چرا اسرائیل قدرت تاثیرگذاری بر پرونده هسته ای ایران را ندارد؟

علی عباسی، جهان،   4000201001 ۲۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر چند هنوز نشانه ای در دست نیست که حاکی از بازگشت آمریکا به برجام و رفع تحریم ها باشد اما ارزیابی محافل برجسته اسرائیلی از جمله سرویس اطلاعات نظامی این رژیم و موساد نشان می دهد که کارت های رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از احیای توافق هسته‌ای ایران رو به اتمام است.

چرا اسرائیل قدرت تاثیرگذاری بر پرونده هسته ای ایران را ندارد؟

به گزارش الف  به نقل از عربی ۲۱، مقامات صهیونیست پیش‌بینی می‌کنند که مذاکرات در حال انجام در وین میان ایران و دیگر قدرت های بین المللی منجر به بازگشت ایالات متحده به توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ طی هفته های آینده شود.  در این راستا وبسایت معتبر آمریکایی اکسیوس گزارش داد که موساد،  کابینه امنیتی اسرائیل را از تحولات مذاکرات میان ایران و سایر قدرت های بین المللی مطلع کرده و مقامات سرویس اطلاعات نظامی اسرائیل نیز اقدامات اخیر ایران در منطقه را مورد بررسی قرار داده‌اند.

عربی 21 نوشت، بر اساس گزارش وبسایت اکسیوس، موساد و سرویس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی ارزیابی های مشابهی درباره مذاکرات وین داشتند که طبق نظر هر دو طرف این مذاکرات در نهایت منجر به بازگشت ایالات متحده به توافق هسته‌ای با ایران خواهد شد.  در عین حال مسئولان اسرائیلی اعلام کردند که هیچ تصمیم سیاسی جدیدی در جلسه روز یکشنبه کابینه گرفته نشده و تل‌آویو به گفتگو با دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا درباره مذاکرات با ایران ادامه خواهد داد.

به گزارش عربی 21،  یک مقام مسئول صهیونیست در این نشست گفت که حداقل نباید خیلی خوشبین باشیم و تعجب آور نیست که اگر ایالات متحده و سایر قدرت های جهانی طی چند هفته به توافق هسته‌ای با ایران برگردند. طبق آنچه که در گزارش وب سایت آمریکایی اکسیوس آمده اسرائیلی‌ها از بازگشت ایالات متحده به توافق هسته ای بسیار نگران هستند و تلاش می کنند دولت بایدن را متقاعد کنند تا فشارها علیه ایران را کاهش ندهد.  

عربی 21 افزود، در همین راستا یک هیئت امنیتی اسرائیلی طی دو هفته آینده برای گفتگو درباره مسئله ایران به آمریکا سفر می کند.  این هیئت شامل «مئیر بن شبات»  مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، «آویو کوخاوی» رئیس ستاد ارتش، «تامیر هایمان»  مسئول واحد اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل و  «یوسی کوهن» رئیس موساد است. از سوی دیگر «جک سالیوان» مشاور امنیت ملی ایالات متحده درباره مذاکرات وین اظهار داشت که این مذاکرات سازنده بود و تلاش واقعی برای بازگشت به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ وجود دارد.

از سوی دیگر پایگاه خبری شبکه المیادین  با انتشار مقاله ای در همین زمینه اعلام کرد که کارت های تل آویو برای جلوگیری از بازگشت ایالات متحده به توافق هسته‌ای با ایران رو به اتمام است؛ چراکه اسرائیل نتوانست این روند را فلج کند و همچنین  با انجام تجاوز اخیر علیه تاسیسات نطنز با  پاسخ ایران در افزایش ۶۰ درصدی غنی‌سازی اورانیوم مواجه شد که حتی ممکن است به مرور زمان این نسبت بالاتر هم برود.  علاوه بر آن  جنگ کشتی ها و عملیات های پیشگیرانه در سوریه و عراق نیز با شکست اسرائیل به پایان رسید.  بنابراین اکنون «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی  چه چیزی برای مانور دادن در اختیار دارد؟

در گزارش المیادین آمده است، همچنین  کابینه نتانیاهو به جای اینکه  با تحرکات اخیر خود  موجب شکست مذاکرات وین شود مورد انتقاد و پیام های تند دولت بایدن قرار گرفت.  علاوه بر آن همزمان با  اختلافات و اضطراب هایی که در محافل اسرائیلی درباره نحوه برخورد با پرونده ایران وجود دارد گزارش موسسات اسرائیلی حاکی از ناکامی نتانیاهو در جلوگیری از پیشرفت مذاکرات هسته ای آمریکا با ایران است.

به نوشته المیادین، پس از گذشت نزدیک به دو ماه بدون برگزاری هیچ جلسه‌ای  شورای کوچک وزیران برای امور امنیتی و سیاسی اسرائیل یکشنبه گذشته یک جلسه تشکیل داده و درباره تنش با ایران گفت و گو کرد که این نشست بدون صدور هیچگونه بیانیه رسمی به پایان رسید و هیچ تصمیمی اتخاذ نشد.  اما اطلاعات فاش شده  نشان می دهد که فضای این جلسه سراسر اختلاف و اضطراب درباره نحوه برخورد با پرونده ایران و نیز تعامل با آمریکایی‌ها در این زمینه بود.

المیادین افزود، در این زمینه گزارش ها و ارزیابی های موساد و سرویس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی نشان می دهد که احتمال لغو تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران وجود دارد.  همچنین با توجه به صحبت‌های تحلیلگران صهیونیست درباره عدم موفقیت اسرائیل در جلوگیری از پیشرفت مذاکرات هسته ای ایران  آن هم در حالی که اسرائیل اخیراً اقدامات زیادی به این منظور انجام داد؛ یک مقام رسمی که در جلسه  کابینه امنیتی اسرائیل شرکت کرده بود اظهار داشت که مشخص نیست آیا اسرائیل به سمت تشدید تنش ها با ایران پیش برود یا نه،  ضمن اینکه ایرانی ها بسیار باهوش هستند و هر کاری برای به حداکثر رساندن دستاوردهای خود در مذاکرات وین انجام میدهند.

در پایان گزارش المیادین اشاره شده، در همین چارچوب «عباس اسماعیل» کارشناس امور صهیونیستی در مصاحبه با شبکه المیادین تاکید کرد که اختلافات داخلی زیادی میان مقامات اسرائیلی در زمینه سیاست هایی که این رژیم باید در قبال پرونده هسته‌ای ایران اتخاذ کند وجود دارد و هیچگونه استراتژی روشنی در اسرائیل برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران دیده نمی شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۹۳۱۳۵۷۰۶:۳۶:۰۷ ۱۴۰۰/۲/۱
شما ها چقدر بی انصاف هستید؟ عامل اصلی در ناکامی اسرائیل و عربستان و.. در بهم زدن مذاکرات برای برگشت آمریکا به برجام خسارت محض!!! که دلار تا قبل از خروج ترامپ 4500 بود فقط یک چیز است جنتلمن جو بایدن با سابقه ی 36 سال سناتوری.
ناشناس۱۹۳۱۵۱۱۰۹:۵۸:۴۵ ۱۴۰۰/۲/۱
قیمت دلار به خاطر افزایش شدید نقدینگی بالا رفت و هیچ ربطی به خروج ترامپ در برجام نداشت. سال ۹۷ که دلار تا حتی ۱۹ هزار تومن بالا رفت، برجام هنوز بود!
ناشناس۱۹۳۱۶۱۷۱۱:۲۴:۲۵ ۱۴۰۰/۲/۱
افزایش شدید نقدینگی هم مشکل نیست، مشکل زمانی است که این نقدینگی در دلالی برود که تورم ایجاد می کند و در کنار آن از سال 92 تا 96 سرکوب دلار و...ایجاد شد و روی هم می شودفاجعه این 3 آخر و یک کمی هم تحریم ها مقدارش بیشتر کرد، این یعنی دو واحد اقتصاد کلان!
گورخواب۱۹۳۱۶۸۸۱۲:۱۴:۵۲ ۱۴۰۰/۲/۱
در 18 اردیبهشت که ترامپ از برجام خارج شد دلار حدودا شش و نیم بود اما بر اساس رشد نقدینگی دلار اکنون باید حدود 12 باشد.
ناشناس۱۹۳۱۸۹۹۱۴:۱۸:۵۰ ۱۴۰۰/۲/۱
منظورم مزیت‌های برجام بود. یعنی هم می‌تونستیم نفت بفروشیم و هم تحریم‌های مالی و بانکی برقرار نبود. ولی با این همه دلار به شدت گرون شد. چون چند سالی بود که نقدینگی در حال افزایش بود و در عین حال درآمدهای ارزی کشور رشد خاصی نداشت. ولی قیمت دلار به صورت مصنوعی کنترل شده بود. معلوم بود که به زودی نرخ ارز جهش می‌کنه و به شدت گرون میشه که شد.
ناشناس۱۹۳۱۹۹۳۱۴:۵۳:۵۰ ۱۴۰۰/۲/۱
اونوقت یک دفعه تا ترامپ از برجام خارج شد فنر دلار دررفت؟!
ناشناس۱۹۳۱۵۴۴۱۰:۲۹:۴۴ ۱۴۰۰/۲/۱
بایدن یک پیرمرد خرفت هست. حتی نتونست چند تا پله هواپیما رو درست بالا بره. سه بار زمین خورد.
ناشناس۱۹۳۱۵۵۵۱۰:۳۵:۲۰ ۱۴۰۰/۲/۱
اول دو واحد اقتصاد کلان یاد بگیر تا اینقدر در مسئله اقتصادی سوتی ندهی
ناشناس۱۹۳۱۶۹۶۱۲:۲۰:۱۹ ۱۴۰۰/۲/۱
مگه مجبوری حرف بزنی وقتی فقط یه جمله بیشتر نمی دانی در مورد اقتصاد؟
ناشناس۱۹۳۱۷۸۰۱۳:۱۳:۲۷ ۱۴۰۰/۲/۱
این اقتصاد کلان رو کی یاد شما داده که تا کم میارید ازش مایه میزارید؟؟
تبریزی۱۹۳۱۶۵۴۱۱:۵۵:۰۴ ۱۴۰۰/۲/۱
"چرا اسرائیل قدرت تاثیرگذاری بر پرونده هسته ای ایران را ندارد؟" چون که اون کیف سیاهه که دست او آقاهه است که تو عکسه مثل کیف پوتین رمز داره و اسرائیل نمی تونه توش رو نگاه کنه.
ناشناس۱۹۳۱۳۵۹۰۶:۴۰:۵۶ ۱۴۰۰/۲/۱
چون ما از اسراییل فعلا انتقام نگرفتیم تا موقع خودش که کسی نمی داند چه وقت است
تبریزی۱۹۳۱۶۵۸۱۱:۵۷:۱۷ ۱۴۰۰/۲/۱
زمانی که خورشید به غول سرخ (Red Giant) تبدیل شد آن روز، روز نابودی اسرائیل است.
سیعد۱۹۳۱۶۹۵۱۲:۱۹:۴۲ ۱۴۰۰/۲/۱
انتقامی که کسی نمیداند چه زمانی است و کجا است و چگونه است و چرا است و از چه کسی است و...
ناشناس۱۹۳۱۳۶۱۰۶:۴۸:۰۶ ۱۴۰۰/۲/۱
چون مذاکره کنندگان ما با یک اب نبات گول نمی خورند مذاکرات را ادامه می دهند و می گویند مذاکرات خوب مفید سازنده و رو به جلو بود هواپیما را زین کنید میریم وین ظریف را هم ببرید ی تجدید دیدار در حاشیه با موگرینی داشته باشه
ناشناس۱۹۳۱۵۵۹۱۰:۳۸:۳۲ ۱۴۰۰/۲/۱
مذاکرات برای دادن نوامیس کشور را نمی خواهیم
ناشناس۱۹۳۱۳۷۵۰۷:۳۶:۵۳ ۱۴۰۰/۲/۱
کی میگه اسرائیل رو پرونده هسته ای ایران تأثیر نداره خیلی هم تأثیر داره اینو خودتونم خوب میدونید
ناشناس۱۹۳۱۳۸۱۰۷:۴۵:۲۳ ۱۴۰۰/۲/۱
مگر زمان احمدی نژاد که هشتصد میلیارد دلار درآمد نفتی داشتیم مشکلی از مردم حل شد که الان با لغو تحریم ها و ورود ۴۰ میلیارد دلار مشکلی حل شود؟
ناشناس۱۹۳۱۵۵۰۱۰:۳۲:۴۶ ۱۴۰۰/۲/۱
اقتصاد ایران مشکل ساختاری داره و از سوءمدیریت و فساد رنج می‌بره. اقتصاد ایران مثل یک ماشین معیوبی می‌مونه که مسئولین می‌خوان با فروش نفت اون رو به زور به جلو هل بدهند.
ناشناس۱۹۳۱۳۹۸۰۸:۱۶:۱۶ ۱۴۰۰/۲/۱
زیرا هر وقت دلش بخواهد نطنز را از راه دور می‌زند
ناشناس۱۹۳۱۴۹۵۰۹:۴۸:۵۶ ۱۴۰۰/۲/۱
بعدش چی میشه؟
ناشناس۱۹۳۱۵۵۸۱۰:۳۷:۰۷ ۱۴۰۰/۲/۱
یک پشه نمی تواند با نیش شما از کار بیاندازد
ناشناس۱۹۳۱۴۱۳۰۸:۴۰:۴۳ ۱۴۰۰/۲/۱
برای اینکه اینبار ما اساسی نرمش و خمش کرده ایم و شرق و غرب را به خوردن کیک خاک ایران دعوت کرده ایم.
ناشناس۱۹۳۱۴۳۲۰۹:۰۶:۴۶ ۱۴۰۰/۲/۱
معنی فعل "نداشتن" رو هم فهمیدیم.
ناشناس۱۹۳۱۴۳۳۰۹:۰۶:۵۹ ۱۴۰۰/۲/۱
مذاکرات وارد روند فرسایشی شد و برو بیاها شروع شد امریکا اعلام کرده تا ایران راستی ازمایی نکند وارد برجام نمیشه ایران هم میگه تا امریکا تحریم ها را عملا بر ندارد اجازه ورود امریکا به برجام را نمیده کلا دعوا سر لحاف ملا است
ناشناس۱۹۳۱۹۹۷۱۴:۵۵:۱۵ ۱۴۰۰/۲/۱
خداییش خیلی باحالید. طرف هرموقع میخواد منفجر میکنن هروقت خواستن ترور میکنن. دیگه چیکار باید بکنه؟؟؟؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین