رستم قاسمی: مردم تحمل شنیدن شعار ندارند/ ردپای نوبخت در رد بودجه توسط مجلس/ شورای شهر از سرباز اکبری تقدیر می‌کند/ محسن رضایی اعلام خطر کرد!

گروه سیاسی الف،   3991114095 ۵۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

رستم قاسمی: مردم تحمل شنیدن شعار ندارند/ ردپای نوبخت در رد بودجه توسط مجلس/ شورای شهر از سرباز اکبری تقدیر می‌کند/ محسن رضایی اعلام خطر کرد!

آخرین آمار کرونا در ایران

 دکتر سیما سادات لاری امروز ‌‌‌سه‌‌‌شنبه در خصوص آخرین وضعیت ویروس کرونا در کشور گفت: از دیروز تا امروز ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۸۲۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۶۶۰ نفر از آنها بستری شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۴۳۱ هزار و ۴۱۶ نفر رسید.

او افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۸ هزار و ۱۱۰ نفر رسید.

علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره انتقادات برخی محافل پزشکی از واکسن روسی گفت: تقابلی بین سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت وجود ندارد. نقطه نظرات علمی و دل‌سوزی وجود دارد. باید مستندات در اختیار باشد که دوستان این مستندات را مطالعه کنند. اگر این مستندات را مطالعه کرده و به این نتیجه رسیده‌اند، بحث دیگری است. البته مستندات فاز یک همین واکسن روسی کرونا در مجله لنست چاپ شده است. یعنی می‌توان اثربخشی و امن بودن آن را در دو مقاله لنست مشاهده کرد.

وی بیان کرد: باید به این توجه کرد که مرجع تایید واکسن کجاست. مرجع تایید واکسن، سازمان‌های غذا و داروی هر کشور هستند. سازمان غذا و داروی کشور ما جزو سازمان‌هایی است که این اختیار را دارد که یک واکسن را تایید یا رد کند. اگر واکسنی وارد شده و سازمان غذا و دارو تاییدیه بدهد، مورد قبول است. بنابراین مرجع رسمی تایید واکسن، سازمان غذا و دارو است.

رئیسی افزود: بنابراین اگر کسی نقطه نظراتی در مورد واکسن دارد، باید مستندات را در اختیار داشته باشند و سپس نظر دهد. به هر حال باید حرف واحد زده شود و مردم دچار نگرانی نشوند. اگر قرار باشد حرف‌های متفاوتی زده شود، مشکل ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید:

معاون وزیر بهداشت: قرار است از هند، چین و روسیه واکسن کرونا وارد شود/ واکسیناسیون تا اولویت ۳ رایگان است

ممنوعیت مسافرت به ۱۸ شهر نارنجی و ۱۲۴ شهر زرد

شیب افزایشی ملایم کرونا در تهران

***

محسن رضایی اعلام خطر کرد!

اعتماد نوشت: «محسن رضايي ديروز در جريان سفري به استان كمتر توسعه ‌يافته كهگيلويه و بويراحمد، در نشستي در شهرستان بهمئي اين استان سخنراني كرد. نطقي كه البته از جوانب مختلف محل تامل بود، اما نحوه انتشار آن در وب‌سايت رسمي رضايي با تيتر عجيب «سخنان توفاني محسن رضايي درباره كليد حسن روحاني»، آن ‌هم در حالي كه در روتيتر، رضايي نه به عنوان يك چهره سياسي معمولي، بلكه مشخصا «دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام» توصيف شده، به روشني رنگ و بوي انتخاباتي داشت.

احتمال كانديداتوري محسن رضايي البته طي ماه‌هاي گذشته، دست‌كم دو نوبت از سوي اميدوار رضايي، برادرش تكذيب شده اما نحوه تكذيب اين اخبار كه يكي به احتمال كانديداتوري محسن رضايي در انتخابات ميان‌دوره‌اي مجلس و ديگري احتمال حضور در انتخابات رياست‌جمهوري 1400 مي‌پرداخت، خود باعث شد كه برخي ناظران نه‌تنها اين احتمال را از معادلات انتخاباتي كنار بگذارند، بلكه بيشتر بر آن متمركز شوند.

فارغ از اين گمانه‌زني‌ها اما آنچه محسن رضايي با ادبياتي «توفاني» درباره «كليد حسن روحاني» گفته، «ديديد سال 92 يك كانديدا يك كليد بلند كرد، من ناراحت شدم، دست كردم در جيبم و يك‌هزار توماني درآوردم. گفتم كه اي ‌مردم! اين هزار توماني ممكن است سقوط كند. ما مي‌خواهيم نگذاريم پول ملي ما ساقط شود. خب، چرا توجه نكردند؟ چرا به اين دغدغه اقتصادي محل نگذاشتند؟! چرا بايد بر سر پول ما ضربه بزنند؟! چرا بايد برابر پول‌ كشورهاي عربي، پول ملي ما تضعيف شود؟! آيا اين تحقير ملت ما نيست؟! چرا ملت ما را تحقير مي‌كنيد؟! »  او در ادامه گفته است: «من اعلام خطر مي‌كنم. ملت ما نخواهد گذاشت كه اين اوضاع ادامه پيدا كند و عده‌اي بخواهند ملت ما را كوچك كنند. ملت ما تصميم تاريخي خواهد گرفت...‌  من در اين سال‌ها در هيچ دولت و مجلسي نبودم، ولي مي‌خواهم بگويم كه لازم است از مردم عذرخواهي كنيم كه بعضي از شهروندان اين كشور ثروتمند، با خجالت به نانوايي بروند و نان قرضي تهيه كنند! كارت يارانه و رمزش را نزد نانوا به عنوان‌ گرو بگذارند تا نان شب‌شان را دريافت كنند. اين درست است؟!»

اينها درست نيست. روشن است. اما اينكه احتمال حضور برادر محسن در انتخابات پيش‌رو هر روز فراتر از ديروز مطرح شده و مي‌شود، احتمالا درست باشد!»

***

رستم قاسمی: مردم تحمل شنیدن شعار ندارند

رستم قاسمی، وزیر سابق نفت که این روزها زمزمه نامزدی وی در انتخابات ریاست جمهوری شنیده می شود به مهر گفت: «من اعتقاد دارم ما دادگاه کارکنان دولت داریم ولی دادگاه کار نکنان دولت نداریم، من معتقدم کسانی که کار می‌کنند و تخلف می‌کنند باید رسیدگی شود. ولی اگر کسی از صبح از تا شب سرکار بنشیند و کاری نکند دادگاهی وجود دارد که از او باز خواست کند؟ آقای رئیسی کار درستی کرد که مقوله ترک فعل را راه انداخت.

میز کار میز تصمیم است که شما باید بنشینید و جرأت داشته باشید. دولت‌هایی که می آیند ۷-۶ سال زمامدار امور هستند، کاری نداریم که در این مدت کار می‌کنند یا خیر، ولی ۲-۱ سال آخر می‌گویند نگذاشتند و نمی‌گذارند من کار کنم من می گویم اگر عرضه ندارید نباید روی صندلی مدیریتی بنشینید اگر عرضه دارید باید شمشیر بکشید و کار کنید و اگر عرضه تان کم است باید سال اول اعلام کنید و وقت مردم را تلف نکنید ۷ سال مدیریت کردید روز آخر می‌گوئید نگذاشتند ما کار کنیم این توهین به شعور ملت است.»

قاسمی د گفت و گو با فراس که بیشتر رنگ و بوی انتخابات دارد گفت: امروز فرصت سعی و خطا برای ما وجود ندارد. همه قبول داریم که اقتصاد ما مثل یک کشتی طوفان زده است، نمی‌شود این کشتی را دست کسی داد که تا حالا قایق را هم نرانده است. باتوجه به اینکه مشکل کشور اقتصادی است آن هم در حوزه اجرایی و عملیاتی، باید کشور را دست کسی داد که تجربه این کار را داشته باشد.

وزیر سابق نفت درباره برخی مقصرتراشی‌های اصلاح‌طلبان و روحانی نسبت به علت مشکلات کشور گفت: من فکر می‌کنم مردم دیگر تحمل شنیدن وعده‌های توخالی را ندارند. مردم دیگر با حرف قانع نمی‌شوند. مردم دیگر به سخنرانی و حرف‌های ژورنالیستی توجه نمی‌کنند. همه این حرف‌ها و وعده‌ها را هم تجربه کرده‌اند. امروز گفتمان کارآمدی در مقابل ناکارآمدی و معیشت در مقابل فقر می‌تواند مهم‌ترین موضوع کشور باشد. اینکه چه کسانی می‌توانند کارآمد باشند و چه کسانی نمی‌توانند.

***

آخرین موضع رئیسی برای ورود به انتخابات 1400

بر اساس پیگیری‌های خبرنگار جهان نيوز، طی هفته های اخیر برخی از چهره ها و همچنین جریانات سیاسی از آیت الله رئیسی درخواست کرده اند که برای انتخابات 1400 ورود کنند. استدلال عمده این افراد و چهره های که در میان آنها افراد برجسته حوزوی نیز دیده می شود، این است که آمدن آیت الله رئیسی سبب ایجاد وحدت و اجماع در میان جبهه انقلاب خواهد شد. آیت الله رئیسی در پاسخ به این درخواست‌ها تاکید کردند که تمرکز وی بر فعالیت‌های قوه قضائیه و به خصوص طرح بزرگ و موثر تحول قوه قضائیه است و انتخابات برای او در اولویت نیست.

***

بودجه در مجلس رد شد/ ردپای نوبخت در رد بودجه

بالاخره پس از حدود دو ماه کشمکش لایحه بودجه در صحن مجلس بررسی و رد شد. از نیمه آذزماه که لایحه بودجه توسط دولت به مجلس ارائه شد، نمایندگان و رئیس مجلس به دفعات در تریبون های عمومی از بودجه انتقاد کردند. از آن طرف، دوبت محکم از بودجه دفاع می کرد و مدام می گفت که مجلس حق ندارد شاکله بودجه را تغییر دهد.

علی رغم انتقادات متعدد نمایندگان، کلیات بودجه در کمیسیون تلفیق تصویب شد و این کمیسیون مشغول تغییرات بودجه شد. عموم نمایندگان در ایرادات لایحه متفق القول بودند اما برخی به این موضوع اشاره می کردند که اگر کلیات بودجه رد شود دولت چون عزمی برای اصلاح ساختار بودجه ندارد لایحه مشابهی به مجلس خواهد فرستاد. اما مخالفین بیان می کردند که مجلس نباید بودجه بد را تصویب کند مضافا اینکه اگر تغییرات لایحه دولت زیاد باشد احتمال رد آن در شورای نگهبان زیاد است.

با تصویب کلیات در کمیسیون تلفیق، این کمیسیون وارد بررسی جزئیات شد و تلاش کرد اصلاحاتی در لایحه انجام دهد. اما کارشناسان بر این عقیده بودند که خروجی کمیسیون تلفیق به نفع اقتصاد کشور نخواهد بود. با این زمینه لایحه بودجه از سوی کمیسیون تلفیق به صحن مجلس آمد.

در صحن مجلس مطابق روند جاری، موافقین و مخالفین درباره لایحه صحبت کردند. مطابق آنچه برخی نمایندگان گفته اند فضای مجلس به سمت رای به کلیات بود اما سخنان نوبخت در دفاع از لایحه باعث شد نظر نمایندگان تغییر کند و کلیات بودجه در بهارستان رد شود.

جواد نیک‌بین نماینده کاشمر در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به جو حاکم در مجلس در جریان بررسی بودجه 1400 اظهارداشت: مجلس بنا داشت تا کلیات بودجه را تائید کند اما صحبت‌های امروز رئیس سازمان برنامه و بودجه بنزینی بر آتش شد و همین امر باعث شد تا نمایندگان مصمم بر رد کلیات لایحه بودجه شوند.

بیشتر بخوانید: 

خاندوزی: رد کلیات لایحه بودجه بهترین انتخاب مجلس است

نوبخت: چرا نمایندگان اصلاح ساختاری بودجه را رقم نزدند؟

با اتفاقاتی که رخ داد و مطابق آنچه عضو هیئت رئیسه مجلس گفته است اکنون دولت باید بودجه چنددوازدهم به مجلس ارائه کند. احمد امیرآبادی فراهانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به رد کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، کلیات این بودجه را تائید کرد اما نمایندگان در صحن علنی مجلس آن را رد کردند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این شرایط دولت باید لایحه بودجه یک یا چند دوازدهم را به مجلس ارائه کند چرا که تا ۱۴۰۰، فرصت زیادی باقی نمانده و باید این لایحه به مجلس ارسال شود و اداره کشور مختل نشود.

امیرآبادی فراهانی افزود: دولت در ادامه باید لایحه بودجه جدیدی را به مجلس ارسال کند تا مجدداً در کمیسیون تلفیق مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

با مرور این اتفاقات به نظر می رسد یکی از تغییرات مهمی که در آیین نامه داخلی مجلس باید صورت بگیرد تغیرر فرایند رای به کلیات بودجه سالانه است. بهتر است رای صحن به کلیات، قبل از ورود کمیسیون تلفیق به کلیات باشد چراکه در آن صورت هم دولت وقت خواهد داشت که بودجه را اصلاح و دوباره به مجلس تقدیم کند و هم اینکه دو ماه از وقت و پول ممکلت هزینه برگزاری کمیسیون تلفیق نمی شود.

***

کاهش مشارکت در تعارض با اهداف انقلاب است

آذر منصوری قائم مقام دبیر کل حزب اتحاد ملت به ایلنا گفت: قرار نبوده و نیست که رأی اقلیت رأی جمهور مردم ایران باشد و این موضوع از تأکیدات بنیانگذار انقلاب اسلامی است. طبعاً به همین دلیل وقتی مشارکت مردم به زیر ۵۰ درصد می‌رسد یعنی جمهوریت در معرض تهدید جدی قرار گرفته است.

قائم مقام دبیر کل حزب اتحاد ملت بیان کرد: تداوم آنچه در انتخابات مجلس یازدهم در ارتباط با محدود کردن دایره انتخاب مردم رخ داد و موجب کاهش مشارکت مردم به پایین‌ترین حد خود در طول ۴۲ سال گذشته شد که در تعارض جدی با اهداف انقلاب ۵۷ است.

منصوری با بیان اینکه نظام جمهوریت به معنای خواست اکثریت است نه اقلیت، گفت: اسباب و لوازم این کار هم انتخابات آزاد عادلانه و رقابتی است و هم در مواقع لزوم رجوع به رفراندوم است.

***

شورای شهر از سرباز اکبری تقدیر می کند

محمدجواد حق‌شناس عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر در تذکری به شهردار درباره ماجرای حامد اکبری سربازی جوانی که در خیابان انقلاب تهران در راستای انجام وظیفه قانونی توسط نماینده مجلس سیلی خورد، اظهار داشت: بنابر وظیفه، در راستای حفظ حمایت سازمانی و دفاع از هویت معنوی سربازانی که انجام وظیفه می‌کنند، شهرداری پایتخت موظف به برای حمایت معنوی و قانونی از پلیس راهور که عموما متشکل از سربازان، درجه‌داران یا افسران زحمتکش است حمایت قانونی کند.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: نماینده مجلس با استفاده از تریبون رسمی سرباز وطن را مورد عتاب و خطاب قرار داده و شهرداری تهران موظف است نسبت به تظلم‌خواهی و انجام شکایت برای رسیدگی به این بزه آشکار که در روز روشن و در منظر مردم انجام گرفته پیگیری و اقدامات لازم را انجام دهد.

وی گفت: در اولین فرصت ممکن باید نسبت به تقدیر مادی و معنوی از این سرباز شایسته وطن در صحن شورای شهر انجام گیرد و شهرمان دیگر شاهد چنین اقداماتی در حوزه قانون‌شکنی نباشد.

***

پیشنهاد جدید ظریف: ایران و آمریکا هماهنگ با هم تعهدات را اجرایی کنند

به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: لازم است دولت آمریکا به برجام برگردد و ایران آماده خواهد بود فوراً [این اقدام] را پاسخ دهد. زمان، مهم نیست، مسئله این است که آیا ایالات متحده -دولت جدید [آمریکا]- می‌خواهد سیاست‌های شکست‌خورده دولت ترامپ را دنبال کند یا نه.»

بر اساس گزارش العالم،  «کریستین امان‌پور» پرسید آیا ممکن است از مکانیسمی برای حل و فصل اختلافات بر سر اینکه کدام طرف باید نخست به برجام برگردد استفاده کرد؟

 ظریف گفت: «می‌توان مکانیسمی برای همزمان‌ کردن یا هماهنگ‌ کردن آن (بازگشت ایران و آمریکا به برجام) داشت.»

وی در ادامه گفت: «همان‌طور که می‌دانید در داخل خود توافق هسته‌ای مکانیسمی تعبیه شده که کمیسیون مشترک است و کمیسیون مشترک یک هماهنگ‌کننده دارد. این هماهنگ‌کننده دو منصب دارد- [این هماهنگ‌کننده] قبلاً فدریکا موگرینی بود، الان جوزپ بورل است- یکی از دو منصب او، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا است و منصب دیگر، هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک است.»

ظریف در ادامه گفت: «او می‌تواند از سمتش در کسوت هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برای هماهنگ‌سازی اقداماتی که لازم است ایران و ایالات متحده انجام دهند، استفاده کند. به طور مشخص، اقداماتی که ایران انجام می‌دهد همواره تحت نظارت و راستی‌آزمایی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بوده و ما نشان داده‌ایم که به قول‌هایمان عمل کرده‌ایم. آن طرفی که نتوانسته نشان دهد به قول‌هایش عمل می‌کند ایالات متحده بوده است.»

***

گمانه‌زنی درباره نامزدی محسن رفیقدوست در انتخابات 1400

بر اساس شنیده‌های خبرنگار نامه‌نیوز احتمال کاندیداتوری و ورود محسن رفیقدوست به انتخابات ریاست جمهوری در روز‌های اخیر افزایش یافته است. اگرچه خودش تا کنون موضع گیری رسمی در این باره نداشته، اما گفته می‌شود که دربرخی محافل سیاسی از نامزدی وی استقبال شده است.
رفیقدوست تا کنون درباره ورود خود به انتخابات حرفی نزده، اما در ماه‌ها اخیر با بیان اظهاراتی درباره انتخابات و گزینه مناسب ریاست جمهوری خبرساز شده و توجه‌ها را به خود جلب کرده است...این موضوع گیری اگر در کنار دفاع وی از ورود یک کاندیدای نظامی قرار بگیرد و همچنین با شنیده‌هایی که درباره احتمال ورود او به انتخابات وجود دارد، توام شود؛ نتیجه آن است که احتمالا رفیقدوست کاندیدا در انتخابات ۱۴۰۰ است. در بررسی شانس موفقیت او در صورت کاندیداتوری، اما باید توجه داشت این چهره اصولگرا پشتوانه حزبی دارد.

او پیش از انقلاب از اعضای رده بالای جمعیت موتلفه بوده و پس از ورود به سپاه پاسداران از جمعیت موتلفه خارج شده است. به هر حال از چهره‌های سیاسی راست سنتی به شمار می‌رود و احتمال حمایت موتلفه از وی وجود دارد. اگرچه این حزب سیاسی اصولگرا در انتخابات قبلی با سید مصطفی میرسلیم وارد رقابت شد و نهایتا با سایرین اجماع کرد لذا نمی‌توان از حالا اطمینان داشت که این بار از رفیقدوست حمایت می‌کند یا اینکه تا لحظه آخر پای کاندیدای حزبی خود می‌ایستند و او را به نفع گزینه مورد اجماع کنار نمی‌گذارد.

***

جهانگیری با اقبال مردم مواجه می شود؟

فردا نوشت: «گمانه کاندیداتوری جهانگیری بیش از همیشه وقتی مطرح شد که در رقابت‌های سال ۹۶ در قامت کاندیدای پوششی به میدان آمد و در مناظرات انتخاباتی توانست مورد تحسین جریان حامی خود قرار بگیرد. بعد از آن هم به ورق به زیان جهانگیری برگشت و دیدیم که همزمان با افول در دولت از چشم اصلاح‌طلبان نیز افتاد.

سهم جهانگیری از ناکارآمدی‌های دولت روحانی روز به روز بیشتر می‌شد و مسائلی مثل ارز ۴۲۰۰ تومانی و ... از محبوبیت وی می‌کاست. همزمان بخشی از اصلاح‌طلبان که به او اصرار می‌کردند در همین مرحله از دولت جدا شده و به فکر آینده سیاسی خود و اصلاح‌طلبان باشد، از وی ناامید شدند. گروه دیگری نیز مثل کارگزاران از همان ابتدا ساز ائتلاف زده و با طرح دوگانه لاریجانی و جهانگیری به حمایت از جهانگیری پرداختند.

در این اوضاع بود که به نظر رسید، کاندیداتوری وی به صلاح نبوده و آورده‌ای برای جریان اصلاحات ندارد. اینکه وضعیت دوباره تغییر کرده و اصلاح‌طلبان به حمایت از وی رو آورده‌اند یا خیر هنوز معلوم نیست، اما این طور که به نظر می‌رسد، آقای معاون اول شخصا میل به کاندیداتوری دارد.

با فرض اینکه این چالش برای جهانگیری جدی نبوده و صرفا از جمله فضاسازی‌های قبل از انتخابات باشد؛ به مشکلات بعدی او خواهیم رسید. احتمال رای آوری جهانگیری با در نظر گرفتن عملکرد دولت روحانی و دفاع سرسختانه آقای معاون اول از او محل تردید است.»

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۰۸۰۲۰۲۰:۴۱:۲۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
ما خواهان هر چه سریع تر اجرایی شدن قانون اعاده اموال نامشروع با اجرای سند تحول قوه قضا هستیم لطفا یک سخنگو برای مواردی که از این قانون که عملیاتی میشود تعیین نمایید تا مردم از مراحل اجرای این قانون اگاه شوند
ناشناس۱۸۰۸۵۴۹۱۰:۱۹:۴۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
عزیز من هر دفعه اینو میزاری ولی باید متوجه بشی این شدنی نیست فکر کردی مسئولین برای خدمت به مردم میان نه میان که ثروت افسانه ای جمع کنند و بروند تا بعدی ها بیان بخورند این قانون مناسب اونها نیست
ناشناس۱۸۰۸۹۲۳۱۳:۱۷:۴۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
با ممارست و پیگیری انشالله عملیاتی می کنیم اگر هم نشد مانند با انقلاب اقتصادی قانون را اجرا می کنیم
ناشناس۱۸۰۹۲۲۶۱۶:۰۴:۰۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
پیگیری می کنیم تا اجرایی بشود اگه نشد مانند سال ۵۷ انقلاب می کنیم از نوع اقتصادی
ناشناس۱۸۰۸۶۷۷۱۱:۲۶:۳۸ ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
نوبخت 8سال مردم را فریب داد الان مجلس را هم فریب داد تا کلیات بودجه رد شود
ناشناس۱۸۰۸۷۷۸۱۲:۰۷:۴۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
لایحه بودجه 1400 همانند بودجه سالهای 98 و 99 تورم زا بود همان بهتر که کلیات بودجه رد شد.
ناشناس۱۸۰۸۸۱۱۱۲:۲۲:۵۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
درسته حالا دولت پاسخگوی هزینه هاش هست؟
ناشناس۱۸۰۸۰۲۳۲۰:۴۲:۵۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
نمایندگان محترم طرح سوال از رییس جمهور را مجددا کلید بزنند
ناشناس۱۸۰۸۴۸۴۰۹:۴۳:۱۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
اگه رستم بتونه این بار افتاده را بلند کند سیاهه از مفسدین تهیه کند و مانند مختار همه را بباد فنا دهد و دودمان آنها را براندازد
ناشناس۱۸۰۸۰۳۷۲۱:۰۱:۴۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
آقای رستم قاسمی قصد نامزدیی ریاست جمهوری پیش رو را دارند برای همین حرفهای مردم پسند میزنند ولی یادشان رفته که در مقام وزارت نفت آقای احمدی نژاد چقدر باعث عقب افتادن پروژه ها و ضرر مالی به مملکت شدند .
ناشناس۱۸۰۸۶۷۲۱۱:۲۴:۲۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
پیشرفت 80 درصدی فازهای مختلف پارس جنوبی و پالایشگاه ستاره خلیج فارس در دوران تصدی رستم قاسمی در وزارت نفت انجام شد.
ناشناس۱۸۰۸۶۸۶۱۱:۲۹:۱۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
ضرر مالی کرسنت زنگنه 53 میلیارد دلار و خسارت حذف کارت سوخت و سهمیه بندی که باعث افزایش قاچاق سوخت و افزایش مصرف آن در سالهای 93 تا 98 شد حداقل 100 میلیارد دلار بود عملکرد رستم قاسمی در وزارت نفت موفق بود.
ناشناس۱۸۰۸۰۴۳۲۱:۰۸:۳۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
مجلس طرح ممنوع الخروج کردن اعضا دولت و مدیرانش و محاکمه انها را در پایان دولت تصویب کند
ناشناس۱۸۰۸۵۳۹۱۰:۱۴:۵۰ ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
همه دولتها نه فقط این دولت
ناشناس۱۸۰۸۷۸۰۱۲:۱۰:۱۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
دولت روحانی رکورددار تورم در 50 سال اخیر است.
ناشناس۱۸۰۸۰۵۲۲۱:۱۹:۲۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
یکی از« شعار » های جدید که در سخنرانیهای اغلب مسئولین شنیده میشود. اینستکه «مردم از شعار خسته شده اند»
ناشناس۱۸۰۸۰۸۶۲۱:۵۳:۲۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
اجرای طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی و شبکه بانکی کشور توسط نمایندگان مجلس از اوجب واجبات است این تفحص در صحن مجلس دهم تصویب شد ولی به علت تبانی های. صورت گرفته نگذاشتند اجرایی شود
ناشناس۱۸۰۸۱۰۹۲۲:۱۲:۳۸ ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
روحانی با کلیدش اقتصاد کشور را قفل کرد و ارزش پول ملی را به یک دهم کاهش داد.
ناشناس۱۸۰۸۵۸۵۱۰:۴۲:۱۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
مشکل از کلید روحانی نیست قفلی که به این اقتصاد زده شده کلیدش دست روحانی نیست خود مجلس با رد تغییرات بودجه در کمسیون تلفیق اقرار کرد اگر بخواهی ابرو را درست کنی احتمالا با ناشیگری چشمش را هم کور میکنی کار بزرگ مردان بزرگ می خواهد نه امثال عنابستانی
ناشناس۱۸۰۸۹۲۷۱۳:۲۰:۴۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
بودجه 1400 بودجه ای توهمی برای بیشتر دست بردن دولت در جیب مردم بود همون بهتر که رد شد.
ناشناس۱۸۰۸۱۱۲۲۲:۱۴:۰۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
مردم در 8 سال گذشته فقط شعار شنیدند و عمل ندیدند.
نادر۱۸۰۹۴۲۸۱۸:۳۳:۱۰ ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
حالا نه قبل از 8 سال اخیر مردم همش عمل دیدن از مسئولین دلسوز و محترم!!!!!!!
ناشناس۱۸۰۸۱۱۴۲۲:۱۶:۳۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
لایحه بودجه 1400 واقع بینانه نبود و فروش روزانه 2 میلیون و 300 هزار بشکه نفت و دلار 11 هزار تومانی محقق نمی شد و باعث کسری بودجه دولت و تورم انفجاری می شد همان بهتر که رد شد.
ناشناس۱۸۰۸۱۱۶۲۲:۱۷:۱۰ ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
یعنی نمایندگان در نظرات خود پایدار نیستند و با یک سخنرانی نوبخت ۱۸۰ درجه تغییر جهت میدن و دستپخت کمیسیون تلفیقشان را رد میکنند؟!
ناشناس۱۸۰۸۱۱۷۲۲:۱۷:۳۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
عجب کاندیداهایی جهانگیری و رفیق دوست !!!
ناشناس۱۸۰۸۱۲۱۲۲:۱۹:۲۰ ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
شورای شهر فقط کارهای نمایشی می کند و کل پروژه های عمرانی شهر تهران را تعطیل کرده است.
ناشناس۱۸۰۸۵۴۱۱۰:۱۵:۴۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
پول؟ بدهی‌ها؟
ناشناس۱۸۰۸۷۸۳۱۲:۱۱:۳۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
دولت چرا بدهی 14 هزار میلیارد تومانی خود به شهرداری تهران را پرداخت نمی کند ؟!
ناشناس۱۸۰۸۸۰۷۱۲:۲۰:۰۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
عوارض ساخت مسکن و عوارض سالیانه منازل و پسماند حداقل 5 برابر افزایش یافته و ورود به محدوده طرح و زوج فرد پولی شده و عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک 25 درصد افزایش یافته یعنی پول هست اما مدیریت نیست.
ناشناس۱۸۰۸۱۲۵۲۲:۲۵:۴۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
یکی به داد کوچه های شهر برسه که عکس و نام شهید رو بر می‌دارند و نام گل و بلبل می گذارند. آیا فریادرسی نیست
ناشناس۱۸۰۸۱۳۴۲۲:۳۱:۲۸ ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
تنها یک مختار در قالب رییس جمهور می تواند کشور را از بحران عبور دهد تهیه سیاهه از مفسدین و اجرای حکم افسار فی الارض برای آنها به کمک فردی شبیه آقای خلخالی
ناشناس۱۸۰۸۱۳۵۲۲:۳۳:۰۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
اگر در ایران، مدیریت جهادی جایگزین مدیریت ناقص قرار گیرد و سوءمدیریت‌ها جمع شود قطعاً دیگر مشکلی باقی نمی‌ماند.
ناشناس۱۸۰۸۵۷۴۱۰:۳۵:۲۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
مدیریت بر مبنای علم ومنطق ‌و قانون باید باشد جهاد بمعنی پر تلاش بودن پذیرفته است نه فرا قانونی وسلیقه ای عمل کردن
ناشناس۱۸۰۸۷۹۶۱۲:۱۶:۰۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
ساخت 420 کیلومتر خطوط مترو و موشک های بالستیک نمونه مدیریت جهادی است و مونتاژ پراید نمونه مدیریت لیبرالی است.
ناشناس۱۸۰۸۸۳۳۱۲:۳۷:۵۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
خوباشو برا خودت جمع کردی بداشو دادی به رقیبت؟!!
ناشناس۱۸۰۸۲۱۲۲۳:۴۹:۱۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
دیگه خسته شدم
ناشناس۱۸۰۸۲۲۳۰۰:۰۵:۴۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
مردم تحمل شنيدن شعار ندارند ... رستم قاسمي !! --------- پس در اين صورت مردم از مرحله « شعار » به مرحله « شعور » رسيده اند !!!... بله ؟!
ناشناس۱۸۰۸۲۲۴۰۰:۰۶:۵۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
جناب برادر محسن رضایی برادر شما چند سال در مجلس بود و چیکار کرد برای این مملکت
ناشناس۱۸۰۸۶۹۶۱۱:۳۰:۴۸ ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
محسن رضایی دکترای اقتصاد دارد و می تواند کشتی به گل نشسته اقتصاد ایران را به ساحل امن و آسایش برساند.
ناشناس۱۸۰۸۹۲۲۱۳:۱۷:۲۸ ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
نگفتی کار اقتصادی هم کرده.؟!
ناشناس۱۸۰۸۲۲۶۰۰:۰۷:۱۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
من هم کم کم دارم احساس تکلیف می کنم که کاندید بشوم!!!!! واقعا اینها ملت رو چه فرض کردن
معلم۱۸۰۸۲۶۶۰۱:۲۹:۰۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
کم ارزش شدن پول ملی نتیجه تحریم دشمن است نه روحانی. نباید ترامپ را بخاطر مقاصد جناحی تطهیر کرد و به فرموده رهبر معظم انقلاب جای دوست و دشمن را عوض کرد.
ناشناس۱۸۰۸۲۷۰۰۱:۴۲:۲۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
آیت الله رئیسی بعد از رفتن آقای روحانی کار های انباشته زیادی دارد که فکر می کنم 8 سال هم برای رسیدگی کم باشد.
ناشناس۱۸۰۸۳۴۴۰۷:۵۰:۵۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
آقای قاسمی شما در جایگاه فعلی چه کاری کرده اید غیر از شعار دادن
ناشناس۱۸۰۸۳۵۷۰۸:۰۳:۲۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
اگر دکتر مصدق و مهندس بازرگان کاندید شدند رای می دهیم.
ناشناس۱۸۰۸۳۶۷۰۸:۱۵:۱۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
تا حالا موضع امریکا در مورد برجام این بوده است که اول ایران تعهدات برجامی رو اجرا کند و بعد آنها در مورد تحوه برگشتن به برجام مذاکره کنند.
dayani۱۸۰۸۴۱۴۰۸:۵۵:۴۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
جالب است کسانی که طی همه این سالها دارای مسئولیتها بالا در این نظام بوده اند، حالا بگونه ای صحبت میکنند که مخالفان خارج نشین هم بگردشان نمی رسد، آیا واقعامقامات سیاسی و اقتصادی ایران تا این اندازه فشل هستند؟
ناشناس۱۸۰۸۴۲۹۰۹:۰۷:۲۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
اگه رستم بتونه این بار بزرگ را برداره
رازک۱۸۰۹۷۱۶۲۲:۴۷:۴۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
شاهنامه بخوان بهتر
ناشناس۱۸۰۸۴۹۲۰۹:۴۹:۰۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
ظریف گفت: «می‌توان مکانیسمی برای همزمان‌ کردن یا هماهنگ‌ کردن آن (بازگشت ایران و آمریکا به برجام) داشت.»؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ وزیر خارجه امریکاهم نمی تواند به خوبی ظریف حافظ منافع آمریکا باشد چهقسمی خورده ظریف که تا این حد به آمریکا وفادار ست
ناشناس۱۸۰۸۵۰۳۰۹:۵۴:۴۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
به‌آقای‌رئیسی‌رای‌بدید‌که‌درد‌مردم‌را‌می‌فهمد
ناشناس۱۸۰۸۵۴۳۱۰:۱۶:۳۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
من هم بلدم از این حرفها بزنم به من رای بدید
ناشناس۱۸۰۸۷۸۸۱۲:۱۳:۱۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
آقای رئیسی در قوه قضاییه نشان داد که مرد عمل است و اهل حرف نیست.
ناشناس۱۸۰۸۵۱۶۱۰:۰۱:۱۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
ما كه داريم مي ريم رستم و رخشش مال شما, رستم هم رستم قديما
ناشناس۱۸۰۸۵۷۰۱۰:۳۳:۱۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
اقای رستمی همین که مردم تحمل شنیدن شعار ندارند خودش یه شعاره
فریاد۱۸۰۸۵۹۱۱۰:۴۵:۳۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
تا تحریم ها است همین اش است وکاسه بقیه حرفها شعار است والا
ناشناس۱۸۰۸۷۹۰۱۲:۱۴:۱۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
به قول خود روحانی فقط 20 درصد مشکلات کشور بدلیل تحریمهاست.
ناشناس۱۸۰۹۴۱۱۱۸:۲۴:۴۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
اخیرا آقای رستم قاسمی خیلی فعال شده است. احتمالا نیم نگاهی به انتخابات دارد
قدک۱۸۰۹۷۲۶۲۲:۵۴:۵۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
4200 زایید حالا نوبت 17500بدون سزاریون ببینم فرزند خلفش جه باشد انشاالله ختم به خیر بشه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  4. و ناگهان اخلاق!

  5. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  6. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  7. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  8. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  9. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  12. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  13. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  14. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  15. فریب نخوریم! 

  16. دبی؛ چند روز پس از سیل

  17. تصاویر اختصاصی شبکه پاکستانی از اسکورت جالب زمینی و هوایی رئیسی در لاهور

  18. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  19. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  24. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    2. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    3. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    4. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    5. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    6. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    7. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    8. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    9. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    13. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

    14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

    15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

    16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

    17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

    18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

    19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

    20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

    21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

    22. واکنش احمدی‌نژاد به عملیات موشکی سپاه/ وعده زارع‌پور درباره افزایش سرعت اینترنت

    23. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

    24. یک سیلی برای تنبیه

    25. بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است

    آخرین عناوین