ارتش رسانه‌های غربی در خدمت جنایات اسرائیل علیه کودکان غزه

جهان،   4000303107 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

شبکه‌های اجتماعی نظیر فیسبوک و توییتر و... تحت مدیریت آمریکا و کشورهای غربی همگام با اشغالگران صهیونیست به حمایت از جنایات این رژیم علیه فلسطینیان در غزه و سرپوش گذاشتن بر آنها پرداختند.

ارتش رسانه‌های غربی در خدمت جنایات اسرائیل علیه کودکان غزه

به گزارش الف، از زمان آغاز درگیری‌های اخیر در فلسطین اشغالی که با یورش صهیونیست‌ها به محله‌های قدس و مسجدالاقصی شروع و در ادامه با جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه غیرنظامیان در نوار غزه همراه شد، کاربران فلسطینی و نیز سایر کاربران حامی فلسطین در سراسر جهان اقدام به انتشار مطالب و تصاویری در محکومیت جنایات اسرائیل و حمایت از فلسطینیان کردند. اما مدتی بعد مشخص شد این مطالب حذف یا سانسور می‌شوند. 

در همین زمینه اخیرا «سي جي ويرليمان» نویسنده استرالیایی با انتشار مقاله ای سایت‌های شبکه‌های اجتماعی را متهم کرد که در پنهان کردن جنایات جنگی اسرائیل به این رژیم کمک می کنند.

در این مقاله آمده است، برخی از مردم ممکن است روزهایی را به یاد بیاورند که به نظر می رسید اینترنت یک نیروی بزرگ برای پیشرفت دموکراسی و حقوق بشر و کمک کردن به روشن شدن فضاهای غیر قابل دسترسی برای عموم مردم است، اما اخیراً شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و توییتر این امیدها را از بین بردند. پیش از نیز این سیستم عامل‌های رسانه‌های اجتماعی به ویژه فیسبوک متهم به افراط‌گرایی و دامن زدن به خشونت و نسل کشی و تضعیف دموکراسی شده بودند.

همچنین شواهد نشان می‌دهد که این شبکه‌های رسانه‌ای هنگام بمباران غیرنظامیان نوار غزه توسط جنگنده‌های رژیم اشغالگر به نوعی در قالب «آپارتاید دیجیتال» عمل می کردند. این در حالی است که بنا به گزارش فعالان رسانه‌ای فلسطینیان از فرصت برابر بیان روایت خود در رسانه های اصلی آمریکا محروم هستند. اما طرفداران اسرائیل تحت حمایت رسانه های رسمی کشورهای غربی و ایالات متحده در پوشش اخبار مربوط به درگیری های اسرائیل و فلسطین قرار دارند.

در همین زمینه شرکت های رسانه های اجتماعی در جریان این درگیری ها در سرزمین های اشغالی با به تعلیق در آوردن و یا مسدود کردن حساب های کاربری که جنایات جنگی اسرائیل علیه فلسطینیان را به تصویر می‌کشیدند صدای ملت فلسطین و حامیان آن را در فضای اینترنت سرکوب می کنند. 

خبرنگاران در این چارچوب مصاحبه‌هایی با فعالان فلسطینی انجام داده و از آنها درباره سانسور یا حذف پست هایشان در توییتر سوال کردند. یکی از کاربران فلسطینی در این زمینه گفت، هنگامی که هشتگ‌هایی درباره غزه و فلسطین منتشر می‌کردم به بهانه اینکه چنین هشتگ هایی موجب نفرت انگیزی در جامعه می‌شود حساب من چندین بار به حالت تعلیق درآمد.

یک کاربر دیگر در فضای اینستاگرام گفت که اینستاگرام طی هفته گذشته چندین بار بسیاری از پست‌های من درباره فلسطین را پاک کرده است. کاربرد دیگری نیز در همین زمینه گفت، پست‌های من پیش از این بازدید‌های زیادی می خوردند، اما زمانی که شروع به انتشار پست هایی درباره فلسطین کردم متوجه شدم درصد بازدیدهای این پست ها تنها ۲۰ درصد از بازدیدهای پستهای قبلی من است و این بسیار مشکوک بود.

یک کاربر دیگر در فیس بوک اظهار داشت که فیسبوک یک کلیپ ویدیویی که مربوط به حملات اسرائیل به غزه بود را پاک کرد و من به مدت ۲۴ ساعت حق پست گذاشتن در فیسبوک را نداشتم و همچنین توییتر نیز مرا مجبور کرد تا کلیپ های مربوط به غزه را حذف کنم.

علاوه بر آن «آدام هدی» وکیل مستقر در استرالیا اظهار داشت که حساب توییتری وی به دلیل انتشار پست‌هایی درباره جنایت های اسرائیل و قتل عام غیرنظامیان غزه از جمله کودکان ۲۴ ساعت به حالت تعلیق درآمد و هیچ کس نیز پاسخگو نبود.

این موارد نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی و حامیان آن در قسمت مدیریت شبکه های اجتماعی نفوذ بالایی دارند. در همین راستا «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در جریان درگیری های فلسطین اشغالی و تجاوزات رژیم اشغالگر ۱۰علیه نوار غزه طی مصاحبه‌ای با مدیران اجرایی فیسبوک و «تیک تاک» از آنها خواست تا اقداماتی علیه حساب‌های کاربری طرفدارن فلسطین انجام دهند. گانتس خطاب به مدیران این رسانه ها گفت که ما در یک شرایط اضطراری قرار گرفته ایم و از شما انتظار کمک داریم.

بعد از آن رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که مدیران فیس بوک و تیک تاک و برخی شبکه‌های اجتماعی دیگر به خانواده های اسرائیلی که نزدیکان آنها در این درگیری ها کشته شده بودند تسلیت گفتند. این در حالی است که ۹۵ درصد قربانیان جنگ اخیر غزه خانواده‌های فلسطینی بودند که در این رسانه ها هیچ اشاره‌ای به آنها نشد.

 همچنین کاربران در فیس‌بوک حق استفاده از اصطلاح «صهیونیست» را ندارند. نکته جالب توجه اینجاست که مدیر کل سابق وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی که واحد امنیت سایبری اسرائیل را نیز اداره می کند عضو شورای نظارت بر فیس بوک است.

البته این رفتار شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک و توییتر و اینستاگرام و ... که دفتر مرکزی آن ها بیشتر در ایالات متحده واقع شده و تحت فشارقوانین آمریکا قرار دارند جای تعجبی ندارد و نمی‌توان انتظار داشت که فضای عادلانه برای همه کاربران ایجاد کنند.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۹۹۷۷۴۲۱۲:۰۷:۲۲ ۱۴۰۰/۳/۵
و عده ای ساده لوح در ایران که دنبال رو این ها هستند
ناشناس۱۹۹۷۷۸۴۱۲:۲۰:۳۳ ۱۴۰۰/۳/۵
امریکا شیطان بزرگ و 3 کشور خبیث اروپایی حامی اصلی رژیم تروریست و کودک کش صهیونیستی هستن و در جنایات این رژیم سفاک شریک هستند.
ناشناس۱۹۹۷۸۱۴۱۲:۲۹:۳۰ ۱۴۰۰/۳/۵
فقط اسراییل جنایت می کنه؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  19. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  20. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  21. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  22. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  23. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین