قبض و بسط های برجامی و خطوط قرمز ایران

گروه سیاسی الف،   3991105106 ۴۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
قبض و بسط های برجامی و خطوط قرمز ایران

با روی کار آمدن جو بایدن در آمریکا در 20 ژانویه 2021 و کنار رفتن دونالد ترامپ به‌آرامی سیاست‌های آمریکا در حوزه‌های مختلف نیز دچار تغییر و تحول می‌شوند.

امضای فرمان‌های اجرایی متعدد که جو بایدن در روز اول ورود به کاخ سفید انجام داد بیانگر عزم جدی دموکرات‌ها برای از بین بردن میراث دونالد ترامپ است. این اتفاق دقیقاً چهار سال قبل به‌صورت برعکس یعنی در قبال باراک اوباما رخ‌داده بود.

در حوزه سیاست خارجی با کنار رفتن افرادی مانند مایک پمپئو و آمدن آنتونی بلینکن انتظار می‌رود تغییرات جدیدی در این عرصه رخ دهد. به‌ویژه آنکه سیاست سازان و سیاست‌گذاران مؤثر دوران باراک اوباما مانند جان کری، ویلیام برنز، وندی شرمن، سوزان رایس، جیک سالیوان و احتمالاً رابرت مالی نیز دوباره به رأس امور بازخواهند گشت.

سیاست خارجی در دوران دونالد ترامپ مبتنی بر نادیده گرفتن تعهدات و معاهدات بین‌المللی، بی‌اعتنایی به متحدان سنتی ایالات‌متحده مانند اروپایی‌ها، تأکید بر شعار اول آمریکا و ... بود. اما اینک انتظار می‌رود با روی کار آمدن دموکرات‌ها دوباره شاهد تأکید بر کارایی دیپلماسی، چندجانبه گرایی، التزام به نهادها و معاهدات بین‌المللی و ... در اولویت قرار گیرد.

این اصول در جلسه آنتونی بلینکن، وزیر پیشنهادی جو بایدن برای تصدی وزارت امور خارجه با کمیته روابط خارجی سنا که یک روز قبل از شروع به کار دولت جدید برگزار شد نیز مورد تأکید قرار گرفت. بلینکن در این جلسه درباره ایران نیز مدعی می‌شود که با خروج ترامپ از توافق هسته‌ای، ایران با به‌کارگیری سانتریفیوژهایی که طبق برجام ممنوع بوده فاصله رسیدن به بمب هسته‌ای را از یک سال به 3 تا 4 ماه کاهش داده که از دیدگاه وی این مسئله به‌منزله نزدیک شدن به بحرانی است که پیش از مذاکرات وجود داشته است.

بلینکن در ادامه عنوان می‌کند اگرچه دولت ایران خواهان بازگشت آمریکا به توافق است اما ضرورت دارد در هر توافق طولانی‌تر و محکم‌تری به مسائل موشکی و منطقه‌ای نیز پرداخت همچنین علاوه بر سنا با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و رژیم صهیونیستی نیز باید تعامل و مراوده داشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور نیز روز چهارشنبه 1 بهمن‌ماه در جلسه هیئت دولت گفت: اگر آن‌ها به قانون برگردند و صادقانه بیایند و به قانون بازگردند، طبیعی است ما هم به تمام تعهداتمان عمل خواهیم کرد.

رئیس‌جمهور در ادامه با تأکید بر اینکه توپ امروز در زمین واشنگتن است، گفت: اگر به تعهداتشان عمل کنند، ما هم به تعهدات خود عمل کنیم.

اما همان‌گونه که آنتونی بلینکن اذعان دارد آمریکایی‌ها به چیزی فراتر از توافق هسته‌ای فعلی نظر دارند. این امر عملاً می‌تواند موجبات اختلاف و چالش بین طرفین گردد. در این راستا چندی قبل خبرگزاری آسوشیتدپرس مدعی شده بود برجام کف خواسته‌های امریکا است.

به همین دلیل است که کاترین اشتون، مسئول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا و چاک هیگل، وزیر دفاع اسبق آمریکا در یادداشتی که در پایگاه خبری هیل منتشرشده صراحتاً عنوان می‌کنند واشنگتن می‌باید سریعاً به برجام بازگردد. نوشته آن‌ها بر این استدلال استوار است که ایران بعد از تحمل سیاست فشار حداکثری و چشیدن طعم پیروزی با راهبرد مقاومت در برابر دونالد ترامپ هرگز در این مرحله راضی نخواهد شد که درباره برنامه موشکی و منطقه‌ای گفت‌وگو نماید.

اما کاترین اشتون و چاک هیگل به‌صراحت عنوان می‌کنند ضرورت دارد متعاقب بازگشت هم‌زمان و بدون پیش‌شرط طرفین به برجام، مذاکرات دیگری درباره مسائلی مانند سیاست منطقه‌ای، بندهای غروب آفتاب برجام، موشک‌های ایران و ... صورت گیرد. از دیدگاه آن‌ها ضرورت دارد درباره نگرانی‌های امنیتی ایران مانند توافق‌های تسلیحاتی آمریکا در منطقه خلیج‌فارس نیز مذاکره صورت گیرد.

کاترین اشتون، 3 آذرماه نیز در یادداشتی که در نشریه تایم منتشر کرده بود پیشنهاد‌هایی شبیه به گفته‌های آنتونی بلینکن در جلسه سنا ارائه داده بود. اشتون فرایندی سه مرحله شامل جمع‌آوری گروه مذاکره‌کننده، پرداختن به مسائل منطقه‌ای و موشکی و در نهایت همراه کردن کنگره و رژیم صهیونیستی تجویز کرده بود.

اما محمدجواد ظریف در حاشیه جلسه هیئت دولت در تاریخ 1 بهمن‌ماه با بیان اینکه در مورد مسائل منطقه‌ای و موشکی از ابتدا توافق کردیم که این موضوعات وارد برجام نشده و نمی‌شود، یادآور شد: در همین زمینه پذیرفتیم که محدودیت‌های تسلیحاتی تا پنج سال و محدودیت‌های موشکی تا هشت سال ادامه پیدا کند.

با این توضیحات باید گفت مشخص است برخلاف نقشه‌های طرف غربی برای گسترش توافق برجام، خطوط قرمز ایران مشخص است و تهران قصدی برای مذاکره درباره قابلیت‌های دفاعی و مسائل منطقه‌ای ندارد. در این بین کشوری که به دلیل عدم انجام تعهدات خود در قبال برجام می‌باید پاسخگو باشد آمریکاست و دولتی که در انجام وظایف خود تخطی کرده هرگز نمی‌تواند شروط جدیدی را تعیین نماید.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۹۶۳۳۶۰۹:۲۵:۴۶ ۱۳۹۹/۱۱/۶
حالا که مردم ایران متحمل این همه سختی و فشار شده اند فقط از موضع قدرت و رفع تمام تحریم ها صحبت نمود
ناشناس۱۷۹۶۴۰۳۱۰:۱۱:۴۳ ۱۳۹۹/۱۱/۶
چه خط قرمرزهایی؟ بهای این خط قرمزها را تا کی مردم باید بدهند؟ هسته ای و موشک کشور را به گداخانه تبدیل کرده و مردم را درمانده کرده است.
ناشناس۱۷۹۶۵۸۹۱۱:۲۳:۱۹ ۱۳۹۹/۱۱/۶
بی سند حرف نزنیم هسته ای را که دادیم ولی چیزی نگرفتیم و اقتصاد را هم دادیم حالا میخواهی دفاعی را بدهیم تا جان ما را هم بگیرند
ناشناس۱۷۹۶۵۹۹۱۱:۲۸:۰۰ ۱۳۹۹/۱۱/۶
جالبه به شکل واضح و مشکوکی به اخبار هسته ای و دفاعی حمله میشه حالا از کجا الله اعلم
ناشناس۱۷۹۶۷۰۹۱۲:۰۸:۰۷ ۱۳۹۹/۱۱/۶
سختی ما را مشاوران صندوق بین المللی پول هستند که اقتصاد را این طوری می کنند
ناشناس۱۷۹۶۷۱۶۱۲:۰۹:۳۹ ۱۳۹۹/۱۱/۶
ناکارآمدی و سیاسی کردن اقتصاد مردم به خاطر آمریکا را به گردن صنعت پیشرو نظامی ما نیاندازید و پشت آن قایم شوید
ناشناس۱۷۹۶۷۲۷۱۲:۱۴:۲۲ ۱۳۹۹/۱۱/۶
اینقدر قبل انقلاب خوب بود چرا گدا داشتید؟!! تازه کدخدا هم این جا دستور میداد و اجرا می شد و یا آرژانتین امروزی؟!
ناشناس۱۷۹۶۴۰۴۱۰:۱۲:۲۴ ۱۳۹۹/۱۱/۶
ما موشک و هسته ای نخواهیم کی را باید ببینیم؟
ناشناس۱۷۹۶۴۶۴۱۰:۳۴:۵۶ ۱۳۹۹/۱۱/۶
اگر موشک و هسته ای برای کره شمالی و پاکستان و ... آب و نون و رفاه و امنیت شد، برای ما هم خواهد شد.
ناشناس۱۷۹۶۵۱۴۱۰:۵۵:۲۴ ۱۳۹۹/۱۱/۶
برای مردم کره شمالی اب و نان نمی شود. ولی برای طبقه حاکم تضمینی است که فرصت خدمت را به نسلهای بعدی خود انتقال دهند. هر چند اگر کره شمالی به موشک و بمب اتمی هم نرسیده بود باز هیچ جنگی نمیشد و فرصت خدمت انها ادامه می یافت. همانطور که از سال 1953 تا 2015 که کره شمالی بمب و موشک اتمی نداشت کسی بیکار نبود که به کره شمالی فقیر حمله کند.
ناشناس۱۷۹۶۵۲۷۱۱:۰۰:۰۲ ۱۳۹۹/۱۱/۶
چه خدمتی؟؟!!
ناشناس۱۷۹۶۶۹۴۱۲:۰۳:۴۰ ۱۳۹۹/۱۱/۶
بعله و برای عراق و لیبی که نابود شد، شد بدبختی و غارت و جنگ و تو برای ما ادای روشنفکر نمایی در می آوری!
ناشناس۱۷۹۶۷۴۶۱۲:۲۱:۱۷ ۱۳۹۹/۱۱/۶
ثروت آمریکا فقط به خاطر داشتن موشک و هسته ای بودنش برایش حاصل شد. اگر نه آنها را کنار بگذارد.
ناشناس۱۷۹۶۹۸۰۱۳:۵۹:۱۴ ۱۳۹۹/۱۱/۶
شما الان میگید وضع آمریکا خوبه دیگه؟ باشه قبول. ولی خب اونا که صد برابر بیشتر از ما موشک دارن و بمب هسته ای و ... پس نتیجه میگیریم وضع اقتصادی ربطی به داشتن موشک و این حرف ها نداره و مغلطه نکنید. مشکلات کشور های مثل هند و پاکستان و ما و ... به خاطر اینه که کمر به کار نمیبندیم و منتظر فرمایشات کدخدا هستیم. چین که روز به روز وضع اقتصادیش بهتر میشه و تمام محافل علمی اقتصاد دنیا، آیند اقتصاد جهان رو چین میدونن، مگه موشک و بمب هسته ای نداره؟ با منظق بهتون اثبات کردم که دارید مغلطه میکنید.
ناشناس۱۷۹۷۰۹۹۱۴:۳۴:۵۸ ۱۳۹۹/۱۱/۶
آمریکا صد سال پیش سلاح هسته ای داشته. در ضمن مثل ما تمام منابع و اقتصاد و سرنوشت کشور و مردمش را به هسته ای گره نزد.
mostafa.kamali95@yahoo.com۱۷۹۶۴۸۸۱۰:۴۳:۰۹ ۱۳۹۹/۱۱/۶
تنها راهکار اصلاح اقتصاد کشور ملی کردن ثروت های کلان و افسانه ای می باشد
ناشناس۱۷۹۶۵۱۷۱۰:۵۵:۴۴ ۱۳۹۹/۱۱/۶
تو از کجاآورده ای که به جای کار کردن 24 ساعته تو سایت الفی؟
ناشناس۱۷۹۷۲۶۶۱۵:۴۲:۰۵ ۱۳۹۹/۱۱/۶
مانند سلطان سکه با آنها برخورد کنید البته سرنوشت سکه های سلطان سکه را هم شفاف سازی فرمایید که چه شد
ناشناس۱۷۹۶۵۲۸۱۱:۰۰:۰۲ ۱۳۹۹/۱۱/۶
بروید و داعش را ببینید شاید مشکلاتتان حل شد! چون بدون سلاح های دفاعی الان در جلوی در خانه تان جولان می دادند مشکل ما این است که برای عده ای قیمت مرغ و تخم مرغ از مملکت مهمتر است لغلغه دهان این عده سخنان تکراری رسانه های بیگانه است مثل اینکه لیبی را از یاد برده اید
ناشناس۱۷۹۶۷۰۵۱۲:۰۷:۰۳ ۱۳۹۹/۱۱/۶
جناب دانشمند! ظاهرا شما هیچ اطلاعی از علم جامعه شناسی ندارید. همین فقر و قیمت مرغ و تخم مرغ و اجاره خانه باعث افزایش سرقت و زورگیری و خفت گیری و سرقت مسلحانه می شود.
ناشناس۱۷۹۶۷۲۲۱۲:۱۱:۱۲ ۱۳۹۹/۱۱/۶
مشکل این جماعت این است که اقتصاد بلد نیستند و دنبال بهانه هستند و چیزی جز موشک پیدا نکردن
ناشناس۱۷۹۶۴۰۹۱۰:۱۳:۴۶ ۱۳۹۹/۱۱/۶
کدام موضع قدرت؟ قدرت ما در چه است؟ مگر برای مردم رمقی هم مانده است؟
ناشناس۱۷۹۶۴۱۳۱۰:۱۶:۰۶ ۱۳۹۹/۱۱/۶
ما منتظر اجرایی شدن سند تحول قوه قضاییه در اعاده اموال نامشروع هستیم لطفا قوه قضاییه از عملکرد خود با انتخاب یک سخنگو ویژه این قانون مرتب به مردم از روند اجرایی این قانون اطلاع رسانی بفرمایند
ناشناس۱۷۹۶۵۴۷۱۱:۰۷:۵۶ ۱۳۹۹/۱۱/۶
منفی ها همان جیغ مفسدین است که از اعاده اموال نامشروع به وحشت افتاده اند
ناشناس۱۷۹۶۷۰۸۱۲:۰۷:۴۹ ۱۳۹۹/۱۱/۶
مفسدین فرصت حضور در سایت الف را ندارند. مشغول عشق و حال با پول های بدست آمده هستند.
ناشناس۱۷۹۶۴۳۸۱۰:۲۴:۵۲ ۱۳۹۹/۱۱/۶
باید با دنیا آشتی کرد تا کی خصومت تا کی دشمن تراشی بس کنید
ناشناس۱۷۹۶۷۰۳۱۲:۰۵:۲۶ ۱۳۹۹/۱۱/۶
به آن دنیای چند کشوری که می پرستی بگو دست از دشمنی بردارن
ناشناس۱۷۹۶۷۳۴۱۲:۱۶:۵۱ ۱۳۹۹/۱۱/۶
به مدینه فاضله بگو ما اینقدر کوتاه آمدیم و کشور فروشی کردیم همچون سعادت آباد و برجام یک کمی از دشمنی با ما دست بردارد
ناشناس۱۷۹۶۴۴۶۱۰:۲۸:۰۰ ۱۳۹۹/۱۱/۶
مسئولان جایشان گرم و نرم است مردم زیر بار تحریم و فشار دارند له می شوند.
ناشناس۱۷۹۶۷۳۷۱۲:۱۷:۴۵ ۱۳۹۹/۱۱/۶
زیر تحریم له نمی شوید بلکه از سیاسی کردن اقتصاد به خاطر آمریکا دارید له می شوید
ناشناس۱۷۹۶۴۵۹۱۰:۳۲:۵۱ ۱۳۹۹/۱۱/۶
بله غرب باید به تعهداتش عمل کنه و تحریمها رو برداره و قهرمان رفع تحریم هم خود مردمند که شکیبایی کردند
ناشناس۱۷۹۶۵۱۱۱۰:۵۴:۲۵ ۱۳۹۹/۱۱/۶
این مردم دوست ندارند که قهرمان بدبختی بشوند.
ناشناس۱۷۹۶۳۳۷۰۹:۲۶:۴۳ ۱۳۹۹/۱۱/۶
تنها خط قرمز منافع مردم است بقیه خط قرمزها کشک است
ناشناس۱۷۹۶۴۵۵۱۰:۳۱:۰۶ ۱۳۹۹/۱۱/۶
احسنت یعنی رفع تحریم نه یک کلمه کم نه زیاد
ناشناس۱۷۹۶۳۳۸۰۹:۲۷:۰۸ ۱۳۹۹/۱۱/۶
خدا بخیر بگذراند که دولت خودشیفته و دلبسته به کدخدا دوباره مانند برجام بند را به آب ندهد
ناشناس۱۷۹۶۳۴۹۰۹:۳۳:۳۴ ۱۳۹۹/۱۱/۶
چرا باید تحریمها را بر دارند یا تغییری اساسی در روند خاورمیانه بدهند؟! دمکراتها هم در ادامه خط حاکم از چند ده سال پیش و از شروع جنگ ایران و عراق را ادامه خواهند داد حتی قویتر. همه این کشورهای خاورمیانه در این چند ده سال به نفع اسراییل مضمحل یا بی اینده کردند. ده سال پیش سوریه تهدید اساسی علیه اسراییل بود ولی الان چه ؟ لیبی و عراق و یمن و لبنان و ... مضمحل شدند. اقتصاد عربستان و قطر و امارات و ایران و حتی ترکیه بدلیل درگیر شدن در سوریه و عراق و یمن و لبنان و لیبی و... رمقی برایشان باقی نماند. ایران و کشورهای خاورمیانه را سالها در تحریم و درگیری های یمن و سوریه و عراق باقی خواهند گذاشت.
ناشناس۱۷۹۶۳۵۴۰۹:۳۶:۱۲ ۱۳۹۹/۱۱/۶
الان اگر صادرات نفت ایران و ونزویلا بخواهد به بازار جهانی برگردد قبل از اینکه امریکا مدعی شود به ضرر روسیه خواهد بود. نفت ایران و ونزویلا که برگردد یعنی مستقیم از درامد روسیه کم می شود. در همین دو سال تنها از محل تنش با امریکا و عدم فرصت صادرات نفت ایران تقریبا صد میلیارد دلار به جیب سایر صادر کنندگان مانند روسیه و عربستان و عراق و امارات و امریکا و.... رفته. اگر در ده سال گذشته عدم صادرات و مشکلات بانکی و پولی که به دلالها داده شد و فرصتهای پیشرفت یک ملت 80 میلیونی را در نظر بگیریم براحتی خسارات به بالای یک تریلیون دلار خواهد رسید. در جنگ ایران و عراق هم خسارات مستقیم و از بین رفتن فرصتها چند تریلیون دلار به ایران ضرر زد. از این ها کجا بهتر پیدا کنند؟!
mostafa.kamali95@yahoo.com۱۷۹۶۳۷۰۰۹:۵۲:۵۲ ۱۳۹۹/۱۱/۶
تنها راهکار اصلاح اقتصاد کشور ایجاد تعادل و توازن اقتصادی از دست رفته بر اثر تلاطمات اقتصادی و انواع مظاهر فساد اقتصادی با اجرای ملی کردن تمامی ثروت ها و دارایی های بالای یک زندگی مطلوب و خوب است به عبارتی تمامی ثروت‌های کلان باید ملی شود و از این پس کسب ثروت از راه صحیح اقتصادی که منجر به تولید و رشد اقتصادی برای کشور باشد امکان پذیر باشد
ناشناس۱۷۹۶۴۰۶۱۰:۱۳:۲۰ ۱۳۹۹/۱۱/۶
ببخشید این که فراتر از ان پی تی می روید باج می دهید و 20 سال کشور را درگیر می کنید خط قرمز نبود؟
ناشناس۱۷۹۶۴۱۱۱۰:۱۵:۰۲ ۱۳۹۹/۱۱/۶
از اول هم برنامه همین بود اول هسته ای بعد موشکی بعد حمله نظامی بعد تجزیه کشور، زیاد فکر نمی خواهد منتهی این سران ما آیا از عمد. ..!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  4. و ناگهان اخلاق!

  5. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  6. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  7. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  8. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  9. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  12. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  13. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  14. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  15. فریب نخوریم! 

  16. دبی؛ چند روز پس از سیل

  17. تصاویر اختصاصی شبکه پاکستانی از اسکورت جالب زمینی و هوایی رئیسی در لاهور

  18. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  19. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  24. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    2. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    3. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    4. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    5. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    6. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    7. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    8. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    9. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    13. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

    14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

    15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

    16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

    17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

    18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

    19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

    20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

    21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

    22. واکنش احمدی‌نژاد به عملیات موشکی سپاه/ وعده زارع‌پور درباره افزایش سرعت اینترنت

    23. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

    24. یک سیلی برای تنبیه

    25. بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است

    آخرین عناوین