فتح خرمشهرِ اقتصادی در وین !

رسول رضایی،   4000204001 ۱۲۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶۸ تکراری یا غیرقابل انتشار
فتح خرمشهرِ اقتصادی در وین !

 بعد از حدود هشت سال معطل ساختن امکانات و ظرفیتهای خاک خورده داخلی به پای مذاکرات نافرجام برجامی، و بعد از آنکه رهبر معظم انقلاب بارها و با تعابیر گوناگون فرمودند: "کلید حل مشکلات اقتصادی در نیویورک و لوزان و ژنو نیست، برجام خسارت محض بود، من به مذاکرات خوش بین نیستم، رمز عبور از تحریمها و تهدیدها در نگاه به داخل و تکیه به جوانان و برداشتن موانع تولید و ... است" ، متاسفانه این روزها شاهد هستیم که جریان غربگرا همچنان چشم امید به چشم آبی‌های غربی دوخته و در سراب مذاکرات وین به دنبال کلید حل مشکلات اقتصادی گشته است.

به نظر میرسد که  این جریان  در سودای آن است که ولو با تعلیق نمایشی و گزینشی و جزئی تحریمها، اقدام به دستاورد سازی از بیراهه "سازش، تسلیم، مذاکره" کرده، از این رهگذر با فریب و تحریف چندباره افکار عمومی و دلخوش کردن مردم به آبنبات‌های تلخ  برجامی، احتمال پیروزی کاندیدای جریان غربگرا در انتخابات ۱۴۰۰ را قویتر سازد.

ادعای گره‌گشایی از نابسامانیهای اقتصادی در پرتو مذاکرات وین

همزمان با مذاکرات  وین، برخی رسانه‌های جریان غربگرا و مدعیان اصلاحات در اقدامی مسبوق به سابقه با تیترهایی از جمله «ریزش قیمت‌های ارز و سکه همزمان با پیشرفت مذاکرات وین»، «ارز در مسیر ریزش بزرگ»، «عقب‌نشینی بهای دلار با نگاه به مذاکرات در وین» و... یک پروپاگاندای ژورنالیستی به‌پا نموده، و اینگونه به افکآر عمومی جامعه القا و تلقین و وانمود کردند که قرار است بزودی خرمشهر اقتصادی کشور را از اشغال دشمن آزاد کرده، و یک عمِلیات فتح المبین عظیم اقتصادی رخ دهد.

پیش از این در مرداد ۹۷ و در شرایطی که تحریم‌ها برقرار بود و ‌ترامپ صرفا از مذاکره با ایران سخن گفت، قیمت دلار و سکه در بازار کاهش یافت و رسانه‌های زنجیره‌ای در آن مقطع نیز با آب‌وتاب به بازتاب این موضوع پرداختند.

کارشناسان و صاحبنظران  پیش از این‌بارها اعلام کرده بودند که افزایش سرسام‌آور قیمت دلار و سکه و افزایش مشکوک قیمت برخی از اقلام، بخشی از عملیات روانی جریان خاص برای گروگان‌گیری اقتصاد ایران و سپس زمینه‌چینی برای تحمیل برجام‌های بعدی است.

فضاسازی رسانه‌های زنجیره‌ای در حالی است که طرف آمریکایی صراحتا اعلام کرده که تحریم‌های ضدایرانی را لغو نمی‌کند. بر همین اساس این اقدام خسارت‌بار مدعیان اصلاحات، چیزی جز شرطی‌سازی اقتصاد و بازی با معیشت مردم نیست.

فضاسازی رسانه‌های زنجیره‌ای برای تطهیر این اقدام غط دولت، نه تنها هیچ نسبتی با واقعیت ندارد، بلکه به شدت حاکی از ژستهای انتخاباتی است.  متأسفانه دولت همچنان آدرس سراب می‌دهد و معیشت مردم و اقتصاد کشور را به اخم و لبخند مقامات آمریکایی و اروپایی گره زده است.

 پرسش بجایی که در اینجا خودنمایی می کند آنست که: در شرایطی که مقامات آمریکایی صراحتا اعلام کرده‌اند که حاضر نیستند تحریم‌های ضدایرانی را لغو کنند، و از طرف دیگر عبرت  ناشی از توافقنامه برجام پیش چشم ماست، چگونه در این سو برخی دولتمردان و فعالین مدعی اصلاحات و رسانه‌های آنها، این‌گونه وانمود می‌کنند که قرار است گشایش بزرگ اقتصادی در وین رقم بخورد!.

 آیا وقت آن فرا نرسیده که ملت ایران در آستانه انتخابات ۱۴۰۰، دیگر بیش از این ملعبه و بازیچه دست واقع نشده، برای همیشه تکلیف کشور را  مشخص نموده، با انتخاب آگاهانه و صحیح خود، قوه اجرائیه را یک بار برای همیشه به دست اندیشه خلاق و دستهای پرتوان و باانگیزه جوانان مومن مبتکر با رویکرد درونگرایی و مانع زدایی از تولید بسپارد؟!

تجربه‌ی موفق اتکا به جوانان مومن خلاق انقلابی در عرصه دفاع مقدس، و نقش آن در عبور موفق از چالشهای سخت دهه شصت، موید آنست که ملت ایران باز هم میتواند از چالش جنگ تمام عیار اقتصادی و از چاله‌ی تحریمهای ظالمانه آمریکا سرافراز بیرون آید، به شرط آنکه آنچه خود داریم را ز بیگانه تمنا نکنیم.
 
 
 

دیدگاه کاربران

مسعود۱۹۳۵۰۳۱۰۹:۳۷:۳۷ ۱۴۰۰/۲/۴
جناب آقای موسوم به رسول رضائی لطفا به فرمایشات اخیر رهبر معظم هم توجه نمایید که مذاکره کنندگان در حال انجام ماموریت هستند و ... قطعا ایشان وضعیت فعلی جامعه را بهتر از شما درک کردند لطفا سکوت اختیار کنید و سنگ گران را بر سینه نزنید
ناشناس۱۹۳۵۱۳۱۱۰:۳۴:۱۵ ۱۴۰۰/۲/۴
رهبری خط قرمز را تعیین کرده چرا آقایان دارند از آن عبور می کنند؟ همانند برجام وی این بار همه خط قرمز را می‌دانند چی بوده و چی هست و خیلی هم واضح است! لطفا به خودت آدرس غلط نده!
ناشناس۱۹۳۵۲۹۷۱۲:۰۷:۳۲ ۱۴۰۰/۲/۴
همان گاندوسازان در زمین دشمن بازی می کنند
ناشناس۱۹۳۵۳۶۴۱۲:۳۹:۵۴ ۱۴۰۰/۲/۴
بایدن یک سیاست مدار کهنه کار و یک جنتلمن است هر چه زودتر تا دیر نشده باید با آمریکا تعامل کرد
ناشناس۱۹۳۵۶۴۶۱۵:۲۵:۲۴ ۱۴۰۰/۲/۴
مذاکرات وین بی‌تردید یک فرصت است و شرکت تیم هسته‌ای ایران در آن نهایت تدبیر می‌باشد.
ناشناس۱۹۳۵۶۴۹۱۵:۲۶:۵۱ ۱۴۰۰/۲/۴
ادامه مذاکرات کنونی وین عزت و اقتدار ایران را نشان می دهد. نباید از مذاکره نگران شد.
ناشناس۱۹۳۵۷۶۱۱۶:۵۹:۲۱ ۱۴۰۰/۲/۴
از کی تا حالا بتن ریزی در صنعت و دانش صلح آمیز که بمب اتم داران خواهان آن هستند عزت شده؟!!!
ناشناس۱۹۳۵۴۶۹۱۳:۳۳:۵۶ ۱۴۰۰/۲/۴
از این که گاندو سازان دست شما ها را رو می کند ناراحت هستید
ناشناس۱۹۳۵۶۵۱۱۵:۲۷:۳۵ ۱۴۰۰/۲/۴
برجام باید در کتب درسی مدارس تدریس شود.
ناشناس۱۹۳۵۷۷۷۱۷:۰۹:۳۵ ۱۴۰۰/۲/۴
اینبار اگر خواستند توافقی بکنند اول باید در مجلس تصویب شود سپس با طرف خارجی قرارد بسته و امضا شود
ناشناس۱۹۳۵۲۰۳۱۱:۲۰:۱۴ ۱۴۰۰/۲/۴
دولت لیبرال حسن روحانی حداکثر امتیاز را به امریکا خواهد داد. امتیاز های جدید به امریکا تاوان عدم برکناری حسن روحانی است.
ناشناس۱۹۳۶۳۰۴۰۸:۳۲:۳۳ ۱۴۰۰/۲/۵
ایران به آمریکا امتیاز ندهد جایگزین پیدا میشه روسیه و چین حداقل به آمریکا امتیاز بدهد که دل ما خوش باشد به قول امثال شما ها حداقل دلخوشی کذایی هم که شده گیرمون مییاد
ناشناس۱۹۳۶۳۶۰۰۹:۲۶:۳۵ ۱۴۰۰/۲/۵
اول برو دوتا کتاب بخون ببین لیبرال یعنی چی بعد بگو دولت لیبرال این دولت لیبرال اون اصلا تو ایران چیزی به اسم دولت لیبرال نداریم همونطور که اقتصاد آزاد نداریم اقتصاد دولتی نداریم و خیلی چیزهای دیگه. با برچسب زدن نمیشه کار را پیش برد.
ناشناس۱۹۳۵۲۱۶۱۱:۲۳:۳۰ ۱۴۰۰/۲/۴
رهبری در مورد برجام هم خط قرمزهایی تعیین کردند اما مذاکره کنندگان وادادند و آن خط ها را نادیده گرفتند. رهبری گفته بودند طرفهای مذاکره تضمین بدهند به تعهداتشان عمل میکنند. تضمینی که مذاکره کنندگان گرفتند امضای جان کری بود! بعد هم گفتند در مذاکرات بین المللی کسی تضمین نمی دهد! الان هم رهبر خطوط قرمز را تعیین کرده و حرف قطعی نظام را گفته اند مبنی بر اینکه اول لغو همه تحریمها و بعد راستی آزمایی ایران و بعد برگشت ایران به تعهدات برجامی و بعد ورود آمریکا به برجام و مذاکرات احتمالی در قالب برجام. اما اکنون آمریکایی ها عکس این روند را به مذاکره کنندگان تحمیل کرده اند که عبارت است اول مذاکره بعد بازگشت ایران به تعهدات و بعد تعلیق برخی تحریمها!
ناشناس۱۹۳۵۶۱۷۱۵:۰۹:۳۸ ۱۴۰۰/۲/۴
اصل مذاکرات برای تاراج نوامیس هم غلط است چه با شروط چه بدون شروط
ناشناس۱۹۳۵۲۵۳۱۱:۴۷:۱۴ ۱۴۰۰/۲/۴
مذاکره به اسم رهبری و مردم به کام بعضیا در انتخابات
ناشناس۱۹۳۵۲۵۹۱۱:۵۳:۱۸ ۱۴۰۰/۲/۴
20 سال کشور را بازیچه کردین تا اربابان ناراحت نشوند، دیگر بس نیست؟
ناشناس۱۹۳۶۴۵۱۱۰:۲۰:۰۴ ۱۴۰۰/۲/۵
روحانی و تیمش،۵سال تموم از جیب ملت دزدیدن ،تا دولت خودشو سر پا نگه داره،این چه مملکت داریه که مردم باید ،پول تو جیبی دولتشو تامین کنه
ناشناس۱۹۳۵۳۰۴۱۲:۱۱:۴۳ ۱۴۰۰/۲/۴
موقع انتخابات هست و دولت بی دستاورد شدیدا به یک دستاورد احتیاج داره خدا حودش رحم کند
متين۱۹۳۵۴۲۴۱۳:۱۵:۲۲ ۱۴۰۰/۲/۴
برادرجان، غربگرايان دلشان را به غرب خوش ميكنند چون از جانب شماها و ماها نه حركت اقتصادي ميشود و نه فعاليتي براي توليد و نه گشايش اقتصادي. مثلا جنابعالي ايا يك كيلو گوجه توليد كردي يا يك پيچ و قس هذا؟؟ خوب وقتي ميبينند از شرق گرايان ابي گرم نميشود و فقط و فقط حرف ميزنند و سخنراني ميكنند و مينويسند، غربگرايان چاره اي ندارند كه بدنبال تحريم شكني باشند. مردم مستقل هم كه يا در مغازه هستند يا در مزرعه يا در كارخونه يا در مترو دستفروشي ميكنند و ازشان انتظاري نيست كه بروند با شرق و غرب مذاكره كنند. بد ميگم؟
ناشناس۱۹۳۵۵۳۵۱۴:۲۲:۰۸ ۱۴۰۰/۲/۴
نه دنبال شرق زده و نه دنبال غرب زده بلکه ایرانی واقعی باید وضع را درست کند
ناشناس۱۹۳۵۵۰۶۱۳:۵۸:۳۵ ۱۴۰۰/۲/۴
ببخشید قیمت دلار چنده؟ سه تومن؟ چی؟ چهار تومن؟ چی پنج تومن؟ چیییی؟؟؟؟ سییی تومن!! با برجام دیگه! عججججب رووویییی دارین شماها. عجببببببب
ناشناس۱۹۳۵۵۷۹۱۴:۴۷:۰۲ ۱۴۰۰/۲/۴
عجب رویی شما دارید و عجب حافظه ای از زمانی که آمریکا از برجام خارج شد دلار شروع به افزایش کرد وگرنه در دوره قبل ترامپ افزایش دلار معادل تورم سالانه بود
ناشناس۱۹۳۵۷۶۳۱۷:۰۱:۵۱ ۱۴۰۰/۲/۴
دلار در سال 96 بالا رفت و امریکا در سال 97 از برجام خارج شد این از حافظه بعد هم بالارفتن دلار به خاطر سرکوب ان بود که یک روزی بالا میرفت
ناشناس۱۹۳۶۲۲۲۰۵:۱۱:۵۱ ۱۴۰۰/۲/۵
خب یک کاری میکردید آمریکا نتوونه خارج بشه، چرا اجازه دادید؟؟؟ روحانی دلار ۳ تومان را تحویل گرفته و به حول قوه الهی ۳۰ تومان داره تحویل ملت ایران میدهند،واقعا خسته نباشید!
ناشناس۱۹۳۶۴۱۶۱۰:۰۰:۴۵ ۱۴۰۰/۲/۵
پس افزایش تا حدود 3- 4 برابری دلار قبل از خروج ترامپ رو یادت رفته؟
بهلول۱۹۳۶۵۰۸۱۰:۴۳:۲۰ ۱۴۰۰/۲/۵
برجام اگه برای ما بدبود چرا ترامپ برای فشار به ایران ازش خارج شد!!؟
ناشناس۱۹۳۵۸۱۳۱۷:۴۲:۲۰ ۱۴۰۰/۲/۴
واقعیت های روزگار فعلی بسیار بسیار تلخ هستند و وقتی حقایق این روزها برای همه آشکار شود آنوقت تنها روسیاهی بعنوان دستمزد به زغال ها پرداخت خواهد شد .
ناشناس۱۹۳۶۲۲۰۰۵:۰۶:۵۷ ۱۴۰۰/۲/۵
رهبر هیچوقت همچین حرفی نزده. برای رفتار خائنانه خود، رهبر را دستاویز قرار ندهید لطفا
ناشناس۱۹۳۶۲۸۴۰۸:۰۷:۵۵ ۱۴۰۰/۲/۵
سلام،نه رهبر به صراحت مخالف برجام بوده،وفقط راه حل را باتکیه به توان داخل توصیه نمودند.از طرفی دنیا فقط سه کشور اروپایی و امریکا نیست ،کمی به کشورهای پیرامون ایران نگاه کنید.که بلا استفاده مانده.
ناشناس۱۹۳۵۰۳۷۰۹:۴۰:۳۱ ۱۴۰۰/۲/۴
اصلا برجام و مذاکره اخ! راه حل شما برای نجات مردم از این اوضاع اقتصادی بد چیست؟
ناشناس۱۹۳۵۱۳۴۱۰:۳۴:۵۳ ۱۴۰۰/۲/۴
در متن گفته شده یکبار بخون
ناشناس۱۹۳۵۳۳۲۱۲:۲۲:۱۱ ۱۴۰۰/۲/۴
اصلاً غربگداها و نئولیبرال‌ها و اصلاح‌طلب‌ها همیشه وجودشون مردم رو تحقیر میکنه و فقط منافع قبیله و باندشون و دشمن‌ها براشون مهمه فقط در مقابل محل تابعیتشون متعهد هستن
ناشناس۱۹۳۵۵۹۷۱۵:۰۱:۰۸ ۱۴۰۰/۲/۴
این نئولیبرال‌ چیه هی همتون تکرار میکنید ...
سیدرضا۱۹۳۵۴۱۹۱۳:۱۲:۱۶ ۱۴۰۰/۲/۴
با سلام واحترام دوست عزیز، مطالبی که در متن گفته شده شعاری بیش نیست، لطفا بفرمایید که کشوری که در تحریم است ونه میتواند صادرات انجام دهد ونه واردات وسیستم بانکی آن قفل شده است و نمی تواند نفت بفروشد وپول آنرا بگیرد، چگونه میتواند فشار اقتصادی را از دوش مردمش بردارد.
ناشناس۱۹۳۵۴۹۲۱۳:۵۱:۲۴ ۱۴۰۰/۲/۴
کوبا با تورم 5درصدی یا خودتان در بخش نظامی و سد سازی یا نیروگاه سازی و.. که جز بهترین ها در جهان هستید پس بروید آن بخشی که مشکل دارد و اتفاقا نمی خواهید درست کنید و به مذاکرات گره می زنید را درست کنید
ناشناس۱۹۳۵۷۰۸۱۶:۱۹:۲۸ ۱۴۰۰/۲/۴
شما که کوبا رو مثال میزنی ف آخه توی کوبا اختلاسهای چند هزار میلیاردی هست؟ اونجا خونه های چند صدمیلیاردی هست؟ اونجا آخرین مدلهای ماشین چند ده میلیاردی هست؟ اگه شما تونستی جلوی اختلاس و حیف و میل و میلیاردر شدن آقا زاده ها و نور چشمی های حکومت رو بگیری اونوقت شاید بتونی وضعیت رو با کوبا مقایسه کنی
ناشناس۱۹۳۶۲۷۶۰۷:۴۷:۳۷ ۱۴۰۰/۲/۵
درست تو این دو یا سه تحریم نمی تونه ولی یکی نیست بگه تو این چهل سالی که نفت می فروخته پول هاش کجا رفته
ناشناس۱۹۳۵۰۳۹۰۹:۴۱:۳۲ ۱۴۰۰/۲/۴
آنانی که به مذاکرات حمله و در آن اخلال می کنند، از ادامه وضعیت موجود نفع می برند.
ناشناس۱۹۳۵۱۴۰۱۰:۳۷:۲۳ ۱۴۰۰/۲/۴
بعله برجام و یا سعد آباد را قبلا دیدیم و چقدر خوب بوده خخخه
ناشناس۱۹۳۵۱۶۳۱۰:۵۱:۳۲ ۱۴۰۰/۲/۴
از کدام وضع موجود؟
ناشناس۱۹۳۵۲۲۳۱۱:۲۶:۳۰ ۱۴۰۰/۲/۴
بنده حدا! ندیدی برجام برای یک عده چقدر سسود داشت؟ درست است که از تحریمها هم عده ای نفع می برند اما قطعا از برجام هم عده ای دیگر نفع می برند و در هر دو حال این ملت بیچاره ایران است که روی کوهی از ثروت نشسته اما در فقر و بدبختی روزگار می گذراند! دعواهای اینها بر سر مذاکرات و برجام زرگری است!
محمد۱۹۳۵۶۳۹۱۵:۲۱:۲۲ ۱۴۰۰/۲/۴
این وضع موجود نتیجه برجام است اگر تحریم ها را بی اثر کرده بودیم اینطور نمی شد
بهلول۱۹۳۶۵۱۱۱۰:۴۵:۲۵ ۱۴۰۰/۲/۵
بی اثر!!!! چجوری وقتی هیچ صادرات و واردات و گردش مالی و بیمه صادراات و فروش نفت و...‌ نداریم! یچیزی میگیدا
ناشناس۱۹۳۵۰۴۲۰۹:۴۲:۳۶ ۱۴۰۰/۲/۴
کار وزارت امور خارجه دیپلماسی است و دارد کارش را انجام می دهد. دنبال باشید که چرا بخش های دیگر وظایف شأن را انجام ندادند که البته مربوط به این ۸ سال هم نیست و دولت قبل هم مقصر است. ضمنا کدام کشور بدون ارتباط با دنیا به جایی رسیده؟ یک نمونه اش را بگو نویسنده محترم.
ناشناس۱۹۳۵۱۶۴۱۰:۵۲:۵۱ ۱۴۰۰/۲/۴
خخخه ارتباط با دنیا را فقط آمریکا می بینی ارتباط با دنیا را در گمرکات ببین پس یک سری برو در گمرکات
ناشناس۱۹۳۵۳۵۷۱۲:۳۶:۰۵ ۱۴۰۰/۲/۴
ارره ،چون همه کشورها پولاشون اونجاس
جواد۱۹۳۵۳۷۶۱۲:۴۶:۱۸ ۱۴۰۰/۲/۴
همین یک آمریکا زمان ترامپ غیر قانونی از برجام خارج شد و تحریمهای حداکثری اعمال نمود حتی کشور دوست آقایان چین هم رعایت نمود تحریمها را بیدار شو
ناشناس۱۹۳۵۰۴۴۰۹:۴۳:۴۲ ۱۴۰۰/۲/۴
اولا شما یک کاندید واقعا توانا پیدا کن تا مردم واقعا از روی اعتماد به او رای بدهند که ظاهرا چنین نیست و در ثانی این آدمهائی که به آنها معترضی درون همین سیستم و با معیارهای گزینشی خودش مشغول هستند.پس لابد این معیارها غلط بوده اند که اینها را مسئول کرده است.
ناشناس۱۹۳۵۰۴۵۰۹:۴۴:۲۲ ۱۴۰۰/۲/۴
زمان دولت قبل چرا قیمت دلار در عرض دو سال با تحریم های که اینقدر گسترده نبودند سه برابر شد. . دست از تخریب بردارید.
ناشناس۱۹۳۵۱۶۷۱۰:۵۳:۲۷ ۱۴۰۰/۲/۴
دو واحد اقتصاد کلان یاد بگیر تا سوتی ندهی
ناشناس۱۹۳۵۶۷۵۱۵:۴۳:۱۸ ۱۴۰۰/۲/۴
یک واحد اقتصاد خرد یاد بگیر
ناشناس۱۹۳۵۱۷۷۱۱:۰۳:۳۴ ۱۴۰۰/۲/۴
آن زمان قیمت‌ سرکوب شده در 6 سال را در دو سال تخلیه شد ولی این دولت که بیشتر از قیمت سرکوب شده دلار را بالا برد و سابقه نداشت در دولت های گذشته این حرکت دولت
ناشناس۱۹۳۵۳۴۳۱۲:۲۸:۱۶ ۱۴۰۰/۲/۴
شماها مدعی بودید که تحریم سازمان ملل مهم است! تحریم اصلی تحریم بانکی و نفت (دولتی) است و بقیه چیزها کشک که البته با دور زدن آن ها مشکلی نداریم که باز آقایان می خواهند با اجرایfatfاین دور زدن راهم لو بدهند و مردم را له کنند
بهلول۱۹۳۶۵۱۵۱۰:۴۷:۵۲ ۱۴۰۰/۲/۵
واقعا!!!
ناشناس۱۹۳۵۰۴۶۰۹:۴۴:۴۵ ۱۴۰۰/۲/۴
برادر یا خواهر عزیز من! بزگورار! هموطن خوب و دلسوزم! خواهش میکنم بلکه عاجزانه تمنا میکنم از شما بعنوان برادر هموطن شما، فقط یکبار و نه بیشتر یک نگاه خارج از مسایل ایدئولوژیک و واقع بینانه به مسایل روز جامعه داشته باشد. والله ، به پیغمبر به هر آنچه مقدسات که شما و من بهش اعتقاد داریم شکم گرسنه ، جیب خالی، نعوذبالله خدا رو هم بنده نیست. و یک سوال ؟ آیا واقعا در شرایط فعلی مردمی که برای نون شب دارن زجر میکشن و عده زیادی از مردم طبق گفته خودشون سقوط آزاد به زیر خط فقر کردن عزت و شرف و آبرو ندارند؟ عزیز دل من عزت کمی تفکر.
ناشناس۱۹۳۵۱۹۶۱۱:۱۸:۱۱ ۱۴۰۰/۲/۴
--- عمو جان ! شكر خدا ا هل كتابي و مطالعه ...ميگم اين ضرب المثل « به خاطر يك دستمال قيصريه را به آتش كشيدن « به چه معناست و داستانش چيه ؟ --- بله ... بسيار خوب برادر زاده عزيز ! ... البته اين كه اصل داستانش چيه ، فعلاً حضور ذهن ندارم ، انشا الله در اسرع وقت حكايتش را مفصل برايت خواهم گفت ... فقط عجالتاً اين را بگويم كه اين داستان دستمال و قيصريه در هر هر زماني و در هر مكاني مي تواند اتفاق بيفتد ، چنان كه افتاده است !! بسيار هم اتفاق افتاده است ، زياد بوده اند كساني كه يك قيصريه را به خاطر دستمالي شعله ور كردند !! . خاكستر كردند !!.. باشه ! .. حتماً حكايتش برايت خواهم گفت . گفتي مرغ دولتي كجا ميدن ؟ ... آها بلدم ...فعلاً خدا حافظ ، سلام اخوي را برسان !!!
ناشناس۱۹۳۵۳۹۲۱۲:۵۵:۴۳ ۱۴۰۰/۲/۴
عموجان خیلی احساسی نوشتی .خوب همه میدانند شکم گرسنه خدارا بنده نیست .اولا باعث وبانی شکم گرسنه ها چه کسانی هستند. همان های هستند که هزاران میلیاردها ثروت کشورا باطرق مختلف رانت خواری . قاچاق رشوه . نور چشمی ها نجومی بگیرها ووو بافساد به یغما بردند. دوما مگر همان دولت محترم مذاکره نکرده مگر که هر چه آنها خواستند به طبق اخلاص نگذاشته تقدیم آنها نکرده؟ مگر قرارداد به نام کلاه برجام تا گلوی مذاکره کنندگان نرفته پس کو گشایش کو گل وبلبل. وکو وعده چیدن سیب وگلابی که داده بودند؟ دوست عزیز کدام بی وجدان قبول میکند هم وطنانش شکم گرسنه بخوابند ویا کشورش پیشرفت نکند.ولی هم تو و هم ما میدانیم زیاده خواهی های دشمنان تمامی ندارد هرچقدر هم منافع زیر بنایی کشور را به آنها تقدیم کنیم . کار آنها سیر کردن شکم گرسنه های ما نیست کار آنها لجبازی با ملت ایران است که می خواهند انتقام بگیرند
ناشناس۱۹۳۵۰۵۰۰۹:۴۹:۳۳ ۱۴۰۰/۲/۴
اقتصاد علم است وشاید با پیشرفت تکنولوژی و‌‌در هم تنیدگی اقتصاد جهانی ایجاد یک اقتصاد خود ساخته و مستقل وغیر مرتبط با جهان یک افسانه است شاید در دوران ظهور کمونیسم این شعارها محلی از اعتنا داشت اما امروز همان داعیه داران ایده لوژی استقلال در اقتصاد تابع قوانین بازیهای جهانی هستند سیاست تابعی از اقتصاد است و این واقعیت با شعار تغییر نمیکند
ناشناس۱۹۳۵۰۵۱۰۹:۵۰:۱۲ ۱۴۰۰/۲/۴
وقتی میگویند بعضی ها جلوتر از رهبری حرکت میکنند یعنی شما ،
ناشناس۱۹۳۵۱۳۷۱۰:۳۵:۴۹ ۱۴۰۰/۲/۴
رهبری خطوط را ترسیم کرده دوستان تو جلوتر رفتند و دارند در مذاکرات!
ناشناس۱۹۳۵۰۵۲۰۹:۵۱:۰۶ ۱۴۰۰/۲/۴
هسته ای یک دکان است.
ناشناس۱۹۳۵۰۶۶۰۹:۵۷:۳۲ ۱۴۰۰/۲/۴
رفتار و مخالفت های مخالفان برجام مشکوک است.
ناشناس۱۹۳۵۱۴۶۱۰:۳۹:۰۸ ۱۴۰۰/۲/۴
از کی تا حالا وطن فروشی شده افتخار؟
ناشناس۱۹۳۵۲۷۶۱۲:۰۱:۲۰ ۱۴۰۰/۲/۴
فردای قیامت چگونه خواهی توانست بار سنگین این تهمت را به دوش بکشی؟
ناشناس۱۹۳۵۳۴۹۱۲:۲۹:۵۱ ۱۴۰۰/۲/۴
فردای قیامت می گویند چرا دشمن را راه دادی به کشور و درخواست آنها را اجابت می کنی و قفل و زنجیر بر دانش و صنعت کشور از عمد می زنید تا آنها ناراحت نشوند
ناشناس۱۹۳۵۴۰۲۱۳:۰۱:۵۲ ۱۴۰۰/۲/۴
تهمت!! محدودیت در هسته ای اسم آن چی هست؟ وطن فروشی نیست؟
ناشناس۱۹۳۵۴۳۰۱۳:۱۹:۲۸ ۱۴۰۰/۲/۴
نیازی به قیامت نیست چند نسل آینده خوب قضاوتتان می کنند
ناشناس۱۹۳۵۵۰۳۱۳:۵۵:۵۴ ۱۴۰۰/۲/۴
همانند ترکمنچای
ناشناس۱۹۳۵۵۶۲۱۴:۴۰:۰۳ ۱۴۰۰/۲/۴
ترکمنچای هم بعد از شکست ایجاد شد ولی برجام شکستی در کار نبود
ناشناس۱۹۳۵۰۶۸۰۹:۵۸:۰۸ ۱۴۰۰/۲/۴
تنها راه نجات، تعامل با دنیا است.
ناشناس۱۹۳۵۰۷۵۱۰:۰۲:۳۳ ۱۴۰۰/۲/۴
کشاورزی دامداری، صنعت و...... همه در این 8 سال در آستانه نابودی کامل قرار گرفته اند. آخرین ضربه رو هم در تعطیلات نوروز از رئیس محترم دولت خوردیم. خدا انشالله این 100 روز رو برای ما تبدیل به یک ساعت بکنه.
ناشناس۱۹۳۵۰۸۰۱۰:۰۷:۴۲ ۱۴۰۰/۲/۴
انچه شما بدنبال ان هستیددر مجلس یازدهم اتفاق افتاد شما بفرمایید نتیجه عملکرد این مجلس بعداز یکسال برای مردم چی بوده؟ همین اقایان انقلابی هم اول به فکر حقوق ومزایا وخودرو خودشان بودند وبه طرح شفافیت اراء هم رای ندادند بجای صنعت مطمِن وقابل اعتمادارووپا بدنبال رابطه با چین هستند اگرشعار جوانگرایی میدهند اعلام کنند کدام مصوبه شان به نفع جوانان تحصیلکرده وبیکار کشور بوده است بنا بر این هیچ تفاوتی بین اصلاح طلب واصولگرا در کسب قدرت واستفاده از امکانات کشور برای خودشان واطرافیانشان وجود ندارد تنها اختلاف در سیاست خارجی است که گروه اول بدنبال ارتباط با غرب است وگروه دوم بدنبال چین وروسیه است
ناشناس۱۹۳۵۰۸۴۱۰:۱۰:۳۰ ۱۴۰۰/۲/۴
از نمایندگان مجلس می خواهیم طرح محاکمه دولت هشت ساله و تمامی مدیرانش و ممنوع الخروجی انها را در دستور کار مجلس قرار بدهند این حد اقل کاری است در نقابل استیضاحی که بنا به مصلحت زمانی انجام نشد
کهن۱۹۳۵۰۹۶۱۰:۱۸:۳۲ ۱۴۰۰/۲/۴
یعنی واقعا هنوز کسانی هستند که فکر می‌کنند حتی اگر تحریم‌ها را دور هم بزنیم برای کشور بسیار هزینه ساز است ، هنوز هستند کسانی که باور ندارند اقتصاد کشورها بدون ارتباط با دنیا نابود می‌شود.
ناشناس۱۹۳۵۰۹۷۱۰:۱۸:۴۹ ۱۴۰۰/۲/۴
بابا بذارین کارشونو انجام بدن ...مردم از عملکرد دیپلماتها راضی هستن شما نگران آگاهی مردم نباشین
ناشناس۱۹۳۵۱۴۹۱۰:۴۰:۵۵ ۱۴۰۰/۲/۴
لطفا از خودت مایه بگذار و با آن توافقات خسارت بار محض و این دفعه هم برای انتخابات منافع کشور را به خطر می اندازند
ناشناس۱۹۳۵۰۹۹۱۰:۱۹:۵۳ ۱۴۰۰/۲/۴
ببخشید خیلی عذر می خواهم وقتی آقایان دارند از خط قرمز عبور می کنند رهبری چرا دستور بازگشت نمی دهد؟ سوال این است تا کی...!
ناشناس۱۹۳۵۱۵۰۱۰:۴۱:۳۲ ۱۴۰۰/۲/۴
این دفعه اگر عبور کردن باید محاکمه شوند
ناشناس۱۹۳۵۱۰۰۱۰:۱۹:۵۵ ۱۴۰۰/۲/۴
اینگونه حرفهای انتخاباتی برای مردم رنگ باخته است و تا تاثیر ان در سفره مردم نباشد ارزشی ندارد .
ناشناس۱۹۳۵۱۰۸۱۰:۲۴:۰۳ ۱۴۰۰/۲/۴
راه حل مشکلات کار شما هم نیست زیاد حرص نزنید
عمران۱۹۳۵۱۵۵۱۰:۴۵:۰۱ ۱۴۰۰/۲/۴
در جهان کنونی بدون تجارت نمیتوان توسعه و رونق اقتصادی داشت. نمیتوان همه چیز را در داخل ساخت و همه کار را در داخل کرد و همزمان رونق اقتصادی داشت. هیچ کشوری همه ی محصولاتش را خودش نمی سازد. هر کشوری در یک زمینه ای مزیت نسبی دارد و به نفع کشورهاست که بده بستان اقتصادی داشته باشند.
ناشناس۱۹۳۵۱۵۸۱۰:۴۷:۲۶ ۱۴۰۰/۲/۴
مذاکرات ننگین و تحقیرآمیز باید متوقف یا تیم مذاکره کننده باید تغییر کنه و یه تیم قوی و پاکدست و میهن پرست جایگزین بشه ______ تیم حاضر منافع ملی رو نمیخواد تشخیص بده
ناشناس۱۹۳۵۲۳۷۱۱:۳۳:۲۰ ۱۴۰۰/۲/۴
بسم الله قوه قضائیه و مقننه و سایر نهادهای غیر دولتی بفرمایند اقدام کنند اگر نمیکنند بقیه هم درکشان را بالا ببرند و بدانند که لابد موضوعی را میدانند که دخالتی نمیکنند
ناشناس۱۹۳۵۲۵۲۱۱:۴۶:۵۷ ۱۴۰۰/۲/۴
آقای جلیلیتون خوب تشخیص میداد که ایران را برد زیر فصل ۷ منشور سازمان ملل که مجوز حمله به ایران را بگیرند . راستی آقای احمدی نژادتون هم خیلی دوست داشت به ایران حمله بشه.
ناشناس۱۹۳۵۳۵۵۱۲:۳۴:۲۸ ۱۴۰۰/۲/۴
اول این که هیچ وقت فصل هفت که بخش جنگی بود نرفتید دوم هم آن تحریم ها به خاطر آشوبی بود که سال 88 به کشور تحمیل کردین زده شد سوم هم باز باید عقب تر بروید این روند را در دولت اصلاحات که خارج از چارچوب و قوانین ان پی تی رفتید با 3 کشور اروپایی نشستید ایجاد شد چهارم هم این که جلیلی خوب می‌دانست که اگر روال این دوستان را اجرا کند می شود برجام یا سعادت آباد هرچند داشت تحریم ها را بدون بتن ریزی برمی‌داشت که دوستان شما امدن و روز و روزگاری از نو شروع شد
ناشناس۱۹۳۵۴۰۹۱۳:۰۴:۴۸ ۱۴۰۰/۲/۴
حالا برفرض هم رفتید کی جرات حمله را داشت؟
ناشناس۱۹۳۵۱۷۶۱۱:۰۰:۲۱ ۱۴۰۰/۲/۴
آیا وقت آن فرا نرسیده که ملت ایران در آستانه انتخابات ۱۴۰۰، دیگر بیش از این ملعبه و بازیچه دست واقع نشده، برای همیشه تکلیف کشور را مشخص نموده، با انتخاب آگاهانه و صحیح خود، قوه اجرائیه را یک بار برای همیشه به دست اندیشه خلاق و دستهای پرتوان و باانگیزه جوانان مومن مبتکر با رویکرد درونگرایی و مانع زدایی از تولید بسپارد؟! نظر با خوانندگان
ناشناس۱۹۳۵۱۸۹۱۱:۱۳:۲۰ ۱۴۰۰/۲/۴
راه حل مشکلات ، گشایش های خارجی و همچنین تلاش در استفاده از ظرفیتهای داخلی هست که گزینه دوم فعلا راکد هست یعنی همیشه راکد بوده ولی چون ما نفت میفروختیم عیان نمی شد.
ناشناس۱۹۳۵۱۹۸۱۱:۱۹:۱۷ ۱۴۰۰/۲/۴
محمود که از خودتون بود چیکار کرد؟ خسته نشدین از اقتصاد مقاومتی؟ شما بهترین اقتصاد هم باشی اخرش نیاز به بقیه داری ساده ترینش روغن ایران چقدر میتونه خودش تولید کنه ؟ بقیه موازد هم همینه من از ۱۰ ساله دارم میبینم هی اقتصاد مقاومتی و....
شمس۱۹۳۵۲۲۸۱۱:۲۸:۱۶ ۱۴۰۰/۲/۴
البته سایت الف هم چندان علاقه ای به اینکه مذاکرات به نتیجه مثبت برسد ندارد چون بنده تمام اخبار رو از طریق سایت شما پیگیرهستم و تا بحال ندیدم تیتر یا موضوعی را با عنوان راهکار برای تیم مذاکره کننده داده و صرفا یک منتقد یک طرفه و تندرو هستید
ناشناس۱۹۳۵۲۹۳۱۲:۰۶:۳۴ ۱۴۰۰/۲/۴
چون تا الان چند بار این تیم توافق کرده در 20 سال گذشته تا الان و هر بار هم نتیجه آن مشخص است و تا کی می خواهید کشور را به خاطر این سیاست بازیجه قرار بدهید و مردم را له کنید؟ حال بماند ننگ آیندگان هم برای ما خواهد داشت این توافقات
ناشناس۱۹۳۵۳۱۲۱۲:۱۴:۰۳ ۱۴۰۰/۲/۴
چرا شما اصرار دارید هر طور شده توافق ولو به ضرر کشور بکنید؟
علی۱۹۳۵۳۲۳۱۲:۱۸:۲۸ ۱۴۰۰/۲/۴
خدا کند در دستگاه دیپلماسی اینبار جاسوس و وطن فروش نداشته باشد
ناشناس۱۹۳۵۳۴۰۱۲:۲۶:۳۸ ۱۴۰۰/۲/۴
https://www.alef.ir/news/4000203028.html چقدر نظر شما آقای رسول رضایی به نظر نتانیاهو نزدیکه؟ عجیب نیست!!!
ناشناس۱۹۳۵۳۸۶۱۲:۵۲:۱۴ ۱۴۰۰/۲/۴
خب میشود گفت نظرات مخالف رسول رضایی هم به نظرات آمریکایی ها نزدیکه! این که نشد استدلال!
ناشناس۱۹۳۵۴۱۱۱۳:۰۶:۱۹ ۱۴۰۰/۲/۴
پس ما هم بگوییم چون در زمان توافق برجام اسرائیل به به می کرد پس با دشمن یکی بودید!
ناشناس۱۹۳۵۸۱۰۱۷:۴۰:۰۳ ۱۴۰۰/۲/۴
هیچ زمانی اسراییل از برجام حمایت نکرده و همواره تلاش کرده آنرا نابود کند.لطفا تاریخ را درست مطالعه کنید
محمد۱۹۳۵۳۴۵۱۲:۲۸:۲۹ ۱۴۰۰/۲/۴
دلم واسه این بندگان خدایی که میگن بزارید دیپلمات ها کارشونو بکنن و هنوز از این دولت طرفداری می کنن میسوزه فک میکنن دیپلمات ها دارن واسه معیشت اینا چونه میزنن. دیدید رئیس جمهور محترم گفت ای مردم هر کسی میگه سرمایتونو نریزید تو بورس بی سواده گوشاتونو بگیرید تا صداشونو نشنوید و سرمایه 50 میلیون ایرانیو ریخت تو شیکم 100 تا رانت خار و سرمایه دار و حالا هم انگار که نه انگار. مذاکرات وین و برجام و چه چه هم مثل این بورس سرابی بیش نیست ولی تا موقعی که کسانی بهشون رای میدن همچنان می‌تازند.
رضا۱۹۳۵۴۰۴۱۳:۰۳:۱۸ ۱۴۰۰/۲/۴
این دولت نماینده اکثریت مردم است و میزان هم رای ملت است. کاسبی تحریم در حال از بین رفتن است .
ناشناس۱۹۳۵۴۰۵۱۳:۰۳:۴۷ ۱۴۰۰/۲/۴
فکر می کنید اگر راه حل مشکلات اقتصادی داخلی بود مشکل رو حل نمی کردن چرا قبول نمی کنید با نفروختن نفت فلزات پتروشیمی و نخریدن مواد اولیه و بسته بودن سیستم بانکی نمیشه اقتصاد رو درست کرد اگر 1000 سال پیش هم بود نمیشد چه برسه به قرن 21 کسانیکه این حرف ها رو میزنن کدومشون یک راه حل عملی داده همش حرف بدون ضمانت اجرایی
رضا 1۱۹۳۵۴۵۰۱۳:۲۶:۴۱ ۱۴۰۰/۲/۴
استفاده از نمادهای ارزشی و ملی مانند فتح خرمشهر ، مصداق " غرق شونده به هر تکه چوبی چنگ می اندازد تا زنده بماند" است . اخلاق حکم می کند که چنین نکنیم .
ناشناس۱۹۳۵۵۶۴۱۴:۴۱:۳۰ ۱۴۰۰/۲/۴
کاهش ۵۸۰ هزار تومانی واکنش «سکه» به مذاکرات وین
ناشناس۱۹۳۵۶۳۲۱۵:۱۸:۲۴ ۱۴۰۰/۲/۴
نه عمو اون پول ملی است که بی ارزش شده
ناشناس۱۹۳۵۶۱۲۱۵:۰۸:۴۱ ۱۴۰۰/۲/۴
با فتح قبلی که دلار شد 30 تومن با این فتح چقدر می شه؟
مصطفی۱۹۳۵۷۰۱۱۶:۱۲:۳۳ ۱۴۰۰/۲/۴
[[ با انتخاب آگاهانه و صحیح خود، قوه اجرائیه را یک بار برای همیشه به دست اندیشه خلاق و دستهای پرتوان و باانگیزه جوانان مومن مبتکر با رویکرد درونگرایی و مانع زدایی از تولید بسپارد؟!]] یکبار از سال84 تا 92 به دست دولت مورد نظر شما سپردیم جز سریال قطعنامه‌های سازمان ملل چی قسمت مملکت شد
سهراب۱۹۳۵۷۰۵۱۶:۱۵:۱۶ ۱۴۰۰/۲/۴
دولت روحانی نشان داد که بی کفایت ترین دولت تاریخ ایران است گشایش اول دولتش به همت اوبا ما بود که تحریمها را شل کرد وبعد کنار کشیدن امریکا توانایی روحانی آشکار شد که هیچ بود در آخر هم می خواهد با طناب بایدن نجات پیدا کند دولتی که توانایی اداره حتی نانوایی را ندارد من خودم به او رای دادم والان پشیمان دولتی که تنها نبض اقتصادی کشور یعنی بازار سرمایهرا به اندازه یک قمارخانه پایین اورد تورم را سر سام اور کرد وقایع نشد برای اداره کشور دست توجیب مردم هم کرد
ناشناس۱۹۳۵۷۹۳۱۷:۲۶:۰۶ ۱۴۰۰/۲/۴
تحریم ها را بایدن هم بردارد رئیس جمهور بعدی بر میگرداند یا کنگره اگر دست جمهوری خواهان بیافتد تحریم ها را بر میگردانند.
نظری۱۹۳۵۸۱۲۱۷:۴۲:۰۷ ۱۴۰۰/۲/۴
چرا کسی نمی پرسه چرا به راحتی تحریم شدیم که حالا باید این همه هزینه کنیم و امتیاز بدیم تا شاید تحریم کم بشه. احمدی نژاد چرا با افتخار به استقبال تحریم رفت؟ باید جواب دهد و تاوان این خسارت ها را پس دهد.
ابراهیم۱۹۳۵۸۱۹۱۷:۴۷:۴۴ ۱۴۰۰/۲/۴
بسم الله حکیم.این نیز بگذرد.مردم با آگاهی و تحلیل وضع موجود به عملکرد رای میدهند نه وعده
ناشناس۱۹۳۶۲۹۱۰۸:۱۹:۰۵ ۱۴۰۰/۲/۵
آقای ظريف می خواهد که به دادن امتیازاتی زیاد ارزانی گذرایی برای انتخابات بدست آورد تا دوباره رأی بیاورند
ناشناس۱۹۳۶۳۰۱۰۸:۲۹:۴۷ ۱۴۰۰/۲/۵
آیا نمی شود همزمان با مذاکره جهت رفع تحریم، انجام اصلاحات اقتصادی (بانکی ،مالیاتی،گمرکی و کشاورزی و صنعتی و.....)جهت خنثی سازی را نیز انجام داد . البته با این دولت نمی شود.
مهدی۱۹۳۶۳۱۹۰۸:۵۰:۵۷ ۱۴۰۰/۲/۵
میگم مثل اینکه این دولت گرین کارتی یک عده اجیر کرده تو سایتها بنفع خودشان پیام بدهند .
احیا دادمهر۱۹۳۶۳۲۸۰۸:۵۶:۳۰ ۱۴۰۰/۲/۵
البته فقط اصلاح طلبها مقصر نیستند عده ای بظاهر انقلابی نماها هم مقصرند
ناشناس۱۹۳۶۳۳۰۰۸:۵۹:۴۷ ۱۴۰۰/۲/۵
فرضا همه حرف نویسنده درست!!! راهکار جایگزین چیست؟ راه دولت قبل که به فکر ایشان نزدیک بود کارساز است؟ همه دهه 90 کشور داره چوب ندانم کاری همان سالها رو می خوره.
عباس۱۹۳۶۳۴۶۰۹:۱۷:۰۲ ۱۴۰۰/۲/۵
فقط وین.
ناشناس۱۹۳۶۳۹۳۰۹:۴۸:۲۰ ۱۴۰۰/۲/۵
سلام دوستان خدا شاهده همگی شدیم مثل کبک که سرمون و کردیم زیر برف در ضمن دوطرف زیاد رهبری عزیز مایه نزارید شما می تونید بسم الله
بهزاد۱۹۳۶۴۲۰۱۰:۰۲:۳۳ ۱۴۰۰/۲/۵
به امید به نتیجه رسیدن مذاکرات وین و پایان تحریم ها. به ترکه چشم حسود
ناشناس۱۹۳۶۴۸۸۱۰:۳۶:۰۲ ۱۴۰۰/۲/۵
سلام نویسنده گرامی اگر میدانید چا کسانی ارز و طلا را گران کرده اند چرا اسامی ایشان را فاش ننی کنید؟ شما که خیلی اطلاعات دارید و تفسیر های خوبی انجام میدهید.راه حل برون رفت کشور از این تورم و گرانی و بیکاری چیست؟ نظراتتان را اعلام کنید و ملتی را نجات دهید؟ گفتن غرب زده و شرق زده هنر نیست.
ناشناس۱۹۳۶۵۲۹۱۰:۵۷:۵۲ ۱۴۰۰/۲/۵
جهت یادآوری نویسنده قبلا یک بار دولت به "دستهای پرتوان و باانگیزه جوانان ... با رویکرد درونگرایی و مانع زدایی از تولید " داده شد ، اما چندان هم حاصلی نداشت!
اسد۱۹۳۶۵۳۷۱۱:۰۰:۱۳ ۱۴۰۰/۲/۵
تیم مذاکره کننده بدانند همانطور که با یک امضا تحریم اعمال شد با یک امضا هم باید رفع بشود .دیگه این همه چانه زنی نداره .اینها بدانند که به دنبال خوشگذرانیند.
ناشناس۱۹۳۶۵۴۳۱۱:۰۱:۳۲ ۱۴۰۰/۲/۵
آمریکا هیچ احتیاجی به مذاکره با ما نداره اینو ترامپ ثابت کرد ما چی چطوری این وضعیت تموم میشه
ناشناس۱۹۳۶۵۵۰۱۱:۰۴:۴۲ ۱۴۰۰/۲/۵
متاسفانه روحانی با لجبازی مملکت را با برجام برجام فنا کرد .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین