اولیانوف: احتمال پایانی بودن دور آتی مذاکرات وین واقع‌بینانه است

جهان،   4000313069

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی امروز اعلام کرد: نظر عراقچی درباره احتمال پایانی بودن دور آتی مذاکرات وین به نظر واقع‌بینانه می‌رسد.

اولیانوف: احتمال پایانی بودن دور آتی مذاکرات وین واقع‌بینانه است

به گزارش مهر، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین امروز پنجشنبه در پیامی توییتری دیدگاه «عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره احتمال پایانی بودن دور بعدی گفتگوهای وین را «واقع‌بینانه» توصیف کرد.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در این باره نوشت: متأسفانه پنجمین دور گفتگوهای وین مطابق با امید مذاکره‌کنندگان به دور پایانی تبدیل نشد.

«میخائیل اولیانوف» در این باره افزود: تجربه به ما می‌گوید که در چنین مذاکرات پیچیده‌ای امکان پیش‌بینی دقیق فراهم نیست. اما نظر عراقچی با توجه به پیشرفت حاصل شده، به نظر می‌رسد قضاوت واقع‌بینانه باشد.

احتمال پایانی بودن دور آتی مذاکرات وین واقع‌بینانه است

از سوی دیگر، «وانگ گان» (Wang Qun) نماینده چین در سازمان ملل متحد و نماینده این کشور در مذاکرات کمیسیون مشترک برجام در وین پیشتر در سخنانی اعلام کرد: نگرانی‌های برحق ایران باید به شکلی مناسب در گفتگوهای احیای توافق هسته‌ای مورد رسیدگی قرار بگیرد. پیشرفت مهمی حاصل شده، اما برخی اختلافات اساسی در خصوص مسائل مربوط به برداشته شدن تحریم‌ها وجود دارد. این واقعیت که موضوع اصلی حذف تحریم‌ها در مذاکراتی که بیش از ۲ ماه است به طول انجامیده حل نشده‌اند، نشان می‌دهد مسئله درست و غلط هنوز به طور اساسی حل نشده است. این ایالات متحده است که به طور یکجانبه از برجام خارج شد و فشار حداکثری را علیه ایران اعمال کرد که دلیل ریشه‌ای بحران هسته‌ای ایران است. برای اینکه آمریکا و ایران به تعهدات کامل خود تحت برجام بازگردند، باید تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه ایران در درجه اول به طور کامل و شفاف لغو شوند.

«ماریا آدبار» (Maria Adebahr) سخنگوی وزارت خارجه آلمان هم دیشب در سخنانی اعلام کرد که مذاکرات وین «به خوبی پیش می رود»، اما «مسائل مهمی» وجود دارند که هنوز برطرف نشده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان در این باره گفت: در مجموع، می‌توان گفت که وضعیت در وین به خوبی پیش می‌رود؛ اما در حوزه‌های مهم بسیاری، مسائلی وجود دارند که باید شفاف‌سازی شوند. هر دو طرف (ایران و آمریکا) باید به نوبه خود گام‌هایی را پیرامون فعالیت‌های هسته‌ای و برداشتن تحریم‌ها انجام دهند تا توافق احیا شود. چشم‌انداز (مذاکرات) در کل مثبت است. از این منظر، الان ممکن نیست که پیش‌بینی کنیم چه زمانی موفقیت حاصل می‌شود. ما ماه هاست می‌خواهیم شاهد بازگشت هرچه سریع‌تر به برجام و پایبندی مجدد به این توافق باشیم.

اواسط این هفته «سیدعباس عراقچی» رئیس هیأت مذاکره کننده ایرانی اعلام کرده بود که دور پنجم گفتگوها دشوار بود اما احتمالاً آخرین دور گفتگوها نخواهد بود.

لازم به ذکر است، پنجمین نشست کمیسیون مشترک برجام شامگاه چهارشنبه (۱۲ خردادماه) در وین پایان یافت و مقرر شد رؤسای هیأت‌ها برای چند روز رایزنی به پایتخت‌های خود برگردند و پس از آن، دور بعدی مذاکرات در وین پنجشنبه هفته آینده بار دیگر آغاز خواهد شد.

در همین راستا، هیأت‌ها با ابراز خرسندی از پیشرفت‌های صورت گرفته تا این مرحله، بر عزم و جدیت خود برای پیگیری روند گفت‌وگوها در روزهای آتی با هدف یافتن راه حل‌ها برای برخی موضوعات حل و فصل نشده، تأکید کردند.

گفتنی است، شهر وین پایتخت اتریش از ماه آوریل تاکنون میزبان پنج نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأتهای نمایندگی از ایران و پنج کشور عضو گروه ۱+۴ (روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان) به همراه دیدارهای غیررسمی در چارچوبهای مختلف بوده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. حقوق خبرنگار جنجالی صدا و سیما چقدر است؟/ پاسخ «یوسف سلامی» به میزان درآمد ماهیانه خود

  4. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  5. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  6. چرا این همه بد اخلاقی؟

  7. درباره توبه تتلو

  8. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  9. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  10. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  11. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  12. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  13. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  14. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  15. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  16. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  17. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  18. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  19. تنوری که هنوز سرد است...

  20. ایثارگران را بدنام نکنید !

  21. تضادی عجیب و پر ابهام!

  22. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  23. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  24. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

  25. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

آخرین عناوین