سجاد مردانی طلسم طلا را شکست/ جمع مدالهای ایران به عدد ۱۲ رسید

ورزشی،   4000327077

سرگروه تیم ملی تکواندو ایران با برتری مقابل رقیب کره ای خود در مبارزه نهایی، موفق شد نخستین طلا را برای تیم مردان در رقابتهای قهرمانی آسیا کسب کند.

سجاد مردانی طلسم طلا را شکست/ جمع مدالهای ایران به عدد ۱۲ رسید

به گزارش مهر، بیست و چهارمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی آسیا که با حضور ۱۸۹ تکواندوکار از ۲۱ کشور به میزبانی لبنان در بیروت جریان دارد، امروز پنجشنبه تکواندوکاران اوزان ۵۸-، ۷۴- و ۸۷+ کیلوگرم مردان و ۴۹-، ۶۲- و ۷۳+ کیلوگرم گروه زنان به میدان رفتند که تیم ملی کشورمان موفق به کسب یک طلا، دو نقره و چهار برنز شد.

سجاد مردانی سرگروه تیم ملی تکواندو کشورمان در وزن ۸۷+ کیلوگرم دور نخست را با قرعه استراحت پشت سر گذاشت و سگس ۱۷ بر ۵ «خسنوف» از قزاقستان را شکست داد و در ادامه نیز ۱۱ بر ۴ «ری راهی» از لبنان را در مرحله نیمه نهایی از پیش رو برداشت و به فینال رسید. مردانی در مبارزه برای کسب مدال طلا «یون مین بای» از کره جنوبی را پیش رو داشت که پس از تساوی ۵ بر ۵ در پایان وقت‌های قانونی، با امتیاز طلایی پیروز شد و روی سکوی نخست ایستاد.

در وزن ۷۴- کیلوگرم امیرمحمد بخشی بعد از یک دور استراحت ۲۴ بر ۲۱ «فرزاد منصوری» از افغانستان را شکست داد و سپس ۱۳ بر ۷ «فاهد صبیحی» از اردن را از پیش رو برداشت و در ادامه با پیروزی ۱۱ بر ۷ مقابل «شخبازتوساماتو» از ازبکستان راهی دیدار پایانی شد. وی در مبارزه نهایی برابر «سئوک بای کیم» از کره جنوبی ۲۲ بر ۱۹ نتیجه را واگذار کرد و به نشان نقره بسنده کرد.

آرمین هادی پور مرد المپیکی ایران در وزن ۵۴- کیلوگرم دور نخست «تراب نساناه» از سوریه را ۲۶ بر ۴ شکست داد و در ادامه «محمد رحیم رادهی» از عراق را ۲۸ بر ۳ از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله ۱۴ بر ۶ نتیجه را به «هوان یونگ» از کره جنوبی واگذار کرد و برنز گرفت.

پریسا جوادی در وزن ۶۲- کیلوگرم ابتدا ۲۴ بر ۴ «کارلی هارفوچ» از لبنان را شکست داد و سپس برابر «فروزا سادیکوا» از ازبکستان ۱۷ بر ۶ باخت و او نیز برنز گرفت مهدی جلالی در وزن ۷۴- کیلوگرم دور نخست «خرم مهتارشوئف» از تاجیکستان را ۴۲ بر ۲۹ شکست داد و سپس «احمد بهلول» از فلسطین را ۲۸ بر ۱۷ از پیش رو برداشت و در نیمه نهایی ۲۶ بر ۱۱ نتیجه را به «سئوک بای کیم» از کره جنوبی واگذار کرد و سومین برنز را در رو دوم به نام خود ثبت کرد.

زهرا پوراسماعیل هم در وزن ۷۳+ کیلوگرم پس از یک‌دور استراحت ۲۵ بر ۱۲ برابر «دو هین یو» از کره جنوبی بازنده شد و روی سکوم ایستاد و برنز گرفت. در این وزن نفیسه رنگرزاده با شکست در نخستین مبارزه از دور رقابتها کنار رفت.

برای تیم ملی تکواندو ایران تاکنون نگار اسماعیلی یک نشان طلا، امیرمحمد بخشی، حسین لطفی، دو نشان نقره، ناهید کیانی، فرشته خزایی، غزل سلطانی، زینب اسماعیلی، پریسا جوادی، زهرا پوراسماعیل، مهدی جلالی و آرمین هادی پور هم هشت مدال برنز کسب کرده‌اند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین