غربی ها با «ساسی مانکن» ها چه می کنند؟!

گروه اجتماعی الف،   3991221097 ۱۴۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۳ تکراری یا غیرقابل انتشار
غربی ها با «ساسی مانکن» ها چه می کنند؟!

 مساله نوعِ مقابله با چالش های منفی ایجاد شده در اینترنت و فضای مجازی (مخصوصا برای نوجوانان و جوانان)، از جمله مهمترین مسائلی بوده که محور اصلی بسیاری از مباحثات و مناطرات علمی و سیاستی را، در کشورهای مختلف جهان (مخصوصا در کشورهای غربی) به خود اختصاص داده است.

سوال اصلی در این رابطه به طور خاص این بوده است: چه اقدامات و رویه های با هدفِ مقابله با اثرگذاری منفی شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، در قالب های مختلف آن(و توسط افراد و گروه های مختلف) بر کودکان، نوجوانان و جوانان، باید اجرایی شوند؟ این مساله موجب شده تا در این رابطه، دو نوع واکنش اساسی در قالب اقدامات سخت و نرم، مطرح شود:

*واکنشِ سخت(قهری) به نابهنجاری های حاکم در فضای اینترنت و شبکه های اجتماعی

نکته جالب در زمینه مقابله جدی با آثار و تبعاتِ اقدامات و رویه های نابهنجار افراد در محیط اینترنت و شبکه های اجتماعی، این است که کشورهای غربی، بر خلاف تصور رایج که با سانسور و فیلترینگ مخالف هستند، شدیدا در این زمینه حساس هستند و سخت ترین قوانین و مقررات محدودکننده را در این رابطه عملیاتی کرده اند. به عنوان مثال، در این راستا، آمریکا در دهه 1990 و به دنبال افزایش انتشار محتواهای مختلف در فضای اینترنت و نگرانی والدین آمریکایی در مورد این مساله، اقدام به تصویب قانونی با عنوان ِ قانون نزاکتِ ارتباطات ( Communications Decency Act)  در کنگره این کشور کرد. این قانون اساسا فیلترینگ و محدودسازی محتویات غیراخلاقی را مخصوصا با توجه به تاثیرگذاری احتمالی آن ها بر نوجوانان و جوانان، مجاز می کرد.

در این راستا بود که بسیاری از شرکت های سازنده نرم افزارهای امنیتی برای رایانه ها و شبکه های اینترنتی، برنامه های فیلترینگی را عرضه کردند تا محتوای نادرست را یا از مبدا ارائه اینترنت به کاربران، و یا در رایانه های شخصی آن ها(انجام فیلترینگ توسط والدین)، تحت فیلتر قرار دهند. در این زمینه، ایالات متحده آمریکا حتی برای مقابله با اثرات سو فضای مجازی و اینترنت بر کودکان و نوجوانان، قانون هایی نظیرِ "قانون کوپا"(Child Online Protection Act) و "قانون سیپا"(Children’s Internet Potation Act) را به تصویب رسانده که بر اساس آن ها، افراد زیر 13 سال حق ندارند از برخی سایت های غیرمجاز و یا محتوای ارائه شده در شبکه های اجتماعی استفاده کنند.

قانون سیپا نیز به طور خاص در مدارس و کتابخانه های آمریکا لحاظ می شود و بر اساس آن، این مراکز در ازای فیلترینگ محتوای غیراخلاقی برای کودکان و نوجوانان، می توانند از کمک های مالیِ فدرال بهره مند شوند. بر اساس این قانون، مدارس و کتابخانه ها تا جای ممکن باید شرایط یک محیطِ امن از حیث اینترنت و فضای مجازی را برای کودکان و نوجوانان فراهم کنند(فضای اینترنت شدیدا برای کودکان و نوجوان در این مکان ها تحت کنترل است).

جدای از همه این ها، مقابله جدی با دسترسی کودکان و نوجوانان به محتوای صریح جنسی و هنجارشکنانه(و مسائل مرتبط با آن ها) و فیلترینگ اینترنت و فضای مجازی، بخشی مهم از دستورکارهای دولت آمریکا(در قالب قوانین دیگر) است. 

در کانادا، فیلم ها و  محتوای مرتبط با مسائل جنسی، هرزه نگاری کودکان و فیلم های جنسی، قویا توسط دولت هدف فیلترینگ قرار می گیرند و دولت کانادا شدیدا از این مساله حمایت نیز می کند. در آلمان نیز محتوای هنجارشکنانه که به نوعی با مسائل جنسی مرتبط باشد، قویا از سوی دولت مرکزی هدف فیلترینگ قرار می گیرد و اساسا دولت آلمان، ترویج این محتوا را به دلیل آسیب های آن به کودکان و نوجوانان نمی پذیرد. در این رابطه، قوانین مختلفی نیز در پارلمان این کشور به تصویب رسیده اند که بر اساس آن ها، رویه های نابهنجار افراد در فضای مجازی، به دلیل تاثیرگذاری آن ها بر کودکان و نوجوانان، باید فیلتر شود.

بریتانیا نیز از جمله کشورهایی است که شدیدا با ترویج مسائل هنجارشکنانه با محوریت مسائل جنسی و غیراخلاقی مقابله کرده و سیاست فیلترینگِ فعالی را در این رابطه چه بر اینترنت و چه بر شبکه های اجتماعی اعمال می کند. در این راستا، دولت بریتانیا حق دارد هرگونه محتوای غیراخلاقی و یا آنچه مسائل غیراخلاقی را ترویج می کند، فیلتر کرده و از دسترسی مخصوصا کودکان و نوجوانان به آن جلوگیری نماید. اتحادیه اروپا نیز به طور کلی در حوزه جرایم سایبریِ خود، اقدامات مرتبط با ترویج مساوئل غیراخلاقی و هنجارشکنانه را در قالب قوانین مختلف، هدف فیلترینگ قرار می دهد و حتی مجرمان را قویا تعقیب می کند. 

*واکنش نرم(کار فرهنگی) به ناهنجاری های حاکم بر فضای اینترنت

جدای از واکنش سخت و قهری مخصوصا کشورهای غربی به مساله ترویج محتوای غیراخلاقی در فضای اینترنت و فضای مجازی، این دسته از کشورها، راهبردهایِ فرهنگی خاصی را نیز جهت آگاهی بخشی به کودکان و نوجوانان جهت برخورد درست با پدیده اینترنت و فضای مجازی، تعریف کرده اند که نقطه اشتراک همه آن ها، حضور سه بازیگر مهمِ خانواده، مدارس(آموزگاران) و گروه های غیردولتی، در آموزش فرهنگِ استفاده از اینترنت، به کودکان و نوجوانان است.

در چهارچوب این معادله، به طور خاص در آمریکا، تاکید اصلی بر نقش سازنده خانواده در ارائه آموزش های لازم به کودکان و نوجوانان در استفاده از اینترنت و فضای مجازی است. خانواده هم می تواند نقش آموزشی داشته باشد و هم بستری را برای دریافت آموزش از سوی کودکان و نوجوانان در محیط هایی غیر از خانواده در راستای بهره گیری آموزشِ استفاده از اینترنت فراهم می سازد.

در وهله دوم و پس از خانواده ها، مدارس و به طور خاص معلم ها قرار دارند که در قالب فعالیت های آموزشی و عینی، به کودکان و نوجوانان جهت استفاده از اینترنت و فضای مجازی آموزش می دهند.

جدای از همه این ها، ضلع سوم این معادله، گروه های مردم نهاد و سازمان های غیردولتی هستند که آموزش های لازم را به کودکان و نوجوانان جهت استفاده درست از محیط اینترنت و فضای مجازی(در قالبِ مثلا کارگاه های آموزشی مختلف) ارائه می کنند. این معادله جدای از آمریکا، در اغلب کشورهای غربی نیز دنبال می شود و این دولت ها، با قوانین و رویه های مختلف، و به اشکال گوناگون از آن حمایت می کنند. 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۶۴۷۷۵۰۹:۳۷:۳۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
قرار است چی کار کنن ؟ مگه چی کار کرده ؟! اگر برای آزادی انسان ارزش قائل باشن ، هیچ کاری باهاش نمیکنن . بالاخره افراد زیادی هم هستن که روش و منش امثال ساسی رو دوست دارن و باید به سلیقه اونا هم احترام گذاشت
ناشناس۱۸۶۴۸۱۰۱۰:۲۴:۳۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
خیلیها هم دوست دارن معتاد باشن و کنار کوچه و خیابون مصرف کنن باید به روش و منش اونها هم احترام بزاریم. خیلیها هم دوست دارن توی اتوبوس و مترو سیگار بکشن. خیلیها هم دوست دارن توی جامعه سالم زندگی کنن تکلیف اونا چی میشه!؟
ساکن نظام آباد تهران۱۸۶۴۹۶۹۱۱:۵۳:۲۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
اتفاقا الان داری به روش و منش معتادها احترام میگذاری و خودت حواست نیست ! سر کوچه ما دهها معتاد و مواد فروش علنا به کارشون مشغولن ولی کاری باهاشون نداری !
ناشناس۱۸۶۶۴۰۴۱۱:۵۰:۰۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
در میدان تجریش معتادها علنی مواد میکشن و چند متر انطرف‌تر ون گشت‌ارشاد وایساده بدحجاب ‌هارو جمع میکنه.
ناشناس۱۸۶۵۰۲۹۱۲:۳۵:۰۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
فکر میکنم با چیزی به نام سفسطه ناآشنا نباشد که با قیاس اشتباه به دفاع از یک تفکر اشتباه تر می‌پردازید .
ناشناس۱۸۶۵۲۹۸۱۵:۴۶:۳۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
ناشناس اول که داره از ساسی حمایت میکنه فکر کنم از نمیدونه کیه همینطور الکی نوشته
ناشناس۱۸۶۵۱۸۹۱۴:۱۶:۲۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
تکلیف شون اینه که گوش نکنن
تابان۱۸۶۶۴۴۶۱۲:۱۲:۱۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
درست میگی.همونطور که با ،میوه و گوشت و برنج نخرید ونخورید،حالاهم هر کی خوشش نمیاد گوش نده.
ناشناس۱۸۶۵۲۱۸۱۴:۴۰:۵۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
در اغلب پارکها هم افراد معتاد زیاد هستند هم افرادی در حضور مردم مواد مصرف می کنند سیگار کشیدن هم چند سالی است به دلیل اعتراض مردم کم شده وگرنه من در تهران سوار مینی بوس شدم و راننده سیگار می کشید و به اعتراض پاسخگو نبود شما احترام به عقاید دیگران را به ضوح در اروپا می بینی دخالت در امور شخصی کسی نمی کنند و موجب آزار کسی نمی شوند
ناشناس۱۸۶۵۳۱۹۱۵:۵۷:۲۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
آن ها قانون را رعایت می کنند و اگر نکنند جریمه سنگین و زندانی ولی شما خیلی در قانون دور زدن ها استاد تشریف دارید هم سران و هم مردم
ناشناس۱۸۶۵۳۳۴۱۶:۰۶:۲۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
اگر شما حرف این دوستمون که میگه باید به همه سلیقه ها احترام گذاشت رو قبول داری نباید به فرد سیگاری اعتراض میکردی و اگر فکر میکنی حق اعتراض داری پس باید این دوستمون رو مورد انتقاد قرار بدی!!
ناشناس۱۸۶۶۲۴۰۱۰:۳۳:۰۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
چقدر جالب که هر اتفاقی که میوفته میگین اگر اروپا بود اگر آمریکا بود.برادر من نمی‌بینی خود اونا هم دیگه دارن مبارزه میکنن با این افراد بعد یک عده مثل شما هنوز منتظر این هستید که دوباره انقلاب بشه راهتون به اروپا باز بشه
ناشناس۱۸۶۷۹۳۳۱۶:۲۹:۵۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
داداش چند بار رفتی اروپا دیدی
محمد۱۸۶۶۵۳۹۱۳:۱۹:۲۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
متاسفانه هر وقت صحبت از آزادی میشود سریع میروند به سراغ بی بند و باری و بی قانونی آزادی یعنی اگر کسی با عقیده و نظر شما مخالف است اجازه اظهار نظر و ابراز عقیده داشته باشد و توبیخ و آزار نشود و با بی قانونی متفاوت است
Mitra۱۸۶۶۸۲۸۱۷:۰۳:۲۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
این دیدگاهی ک شما داری اصلا درست نیست ، من نمیگم ادم چیزی رو دوس نداشتع باش، ولی مصلا شما حق نداری دوس داشتع باشی توی مترو یا اتوبوس سیگار بکشی چون اونجا ی مکان عمومی و ممکن ب سلامت بقیع آسیب بزنی پس حق نداری بگی دوس دارم توی مترو سیگار بکشم .
ناشناس۱۸۶۴۸۳۳۱۰:۴۰:۵۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
من از بیگانگان هرگز ننالم که با من هر چه کرد آن آشنا کرد. آن قدر عده ای در داخل عرصه را بر موسیقی فاخر در داخل کشور تنگ کردند که خوانندگان و نوازندگان با استعداد و چیره دست، دست از کار کشیدند. در نتیجه میدان برای افرادی چون تتلو و ساسی مانکن باز شد تا از خلا موجود در این عرصه استفاده کرده، با شبهه موسیقی سخیف و بی ارزش خود یکه تازی کنند.
سارینا۱۸۶۶۰۸۳۰۸:۵۷:۱۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
درسته ولی خو نه دیگه هرچی از دهنشون در اومد بگن که !!!
عباس۱۸۶۷۱۷۶۰۲:۳۵:۴۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
تتلو؟چرا چرا واقعا چرا چرا فقط فحشارو میبینید چرا چرا اون موقع که داشت برای امام رضا و انرژی هسته‌ای و خلیج فارس و شهدا میخوند نظر نمی‌دادید روشن فکران
ناشناس۱۸۶۷۲۸۸۰۸:۵۴:۰۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
مگه خیلی از سایت ها و سیاست ها فیلتر نیستن؟ پس از تاثیرگذاری چه چیزی میترسید!؟
ناشناس۱۸۶۴۸۴۲۱۰:۴۴:۰۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
چقدر روشنفکر نماها زیاد شده!
ناشناس۱۸۶۴۹۷۱۱۱:۵۴:۵۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
دقیقا همینطوره . چقدر زیادند روشنفکران و چقدر اندک هستند صاحبان تفکرات طالبانی و داعشی
ناشناس۱۸۶۵۲۵۷۱۵:۱۵:۵۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
اگر امثال ساسی مانکنها وتتلوها مورد اقبال قرار می گیرند دلیلش وجود سازمانها وگروههایی است ‌که بودجه این مملکت را می گیرند اما توان ارائه کارهای فرهنگی وجامعه پسند را ندارند ومتاسفانه اگر هم کاری کرده اند آنقدر ناشیانه وبدون کارشناسی بوده که نه تنها مردم را به سمت دین واخلاق هدایت نکرده بلکه برعکس آنها را به جبهه گیری ومقابله واداشته .!! دلیلش هم این است که مذهب را دستمایه تفکر خودشان کرده اند یعنی دین را براساس تفکر خودشان تفسیر کرده اند .
ناشناس۱۸۶۴۸۵۷۱۰:۵۴:۳۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
آخه بنده خدا همینا روی اعصاب روان مردم نه تنها تاثیر گذاره بلکه داره بی غیرتی تو جامعه افزایش میده، اگر توجه داشته باشی این تیکه آهنگ ساسی برای فیلم ابد و یک روزه که نوید محمد زاده داره به خواهرش میگه حالا اینم داره جا میندازه که به خواهرتون چشم داشته باشید بله این اصل این آهنگ!!!!!!
من ایرانی هستم۱۸۶۴۸۶۳۱۰:۵۶:۵۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
شما خودتان با ناآگاهی تان باعث بزرگ جلوه دادن و معروف شدن این افراد می شوید. مطمئنا خیلی از جوانان و کسانی که این آهنگ را شنیده اند، توجهی به آنچه شما اینگونه زیر ذره بین بردید ، نکرده اند. عمل شما باعث شده که همه جوانان دنبال این آهنگ و بیوگرافی رقصنده آن بروند. همیشه همینطور بوده..
ناشناس۱۸۶۵۰۵۰۱۲:۴۲:۵۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
شما چیزی به نام ضمیر ناخودآگاه شنیدی؟
جواد۱۸۶۴۸۷۸۱۱:۰۶:۵۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
امیدوارم هیچ وقت فرزندان جوان هیچ کسی گرفتار این مشکل نشه بعد میفهمید چه مصیبتی بهمراه داره خود اروپایی ها هم با بی پروایی ها مشکل دارند
ناشناس۱۸۶۵۸۸۴۰۱:۰۰:۵۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
موافقم
ناشناس۱۸۶۴۹۲۲۱۱:۲۵:۰۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
هدایت بچه ها ونوجوانان به عالم ابتذال وفساد میشه آزادی ؟!!! قرارنیست خانواده ها خودشون رو با افراد بی حیا وفاسد هماهنگ کنن
ناشناس۱۸۶۴۹۷۹۱۱:۵۸:۱۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
ابتذال و فساد رشوه و رانت و حقوقای نجومی و ویژه خواری است که متاسفانه اقدامی در برابر آن نمیشود
ناشناس۱۸۶۵۲۶۵۱۵:۲۳:۵۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
لطفا فساد اقتصادی را در خبرهای مربوطه دنبال کنید نه در بحث فرهنگی و غرض ورزی کنید
ناشناس۱۸۶۵۰۳۰۱۲:۳۵:۳۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
و البته خانواده های رها شده دنبال.. !
ناشناس۱۸۶۵۶۸۹۲۱:۲۹:۰۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
خانواده هایی که مشکل دارن، جلوی بچه هاشون رو بگیرن.. عصر تکنولوژی و رسانه ست و خیلی چیزها اجتناب ناپذیر
شهاب۱۸۶۴۹۵۱۱۱:۴۲:۰۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
امثال وی بازیچه دست دشمنان انسانیت شده اند که منافع مادی خود را در متلاشی شدن اخلاق و انسانیت و خانواده می دانند،از نظر آنها انسان باید به قدری نزول کند که تمام فکروذکرش معطوف مسائل جنسی و لذتهای آنی شود که بتوانند هر جور خواستند از اوسواری بگیرند!ساسی مانکنها جاده صاف کن سرمایه داری جهانی هستند تا بتوانند ملتها را بخوابانند و مانند گوسفند به هر جهت که می خواهند برانند وگرنه کدام عقل سلیم و متخصص و روانشناسی در جهان سوق دادن کودکان و نوجوانان به مسائل جنسی را تایید می کند؟جالب اینجاست که حتی موافقین چنین موجوداتی خودشان هم مخالف دیدن و شنیدن محصولات امثال ساسی توسط فرزندان و اطرافیان خود هستند!
ناشناس۱۸۶۴۹۶۱۱۱:۵۰:۰۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
اگر آزادی مطلق خوب بود هیچ وقت قوانین امروزی تشکیل نمیشد آقای ناشناس متاسفانه افکار به اصطلاح روشنفکرانه شما باعث به وجود آمدن افرادی مثل ساسی و تتلو شده که دارن تیشه به ریشه فرهنگ و اخلاق میزنند!!!!!! نوجوان و کودک امروز همان جوان فرداست که تحت تاثیر این افراد و به بهانه همین آزادی شما مزاحم ناموس و موجب آزار و اذیت مردم در خیابان میشود.
عباس۱۸۶۷۱۷۸۰۲:۳۹:۲۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
آخه چرا همیشه شما دارید تتلو رو نام میبرید آقا کم تو ایران خوند برای انرژی هسته‌ای و خلیج فارس و شهدا بسه بابا خودتونم می‌دونید دارید چرت میگید اسم خودتونم میزارین روشن فکر در ضمن امثال شما تیشه به ریشه مملکت میزنن خلاص
ناشناس۱۸۶۵۰۰۵۱۲:۱۶:۱۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
امیدوارم افرادی با طرز فکر شما هرگز مسئول تربیت وپرورش هیچ کودک ونوجوانی نباشن .شما اگر پدر یا مادر باشیدیا یک انسان دلسوز ، هرگز نمیتونید دربرابر آسیبی که انتشار کلیپهای مبتذل بر بچه ها میگذاره انقدر بی تفاوت باشید
ناشناس۱۸۶۵۲۰۵۱۴:۳۲:۰۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
این مقاله خنده دارترین مثال را برای ساسی از غرب آورد.در غرب اگر فیلتر می کنند محتوای کودک آزاری و تجاوز و این جور چیزهاست نه رقص یک بازیگر فیلمهای انچنانی،تازه ساسی که نگفته من عمو پوررنگم و برای بچه ها می خونم
ناشناس۱۸۶۵۶۰۶۲۰:۲۹:۱۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
سلام،من فکر میکنم اینقد چرا سخت میگیریم مورد داشتیم این خانم و نمیشناخته،اینقد گفتن این الکسیس و اورده کنجکاو شدع و رفته گوگل کردع و دیگه.... اگه شما ها میشناسین خب بشناسین یعنی شما ها ...،ولی دیگه اینقد پیگیر نشین که بچه ها کنجکاو بشن برن گوگل کنن این طرز غلطیع که بگیم. مثلا فک کنین بچتون ازتون بپرسع این خانم کیه که اینقد میگن،میخواین چی بگین؟ بگین تو سایت های مستحجن بازی کردع؟ میگین؟ نباید اینقد پیگیر باشین اونایی که میشناسن بشناسن اونایی م که نمیشناسن نباید بشناسن پس اینقد روی این مسئله کلید نکنین. با تشکر
ناشناس۱۸۶۷۱۰۵۲۲:۵۸:۳۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
داوش اگر مسلمانی.این آنچه باید باشد نیست.اگر نیستی بزار مسلمانان برای خود چاره اندیشی کنن‌.مغالطه و سفسطه نکن
ناشناس۱۸۶۷۲۶۷۰۸:۲۶:۱۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
تاسف تاسف و تاسف برای تفکرتون... افراد زیادی هم هستن که دوست دارن چاقوکش باشن بر طبق نظر شما، باید اجازه داد اونا کار خودشونو به راحتی و آزادانه انجام بدن و.... متاسفم برای این تفکر، کاری که ساسی ها و امثالهم با نسل انسان میکنن بی شباهت به چاقوکشی بر انسان نیست منتها تفاوتش اینه که این نوع چاقو کشی بر روح و مغز انسانه و دیده نمیشه..
ناشناس۱۸۶۴۷۷۷۰۹:۳۸:۳۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
جوانان نیاز به تفریح و داشتن روحیه شاد دارند . نباید دین را برای مردم مساوی با عزاداری و گوشه گیری تعریف کنیم . مسئولان خودشون در ناز و نعمت و رفاه و شادی هستند و برای مردم فقط نسخه نداری و ماتم و عزاداری میپیچند ؟ و این روش به هیچ وجه درست و قابل دفاع نیست .
ناشناس۱۸۶۴۸۱۸۱۰:۳۰:۳۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
روش شما در تعریف دین از همه اینها که گفتی ناجوانمردانه تره!!!!!!!!!!!!! اینکه دین رو گوشه نشینی و عزاداری تعریف کنی بزرگترین ظلم به دینه و اینکه شادی و نشاط رو فقط بی بند و باری و فساد تعریف کنی هم بزرگترین ظلم به شادی و نشاطه!!!! دین دهها قسمت داره و شما فقط به یه قسمتش توجه کردی و شادی هم هزار روش داره و فقط به یه روش اون چسبیدی!!!!
ناشناس۱۸۶۴۹۸۵۱۲:۰۵:۲۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
آقا یا خانم محترم ! دین من ، دین اسلام است .دینی که در قرآن ش آمده :لا اکراه فی الدین .. در پذیرفتن دین ، هیچ اجباری نیست . و من و شما هم نباید اطرافیانمون رو به دین و راهی که خودمون میپسندیم ، هُل بدیم !
ناشناس۱۸۶۵۳۲۵۱۶:۰۰:۳۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
پس لطفا لا اکراه را در محیط شخصی اجرا کنید و نه در دید همگان
ناشناس۱۸۶۵۳۴۸۱۶:۱۰:۲۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
شما از کجای حرف من اجبار برداشت کردی!؟!؟ فقط گفتم تعریف ایشون از دین و شادی ناجوانمردانه بود, همین!!!
ناشناس۱۸۶۶۳۱۸۱۱:۱۳:۰۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
ولی قرار هم نیس سکوت کنیم تا اونا هر غلطی میخوان ب عنوان آزادی بکنن، چون جامعه مثه یه کشتی میمونه اگه یه نفر بخواد کشتی رو سوراخ کنه همه غرق میشن ن فقط یک نفرررررر!!!!!!!!
ناشناس۱۸۶۵۰۰۴۱۲:۱۵:۵۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
مرد حسابی من تو خیابون میرم از روی نوحه ها نمی فهمم الان عزاداریه یا جشنه این روش قبلا نبوده الان چند ساله باب شده شما متوجه نمیشی چون فقط به خودت توجه می کنی باید شرایط برای کشور جوری باشه که همه اقشار راحت باشند نه یه طیف خاص
ناشناس۱۸۶۵۲۶۸۱۵:۲۵:۲۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
این دنیا پرستان شادی را فقط در رقص می بینند البته تقصیری هم ندارن تبلیغات این زمونه این را پر رنگ می کند
ناشناس۱۸۶۵۷۶۴۲۲:۴۸:۵۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
ببین دنیا پرست یا هرچی خدا به من عمر داده زندگی کنم هرجور دلم می خواد اینکارو می کنم به تو هم ربطی نداره تا زمانی که برای زندگی خودمه به تو امثال تو ربطی نداره شما رایط و برای زندگی خودتون دارین راحت می کنین ولی برای بقیه جهنم درست کردین
ناشناس۱۸۶۴۸۸۳۱۱:۰۸:۵۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
هر کسی از ساسی ناراحته ، چشم و گوشش رو ببنده . مثل اختلاس ها و رانت ها و رشوه ها و نجومی بگیری ها و.. که چشم و گوش ها به روی آنها بسته است
ناشناس۱۸۶۵۰۵۲۱۲:۴۳:۴۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
چقدر بی حیا هستی
ناشناس۱۸۶۵۱۰۶۱۳:۱۶:۴۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
این حرف بیشتر شبیه اینه که بگی هر کی با زِنا و لواط مشکل داره از جایی که من هستم بره بیرون این شمایی که با قانون و دین مشکل داری
ناشناس۱۸۶۵۴۴۷۱۷:۵۶:۲۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
مگه همین حرف رو نزدن؟ نگفتن هر کی دوست نداره از ایران پاشه بره؟
..۱۸۶۵۵۳۷۱۹:۲۳:۲۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
من میتونم عطر بزنم ب تو بگم بو نکش ؟ ها ؟؟؟ نه میخوام بدونم میشه ؟؟ واقعا فاز یسریاتونو نمیفهمم که از یه همچین ادمی حمایت میکنید خجالت داره که یه همچین مزخرفاتی رو گوش میدید و خوشتون میاد . تنها چیزی که این یارو میخونه چرت و پرت بیشتر نیست
ساسی۱۸۶۶۱۸۵۱۰:۰۰:۱۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
دقیقا موافقم
ناشناس۱۸۶۴۷۷۸۰۹:۴۰:۰۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
الان مشکل مملکت ساسی مانکن و تتلو هست ؟؟
ناشناس۱۸۶۷۲۹۸۰۹:۱۰:۱۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
کاش که حالا قرار ساسی بگیرن اونای هم که دزدی کلانی میکنن واوضاع جامع به اینجا رسند اونا راهم بگیرن تا خیالمون کاملا راحت بشه.....
ناشناس۱۸۶۴۷۸۳۰۹:۴۴:۲۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
..قرار نیست همه مثل شما فکر کنن
ناشناس۱۸۶۴۷۸۶۰۹:۴۶:۳۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
هر جا می خواهید محدودیتی را توجیه کنید فوری نمونه ای ناقص از جوامع غربی را مثال می زنید بی آنکه اشاره کنید دسترسی به آن محتواها برای باقی افراد جامعه آزاد است نه اینکه کل اینترنت را به روی همه در همه مکان ها ببندند. چرا در باقی موارد مثل رعایت حقوق .. به جوامع غربی رجوع نمی کنید؟ آزادی ها و حق و حقوق مردم آن جوامع را هم ببینید..
ناشناس۱۸۶۴۸۳۵۱۰:۴۱:۱۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
خب از روش خود شما استفاده کرده!! شماها هم هروقت تصمیم دارین یه چیزی رو زیر سوال ببرین از غربیها مثال میارین مثلا فلان وزیر بخاطر سوار شدن مترو بدون بلیط استعفا کرد اما کاری به هزار فساد دیگه ندارین یا ترکیه . یا کره . یا ژاپن ..
ناشناس۱۸۶۴۹۰۸۱۱:۱۸:۴۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
آنها فیلتر را به شکل هوشمندانه و بدون این که شما متوجه شوید اعمال می کنند
ناشناس۱۸۶۵۱۸۷۱۴:۱۵:۲۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
یعنی تو‌میفهمی ولی مردم خودشون نه عجب
ناشناس۱۸۶۴۷۸۷۰۹:۴۷:۲۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
ساسی مانکن ماحصل عملکرد صدا و سیما میباشد . واقعیت این است که نسل جدید مانند ما فکر نمی‌کنند و بسیاری چیزها که برای ما مهم و ارزشی است برای اینها ..ارزشی ندارد .. موسیقی لازمه شادی جامعه است .
ناشناس۱۸۶۴۸۴۰۱۰:۴۲:۳۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
مشکل صدا و سیما است که این ها درست می شوند یعنی بی ربط ترین نظری که دیدم
ناشناس۱۸۶۴۹۲۵۱۱:۲۶:۱۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
بیگ لایک
ناشناس۱۸۶۴۷۸۸۰۹:۴۷:۴۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
به دنبال محدود کردن روش هایی امثال روش های این خواننده نباشید . گرایش های جوانان به سوی این نحو برنامه ها به مراتب بیشتر از گرایش آنها به سوی برنامه های کسل کننده و تخریب کننده روحیه جوانان است !
ناشناس۱۸۶۴۸۶۴۱۰:۵۷:۰۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
ساسی رو به بوسیله .. اینترپل بگیریدش
ناشناس۱۸۶۴۹۱۷۱۱:۲۲:۱۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
تخریب کننده روحیه!!! هنوز نمیدانی گرایش به این جور خواننده ها که ضد اخلاق هستند هر چی بیشتر شود آن جامعه خلاء ایجاد می شود و باعث افسردگی و خودکشی می شود؟
ناشناس۱۸۶۴۷۸۹۰۹:۴۹:۳۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
حالا نه این که اوضاعشون خیلی خوب است؟!!!! وقتی بارداری در سن کم و در مدارس این کشورها زیاد شده مشخص است که مشکل از ریشه یعنی وجود داشتن این افراد است و نه محدودیت انتشار چون بالاخره به دستشان می رسد
ناشناس۱۸۶۴۹۱۱۱۱:۱۹:۱۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
بارداری در سن کم مربوط به قانونی میشود که به پیدایش این امر مجوز داده . ..
ناشناس۱۸۶۵۰۵۵۱۲:۴۵:۴۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
عزیزم قانون خودشان زیر 18 سال ازدواج ممنوع است چه برسد به رابطه نامشروع و بارداری
ناشناس۱۸۶۵۳۳۰۱۶:۰۴:۰۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
و با وجود ابن قانون باز روابط آزاد در سنین پایین تر 18 سال سر به فلک کشیده در دنیای غرب که بخشی از آن هم به خاطر آموزش های جنسی به کودکان است
ناشناس۱۸۶۵۲۲۶۱۴:۴۶:۴۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
ای ساده لوح
ناشناس۱۸۶۵۱۴۲۱۳:۴۰:۲۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
سن ازدواج دختران در ایران ۱۳ ساله. این بارداری کودکان اشکال نداره؟
ناشناس۱۸۶۵۲۷۱۱۵:۳۱:۰۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
ازدواج را با رابطه نامشروع یکی می کنی؟ در ضمن الان در دوره ای هستیم که انواع و اقسام محرک های جنسی زیاد شده باید زودتر ازدواج کند به خاطر بلوغ زودرس وگرنه فاجعه رخ خواهد داد که نمونه های آن را الان داریم می بینیم
ناشناس۱۸۶۴۷۹۱۰۹:۴۹:۴۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
به همه دیدگاهها و سلیقه ها باید احترام گذاشت . نمیشود تمام جوانان را هل داد به یک سمت ..
ناشناس۱۸۶۴۸۲۷۱۰:۳۶:۲۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
حرف درستی که ازش نتیجه غلط گرفتی!؟
ناشناس۱۸۶۴۸۳۰۱۰:۳۷:۲۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
اگر یه نفر بخواد دزد باشه باید به سلیقه اون احترام گذاشت!؟
ناشناس۱۸۶۵۲۲۴۱۴:۴۵:۰۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
دوست عزیز دزدی در کل دنیا جرمه و مجازات داره صحبت از محدودیت هایی است که در هیچ جای دنیا نیست ولی در ایران به سختی و با زور دگنک پیگیری می شود
ناشناس۱۸۶۵۲۷۲۱۵:۳۲:۳۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
قانون مشخص است و قانون هر کشوری هم در خیلی موارد با هم متفاوت است
ناشناس۱۸۶۵۳۶۴۱۶:۱۷:۳۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
این دوست عزیزمون گفته به همه دیدگاهها باید احترام گذاشت من هم یه مثال زدم که بگم بعضی دیدگاهها به قول شما حتی در تمام دنیا قابل احترام نیست! و اینکه اگر تمام دنیا یه کاری رو انجام میداد دلیل درست بودن اون نیست. یه زمانی هم در همه اون دنیایی که شما مثال میزنی برده داری وجود داشته اما قطعا درست نبوده و نیست.
ناشناس۱۸۶۴۸۶۵۱۰:۵۸:۳۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
مداحی و روضه خانی به جای خود . برنامه های شاد و مفرح و انرژی زا هم به جای خود علی برکت ..
ناشناس۱۸۶۵۰۵۸۱۲:۴۶:۲۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
شادی با ابتذال فرق دارد
شهاب۱۸۶۴۹۵۸۱۱:۴۸:۵۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
شما می تونی توی خونه خودت برای بچه ها واطرافیانت وهرکی که دوستشون داری دلخواه خودت رو تبلیغ کنی ازجمله تبلیغ روابط جنسی توسط امثال ساسی!ولی جامعه موضوش فرق میکنه،هرجامعه ای برای پیشرفت نیاز به تفکرات سالم داره ،برای همین در کشورهای توسعه یافته محدودیتهای معینی برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته اند،ظاهرا امثال شما در مورد آزادی سوراخ دعا را گم کرده اید!
ناشناس۱۸۶۴۷۹۳۰۹:۵۱:۱۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
بله و اینقدر آموزش ها کار ساز بوده که الان رسیدن به قانونی شدن ازدواج محارم
ناشناس۱۸۶۴۸۶۹۱۱:۰۰:۴۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
من موندم این بودجه های کلان فرهنگی رو که نهادها و ارگان ها دارن سالانه میگیرن ، کجا داره میره که هیچ بازده و نتیجه فرهنگی و اجتماعی رو شاهد نیستیم !
ناشناس۱۸۶۴۷۹۴۰۹:۵۵:۰۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
اونجا مردم رو صاحب فکر و عقل میدونن و مسئله فیلترینگ رو بر عهده خود مردم گذاشتن. یعنی خود افراد میتونن روی کامپیوترشون نرم افزار رو نصب کنن
ناشناس۱۸۶۴۸۲۳۱۰:۳۳:۳۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
یعنی طرف که میخواد بره توی اینترنت اختیارش دست خودش نیست باید نرم افزار رو سیستم خوش نصب کنه!!!؟؟؟
ناشناس۱۸۶۴۹۱۹۱۱:۲۳:۱۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
چقدر هم زندگی درستی هم دارند!
ناشناس۱۸۶۴۸۰۰۱۰:۰۳:۲۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
ما مخالف روشهای غربی هستیم.
ناشناس۱۸۶۴۹۸۲۱۲:۰۰:۰۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
خوب باش ! چرا به ما میگی ؟!
ناشناس۱۸۶۴۹۸۳۱۲:۰۱:۰۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
ما نیز مخالف روش های داعشی و طالبانی هستیم
ناشناس۱۸۶۴۸۰۸۱۰:۲۲:۲۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
شما ها کلا با غربی ها چکار دارین؟راه درست و منطقی خودتان را بروید و بشوید الگو.
ناشناس۱۸۶۴۸۱۱۱۰:۲۴:۵۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
آخه مشکل اینکه شما همه مارو مجرم میدونید هیچ ایرانی دوست نداره فرزندش به دنبال سایتهای مستهجن بره یا مواد و غیره مصرف کنه نظام باید اینقدر فضای شاد و مفرح برای جوانان درست کنه که خانوادها نگران فرزندان نباشن من یک روز برای اوردن خواهرزاده ام به مدرسه ش رفتم ۱ساعت زودتر دانش اموزان داخل حیات مدرسه مشغول ورزش و شلوغکاری بودن کلا محوطه مدرسه بتن چند قسمت درپوش فلزی خطرناک قسمتی هم که مخصوص زمین فوتبال بود بتن شده توپ پنجر بدونه معلم ورزش و اموزش درست یه عده هم مشغول دویدن مردی روی پله وایستاده بود بهش گفتم متوجه ایرادی نمیشه در این مدرسه گفت نه بچه ها هم با نشاط هستن گفتم معلمی گفت بله گفتم پس هیچی سوالم بی مورد بود یعنی میلیاردها تومن بودجه فرهنگی کشور صرف چی میشه پس اولین جای فرهنگ سازی از مدرسه باید شروع بشه وقتی مدارس کشورمون اینه انتظاری دیگه ی نیست با این شرایط کرونا و خانه نشین شدن یک جوان پر انرژی چه راهی وجود داره تا انرژیش تخلیه بشه کجا یه زمین ورزش رایگان در اختیار یک جوان هست من‌ در کشوری فقیر و جهان سومی کار میکنم برای یک پروژه در کنار این پروژه شهری حدود ۱۰هزار نفری وجود داره ۶تا زمین فوتسال با چمن مصنوعی و ۳تا زمین والیبال وجود داره رایگان برای همه مردم شهر یک نفر هم مسئول کارمند شهرداری ایران ما سرشار از ثروت دست مدیران نالایق گرفتار شده تا جوانی که باید به رشد جسمی و فکری در کمال ارامش برسه در گوشه خونه باید دنبال کننده شبکه مجازی باشه تتلو و امثال اون در همین شرایط پرورش پیدا کردن مقصر فقط خودتون هستین باید در پیش گاه خدا جوابگو باشین اون جوان بی گناهه
ناشناس۱۸۶۵۴۱۵۱۷:۲۲:۵۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
شما از اوضاع مدارس آنقدر بی خبر هستید که حتی اطلاع ندارید بسیاری از مدارس، پولی برای خرید کاغذ برای امتحان بچه ها ندارند. پول تجهیزات پیشکش آقایان رئیس و رؤسا! مدارس ما همه پولها را از والدین می‌گیرند. شما فکر میکنی دولت سالانه چقدر به مدارس سرانه میدهد؟ صرفاً جهت اطلاع شما عرض میکنم؛ بد نیست بدانید که سال گذشته برای یک مدرسه 170 نفری، فقط 600 هزار تومان سرانه توسط دولت پرداخت شد! پول بقیه هزینه ها از اولیای فلک زده دریافت شد. تعجب میکنم که اینقدر از اوضاع مدارس بی خبر هستید. معلمان حتی از بچه ها میخواهند برای امتحاناتشان کاغذ خریداری کنند و سپس در امتحان کلاسی شرکت نمایند. چه انتظارات و توقعاتی دارید!
ناشناس۱۸۶۴۸۱۶۱۰:۲۸:۰۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
وقتی ازدواج کودک در ایران معنا نداره و دررهر سنی ازدواج دختر بچه ها آزاده این نگرانی در حد شوخی بیش نیست
ناشناس۱۸۶۵۰۴۲۱۲:۳۹:۰۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
یک نگاه به گذشته و یک نگاه به الان بکن بعد حرف بزن!
. .۱۸۶۵۵۳۰۱۹:۱۷:۴۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
کی گفته عزیزم افراد زیر13 سال غیر مجاز هست و برخورد قانونی داره
ناشناس۱۸۶۴۸۲۶۱۰:۳۶:۰۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
من کاری به غرب ندارم یک سوال مهم : این همه نهاد و موسسه فرهنگی که هر سال در بودجه کشور از بیت المال بودجه می گیرند برایند عملکردشون چی بوده که هنوز افرادی مثل ساسی مانکن و تتلو در جامعه طرفدار پیدا می کنند و مسئولان برای نگهداشتن روسری بر سر زنان مجبور به راه انداختن گشت ارشاد و جریمه و مجازات ..و پارازیت بر روی ماهواره ها سلامت مردم را به خطر انداخته و فیلترینگ باعث گسترش فیلتر شکن و در دسترس قرار گرفتن انواع محتوی ها شده ؟؟؟ با بودجه ای که این نهادها و موسسات می گیرند و عملکرد مطلوب آنها بطور منطقی باید مردم امثال تتلو و ساسی را طرد می کردند و خودشان بطور خودجوش و با ندای درونی به سمت ماهواره نمی رفتند و زنان جامعه همه چادری و حتی برقع پوش می شدند و جوانان بعد کار در مساجد مستقر می شدند ؟؟ با این حقوق و بودجه ای که اینها دریافت می کنند..چندنفر.. نصایح را می شنوند و به کار می بندند ؟؟
ناشناس۱۸۶۴۸۵۳۱۰:۵۳:۳۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
چرا اونموقعی که ساسی مانکن رو همراه کرده بودن با .. ازش فیلم تبلیغاتی میگرفتن ، شطرنجی اش نمیکردید ؟
ناشناس۱۸۶۴۸۶۷۱۰:۵۹:۰۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
متاسفانه در ایران تلگرام را فیلتر می کنند و بعد فیلتر شکن می فروشند به بچه هم نمیشه گفت چرا فیلترشکن داری
ناشناس۱۸۶۵۰۴۶۱۲:۴۰:۳۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
کی گفته باید بچه رها باشد و گوشی برای او بخرند؟
مهسا۱۸۶۵۸۷۰۰۰:۴۵:۲۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
مگه شرایطو نمیبینی؟؟! وقتی همه مدارس مجازی شدن انتظار داری چیکار کنن؟! خیلی از پدر ومادرا سواد ندارن یا بعضی خانواده ها موبایل ندارن انتظار داری گوشی نخرن چیکار کنن؟؟! همه خودکشی محصل ها رو فقط برای همین قضیه نمیبینی؟؟!
ناشناس۱۸۶۶۵۱۳۱۲:۵۷:۲۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
گوشی برای استفاده دست بچه می دهند و نه همیشه در دسترس آنها قرار بگیرد آن هم ازادانه
ناشناس۱۸۶۴۸۸۵۱۱:۱۰:۰۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
البته محدوده محتوای جنسی و فیلترینگ در کشورهای مختلف متفاوت هستش کافی هستش شما همین انیمیشن هایی که تو همین امریکا با همین قوانین سفت و سخت ارایه میشه رو ببینین بعد ببینید بعد با نسخه ای که تو ایران پخش میشه مقایسه کنید یه مقایسه از موزیک ویدیو های اونا با ما بندازید تو ایران لوگوی باشگاه رم سانسور میشه
ناشناس۱۸۶۴۹۰۰۱۱:۱۵:۱۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
یبار یه کارگردانی داخل برنامه هفت گفت من الان دوربینم رو ببرم بگزارم تو پیاده رو انقلاب مردمی که رد میشن رو فیلم بگیرم همون رو بخوام تو تلوزیون پخش کنم یا اجازه پخش نمیگیره یا کلی ممیزی میخوره یعنی واقعا تو کشور دارن خود مردم رو فیلتر میکنن
ناشناس۱۸۶۴۹۳۹۱۱:۳۵:۰۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
موافقم به شرطی که در همه چیز غرب الگو باشد نه هر جا که لازم شد غرب را مثال بزنید اخلاقی نیست
ناشناس۱۸۶۴۹۴۰۱۱:۳۶:۱۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
به نظر من مشکل از عملکرد بد صداوسیما است که کسی را جذب نمیکنه
ناشناس۱۸۶۴۹۵۴۱۱:۴۴:۱۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
پرتقال شده دونه ای ۷۰۰۰ تومن موز متوسط دونه ای ۱۱۰۰۰ تومن ما هم هنوز مشغول ساسی مانکنیم !!!
ناشناس۱۸۶۵۰۲۴۱۲:۲۹:۱۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
اومدی خبر رو خوندی, نظر هم دادی, اعتراض هم داری!؟ خب اگه واقعا مشکلت اینه چرا اومدی نظر میدی؟ برو اخباری که رئیس جمهور منتخبتون میگه توزیع تو کشور صاحب نداره بخون!
ناشناس۱۸۶۵۰۲۷۱۲:۳۴:۴۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
یعنی تمام مسئولین فرهنگی و اقتصادی و سیاسی و امنیتی و اجتماعی و آموزشی و صنعتی و اجتماعی و بهداشتی و .. اول باید مشکل پرتقال و موز شما رو حل کنن بعد به وظایف خودشون بپردازن!؟!؟!؟ هر کسی وظیفه کار خودش رو داره!! مشکل شما اینه که از مسئولین فرهنگی میخوای قیمت پرتقال رو درست کنن از مسئولین نظامی میخوای ماشین با کیفیت بسازن!!!!!!
ناشناس۱۸۶۵۰۴۹۱۲:۴۱:۳۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
وقتی از نظر منش و رفتاری سقوط کنی آن وقت مشکلت چند برابر می شود
ناشناس۱۸۶۵۰۹۵۱۳:۱۲:۲۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
دقیقا همینه انحراف افکار عمومی
ناشناس۱۸۶۵۱۸۴۱۴:۱۱:۳۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
در شرایطی مردم به شدت از عملکرد اقتصادی دولت عصبانی هستند هیچگاه حاضر نخواهند شد سخنان کارشناسان دولتی را درباره مشکلات فرهنگی در آینده ناشی از نفوذ ساسی مانکنها بپذیرند. هر چند که آن سخنان، منطقی باشند. پس من توصیه میکنم به جای نصحیتهای فرهنگی بی‌فایده، به فکر نجات اقتصاد فروپاشیده نمایید
ناشناس۱۸۶۴۹۷۸۱۱:۵۷:۵۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
ضرر امثال طبری ها ،به مراتب بیشتر از امثال ساسی، است
ناشناس۱۸۶۵۳۳۷۱۶:۰۶:۵۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
ه نمی گویید در غرب و یا در شرق مانند ژاپن دزد و اختلاس نیست و کم است پس چرا بحران اجتماعی فراوان دارند؟
ناشناس۱۸۶۴۹۸۶۱۲:۰۵:۳۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
من به چشم خودم میبینم که چقدر پسربچه های کوچک تحت تاثیر امثال تتلو وساسی مانکن هستن متاسفانه این افراد هم خودشون مطلعند که اثرگذارند .اونوقت با ساخت چنین کلیپهای مبتذلی دارن بچه ها رو از عالم معصومانه کودکی وارد دنیای کثیف ابتذال میکنن .بچه ها گناه دارن
ناشناس۱۸۶۴۹۹۹۱۲:۱۴:۱۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
آوازی خوانده و زنی هم رقصیده اگر شماها نمی گفتید این زن را کسی نمی شناخت. شماها با این برخورد اورا از بتهون مشهورتر کردید. این خواننده ها هم دنبال شهرت هستند به هر قیمت.
ناشناس۱۸۶۵۰۴۱۱۲:۳۸:۵۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
مثل همیشه کسی که تقلید میکند از الگوی خود جلوتر میزند! ما ایرانیها تقلید غربیها رو میکنیم و از اونها هم غربی تر شدیم! در همین کشورهای غربی، ترویج روابط جنسی برای کودکان ممنوعه!
سید مهدی شهابی۱۸۶۵۰۷۷۱۲:۵۹:۱۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
جای تاسف است که شما ترامپ آدم کش رو روزی 1000 بار نشونش میدین و این آدم مریض رو که این کلیپ رو ساخته شطرنجی میکنید اگه این تو کشور خودمون درست دیده نمیشد الان اونور آب اونجوری نمیخواند و اینجوری شطرنجی نمیشد
ناشناس۱۸۶۵۰۹۴۱۳:۱۲:۰۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
اگه جای ساسی مانکن دنبال بودجه برای واردات واکسن بودید الان وضع مردم این نبود !!
ناشناس۱۸۶۵۱۱۱۱۳:۱۹:۴۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
جای این اخبار زرد فکر واکسن باشید
ناشناس۱۸۶۵۱۴۳۱۳:۴۲:۲۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
سرگرمی جدید برای ملت !!!
ناشناس۱۸۶۵۲۳۵۱۴:۵۴:۳۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
فرهنگ ما ایرانی ها یه برداشت غلط در مورد مسایل جنسی دارد. کلا خیلی بزرگتر از حد خودش باهاش برخورد می‌کنیم و مبنای خیلی از تصمیم گیری ها و قضاوت ها تو فرهنگ ماست. این حساسیت بیش از اندازه ی ما تو مسایل جنسی در هیچ فرهنگی چه غربی چه شرقی و حتی کشورهای اسلامی دیده نمیشه. این باعث شده کشور ما یکی از بدترین کشورها در زمینه ی مشکلات جنسی و.. باشه.
ناشناس۱۸۶۶۷۱۲۱۵:۰۸:۵۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
بحث فرهنگ ایرانی هارو نکن لطفا اینم فرهنگمون همش در حال پس رفتیم نه پیش رفت ولا چه ساسی اونور دنیا باسه چه اینای ک توی ایران هستن مو نمیزنن یکی هستند دیگه بحث فرهنگ چی میکنی
ناشناس۱۸۶۵۲۴۵۱۵:۰۴:۵۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
نه اینکه به هنرمندان واقعی چقدر ارزش و احترام قائل شدید؟ ..
اکبر۱۸۶۵۲۷۰۱۵:۳۰:۵۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
تمام محتوای این مقاله حکایت از جدی و واقعی بودن حاکمیت قانون در کشورهای پیشرفته است. چیزی که در ایران‌متاسفانه نه از سوی دولتمردان و نه از سوی مردم جدی گرفته نمی شود و گرنه ما هم قوانین بازدارنده ای مثل قانون ممنوعیت بی حجابی یا ماهواره کم نداریم. به هزار و یک دلیل اینجا کسی قوانین را جدی نمی گیرد.
ناشناس۱۸۶۵۶۱۴۲۰:۳۳:۴۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
ما تنها کشوری مسلمانی هستیم که حجاب اجباری داریم در تمام کشورهای مسلمان حتی عربستان حجاب اختیاری است عده ای کاملا محجبه هستند و بقیه با توجه به اعتقاد و فرهنگ خانواده خود لباس معقول و مطابق عرف می پوشند نمی شه به نام دین و خدا و پیامبر قانونی که در هیچ کشور مسلمانی نیست را تحمیل کرد و انتظار داشت مردم زور بشنوند و تبعیت کنند حجاب اجباری سلیقه ی یک طبقه خاص است و دیر با زود از بین خواهد رفت ولی عقده های بر جا مانده از این محدودیت بی منطق جبران ناپذیر خواهد بود مردم مانند یک فنر فشرده از آن طرف بام خواهند افتاد
__۱۸۶۵۵۴۱۱۹:۲۸:۴۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
متاسفم !! تنها چیزی که میتونم بگم اینه که متاسفم الان تو جامعه ما هرزگی و بی بند و باری رابطه حرام و هرچی گناهه شده روشنفکری و مد و به روز بودن و شاخ بودن.درک نمیکنم حمایت از یه همچین افرادی رو . امیدوارم یه روزی به خودتون بیاین این چیزا بجز گناه هیچی نداره فردای قیامت باید جواب پس بدین با گوشتون چی گوش دادین با چشماتون چی دیدید لطفا بخاطر خودتون هم که شده گناه نکنید لطفا !!!!! به‌خاطر بچه ها هم که شده این مزخرفات رو گوش ندید
ناشناس۱۸۶۵۵۸۱۲۰:۰۷:۲۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
اخه این بشر چرا یه جو غیرت تو وجودش نیست که حداقل مسولیت خانواده خودشو قبول کنه،ادم انقد عیاش اخه
مائده۱۸۶۵۸۵۴۰۰:۳۰:۴۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
اصلا یک چیزی رو متوجه شدین؟ چرا باید بچه ها رو بهشون بگید جلوشون که ساسی فلان کار رو کرده من به جای شما آقایون و خانم ها بودم اصلا گوشی دست بچه ام نمی دادم که بخوان تتلو و ساسی گوش بدن اونا فقط کافیه یک بار برن توی گوگل میدونید چی میشه یعنی بد بختی بچه ها
ناشناس۱۸۶۶۰۴۳۰۸:۱۶:۲۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
بچه ها،ساسی مثل.سگ.زوزه کشان در رفته.تمام کنسرتهاش لغو کرده.هه.هه.هه........
ناشناس۱۸۶۶۰۵۲۰۸:۲۷:۲۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
غربی ها با «ساسی مانکن» ها چه می کنند و ما ایرانیا با شجریان و امثال شجریان چکار می کنیم ؟
ناشناس۱۸۶۶۱۸۸۱۰:۰۱:۵۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
به نظر من نمیتونیم برای عقاید کسی تصمیم بگیریم بعضی از والدین این رو بی بند و باری نمیدونن بعضی هام جلوی فرزندانشون رو میگیرن تا نبینن تصمیم با والدین هست اگه کسی دوست داشته باشه نمیتونین جلوش رو بگیرین سرتون با کار خودتون باشه
ناشناس۱۸۶۶۲۴۳۱۰:۳۳:۴۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
فرضا هم ساسی رو اعدام کردید هزاران ساسی تو صف هستن این چیزی که با مدیریت بد فرهنگی و اقتصادی باعثش شدید
ناشناس۱۸۶۶۷۰۵۱۵:۰۴:۲۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
بس کنید بابا حالا فقط این مرد ول بی خاصیتو کم داریم هر غلطی ک دلش میخاد بکنه اسم رسمو آینده شو بر باد داد اخه این افتخاری است ک کسب کرده مردک بی لیاقت اول فکر کردم ب عضو سازمان ناسا پیوسته نگو با خاله الکسیس دنیا افتخارات کشف میکنه کشور ما و مردم ما خودشونو گم کردن
....۱۸۶۶۹۱۳۱۸:۰۸:۰۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
ول کنین بیچاره های بدبخت برین ببین سنگک دونه چنده ببینین قیمت ها و تورم سر به کجا زده ...یه نفر اونور دنیا یه آهنگ خونده با یکی مثل خودش مارو صننم..چسبیدن به چیزها بیهوده برین فکری کنین به حال این ملت بدبخت که تو فقر و گرسنگی دارن دست و پا میزن
بی کس۱۸۶۶۹۲۱۱۸:۱۳:۵۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
به نضر من این ساسی امیر تتلو یه جفت اشغالن که از سطل زباله افتادن اگه جمشون کنن مملکت تمیز میشه به خدا
علی مولا۱۸۶۷۰۰۶۲۰:۱۰:۲۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
بابا ول کنید ساسی رو همه رو سرگرم ساسی و کرونا کردید از اونطرف بندر چابهار فروش رفت کشورو دارن حراج میکنن مردمم مشغول ماسک زدن و ساسی و .. بدبختمون کردید ول کنید دیگه توروح ساسی بکشید بیرون ازش
ناشناس۱۸۶۷۱۹۵۰۴:۴۳:۳۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
اخه شما با اونی که ربنا رو هم خونده هم‌مشکل دارین غربیها ربنا خون دارن؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین