دبه درآوردن های تمام نشدنی!

گروه سیاسی الف،   3991126150 ۱۴۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۴ تکراری یا غیرقابل انتشار
 دبه درآوردن های تمام نشدنی!

بعد از گذشت حدود یک ماه از روی کار آمدن دولت بایدن در ایالات‌متحده مشخص‌شده که قرار نیست این کشور به این سادگی به برجام بازگردد. ظاهرا باید منتظر دبه درآوردن بایدن هم باشیم!.  مقامات دولت جدید آمریکا به‌صراحت بیان می‌کنند که ابتدا ایران باید به توافق هسته‌ای بازگردد و همچنین ضروری است درباره گسترده‌تر شدن برجام نیز مذاکره و توافق شود.

اتخاذ سیاست «صبر تاکتیکی»، یعنی دموکرات‌ها حساب ویژه‌ای بر روی نقد کردن سیاست فشار حداکثری دونالد ترامپ بازکرده‌اند. در یک تصویر بزرگ‌تر ابتدا ایران با 1+5 به رهبری آمریکا در زمان دموکرات‌ها، توافق هسته‌ای را که به‌موجب قطعنامه 2231 شورای امنیت تائید شد امضا می‌کند، دولت جمهوری‌خواه ترامپ ضمن خروج از توافق با تهدید، ارعاب و فشار خواهان امضای توافق جدیدی برای اخذ امتیازات و تضعیف بیشتر مؤلفه‌های قدرت ایران می‌شود، اینک با روی کار آمدن دولت جدید دموکرات برخلاف مدعیان تطهیر آمریکا از تغییر توافق که در زمان دموکرات‌ها به سرانجام رسیده سخن گفته می‌شود. این امر نشان‌دهنده این است که در یک دیدگاه کلان‌تر اتفاقاً سیاست دو حزب در آمریکا به‌نوعی مکمل همدیگر است. بماند که در همان زمان دموکرات‌ها و از لحظه شروع توافق (فارغ از بحث داده و ستانده)، خلف وعده‌های بسیاری از جانب غربی‌ها به‌ویژه آمریکا صورت گرفت.

اشاره به نقش اروپایی‌ها نیز در فرایند امضای توافق هسته‌ای در سال 1394، بعد از خروج ترامپ از برجام و در حال حاضر و پس از روی کار آمدن دموکرات‌ها برای درک ماهیت روابط بین‌الملل حائز اهمیت است. سه کشور آلمان، انگلیس و فرانسه که به حداقل تعهدات خود بعد از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای برای جبران خسارت داده بودند متعهد نبوده‌اند این روزها پرچم‌دار تحت‌فشار قرار دادن و ایجاد جنگ روانی علیه ایران شده‌اند. در آخرین اقدام سه کشور اروپایی بیانیه‌ای منتشر و در آن نسبت به تولید اورانیوم فلزی ابراز نگرانی و ایران را متهم به نقش تعهدات برجامی کردند.

در پاسخ به این بیانیه، محمدجواد ظریف در توییتر مشکل اصلی برجام را مربوط به نقض تعهدات توافق توسط آمریکا دانست و اینکه خود اروپایی‌ها نیز وظایف خود را مطابق برجام انجام نداده‌اند.

انتشار بیانیه تنها موضع‌گیری اروپایی‌ها در هفته‌های و ماه‌های اخیر نبوده است و همان‌طور که گفته شد در این باره می‌توان به مجموعه اقدامات مقامات و سران کشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان اشاره کرد. حدود دو هفته قبل نیز سه دیپلمات اروپایی در گفت‌وگو با وال‌استریت ژورنال مدعی شده بودند که شواهد تازه‌ای از سایت‌های اعلام‌نشده در ایران توسط بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به‌دست‌آمده است.

سیاست صبر واشنگتن در کنار اقدامات اروپایی‌ها برای تحت‌فشار قرار دادن ایران در حالی است که مطابق ماده 6 قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران، دولت موظف شده چنانچه کشورهای 1+4(انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه) اقدام جدی در قبال عادی نشدن روابط بانکی، عدم رفع موانع صادرات فروش نفت و بازگشت سریع ارز حاصل از آن انجام ندهند، نظارت‌های فراتر از پادمان ازجمله اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی می‌باید متوقف شود.

البته بعید است طی یک هفته باقیمانده تا سوم اسفندماه که موعد کاهش نظارت‌های آژانس است اقدام خاصی از سوی آمریکا و اروپا صورت گیرد. ایران هم اعلام کرده که پایبند به اجرایی شدن قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران است. ازجمله محمدجواد ظریف در مصاحبه با سی ان ان در تاریخ 19 بهمن عنوان داشت «تاریخ 21 فوریه (3 اسفند) ضرب‌الاجل ایران برای پایبندی به پروتکل الحاقی در توافق هسته‌ای است.»

البته ظریف در ادامه عنوان می‌کند که توقف تعهد به پروتکل الحاقی به معنای بسته شدن کامل درها برای احیای توافق هسته‌ای نیست.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در تاریخ 20/11/1399 قدم‌های ایران مبنی بر توقف بخشی از تعهدات برجامی را برگشت‌پذیر خواند و گفت وقتی سوم اسفند ایران بر اساس مصوبه مجلس نظارت‌های فرا پادمانی را متوقف کند، اگر امریکا و اروپا به تعهداتشان برگردند دوباره اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی توسط ایران قابل انجام است و همه این‌ها برگشت‌پذیر است.

در نهایت باید گفت در این وضعیت قانون راهبردی لغو تحریم‌ها برخلاف فضاسازی‌های اولیه به ابزاری برای افزایش چانه‌زنی و کسب امتیاز از سوی ایران تبدیل‌شده است. تجربه ثابت کرده تعلل و کوتاه آمدن در برابر خواسته‌های پایان‌ناپذیر طرف غربی نه‌تنها کمکی به ایران نمی‌کند بلکه اروپا و آمریکا را در مطرح کردن ادعاهای جدید ترغیب می‌کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۲۵۵۰۶۰۹:۱۱:۳۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
همه دنیا فهمیدن اوباما، ترامپ و بایدن همه یک هدف را دنبال میکنند، بجز غربگداها و دولت که از ۶ ماه قبل از انتخاب بایدن، به رییس جمهور انتخاب نشد التماس برگذشت به برجام میکردند. طبیعیه: هر چی بیشتر التماس‌کنی طرف مقابل بیشتر بازی درمیاره. اینو خیلی تو دولت میدونن اما بازهم تکرار میکنند!
ناشناس۱۸۲۵۵۴۱۰۹:۴۶:۰۳ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
مرگ بر این و آن گفتن و پرچم آتش زدن، دشمنی به همراه می آورد. از دیوار سفارت بالا رفتن، دشمنی به همراه می آورد. دشمنی، دشمنی به همراه می آورد.
ناشناس۱۸۲۵۶۳۳۱۰:۳۰:۱۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
یک کشور به جز ایران را نام ببرید که این همه سال تا این حد از درجه با دیگر کشورهای دنیا در چالش و تنش باشد. برای همین هم هست که کشور با انواع مسایل ریز و درشت فراوان مواجه است.
ناشناس۱۸۲۵۷۳۴۱۱:۲۴:۵۴ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
چون خودتان بازیچه دیگران می کنید نمونه آن همین برجام که فراتر از قانون ان پی تی عمل کردین و به آنها سیگنال می دهید که فشار بیشتر بیاورند
ناشناس۱۸۲۵۷۴۷۱۱:۳۰:۳۷ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
یک زمانی حداقل چند دوست آفریقایی نظیر بورکینافاسو و موزامیبک و جزایر قمر و.... داشتیم. الآن آنها هم برای ما ناز می کنند. راستی سودان را یادتان می آید که چقدر در آنجا هزینه کردیم؟ سودان هم اکنون یار شفیق اسراییل شده و سفارتخانه در کشورهای یکدیگر باز کردند!
ناشناس۱۸۲۶۰۳۷۱۳:۴۲:۱۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
در اجلاس سران عدم تعهد در تهران در سال 91 مقامات بیش از 120 کشور جهان شرکت کردند و دوستی خود با ایران را اعلام کردند.
ناشناس۱۸۲۵۷۸۰۱۱:۴۵:۳۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
طالبان
ناشناس۱۸۲۵۸۷۷۱۲:۲۱:۲۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
امریکا با همه کشورهای استقلال طلب از جمله ایران و کوبا و ونزوئلا و چین و روسیه و غیره مشکل دارد.
ناشناس۱۸۲۶۵۷۰۲۰:۱۹:۰۶ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
ما هم مثل چين با امريكا مشكل داشته باشيم و در كنارش 570 ميليارد دلار تجارت دو جانبه هم داشته باشيم!!!
ناشناس۱۸۲۵۹۰۷۱۲:۳۵:۴۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
کشورهای بزرگ دنیا کل اقتصاد و صنعت را رها نکردند به امید مذاکره !
ناشناس۱۸۲۵۹۴۱۱۲:۴۸:۱۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
ما چه مشکلی با ترکیه و آذربایجان و ارمنستان و افغانستان و پاکستان و هند و چین و ژاپن و روسیه و آلمان و ایتالیا و سوریه و برزیل و صدتا کشور دیگه داریم!؟ ما با اسرائیل مشکل داریم که دلیلش مشخصه! آمریکا هم تا وقتی به منافع ما چشم داره ما باهاش مشکل داریم!!
ناشناس۱۸۲۶۰۴۰۱۳:۴۴:۳۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
تمام این دوستان که نام بردی در تحریم ها شریک آمریکا هستند. حتی پولهای ما را هم نمی دهند. این ها دوستان سر گردنه هستند که ما را تیغ می زنند! ما دوست بدرد بخور نداریم.
ناشناس۱۸۲۶۱۹۷۱۵:۱۲:۳۶ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
بالاخره داریم کار می کنیم الان و قرار نیست تمام و کمال هم پاسوز ما شوند
ناشناس۱۸۲۵۹۴۵۱۲:۵۱:۱۶ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
آمریکا
ناشناس۱۸۲۶۲۶۶۱۵:۴۹:۱۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
روسیه چین اسرائیل و... دشمنی بخاطر یک بالارفتن از دیوار نیست.. با موجودیت ایران مشکل دارند...از قدیم بوده و خواهد بود...ولی خداییش کاش برجام را در کتابهای مدارس وارد می کردند تحت عنوان قرارداد عبرتناک...
ناشناس۱۸۲۵۶۳۵۱۰:۳۰:۱۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
خخخه دیوار بالا رفتن را اول ببین به چه دلیل بوده بعد مظلوم نمایی برای کدخدا بکنید
ناشناس۱۸۲۵۷۲۱۱۱:۱۸:۰۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
وظیفه همه سفارتخانه ها جمع آوری هر گونه اطلاعات و ارسال آنها است. اسم این کار جاسوسی نیست. و دلیل نمی شود که افراد به خود اجازه داده قوانین بین المللی را نادیده گرفته از دیوار آن بالا بروند.
ناشناس۱۸۲۵۹۰۸۱۲:۳۵:۴۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
کسب اطلاعات معمولی یا کسب اطلاعات برای انجام کودتا؟ هنوز نمی دانی امریکا چند بار طرح کودتا ریخت در اوایل انقلاب و شکست خورد!
ناشناس۱۸۲۶۱۶۲۱۴:۴۹:۲۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
همه سفارتخانه ها جاسوسی می کنند.
ناشناس۱۸۲۵۷۵۷۱۱:۳۵:۳۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
بگو برای چی بوده ؟؟ نگو اصلاح طلب ها بودند که تمام مردم ایران می دونن اصلاح طلب و اصولگرا هییییچ فرقی با هم ندارند همه بر سر سفره انقلاب نشسته اند برای تصاحب لقمه های بزرگتر جنگ زرگری می کنند
ناشناس۱۸۲۵۷۸۲۱۱:۴۶:۲۶ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
هر دلیلی که داشت ، ۱۰۰ ٪ اشتباه بود .
ناشناس۱۸۲۵۶۴۴۱۰:۳۶:۳۴ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
با پرچم آتش زدن و از دیوار سفارت این و آن بالا رفتن و مرگ بر این و آن گفتن ، تورم کاهش نمیابد و ایجاد اشتغال نمیشود و فقر کاهش پیدا نمیکند ! باید به فکر نان بود که خربزه آب است
ناشناس۱۸۲۵۸۷۰۱۲:۱۸:۳۳ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
تورم و بیکاری نتیجه اجرای سیاست های غلط بانک جهانی و صندوق بین المللی پول است.
ناشناس۱۸۲۶۰۴۶۱۳:۴۶:۵۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
تورم و بیکاری ناشی از ندانم کاری ها و سیاست خارجی اشتباه خودمان است.
ناشناس۱۸۲۶۱۳۷۱۴:۳۴:۰۶ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
سیاست خارجی دولت از سال 92 اشتباه بود به همین دلیل صادرات نفت صفر شد و به بن بست خوردند.
ناشناس۱۸۲۶۲۰۳۱۵:۱۴:۵۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
اول سرکوب و بعد نسخه شوک درمانی مختص صندوق بین المللی پول است که دارد اجرا می شود
ناشناس۱۸۲۵۶۷۲۱۰:۵۱:۳۲ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
لطفا یه کم تاریخ رو مطالعه کنید اونوقت متوجه خواهید شد بعد از پیروزی انقلاب چه کسی اول دشمنی را شروع کرد, ما یا آمریکا. شما که به تسخیر لانه جاسویی اشاره میکنید آیا هزاران برگ سند مکشوفه از آنجا که دال بر تدارک کودتا علیه نظام نو پای اسلامی توسط آمریکا است را ندیده اید؟ لطفا مطالعه
ناشناس۱۸۲۵۸۵۰۱۲:۰۶:۴۴ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
می توانستید دیپلماتهای آمریکایی را اخراج کنید. این کاری است که در تمام دنیا مرسوم است. چرا این کار را نکردید؟
ناشناس۱۸۲۵۹۱۹۱۲:۳۸:۳۲ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
اوایل انقلاب هیجانی است همه چیز در ضمن اگر مصر مانند ما سفارت آمریکا را تعطیل می کردن الان باز آمریکا آنجا کاره نبود و دیکتاتور بر سر کار بیاورد
ناشناس۱۸۲۶۱۹۲۱۵:۰۶:۴۶ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
اگر هم این کار را کردن حق حمله و اشغال سفارت یک کشور که جزء خاک اون کشور حساب میشه ندارید،اشغال سفارت یک کشور مثل اشغال بخشی از سرزمین یک کشوره و حق عکس العمل داره،بهتر بود در صورت نارضایتی دستور می دادن سفارت رو ظرف ۴۸ ساعت تعطیل می کرون نه بریزن داخلش
ناشناس۱۸۲۶۳۸۸۱۷:۱۴:۱۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
اول به خاک آن کشور میزبان احترام بگذارند بعد دم از خاک کشور و سفارت بکنید
ناشناس۱۸۲۵۷۳۲۱۱:۲۴:۱۶ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
در سفارت کودتا طراحی نکنند کسی از دیوارشان بالا نمیرفت!
ناشناس۱۸۲۵۸۳۹۱۲:۰۰:۳۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
کودتا هم که میکردن ، شما باید با کسب اجازه ازشون ، از درب سفارت داخل میرفتید
ناشناس۱۸۲۵۸۸۳۱۲:۲۳:۰۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
اصلاح طلبانی همچون اصغرزاده و معصومه ابتکار و حمید ابوطالبی و عباس عبدی و غیره از دیوار سفارت امریکا بالا رفتند.
ناشناس۱۸۲۶۰۴۹۱۳:۴۸:۳۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
توده ای ها و فدایی ها و دیگر کمونیست ها در آن زمان هر روز پشت دیوار سفارت تظاهرات می کردند و از اشغال سفارت حمایت می کردند.
ناشناس۱۸۲۶۱۱۳۱۴:۲۳:۴۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
فعلا که اصولگراها از اشغال سفارت حمایت میکنند نه اصلاح طلب ها
ناشناس۱۸۲۵۸۰۵۱۱:۵۴:۱۷ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
شما اگر کسی بهت ظلمی کرد یا حقت را پایمال کرد از خودت دفاع نکن چون دشمنی به بار می‌آورد
ناشناس۱۸۲۶۰۵۰۱۳:۴۹:۱۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
نتیجه زدن مشت بر دیوار، آسیب دیدن دست است.
ناشناس۱۸۲۶۲۹۳۱۶:۱۱:۴۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
این که هر هشت سال پول و اندوخته ی مردم یک چهارم میشه توسط دولت چه میشه کرد مثلا؟
ناشناس۱۸۲۵۸۴۳۱۲:۰۲:۲۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
جناب کارشناس!؟ کی هواپیمای ایرباس را تو خلیج فارس زد، کی تو جنگ به صدام کمک کرد، کی از هیچ خیانتی در حق ایران دریغ نکرد و هزاران چیز دیگه .... حالا افراد ندید بدید و غربگدا از قبیل شما میخواید ادعای روشنفکری دربیارید! مشکل دقیقا اینجاست. * نکنه ایران عامل جنگ افغانستان و عراق و ویتنام هست؟!! البته حافظه تاریخی شما میگه، خودشون مقصر بودن، امریکا آقاست و کارش درست!
ناشناس۱۸۲۵۸۹۱۱۲:۲۶:۳۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
امریکا با قتل عام مردم بیگناه ژاپن و ویتنام و افغانستان و سوریه و لیبی نشان داد که دشمن بشریت است.
ناشناس۱۸۲۶۰۵۲۱۳:۵۱:۴۲ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
تمام این حوادثی که نام بردی بعد از اشغال سفارت آمریکا رخ داد. خیال کردی آمریکا دست رد دست گذاشته و ساکت می نشیند. اینها تلافی و پیامد اشغال سفارت بود.
ناشناس۱۸۲۶۲۱۲۱۵:۱۷:۳۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
جهت اطلاع شما بعد از تمام شدن ماجرای سفارت، آمریکا تعهد کتبی داد که کاری با ایران و انقلاب نداشته باشد
ناشناس۱۸۲۵۹۷۰۱۳:۰۵:۴۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
وقتی توی یه کشوری کودتا کنی مردم اون کشور برعلیه ت شعار میدن. وقتی توی یه کشوری حق توحش ازشون بگیری مردم اون کشور برعلیه ت شعار میدن. وقتی منابع یه کشور رو به بهانه های مختلف غارت کنی مردم اون کشور برعلیه ت شعار میدن. وقتی سفارتخونه ت توی یه کشور رو لانه جاسوسی کنی و مکالمات نخست وزیر رو شنود کنی مردم اون کشور از دیوار سفارتت بالا میرن. وقتی کشورهای دیگه رو به جنگ علیه یه کشور تحریک کنی و خودت مستقیم وارد جنگ با اون کشور بشی مردم اون کشور باهات دشمن میشن. وقتی هواپیمای مسافربری یه کشور رو بزنی مردم اون کشور باهات دشمن میشن. وقتی بعد چندسال مذاکره یهو بزنی زیر قراردادی که با یه کشور بستی و بگی من از این قرارداد خوشم نمیاد و اون کشور رو تحریم کنی مردم اون کشور هم بر علیه ت شعار میدن هم برای خروجت از منطقه تلاش میکنن هم باهات دشمن میشن.
ناشناس۱۸۲۶۱۴۴۱۴:۳۷:۱۷ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
جناب خوش غیرت کی دولت مصدق رو سرنگون کرد؟کی ۶۰هزارتا مستشار در ایران داشت و از ایران براشون حق توحش میگرفت ؟اصلا سوادت میرسه بدونی کنسرسیوم نفت چی بود چه بر سر سرمایه های ملی ایران آورد؟اینها همه مال قبل انقلاب بود که ادعای دوستی با ایران رو داشتن ولی بحال بعد انقلاب چه کارها که نکردند
ناشناس۱۸۲۶۲۱۶۱۵:۲۰:۱۳ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
بدترین آن حق کاپیتولاسیون بود که ایرانی را حقیر کردن آن هم در خاک خودمان
حسین۱۸۲۶۳۰۸۱۶:۲۲:۱۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
جاسوسی کردن دشمنی نمی آورد؟؟؟
ن ش۱۸۲۶۶۴۹۲۱:۴۰:۲۴ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
آن که از دیوار سفارت بالا رفته الان بچه هایش تو امریکاه زندگی میکند
ناشناس۱۸۲۵۵۴۵۰۹:۴۷:۴۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
گر صبر کنید ز غوره حلوا سازید. هنوز یک ماه نیست که بایدن سر کار آمده.
ناشناس۱۸۲۵۸۸۵۱۲:۲۳:۵۳ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
بزک نمیر بهار میاد ؛ کمبزه با خیار میاد
ناشناس۱۸۲۵۵۵۲۰۹:۵۰:۴۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
ما عاشقان غرب از اول هم میدانستیم که بایدن میراث ترامپ را حفظ خواهد کرد تا در دوره بعد با سودش دوباره تحویل ترامپ یا فرد مورد تایید وی بده! شما ذوق زده شدید که بایدن رای آورد. برو خبرهای چند ماه اخیر رو یه چک بکن بیا، دوباره کامنت خودت و خودم رو بخون. یقین دارم آینده بهتری در انتظار ملت هست. همانطور که ملت میخواهند.
ناشناس۱۸۲۵۷۸۵۱۱:۴۸:۱۲ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
عجب! شما که همه چیز را میدانید!! و خبره در همه چیز هستید! چطوری از آمریکا تو برجام رودست خوردین؟؟؟؟!!!
ناشناس۱۸۲۵۸۰۸۱۱:۵۴:۴۷ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
هیچ کس نمیتونه ذوق روزنامه‌های اصلاح‌طلب را چه قبل و بعد از انتخاب بایدن پنهان کنه. تاریخ روزنامه ها پاک شدنی نیست ( برعکس حافظه تاریخی شماها!)
ناشناس۱۸۲۶۰۳۸۱۳:۴۳:۱۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
خیلی جالبه! اتفاقا شما در مورد برجام هم کاملا مطلع بودین فقط نمیدونم چرا اینقدر به مذاکرات برجام تاکید داشتین و از امضای برجام اینقدر خوشحال شدین و به هرکس که نگران بدعهدی آمریکا بود میگفتین دلواپس و کاسب تحریم و ... و همه جا فریاد میزدین که اگر ترامپ نبود همه چی خوب بود و ..... حالا هم بعد از این همه تبلیغات که اگه بایدن رای بیاره ال میشه و بل میشه میگی ما میدونستیم!؟!؟ نکنه الان هم که اینقدر اصرار به مذاکره داری اگه دوباره سرمون کلاه رفت میای میگی ما میدونستیم!؟!؟ الان پس چندتا!؟!؟!؟
ناشناس۱۸۲۵۵۵۳۰۹:۵۱:۲۳ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
در تاریخ 3 اسفند که ایران بر اساس مصوبه مجلس یازدهم بازرسان آژانس انرژی اتمی را اخراج خواهد کرد، عملا ایران از NPT خارج شده و برجام به پایان می رسد. در آن زمان اروپا تمام قد پشت سر آمریکا علیه ایران خواهد ایستاد.
ناشناس۱۸۲۵۶۶۰۱۰:۴۵:۱۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
قطعا روسیه و چین هم بیشتر ناز و ادا در خواهند آورد.
ناشناس۱۸۲۵۷۶۲۱۱:۳۸:۳۲ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
چین آمریکا و اروپا را به خاطر ما رها نخواهد کرد روسیه هم که تکلیفش با مردم ایران کاملا مشخصه و اعتمادی بهش نیست
ناشناس۱۸۲۵۸۹۳۱۲:۲۸:۰۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
اروپایی ها تا حالا هم تمام قد پشت امریکا بودند و هیچکدام از تهعدات برجامی خود را اجرایی نکردند.
ناشناس۱۸۲۵۷۳۶۱۱:۲۴:۵۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
بیشتر از این نمیتوانند تحریم کنند به اعتراف خودشان پس فرقی نمیکند
ناشناس۱۸۲۶۰۶۳۱۳:۵۴:۳۶ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
هزار و یک تحریم دیگر وجود دارد که می تواند اجرایی شده و کار را برای ما سخت تر کند.
ناشناس۱۸۲۶۱۴۳۱۴:۳۶:۲۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
به قول خود جان کری اگر برجام نبود دیوار تحریمهای ضد ایرانی فرو ریخته بود.
ناشناس۱۸۲۵۷۴۵۱۱:۲۹:۲۳ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
مگه الان نیستند!!! فقط ژست تبلیغاتی برای شما ساده لوحان است که اروپایی ها گرفتند
ناشناس۱۸۲۶۰۶۸۱۳:۵۵:۲۷ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
نه نیستند. نشانه اش اینکه ترامپ را در شورای امنیت همراهی نکردند.
ناشناس۱۸۲۶۲۲۱۱۵:۲۱:۲۶ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
آن به خاطر تهدید ما بود که اگر رای بدهند از ان پی تی خارج می شویم
ناشناس۱۸۲۷۶۴۷۱۴:۲۴:۴۲ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
احسنت ما که نمیتونیم کاری بکنیم مگه اینا یک گوشمالی به اینا بدن هرچند مردم زیر پا لح میشن
ناشناس۱۸۲۵۵۷۰۰۹:۵۶:۰۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
ایران در شرایطی نیست که برای آمریکا و غرب شرط و شروط تعیین کند. این ما هستیم که در موضع ضعف قرار داریم.
ناشناس۱۸۲۵۶۱۸۱۰:۲۱:۰۷ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
وقتی آمریکا جانت مانند برجام که به خاطر شدت گرفتن فعالیت هسته ای آمد پای مذاکره آن وقت می فهمی کی می تواند یا نمی تواند
ناشناس۱۸۲۵۷۹۹۱۱:۵۲:۲۷ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
حتی اگر تیم مذاکره ایران کار بلد بودن بدون امتیاز دادن اضافی برجام را به سرانجام می رساندن
ناشناس۱۸۲۵۸۹۷۱۲:۲۹:۴۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
امریکا و اروپا در شرایطی نیستن که برای ایران شرط بگذارند لغو بالمره همه تحریم ها پیش شرط بازگشت امریکا به برجام است.
ناشناس۱۸۲۶۰۷۲۱۳:۵۷:۰۳ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
خود بزرگ بینی آفتی است که آسیبهای فراوانی به بار می آورد. هرکس باید ببیند که وزنش چقدر است و به اندازه توانش صحبت و اقدام کند.
ناشناس۱۸۲۵۶۴۶۱۰:۳۸:۰۶ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
تا خرخره زیر مشکلات و معضلات هستیم و برای دنیا هم میخواهیم تعیین تکلیف و مدیریت کنیم ! عجب صبری خدا دارد :-)
ناشناس۱۸۲۵۷۴۱۱۱:۲۷:۴۲ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
خخخه ما برای دنیا تعیین تکلیف می کنیم؟ مثل این که تازه متوجه شدی یک سر قضیه خودمان هستیم حال بماند در بحث دیگر همانند کشتی ها و سوریه آن دنیای شما زانو زد مقابل ما
ناشناس۱۸۲۵۹۲۶۱۲:۴۱:۴۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
الان این حرف رو درمورد ما زدی یا آمریکا!؟ چون الان آمریکا بعد از انتخابات دچار شکاف و کاملا دوقطبی شده تا 5000 فوتی کرونا در روز هم رفته نزدیک به 60 میلیون بیکار داره به شدت دچار اختلاف طبقاتی شده .... اونوقت برای ایران و عراق و چین کره شمالی و روسیه و ونزوئلا .... نسخه میپیچه! به ترکیه میگه حق نداری اس400 بخری به آلمان میگه حق نداری خط لوله گاز از روسیه بکشی و .....
ناشناس۱۸۲۶۰۷۵۱۳:۵۷:۴۷ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
مشکلات الآن کشور ما چند برابر مشکلات آمریکا است.
ناشناس۱۸۲۵۹۸۷۱۳:۱۴:۵۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
فعلا همه ی دنیا زیر خرخره ی مشکلات هستن.
ناشناس۱۸۲۵۵۹۹۱۰:۰۵:۳۷ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
به جای التماس روابط را با جهان اصلاح کنید،نمیشه در شعار و عمل به دنبال نابودی کسی باشی و بعد توقع داشته باشی اون هم در این مسیر با تو همکاری کنه
ناشناس۱۸۲۵۶۲۴۱۰:۲۵:۴۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
جناب التماس، ونزوئلا در امریکای جنوبی کره شمالی در آسیا لیبی در آفریقا به چه دلیلی باید دشمنی ببینند؟ هر وقت فهمیدی دنبال حاشیه نمی روی
ناشناس۱۸۲۵۷۲۹۱۱:۲۳:۳۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
تو و امثال تو پشتتون گرم و نفستان از جای گرم باند می شود. ککتون هم نمی گزه که مردم با این ندانم کاری هاتون بدبخت و فقیر شوند.
ناشناس۱۸۲۵۷۹۷۱۱:۵۱:۳۶ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
یعنی قذافی فرشته بود و مردم لیبی تا دنیا بنیاد است باید قدر او را می دانستند و اگر ان شد حتما کار امریکا بود و مردم لیبی و نظرانها محلی از اعراب نداشتند؟ یعنی کره شمالی که ملتش را میان چهار کشور اسیای شرقی ژاپن و کره شمالی و تایوان و چین فقیر ترین کشور با فاصله بسیار زیاد کرده و تمام این کشورها را با سلاح اتمی و هیدروژنی و موشک تهدید به نابودی می کنه و مثلا نابودی کره جنوبی در دستور و ارمانش هست اصلا اشتباهی نداشته؟ یعنی ونزویلا که مردم کشورش را که همیشه ثروتمند ترین در منطقه اش بود تبدیل به فقیر ترین کشور امریکای جنوبی و لاتین کرده اصلا اشتباه نداشته؟ همه تقصیر امریکاست! بابا انصاف هم خوب چیزیه
ناشناس۱۸۲۶۰۲۱۱۳:۳۱:۳۴ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
به آمریکا چه مربوطه؟ مردم آن کشور ها می دانند و حاکمانشان نه این که زورگو بیاد وسط و بی دلیل همان مردم را هم تحریم کند و شما اینجا برای از آمریکای خوب حرف می زنید
ناشناس۱۸۲۵۶۲۹۱۰:۲۸:۴۶ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
ساعت خواب 50 سال پیش آمریکا جانت برای قدرتمند کردن اسرائیل جانت تصمیم به تجزیه ایران گرفته در ضمن ما نمی خواهیم آمریکا جانت را نابود کنیم
ناشناس۱۸۲۵۸۲۴۱۱:۵۸:۱۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
ما میگوییم امریکا از این منطقه برود و شرش را کم کند و به فکر نابودی کشورهای دیگر و چپاول منافع ما و دیگران نباشد ما که از حریم کشور خودمان دفاع میکنیم دشمنی ایجاد میکنیم یا آنها که چندهزار کیلومتر دورتر از کشور خود نیروی نظامی آورده‌اند و جنایت میکنند؟
ناشناس۱۸۲۶۰۷۷۱۳:۵۹:۳۶ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
تو نمی توانی به آمریکا چنین دستوری بدهی. چون آمریکا یک ابر قدرت است. ما ماکسیمم یک ابر قدرت منطقه ای هستیم.
ناشناس۱۸۲۶۲۳۲۱۵:۲۸:۴۲ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
آن ابر قدرت باید با ابر قدرت یک منطقه هماهنگ باشد وگرنه می شود عراق و سوریه که در باتلاق فرو می رود
ناشناس۱۸۲۶۳۰۳۱۶:۱۶:۰۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
اگه امریکا بره برادر پوتین آیا مطمئنی بدتر نیست صد برابر؟
ناصر۱۸۲۶۵۷۹۲۰:۲۶:۰۲ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
آخه مگه تو دعوا و جنگ حلوا پخش می کنن؟ چه طور ژاپنی که بهش حمله اتمی شد رابطه اش رو درست کرده و ما هنوز اندرخم کودتای سرنگونی مصدق؟! بس کنید تو رو بخدا
در به در۱۸۲۵۵۱۲۰۹:۱۷:۲۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
این قضیه هسته ای ایران اگر به جنگ ختم نشه باید خدا را شکر کنیم. اینطوری که دو طرف گرفته اند به این زودی ها نباید انتظار حل مسأله را داشته باشیم
ناشناس۱۸۲۵۶۵۰۱۰:۴۰:۱۴ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
انشاالله که به جنگ ختم شود و مشکل برجام و سایر مشکلات موجود نیز اتوماتیک وار و در عرض کمتر از ۱ هفته بصورت خودجوش مرتفع خواهد شد علی برکت الله .
ناشناس۱۸۲۶۶۷۶۲۲:۱۷:۳۳ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
بله. صد البته مشکل خود به خود حل خواهد شد زیرا در صورت وقوع جنگ بین ایران و امریکا، ما دیگر زنده نخواهیم ماند تا مشکل خاصی را احساس کنیم!
آریابان۱۸۲۵۶۹۷۱۱:۰۳:۴۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
بداقبالی سربازان برجامی ایران این بود که"کدخدا" و یا سکاندار جدید (البته در 4 سال پیش) در نظام حکومتی در ایالات متحده آنچنان دیوانه-گونه به بیراهه زد که در همه ی زمینه ها از قوانین داخلی امریکا گرفته (مقابله با سامانه بیمه درمانی دوران اوباما، هم-پیمانی منطقه ای در "نفتا" با کانادا و مکزیک و ....) تا نقض موافقتنامه های بین المللی (آب و هوا در پاریس، حتی یونسکو و ...) آنچنان همه چیز را دگرگون و ویران کرد که علاوه بر دولتمردان پیشین همچون اوباما و کری، شمار بسیاری از خود شهروندان و رای-دهندگان و نیز نامداران (سلبریتی) های امریکائی و حتی هم-پیمانان اروپائی وی نیز با این خیل عظیم منتقدین جهانی همداستان شده و به نکوهش و انتقاد شدید از موضع-گیری های غیر منطقی ترامپ پرداخته و تا پایان حیات سکانداری اش کماکان نیز ادامه دادند 2 -در چنان شرایطی وخامت آمیزی که فراروی کشور ایران ترسیم شده بود (و نیازی به برشماری تکراری تک تک آنها در گستره داخلی و بین المللی نیست) آیا راه چاره ای بهتر از برجام وجود میداشت ؟!؟!؟!؟!؟!؟
ناشناس۱۸۲۶۰۲۸۱۳:۳۵:۲۶ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
این سربازان شما همان سربازان سعادت آباد بودن!!! یا این که می روید خارج از چارچوب آژانس با چند کشور بمب اتم دار می‌نشینید تا در دانش صلح آمیز کشور بتن بریزید....! قضاوت را آیندگان می کنند!
ناشناس۱۸۲۵۵۱۹۰۹:۲۳:۳۶ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
ما بدون آمریکا زندگی می‌کنیم. اهمیتی ندارد اگر آن‌ها از برجام خارج شوند ما بیشتر پیشرفت می‌کنیم.
ناشناس۱۸۲۵۶۵۲۱۰:۴۱:۴۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
ما بدون آمریکا به شکل و ریخت و قیافه الان داریم زندگی میکنیم !
ناشناس۱۸۲۵۸۳۷۱۱:۵۹:۴۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
یقینا بدون امریکا زندگی ما و خیلی از مردم جهان بهتر خواهد شد الان ما با وجود شرارتها و مزاحمتهای امریکا و همدستان داخلیش داریم اینطور زندگی میکنیم
بادامکی۱۸۲۶۵۸۱۲۰:۲۹:۰۴ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
دشمن دشمن دشمن دشمن بس کنید همه کشورها تو جنگ های جهانی ضربه دیدن و بعضا با خاک یکی شدن ولی الان رابطه آلمان و آمریکا رو ببینید!
ناشناس۱۸۲۵۶۶۶۱۰:۴۷:۴۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
میشه یه مثال بزنید کره شمالی ونزوئلا سوریه آلمان شرقی روسیه
ناشناس۱۸۲۵۹۹۰۱۳:۱۷:۱۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
مثلا مصر و پاکستان و افغانستان و عراق و اردن و مکزیک و کشورهای آمریکای جنوبی و که تسلیم آمریکا هستن اوضاع خوبی دارن؟
ناشناس۱۸۲۶۲۶۵۱۵:۴۸:۴۶ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
افغانستان و عراق که تا چند سال پیش اردوگاه شوروی بود و بقیه خیلی بهتر از کره شمالی و سوریه ونزوئلا نیستن؟
ناشناس۱۸۲۵۵۲۴۰۹:۲۹:۲۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
قصد داشتن ترمز علم و اقتصاد ما را بدون اینکه امتیازی دهند بکشند که کشیدند
ناشناس۱۸۲۵۶۵۵۱۰:۴۳:۰۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
چرخ های علم و اقتصاد و سانتریفیوژ و اشتغال و بورس و ... همگی از حرکت ایستاد
ناشناس۱۸۲۵۵۲۸۰۹:۳۲:۲۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
هرچه حجم توطئه‌های دشمن علیه ملت ایران بیشتر می‌شود، تاثیرات آن کمتر می‌شود.
ناشناس۱۸۲۵۵۶۴۰۹:۵۴:۳۶ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
دیگه از این بیشتر چه تاثیرات دیگری می خواهد باشد؟ اکثر مردم در فقر و نداری غوطه ور هستند.
ناشناس۱۸۲۵۷۵۰۱۱:۳۲:۰۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
مشکلات 20درصدی خارجی را بزرگ نکنید تا آن 80 درصد را قایم کنید و آدرس غلط بدهید و منافع کشور را هم بفروشید
ناشناس۱۸۲۵۷۷۵۱۱:۴۴:۱۶ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
خودشان شکمشان سیر و بچه هایشان موفق و خوشحال هستند شعار می دهند و پول می گیرند گور پدر مردم
ناشناس۱۸۲۵۵۲۹۰۹:۳۲:۵۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
فقط این را بدانید که رمقی برای ملت نمانده ، عاملش چه آمریکا باشه چه خود مسوولان، مهم این است که امریکا همین را می خواهد.
مهران۱۸۲۵۵۳۸۰۹:۴۱:۴۲ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
واقعا کسی هست که فکر کنه میشه با غربی ها مخصوصا امریکا به یه توافقی رسید که طرف مقابل زیرش نزند؟بابا به خدا مشکل امریکا با ایران هسته ای و حتی بمب اتم نیست اگر هسته ای بود قبل از ما پاکستان که اسمش کاملا شبیه ما است(جمهوری اسلامی پاکستان) بمب اتم هم دارد اسرائیل رو هم به رسمیت نمیشناسد مشکل امریکا با ایران نفوذ ایران در منطقه است پس هسته ای که هیچ اگر سرکارخونه های فولاد و مس و ... هم مذاکره کنید و ببخشید تحریمی لغو نخواهد شد و بیشتر نیز میشود
ناشناس۱۸۲۵۹۲۸۱۲:۴۲:۱۷ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
برادر پاکستان چقدر مثل ایران بر علیه آمریکا شعار می دهد چقدر مخالف منافع او است؟
ناشناس۱۸۲۵۹۶۶۱۳:۰۳:۳۳ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
پاکستان که بدتر از ما آتش می‌زنند و شعار می دهند
ناشناس۱۸۲۶۰۰۱۱۳:۲۱:۳۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
ما چیکار به منافع آمریکا داریم؟ ما کدوم کشور رو تحریک کردیم به کشور آمریکا حمله کنه!؟ ما کی مانع تجارت آمریکا با کشورهای دیگه شدیم!؟ کدوم دانشمند آمریکایی رو ترور کردیم!؟ اشکال شما اینه که فکر میکنی آمریکا چون زور داره پس حق هم داره
ناشناس۱۸۲۶۵۲۵۱۹:۳۳:۳۴ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
چه نفوذی شما به آمدن اسرائیل تا لب مرزهای ما وبرقراری ارتباط با کشورهای منطقه می گی نفوذ ایران ؟!! بدبختی اینه که داریم چوب چیزی رو می خوریم که فقط شعاره .!!
ناشناس۱۸۲۵۵۹۶۱۰:۰۴:۲۶ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
برجام همان زمان اجرا مرده بود یک قرارداد کاملا یک طرفه
ناشناس۱۸۲۵۶۳۷۱۰:۳۲:۱۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
قرارداد برد برد می خواهید به قرارداد موشکی روسیه با موشکی آمریکا یا تعرفه تجاری چین با تعرفه آمریکا نگاه کنید ولی ما می رویم در دانش کشور بتن می ریزیم که نفت خودمان را بفروشیم
ناشناس۱۸۲۵۶۸۱۱۰:۵۶:۲۳ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
برجام برای ما نعمت بود . هم سانتریفیوژها میچرخید و هم چرخای هواپیمای پر از دلار میچرخید به سمت فرودگاههای ما . ترامپ این حرکت چرخ ها رو خوابوند
ناشناس۱۸۲۵۹۰۳۱۲:۳۱:۳۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
برجام خسارت محض بود زیرا هم چرخ سانتریفیوژ را پنچر کرد و هم چرخ اقتصاد را .
ناشناس۱۸۲۵۹۳۷۱۲:۴۶:۲۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
آیندگان خوب قضاوت می کنند
ناشناس۱۸۲۵۹۴۷۱۲:۵۲:۱۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
آن وقت چرا سعادت آباد دبه شده؟!!! چرخ هسته ای که معلول کردین و ناقص می چرخید هواپیمای پول را هم به خاطر اعمال قدرت نهاد امنیتی در دادن جاسوس بود و نه برجام و همه هم فهمیدن که درقبال اجرای کامل تعهداتی که عمل کردین آنها نصف تعهدات را عملی نکردن
ناشناس۱۸۲۵۹۵۷۱۲:۵۶:۴۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
حتی ترکمنچای هم نسخه فارسی داشت چرا برجام نداشت ؟!
ناشناس۱۸۲۶۰۰۴۱۳:۲۴:۰۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
اتفاقا مشکل برجام همین بود که ترامپ بدون هیچ هزینه ای و تنها با یک خط خط از اون خارج شد!؟!؟ واقعا چرا زیر بار همچین قراردادی رفتیم!؟!؟
ناشناس۱۸۲۶۴۰۹۱۷:۳۳:۰۷ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
دوست عزیز! ترامپ از قراردادهای بین المللی دیگر هم بدون هزینه خارج شد! مانند آب و هوای پاریس، بهداست جهانی و ...
ناشناس۱۸۲۵۶۷۶۱۰:۵۳:۵۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
در دنیایی که قانون جنگل حاکم است چرا ما هم سلاح هسته ای خود را نداشته باشیم؟
ناشناس۱۸۲۵۷۶۶۱۱:۴۰:۲۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
در 99% کشورهای دنیا قانون حاکم است. قانون جنگل در کشورهایی حاکم است که همه چیز به سخره گرفته می شوند.
ناشناس۱۸۲۵۹۰۴۱۲:۳۳:۰۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
در دنیای امروز قانون جنگل حاکم است و قویترها ، ضعیف ترها را می بلعند نمونه بارز آن یمن و فلسطین است.
ناشناس۱۸۲۶۰۸۷۱۴:۰۵:۰۶ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
جالب است این همه ادعای ولایتمداری دارید بعد میزنید زیر فتوای ایشان
ناشناس۱۸۲۵۶۸۶۱۰:۵۸:۵۶ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
چند روز دیگه تمام بازرس ها رو میندازیم بیرون و غنی سازی رو تا 60 درصد و به سرعت انجام میدیم.
ناشناس۱۸۲۵۶۸۸۱۰:۵۹:۵۳ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
هسته ای شدن هزینه دارد و هزینه آن فقط بدوش مردم است الباقی قضایا دورچین این سیاست است
ناشناس۱۸۲۵۷۵۵۱۱:۳۵:۱۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
هسته‌ای نبود الان موشکی بود موشکی نبود حقوق بشر آمریکایی بود و وقتی حقوق بشر آمریکایی بیاد وسط و دستان هم خالی از دفاع می شوید مانند خیلی جاهایی که آمریکا حمله کرد زیاد فهم آن سخت نیست!
ناشناس۱۸۲۶۸۴۶۰۴:۳۰:۲۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
اینهمه کشور در دنیا بدون مشکل با آمریکا تعامل و تجارت میکنند و به فکر منافع شهروندانشان هستند. حتی ژاپن که مورد حمله هسته‌ای آمریکا واقع شد، مسیر را تغییر داد و متحد آمریکا هم شد و مردمش به عنوان یک کشور نرمال زندگی می‌کنند.
ناشناس۱۸۲۶۰۱۰۱۳:۲۷:۰۶ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
یعنی واقعا بعد از این همه ماجرا هنوز هم فکر میکنی مشکل آمریکا با ما هسته ایه!؟!؟ من فکر میکردم نسل اینجور آدمها منقرض شده!!!!!
ناشناس۱۸۲۵۷۲۵۱۱:۲۰:۲۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
چون سودی از غنی سازی بیشتر نمی بریم لزومی به انجام آن نیست. اگر وضعیت موجود ادامه یابد و پرونده به شورای امنیت برگردد دوباره باید به تمام اعضای دایمی شورای امنیت باج دهیم .آنوقت احتمالا مجبور به پذیرش سایر محدودیتها هم باشیم. الان با برگشت دوباره به تعهدات برجامی و فقط با کنار آمدن با آمریکا شاید از گسترش مشکل جلو گیری کرد.
ناشناس۱۸۲۵۷۶۸۱۱:۴۱:۱۴ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
کاش یک روز یک مسئول کشور بیاید و از مزایای غنی سازی اورانیوم بگوید که الان بخاطرش سالهاست تحریم هستیم. ما که معایب ش را می دانیم میلیاردها دلار ضرر و عدم سرمایه گذاری کشورهای دیگر در کشور ما
ناشناس۱۸۲۵۹۳۳۱۲:۴۳:۴۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
اگر مزایا ندارد چرا مدینه فاضله شما آن را رها نمی کند؟!!
ناشناس۱۸۲۶۵۳۲۱۹:۳۸:۴۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
چون بهترین بهانه ایست که خودمان دو دستی در اختیارشان گذاشتیم که به قول همفکران شما جلوی نفوذمان را بگیرند !!!
ناشناس۱۸۲۶۰۱۶۱۳:۲۹:۳۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
چرا برعکس سوال میپرسی!؟ سوال درست اینه: اگر الان کل هسته ای رو تعطیل کنیم و همه تاسیسات هسته ای و پیچ و مهره های اون رو به آمریکا تحویل بدیم آیا مشکل حل میشه!؟
ناشناس۱۸۲۷۷۰۵۱۵:۰۲:۴۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
اگر آمریکا نبود الان وضع جهان بدتر بود در کل اگر نگاه کنیم به این نتیجه خواهید رسید
ناشناس۱۸۲۵۷۷۶۱۱:۴۵:۰۴ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
ایران باید تعارف راکنار گذاشته و مانند کره شمالی بمب اتمب بسازد
ناشناس۱۸۲۶۲۴۲۱۵:۳۵:۵۲ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
حالا کره شمالی به کجا رسیده که ما برسیم ؟؟
ناشناس۱۸۲۵۷۹۳۱۱:۵۰:۲۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
مثل همیشه حرفهای تکراری!!!
ناشناس۱۸۲۵۹۲۰۱۲:۳۹:۱۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
مجلس انقلابی یک سال شعار بهبود معیشت مردم را میدهد اما هیچ اتفاقی نیفتاده .. بعد انتظار دارید آنها که شعار هم نداده اند یکماهه همه کار کنند ..
ناشناس۱۸۲۵۹۵۳۱۲:۵۶:۰۲ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
مجلس قدرت اجرایی ندارد وظیفه مجلس قانون گذاری است عمده مشکلات کشور بدلیل ضعف قوه مجریه است.
ناشناس۱۸۲۶۲۷۹۱۵:۵۸:۲۳ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
دولت از آذر ماه از مجلس انقلابی خواسته محدودیت 30 درصد را از همسان سازی بازنشستگان اجتماعی بردارد تا دولت بتواند همسان سازی بکند ولی مجلس تا کنون هیچ پاسخی نداده!!!
ناشناس۱۸۲۶۶۶۰۲۱:۴۸:۰۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
دولت چرا پول قرارداد ویلموتس را از جیب بازنشستگان و کارگران تامین اجتماعی پرداخت کرد ؟!
ناشناس۱۸۲۶۰۲۲۱۳:۳۲:۲۲ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
جل الخالق!!!!!! پس کی بود وعده بهبود 100 روزه و چرخش چرخ زندگی مردم و آنچنان رونق اقتصادی رو میداد و قسم میخورد اگه راه حل مشکلات رو نمیدونست کاندید نمیشد!؟!؟ مردم یادتان هست!؟!؟
ناشناس۱۸۲۶۸۴۸۰۴:۴۱:۴۴ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
مردم ایران فقط میتوانند بین گزینه‌های افتضاح و افتضاح تر انتخاب کنند، که اتفاقاً نتیجه، انتخاب هرکدام که باشد، افتضاح است.
ناشناس۱۸۲۶۰۸۲۱۴:۰۴:۲۴ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
داشت قضیه آروم آروم جمع میشد ولی یک عده در داخل دلشون میخواست این قضیه در دولت روحانی ختم به خیر نشود تا بتوانند زمان انتخابات میوه زحمات ترامپ را بچینند. واسه همین اول همه مجلس خودمان در دقیقه نود زد همه چیز رو به هم ریخت
ناشناس۱۸۲۶۴۲۳۱۷:۴۵:۵۶ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
کلا همیشه ما مقصریم! بابا طرف علنی میگه اول ایران برجام رو کامل اجرا کنه بعد ما راستی آزمایی کنیم اگر خوشمون اومد اونوقت ما یه کارگروه ویژه تشکیل میدیم که از برجام برای حل سایر مسائل استفاده کنیم! باز هم فکر میکنی میخواستن تحریمها رو بردارن!؟!؟
علی۱۸۲۶۴۹۲۱۹:۰۶:۱۲ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
مشکل مسئولین ما اینه که توی دروازه همشون نشستن میگن لنگش کن خب چرا خودتان مستقیما وارد مذاکره نمیشین چرا به کشورهای دشمن میگید وارد مذاکره برای ایران شوید اونها فقط به فکر منافع خودشان هستند
ناشناس۱۸۲۶۷۰۵۲۳:۰۱:۰۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
روحانی اگه بلد بود کشور را ختم به خیر بکند تو این ۸سال می کرد نه تو دقیقه نود .
ناشناس۱۸۲۶۸۲۸۰۳:۱۰:۱۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
بایدن بعید است بدون شرط و شروط به برجام برگردد. ایران هم از برجام منفعتی نبرد. بهتر است ایران هم قید برجام را بزند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

پربحث‌های هفته

  1. این صدای اقتدار ایران است ...

  2. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  3. وحدت ملی با وعده صادق

  4. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  5. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  6. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  7. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  8. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  9. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  10. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  11. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  12. اسراییل چه باید بکند؟ 

  13. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  14. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  15. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  16. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  17. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  18. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  19. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  24. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  25. احتمال تشکیل استان تهران غربی

آخرین عناوین