رسانه صهیونیستی: پدافند هوایی اسرائیل در برابر پهپادهای ایرانی کم می آورد

گروه جهان الف،   3991111059 ۷۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک وبسایت صهیونیستی در مقاله‌ای اعتراف کرد که سامانه پدافند هوایی ارتش رژیم اسرائیل در هرگونه جنگ احتمالی بعدی آمادگی کامل برای مقابله با حملات پهپادی ایران را ندارد.

رسانه صهیونیستی: پدافند هوایی اسرائیل در برابر پهپادهای ایرانی کم می آورد

به گزارش الف ، وب سایت صهیونیستی «إسرائيل ديفينس» مقاله‌ای تحت عنوان «توانایی پدافند هوایی اسرائیل در برابر حملات احتمالی ایران با هواپیماهای بدون سرنشین» تهیه کرده و نتیجه گرفت که سامانه پدافند هوایی رژیم صهیونیستی آمادگی صد درصد برای مقابله با چنین حملاتی را ندارد. 

بر اساس این گزارش، حملات اسکادران های مختلف و پهپادها از هر جهت و در ارتفاعات متعدد می ‌تواند سامانه پدافند هوایی اسرائیل عبور کرده و مانورهای نیروی زمینی ارتش آن را مختل کند.  ایران اخیراً مانورهای زیادی با هواپیماهای بدون سرنشین انجام داده که  اسرائیل نباید اجازه بدهد توانایی‌های ایران در این زمینه اسرائیلی‌ها را غافلگیر کند؛  چرا که این کشور از زمان جنگ با عراق طی دهه‌های گذشته در حال توسعه هواپیماهای بدون سرنشین بوده و جهش بزرگی در این زمینه داشته است.  همان طور که چندین بار پهپادهای آمریکایی و اسرائیلی توسط ایرانی ها ساقط شده است.

وبسایت صهیونیستی اسرائیل دیفینس افزود: ایران دارای دانشگاه های عالی در زمینه علوم دقیق و حرفه های مهندسی بوده و فارغ التحصیلان زیادی در مشاغل مربوط به صنعت امنیتی دارد. پهپادهای ایران بسته به نوع آن می‌تواند از سامانه پدافند هوایی اسرائیل عبور کند.  لازم به یادآوری است که قرار نیست همه این پهپاد ها وارد حریم هوایی اسرائیل شوند یا به همه اهداف برخورد کنند بلکه ضربه زدن به تعدادی از این اهداف نیز برای ایجاد ویرانی و مرگ در اسرائیل کافی است.  به عنوان مثال اگر پهپادهای ایران به ایستگاه های راداری اسرائیل برخورد کند سامانه دفاع هوایی کارایی خود را از دست می دهد و امواج بعدی حملات با موفقیت بیشتری به هدف می خورند.  در این شرایط جنگ بزرگی را تصور کنیم که با حملات پهپادی ایران همراه باشد.

طبق گزارش سایت مذکور اسرائیلی، درست است که سامانه پدافند هوایی اسرائیل شامل هواپیماهای جنگی و بالگردهایی است که می‌تواند پهپادها را رهگیری کند؛ همانطور که در گذشته نیز این کار را انجام دادند اما هر موشک هوا به هوا برای مدیریت یک پهپاد طراحی نشده است. بنابراین حتی تسلیحات مناسب در نیروی هوایی ارتش اسرائیل نیز هم از نظر تنوع و هم از نظر کمیت محدود است. علاوه بر آن بالگردها و هواپیماها نیاز به سوختگیری دارند و این فرآیند دفاع را پیچیده تر می کند. اگر یک حمله هماهنگ با استفاده از پهپاد های مختلف در ارتفاعات متفاوت و از جهت های مختلف توسط ایران به سمت اسرائیل انجام  شود در این صورت کارایی کلی سامانه‌های پدافند هوایی به شکل چشمگیری کاهش می یابد.  در موسسه های امنیتی اسرائیل برخی معتقدند که بهترین دفاع حالت تهاجمی بوده و از آنجایی که سامانه های پدافند هوایی اسرائیل قابلیت تهاجمی دارند می توان از این روش برای مهار حملات ایران استفاده کرد.  اما از آنجایی که نمیتوان دقیقاً تشخیص داد که حملات ایران از کدام منطقه صورت میگیرد به عنوان مثال ممکن است این حمله از کشتی های موجود روی دریا یا از خاک ایران یا یمن و سوریه و لبنان انجام شود، این روش برای خنثی کردن تهدیدات ایران زمان‌بر خواهد بود.

این وبسایت صهیونیستی خاطرنشان کرد: در این میان باید نگاهی به آخرین مانورهای ایران داشته باشیم که با استفاده ازپهپاد تهاجمی مشابه پهپاد «هاروپ»  که ساخت صنایع هوایی اسرائیل است انجام شد. این یک پهپاد بزرگ است که کلاهکی با وزن کمتر را هم می کند  و طوری طراحی شده که  برای ایجاد اختلال در رادیاتورهای دستگاه های شناسایی دشمن نیز به کار می رود.  ایران مستقیماً یا از طریق کشورهایی مانند یمن و لبنان می‌تواند از این پهپادها علیه اهداف داخلی اسرائیل استفاده کند و حتی ممکن است ساختمانهای بزرگ اسرائیل مورد هدف قرار بگیرند  و شمار زیادی از اسرائیلی ها کشته شوند؛ به ویژه که میزان حساسیت به کشته شدن شهروندان در اسرائیل بنا به ملاحظاتی جمعیتی بسیار زیاد است.

بر اساس این گزارش، البته هیچ کس نمی تواند قدرت نیروی هوایی اسرائیل را انکار کند اما ایرانی ها نیز به نوبه خود بیکار نمی نشینند. آنها می‌دانند که نیروی هوایی ایران در حال حاضر  در سطح پایین تری از نیروی هوایی اسرائیل قرار دارد بنابراین به دنبال  منافذی در سامانه های پدافند هوایی اسرائیل هستند.  ایرانی ها سالهاست که در حال انجام تحقیقات و مطالعاتی درباره اسرائیل هستند و به خوبی می‌دانند که عنصر مرگ در جبهه داخلی یا در میدان جنگ نقش تعیین‌کننده‌ای برای اسرائیلی‌ها دارد و  اگر چنین کشتاری اتفاق بیفتد  اسرائیلی ها به طور کامل اعتماد خود را نسبت به ارتش از دست می‌دهند. پهپادهای ایران می‌توانند از سامانه پدافند هوایی محوری اسرائیل عبور کنند  و تلفات انسانی زیادی بر جبهه داخلی اسرائیل وارد آورند.  

وبسایت اسرائیل دیفینس در پایان نوشت: بر همین اساس اعتماد ارتش اسرائیل به نیروی هوایی برای موفقیت در مانورهای زمینی ممکن است در جنگ بعدی ناامیدکننده باشد.  هراندازه که سامانه پدافند هوایی بیشتر برای محافظت از مواضع داخلی اسرائیل هدایت شود کمتر قادر به پشتیبانی از نیروهای زمینی ارتش خواهد بود و هر اندازه که این سامانه ها توسط رادارهای مازاد و ابزار جنگ الکترونیکی برای شناسایی تهدید ها محدود شوند در برابر حملات پهپادها آسیب‌پذیرتر خواهند بود.  بنابراین تا زمین زمانی که نیروی زمینی ارتش برای مانورهای خود وابسته به نیروی هوایی باشد استفاده ایران از هواپیماهای بدون سرنشین علیه اسرائیل موثرتر خواهد بود  و می تواند تلفات انسانی بیشتری وارد کند. این چالش درباره جبهه داخلی اسرائیل نیز وجود دارد.  به همین دلیل یک برنامه ۵ ساله برای دفاع از اسرائیلی‌ها در برابر حملات احتمالی پهپادهای ایرانی  طراحی شده تا افراد را در یک پناهگاه جای دهد.  البته هنوز فرض بر این است که در جنگ احتمالی آینده ایران و متحدان آن اقدام به کشتار جمعی در جبهه داخلی اسرائیل نخواهند کرد و حداقل این اتفاق در روزهای ابتدایی جنگ نمی‌افتد.  اما این سناریو دور از انتظار نیست. می توان اینگونه نتیجه گرفت که افزایش توانایی های ایران در زمینه توسعه پهپاد ها بخشی از استراتژی گسترده این کشور با هدف فرسایش اسرائیل در نبردهای آینده است که کاهش مشروعیت حاکمیت اسرائیل را برای اسرائیلی ها به همراه خواهد داشت.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۰۲۹۶۸۱۳:۲۳:۵۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
هر چیز باید خودش خاصیت خود را نشان دهد. با تعریف کردن و گفتن این که چنین است و چنان است، نمی توان به خصوصیات و ویژگی های چیزی اضافه کرد.
ناشناس۱۸۰۲۹۶۹۱۳:۲۴:۴۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
قابلیت های یک سلاح تنها در یک جنگ واقعی ارزیابی می شوند.
ناشناس۱۸۰۳۱۷۸۱۵:۳۷:۴۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
البته فکر کنم هدف قراردادن ناوچه ساعر اسرائیل در جنگ 33روزه سال 2006 یا پهپاد آمریکا و حمله به عین الاسد و حمله به آرامکو واقعی بودن! نمیدونم شاید هم واقعی نبودن!
ناشناس۱۸۰۳۳۸۷۱۸:۴۵:۰۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
عین الاسد یک کشته هم نداد، 550 بار توی سوریه در طول یکسال اسرائیل نیروهای ایران رو کوبید دریغ از شلیک ی گلوله، حالا هی بیایین بگین ما قوی هستیم واسرائیل رو با خاک یکسان میکنیم، آره کاملا مشخصه و حق با شماست، حلوا حلوا کنیم.
ناشناس۱۸۰۳۷۲۶۰۳:۱۷:۵۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
عین الاسد حداقل 110 ضربۀ ملایم مغزی به اعتراف خودشان داشت. این رقم را واقع گرایانه نگاه کنیم احتمالا 50 تا کشته از توش در بیاد.
اسفند۱۸۰۳۷۳۲۰۴:۰۳:۴۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
سالها پيش تو كشورخودمان پشت مرزهاى عراق تعداد زيادى شهيد ميداديم ده پانزده سال پيش هم پشت مرزهاى سوريه در عراق تعداد بسيار كمترى شهيد داديم سال پيش نيز پشت مرز اسرائيل در سوريه شهيد داديم حالا حساب كن بقيه ماجرا را
ناشناس۱۸۰۳۷۸۹۰۷:۳۷:۵۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
زیاد شبکه امریکایی نگاهمیکنی برای سلاتیت خوب نیست جوش نزن
ناشناس۱۸۰۳۷۹۸۰۷:۴۸:۰۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
ضربه مغزی های اصلی آمریکا در عین الاسد، با کاور مشکی و از افغانستان خارج شدند!!! چرا که نیروهای آمریکایی همه راکی و رمبو هستند و مردنی نیستند!!!!
ایرانی۱۸۰۴۱۹۹۱۲:۲۳:۵۸ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
حالا حلواشو هم ان شاءالله بزودی می خورین فاتحه مع الصوات بر ارواح خبیثان و رفوزه های 42 ساله کلاس انقلاب اسلامی
ناشناس۱۸۰۴۶۱۵۱۵:۰۲:۲۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
اها پس نتانیاهو و ترامپ عاشق چشم ابرو ما هستن که به ایران حمله نمی کنن... واقعا بلعکس شده .... همه دنیا دارن از کیفیت نظامی ایران میگن ولی خود ما ایرانیا میگیم نه دروغه
ناشناس۱۸۰۴۷۶۹۱۶:۴۱:۵۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
خودت اونجابودی یاپسرعمه ات که خبرداری کشته نشدن خودشون میگن ضربه مغزی شدن یعنی چی؟؟؟ خب بفهم دیگه نمیان بگن سربازامونوایران سقط کرده گاگول.
هادی۱۸۰۴۸۸۱۱۸:۱۵:۵۸ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
چرا از موقعی که ترامپ رفته حمله نمیکنه ؟؟میدونی چرا؟ چون میخواستن ایران تحریک کنن تا ترامپ دستور حمله به ایران بده
ناشناس۱۸۰۳۴۹۲۲۰:۴۳:۰۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
به نظرت ترور دکتر شهید فخری زاده و خرابکاری در نطنز مجازی بود؟ این مقاله میگه رصد صد درصد حالا اگر 95 درصد بود می تونیم امیدوار باشیم یا به فکر تجهیزات بروز تر باشیم؟
ناشناس۱۸۰۳۶۷۲۰۰:۲۸:۱۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
از اینکه ایران به صورت حمله به عین الاسد به کار آمریکا واکنش نشان داد ولی کسی کشته نشد خیلی دارید میسوزید آره؟! آرزوتون این بود که کلی آمریکایی کشته میشد و آمریکا به ایران حمله میکرد؟! امان از شما منافقین وطن فروش
ناشناس۱۸۰۴۸۳۱۱۷:۳۵:۴۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
ولی افراد زیادی آمریکای و عراقی کشته شدن
ناشناس۱۸۰۲۹۷۲۱۳:۲۶:۱۰ ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
فعلا كه پدافند درماني اسرائيل در برابر خطر كرونا خوب عمل كرده ، در زمينه واكسناسيون در جهان مقام اول است به قول خواجه حافظ عيب مي جمله بگفتي هنرش نيز بگوي !!!!!!!!!!
وطن۱۸۰۳۷۵۴۰۶:۱۶:۳۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
اینکه پدافنداسراییل مقابل کرونا خوب عمل کرده رو ازکجا آوردی؟
الهامی۱۸۰۴۰۹۸۱۱:۳۲:۵۸ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
ببند دهنتو مرگ بر اسرائیل
خنده بازار۱۸۰۴۹۹۵۱۹:۴۰:۰۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
پس حتما اونایی که تو اسرائیل ریختن وسط خیابون و به روش مقابله دولت شون با کرونا و اقتصاد و فقر و ... آدمای جمهوری اسلامی ان!!!! تو رو خدا از کجا میارید این همه اطلاعات دسته اول رو!!!!
ناشناس۱۸۰۳۰۱۸۱۳:۵۴:۴۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
القدس لنا
ناشناس۱۸۰۳۰۵۷۱۴:۱۲:۴۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
این حرفها برای مظلوم نمایی است و میخواهند دیگران را با خود همسو کنند .
ناشناس۱۸۰۳۰۸۰۱۴:۲۵:۱۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
در تمامی این مقالاتی که از جنگ احتمالی ایران و اسرائیل سخن گفته می شود یک نکته اساسی ذکر نمی شود. در زمانی که موشکهای ایرانی به سمت خاک اسرائیل شلیک می شود کشور های دیگر همچون آمریکا، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، حتی روسیه و چین و کشور های عربی چه اقدامی خواهند کرد؟ آیا ایران توان مقابله با 15 کشور به طور همزمان را دارد؟
ناشناس۱۸۰۳۷۲۴۰۳:۰۰:۵۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
در جنگ با عراق آنرا ثابت کردیم ،خدا را نباید فراموش کرد که همیشه با حق است
ناشناس۱۸۰۵۴۹۶۰۸:۳۴:۵۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
حاجی جنگ با عراق مردم دسته دسته و به عشق شهادت و دفاع از خانوادشون به جنگ با عراق رفتن.شما مردم اون زمانو با الان مقایسه می کنی؟فداکاری و خلوص مردم اون زمان با الان قابل قیاس نیست.
ناشناس۱۸۰۳۷۴۹۰۵:۴۵:۲۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
وقتی اسرائیل وجود نداشته باشه دیگه کسی کاری به ما نداره تا دیگران بخوان کاری بکنند ما تو تلاویو وهیفا گندم کاشتیم ...اونوقت همونها میان ازمابخاطر درمان سرطان خاورمیانه ازما تشکرمیکنند
ناشناس۱۸۰۳۱۱۶۱۴:۴۹:۰۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
در صورت وقوع جنگ تل آویو و حیفا را با خاک یکسان می کنیم و رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی از روی نقشه کره زمین حذف خواهد شد ان شاءالله.
ناشناس۱۸۰۳۵۱۲۲۱:۰۲:۰۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
بی خیال بابا..شما که توان تولید پراید را ندارید حرف اضافه میزنی.
ناشناس۱۸۰۴۱۶۳۱۲:۰۴:۲۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
مونتاژ پراید نتیجه مدیریت لیبرالی است و ساخت موشک های بالستیک نقطه زن نتیجه مدیریت جهادی است.
ناشناس۱۸۰۶۶۶۷۲۲:۴۵:۵۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
تولید پراید دست امسال شماس نه جوان باغیرت ایرانی
رضا۱۸۰۳۶۰۱۲۲:۳۶:۰۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
فقط روی ما حساب نکنید خودتان تنها تشریف ببرید جنگ اسراییل
ناشناس۱۸۰۳۶۵۳۲۳:۵۹:۱۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
نیاز به حضور بزدل نیست
ناشناس۱۸۰۴۹۷۰۱۹:۲۹:۳۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
دوره جنگ هم نیاز به افراد بدبختی مثل تو امثال توهم نبود آن زمان من 15 سال داشتم خیلی آدمهای بی ارزشی مثل سر کار هم همینو میگفتن اما رفتیم موندیم وتا زنده باشیم از این آب خاک با تمام وجود دفاع میکنیم
ناشناس۱۸۰۳۶۷۵۰۰:۳۲:۱۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
حالا چرا فکر کردی روت حساب کردیم!؟!؟
اسفند۱۸۰۳۷۳۶۰۴:۱۱:۲۸ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
سالهاى سال است كه روى شما حساب نميكنيم اون هم در البانى
ناشناس۱۸۰۳۸۶۴۰۹:۰۴:۳۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
البته که نباید در جنگ روی ترسوهایی مثل شما حساب کنیم ایران ایران شما فقط در زبانتان است و بس
ناشناس۱۸۰۳۹۴۳۱۰:۱۰:۰۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
کسی به وطن فروشها و ترسوها کاری نداشته از زمان باستان بودن اشخاصی که سرشون زیر برف بوده
وطن دوست۱۸۰۴۴۶۲۱۴:۰۹:۳۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
ما روی هیچ ترسویی حساب نمیکنیم بخصوص ستون پنجمی ووطن فروش
ناشناس۱۸۰۳۱۲۹۱۴:۵۷:۳۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
همه دنیا به اسراییل کمک میکنن و همه دنیا ایران رو تحریم کردن ، اما هنوز این بدبختها مثل سگ از ایران میترسن
ناشناس۱۸۰۳۱۷۰۱۵:۲۶:۴۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
دلخوش به این مقدار نباشید. نتیجه در جنگ مشخص میشود. حملات پیاپی اسراییل به سوریه در سکوت رسانه های داخلی. ..
ناشناس۱۸۰۳۲۲۰۱۶:۰۶:۵۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
بزرگنمایی، روش به تله جنگ انداختن است. با صدام هم همینکار را کردند.
محمدرضا۱۸۰۳۲۳۷۱۶:۲۴:۰۰ ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
فعلا که اسراییل تو واکسیناسیون کرونا مقام اول رو داره ما هم آخریم ، اینم وضع اقتصاد و زندگی تو ایران که میبینیم.حالا همش به ما آدرس پهپاد و موشک و غنی سازی ۲۰ درصد رو بدید. دلمون خوش
ناشناس۱۸۰۴۹۰۸۱۸:۴۲:۳۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
واقعا من شما رو درک نمی کنم. قدرت نظامی با ارتش و سپاهه، اقتصاد و واکسن و اینجور چیز ها با دولت. حالاش که سپاه قدرت خودش رو به اونایی که باید نشون میداده نشون داده.دولت هم کم کاریشو رو نشون داده.قضاوتش با شما
رضا۱۸۰۳۲۴۱۱۶:۲۸:۴۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
با توجه به امکان استفاده از سلاح هسته ای باید به فکر ساخت پناهگاه اتمی بود.
روزبه۱۸۰۳۲۵۹۱۶:۴۱:۳۰ ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
ادامه حیات رژیم صهیون تنها در سایه جنگ , تجاوز و اختلاف افکنی به نیابت شیطان بزرگ میسر خواهد بود . حتی اگر چیزی هم نباشد آنها بهانه ای را برای توجیه جنگ طلبی خود دست و پا می کنند . در واقعیت الان هیچ نیازی به پهپادها یا موشکهای ایرانی نیست . موشکهای فلسطینی و لبنانی برای در هم شکستن آنها کافی است .
وطن۱۸۰۴۲۶۶۱۲:۵۸:۰۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
درود بر شما
علیرضا۱۸۰۳۳۳۱۱۸:۰۶:۱۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
بدون جلب همکاری کشور های عربی که در اختیار آمریکا و اسراییل هستند,جنگ با اسراییل ,به نتیجه واقعی نمیرسد.قبل از هر اقدامی ,جلب اعتماد و همکاری کشور های مسلمان ,از هر کاری ضروری تر است.اساسا علت اینکه داعش را ساختند و به جان کشورهای مسلمان انداختند ,برای تجزیه و پاره پاره کردن ,آنها بود .اینکه در عراق و لبنان وسوریه,دولتی شامل و کامل که همه اقوام را گرد هم آورد وجود ندارد ,به همین خاطر است. اینکه فکر کنیم ما به تنهایی میتوانیم اسراییل را از .پا در بیاوریم,فکری کوتاه ونپخته است.
ناشناس۱۸۰۳۳۴۴۱۸:۱۷:۴۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
اگه ایران اینقدر برتره چرا تا به حال یه راکت در ازای این همه حمله اونا تو سوریه به سمت اسراییل پرتاب نشده؟
ناشناس۱۸۰۷۳۳۵۱۲:۳۷:۰۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
صبر کن داداش اونهم به وقتش ضمنا اسراییل جعلی از پس حزب ا.. که نمونهمینیاتوری ایران است بربیاد بقیه اش پیشکش
ناشناس۱۸۰۳۳۷۳۱۸:۳۳:۵۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
دشمنی که آشکارا و رودرو دشمنی می کنه (اسرائیل) و امریکا بهتر از دوستی که دشمنی می کنه پنهان مثل عربستان و ترکیه و ..
ناشناس۱۸۰۳۳۷۸۱۸:۳۷:۳۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
دارن اعلام می کنند که دست ایران خوندن و همه جوانب در نظر می گیرند.
ناشناس۱۸۰۳۳۸۶۱۸:۴۳:۴۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
اسرائیلو مثل سوسک له میکنیم...
عبدالله۱۸۰۳۳۹۱۱۸:۴۹:۳۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
آلبانی نشین های بدبخت یادشان رفته روزی که حنیف و بدیع زادگان و ووووو بنیاد سازمان را گذاشتند اولین هدفشان محو اسرائیل و آموزش عملیات در لبنان اگر سر از خاک بیرون آورند چه حالی دارند با این مدعیان امروزی سازمان آواره آلبانی که کارشان شده لایک دادن به اسرائیل (ای کاش به خودتان بیایید ببینید حال روز خودتان را)
ناشناس۱۸۰۳۴۲۱۱۹:۲۶:۵۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
در یک جنگ واقعی لاف زدن مساوی است با نابودی.پس در عمل باید دید کدام پیروز میدان خواهند شد.فعلا ما با دشمن فرضی مانور انجام میدیم واون هم همیشه ثابت بود وگاهی هم تلفات دادیم.اگر یک سایت واقعی رو هدف میگرفتیم و نابود میشد آنوقت میشد حدس وگمان بزنیم در جنگ چه اتفاقی رخ خواهد داد پس فعلا لاف نزنیم واگر هم امکاناتی داریم بهتر است مخفی بماند تا روز مبادا
ناشناس۱۸۰۳۴۷۶۲۰:۲۲:۱۰ ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
حرفهاي اينها بدور از واقعيت قدرت نظامي رژيم صهيونيستي است در عمليات تروريستي شهيد فخري زاده نشان دادند قدرت هاي محرمانه اي دارند كه مي توانند طرف مقابل را غافلگير كنند
م۱۸۰۳۴۷۸۲۰:۲۳:۵۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
وعده‌قران‌نابودی‌‌این‌عتیقه‌های‌‌لجباز‌ومتعفن‌‌ما‌قبل ‌تاریخ‌است‌که‌تمام‌شرارت‌های‌دنیا‌ازاین‌شیاطین است‌و‌آنها‌هیچ‌هدفی‌جز‌کشتا‌وفساد‌در‌زمین ندارند‌حشراتی‌موزی‌که‌‌اگر‌آفت‌کش‌بر‌علیه‌آنها‌به کار‌نرود‌تمام‌دنیا‌را‌فاسد‌ونابود‌می‌کنند.مشتی‌دیو انسان‌نما‌هستند‌که‌جز‌پول‌وطلا‌چیزی‌نمی‌شناسند ودنیا‌از‌دست‌شرارتهای‌آنها‌‌شاکی‌است‌به‌همین‌خاطر از‌تمام‌دنیا‌رانده‌شدند‌وبا‌زور‌اسلحه‌آنها‌را‌در‌کشور ضعیف‌فلسطین‌‌ساکن‌کردند‌تا‌از‌شرارت‌و شیطنت آنها‌دور‌باشند‌ولی‌باز‌هم‌آرام‌نگرفتند‌وداعیه‌خاورمیانه بزرگ‌به‌مرکزیت‌اسرائیل‌را‌دارند‌اگر‌هوشیار‌نباشیم تمام‌سرزمین‌ومنابع‌مارا‌تاراج‌می‌کنند‌وزن‌وبچه‌های مارا‌از‌دم‌تیغ‌‌می گذرانند.
علی۱۸۰۳۵۲۳۲۱:۰۷:۰۸ ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
از پیج ما در اینستاگرام هم دیدن کنید iranian_military_313
ناشناس۱۸۰۳۵۴۱۲۱:۲۰:۴۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
اسرائیل تمام تجهیزات نظامی پیشرفته چطور سوسک میشه ایران هواپیماهای جنگیش مال چهل سال پیش کلا 500 تا داره اسرائیل 1400 تا بهترین تانک ومو شک داره ..
ناشناس۱۸۰۳۶۱۲۲۳:۰۰:۱۸ ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
به نظرم همین که اطراف اسراییل رو احاطه کردیم اسراییل خیلی ترسیده واین حملات هوایی که هرازگاهی رسانه های فارسی زبان بیگانه اعلام میکنن ازهرده تا یکیش صحیح نیست دروغه واگه جنگی صورت بگیره واقعا به چند روز نمیکشه تمومه اسراییل سوخته ازلحاظ نظامی هم خیلی اغراق میکنن همین طور که ازعربستان هم بتی ساختن اینا به پشت امریکا دارن کری میخونن
ناشناس۱۸۰۳۶۳۳۲۳:۳۷:۵۸ ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
برو لهش کن ،ولی رو ما حساب نکن داداش .
ناشناس۱۸۰۳۶۷۳۰۰:۳۰:۳۰ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
شما جیب ما رو نزن ، نمیخواد کاری بکنی ، پیش خودت چی فکر کردی که مدام تکرار میکنی ; رو ما حساب نکن . کی قراره رو تو حساب کنه .که انقدر نگرانی ؟ جنگ شد بمون لونت بیرونم نیا .
اخمد۱۸۰۳۶۴۸۲۳:۵۳:۲۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
نمی‌دونم چرا یکی نیست به دولتمردان اسراییل بگه همه اینهارومیدونیدبازم میخوای خودتون به فنابدیدخام کشورکه نه قبیله ای مثل عربستان نشیدعاقلانه فکرکنیدبریدپی زندگیتون که اگه نریدچیزی بجزنابودی کشتاردرانتظارتون نیست
ناشناس۱۸۰۳۶۷۶۰۰:۳۷:۴۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
هنوز متوجه نشدید این حرفهای اسرائیل برای بدست آوردن تسلیحات وپول بیشتر از آمریکا وغرب است این مظلوم نمایی برای اینکه بازهم بتونه کمک بگیره ماهم الکی شاخه شونه می کشیم هیچ کاری هم نمی‌کنیم جنگ اقتصاد می خواهد وپشتوانه مردمی
ناشناس۱۸۰۳۷۱۳۰۲:۱۳:۲۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
چرابعضیا میگن روماحساب نکنید عزیز دلم اصلا رو شما حساب بازنکردیم
خان۱۸۰۳۷۲۷۰۳:۴۱:۵۰ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
لعنت به اسراییل
محمد۱۸۰۳۷۳۱۰۳:۵۶:۳۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
مگه اون چه کردند وما چه کردیم که جنگ بکنیم ایا نمیشه در کنار هم زندگی کنیم
رضا۱۸۰۳۷۴۴۰۵:۲۱:۱۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
مانباید ملتی باشیم که فقط حرف میزنند بلکه در عمل نشون بدیم چکاره ایم ایرانی صحبت ناموس و وطن که بشه جون براش بی رنگه
ناشناس۱۸۰۳۷۹۱۰۷:۳۹:۵۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
دوستان دشمنان ایران چه کامنت هایی برای تعریف از اسراییل گذاشته اند خوب کعبه آمالشان همینها هستند و تعجبی ندارد طرفدار کودک کشان اسراییلی باشند و هرکس با چیزی یا کسانی محشور خواهد شد که آن را دوست دارد ان شاا..
ناشناس۱۸۰۴۲۴۴۱۲:۴۵:۵۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
چی میگی؟ دو ساله اسراییل هر هفته سوریه رو بمبارون می کنه . سردار باقری پارسال رفت اونجا و مثلا قرار بوده پدافند ایرانی بزارن چی شد؟ چرا همیشه می زنه و تا حالا حتی یه دونه هواپیماش سقوط نکرده؟
مرتضی محمدی۱۸۰۴۳۳۳۱۳:۲۶:۴۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
ما ملت شهادتیم.ما ملت امام حسینیم .جان خودم و فرزندانم فدای مهدی موعود (انشاالله)
ناشناس۱۸۰۶۳۶۷۱۸:۰۴:۵۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
اسراعیل یک برنامه ۵ساله برای دفاع دفاع یادرواقع برای حمله با ایران طرح کرده ولی غافل از اینکه این غده بی هویت ۵سال دیگررابه خواست خدا نخواهد دید مطمئن باشید
هموطن۱۸۰۶۳۸۴۱۸:۳۰:۰۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
اسراییل چنانچه یک راکت مستقیم به سمت ایران شلیک کنه پاسخ کوبنده خواهددیدولی جرات این کارونداره
ناشناس۱۸۰۶۷۰۲۲۳:۲۳:۱۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
جنگ لفضی وقیل وقال واسه چی مثل بچه ها دعوا میکنید زمان همه چیز را ثابت کرده منظر باشید هیچ جباری در برابر جبر تاریخ تاب نیآورد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  19. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  20. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  21. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  22. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  23. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین