تفاوت کاشت موی مصنوعی با کاشت موی طبیعی چیست؟

گزارش بازرگانی،   3991119025

ریزش مو یا کم پشتی مو می تواند هر شخصی را در سنین نوجوانی و میانسالی آشفته خاطر کند. جای خرسندی است که با وجود پیشرفت تکنولوژی در دنیای امروز عمل های زیبایی هم به روز تر شده و امکان کاشت مو به صورت مصنوعی و‌ طبیعی وجود دارد. کاشت موی طبیعی و مصنوعی هر دو در راستای پرپشت شدن مو و برطرف کردن طاسی سر ابداع شده اند. اما ممکن است این سوال در ذهن شما ایجاد شود که بهتر است برای باز گرداندن مجدد موها کدام یکی از این دو روش مناسب تر است؟

تاریخچه کاشت موی مصنوعی

از دهه ۱۹۷۰ کاشت موی مصنوعی به شکل وسیعی در جهان رایج شد. در سال ۱۹۸۳ سازمان غذا و‌ داروی آمریکا(FDA) خبر از ممنوع و غیر استاندارد بودن این تکنیک داد. از مهم ترین علت های ممنوعیت کاشت موی مصنوعی مغایرت تارهای موی کاشته شده با پوست سر و  احتمال عفونت در آن می باشد. با این وجود برخی از شرکت ها همچنان محصولات خود را به سایر کشور ها عرضه می کنند. این شرکت ها مدعی هستند بسیاری از مشکلات پیشینِ مرتبط با تارهای مصنوعی را از میان برده اند. بدین رو با خیال آسوده می توان تصمیم به کاشت موی مصنوعی گرفت. آن ها تحولی در ساخت مواد اولیه تارها ایجاد کرده و اذعان می کنند که تارهای فعلی مخاطره آمیز نبوده، همچنین از عوارض جانبی هم به دور هستند.

اما مجددا در سال ۱۹۹۵ مطالعه ای شکل گرفت و نشان داد با آنکه این روش پیشرفت های واضحی داشته اما باز هم کاشت موی مصنوعی مشکوک بوده و به علت ایجاد عوارض احتمالی آن توصیه نمی شود.

پروتز مو چیست ؟

در گذشته تار موهای مصنوعی از موادی نظیر مانند مونوکریلیک، پلی اکریلیک و پلی استر ساخته می شدند اما در حال حاضر فقط از مواد پلی آمید استفاده می شود که به ادعای شرکت های سازنده این محصولات بدون خطر و عوارض سابق هستند.

پروتز مو به صورت تکی یا دسته ای روی پارچه ای شبیه به پوست سر قرار گرفته و بوسیله چسب های مخصوص گیاهی روی سر نصب می شوند. در این مدل برعکس کلاه گیس متقاضی قادر به بکارگیری آن در هنگام ورزش، شنا و یا استحمام می باشد. میزان پایداری موهای مصنوعی وابسته به کیفیت آن حدودا بین ۶ ماه تا ۲ سال متغیر می باشد. پروتز مو با محیط زیست سازگار است و در انواع اندازه، مدل و رنگ ساخته شده اند.

کاشت موی مصنوعی چیست و چگونه انجام می شود؟

کاشت موی مصنوعی گونه ای از عمل زیبایی است که برای پوشش سر افرادی که دچار ریزش مو شده اند و بانک موی مناسب برای کاشت موی طبیعی ندارند استفاده می شود. در این روش که بیشتر در آرایشگاه ها استفاده می شود، آرایشگر تارهای موی مصنوعی را در مناطقی که دچار ریزش موی شدید شده جای می دهد. مو های کاشته شده در این روش برخلاف کاشت موی طبیعی رشد نخواهند کرد.

قبل از اینکه کاشت موی مصنوعی انجام شود بهتر است طی یک آزمایش مشخص شود تار های مو با پوست سر سازگار هستند یا خیر. در طی این آزمایش ۱۰۰ عدد تار مصنوعی در قسمت از سر که دچار طاسی شده جای گذاری می شود و در مدت یک ماه نسبت به واکنش های آلرژیک تحت مراقبت خواهید بود. چنانچه واکنش های آلرژیک رخ ندهند مراحل کار به طور کامل طی می شود.

در گام ابتدایی داروی بی حسی موضعی را به پوست سر شما تزریق می کنند تا درد احساس نشود. سپس توسط دستگاه کاشت موی خودکار رشته های مو را تک به تک در پوست سر قرار می دهد. دستگاه کاشت مو تار ها را در مکان مناسب واقع در زیر پوست گره می زند. این روند تا زمانی ادامه دارد که تراکم مناسب و مدنظر شما ایجاد شود. سپس در آخرین مرحله پوست سر شما را به کمک یک ماده ضد عفونی کننده پاکیزه و تمیز می شود.

انواع روش های کاشت موی مصنوعی

به طور کلی دو روش برای کاشت موی مصنوعی ابداع شده است که عبارت اند از: روش بافت و روش ادغام و اتصال. این روش ها را در راستای پیوند دادن تارهای مصنوعی به تارهای موجود بکار می گیرند.

  • روش بافت مو : با استفاده از بافت موهای تازه به موهای موجود میتوان باعث پر پشت دیده شدن مو های سر شد. این تکنیک تاثیری بر پوست سر نمی گذارد.

  • روش اتصال مو : این روش با استفاده از بکارگیری موهای مصنوعی و طبیعی امکان پذیر است. تارهای مو بوسیله موم یا چسب های مخصوص، به مو یا پوست سر اتصال می یابند که البته در این روش احتمال واکنش های آلرژیک بیشتر از روش قبلی است. ضمن اینکه کاشت موی مصنوعی هم به صورت دستی و هم اتوماتیک قابل اجرا می باشد.

ترمیم مو به روش HRT

در این کاشت از موهای همرنگ و همجنس با موهای اصلی متقاضی استفاده می کنند. در روش HRT موها روی یک سطح شبیه سازی شده و توسط کراتین گیاهی به پوست سر پیوند زده می شوند. متد ترمیم موی HRT برای مراجعه کنندگانی که از بانک موی مناسب و کافی برخوردار نبوده و همینطور کاشت موی طبیعی نیز برای آن ها امکان پذیر نمی باشد بهترین روش کاشت مو به شمار می آید. همچنین دارای بعضی از عوارض کاشت موی مصنوعی نظیر خونریزی و جای زخم یا اسکار نمی باشد. البته باید توجه داشت که این روش هم عاری از معایب نیست. بزرگترین معایب روش HRT بروز عفونت، طبیعی نبودن موها، بروز قارچ های پوستی و هزینه بالای آن است.

تفاوت کاشت مو مصنوعی با کاشت موی طبیعی چیست؟

کاشت مو مصنوعی مختص افرادی است که هیچ بانک مویی ندارند. این روش نیازمند این است که مجددا ترمیم شود و به همین دلیل هزینه آن بالاتر می رود. این در حالی است که کاشت موی طبیعی تا پایان عمر خواهد باقی خواهد ماند و معمولا احتیاج به تمدید و هزینه مازاد نمی باشد.

نام دیگر کاشت موی مصنوعی پروتز مو بوده و روش قدیمی آن همان کلاه گیس یا پوستیژ است. این دو شیوه تفاوت های اساسی با کاشت موی طبیعی دارند که در ادامه شرح خواهیم داد.

  • ظاهر موها : کاشت موی مصنوعی به کمک تارهای مصنوعی انجام می شود و دقیقا مثل این می ماند که شما کلاه گیس بر روی سرتان نصب کرده اید. بدیهی است که دستاورد این امر طبیعی نیست. در حالی که در کاشت موی طبیعی از موهای خود شخص بهره می برند و این موجب می شود مو های کاشته شده با مو های خودتان کاملا تطابق داشته باشد.

  • رشد موها : مو های کاشته شده به شیوه مصنوعی به هیچ وجه رشد نخواهند کرد و در صورت ریزش، می بایست مجدد موهای مصنوعی جدید را نصب کنند. در صورتی موهای کاشته شده به شیوه طبیعی پس از گذشت مدتی از کاشت آغاز به رشد می کنند و چنانچه ریزشی هم رخ دهد موقتی است و موها دوباره از ریشه رشد خواهند کرد. از این رو تار های کاشته شده به روش مصنوعی برخلاف روش طبیعی نیازمند به تمدید و ترمیم خواهد بود.

  • عدم پذیرش توسط پوست سر: با توجه به اینکه بدن پذیرای بهتری برای عوامل طبیعی می باشد طبیعتا قابلیت پذیرش تار های مصنوعی را ندارد. بنابراین کاشت مو به روش طبیعی فرایند مطلوب تر و داوطلبان بیشتری خواهد داشت.

  • نتایج : اگرچه نتیجه کاشت موی طبیعی با گذشت زمان قابل مشاهده است و‌ نیازمند صبر و حوصله می باشد اما در نهایت طبیعی بوده و مادام العمر همراه متقاضی خواهد بود.



عوارض کاشت موی مصنوعی

از جمله دلایلی که سبب ممنوعیت و‌ منسوخ واقع شدن کاشت موی مصنوعی شد بروز عوارض جانبی پس آن بود. معالجه این عارضه ها گاهی بسیار سخت بوده و به هیچ عنوان میسر نیست. رایج ترین عارضه این تکنیک ایجاد عفونت بر روی پوست سر است که به هیچ وجه نمی شود از آن اجتناب کرد. عوارض کاشت موی مصنوعی محدود به این مورد نمی شود که اکنون به ذکر سایر موارد میپردازیم:

  • بروز عفونت

  • امکان ظهور سرطان پوست

  • ترمیم مداوم مو

  • قرمزی و خارش بیش از حد پوست سر



بررسی هزینه کاشت موی مصنوعی در ایران

تعرفه کاشت موی مصنوعی برای بانوان و آقایان از ۳ تا ۴ میلیون تومان است که با در نظر داشتن ناحیه دریافت کننده مو، تعداد پیوند ها و تار های موی کاشته شده تغییر پذیر است. هزینه کاشت مو به روش مصنوعی نسبت به هزینه کاشت به روش طبیعی تفاوت چندانی ندارد اما نکته چشمگیر این است که کاشت موی مصنوعی نیازمند ترمیم و پرداخت هزینه اضافه خواهد بود.

در نهایت باتوجه به مطالب بیان شده می توان نتیجه گرفت که کاشت موی طبیعی، دائمی و مناسب تر بوده و امکان رضایت مندی متقاضیان از این روش بیشتر خواهد بود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  19. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  20. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  21. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  22. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  23. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین