطح استان منظم و از7 صبح انجام‌شد وهیات اجرایی ناظران نمایندگان و تعداد صندوق‌ها خوب و مناسب  مستقر شدند.

وی افزود: تمهیدات خوبی اندیشیده شد تا انتخابات خوب و سالم برگزار شود و هدف ما باید رفع مشکلات کشور باشد که از مسئولان اجرایی مسئولان نظارت تقدیر می‌کنیم ‌تا انتخابات سالم برگزار شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره چرایی حضور خود در استان مازندران بیان کرد: متعلق به مازندران هستم  خسته نباشید بگویم آنچه مهم است همه ما تلاش کنیم انتخابات سرمایه ملی برای کشور شود.

لاریجانی بیان داشت: ارزیابی بنده از حضور مردم در انتخابات بسیار پرشور خواهد بود و با تاکیدات مقام معظم رهبری برای حل مشکلات داخلی، ایجاد عدالت مشارکت سیاسی و صحنه انتخابات و سیاسی توجه شود.

وی افزود: خدمات حکومت و رسانه ها می‌توانند امیدوار کننده بوده و میزان مشارکت مردم را در عرصه انتخابات افزایش دهند.

مشاور رهبر انقلاب ادامه داد: مصالح کشور مربوط به خودمان است پس قهر کردن با خودمان معنی ندارد باید نگاه ایجابی، مثبت و سازنده، اصلاحی و راه حل  داشت مشکلات را رفع کنیم مانند بیماری که عضوی  از بدنش بیمار است و ناامید است.

وی افزود: با هیچ کاندیدایی دیدار انتخاباتی نداشتم، نگاه من در مسائل کشور ایجابی است و برحسب وضعیت مسئولان نگاه مثبت داشته باشند  نظراتمان را به دولت سیزدهم انتقال می‌دهیم.

 

 

آیت الله نوری همدانی رای خود را به صندوق انداخت

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام رأی خود را به صندوق انداخت

آیت الله آملی لاریجانی رأی خود را به صندوق سیار واقع در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات شورای نگهبان انداخت.

 

سردار حاجی‌زاده آراء خود را به صندوق انداخت

فرمانده نیروی هوافضای سپاه صبح امروز (جمعه) با حضور در مسجد ابوذر تهران آراء خود را به صندوق انداخت.

 

رییس جمهور رای خود را در وزارت کشور به صندوق انداخت 

رئیس جمهور انتخابات ریاست جمهوری را از مهمترین انتخابات کشور دانست و گفت: این انتخابات از اهمیت بالایی برخوردار است و از مردم درخواست می کنم که به مشکلات و مسائلی که در مراحل قبل از ثبت نام نامزدها تاکنون وجود داشته توجه نکرده و با حضور در پای صندوق‌های رای به نامزد مورد نظر خود رای دهند.

به گزارش ایسنا،‌حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز جمعه پس از انداختتن رای خود در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میاندوره ای مجلس شورای اسلامی و میاندوره ای خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگاران، تاکید کرد: مردم ما به خوبی می دانند که این انتخابات برای سرنوشت خودشان و نظام جمهوری اسلامی چقدر اهمیت دارد و ای کاش هیچ مشکلی از روز ثبت نام نامزدها تا امروز نداشتیم.

رئیس جمهور با اشاره به اجرای بدون تاخیر انتخابات و در زمان تعیین شده، گفت: در گزارشی که امروز وزیر کشور ارائه کرد از لحاظ امنیت در سراسر کشور حتی یک مورد ناامنی وجود ندارد و این بسیار ارزشمند است.

 روحانی افزود: از لحاظ مراعات حفظ سلامت مردم نیز همه پروتکل‌های بهداشتی در تمامی حوزه‌های انتخاباتی رعایت می‌شود و همچنین مرحله به مرحله و قدم به قدم به سمت الکترونیکی شدن انتخابات پیش می‌رویم.

رئیس جمهور اظهار داشت: امروز در سراسر کشور و در استانهای مختلف لحظه به لحظه مشخص است که چه تعداد در انتخابات شرکت کرده اند و احراز هویت نیز از طریق سیستم الکترونیکی به خوبی درحال انجام است و شمارش آرا نیز در برخی مراکز استانی به صورت مکانیزه انجام می‌شود و امیدواریم در آینده نزدیک همه مراحل انتخابات الکترونیکی شود که این موضوع در شفافیت بسیار تاثیرگذار است.

روحانی با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری و اختیارات و مسوولیت‌های وسیع و سنگین مشخص شده در قانون اساسی برای رئیس جمهور، گفت: از مردم تقاضا می‌کنم امروز پای صندوق آرا رفته و به فرد مورد نظر خود در میان نامزدهای انتخابات رای بدهند.

رئیس جمهور تصریح کرد: ای کاش هیچ مشکلی در روز ثبت نام تا امروز نداشتیم و شاهد حضور بیشتر مردم بودیم.

روحانی با تاکید بر اهمیت انتخابات جمهوری اسلامی ایران در سطح جهانی گفت: در دنیا چند کشور وجود دارد که انتخابات آنها مورد توجه همه جهان قرار دارد و یکی از آن کشورها ایران است.

رئیس جمهور با اشاره به نگاه جهانیان به صندوق رای و صف های مردم در انتخابات ایران،گفت: با حضور خود در پای صندوق های رای کاری کنیم که دوستان و علاقمندان به این سرزمین در سراسر جهان خوشحال و دشمنان مایوس شوند.

روحانی خاطرنشان کرد: امیدوارم مردم به وظیفه ملی، انقلابی و دینی خود به خوبی عمل کنند و نحوه برگزاری و حضور مردم به گونه‌ای باشد که در پایان انتخابات همه خوشحال باشند.

رئیس جمهور در ادامه با توصیه به دست اندرکاران برگزاری انتخابات در سراسر کشور، اظهار داشت: از همه عزیزان می‌خواهم که حفظ سلامت مردم در همه مراحل را مورد توجه قرار دهند و با دقت مراعات کنند تا مشکلی برای سلامت مردم پیش نیاید و در کنار آن نسبت به حفظ آرای مردم نیز توجه جدی داشته باشند تا خدای ناکرده حتی یک رای هم جابجا نشود همانطوری که در همه انتخابات اینگونه بوده است و باید حق‌الناس حفظ شود.

علیرضا زاکانی رای داد

زاکانی با حضور در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت.

به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی پس از انداختن رای خود در شعبه رای گیری حسینیه جماران در پاسخ به این پرسش که چرا به‌خاطر رئیسی کناره‌گیری کردید؟ گفت: به این خاطر کناره ‌گیری کردم تا  آنچه که امام عظیم الشان مان‌دنبال می کردند و ملت رشید ایران طلب می کردند در جامعه محقق شود.

وی با تاکید بر این که بودن یا نبودن ما موضوعیت ندارد، تصریح کرد: بودن یا نبودن راه امام موضوعیت دارد، بنابراین امام به سنت‌های الهی پایبند بودند و اسلام را حداکثری می دانستند. امام حفظ نظام اسلامی را اوجب واجبات می دانستند و به هیچ وجه ضربه زدن به نظام اسلامی را جایز نمی دانستند.

زاکانی یادآور شد: امام تبعیت از ولی فقیه و امر ایشان را واجب الطاعه می دانستند، نه اینکه نظر ولی فقیه را یک نظر کارشناسی در کنار نظرات کارشناسی دیگران بنامد. امام مردم سالاری دینی را باور داشتند و می فرمودند من خادم مردم هستند و مقام معظم رهبری نیز می فرماید من نوکر مردم هستم. بنابراین برای مسئولین جایی برای آقایی و سروری باقی نمی گذارد بلکه همه مسئولان خاک پای مردم هستند.

رییس مرکز پژوهشهای مجلس ادامه داد: امام عظیم الشان ما یک موی کوخ نشینان را به همه کاخ نشینان نمی دادند، بنابراین آن روز که بخشی از مسئولان و جامعه  که دچار اشرافی گری و فرهنگ کاخ نشینی شده خلاف فرمایشات امام عظیم الشان ما است. امام عظیم الشان ما انقلاب اسلامی را با همه ابعاد آن مقدمه ظهور می دانستند که ظهور کبری اتفاق بیفتد و ما همه مقدمه هستیم. این ویژگی های امام و پیروان او است و هر چیزی غیر از این بدلی است چه پیرو امام باشد چه نباشد ما کنار رفتیم تا این هفت ویژگی در کشور حاکم شود.

زاکانی تصریح کرد: اولین توصیه من به رییس جمهور منتخب این است به حسینیه جماران بیاید و از در و دیوار اینجا درس بگیرد و در حقیقت از سادگی، بی آلایشی و آنچه که عظمت امان را رقم زد درس بگیرد. یک روز در همین حسینیه حضرت آیت الله مشکینی از امام تعریف حداقلی کردند که امام به ایشان اعتراض کردند و فرمودند برو دعا کن آدم شویم. امروز اگر از برخی مسئولان تعریف نشود مسئولان بدشان می آید یعنی عملا ما راه بیراهه‌ای را طی کردیم و هر آنچه رهبر معظم انقلاب و امام می فرمودند در برخی از مسئولان ما اثر نداشته است.

وی همچنین گفت: مسئولان باید مثل مردم در مسیر رشد و تعالی قرار بگیرند و ان شاءالله رییس جمهور آینده هم با تمسک به اسلام و تکیه به رهبری و مردم بتواند ریشه فقر، فساد و تبعیض را در کشور بکند و راه را برای تحقق آزادی، استقلال و عدالت در کنار معنویت و پیشرفت محقق کند.

زاکانی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه در برخی از شعب رای نام جلیلی و شما در لیست‌ها وجود دارد، گفت: فکر نکنم اما اگر چنین چیزی باشد حتما باید خط بزنند چون قانونا اشکال دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر کاندیدای مورد نظرتان رای بیاورد آیا با شما برای جایگاهی صحبت شده است یا خیر، گفت: این مسئله برای من موضوعیت ندارد چرا که از نظر من بهترین جا برای خدمت مرکز پژوهش‌های مجلس است است و من در آنجا نوکری می کنم و این خیلی بد است که هر کسی هر جایی که دوست داشته باشد ول کند و جای دیگری برود.

زاکانی در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود به شما ما پیشنهاد وزارت داده شده، خاطر نشان کرد: خیر، بنده وزارت و رییس جمهوری را خیلی کمتر از این می بینم که بخواهم شان یک بچه بسیجی را پاس وزارت خورد کنم.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر شما وزارت و ریاست جمهوری را در شأن بچه بسیجی نمیبینی پس چرا کاندیدا شدید، گفت: اینجا اجرایی نیست، بلکه محل فکر و کانون اندیشه مجلس شورای اسلامی است. بنده نامزد شدم چون ریاست جمهوری جایی است که با انتخاب آن تحولات بزرگی در کشور رقم می خورد و رییس جمهور بعد از رهبر معظم انقلاب دومین فرد و بالاترین رکن اجرایی کشور است و یکی از مشکلاتی که طی سالیان گذشته به خصوص این ۸ سال به ما تحمیل شده این است که کسانی بر سر کار آمدند که ویژگی هایی که برای پیروی از  خط امام ذکر کردم را نداشتند و بی خودی اسم حضرت امام را نیز خراب می کنند. بنده آمدم که اگر در صورت استقبال مردم در صحنه حضور داشته باشند تا انتهای کار بروم و از ابتدا نیز گفته بودم جریان انقلاب مهم تر از افراد آن است، از هر پنج نفر ما مهم تر بودند.

این نماینده مجلس ادامه داد: بنابراین هر کسی که اقبال بیشتری داشته باشد ما حتما به او کمک می کنیم و آنانی که وعده آمدن و رفتنشان را محاسبه مادی و معاملاتی می کنند خسر الدنیا و آخرت هستند. ما به این‌ها نه نگاه داریم و نه یک منافع دنیا ارزش نگاه کردن ندارد. هر کسی رای بیاورد رییس جمهور محترم کشور ما است و ما از همان لحظه به او برای نوکری مردم و انقلاب کمک می کنیم.

وی در پایان گفت: مشارکت مردم تاثیر بالایی دارد و منشاء استحکام درونی انقلاب و انسجام ملی و مایه پشت گرمی رییس جمهوری است که می خواهد اقدامات قاطع و اصلاح‌گرایانه را در دستور خود قرار دهد. هر چقدر رای مردم بالاتر برود امکان ریشه کنی فساد و فقر و تبعیض از جامعه بیشتر می شود.

حضور امیرحسین قاضی‌زاده در حرم امام رضا برای شرکت در انتخابات

قاضی‌زاده هاشمی کاندیدای ریاست جمهوری در حرم امام رضا برای شرکت در انتخابات حضور یافت.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی پیش از ظهر امروز جمعه با تشرف به حرم مطهر امام رضا (ع) در صحن آزادی این مکان شریف به صف طولانی زائران و مجاوران مقابل شعبه شماره ۵۶۳ رای‌گیری سیزدهمین دوره انتخاب ریاست جمهوری، دوره ششم شورای اسلامی شهر مشهد و نماینده خراسان رضوی در میان‌دوره‌ای مجلس پنجم خبرگان رهبری پیوست. 

وی که تا زمان انتشار این مصاحبه همچنان در صف مردم، منتظر نوبت رای دادن خود ایستاده است در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: مردم نیز حساسیت موضوع را درک می‌کنند تا رییس جمهوری با پشتوانه رای مردمی، بسیاری از مشکلات را حل کند و به نتیجه برساند. 

این نامزد ریاست جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در نخستین ساعات آغاز فرایند رای‌گیری، حضور و مشارکت مردم بسیار خوب و قابل قبول است و پیش‌بینی می‌شود مشارکت در انتخابات امروز افزون بر ۵۰ درصد باشد.
وی همچنین به ناخرسندی برخی از شهروندان مشهدی نسبت به تاخیر در آغاز انتخابات در این شهر اشاره و بیان کرد: امیدوارم وزارت کشور با سرعت و دقت کار را به موقع انجام دهد تا مردم با مشکل مواجه نشوند، اختلال فنی در روند رای‌گیری از مردم قابل پذیرش نیست.
قاضی‌زاده هاشمی حضور در رای‌گیری امروز را تکلیف شرعی توصیف و بیان کرد: بهترین مکان برای انداختن رای به صندوق انتخابات امروز را حرم امام رضا (ع) دیدم تا با توسل به امام هشتم (ع) این رای برکت یابد و دولت سالم روی کار آید. 

رای‌گیری سراسری برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ که تا چند روز پیش هفت نامزد داشت، پس از انصراف "علیرضا زاکانی، سعید جلیلی و محسن مهرعلیزاده" اکنون با حضور چهار نامزد شامل "ابراهیم رییسی، عبدالناصر همتی، محسن رضایی میرقائد و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی" در جریان است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره‌ انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا،  دومین دوره انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری امروز جمعه در پنج هزار و ۷۳ شعبه اخذ رای، ۸۷ شهر و ۲ هزار و ۵۸۶ روستای خراسان رضوی در حال برگزاری است.
در مجموع ۱۷ هزار و ۸۶۰ نامزد در خراسان رضوی برای کسب هشت هزار و ۷۳۷ کرسی شوراهای اسلامی شهر و روستا به رقابت می پردازند و سه نامزد انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری نیز در حال رقابت برای تعیین یک نماینده باقیمانده این استان در این مجلس هستند.
خراسان رضوی ۶.۸ میلیون نفر جمعیت دارد که ۴.۶ میلیون نفر آنان واجد شرایط شرکت در این انتخابات هستند.

محسن رضایی رای داد 

 محسن رضایی با حضور در حرم شاه عبدالعظیم حسنی در انتخابات 1400 شرکت کرد.

 

حضور وزیر ورزش در اولین ساعات رای گیری

حضور وزیر ورزش و جوانان در حسینیه جماران اولین ساعات رای گیری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری.

 

حضور ظریف در شعبه اخذ رأی آنتالیا برای انداختن رای در صندوق

حضور قالیباف در مسجد ابوذر تهران

رئیس مجلس شورای اسلامی برای شرکت در انتخابات به مسجد ابوذر تهران رفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صندوق های رأی بزرگترین و مهمترین سرمایه سیاسی و اجتماعی کشور هستند، ایجاد ثبات اقتصادی در کشور را در گرو انتخاب مدیریتی صحیح و کارآمد برای کشور دانست.

به گزارش ایسنا،  محمدباقر قالیباف صبح امروز (جمعه 28 خرداد)‌ با حضور در مسجد ابوذر تهران آرای خود را برای انتخاب رئیس جمهور آینده، اعضای شورای اسلامی شهر تهران، اعضای مجلس خبرگان رهبری و نمایندگان میان دوره ای مجلس شورای اسلامی به صندوق های مربوطه انداخت.  

رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: انتخابات ثمره مردم سالاری دینی در کشور ما است و مردم ما با مجاهدت و تلاش خود توانستند جمهوریت و اسلامیت نظام را حفظ کنند.

وی ادامه داد: صندوق های رأی بزرگترین و مهمترین سرمایه سیاسی و اجتماعی کشور هستند، همانند شوراهای شهر که در سطح محلی و رئیس جمهور در سطح ریاست قوه مجریه برای مردم انجام وظیفه می کنند.

قالیباف تصریح کرد: انتخابات فرصت بزرگی برای مردم است تا چهره مدیریت کشور را نسبت به نقدهایی که دارند، تغییر دهند. بنابراین این وظیفه برعهده آنهاست که انتخاب و بررسی دقیقی در این مورد انجام دهند، چرا که به هرحال می خواهند 4 سال اداره کشور را در سطح ملی و محلی به نمایندگان خود واگذار کنند.

رئیس قوه مقننه کشورمان اظهار کرد: وظیفه ما است به عنوان نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی همانطور که قانون به ما اختیار داده است، خواسته های مردم و برنامه ای که دولت آینده دارد و همچنین نظارت بر عملکرد شوراهای اسلامی شهر و شهرداری ها را پیگیری کرده و خواسته های مردم را در این زمینه به طور جدی نظارت و دنبال کنیم تا احساس نکنند وعده هایی که داده شده، اجرا نمی شود.

وی گفت: ان شاءالله دولت آینده بتواند با همکاری دو قوه دیگر به گونه ای تلاش کند که رضایت مردم عزیزمان را با اولویت حل مسائل اقصادی تامین کند، لذا راه چاره این نیست که با صندوق های رأی قهر کنیم، بلکه باید پای صندوق های رأی حضور پیدا کرده و با یک انتخاب خوب و پیگیری، دست به دست هم دهیم تا بتوانیم یک تحولی در حوزه مدیریتی ایجاد کنیم.

قالیباف یادآور شد: ریشه اصلی مشکلات کنونی ما ناکارآمدی در عرصه مدیریتی است، نه کمبود امکانات و اعتبارات. ضمن اینکه کشور از ظرفیت های بالایی برخوردار بوده، بنابراین با یک تلاش خوب و مدیریت صحیح می توانیم در یک برنامه پنجساله، ثبات اقتصادی را به کشور بازگردانیم.

عبدالناصر همتی به منظور شرکت در انتخابات در حسینیه ارشاد حضور یافت

رئیس سابق بانک مرکزی، به منظور شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، انتخابات میان‌دوره ای مجلس و انتخابات میان دوره خبرگان رهبری در حسینیه ارشاد حضور یافت.

 به گزارش فارس، عبدالناصر همتی رئیس سابق بانک مرکزی، به منظور شرکت در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، انتخابات میان‌دوره ای مجلس و انتخابات میان دوره خبرگان رهبری در حسینیه ارشاد حضور یافت. عبدالناصر همتی پس از انداختن رای خود در جمع خبرنگاران گفت: ما به انزوای خارجی پایان خواهیم داد، مردم حق دارند با رفاه و با آرامش زندگی کنند. معیشت مردم مسئله اول من است، ان شاءالله کاری خواهیم کرد حضور مردم در صحنه بیش از پیش باشد.

وی افزود: اگر هم رای نیاورم باز هم در خدمت مردم و پیگیر شعارهایم خواهم بود. هر کسی که رییس جمهور شود باید توسعه و رفاه کشور را به سطح بالاتر برساند.

 

شورای نگهبان، رای گیری دستی را تایید کرد
 
شورای نگهبان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در صورت آماده نبودن دستگاه احراز هویت در حوزه های انتخابیه، رای گیری به صورت دستی انجام شود.

 

اطلاعیه شماره ۲۱ ستاد انتخابات کشور صادر شد/ تمامی شعب آماده اخذ رأی از کلیه واجدین شرایط، با رعایت پروتکل های بهداشتی می باشند/ همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی، ماسک، خودكار شخصي ضروری است

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه ۲۱ خود از اعلام آمادگی تمامی شعب جهت اخذ رأی از کلیه واجدین شرایط، با رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد و اعلام کرد: همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی، ماسک، خودكار شخصي و نیز رعایت پروتکل های بهداشتی در هنگام مراجعه به شعب اخذ رای ضروري است .

 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، متن کامل این اطلاعیه، بدین شرح است:
 بسم الله الرحمن الرحیم
 ستاد انتخابات کشور
 اطلاعیه شماره ۲۱
    به آگاهی هم میهنان عزیز می رساند، نظر به برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره رياست جمهوري و ششمین  دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا در سراسر كشور و  اولين مياندوره اي یازدهمین دوره مجلس شوراي اسلامي در حوزه هاي انتخابيه «تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس» «آستانه ­ی اشرفیه» ؛ «تفرش، آشتیان و فراهان» ؛ «گچساران و باشت»؛  «بهار و کبودرآهنگ» و  دومین  میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حوزه های انتخابیه « تهران، ساری، مشهد وقم» تمامی شعب آماده اخذ رأی از کلیه واجدین شرایط، با رعایت پروتکل های بهداشتی مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا می باشد.  
لازم به ذكر است همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی، ماسک، خودكار شخصي و نیز رعایت پروتکل های بهداشتی در هنگام مراجعه به شعب اخذ رای ضروري است .

 ستاد انتخابات كشور

معصومه ابتکار رای خود را به صندوق انداخت 
 
 معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: رییس‌جمهوری که انتخاب می‌شود باید رییس‌جمهور آنانی که رای نداده‌اند و حتی آنانی که به هر دلیلی پای صندوق‌ها نیامده‌اند باشد و در حقیقت، نماینده همه سلایق مردم ایران و همه مذاهب با همه دیدگاه‌های فکری و فرهنگی باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «معصومه ابتکار» روز جمعه پس از انداختن رای خود به صندوق درباره نخستین توصیه خود به رییس‌جمهوری منتخب سیزدهمین دوره ریاست جمهوری افزود: اولین توصیه من این است که رییس‌جمهوری وارد دسته بندی‌ها و جناح‌بازی‌ها نشود و رییس‌جمهوری همه مردم ایران باشد.

وی بیان‌داشت: انتخابات، عرصه‌ای است که با دشواری بسیار زیادی برگزار می‌شود و متاسفانه در مورد نرخ مشارکت مردم نگرانی‌هایی وجود دارد.

به گزارش ایرنا، اخذ رای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به همراه دو انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری و همچنین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به دلیل شرایط کرونایی و پرهیز از تجمع، یک ساعت زودتر از انتخابات دوره‌های قبل یعنی ساعت هفت جمعه ۲۸ خرداد ماه آغاز شد و طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا درصورت تشخیص وزیر کشور رای‌گیری تا ساعت ۲ بامداد شنبه ادامه خواهد یافت.

از مجموع  ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر واجد شرایط رای دهی در انتخابات در کل کشور، ۲٩ میلیون و ۹۸۰ هزار و ۳۸ نفر مرد و  ۲۹ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۲۶۹ نفر زن هستند.

سن قانونی رای‌دهندگان ١٨ سال متولدین ٢٨ خرداد ١٣٨٢ و قبل از آن و تعداد رای اولی‌ها یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر است که ۷۰۶ هزار و ۹۸۸ نفر مرد و ۶۸۵ هزار و ۱۶۰ نفر از این تعداد زن هستند.

 

اطلاعیه شماره ۲۲ ستاد انتخابات کشور صادر شد

اعضاي شعب اخذ رأي حتماً در شعبه یک دستگاه رادیو یا تلویزیون روشن جهت ابلاغ دستورالعمل­ های فوری ستاد انتخابات کشور در دسترس داشته باشند
ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه ۲۲ خود از اعضاي شعب اخذ رأي خواست حتماً در شعبه اخذ رأی یک دستگاه رادیو یا تلویزیون روشن در دسترس داشته باشند تا دستورالعمل­ های فوری ستاد انتخابات کشور را که از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ابلاغ می گردد مورد عمل قرار دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، متن کامل این اطلاعیه، بدین شرح است:
  بسم الله الرحمن الرحيم
 ستاد انتخابات کشور
 اطلاعيه شماره ۲۲
به اطلاع اعضاي محترم شعب اخذ رأي مي رساند، حتماً در شعبه اخذ رأی یک دستگاه رادیو یا تلویزیون روشن در دسترس داشته باشند تا دستورالعمل­ های فوری ستاد انتخابات کشور را که از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ابلاغ می گردد مورد عمل قرار دهند.
اطلاعیه های ستاد انتخابات کشور به منزله دستور کتبی ستاد انتخابات بوده و رعایت آن   الزامی می باشد .
همچنین كليه اوراق و آثار تبليغاتي متعلق به نامزدهاي انتخاباتي به هيچ عنوان نبايد در محل شعبه و اطراف درب ورودي و خروجي آن وجود داشته باشد، لذا در صورت مشاهده لازم است به سرعت  امحاء شود .
 ستاد انتخابات كشور

حضور حداد عادل در مسجد شهدای لرزاده
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با حضور در شعبه اخذ رای مسجد شهدای لرزاده تهران در صف رای دهندگان ایستاد.

رییس دولت اصلاحات رای خود را به صندوق انداخت

محمد خاتمی رییس دولت اصلاحات با حضور در حسینیه جماران، رای خود را در انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میاندوره‌ای مجلس به صندوق انداخت. 

حضور نوبخت در حسینیه جماران
 
معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه در شعبه اخذ رای مسجد حسینیه جماران حضور پیدا کرد.

حضور محسن مهرعلیزاده در حسینیه جماران برای شرکت در انتخابات

محسن مهرعلیزاده که از عرصه رقابت انتخابات کنار کشید در حسینیه جماران برای شرکت در انتخابات حضور یافت.

به گزارش فارس، محسن مهرعلیزاده نامزد انصراف داده سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پس از انداختن رای خود در صندوق آرا در حسینیه جماران در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که توصیه شما برای کاندیدایی که رای می آورد چیست، گفت: توصیه اولم آن است که به فکر معیشت مردم باشد و برنامه ریزی های دقیقی برای توسعه اقتصادی کشور داشته باشد در فضای داخلی و بین‌المللی تنش ها را از بین ببرد و کاری کند جمهوری اسلامی ایران با آن عزتی که در دنیا دارد به عنوان یکی از کشورهای مطرح دنیا باقی بماند و تمام امکانات و انرژی های جوانان و بزرگترها را در جهت سازندگی کشور به کار گیرد.

وی ادامه داد: مهمتر آن که به مردم نباید سختگیری شود و بپذیرید مردم باید در زندگی راحت و در انتخاب هایشان آزاد باشند و بایستی زندگی برازنده یک ایرانی سرافراز را داشته باشند.

مهرعلیزاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر کاندیدای مورد نظر شما رای نیاورد اولین واکنش شما به جناح مقابل چه خواهد بود، گفت: من به وی تبریک  و خسته نباشید خواهم گفت و آرزوی موفقیت برایشان می کنم.

وی خطاب به به افرادی که پای صندوق رای نمی آیند، گفت: من به آنها خواهم گفت جمهوریت نظام بسیار ارزشمند است و سعی کنید با حضورتان جمهوریت نظام جمهوری اسلامی را حفظ کنید و از حق قانونی خود برای نجات کشور استفاده کنید.

 نامزد انصراف داده سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به اینکه برخی ها در فضای مجازی با شما از قسمت هایی از مناظره شوخی می کنند آیا این ها را دیدید یا خیر، گفت: ندیدم اما معمولا این گونه است که از کوچکترین پلک زدن یا نزدن ، عدد گفتن و نگفتن ایراد می گیرند و شوخی می کننند این هم جزء عوامل نشاط انتخابات است.

 

جلیلی: همه سلایق برای پیشرفت ایران جمع شوند
 
 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نامزد انصراف داده سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: همه سلایق جمع شوند و از فردا برای پیشرفت ایران در چهار سال آینده همکاری کنند.

به گزارش ایرنا، «سعیدجلیلی» ظهر امروز جمعه پس از انداختن رای خود در صندوق رای در مسجد فاطمیه محله خزانه بخارایی پایتخت، اظهار داشت: این شروع یک دوره جدید از یک‌ جهش و تلاش همگانی و جهادی بزرگ است.

وی ادامه داد: باید سلایق همه نگاه‌های مختلف تجمیع شوند تا از فردا برای پیشرفت ایران در چهار سال آینده همکاری کنند.

جلیلی افزود: به امید خدا در این انتخابات هر رای مردم مثل یک موشک نقطه زن است بر تحریم های دشمن و تهدیدها و بدخواهی های دشمن.

وی گفت: هر رای مردم می تواند بر اقتدار کشور اضافه کند و تهدیدها را کم و فرصت ها را بیشتر کند و این امکان را بدهد که با دقت بیشتر پیش برویم.

جلیلی تاکید کرد که منتخب مردم، رییس همه جمهوری و رییس همه مردم است و باید همه مردم کمک کنند که نه تنها از این مشکلات و نارسایی ها عبور کنیم بلکه یک استفاده حداکثری از ظرفیت ها و فرصت های کشور انجام شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه کشور یک‌ جهش بزرگ را در چهار سال آینده تجربه می کند، گفت: ما فکر می‌کنیم اگر جهش اتفاق بیفتد مسائلی مثل بیکاری، گرانی، تورم و مسکن هم حل خواهد شد.

جلیلی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بود که با صدور بیانیه‌ای از ادامه رقابت در انتخابات ریاست جمهوری انصراف داد.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، نخستین میان‌دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ( ۶ حوزه انتخابیه تهران، تفرش، کبودرآهنگ، گچساران، آستانه اشرفیه و میانه) و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری (۴ حوزه تهران، قم، خراسان رضوی و مازندران) امروز -جمعه ۲۸ خرداد- در حال برگزاری است.  

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور شمار افراد واجد شرایط در این انتخابات ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر است که از این تعداد، یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رای اولی هستند.  

زمان آغاز فرایند انتخابات از ساعت ۷ صبح جمعه آغاز می‌شود و تا ساعت ۲۴ ادامه خواهد داشت و امکان تمدید ساعت اخذ رای تا ساعت ۲ بامداد شنبه وجود دارد.

سید حسن خمینی رای داد
 
حجت‌الاسلام سید حسن خمینی در انتخابات 1400 شرکت کرد.

به گزارش ایسنا،‌ حجت‌الاسلام سید حسن خمینی ظهر امروز با حضور در حسینیه جماران آرای خود را به صندوق مستقر در این حوزه انداخت.

ولایتی در انتخابات شرکت کرد
 
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل آراء خود را به صندوق انداخت.

جهانگیری در ستاد انتخابات کشور رای داد
 
معاون اول رییس جمهوری با حضور در ستاد انتخابات کشور رای خود را به صندوق انداخت .

 
 
اطلاعیه شماره ۲۳ ستاد انتخابات کشور صادر شد/ برای اخذ رای هیچ مدرک دیگری به جز شناسنامه قابل قبول نمی باشد

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه ۲۳خود اعلام کرد: اخذ رای در کلیه شعب ثابت و سیار فقط با ارائه شناسنامه و شماره ملی توسط شخص رای دهنده امکان پذیر است و هیچ مدرک دیگری به جز شناسنامه قابل قبول نمی باشد.

 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، متن کامل این اطلاعیه، بدین شرح است:
  بسم الله الرحمن الرحيم
 ستاد انتخابات کشور
 اطلاعيه شماره ۲۳
 به اطلاع کلیه هموطنان عزیز و اعضای شعب اخذ رای می رساند سن انتخاب کنندگان ۱۸ سال تمام یعنی متولدین ۲۸-۰۳-۱۳۸۲ یا قبل از آن می باشد که می توانند به شعب اخذ رای مراجعه و به نامزد مورد نظر خود رای دهند.
همچنین اخذ رای در کلیه شعب ثابت و سیار فقط با ارائه شناسنامه و شماره ملی  توسط شخص رای دهنده امکان پذیر است و هیچ مدرک دیگری به جز شناسنامه قابل قبول نمی باشد.
ضمناً به کلیه رای دهندگان گرامی توصیه می شود از موکول کردن حضور خود در شعبه به ساعات پایانی به جهت ازدحام جمعیت خودداری نمایند.

 ستاد انتخابات كشور       

اطلاعیه شماره ۲۴ ستاد انتخابات کشور صادر شد/ در انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی کسانی حق رای دارند که در انتخابات قبلی آن دوره در همان حوزه رای داده اند و یا در هیچ یک از حوزه های انتخابیه شرکت نکرده و رای نداده باشند

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه ۲۴خود اعلام کرد: در انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی کسانی حق رای دارند که در انتخابات قبلی آن دوره در همان حوزه رای داده اند و یا در هیچ یک از حوزه های انتخابیه شرکت نکرده و رای نداده باشند ، همچنین کلیه هموطنان عزیز استان های تهران، قم، خراسان رضوی و مازندران می توانند در انتخابات دومین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری شرکت نموده و به نامزد یا نامزدهای مورد نظر خود رای دهند.

 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، متن کامل این اطلاعیه، بدین شرح است:
  بسم الله الرحمن الرحيم
ستاد انتخابات کشور
اطلاعيه شماره ۲۴
 
  به اطلاع كليه هموطنان عزيز درحوزه هاي انتخابيه «تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس»؛ «آستانه­ ی اشرفیه» ؛ «تفرش، آشتیان و فراهان» ؛ «گچساران و باشت»؛ «بهار و کبودرآهنگ» می رساند به استناد تبصره ۵ ماده ۹ قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي، در انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی کسانی حق رای دارند که در انتخابات قبلی آن دوره در همان حوزه رای داده اند و یا در هیچ یک از حوزه های انتخابیه شرکت نکرده و رای نداده باشند .
همچنین کلیه هموطنان عزیز استان های تهران، قم، خراسان رضوی و مازندران می توانند در انتخابات دومین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری شرکت نموده و به نامزد یا نامزدهای مورد نظر خود رای دهند.
مجدداً تاکید می گردد عموم واجدین شرایط در هنگام مراجعه به شعب اخذ رای نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی، خصوصاً استفاده از ماسک و همراه داشتن خودکار شخصی اهتمام نمایند.

ستاد انتخابات كشور

اطلاعیه شماره ۲۵ ستاد انتخابات کشور صادر شد/ راي دهندگانی كه از نعمت سواد محرومند و يا به دليل نقص عضو قادر به نوشتن رأي خود نيستند ، براي شركت در انتخابات و دادن رأي مي توانند به همراه شخصي با سواد از افراد خانواده و يا فردي مورد اعتماد، به شعب اخذ رأي مراجعه نمایند
ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه ۲۵خود اعلام کرد: به اطلاع آن دسته از راي دهندگان عزيزي كه از نعمت سواد محرومند و يا به دليل نقص عضو قادر به نوشتن رأي خود نيستند مي رساند كه براي شركت در انتخابات و دادن رأي مي توانند به همراه شخصي با سواد از افراد خانواده و يا فردي مورد اعتماد، به شعب اخذ رأي مراجعه نمایند.

 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، متن کامل این اطلاعیه، بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
ستاد انتخابات کشور
 اطلاعيه شماره  ۲۵
به اطلاع آن دسته از راي دهندگان عزيزي كه از نعمت سواد محرومند و يا به دليل نقص عضو قادر به نوشتن رأي خود نيستند مي رساند كه براي شركت در انتخابات و دادن رأي مي توانند به همراه شخصي با سواد از افراد خانواده و يا فردي مورد اعتماد، به شعب اخذ رأي مراجعه و پس از انتخاب نامزد مورد نظر خود، با كمك وي نام و نام خانوادگي را  در برگ رأي نوشته و سپس آن را به صندوق رأي بيندازند.
ضمناً مسئولين شعب ، اعم از اعضاء شعبه، نمايندگان فرماندار، ناظرين شوراي نگهبان، عوامل انتظامي و نمايندگان نامزدها و بازرسين به هيچ وجه مجاز نيستند براي رأي دهندگان اقدام به نوشتن رأي نمايند.
همچنین به اعضای محترم شعب اخذ رأي توصیه می شود:
اولا: به رأي دهندگان تذکر دهند که نام نامزد مورد نظر خود را حتماً در برگ رأي مربوط به همان انتخابات درج نمایند.
دوماً: توجه داشته باشند که برگ های رأي هر انتخابات در صندوق مربوط به همان انتخابات انداخته شود.
 ستاد انتخابات كشور

 
با موافقت وزیر کشور، زمان اخذ رای در سراسر کشور به مدت دو ساعت دیگر، یعنی تا ساعت ۱۹ تمدید گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور ،‌ متن کامل این اطلاعیه، بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
ستاد انتخابات کشور
اطلاعیه شماره ۲۶
 نظر به استقبال عموم مردم برای شرکت در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، میاندوره ای مجلس شورای اسلامی و میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری و موافقت وزیر کشور، اخذ رای برای انتخابات های مذکور در سراسر کشور به مدت دو ساعت دیگر، یعنی تا ساعت ۱۹ تمدید گردید. 

ستاد انتخابات کشور


انتخابات تا ساعت ۲۱ تمدید شد
 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور،ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۲۷ خود اعلام کرد: نظر به حضور هموطنان عزیز برای شرکت در انتخابات سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و موافقت وزیر کشور، اخذ رأی برای انتخابات مذکور به مدت دو ساعت دیگر یعنی تا ساعت ۲۱ تمدید شد.

روند صعودی مشارکت 

با تمدید زمان برگزاری انتخابات و همچنین خنک شدن هوا روند مراجعه مردم به حوزه های رای گیری شدت بیشتری یافته است .
خبرگزاری فارس طی خبری اعلام کرد گزارشها حاکی از این است که تا ساعت 16:45 امروز (28خردادماه 1400) بیش از 14 میلیون نفر (23 درصد) در انتخابات ریاست جمهوری مشارکت داشته‌اند.

 

اخذ رای تا ساعت 22 تمدید شد
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور،اطلاعیه شماره ۲۸ ستاد انتخابات کشور صادر شد.

بر اساس این اطلاعیه روند رای‌گیری در شعب اخذ رای کل کشور تا ساعت ۲۲ امشب (۲۸خردادماه) تمدید شد

 

در صورت حضور مردم در شعبه‌ها، رای‌گیری تا ساعت ۲ تمدید می‌شود

به گزارش ایرنا، «جمال عرف» روند مشارکت مردم در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را خوب ارزیابی کرد و افزود: وقتی صف ها و حضور هموطنان را ملاحظه می کنید می بینید که روند بسیار خوبی بود، اما باید صبر کرد تا تعرفه ها شمارش شود.
وی ادامه داد: پس از شمارش تعرفه ها، صورتجلسه تنظیم شده و سپس با ناظر به توافق می رسیم و  نتایج اعلام می شود.

معاون سیاسی وزیر کشور در پاسخ به این پرسش که با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا احتمال تمدید رای گیری تا ساعت ۲ وجود دارد، گفت: اگر در شهرستان یا حوزه ای،  مردم برای رای دادن حضور داشته باشند، حتما انتخابات تا ساعت ۲ بامداد تمدید می شود.

آمار و ارقام غیررسمی درباره نتایج انتخابات هیچ اعتباری ندارد

رییس ستاد انتخابات کشور همچنین در گفت وگویی تصریح کرد: آمار و ارقامی که در باره نتایج انتخابات از سوی منابع غیررسمی اعلام می‌شود به هیج وجه اعتبار ندارد و بیشتر شبیه تخمین و پیش گویی است و در صورت ایجاد مشکل وزارت کشور با متخلفان برخورد قانونی خواهد کرد.
وی اضافه کرد: نسبت به اعلام چنین آمارهایی به طور قطع باید رسیدگی شود. اگر اعلام این آمار منجر به مشکلات سیاسی و امنیتی شود اعلام کنندگان باید پاسخگو باشند.  

وی عنوان داشت: تنها مرجعی که باید رسما نتایج را اعلام کند وزارت کشور است. این وزارت‌خانه هم اعلام آمار را با هماهنگی هیات‌های نظارت مرکزی در شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی انجام خواهد داد.

رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: خواهش من از همه عزیزان در رسانه‌ها این است که پیشگویی نکنند و در این مورد باعث ایجاد مشکلات نشوند. به لحاظ قانونی وزارت کشور مجبور است که موارد را پیگیری کند.

ادامه اخذ رای تا ساعت۲ بامداد 

به گزارش ایسنا، متن اطلاعیه شماره۳۰ ستاد انتخابات کشور به شرح زیر است:

بر اساس توافق ستاد انتخابات کشور و هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری مجلس شورای اسلامی مجلس خبرگان رهبری و هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی به آگاهی مردم شریف ایران اسلامی و همه عوامل اجرایی و نظارتی شعب اخذ رای می رساند

با توجه به اینکه ساعت ۲۴ جمعه مورخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ مهلت اخذ رای به پایان رسیده است بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا کلیه شعب اخذ رای شهرهایی که دارای مراجعه کننده هستند، می توانند حداکثر تا ساعت ۲ بامداد به فعالیت خود ادامه دهند سایر شعب در صورت اتمام رای گیری نسبتا به شمارش آرا اقدام کنند.

گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای در مورد میزان مشارکت در انتخابات فاقد اعتبار است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سید اسماعیل موسوی دبیر ستاد انتخابات کشور در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص آمار و ارقام منتشر شده در برخی از رسانه ها در مورد میزان مشارکت مردم در انتخابات امروز تاکنون، گفت: میزان مشارکت مردم در انتخابات صرفاً از طریق ستاد انتخابات کشور اعلام خواهد شد و هر گونه گمانه زنی  رسانه ای در باره میزان مشارکت، فاقد هرگونه استناد و اعتبار است.

وی تأکید کرد: در خصوص اعلام آمار و ارقام میزان مشارکت در انتخابات، مردم صرفاً به اطلاعیه های رسمی ستاد انتخابات کشور توجه کنند.

بعد از ساعت 2 هم از رأی‌دهندگان داخل شعب رأی‌گیری انجام می‌شود
 
به گزارش فارس، پس از اتمام زمان رسمی رأی‌گیری در ساعت 2 بامداد از تمام کسانی که در داخل شعب اخذ رأی باشند رأی‌گیری به عمل می آید.

زمان رأی‌گیری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از 7  صبح روز جمعه 28 خرداد آغاز شده و ساعت 2 بامداد به پایان می‌رسد.

رای گیری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پایان یافت

به گزارش ایسنا، سید اسماعیل موسوی در جمع خبرنگاران مستقر در وزارت کشور گفت: ساعت ۲ بامداد به پایان انتخابات ۱۴۰۰رسیده ایم و درب شعب بسته  شد و اگر عده ای از مراجعه کنندگان موفق به رای‌گیری نشده اند به درون شعبه هدایت می‌شوند و تا آخرین نفر رای از آنها اخذ خواهد شد.

وی ادامه داد: سایر شعبه های که مراجعه کننده ندارند، انتخابات در آنها پایان رسیده است و شروع به شمارش آرا می کنند. باید منتظر نتیجه آرا باشیم و نتیجه هر چهار انتخابات را خدمت مردم اعلام  می کنیم.  

وی در خصوص ازدحام جمعیت در برخی از شهرستان ها گفت: همه افراد به درون شعبه هدایت می شوند و رای آنها گرفته می‌شود. ممکن است ساعت انتخابات به درازا بکشد و از آن سمت تاخیر در اعلام نتیجه صورت می‌گیرد.

موسوی درباره زمان اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری گفت: انتخابات تا ساعت ۲ تا طول کشیده و ممکن است یکی دو ساعت دیگر هم ادامه داشته باشد ، بنابراین ممکن است اعلام نتایج هم با تاخیر انجام شود. به محض تجمیع آرا، نتایج اعلام می شود.

وی درباره میزان مشارکت اظهار کرد: برداشت من این است که مشارکت بیشتر از انتخابات مجلس یازدهم است.

درب شعب اخذ رای سراسر کشور بسته شد

به گزارش فارس، در اطلاعیه شماره 31 ستاد انتخابات کشور، ضمن تقدیر از مسئولیت شناسی ملت شریف ایران و حضور گسترده اقشار مختلف مردم در انتخابات، پایان اخذ رای در کلیه شعب سراسر کشور اعلام شد.

متن کامل اطلاعیه شماره 31 بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

ستاد انتخابات کشور

اطلاعیه شماره 31
 
ضمن تقدیر از مسئولیت شناسی ملت شریف ایران و حضور گسترده اقشار مختلف مردم در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر وروستا، اولین میاندوره ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و دومین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، پایان اخذ رای در کلیه شعب سراسر کشور اعلام می شود.

لازم است مسئولان شعب اخذ رای کلیه رای دهندگان را به درون شعبه هدایت و پس از بستن درب شعبه، نسبت به اخذ رای از آنان اقدام نمایند.
 
ستاد انتخابات کشور»

آغاز شمارش

پس از پایان رأی‌گیری در شعب شهری و روستایی سراسر کشور، فک پلمب صندوق‌های اخذ رأی صورت گرفت و فرآیند شمارش آرا آغاز شد.
به گزارش خبرنگار مهر، پس از ۱۹ ساعت رأی‌گیری توسط ۶۷ هزار شعبه شهری و ۷۵ هزار شعبه روستایی، ستاد انتخابات کشور پایان فرآیند اخذ رأی در سراسر کشور را اعلام کرد.

بر همین اساس، شعبی که کار اخذ رأی آنها به پایان رسیده است، ضمن فک پلمب صندوق‌های انتخابات نسبت به آغاز فرآیند شمارش آرا اقدام کردند.

تاکنون آمار رسمی از نتایج انتخابات اعلام نشده است

ساعت ۲ بامداد روز شنبه رأی‌گیری برای انتخابات ریاست‌جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان دوره‌ای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی به پایان رسید و فرایند شمارش آراء نامزدها آغاز شد.

تنها مقام رسمی که از ساعت ۲ بامداد تا صبح امروز در مورد انتخابات موضع‌گیری کرده، سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور بوده است. وی اعلام کرد: «آماری از مشارکت نداریم اما فکر می‌کنم میزان مشارکت، از انتخابات مجلس یازدهم بیشتر باشد.»

تاکنون ستاد انتخابات کشور آمار رسمی از نتایج انتخابات را اعلام نکرده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۰۴۹۲۳۶۰۸:۴۲:۰۷ ۱۴۰۰/۳/۲۸
جای سوزن انداختن در مراکز رای گیری نیست.
ناشناس۲۰۴۹۲۸۶۱۰:۰۱:۳۸ ۱۴۰۰/۳/۲۸
به کوری مزدوران داخلی و خارجی
ناشناس۲۰۴۹۷۶۴۱۹:۲۰:۵۲ ۱۴۰۰/۳/۲۸
دشمن بزرگ داخلی ، امروز سخت ناراحت و سرافکنده است
حسنعلی سبد سبد گل یاس۲۰۴۹۴۶۴۱۳:۲۵:۱۱ ۱۴۰۰/۳/۲۸
هم رهبری هم مرجعی حزب فقط حزب علی رهبر یکی سید علی
ناشناس۲۰۴۹۷۷۶۱۹:۲۴:۵۴ ۱۴۰۰/۳/۲۸
هر رای یک موشک است که پرتاب میشود
ناشناس۲۰۴۹۷۷۸۱۹:۲۶:۰۴ ۱۴۰۰/۳/۲۸
آخه توی یک روز ۴ تا انتخاب میذارن ؟!!!!!
ناشناس۲۰۴۹۷۸۵۱۹:۳۵:۰۵ ۱۴۰۰/۳/۲۸
۸ سال عقبگرد ۸ سال چاپلوسی و تملق ۸ سال نان به نرخ روز خوردن ۸ سال بی خیالی ۸ سال غفلت از مردم ۸ سال ۲ پهلو صحبت کردن ۸ سال بی خبری ۸ سال بی برنامگی ۸ سال از بالا به مردم نگاه کردن کاری ندارم کی میشه رئیس جمهور ؛ فقط خوشحالم امروز اون ۸ سال قبلی تموم شد
ناشناس۲۰۴۹۸۰۷۱۹:۵۰:۲۰ ۱۴۰۰/۳/۲۸
رحمانی فضلی را به مجلس بکشانید و برکنارش کنید بابت ثبت این افتضاح برگزاری در ساعات اول
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین