روحانی: کشور به خوبی اداره شده است!/ حکم قطعی طبری صادر شد/ توضیح محسن رضایی درباره احتمال ائتلاف با سعید محمد/ حسن خمینی بر سر دوراهی

گروه سیاسی الف،   3991226114 ۴۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

روحانی: کشور به خوبی اداره شده است!/ حکم قطعی طبری صادر شد/ توضیح محسن رضایی درباره احتمال ائتلاف با سعید محمد/ حسن خمینی بر سر دوراهی

آخرین آمار کرونا در ایران

دکتر سیما سادات لاری، گفت: از دیروز تا امروز ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۳۸۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۸۸۹ نفر از آنها بستری شدند. بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۷۶۳ هزار و ۳۱۳ نفر رسید.

وی افزود:  متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۱ هزار و ۴۲۷ نفر رسید.

فاز اول کارآزمایی بالینی واکسن فخرا با تزریق واکسن به فرزند شهید فخری‌زاده با حضور وزرای دفاع و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز شد. دکتر کیانوش جهانپور - سخنگوی سازمان غذا و دارو در این‌باره گفت: این واکسن با فناوری ویروس غیر فعال شده به صورت صد در صد داخلی در مجموعه سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) در وزارت دفاع، مراحل چهار گانه مطالعه حیوانی و پیش بالینی خود را با موفقیت طی کرده و مجوز کمیته اخلاق و سازمان غذا و دارو برای شروع کارآزمایی بالینی و تست انسانی را دریافت کرده است. اولین مورد آن نیز امروز با تزریق بر فرزند شهید فخری زاده آغاز شد.

وی گفت: بعد از پایان مراحل سه گانه فاز یک کارآزمایی بالینی این واکسن و تایید نتایج، به نظر میرسد تا اواخر تابستان در مسیر تولید انبوه و توزیع و مصرف عمومی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:

واکسن کرونا «فخرا» رونمایی شد/ فرزند شهید فخری‌زاده نخستین تزریق‌کننده

***

حسن خمینی بر سر دوراهی

اعتماد نوشت: «مدتي است كه زمزمه‌هايي مبني بر احتمال حضور سیدحسن خمینی در انتخابات دوره سيزدهم رياست‌جمهوري شنيده مي‌شود، زمزمه‌هايي كه اگرچه او تاكنون تاييدشان نكرده اما چون هنوز از سوي او به ‌صورت قطعي تكذيب نيز نشده، احتمال حضورش را در انتخابات قوت مي‌بخشد. چه آنكه اين روزها كمتر گمانه‌زني انتخاباتي تاييد مي‌شود و اگر خبري تكذيب نشد، مي‌توان آن را جدي گرفت.

در اين ميان برخي نيز معتقدند كه چون او نيز در سال‌هاي ۹۲ و ۹۴ بخشي از ائتلاف خاتمي- هاشمي و روحاني بوده احتمال حمايت اصلاح‌طلبان از او بسيار بالاست. اما در مورد كانديداتوري سيدحسن خميني دو ديدگاه وجود دارد؛ دوراهي كه شايد يادگار امام هم مشغول سنجيدن مسيرهاي دوگانه‌ آن است.

برخي معتقدند كه سيدحسن خميني به دليل نسبت فاميلي با بنيانگذار جمهوري اسلامي نبايد وارد كارزارهاي سياسي شود و در مقام و منصبي چون رياست‌جمهوري قرار گيرد. اين گروه معتقدند كه عملكرد سيدحسن خواه‌ناخواه پاي بنيانگذار جمهوري اسلامي نوشته خواهد شد. ...

همزمان اما برخي معتقدند كه براي انتخابات پيش‌رو بايد سراغ كانديداي جرياني و حزبي رفت؛ چراكه تنها در اين صورت مي‌توان انتظار داشت كه كانديدايي كه به عنوان رييس‌جمهوري انتخاب مي‌شود، نسبت به آراي مردم و حمايت جريان‌ها و احزاب پاسخگو باشد....

در عین حال گروهي نيز معتقدند فراجناحي و فراحزبي بودن شخصيت‌هايي چون سيدحسن خميني مي‌تواند يك امتياز مثبت براي حضور در انتخابات باشد. به تعبير آنها گزينه‌اي كه وابستگي جرياني و جناحي ندارد هم مي‌تواند سبد راي بزرگ‌تري داشته ‌باشد و هم در صورت انتخاب شدن مي‌تواند انسجام و وحدت بيشتري را به فضاي سياسي كشور بيفزايد.»

***

عارف بدون حمایت اصلاح‌طلبان موفق نمی شود

محمد نعیمی پور فعال سیاسی اصلاح طلب به شرق گفت: «اصلاح‌طلبان باید با درایت كسی را معرفی كنند كه استصواب شورای نگهبانی نتواند منجر به ردصلاحیت وی شود و اگر هم احیانا چنین اتفاقی افتاد، باید در شرایطی باشد كه همه از رد‌صلاحیت تعجب كنند و این اتفاق را غیرعادی بدانند، مانند رد‌صلاحیت مرحوم هاشمی‌رفسنجانی در سال 92.

در این صورت، به نظر می‌رسد این حق برای اصلاح‌طلبان محفوظ می‌ماند كه اعلام كنند كاندیدایی نخواهند داشت، اما همه مردم را تشویق به حضور در انتخابات كنند؛ چون افكار عمومی قانع می‌شود كه با همه حسن‌نیتی كه اصلاح‌طلبان نشان دادند، حاكمیت حضور مؤثر آنها و كاندیدای مد‌نظرشان را تحمل نكرد...

هر‌ كسی بخواهد شخصی و بدون جلب نظر اصلاح‌طلبان وارد انتخابات شود، مختار است؛ اما نباید انتظار این را كه اصلاح‌طلبان از او حمایت كنند، داشته باشد. به‌هر‌حال آقای عارف مختار هستند كه مستقل یا با حمایت اصلاح‌طلبان وارد صحنه شوند. تا آنجایی كه من اطلاع دارم، آقای ظریف موافق حضور در انتخابات نیستند. سیاست قابل پیش‎بینی نیست، منتها من فكر می‌كنم آقای ظریف به صحنه نخواهند آمد و آقای عارف هم بدون اصلاح‌طلبان موفقیتی كسب نخواهند كرد.»

***

روحانی: کشور به خوبی اداره شده است!

 حسن روحانی رئیس جمهور در شصتمین اجلاس مجمع عمومی بانک مرکزی گفت: می دانیم که شرایط کشور ما باید به دو دوره تقسیم می‌کنیم؛ آنچه قبل از سال ۹۷ بود که شرایط کشور ما نسبتا عادی توام با فشار بود و ما توانسته بودیم تا حدودی از تحریم عبور کنیم. سال‌های ۹۴ تا پایان ۹۶ در رشد اقتصادی، تورم و اشتغال واقعا آمار و ارقام افتخار آمیز است و تورم ما ۱۰.۲ درصد بود و در سال ۹۶ تورم ما تک رقمی بود.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: برخی از سال‌ها تورم تک رقمی بوده است. در سال ۹۵ و ۹۶ تورم ما تک‌رقمی بود. حتی در ماه‌های اولیه سال ۹۷ هم تورم تک رقمی را ادامه می‌دادیم و کشور به خوبی اداره می شد.

وی تاکید کرد: کشور به خوبی اداره شده است و روایت واقعیت‌های کشور را کسی تحریف نکند. اما این یک واقعیت است که ما وارد یک جنگ اقتصادی شدیم و یک آدمی که به هیچ چیز متکی نبود به کاخ سفید آمد و از یک توافق ۷ جانبه خارج شد و ایران را در حصر قرار داد.

بیشتر بخوانید:

روحانی: می‌گفتند تورم ایران ونزوئلایی می‌شود/ در سال ۹۵ بالاترین رشد اقتصادی جهان را داشتیم/ اقتصاد سرپا است

متاسفانه به نظر می رسد حسن روحانی همچنان در گفتار خویش به خوبی تامل نمی کند. در روزهایی که مردم در صف مرغ و روغن نباتی می ایستند و تورم نقطه به نقطه به بالاترین میزان خود در سالهای بعد از انقلاب رسیده است شنیدن این سخنان از رئیس جمهور صرفا نمک بر زخم همه مردم است.

اگر روحانی اندکی مسئولیت پذیر بود همه مشکلات را به گردن ترامپ نمی انداخت و سهم خویش را می پذیرفت و حداقل بابت سهم خود از مردم عذرخواهی می کرد. این گفتار روحانی و جهانگیری که طلبکارانه عملکرد سیاه خود را شایسته تقدیر می دانند حاصلی جز نفرت بیشتر مردم از ایشان ندارد. ای کاش فرد عاقلی به ایشان تذکر دهد و ایشان را از خواب غفلت بیدار کند.

***

توضیح درباره حقوق نمایندگان مجلس

محمدحسین فرهنگی سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در جمع خبرنگاران گفت: یکی از همکاران هزینه‌های نمایندگان و همچنین مسائل مربوط به حقوق آنها را در نامه‌ای منتشر کرده است. بخشی از این گزارش درست است زیرا دفاتری که نمایندگان در سراسر کشور دارند بعضاً برای بررسی چند حوزه انتخابیه است و مانند همه دستگاه‌های اجرایی این هزینه‌ها جهت مصارف دفاتر هزینه می‌شود اما حقوق نمایندگان حدود 10 الی 12 میلیون تومان است.

وی یادآور شد: هیچ کدام از نمایندگان از هزینه دفاتر برای مصارف شخصی استفاده نمی‌کنند، موضوعاتی مانند مسکن و خودروی نمایندگان نیز در این نامه عنوان شده است که قبلاً در ارتباط با آنها توضیح داده شده است. همه نمایندگان هزینه مسکن را دریافت نکرده‌اند، همه نمایندگان نیز خودرو را تحویل نگرفته‌اند و نمایندگانی که نیاز داشتند برای اسکان در یک مسکن، هزینه‌ای در اختیارشان قرار داده شد.

فرهنگی اضافه کرد: با توجه به فضایی که در ارتباط با خودروهای نمایندگان به وجود آمد، مقرر شد که خودرو در مالکیت مجلس بماند و نمایندگان به صورت امانی این خودروها را در اختیار داشته باشند.

بیشتر بخوانید: حقوق نمایندگان مجلس اعلام شد/ همه نمایندگان هزینه مسکن و خودرو دریافت کرده‌اند؟!

***

حکم قطعی طبری صادر شد

 غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری گفت: «پرونده مهم و ویژه اکبر طبری بعد از آنکه با دادرسی عمیق و گسترده در دادسرا و دادگاه انجام شد و حکم‌نهایی صادر شد. شهریور ما اعلام کردیم که با تقاضای اعاده دادرسی محکومان به دیوانعالی ارسال شد.  

در دیوان عالی رسیدگی و حکم نهایی قطعی در مورد طبری صادر شده و محکومیت طبری در ارتباط با رهبری و سردستگی باند ارتشا که املاک متعدد و وجوه متعددی را بصورت رشوه از اصحاب پرونده ها اخذ کرده بودند و در نتیجه محکوم  به ۳۱ سال حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی معادل قیمت اموال و وجوه ماخوده و انفصال دایم از خدمات دولتی و استرداد املاک شده بود  توسط دیوان تایید و قطعی شده است.

ایشان اتهامات متعدد دیگری مانند جعل اسناد رسمی و سواستفاده از اسناد و اعمال نفوذ در مقامات و  ۳ فقره اعمال نفوذ و  یک فقره قرض ورزی داشت که  تایید شد. در مورد اتهام پولشویی برای دیوان عالی  تردیدی پیش امده و دادگاه گفته  قانون پولشویی اخیرالتصویب است و با توجه به قانون جدید این اتهام مورد رسیدگی و رای مجدد است  ولی در مورد  سایر محکومیت های ایشان باید بگویم که  به تایید دیوان  عالی رسیده و لازم الاجراست.»

بیشتر بخوانید: مدیرعامل سابق منطقه آزاد کیش به حبس و شلاق محکوم شد/ توضیح درباره رای پرونده سانچی

***

توضیح محسن رضایی درباره احتمال ائتلاف با سعید محمد

محسن رضایی روز سه شنبه در آیین گشایش سامان مردم یار در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد ائتلاف با سعید محمد خاطرنشان کرد: ما در این انتخابات نیاز به یک دولت قوی و کارآمد داریم لذا از هر نوع رایزنی استقبال می‌کنیم و امیدواریم اکثر داوطلبان در کابینه دولت آینده حضور داشته باشند.  

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در کشور به دو نوع وحدت نیاز داریم، اولین مورد مربوط به قبل از انتخابات است و بعدی مربوط به بعد از انتخابات است. امروز کشور از ناکارآمدی و فساد رنج می‌برد که باید ریشه کن شود

رضایی یادآور شد: برای انتقال قدرت از نسل اول و دوم به سوم و چهارم، تنها ۱۰ سال فرصت داریم. در شرایط فعلی نگران تعدد کاندیدا نیستم بلکه نگران حضور مردم هستم.

***

سعید محمد با نامزدی در انتخابات به دنبال هدف دیگری است؟

کمال سجادی، سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری درخصوص کاندیداتوری سردار سعید محمد فرمانده سابق قرارگاه خاتم‌الانبیاء و چهره های نظامی به ایلنا گفت: در این زمینه یک مقرراتی وجود دارد که حتما مسئولین ذی‌ربط به این موضوع توجه دارند و توجه هم کرده‌اند. البته این موضوع در دست بررسی است که اگر یک نظامی بخواهد وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری شود چه مراحلی را باید طی کند؛ خب یک سری مراحل را باید طی کند که این حضور وی قانونی باشد و اگر طی نشود کاندیداتوری غیرقانونی او است و نهادهای ذی‌ربط برخورد لازم را خواهند داشت.

وی افزود: نظامیان اگر بازنشسته شود یا استعفا دهند می‌توانند وارد عرصه انتخابات شوند مانند آقای رضایی یا قالیباف که مراحلی طی کردند و از شغل نظامی‌گری فاصله داشتند تا زمان کاندیداتوری؛ یعنی اگر هر کس دیگری می‌خواهد کاندیدای ریاست جمهوری باشد باید این مراحل را طی کنند.

سجادی در پایان پیرامون حضور افرادی ناشناخته یا کمتر شناخته شده برای جامعه در انتخابات ریاست جمهوری، بیان داشت: اینگونه افراد چندان در انتخابات جدی نیستند. هم در تایید آن‌ها اما و اگر فراوان است و هم اینه بعید است که وارد رقابت جدی شوند.

وی در پایان گفت: برخی هم با اهداف و نیت های دیگیری وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری می‌شوند.

***

موتور نامزدی جهانگیری خیلی زود خاموش می‌شود؟

نامه‌نیوز نوشت: «این طور که به نظر می‌رسد، جهانگیری شخصا مایل است که شانسش را آزموده و وارد میدان شود. نشانه‌های بسیاری برای اثبات این مدعا وجود دارد که حرف‌های تند و تیز او در روز‌ها اخیر پیرامون دفاع از دولت، تاکید بر اهمیت افزایش مشارکت، چرایی ماندنش در دولت روحانی و ... تنها بخشی از آن است.

تمایل جهانگیری به کاندیداتوری در این انتخابات، اما اصلا کافی نیست، زیرا وضعیت در عرصه سیاست خیلی به نفع او نبوده و هر روز هم خبر‌های می‌رسد که برای جهانگیری اصلا خوب نیست. شاهدش همین طرح دوباره نام ظریف به عنوان کاندیدای احتمالی اصلاح‌طلبان و یا افزایش احتمال کاندیداتوری سید حسن خمینی...

جامعه نسبت به ظریف بیش از جهانگیری احساس مثبتی دارد. درست است که از محبوبیت او کاسته شده، اما او هنوز هم یادآور برجام است. توافقی که شاید اگر با آمدن ترامپ همزمان نشده بود؛ می‌توانست گره‌گشایی بسیاری از مشکلات کشور باشد...

کاندیداتوری سیدحسن خمینی نیز به همین اندازه به زیان جهانگیری است که کاندیداتوری ظریف. او از خانواده خمینی آمده و اعتبارش را از بنیان‌گذار انقلاب می‌گیرد. ضمن اینکه تا کنون در هیچ پست اجرایی قرار نداشته و به همین دلیل کمتر کسی به او بدبین است. خمینی جوان شانس تبدیل شدن به گزینه مورد اجماع اصلاح طلبان را دارد و به اعتقاد برخی محرک خوبی برای پای صندوق آوردن بدنه رای اصلاح طلبان است.

اسحاق جهانگیری، اما هیچ یک از این امتیازات را ندارد. برای همین هم در اعلام کاندیداتوری خود تردید داشته و در حال بررسی اوضاع است. اوضاعی که احتمالا سبب می‌شود او همان‌طور که در انتخابات سال ۹۲ به خاطر ورود مرحوم هاشمی رفسنجانی از کاندیداتوری منصرف شد؛ از آزمودن شانس خود صرف نظر کند.»

 

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۷۲۳۶۸۲۱:۲۳:۰۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
در گام دوم انقلاب باید پس از انقلاب دوم که تسخیر لانه جاسوسی بود انقلاب سوم که انقلاب اقتصادی است را اجرایی کنیم متاسفانه سه نون حیف نون اقتصادی دولت .. با الگو برداری از اقتصادهای لیبرالیستی کشور و انقلاب را به ته دره .. برده و پدیده و دکترین ژن برتر و آقازادگی و نجومی بگیر را برای طایفه خاص اجرایی کرده اند
ناشناس۱۸۷۲۶۲۷۰۶:۳۹:۱۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
تنها راه اصلاح اصولی و زیر بنایی اقتصاد کشور و نجات انقلاب و کشور ملی کردن تمامی ثروت های بالاتر از یک زندگی خوب و مطلوب است
ناشناس۱۸۷۲۹۳۸۱۱:۳۶:۲۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
خداوکیلی میدونی لیبرالیسم چیه حضرت عباسی؟ دولت غیرلیبرال را هم خواهیم داد حالا
ناشناس۱۸۷۲۳۷۱۲۱:۲۷:۰۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
چهار تکرار نشدنی عالم : عمر نوح ، صبر ایوب ، گنج قارون ، اعتماد بنفس روحانی !!!
اردوان۱۸۷۲۵۸۷۰۲:۵۵:۵۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
کاندیدا شدن محسن رضایی رو از قلم انداختی
ناشناس۱۸۷۲۶۲۸۰۶:۴۱:۰۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
گنج قارون با وجود ثروت های افسانه ای در همین دوره تکرار شده است
ناشناس۱۸۷۲۳۷۴۲۱:۲۹:۰۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
با توجه به اینکه 57 میلیون کد بورسی که با اعضای خانواده خود تقریبا اکثر جمعیت کشور را تشکیل می دهند و از بورس و دستکاری نرخ ارز که هر دو توسط دولت به مثابه مشتی بر پهلو و کمر مردم وارد شده و همین خشی در میزان مشارکت.. می گذارد سران سه قوه باید سریعا فکری جامع و کارگشا بنمایند و اعتماد از دست رفته را تا حدودی بازیابی کنند
ناشناس۱۸۷۲۳۸۴۲۱:۳۴:۴۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
از آقای حسن خمینی در خواست میشود با کاندید شدن خود باعث خدشه به امام خمینی نشوند و ورودشان را بگذارند برای سالهای آینده که تجربه و وجهه مردمی پیدا کردند فعلا مردم از حسن اول بشدت شاکی هستند و به خاطر رهبر معظم انقلاب ایشان را تحمل کرده اند تا دوره دولت بپایان برسد و بعدا .. محاکمه کنند
ناشناس۱۸۷۲۶۳۲۰۶:۴۳:۳۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
ایشان باید در شرایطی که کشور را فقر و فساد و تبعیض فرا گرفت ورود کنند
ناشناس۱۸۷۲۳۹۳۲۱:۴۲:۴۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
اسحاق جهانگیری و حسن خمینی در قد و قواره ریاست قوه مجریه نیستن.
نام اشنا۱۸۷۴۵۸۵۱۳:۴۷:۱۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
اصلاح طلب ها فرد به درد بخور دیگری را هم ندارند مجبورند از اینها ( حسن خمینی - جهانگیری - ظریف ) استفاده کنند.
ناشناس۱۸۷۲۳۹۹۲۱:۴۶:۵۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
9 برابر شدن قیمت ارز و 11 برابر شدن قیمت طلا و 7 برابر شدن قیمت خودرو و لوازم یدکی و موبایل و مواد غذایی و تورم 1000 درصدی مسکن نشان می دهد که کشور خیلی بد اداره شده است.
ناشناس۱۸۷۲۴۰۰۲۱:۴۷:۳۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
با دولت روحانی روند ونزوئلا شدن ایران تسهیل شد.
ناشناس۱۸۷۲۷۶۸۰۹:۳۹:۴۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
از قوه قضاييه عاجزانه درخواست محاكمه روحاني را داريم.
ناشناس۱۸۷۲۷۷۳۰۹:۴۷:۱۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
ایران بی ارزش ترین پول جهان رو داره پس انقدر نگید ونزوئلا ونزوئلا! اونها پولشون از ما خیلی با ارزش تره
ناشناس۱۸۷۲۴۰۱۲۱:۴۸:۲۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
اصلاح طلبان خیلی خرابکاری کردند و کم کم باید غزل خداحافظی را بخوانند.
ناشناس۱۸۷۲۴۰۶۲۱:۵۲:۳۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
روحانی چرا در مورد عملکرد فاجعه بار دولتش پاسخگو نیست ؟!
ناشناس۱۸۷۲۴۱۲۲۱:۵۵:۴۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی و سیستم بانکی از ..واجبات و از نان شب برای نمایندگان مجلس واجب تر است طبری های زیادی در این شبکه بوده و هستند که باید شناسایی و مجازات شوند
ناشناس۱۸۷۲۴۱۳۲۱:۵۶:۲۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
دولت های هاشمی و روحانی رکورددار تورم و جهش ارز در تمام دولت ها هستن.
ناشناس۱۸۷۲۴۱۸۲۱:۵۸:۲۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
خدا دروغگویان را نبخشد
ناشناس۱۸۷۲۴۳۸۲۲:۱۵:۱۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
صف های طویل مرغ و روغن و مرغ کیلویی 40 هزار تومانی و موز کیلویی 50 هزار تومانی نشانه بی تدبیری دولت است.
ناشناس۱۸۷۲۴۴۵۲۲:۲۱:۵۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
این سوال و زلزله زده ها بیماران کرونایی کارگرها صنعتکارا کسایی که پولهاشون تو بورس رفت و.. باید جواب بدن
ناشناس۱۸۷۲۵۵۱۰۱:۰۹:۴۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
اصلاح طلبها بیشترین خیانت بخاطر تورم وبورس به مردم کردن خدا ازشون نگذره
ناشناس۱۸۷۲۵۵۳۰۱:۱۴:۲۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
آقای حسن خمینی تا زمانی که برای آقایان اصلاح طلب و سازندگی منفعت داشته باشد مطرح هست و بعد از آن ....... .
ناشناس۱۸۷۲۵۸۱۰۲:۱۶:۱۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
--- عرض مي كنم كه جناب رييس جمهور آدم قانعي است ... قناعتي است ، باور ميكني ؟ -- حالا از كجا معلومه كه ايشان آدم قانعي است ؟ .. -- از آنجا كه گفته است : كشور به خوبي اداره شده است » !! -- درسته ! من هم با اين استدلال قانع شدم كه ايشان آدم قانع و قتاعت كاري است !! فرمايشت عين صوابه !!
ناشناس۱۸۷۲۵۹۴۰۳:۵۲:۰۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
هدف روحانی از این سخنان عصبانی کردن مردم است و زمینه سازی برای ایجاد اعتراضات است. همان کاری که احمدی نژاد با مردم کرد.
سید۱۸۷۲۶۱۰۰۶:۰۶:۵۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
ایول حاج حسن عالی حرف زدی. مرغ ارزون،بورس عالی،روغن فراوان،بس کن بگو ببخشید تمام
ناشناس۱۸۷۲۶۱۱۰۶:۰۷:۲۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
آقای حسن خمینی نوه امام بزرگوار هستند و‌ برای همه عزیزند ولی ایشان چه سمت و تجربه کلان اجرایی داشتند که به کار ریاست جمهوری بیفتند. البته بعید است کسی بتواند گلی بدتر از آقای روحانی و تیمشان به کشور بزند.
پدرام۱۸۷۲۶۳۶۰۷:۰۱:۳۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
چقدر اعتماد به نفس بین آقایان وجود دارد که بازهم به ریاست جمهوری فکر می کنند !!! بنظر میرسه این مملکت دیگه چیزی ازش باقی نمونده که بخاطر پست و مقامش عده ای دندان تیز کرده اند
ناشناس۱۸۷۲۶۶۳۰۷:۵۰:۲۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
قرار بود ژاپن اسلامی شویم شکر کنیم که ونوزئولا نشدیم
ناشناس۱۸۷۲۶۶۵۰۷:۵۳:۰۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
واقعا سید حسن خمینی فرا جناحیه؟؟؟؟
ناشناس۱۸۷۲۶۷۳۰۸:۰۷:۲۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
تاکجابایداین دولت بی کفایت راتحمل کرد؟؟!!
ناشناس۱۸۷۲۷۳۶۰۹:۱۸:۱۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
کاش برای یه بار هم که شده واقع نگر و با جرات می بودید و کوتاهی های روحانی در قبال ملت و دشمنی های داخلی با دولت را لیست می کردید ؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۸۷۲۷۹۲۱۰:۰۵:۴۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
خود کرده را تدبی نیست تا اخر دوره ایشان
ناشناس۱۸۷۲۷۲۵۰۹:۱۱:۴۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
مگر یه انسان چند بار به دنیا می آید و چقدر عمر دارد که هشت سال با روی کار آمدن یک ریئس جمهور نابود بشود که صبر کند بعدی بیایید که زندگی ایده آل داشته باشد بازم ببیند همش دروغ هست و هشت سال دیگه باید صبر کند و....
ناشناس۱۸۷۲۷۵۳۰۹:۳۰:۵۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
احمدی نژاد دور اول عالی بود،دور دوم به انحراف کشیده شد.اما اصللاح طلبها کلا کارشان خیانت به مملکت است،تمام
ناشناس۱۸۷۲۷۹۹۱۰:۱۰:۵۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
آیا سعید محمد جزء رجل سیاسی به حساب می آید؟؟؟
ناشناس۱۸۷۲۸۶۴۱۰:۵۴:۲۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
هیچ بقالی نمی گه ماست من ترشه. دقیقا مثل جناب روحانی وتیمشون.
ناشناس۱۸۷۳۲۳۰۱۴:۳۳:۴۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
دلار ۳ تومانی را به ۲۵ تومن رساندند بعد خودشان از خودشان تعریف میکنند
ابراهیم۱۸۷۳۳۱۰۱۵:۳۴:۳۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
به نام خالق حسین علیه السلام.بهتر آن است که برخی اصلاحطلبان با سند و مدرک واقعی بیان کنند چه زمانی حاکمیت مانع از خدمت رسانی در عرصه معیشت و فرهنگ و موارد دیگر شده آیا
مهدی۱۸۷۳۵۵۸۱۸:۵۷:۳۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
دیذگاههای محسن رضایی مشکلی از مشکلات کشور را برطرف نمیکند .
ناشناس .۱۸۷۳۵۷۴۱۹:۱۶:۲۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
دولت جوان حزب الهی علاج مشکلات کشور . سعید محمد مصداق بارز آن است .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

پربحث‌های هفته

  1. این صدای اقتدار ایران است ...

  2. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  3. وحدت ملی با وعده صادق

  4. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  5. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  6. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  7. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  8. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  9. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  10. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  11. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  12. اسراییل چه باید بکند؟ 

  13. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  14. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  15. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  16. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  17. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  18. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  19. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  24. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  25. احتمال تشکیل استان تهران غربی

آخرین عناوین