هویج‌های کوچک آمریکا در برابر امتیازات بزرگ ایران

حسن کریمی‌فرد،   3991119138 ۲۰۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۰ تکراری یا غیرقابل انتشار
هویج‌های کوچک آمریکا در برابر امتیازات بزرگ ایران

با کنار رفتن دونالد ترامپ و شکست سیاست فشار حداکثری این تصور برای عده‌ای ایجادشده بود که سیاست آمریکا در قبال ایران تغییر خواهد کرد. اما کمتر از چند روز بیشتر زمان نبرد تا از سیاست جدید ساکنان کاخ سفید رونمایی شود. در واقع به نظر می‌رسد مقامات آمریکایی دل‌بستگی عجیبی اولاً به ابزار تحریم‌ها و ثانیاً از دیدگاه خودشان به آورده‌های سیاست فشار حداکثری دونالد ترامپ پیدا کرده‌اند و در مقابل مقامات دولت جدید آمریکا مانند جو بایدن، آنتونی بلینکن و جیک سالیوان به‌صراحت از لزوم بازگشت سریع ایران به برجام سخن می‌گویند.

هم‌زمان رسانه‌های بین‌المللی به‌جای شماتت دونالد ترامپ در خروج از توافق هسته‌ای و تقبیح بی‌تحرکی اروپایی‌ها برای پایبندی به تعهدات، این روزها با شدت بیشتری تلاش دارند تا ایران را در جایگاه متهم قرار دهند تا به‌زعم خودشان برخورد با آن و اجبار به عقب‌نشینی تسهیل شود. به همین دلیل است که در هفته‌های اخیر بارها ادعاهایی مانند این‌که ایران به نقطه گریز و تولید بمب هسته‌ای بسیار نزدیک است بیان شد. از سوی دیگر چند روز قبل روزنامه وال‌استریت ژورنال به نقل از منابعی نامشخص مدعی شد جدیدترین تحقیقات از شواهدی دال بر وجود فعالیت‌های هسته‌ای اعلام‌نشده در ایران حکایت دارد که مرتبط با ساخت تسلیحات هسته‌ای است. کشورهای اروپایی هم دائماً از توافق مکمل برجام و لزوم حضور دولت‌های منطقه و حتی رژیم صهیونیستی در مذاکرات جدید سخن می‌گویند.

از سوی دیگر برخی رسانه‌های غربی پیشنهاد می‌دهند برای ایجاد فشار سیاسی و اقناع ایران برای بازگشت به توافق، ضرورت دارد چند هویج کوچک از سوی آمریکا به تهران تقدیم شود. ازجمله اینکه مثلاً زمینه برای اعطای وام صندوق بین‌المللی پول به ایران فراهم شود، مقداری از پول‌های بلوکه‌شده آزاده گردد یا کمک‌هایی برای مقابله با بیماری کرونا صورت گیرد.

در مقابل جمهوری اسلامی ایران به‌صراحت شیوه مقامات آمریکایی و اروپایی برای احیای برجام را زیر سؤال می‌برد و اصول راهبردی و مشخصی را پیش روی آن‌ها قرار داده است. دراین‌باره بازخوانی سخنان رهبر انقلاب در روز یکشنبه 19 بهمن‌ماه در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش حائز اهمیت است.

رهبر انقلاب به‌صراحت بیان می‌دارند کشورهای اروپایی و آمریکا به این دلیل که تعهدات خود را در قالب توافق هسته‌ای انجام نداده‌اند حق هیچ‌گونه شرط‌گذاری برای ایران را ندارند. همچنین ایران زمانی به توافق بازخواهد گشت که آمریکا تمام تحریم‌ها را در عمل و نه بر روی کاغذ و شفاهی لغو نماید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه بیان می‌کنند ایران بعد راستی آزمایی لغو تحریم‌ها، به برجام بازخواهد گشت و این راهبرد قطعی، مورد اجماع و غیرقابل‌برگشت جمهوری اسلامی ایران است که هیچ مقامی از آن عدول نخواهد کرد.

ترسیم خط قرمز ایران برای احیای برجام به‌منزله مانعی است که طرف‌های غربی را از بیان خواسته‌های غیرقابل‌قبول به‌قصد این‌که تهران در مقابل کارشکنی‌ها کوتاه بیاید بازخواهد داشت. همچنین شرط لغو واقعی تحریم‌ها موجب می‌شود اتفاقاتی که در دوره باراک اوباما منجر به این شد که عملاً آورده جدی برای ایران از توافق هسته‌ای ایجاد نشود رخ ندهد. فراموش نشود بنا به گفته مسئولان مختلف دولت روحانی، برجام هرگز منجر به تحقق خواسته‌های ایران نشد و رئیس سابق بانک مرکزی از عبارت «تقریباً هیچ» دراین‌باره استفاده کرده بود. به این مسئله می‌باید به خسارت‌هایی که بعد از خروج آمریکا از برجام و عدم انجام تعهدات از سوی اروپایی‌ها به وجود آمد را نیز اضافه کرد.

بنابراین اگر قرار باشد برجام دوباره احیا شود می‌باید تحریم‌های ایران در حوزه‌های مختلف تجاری، مالی، نفتی و ... لغو شوند و طرف‌های غربی علی‌الخصوص آمریکایی‌ها نمی‌توانند با برخی امتیازات جزئی محدودیت‌های جدیدی بر ایران تحمیل نمایند.

فراموش نشود حدود سه هفته قبل جولیان لی، استراتژیست نفتی بلومبرگ با انتشار تحلیلی گفته بود که اگرچه مسئله برجام در دستور کار دولت آمریکا قرار دارد اما لغو تحریم‌های نفتی ایران در اولویت پایین‌تری قرار دارد که ممکن است حل این مشکل به‌زودی نیز اتفاق نیفتد. در این تحلیل به مخالفت کنگره آمریکا با توافق برجام حتی در زمان باراک اوباما نیز اشاره‌شده است.

بنا به همین دلایل است که در حال حاضر به‌صراحت نمی‌توان اذعان داشت دولت بایدن قصد جدی و سریع برای احیای برجام دارد بلکه ممکن است بخواهد با استفاده از سیاست صبر و انتظار از تحریم‌های دونالد ترامپ برای عقب‌نشینی ایران استفاده نماید. اما در مقابل ایران با درس‌آموزی از تجربه برجام، ترسیم خط قرمز و تأکید بر این‌که حرف قطعی و نهایی لغو واقعی تحریم‌هاست گرفتار فضاسازی دولت جدید آمریکا، متحدان اروپایی و برخی کشورهای منطقه نخواهد شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۱۶۰۶۲۰۹:۴۰:۰۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
باید یک بار و برای همیشه مسایل ایران با آمریکا حل و فصل شوند. در طی 4 دهه گذشته بابت کشمکش با آمریکا خسارات زیادی به کشور وارد شده است. خساراتی که بعضا جبران ناپذیر هستند.
ناشناس۱۸۱۶۱۷۰۱۰:۴۱:۲۶ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
همین دیروز وزارت خارجه ایران به وزارت خارجه روسیه بابت استفاده از واژه جعلی خلیج ع ر ب ی اعتراض کرد. ضمن آنکه پوتین قالیباف را که حامل پیام رهبری بود، به حضور نپذیرفت. چین هم که میلیاردها دلار پول ایران را بلوکه کرده است. باید سیاست خارجی ایران بطور کامل متحول شود. شعار هم شرقی و هم غربی باید سر لوحه کار قرار گیرد.
ناشناس۱۸۱۶۴۸۹۱۲:۵۵:۱۶ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
چین و کره جنوبی و غیره بدلیل تحریمهای بانکی امریکا پولهای ما را بلوکه کرده اند و مقامات امریکایی بارها از واژه جعلی خلیج عربی استفاده کرده اند این چیز جدیدی نیست.
ناشناس۱۸۱۶۵۶۳۱۳:۲۹:۰۳ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
از اول انقلاب تا الان با آمریکا قطع رابطه کرده ایم. حاصل این کار برای ایران چه بوده است؟
ناشناس۱۸۱۶۶۱۹۱۳:۴۸:۰۶ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
اصلاح طلبانی که از دیوار سفارت امریکا بالا رفتن و اکنون فرزندان شون در امریکا ساکن هستن باید پاسخگوی سوال شما باشند.
ناشناس۱۸۱۶۶۲۴۱۳:۴۹:۱۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
چهل سال از بهترین سالهای عمرمان میان بازی سیاسی دولتمردان ایران و آمریکا هدر رفت اگر قرار باشد مذاکره ای انجام شود دیگه به درد ما نخواهد خورد ولی کاش مسئولان به مردم بگویند چرا اکثر فرزندان و آقازاده ها علاقمند به زندگی در همان آمریکای شیطان بزرگ هستند ؟؟ چرا مردم ایران حق زندگی بهتر را نداشتند ؟؟ چرا اینقدر مسئولان با حرفهای خودشان در زمان انقلاب فرق کرده اند ؟؟؟
ناشناس۱۸۱۶۶۳۱۱۳:۵۱:۲۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
صدها میلیارد دلار خرج هسته ای کردن که بمب اتمی داشته باشند با این پول می شد چند تا ایران و تبدیل به کره جنوبی کرد با این پول می شد ده بار ایران رو اباد کرد اما ادعا کردن برق هسته ای می خواهند حالا این نیروگاه بوشهر یک وات برق هم نداده است چهاردهه است خام فروشی کرده اند و هنوز هم وابسته به خام فروشی هستند در صورتی که همین اماراتی که تا ۳۰ سال پیش اصلا حساب نمی شد الان صادرات صنعتی به آمریکا دارد و چند سال دیگه می شه کره جنوبی خاورمیانه ....
ناشناس۱۸۱۶۷۱۴۱۴:۳۵:۵۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
نیروگاه بوشهر در سال 90 راه اندازی شد و 1000 مگاوات تولید برق دارد.
ناشناس۱۸۱۶۷۱۷۱۴:۳۶:۵۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
280 میلیارد پول سرکوب شده ارزی را بردین خارج و همان کشورهای دشمن آن وقت چند میلیارد ناقابل را بزرگ می کنید که برای استقلال کشورمان خرج شده؟
ناشناس۱۸۱۶۷۱۹۱۴:۳۸:۱۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
خخخه برق نداده!! امارات صادرات صنعتی می کند!
ناشناس۱۸۱۶۷۶۸۱۵:۰۲:۰۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
با برجام که صنعت هسته ای 30 میلیارد دلاری کشور را بتن ریختیم چرا قیمت دلار و سکه و مسکن و خودرو 10 برابر شد و شاخص فلاکت رکورد زد ؟!
ناشناس۱۸۱۶۸۰۹۱۵:۲۰:۴۷ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
امارات وارد کننده مطلق است و از شیر مرغ تا جون آدمیزاد را وارد می کنند و اصلا"تولید داخلی ندارند و تنها منبع درآمد آنها توریسم و نفت است.
ناشناس۱۸۱۶۸۱۳۱۵:۲۲:۱۲ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
هموطن گرامی: آمریکا با ایران قطع رابطه کرده، نه ایران با آمریکا.
ناشناس۱۸۱۶۹۱۲۱۶:۱۸:۰۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
امریکا با ساخت بمب اتم و استفاده از آن نشان داد که دشمن بشریت است.
ناشناس۱۸۱۶۵۹۳۱۳:۴۱:۳۲ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
بروید تاریخ رو یکبار دیگر بخونید تا روسیه را بشناسید جوجه رو آخر پاییز میشمارن
ناشناس۱۸۱۶۶۵۳۱۴:۰۰:۰۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
اگر در ایران اجماعی برای رفع تحریم ها و بازگشت به برجام وجود داشته باشد میشود با مذاکره بسیاری از تحریم ها رو رفع کرد.
ناشناس۱۸۱۶۶۵۵۱۴:۰۱:۰۳ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
دعوای سیاسی عذابش برای مردم است.
ناشناس۱۸۱۶۷۶۲۱۴:۵۹:۰۴ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
دشمن اصلی ایران و کشورهای منطقه امریکاست روسیه متحد استراتژیک ایران در جنگ با داعش در سوریه بود.
ناشناس۱۸۱۶۸۱۴۱۵:۲۲:۴۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
اگر تحریم ها با مذاکره رفع می شوند چرا با برجام رفع نشدند و تشدید هم شدند ؟!
ناشناس۱۸۱۶۶۰۸۱۳:۴۵:۰۲ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
بر اساس بیانیه رسمی وزرات خارجه آمریکا نام این پهنه در جنوب ایران آبی خلیج ( همیشه) فارس است .
ناشناس۱۸۱۶۷۷۲۱۵:۰۴:۴۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
مقامات امریکایی بارها و بارها از نام جعلی خلیج عربی استفاده کردند و فراموش نکردیم که حتی گوگل نام خلیج فارس را از نقشه حذف کرده بود.
ناشناس۱۸۱۶۷۷۷۱۵:۰۷:۴۷ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
حمایت امریکا از صدام در 8 سال جنگ تحمیلی و ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران با 290 سرنشین و حمله به سکوهای نفتی ایران و ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی بخشی از جنایات امریکاست و با این حرفها قابل ماله کشی نیست.
ناشناس۱۸۱۶۵۰۵۱۳:۰۱:۲۴ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
روحانی: امریکا هرجا که پول ما دید دزدید ، چطور می شود به امریکا اعتماد کرد ؟!
ناشناس۱۸۱۶۵۹۴۱۳:۴۱:۴۷ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
همه کشورها به منافع خودشون فکر می‌کنند و درستش هم این است.
ناشناس۱۸۱۶۷۲۰۱۴:۳۹:۰۲ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
بار کج به منزل نمی رسد پول دزدی خرج دوا و درمان می شود.
ناشناس۱۸۱۶۶۲۶۱۳:۵۰:۲۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
چرا رابطه ایران با اعراب بده؟ اکثر اعراب مذهبی تر از کشورهایی مثل جمهوری اذربایجان - ونزوئلا و روسیه و چین و اکثر کشورهای اسلامی هستند. رابطه ایران با کشورهای به شدت سکولار بهتر از روابط ایران با اعراب هست. چرا؟ چرا ایران از حوثی حمایت می کنه ولی از شیعیان جمهوری اذربایجان دفاع نمی کنه؟ یا رومی رومی یا زنگی زنگی.
ناشناس۱۸۱۶۷۳۱۱۴:۴۲:۳۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
برخی حکام عرب منطقه دیکتاتور واقعی هستن و از مسلمانی بویی نبردند از جمله عربستان و بحرین و امارات که مردم مظلوم یمن را بمباران می کنند و مخالفان سیاسی خود همچون خاشچقی را تکه تکه می کنند.
ناشناس۱۸۱۶۷۴۷۱۴:۴۹:۲۶ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
ایران با چند کشور عرب مشکل دارد؟ یا آنها که طایفه گری را دنبال می کنند؟
ناشناس۱۸۱۶۵۳۰۱۳:۱۴:۴۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
کشورهای بزرگ دنیا کل اقتصاد و صنعت را رها نکردند به امید مذاکره !
ناشناس۱۸۱۶۶۱۶۱۳:۴۷:۳۲ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
حرف امریکا ازاول اینه که بدلیل اینکه درمنطقه مسابقه اتمی شدن راه میفته(ترکیه امارات عربستان مصر...)ایران نبایدغنی سازی بادرجه بالا بکنه وبه بیان ساده تربه سلاح اتمی دست پیدابکنه!آن چیزی که قابل فهم نیست اینه که اصرارمابرای چیست مگرنمیگوییدسلاح اتمی حرامه!!؟؟پس غنی سازی بادرجه خلوص بالا برای چیست والله مردم رابدبخت کردیدبااین دورباطل چندین ساله!!
ناشناس۱۸۱۶۷۲۹۱۴:۴۲:۱۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
اصرار شما همانند آمریکا چی هست که کشور غیر همسو نباید داشته باشد؟ ولی خود کد خدا جان و یا کشورهای همسو مانند اسرائیل داشته باشند یا کشورهای خنثی منطقه مانند پاکستان و هند! اول فکر بعد بحرف تا سوتی ندهی!
ناشناس۱۸۱۶۷۳۳۱۴:۴۳:۴۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
چرا 20 سال دور باطل بر کشور زدین و معطل خارجی ها می کنید؟و ضررش را به ملت می زنید؟
ناشناس۱۸۱۶۷۳۵۱۴:۴۴:۵۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
هروقت امریکا و اسرائیل سلاح های اتمی خود را نابود کردند می توانند برای دیگران تعیین تکلیف کنند تا وقتی سلاح اتمی دارند حق ندارند حرف بزنند.
ناشناس۱۸۱۶۹۳۹۱۶:۳۷:۰۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
اگه شما غنی سازی با درصد بالا رو شروع نکرده بودید، الان آمریکا برمی گشت به برجام.
ناشناس۱۸۱۶۸۱۸۱۵:۲۶:۳۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
چون کل صنعت و تجارتشون تحریم نیست.تا این سنگ بزرگ به پای اقتصاد بسته است،حرفی برای گفتن نیست
ناشناس۱۸۱۶۸۸۷۱۶:۰۵:۳۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
به قول خود جان کری اگر برجام نبود دیوار تحریمهای ضد ایرانی فرو ریخته بود.
ناشناس۱۸۱۶۹۴۳۱۶:۳۷:۴۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
این جنگ زرگری بین مقامات ایران و آمریکاست اگر واقعا مقامات مخالف آمریکا بودن بچه هاشون در آمریکا نبودن
ناشناس۱۸۱۶۵۶۴۱۳:۲۹:۲۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
درس عبرت برجام این بود که هرگز نباید به صلح با دولتهای بدعهد و خبیث اعتماد کنیم.
ناشناس۱۸۱۶۶۴۳۱۳:۵۶:۰۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
پوتین با آمدن بایدن تغییر رفتار اساسی خواهد داد و این تازه اول کاره .
ناشناس۱۸۱۶۵۶۷۱۳:۳۰:۴۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
فعال رسانه ای امریکایی: ما بودیم که از توافق خارج شدیم اما طلب کاری و قلدری می کنیم.
ناشناس۱۸۱۶۵۷۳۱۳:۳۲:۳۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
خود ظریف اعتراف کرده که مذاکره با امریکا ارزش وقت گذاشتن ندارد.
ناشناس۱۸۱۶۲۰۹۱۱:۰۷:۲۷ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
سیاست شل کن سفت کن تا دولت جدید ایران تعیین شود
ناشناس۱۸۱۶۳۱۷۱۱:۵۰:۲۳ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
آمریکا هم می داند که در ایران رییس جمهور تنها یک تدارکاتچی است.
ناشناس۱۸۱۶۳۹۵۱۲:۱۸:۲۷ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
کشور فروشی همچون برجام و سعادت آباد را دوران ریاست جمهوری اصلاح طلبان اجرا شد
ناشناس۱۸۱۶۳۹۸۱۲:۱۹:۳۲ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
ما هم می دانیم دولت های آمریکا هیچ نقشی در دشمنی آمریکا با ما ندارن و روال ثابت است!
ناشناس۱۸۱۶۵۵۶۱۳:۲۷:۵۴ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
دولت های امریکا چه جمهوری خواه و چه دموکرات دشمنی با ایران را دستور کار خود دارند فقط روش های آنها کمی متفاوت است.
ناشناس۱۸۱۶۵۷۶۱۳:۳۴:۴۲ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
امریکا مذاکره را برای تحمیل خواسته های غیرقانونی و سلطه جویانه خود می خواهد و بفکر لغو تحریم ها و تامین منافع ایران نیست.
ناشناس۱۸۱۷۱۵۶۱۹:۵۲:۲۳ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
رییس جمهور در ایران بالاترین مقام اجرایی و دومین مقان انتخابی است است اگر اینجور نبود توافق برجامی پیش نبود حتما میگی روسای جمهور آمریکا خیلی اختیار دارندو آقایی میکنند نه آقا اونها نوکران و عمله و به قول خودت گفتنی تدارکچی صهیونیست جهانی هستند.
mostafa.kamali95@yahoo.com۱۸۱۶۲۲۲۱۱:۱۴:۲۲ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
طرح تحقیق و تفحص از بانک های خصوصی تصویب شد از نمایندگان مجلس می خواهیم تفحص از بانک مرکزی را هم تصویب و اجرایی کنند
ناشناس۱۸۱۶۲۴۷۱۱:۲۲:۳۶ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
چه جالب!!! اونوقت راه حل شما برای این کار چیه؟
ناشناس۱۸۱۶۲۶۲۱۱:۲۹:۴۷ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
شیر دادن به کدخدا می ارزد به شیر دادن به کمونیست
ناشناس۱۸۱۶۳۳۲۱۱:۵۵:۵۶ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
کمونیست ها ، دین ندارند و اصولا خدا را قبول ندارند و خطرناکند
ناشناس۱۸۱۶۴۰۳۱۲:۲۱:۱۲ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
کمونیست ارزش دارد تا غربی که با دستکاری در دین خدا میروند...!!
ناشناس۱۸۱۶۴۳۰۱۲:۳۳:۲۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
لغو بالمره همه تحریم ها پیش شرط بازگشت امریکا به برجام است امریکا باید حُسن نیت خود را ثابت کند.
ناشناس۱۸۱۶۵۱۶۱۳:۰۶:۴۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
امام خمینی(ره): فرمود آنها که علیه شوروی موضع گیری می کنند برای این است که امریکا فراموش شود. غربگرایان ایران اگر چین ستیزی می کنند در حقیقت در حال بزک کردن امریکای جنایتکار و غرب غارتگرند.
ناشناس۱۸۱۶۵۹۶۱۳:۴۲:۲۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
روسیه هنوز سودای اشغالگری داره و چشم طمع به خاک کشورهای همجوار داره کما اینکه به خاک گرجستان و اوکراین دست درازی کرده و اگه ترس از امریکا نبود کشورهای ضعیفتر رو دوباره استثمار میکرد
ناشناس۱۸۱۶۷۹۷۱۵:۱۵:۰۳ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
دولت تروریست امریکا با قتل عام مردم ژاپن و ویتنام و عراق و افغانستان و سوریه و لیبی نشان داد که دشمن اصلی بشریت است.
ناشناس۱۸۱۶۴۰۸۱۲:۲۳:۰۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
شما به کدخدا شیر نمی دهید ناموستان را واگذار می کنید!
ناشناس۱۸۱۶۵۹۷۱۳:۴۲:۵۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
بیخودی روی روسیه حساب بازکردین
ناشناس۱۸۱۶۷۳۹۱۴:۴۶:۳۴ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
کسی روی روسیه حساب باز نمی کند اگر دوستان شما حاتم بخشی برجام و سعادت آباد را دنبال نکنند
ناشناس۱۸۱۶۷۴۴۱۴:۴۷:۴۶ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
دشمن اصلی ما امریکاست / مرگ بر امریکا
ناشناس۱۸۱۶۶۰۴۱۳:۴۴:۰۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
تمامی مناطق شمالی کشور که از خاک عزیز ایران جدا شدند همگی دسیسه و توطئه روسیه بود که به نفع خودش و با حیله از ایران جدا کرد.ننگ بر روس
ناشناس۱۸۱۶۷۳۸۱۴:۴۶:۳۴ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
جدایی بحرین از ایران هم کار امریکا و انگلیس بود.
ناشناس۱۸۱۶۷۴۱۱۴:۴۷:۱۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
حتی ترکمنچای هم نسخه فارسی داشت چرا برجام نداشت ؟!
ناشناس۱۸۱۶۷۴۵۱۴:۴۸:۱۶ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
دوست داری با رم و یونان و... هم تا ابد در جنگ باشید که یک روزی خاک کشور را گرفتند؟
ناشناس۱۸۱۶۷۵۰۱۴:۵۰:۳۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
کدخدا دین دارد و خدا را ستایش میکند ولی کمونیست خیر
ناشناس۱۸۱۶۷۸۵۱۵:۱۱:۰۳ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
امریکا حامی اصلی تروریسم و عامل اصلی خشونت و جنگ افروزی و تهدید و تحریم و ترور در منطقه و جهان است.
ناشناس۱۸۱۶۷۹۱۱۵:۱۲:۲۳ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
امریکا اگر دین داشت از رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی و آل سعود قاتل زنان و کودکان یمن حمایت نمی کرد.
ناشناس۱۸۱۶۲۴۸۱۱:۲۲:۵۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
مشکل این است که آنها نمی خواهند برطرف کنند وگرنه خیلی ایران راه آمد حتی به قیمت کشور فروشی همچون برجام و سعادت آباد و الجزایر و.. و افراد غرب زده هم با دوگانه سازی کاذب مملکت را..!
ناشناس۱۸۱۶۳۰۸۱۱:۴۶:۲۴ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
آمریکا و غرب به روسیه و چین هم باج نمی دهند. ایران که جای خودش را دارد.
ناشناس۱۸۱۶۴۳۵۱۲:۳۴:۳۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
ایران هرگز زیر بار زورگویی و زیاده خواهی امریکا و غرب نخواهد رفت.
ناشناس۱۸۱۶۵۱۳۱۳:۰۵:۱۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
پس چرا سرمان را پایین نمی اندازیم و نمی رویم دنبال کارمان ؟ به قول شما نیاز به امریکا و اروپا نداریم دیگه ؟ چرا منتظر برگشتن آنها به برجام هستیم ؟؟ داداش حتی چین و روسیه هم امریکا و اروپا را رها نمی کنند به کشور فقیر تحریم زده ی ما بچسبند !
ناشناس۱۸۱۶۵۵۱۱۳:۲۵:۳۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
تا یاد نگیریم که آلمان را آلمانی و ژاپن را ژاپنی و ایتالیا را ایتالیایی توسعه داده و می دهد ایران را نمی توانیم بسازیم منتظر امریکا و انگلیس و چین و روسیه نباید باشیم.
ناشناس۱۸۱۶۶۱۲۱۳:۴۵:۴۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
غرب زده ها دنبال می کنند با دو قطبی سازی تا همچنان دنبال آن ها باشیم
ناشناس۱۸۱۶۲۵۱۱۱:۲۴:۲۳ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
چندین سال مذاکره کردیم که فقط مسئله هسته ای حل بشه آخرش شد این. حالا چطوری میخوای همه مسایل رو یکبار برای همیشه حل کنی!؟!؟
ناشناس۱۸۱۶۳۱۴۱۱:۴۸:۵۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
اعتماد و اعتماد سازی یک اصل بین المللی است. تا موقعیکه رفتار یک کشور با سیاست هایش در تضاد باشد، هیچ مسئله ای حل نمی شود.
ناشناس۱۸۱۶۳۲۸۱۱:۵۳:۴۶ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
اخوی تو این دنیا آمریکا و اسرائیل هم به اعتماد ندارن و حتما از هم جاسوسی میکنن حالا توقع داری آمریکا به ما اعتماد کنه!؟ کدوم اعتمادسازی!؟!؟
ناشناس۱۸۱۶۴۱۵۱۲:۲۵:۴۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
خخخه ما می رویم دانش و صنعت کشورمان را به خاطر آن زورگویان که صد برابر بدترش را دارند می دهیم آن وقت ما اعتماد سازی کنیم؟ چی می‌گویی برای خودت
ناشناس۱۸۱۶۶۱۳۱۳:۴۵:۴۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
در تمام دنیا، به کشورها و آدمایی احترام و حرمت میذارن و به حساب میارنشون که بدونن همه افرادش برای "قانون" و "حقوق دیگران" ارزش و احترام قائل هستن و از آن تخطی نمیکنن.
ناشناس۱۸۱۶۶۲۱۱۳:۴۸:۳۳ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
انرژی هسته ای برای ایران فقط بدبختی اورد دوستان میدانید هنوز نیرگاه بوشهر کامل راه اندازی نشد ایا میدانید اگر کامل راه اندازی شود فقط برق استان بوشهررا بزور تامین میکند؟ ایا میدانید تمام دستگههای نیروگاه مربوط با سال 54میباشد واز رده خارج هست درضمن بنظرم هیچ کشوراسیایی نباید بمب اتم داشته باشند چون جنبه داشتن این بمب ویرانگررا ندارند برای همین هست امریکا نمیخواهد منطقه اسیایی بمب اتم داشته باشند چرا اسرائیل وپاکستان وکره تابحال استفاده نکردند چرا روسیه اون همه امریکبا برسرش بلاهایی اورد استفاده نکرد ...
ناشناس۱۸۱۶۴۱۹۱۲:۲۷:۴۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
بعله مانند آمریکا حقوق بشر را تبلیغ می کند ولی از عربستان و امارات دیکتاتورها حمایت ناموسی می کند
ناشناس۱۸۱۶۴۳۸۱۲:۳۶:۴۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
امریکا باید دست از تهدید و ترور و تحریم بردارد و به یک کشوری عادی در دنیا تبدیل بشود تا زمانی که خوی قلدری و روحیه استکباری دارند تعامل با آنها ممکن نیست.
ناشناس۱۸۱۶۲۵۴۱۱:۲۴:۵۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
به آمریکا شیر دادن می ارزد به شیر دادن به چین و روسیه
ناشناس۱۸۱۶۳۳۷۱۱:۵۸:۱۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
چین با اسلام مشکل دارد . اقلیت مسلمانان ایغور را سرکوب میکند . چین دین ندارد . خدا را قبول ندارد
ناشناس۱۸۱۶۴۷۹۱۲:۵۲:۳۶ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
امریکا با قتل عام مردم مظلوم سوریه و افغانستان و عراق و لیبی و یمن ویتنام و ژاپن نشان داد که دشمن بشریت است.
ناشناس۱۸۱۶۵۱۵۱۳:۰۶:۳۷ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
خوب نداشته باشه همشون می رن جهنم و می سوزند مگه ما مسئول روابط خصوصی مردم دیگه با خدا هم هستیم ؟؟
ناشناس۱۸۱۶۴۴۱۱۲:۳۸:۱۷ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
تاریخ ایران از کودتای 28 مرداد 32 تا ترور سردار سلیمانی خباثت و شیطنت امریکا را نشان می دهد.
ناشناس۱۸۱۶۲۶۶۱۱:۳۱:۰۷ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
اگر مسائل به این راحتی حل میشد الان عربستان سر خاشوقچی با آمریکا مشکل نداشت. امارات از آمریکا اف35 خریده بود. جنگ اقتصادی آمریکا و چین تموم شده بود. خط لوله نورد استریم روسیه به اروپا رو آمریکا تحریم نمیکرد. تکلیف آمریکا تو عراق مشخص شده بود. مشکل اسرائیل با فلسطینیها حل شده بود. ترکیه عضو اتحادیه اروپا شده بود. جنگ یمن تموم شده بود. هند و پاکستان به تفاهم رسیده بودن و ..... بیخود دل خودت رو خوش نکن تا بوده همین بوده و هست و خواهد بود.
ناشناس۱۸۱۶۳۶۱۱۲:۰۸:۰۲ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
آمریکا در ژاپن بمب اتمی انداخت 150 هزار نفر را کشت. در ویتنام هم ده ها هزار نفر را کشت. اما الآن بهترین و گرمترین روابط سیاسی و اقتصادی را دارند. با کینه و دشمنی ابد الدهر هیچ مشکلی حل نمی شود.
ناشناس۱۸۱۶۵۱۰۱۳:۰۳:۱۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
خوب به کدخدایت بگو اینقدر دشمنی نکند و مانند یک کشور معمولی رفتار کند تا ما هم عادی با او رفتار کنیم
ناشناس۱۸۱۶۵۲۱۱۳:۰۹:۴۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
امریکایی که بمب اتم دارد و از بمب اتمی بر علیه ژاپن استفاده کرده حق ندارد به ایران بگوید از فناوری صلح آمیز هسته ای دست بردارید.
ناشناس۱۸۱۶۳۷۰۱۲:۰۹:۵۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
این کشورهایی را که نام بردی اختلافات ارضی و قومیتی دارند. ریشه اختلافات ایران و آمریکا از این جنس نیست. بیشتر خصومت شخصی است.
ناشناس۱۸۱۶۷۰۷۱۴:۳۱:۲۲ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
آمریکا با عراق مشکل ارضی داره یا مشکل قومیتی!؟
رضا۱۸۱۶۷۴۰۱۴:۴۶:۵۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
این همه آمریکا آمریکا کردن از عشق زیادیه فقط. وگرنه تو هیچ جای دنیا اینقد شب و روزشون آمریکا نیست. دشمنش هستی باش دیگه. رابطه نداشته باش باهاش؛ خلاص.
ناشناس۱۸۱۶۸۲۱۱۵:۲۸:۳۲ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
باید برای مردم روشن کنید به چه دلیل تحریم شدیم و از چه زمانی و به خاطر کدام سیاست های خارجه ایران این اتفاق افتاده. برجام را که کف خواسته ملت بود را بهانه این تحریم ها نکنید چون برجام هم نبود قرار بود تا آخرین حد ممکن و بطور رسمی از طرف همه کشورهای دنیا تحریم بشیم، ولی در این چند سال با افزایش قدرت و نفوذ اقتصادی عملا همان کدخدا توانست یکجانبه به این هدفش با کمترین هزینه برسه. این تحریم ها در اصل به خاطر سیاست های خارجی ایران ازقبل تا کنون هست.
ناشناس۱۸۱۶۹۰۰۱۶:۰۹:۵۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
قطعنامه 1929 که بسترساز تحریمهای بانکی و نفتی و مشکلات اقتصادی برای کشور شد نتیجه فتنه و آشوب دار و دسته شما در سال 88 بود.
ناشناس۱۸۱۷۲۸۰۲۱:۱۱:۰۴ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
مردم در تمام دنیا، حق دارند که اعتراض کنند، نتیجه اش هرچه میخواهد باشد یا نباشد.
ناشناس۱۸۱۷۱۴۴۱۹:۴۸:۱۳ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
چگونه یکبار برای همیشه حل شود ؟ خاصیت قلدری امریکا دیگران را نوکر میخواهد و این برای کشوری مانند ایران غیر قابل قبول است
ناشناس۱۸۱۷۶۹۸۰۸:۳۱:۳۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
متاسفانه برخی مسئولان رده بالای ایران در بین مردم نیستند که شرایط جامعه و ملت را بفهمند. اینها دنبال منافع خود و باندی خودشان هستند. و اصلاً ایران و ایرانی برای اینها مهم نیست.
ناشناس۱۸۱۶۰۶۴۰۹:۴۲:۳۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
ترامپ در طی 4 سال گذشته به اندازه موهای سرش ایران را تحریم کرده است. نباید انتظار داشت که بایدن در مدت چند روز آنها را ملغی کند. باید صبور بوده و از دادن سیگنالهای منفی خودداری کرد.
ناشناس۱۸۱۶۲۳۱۱۱:۱۷:۰۷ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
انتظار نا به جایی است که تصور کنیم آمریکا و اروپا زیر بار درخواست های ایران رفته و یک طرفه امتیازاتی به ما بدهند. سیاست علم بده - بستان است.
ناشناس۱۸۱۶۳۱۶۱۱:۵۰:۱۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
داداش حالت خوبه!؟ برجام پس برای چی بود؟ بده. بستان. چرا در مقابل داده های ما فقط هیچ نصیبمون شد؟
ناشناس۱۸۱۶۵۱۷۱۳:۰۸:۱۳ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
ما شرکتهای امریکایی را بعد برجام به ایران راه ندادیم امریکا هم چشم نداشت ببینه اروپا داره از طریق ایران جیب هاشو پر می کنه تمام ماجرا همین بود
ناشناس۱۸۱۶۶۲۹۱۳:۵۱:۱۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
قراردادهای بوئینگ و ایرباس و توتال و رنو و پژو چرا لغو شدند ؟!
ناشناس۱۸۱۶۶۷۵۱۴:۱۴:۵۳ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
رنو و پژو امریکایی هستند ؟؟ توتال هم اصلا بعد برجام نیامد بوئینگ هم برای نجات صنعت ورشکسته هوایی مجبور بودیم که اونها وقتی دیدند قرارداد با امریکایی ها ممنوع شده زدند زیرش
ناشناس۱۸۱۶۷۵۱۱۴:۵۱:۰۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
لغو قراردادهای بوئینگ و ایرباس و پژو و رنو و توتال نشان داد که امریکا و اروپا به هیچ وجهی قابل اعتماد نیستن.
ناشناس۱۸۱۶۷۵۳۱۴:۵۲:۵۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
جهت اطلاع شما به درخواست آمریکا مراوده دلاری ممنوع بود ودر متن برجام هم ذکر شده
ناشناس۱۸۱۶۳۳۳۱۱:۵۶:۲۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
اون علم سیاست که میگی فقط مال کتابهاست. سیاست آمریکا اینه: هرچی من دارم ما منه, هرچی دیگران دارن قابل مذاکره ست.
ناشناس۱۸۱۶۵۲۴۱۳:۱۱:۱۴ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
در برجام امتیازات نقد دادیم و یک مشت وعده نسیه تحویل گرفتیم بده و بستان کجا بود ؟!
ناشناس۱۸۱۶۲۳۹۱۱:۲۰:۲۷ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
بعد برجام که ایران همه تعهداتش رو انجام داد هم میگفتن تحریمها داره یواش یواش لغو میشه! ما صبرمون زیاده, 8 سال صبر کردیم 2سال دیگه هم روش, فقط اگر دوباره رودست خوردین نندازین گردن رهبر و نظام و شعار و .... #مرد_باشیم
ناشناس۱۸۱۶۰۶۸۰۹:۴۵:۰۷ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
ماشین تحریم ها به خوبی در حال کار کردن است. اگر شما جای بایدن بودید به سادگی آن را خاموش می کردید؟
ناشناس۱۸۱۶۲۰۰۱۱:۰۰:۱۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
جالبتر اینکه یه عده از مسئولین تو ایران ستاد انتخاباتی بایدن راه انداخته بودن که بیاد همه تحریمها رو برداره!!!!!!!!
ناشناس۱۸۱۶۲۲۰۱۱:۱۳:۱۷ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
چرا در این دنیا فقط ما این همه دشمن داریم؟ فکر نمی کنی مشکل از ما است؟
ناشناس۱۸۱۶۲۹۳۱۱:۴۰:۵۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
منظورت از این همه دشمن آمریکا و اسرائیل و عربستانه!؟!؟ مثلا ما با فرانسه و آلمان و هند و چین و روسیه و عراق و پاکستان و ژاپن و سوریه و مصر و ترکیه و اندونزی و مالزی و .... چه دشمنی داریم!؟!؟ اتفاقا برعکس این آمریکاست که توی هرنقطه دنیا دشمن داره. حالا با استدلال خودت آیا مشکل از آمریکا نیست!؟!؟
ناشناس۱۸۱۶۳۹۷۱۲:۱۸:۵۷ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
همین کشورهایی که از آنها به عنوان کشورهای بدون مشکل نام می بری، پولهای فروش نفت ایران را بلوکه کرده و در تحریم ایران با آمریکا متحد هستند.
ناشناس۱۸۱۶۴۰۰۱۲:۱۹:۴۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
تو خیلی با مزه ای !
ناشناس۱۸۱۶۴۰۴۱۲:۲۲:۰۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
تو یه نگاه بر ارزش پول ملی و ارزش پاسپورت ایرانی و خط فقر و آمار بیکاری بکن ! امریکا همه جا دشمن داره و همه از امریکا بدشون میاد و باهاش دشمن هستند ولی اوضاع ما این شکلی شده ؟؟
ناشناس۱۸۱۶۵۳۴۱۳:۱۶:۵۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
از ترس پول دولت ما را نمی دهند ولی تاجران خصوصی کار می کنند
ناشناس۱۸۱۶۵۴۰۱۳:۲۰:۰۶ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
یک دهم شدن ارزش پول ملی و سقوط 15 پله ای اعتبار پاسپورت ایرانی نتیجه برجام و اعتماد بی جا به امریکا و غرب است.
ناشناس۱۸۱۶۳۵۲۱۲:۰۵:۱۴ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
منظورت از دشمن آمریکا و اسرائیل و عربستانه!؟ ما چه دشمنی با چین و ژاپن و ترکیه و مالزی و مصر و عراق و سوریه و پاکستان و فرانسه و آلمان و عمان و روسیه و مکزیک و برزیل و هند و ..... داریم!؟ اتفاقا این آمریکاست که همه جای دنیا دشمن داره. آیا با استدلال خودت اشکال از آمریکا نیست!؟
ناشناس۱۸۱۶۴۴۶۱۲:۴۰:۲۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
امریکا با همه کشورهای استقلال طلب از جمله ایران و کوبا و ونزوئلا و چین و روسیه و غیره مشکل دارد مشکل از امریکاست.
ناشناس۱۸۱۷۱۱۸۱۹:۱۷:۰۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
چون فقط ماییم که علیه قدرت بزرگی مانند آمریکا ایستادیم و مستقل عمل میکنیم ، اکثر کشورها نوکر آمریکا هستند در 35 کشور دنیا قانون سوفا یا همان کاپیتالاسیون حاکم است
ناشناس۱۸۱۶۲۲۵۱۱:۱۴:۴۴ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
بایدن یک سیاستمدار کهنه کار و یک جنتلمن است. باید با گفتگو با بایدن خصومت ها با آمریکا را کاهش داد.
ناشناس۱۸۱۶۲۷۸۱۱:۳۵:۲۳ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
یه لحظه فکر کردم زمان به 10سال پیش برگشته, اگر جای باین رو با اوباما عوض کنیم دقیقا میشه همون جملاتی که قبل از برجام شنیدیم.
ناشناس۱۸۱۶۴۴۸۱۲:۴۱:۱۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
جنتلمن های پشت میز مذاکره همان تروریست های فرودگاه بغداد هستن.
مهران۱۸۱۶۰۶۹۰۹:۴۵:۲۴ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
وقتی امریکا میبینه بعضی ها در داخل ایران با این هویج ها فریب میخورن دلیلی ندارد بخوان حق ایران رو بدن
ناشناس۱۸۱۶۲۱۴۱۱:۱۱:۳۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
فشار تحریم ها فقط بر دوش مردم است.
ناشناس۱۸۱۶۴۵۰۱۲:۴۲:۰۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
به قول خود روحانی فقط 20 درصد مشکلات کشور بدلیل تحریمهاست.
ناشناس۱۸۱۷۲۸۵۲۱:۱۴:۵۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
آن هشتاد درصد از مشکلات اقتصادی که بخاطر تحریمها نیست، بخاطر فساد سیستماتیک و ناکارآمدی مستمر مدیریتی است
رضا۱۸۱۶۲۱۷۱۱:۱۲:۲۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
حقت رو از آمریکا می‌خوای؟ نمی‌دونم چه طلبی از آمریکا داریم دوست نداره چیزی ایران رو‌بخره یا به ایران بفروشه این دیگه جیغ و داد نداره
ناشناس۱۸۱۶۳۰۰۱۱:۴۴:۱۴ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
واقعا نمیدونی چه طلبی از آمریکا داریم؟!؟!
ناشناس۱۸۱۶۲۱۸۱۱:۱۲:۳۲ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
تو نفست از جای گرم در می آید. معلوم که شکمت سیر و دغدغه نون شب نداری.
ناشناس۱۸۱۶۳۹۲۱۲:۱۷:۴۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
تا وقتی که اعلام می کنید ما دشمنی با اسرائیل را ادامه می دهیم و علنا گروههای جهادی منطقه را تجهیز می کنید امریکا با شما دشمن خواهد بود
ناشناس۱۸۱۶۹۰۷۱۶:۱۲:۴۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
کوبا و ونزوئلا و روسیه که با اسرائیل مشکلی ندارند چرا تحت فشار و تحریم امریکا قرار دارند ؟!
ناشناس۱۸۱۷۲۹۰۲۱:۱۷:۲۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
اینهمه کشور هم هستند که هیچ مشکلی با آمریکا ندارند و تحریم هم نمیشوند و شهروندانشان هم زندگی عادی و معمول خودشان را دارند.
ناشناس۱۸۱۶۰۷۴۰۹:۴۶:۴۷ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
ما بدون آمریکا زندگی می‌کنیم. اهمیتی ندارد اگر آن‌ها از برجام خارج شوند، ما بیشتر پیشرفت می‌کنیم. مسئولیت‌هایمان را برداشته و جلو می‌بریم. امروز برکت خون شهیدان قدرتمند هستیم،
ناشناس۱۸۱۶۱۸۹۱۰:۵۳:۴۶ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
عده ای فکر می کنند که روسیه و چین می توانند کمبودها و نیازهای تکنولوژی ایران را جبران کرده و باید با روابط گرم داشت. آیا شما فکر می کنید که شی جین پینگ و پوتین روابط با عربستان و امارات و اسراییل را ول می کنند و به ایران نزدیک می شوند؟ رابطه با ایران تحت فشار و فقیر چه سودی برای آنها دارد؟
ناشناس۱۸۱۶۴۵۲۱۲:۴۴:۰۶ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
درس عبرت برجام این بود که هرگز نباید به امریکا و اروپا اعتماد کنیم.
ناشناس۱۸۱۶۲۹۱۱۱:۴۰:۴۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
از این همه پیشرفت خسته شدیم
ناشناس۱۸۱۶۰۷۵۰۹:۴۷:۱۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
آمریکا بیش از این هیچ غلطی نمی‌تواند بکند پس نباید نگران باشیم.
ناشناس۱۸۱۶۱۷۴۱۰:۴۳:۱۶ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
امريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند اگر غلط مي كرد كه بزرگ ترين قدرت اقتصادي و نظامي دنيا نمي شد قانون امريكا و دمكراسي امريكا اجازه غلط كردن را نمي دهد
ناشناس۱۸۱۶۲۱۲۱۱:۱۰:۲۳ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
یعنی حمله به ویتنام و افغانستان و عراق و .... یا تاسیس القاعده و داعش یا 7000 میلیارد دلار هزینه بی نتیجه در غرب آسیا همش درست بوده!
ناشناس۱۸۱۶۳۰۳۱۱:۴۵:۱۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
حمله به عراق و افغانستان که برای ایران خیلی خوب بود. ایران را از شر القاعده و صدام راحت کرد. در مورد ویتنام هم که الان بهترین روابط بین این دو کشور در جریان است. در مورد 7000 میلیارد دلار هم که استناد به حرف ترامپ می کنی. کسی که به استناد واشنگتن پست در طول 4 سال 30 هزار دروغ گفته است.
ناشناس۱۸۱۶۵۹۸۱۳:۴۳:۰۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
اکنون در اثر کرونا در امریکا 50 میلیون نفر بیکار شدند و تعداد افراد بی پول و بی خانمان و کارتن خواب و فقیر به شدت افزایش یافته و این نشان می دهد که اوضاع اقتصادی امریکا وخیم است.
ناشناس۱۸۱۶۲۱۵۱۱:۱۱:۳۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
حالا تو این دموکراسی بالاخره تقلب شده بود یا نه!؟!؟
ناشناس۱۸۱۶۲۹۵۱۱:۴۱:۵۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
دموکراسی بهترین سیستم حکومتداری در دنیا است.
ناشناس۱۸۱۶۳۸۵۱۲:۱۴:۳۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
تقلب یک ادعا بود که به بهترین شکل بررسی شد و خاتمه یافت
ناشناس۱۸۱۶۴۵۷۱۲:۴۵:۵۶ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
حوادث اخیر نشان داد که دموکراسی امریکایی چقدر سست و فشل است.
ناشناس۱۸۱۶۲۱۹۱۱:۱۲:۴۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
آمریکا هرکاری میکنه غلط زیادیه!!
ناشناس۱۸۱۶۲۸۳۱۱:۳۷:۵۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
چرا؟ چون زورش زیاده؟
ناشناس۱۸۱۶۴۶۲۱۲:۴۷:۳۴ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
حملات موشکی به عین الاسد و ساقط کردن پهپاد گلوبال هاواک 200 میلیون دلاری نشان داد که امریکا دیگه ابرقدرت نیست.
ناشناس۱۸۱۶۲۲۳۱۱:۱۴:۲۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
اگر از نظر شما جنایت در حق بشیریت درسته, حتما حق با شماست!
ناشناس۱۸۱۶۲۸۸۱۱:۴۰:۰۲ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
آمریکا با اختراعات و اکتشافات به بشریت خدمت کرده است. از اختراع برق گرفته تا همین اینترنت که الان به وسیله آن فحش و لعنت می دهی.
ناشناس۱۸۱۶۴۲۵۱۲:۳۰:۵۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
امریکا هم جنایت کرده و هم دانش درست کرده در ضمن ریشه این علوم در آمریکا از ایران گرفتند
ناشناس۱۸۱۶۵۳۷۱۳:۱۸:۲۴ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
امریکا با ساخت بمب اتم به بشریت خیانت کرد.
ناشناس۱۸۱۶۲۴۱۱۱:۲۰:۵۴ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
غلط کردنش در مقابل کشورهایی است که نوامیسشان را دادن اعمال می کند
ناشناس۱۸۱۶۳۷۶۱۲:۱۱:۱۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
نوامیس دقیقا چیه ؟؟ همون نیست که موقع شناسنامه دادن به زنها امثال شما به خاطرش مخالفت می کردند ؟؟
ناشناس۱۸۱۶۵۲۰۱۳:۰۹:۱۶ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
هر وقت آمریکا جانت هسته ایش را مانند شما بتن ریخت آن وقت فرق ناموس شخصی و کشوری را می فهمی
ناشناس۱۸۱۶۵۹۱۱۳:۴۱:۰۲ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
نظامیان امریکایی در ژاپن و کره جنوبی به نوامیس آنها تجاوز می کنند.
ناشناس۱۸۱۶۲۳۷۱۱:۱۹:۲۷ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
زمانه شعار دادن گذشته است. الان وقت عمل است.
ناشناس۱۸۱۶۰۸۰۰۹:۵۱:۳۳ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
این حرفها صد بار تکرار شده و میشود. بجای اینها بحث و پیشنهاد برای مقابله با مشکلات تحریم به صورت عملیاتی را مطرح کنید.
ناشناس۱۸۱۶۲۲۶۱۱:۱۵:۱۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
تنها راه برو رفت از وضعیت کنونی، آشتی و تعامل با دنیا است.
ناشناس۱۸۱۶۴۳۷۱۲:۳۶:۳۳ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
قبل انقلاب که به قول خودتان پاسپورتتان خیلی در اوج بود مملکت در فقر دست و پنجه می کرد پس آدرس غلط به خودت نده و تعامل دنیا هم چند کشور خاص نیست
ناشناس۱۸۱۶۶۸۳۱۴:۱۸:۵۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
شما بفرما با همه تعامل کن ! کسی نمی هواد آمریکا را عصبانی کنه مگر مثل چین که باج کلان در حد مستعمره شدن مملکت را می خواد
ناشناس۱۸۱۶۷۵۷۱۴:۵۶:۰۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
امریکا از جمهوری اسلامی عصبانی است زیرا ایران بعد از انقلاب گاو شیرده امریکا نیست و مستقل شده است.
ناشناس۱۸۱۶۵۳۶۱۳:۱۷:۴۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
امریکا و 3 کشور خبیث اروپایی همه دنیا نیستن.
ناشناس۱۸۱۷۲۶۲۲۱:۰۱:۵۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
اگه منظورتون از بقیه دنیا همون کشورهایی هستند که حاج محمود کشف می کرد و ملتشون شب بالای درخت می خوابیدند البته حق با شماست و گرنه برادر روسیه هم تحویلتون نگرفت چه برسه آمریکا و اروپا
ناشناس۱۸۱۶۲۲۸۱۱:۱۵:۵۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
ما هیچ اهرم فشار و قدرتی در اختیار نداریم.
ناشناس۱۸۱۶۳۳۹۱۱:۵۸:۱۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
واقعا !؟!؟
ناشناس۱۸۱۶۳۷۱۱۲:۱۰:۰۲ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
اگه داشتیم منتظر برگشتن اونها به برجام نبودیم کل دنیا از ترس امریکا با ما تجارت نمی کنند کجای کاری شما ؟؟
ناشناس۱۸۱۶۵۸۱۱۳:۳۷:۳۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
غنی سازی 20 درصدی و توسعه صنعت هسته ای اوباما را پای میز مذاکره آورد و بهترین اهرم فشار ایران بر علیه امریکاست.
ناشناس۱۸۱۶۴۳۲۱۲:۳۳:۴۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
شما اصلاح طلبان نباشد تا اهرم هایمان را واگذار نکنیم...!
ناشناس۱۸۱۶۱۲۶۱۰:۱۶:۴۴ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
بگویید کشور فروشی در مقابل آبنبات حالا هر چی که می خواهند لغو کنند از این تحریم ها و در مقابل واگذاری ما هیچ نیست چون کار ما کشور فروشی است
ناشناس۱۸۱۶۱۴۲۱۰:۲۶:۴۷ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
اگر در ایران مدیریت جهادی جایگزین مدیریت ناقص قرار گیرد و سوءمدیریت‌ها جمع شود قطعاً دیگر مشکلی باقی نمی‌ماند.
ناشناس۱۸۱۶۲۴۴۱۱:۲۱:۳۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
کشتی تو ما رو با این مدیریت جهادی!!!
ناشناس۱۸۱۶۱۵۶۱۰:۳۲:۳۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
یک کلمه گفت: NO و کلی حرف توش بود.
ناشناس۱۸۱۶۱۶۴۱۰:۳۸:۰۷ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
به نظر من توقع ما از آمریکا اشتباهه،ما می خواهیم آمریکا تحریمها را بردارد و ایران به پول برسد ولی با امریکا تجارتی نکنیم و در عوض به گروههای که بر ضد امریکا و متحدانش هستند کمک کنیم و با رقبای امریکا تجارت کنیم. شما جای آمریکا بودید تحریمها را بر می داشتید؟
ناشناس۱۸۱۶۲۰۷۱۱:۰۵:۵۷ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
به نظر من توقع آمریکا از ما اشتباهه. آمریکا میخواد ما به برجام برگردیم اما همه تحریمها سر جاش بمونه تا در مورد موشک و منطقه هم مذاکره کنیم. همزمان به گروههای تروریستی کمک کنه تا دانشمندان ما ترور بشن و حتی ایران ناامن بشه و آشوب راه بندازه, آیا ما باید فریب بخوریم!؟!؟
ناشناس۱۸۱۶۲۱۰۱۱:۰۷:۴۶ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
خب چرا این حرفها رو وقتی روحانی و ظریف داشتن برجام رو امضا میکردن و یه عده فکر میکردن دلار میشه 1000 تومن نگفتی!؟!؟
ناشناس۱۸۱۶۲۵۳۱۱:۲۴:۴۶ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
خواسته خود امریکا است که تجارت نکنند!
ناشناس۱۸۱۶۳۵۹۱۲:۰۷:۴۳ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
یک روز بعد امضای برجام ما اعلام کردیم که امریکایی ها را به ایران راه نخواهیم داد چرا حافظه نداری ؟؟
ناشناس۱۸۱۶۴۷۰۱۲:۵۰:۰۴ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
روز بعد از امضاء برجام اوباما قانون تحریم ویزای امریکا برای اتباع 38 کشور که به ایران سفر می کنند را تصویب کرد چرا حافظه نداری !
ناشناس۱۸۱۶۶۸۸۱۴:۲۱:۴۷ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
چون ما روز بعد امضای برجان قراداد با شرکتهای امریکایی را ممنوع کردیم و به این ترتیب قصد تحقیر امریکا و ساکت کردن تند روهای خودمان را داشتیم اون موشک با شعار عبری تهدید اسرائیل یادت هست ؟
ناشناس۱۸۱۶۹۰۹۱۶:۱۵:۲۴ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
موشک یکسال بعد از انعقاد برجام شلیک شد و اصولا"موشک هیچ ربطی به برجام ندارد.
ناشناس۱۸۱۶۵۱۴۱۳:۰۶:۳۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
حافظه نمی خواهد طبق برجام شرکت های آمریکایی حق مراوده با ایران را نداشتند به غیر از بوئینگ که آن را هم دبه کردن
ناشناس۱۸۱۶۶۹۸۱۴:۲۵:۱۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
طبق برجام نبود بعد برجام ما اینطور خواستیم یکی از دلایل امضای برجام تمایل شرکتهای امریکایی برای سرمایه گزاری در نفت ما بود که ما اعلام کردیم اجازه نخواهیم داد
ناشناس۱۸۱۶۸۰۴۱۵:۱۸:۰۷ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
هدف امریکا از برجام کشیدن دندان های اتمی ایران بود و آنها اصلا" هدف اقتصادی نداشتن.
ناشناس۱۸۱۶۵۴۱۱۳:۲۰:۱۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
نظر شما بسیار منطقی است فقط من نمی دانم آنقدر که ما به دشمنی با آمریکا نیاز داریم آنها هم به دشمنی با ما نیاز دارند ویا نه. در صورت دوطرفه بودن این نیاز خدا مردم عادی ایران را صبر دهد
ناشناس۱۸۱۶۹۹۸۱۷:۱۶:۱۴ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
ببخشید که رفتیم دم کاخ سفید و داریم با آمریکا دشمنی می کنیم!!!
ناشناس۱۸۱۶۱۸۰۱۰:۴۸:۵۶ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
این بازی فقط یک بازنده دارد و آن ملت هستند که باید فشارهای اقتصادی آن را تحمل کنند
1201۱۸۱۶۲۴۵۱۱:۲۲:۰۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
سوال اصلی اینه چرا ما به این شدت تحریمیم؟ ما متقلتر از کره جنوبی و سنگاپور و ترکیه ایم؟
ناشناس۱۸۱۶۳۰۷۱۱:۴۶:۰۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
جوابش اونی که فکر میکنی نیست!!!
ناشناس۱۸۱۶۳۴۲۱۲:۰۰:۱۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند چون هر چی غلط بوده کرده فعلا چیزی باقی نمونده
ناشناس۱۸۱۶۳۸۴۱۲:۱۴:۱۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
آقای دولت. مجلس. قضاییه. مصلحت و ... والله مردم گرسنه اند همین هویج ها هم خوبه بگیرید لااقل میشه یه هویچ تخم مرغی درست کرد . مردیم به خدا...
ناشناس۱۸۱۶۵۷۹۱۳:۳۵:۳۲ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
حتی آن هویجهای کوچک قادر به سیر کردن ما هستند ولی این بساط هسته ای چیزی جز مصیبت برای کشور نداشته است، بفهمید ترا به جان فرزندانتان!!!!!!
ناشناس۱۸۱۷۵۱۱۰۰:۵۹:۰۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
بادمجان روسی در راه است.
ناشناس۱۸۱۶۶۷۲۱۴:۱۲:۴۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
حالا اگه ما بخواهیم همین یک کلمه NO را بگیم حداقل نیم ساعت فقط مقدمه می چینیم بعدش معلوم نیست YES OR.NO
ناشناس۱۸۱۶۹۶۷۱۶:۵۲:۳۲ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
خدایا هویج آمریکا را بزرگ کن
ناشناس۱۸۱۶۹۹۳۱۷:۱۱:۵۲ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
شما هم که کاسه داغتر از آش هستید ...‌ با هر ترفندی چماق را بر سر برجام میکوبید ... مگر چقدر از انتخاب دولت جدید آمریکا میگذرد که شما پیش بینی را شروع کرده اید ...
ناشناس۱۸۱۷۱۳۲۱۹:۳۲:۵۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
وزن ایران تو دنیا ضربدر امتیازات از وزن آمریکا و دیگران ضربدر هویج بسیار کوچکتر است. با همین فرمون این تناسب هر روز بدتر خواهد شد.
ناشناس۱۸۱۷۱۵۰۱۹:۵۰:۳۴ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
خلاصه حرف دنیا پرستان و اسیران نفس این است : هر چه انها میخواهند بگوییم چشم تا شاید کمی خوش باشند نه عزیزان دنیا سرای خوش گذرانی نیست سرای امتحان است
ناشناس۱۸۱۷۵۰۸۰۰:۵۷:۴۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
دشمن اصلی ما تفکر جنگ جهانی علیه ظلم و و استکبار است که نماد آن آمریکا شده در حالی که اصل آن جنگ علیه اعضای شورای امنیت است که حق وتو دارند. پس جز تقیه و سکوت و منتظر فرج بودن و داد و ستد در حد ضرورت چاره ای نیست و اتحاد با هر یک از ارکان کفر و استکبار نقض غرض است.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین