نون خ هنرمندانه و به‌ ‌روز

آرمان نصراللهی؛ روزنامه نگار،   4000115058 ۱۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
نون خ هنرمندانه و به‌ ‌روز

نون خ سعید آقاخانی در حالی به سری سوم رسید و اتفاقا مورد استقبال مردمی قرار گرفت که متاسفانه در روزهای نخست پخش این مجموعه در سه سال قبل با واکنش های مختلفی به ویژه در مناطق‌ غرب کشور مواجه شده بود ولی سعید آقاخانی و تیم همراهش بدون توجه به واکنش های منفی عده ای محدود، بخشی از اشکالات فصل های اول و دوم را رفع کرد و امروز به پختگی قابل قبولی دست پیدا کرده است.

نون خ سعید آقاخانی با گذشت زمان بخش زیادی از ضعف های خود را پوشش داد و در کنار افزایش جذابیت های بصری و بازی گرفتن بهتر از بازیگران بومی استانهای کردستان و کرمانشاه باعث شد تا نوخ خ در فصل سوم خیلی بهتر دیده شود و این بهتر دیده شدن گامی تازه برای موفقیت یک مجموعه ادامه دار و با فصل های طولانی شد.


نون خ هر چند که همچنان و با رسیدن به فصل سوم با مشکلات و کمبودهای جدی در بخش شخیت پردازی، فیلم نامه نویسی و حتی کارگردانی به دلیل بازی و کارگردانی همزمان سعید آقاخانی مواجه است، ولی جنبه های مثبت آن نیز کم نظیر و در نوع خود بی نظیر است و به همین دلیل نه تنها کردزبان ها بلکه مردم سایر استانهای کشور نیز استقبال بی نظیری از این مجموعه به عمل آوردند.


سعید آقاخانی که روزگاری نه چندان دور پای ثابت بازی در مجموعه های طنز برجسته تلویزیون بود در ادامه راه، با بازی در چندین فیلم سینمایی شاخص معتبرترین جایزه سینمایی بازیگری کشور را کسب کرد و بعد از آن وارد فضای کارگردانی شد و آثار بسیار خوبی را نیز از خود برجای گذاشت.
نون خ اولین تجربه سعید آقاخانی برای تولید اثر در منطقه غرب کشور بود، قبول کردن ریسک تولید یک اثر تلویزیونی با بهره گرفتن از ظرفیت های بومی و محلی دو استان کردستان و کرمانشاه، نگاه بسیاری از مردم کشور را به سمت خود جلب کرد و سعید آقاخانی با بهره گرفتن از تجربه گرانبهای خود از این آزمون مهم سربلند بیرون آمد.


نگاهی به بخشی از نقدهای تند صورت گرفته نسبت به سریال نون خ نشان می دهد که متاسفانه عده ای از یک اثر طنز تلویزیونی که اولویت آن سرگرمی است، انتظار دارند که همه مطالبات مردم کرد زبان از رسانه ملی در حوزه حفظ هویت و فرهنگ مردم کرد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را به دوش بکشد در حالی که اساسا اولویت این سریال این چنین نیست و نباید از آن این انتظار را داشت.


سعید آقاخانی با بهره گرفتن از هوش و ذکاوت خود شماری زیادی از بازیگران گمنام استان های کردستان و کرمانشاه را شناسایی و با بازی گرفتن خوب از آنها سکوی پرتابی برای آنها فراهم کرد و به همین دلیل است که تنها بعد از پخش سری اول مجموعه نون خ تعدادی از این افراد راهی بازی در مجموعه های برجسته تلویزیونی و حتی سینمایی شدند.


معرفی بخشی از ظرفیت ها و استعداد های فرهنگی و هنری کردی از جمله زبان، لباس و حتی موسیقی کردی از دیگر جذابیت های سریال نون خ سعید آقاخانی بود که با گذشت زمان بر اعتلای آن افزوده شد و امروز این اثر تلویزیونی به یک برند مهم تبدیل شده است.

نون خ 3 در شرایطی به پربیننده ترین مجموعه تلویزیونی در بهار سال 1400 تبدیل شده است که رقبای این اثر با بهره گرفتن از بازیگران صاحب نام‌تر از رسیدن به این جایگاه محروم مانده اند و به همین دلیل است که باید سپاسگزار سعید آقاخانی و تیم همراهش بود که از این فرصت ایجاد شده به بهترین شکل ممکن استفاده کردند.


یکی از مهمترین ویژگی های مجموعه نون خ که در فصل سوم به اوج خود رسید حرکت بر اساس موضوعات و سوژه های روز بود که سعید آقاخانی با هنرمندی هر چه تمامتر کوچکترین موضوعات روز جامعه را در قالبی هنرمندانه بیان می کرد و این نوع پردازش وی با استقبال خوبی نیز از سوی مخاطب مواجه می شد.

پرداختن به مسئله کرونا، دست مایه قرار دادن کمبودها و کاستی های ارتباطی مردم ساکن در روستاهای محروم کشور از جمله کردستان و کرمانشاه، پرداختن به مسئله بورس و دهها  موضوع از این دست نشان داد که سعید آقاخانی از تمامی ظرفیت های خود برای تازه و نو بودن اثرش بهره گرفته است.

امروز در حالی نون خ در فصل سوم به پایان رسید که ساخت و تولید فصل های جدید این اثر تلویزیونی به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است و این میزان استقبال از یک اثر با پرداختن به مسائل و موضوعات استانهای غربی از جمله کردستان و کرمانشاه در نوع خود بی نظیر است و به همین دلیل باید در یک جمله گفت که سعید آقاخانی به عنوان فرزند کردستان دین خود را به مردم استانش ادا کرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۹۸۵۴۸۱۴:۰۹:۰۳ ۱۴۰۰/۱/۱۵
نون خ عالی و درجه یک - به امید ساخت سریالهایی اینچنینی برای دیگر قوم های شریف کشور عزیزمان
ناشناس۱۸۹۹۰۵۶۲۱:۰۴:۱۶ ۱۴۰۰/۱/۱۵
هنرمند واقعی از هنر خود استفاده میکند ونیاز به ابتذال ندارد، طنز فاخرمانند آقاخانی ومدیری
ناشناس۱۸۹۸۵۸۰۱۴:۳۱:۴۹ ۱۴۰۰/۱/۱۵
سریال جالبی است.
امیر۱۸۹۸۶۶۱۱۵:۱۱:۴۸ ۱۴۰۰/۱/۱۵
امسال به جز سریال نون خ کلا تلویزیون را فراموش کردم. در بین برنامه ها فقط این سریال من را به پای تلویزیون کشاند. گرچه هنوز جای بهتر شدن دارد و به نظرم در فصلهای بعد بهتر از این هم خواهد شد.
ناشناس۱۸۹۸۸۸۰۱۸:۰۷:۱۱ ۱۴۰۰/۱/۱۵
سریال شلوغی بود باید فکری به حال آن کرد
ناشناس۱۸۹۸۸۸۷۱۸:۱۴:۱۹ ۱۴۰۰/۱/۱۵
همه دست اندرکاران این سریال گل کاشتند. لهجه شهر ما را زنده کردند.
ناشناس۱۸۹۸۸۹۰۱۸:۱۵:۲۹ ۱۴۰۰/۱/۱۵
با ديدن نون خ علاقه مند شدم تا اميد خدا بعد كرونا حتما يه سفر به مناطق كرد نشين زيباي كشور داشته باشم
ناشناس۱۸۹۸۹۰۶۱۸:۳۳:۲۲ ۱۴۰۰/۱/۱۵
نون خ بسيار بسيار عالي است من كرد نيستم ولي اين سريال منو با فرهنگ اونا اشنا كرد خصوصا اون ترانه هاي بسيار زيباش بسيار سريال حرفه اي و تميز و زيبايي است روابط عاشقانه ي دختران با پدر خانواده كه بسيار كم بهش پرداخته ميشه دست مريزاد اقاي اقا خاني
عباس۱۸۹۸۹۷۷۱۹:۳۵:۳۴ ۱۴۰۰/۱/۱۵
سریال طنز نون خ 3 کاری بینظیر در سریالهای ایرانیست که اکثیت مردم را شاد کرد و جالبتر اینکه این سریال بیشتر در مورد هم میهنان عزیز کرد است که اکثریت بازیگران نیز کرد هستند و بهتر خواهد بود که بیشتر از مراسم و ائین این قوم نیز در این سریالها نمایش داده شود که انشاالله دیگر کارگردانان از قومیتهای دیگر نیز اینگونه سریالهالی را بسازند که امیدوارم مانند سریال نوروز رنگی نباشد که متاسفانه چهره خوبی از مشهدیهای عزیز نشان نمیدهد.
ناشناس۱۸۹۹۰۰۴۲۰:۱۸:۳۶ ۱۴۰۰/۱/۱۵
قصه ضعف داره به قول دوستمون سریال شلوغیه معدن طلا داخل مزرعه غیرقابل باوره یکم قصه شو قوی ترکنن بهتر میشه
محمد۱۸۹۹۰۲۸۲۰:۴۳:۰۲ ۱۴۰۰/۱/۱۵
توی شرایط جاری جامعه , درد و رنج و ناراحتی خلق خدا , حتی در سریال, باعث افزایش استرس و ناراحتی مضاعف میشود. به همین دلیل هیچ سریال و فیلمی را دیگر نمیتوانم تحمل کنم(بجز نون خ ). برای اینکه شباهت زیادی به کارتون داشت . توی کارتون شخصیتهای آن در همه شرایط بسلامت از مخمصه ها خارج میشوند . حتی اگر کامیون از روی آنها رد شود صدمه نمیبینند . نون خ نیز همین خاصیت را داشت . بدترین اتفاقها هم میافتاد , شخصیتها سر و مر و گنده و خوشحال ادامه میدادند. لذا در عین اینکه پیامهای خودش را انتقال میداد ولی باعث درد هر چند غیر واقعی , برای بینندگان نمیشد. ,
علی۱۸۹۹۰۸۰۲۱:۲۰:۴۴ ۱۴۰۰/۱/۱۵
سریالی با داستان ضعیف و شوخی های بی مزه و بسیار دور از شاخص های نمایش در شبکه ملی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. حقوق خبرنگار جنجالی صدا و سیما چقدر است؟/ پاسخ «یوسف سلامی» به میزان درآمد ماهیانه خود

  4. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  5. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  6. چرا این همه بد اخلاقی؟

  7. درباره توبه تتلو

  8. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  9. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  10. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  11. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  12. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  13. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  14. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  15. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  16. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  17. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  18. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  19. تنوری که هنوز سرد است...

  20. ایثارگران را بدنام نکنید !

  21. تضادی عجیب و پر ابهام!

  22. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  23. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  24. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

  25. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

آخرین عناوین