روایت ربیعی از مدیریت درخشان دولت/ ماجرای عجیب استعفای رئیس سازمان بورس/ ظریف، دوکارته شد/ احمدی‌نژاد از یک نامزد ۱۴۰۰ حمایت می‌کند؟/ انتقادات دنباله‌دار قالیباف از لایحه بودجه

گروه سیاسی الف،   3991030113 ۱۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنانکه اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

روایت ربیعی از مدیریت درخشان دولت/ ماجرای عجیب استعفای رئیس سازمان بورس/ ظریف، دوکارته شد/ احمدی‌نژاد از یک نامزد ۱۴۰۰ حمایت می‌کند؟/ انتقادات دنباله‌دار قالیباف از لایحه بودجه

آخرین آمار کرونا در ایران

دکتر سیما سادات لاری امروز ‌‌سه‌‌شنبه در خصوص آخرین وضعیت ویروس کرونا در کشور گفت: از دیروز تا امروز ۳۰ دی ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۵ هزار و ۹۱۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵۱۸ نفر از آنها بستری شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۳۴۲ هزار و ۱۳۴ نفر رسید.

او افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۶ هزار و ۹۷۳ نفر رسید.

محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام  در خصوص وضعیت 14 نفری که پیش از این تست واکسن ایرانی کرونا بر روی آنان انجام شده است هم گفت: 14 نفری که تا الان واکسن تزریق کرده‌اند حالشان خوب است و هیچ عوارضی نداشته‌اند و بیش از آنکه تصور می‌کردیم جواب داده واکسن حتما جواب خواهد داد.

این مقام مسؤول در رابطه با واکسن کرونا تولید انبوه را مهم برشمرد و یادآور شد: واکسن وقتی اثر دارد که در اختیار مردم قرار گیرد؛ سعی داریم در این رابطه تا یک ماه آتی تولید را به سه میلیون دز در ماه برسانیم، با ادامه این روند ظرف چهار ماه آینده به تولید 14 میلیون دز واکسن در یک ماه خواهیم رسید.

بیشتر بخوانید:

حال ۱۴ داوطلب واکسن ایرانی کرونا خوب است

نمکی: ۸۸ درصد فوتی‌های کرونا بیماری زمینه‌ای داشته‌اند

***

بورس همانگونه که بالا رفت پایین می آید

آرمان ملی نوشت: «بايد يک واقعيت را بپذيريم که به هر دليلي قيمت کالايي صددرصد، دويست درصد، سيصد درصد در يک بازه زماني کوتاه‌مدت رشد مي‌کند، بايد انتظار کاهش قيمت را هم داشته باشيم. نمي‌شود که يک دفعه قيمت ارزش يک سهام پنج برابر شود، ولي انتظار نداشته باشيم که پنج برابر کاهش پيدا نکند. به هر دليلي وقتي که با نوسان شديد قيمت مواجه مي‌شويم، اين نوسان مي‌تواند هم در راستاي افزايشي و هم در راستاي کاهشي باشد. نکته دوم، به هر دليلي که قيمت ارز از 15هزار تومان در يک بازه زماني کوتاه به 30هزار تومان رسيد، ما مي‌توانيم انتظار داشته باشيم که اين قيمت همان سير کاهشي را طي کند همچنان که طي کرده است يا وقتي که سکه در يک بازه زماني کم از 10ميليون تومان به حدود 16ميليون تومان رسيد، باز بايد اين انتظار را داشته باشيم که کاهشي شود. چرا کسي معترض کاهش قيمت دلار يا سکه نيست؟ يا چرا کسي امروز انتظار افزايش قيمت مسکن را ندارد؟ به همين دلايل اين موضوع مي‌تواند در خصوص بازار سهام هم مصداق داشته باشد. البته با اين تفاوت که همه اين بازارها در بلندمدت بازدهي خواهند داشت. اما انتظاري در ذهن سرمايه‌گذاران هم دلار، هم سکه، هم مسکن و بازار بورس شکل گرفته که لحظه‌اي بايد افزايش بازدهي داشته باشد درحالي‌که اين لحظه‌اي امکان‌پذير نيست. 

***

ظریف مد نظر اصلاح طلبان نیست

آفتاب یزد نوشت: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفتگو با آفتاب یزد ضمن رد کاندیداتوری ظریف برای ریاست جمهوری 1400 می‌گوید: «وقتی خودش بارها گفته نمی‌آید اما بازهم از او به عنوان یک گزینه ی احتمالی نام می‌برند ذهن به این سو می‌رود که شاید این مسئله مهندسی شده و تخریبی باشد!» علی صوفی همچنین افزود:«این که هر از گاهی می‌بینید بحث کاندیداتوری آقای ظریف مطرح می‌شود اگر به منشا و مرجع خبر خوب دقت کنید خواهید دید این مسئله از جناح رقیب استارت خورده و بیشتر از آن جهت است که مسیر ائتلاف با لاریجانی را تنها گزینه ی پیش روی اصلاح‌طلبان معرفی کنند تا در نهایت هیچ اصلاح‌طلب واقعی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نشود.»

علی صوفی در بخش دیگری از مصاحبه ی خود می‌گوید:« تا آن جا که من می‌دانم گزینه‌ای به نام ظریف مدنظر اصلاح‌طلبان نبوده و نیست اما ظریف از منظر یک دیپلمات کارکشته برای بسیاری از طیف‌های سیاسی همواره قابل احترام بوده و از همین رو معمولاً یکی از گزینه‌هایی است که فکر می‌کنند اصلاح‌طلبان روی او نظر دارند اما قریب به یقین می‌دانم که اینگونه نیست!» این فعال اصلاح‌طلب معتقد است:«یک وقت‌هایی ذهن به سمت مهندسی بودن مطرح شدن نام ظریف می‌رود تا او را تخریب کنند یا شاید می‌خواهند اصلاح‌طلبان را خلع سلاح کنند یا حتی ممکن است بحث یک ائتلاف در میان باشد اما هرچه که هست به معنای مدنظر بودن ظریف در جناح اصلاح‌طلبی نیست.»

***

ظریف دوکارته شد 

در جلسه علنی امروز مجلس دو سوال از ظریف پرسیده شد که در هر دو مورد ظریف نتوانست نمایندگان را قانع کند و در نتیجه دو کارت زرد از مجلس دریافت کرد. کریمی قدوسی نماینده مشهد سوالی درباره علت تلاش برای مذاکره با آمریکا سه هفته پس از شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و فرهاد بشیری سوالی در خصوص ضعف دیپلماسی اقتصادی مطرح کردند و ظریف هم توضیحاتی ارائه کرد هرچند که آن توضیحات نمایندگان را قانع نکرد.

بیشتر بخوانید:

کریمی‌قدوسی: بوی گند برجام مردم را آزرده کرده است

ظریف: برجام نه بوی گندی می‌دهد و نه دفن شده/ خاطره اقامه نماز در برابر جان کری

گفتنی است محمد جواد ظریف در دوران تصدی بر وزارت امور خارجه دو کارت زرد از مجلس شورای اسلامی دریافت کرده که این دو کارت زرد از طرف مجلس یازدهم به وی داده شده است. مطابق آیین نامه مجلس اگر ظریف کارت زرد دیگری دریافت کند طرح استیضاح او به جریان می افتد.

فردا در این زمینه نوشت: «اگر شرح مذاکرات امروز مجلس و مخالفت‌های شدید نمایندگان با سیاست‌ها و دیپلماسی دولت که ظریف متولی آن است را در نظر داشته باشیم، تصور اینکه وی در سوال بعدی کارت نگیرد یا در نتیجه استیضاح، عزل نشود بعید خواهد بود. این شرایط فرضی، اما جدای از آنکه در آینده سیاسی ظریف اثرداشته و ممکن است رئیس جمهور بعدی را از تلاش برای رای اعتماد گرفتن از همین مجلس برای او و وزیر کردنش منصرف کند؛ برای دولت روحانی نیز حائز اهمیت است. اهمیت اخذ سومین کارت زرد ظریف برای دولت، اما از این جهت است که کابینه روحانی فقط یک گام تا افتادن از حد نصاب دارد.»

***

ماجرای استعفای رئیس سازمان بورس

عصر امروز و همزمان با بررسی وضعیت بازار برس در کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور قالیباف و دژپسند، خبر استعفای رئیس سازمان بورس منتشر شد. به ضمیمه این خبر، تصویر استعفانامه بدون تاریخ و امضا خطاب به وزیر اقتصاد هم منتشر شده بود.

بیشتر بخوانید: رئیس سازمان بورس استعفا کرد + متن نامه

اما چند ساعت بعد، حسن قالیباف اصل رئیس سازمان بورس در حاشیه جلسه با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما با تکذیب خبر استعفای خود از ریاست این سازمان، افزود: شاید مرا برکنار کنند,، اما استعفا نداده‌ام.

رئیس سازمان بورس اوراق بهادار تهران افزود: اطلاع ندارم که چه کسی این خبر را و با چه هدفی منتشر کرده است.

پس از مصاحبه قالیباف اصل، سیاوش وکیلی، مدیرروابط عمومی سازمان بورس در مصاحبه‌ای اعلام کرد: خبر استعفای دکتر حسن قالیباف اصل از پست ریاست سازمان بورس درست است و در تارنمای رسمی سازمان بورس منتشر شده است.

تا زمان تنظیم این گزارش مشخص نشده است که قالیباف اصل استعفا داده یا برکنار شده؟ و ماجرای آن نامه بی تاریخ و امضا چیست؟ موضوعی به نظر می رسد وزارت اقتصاد باید درباره آن توضیح دهد.

***

انتقادات دنباله‌دار قالیباف از لایحه بودجه

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در نطق پیش از دستور خود مجددا و برای چندمین بار ار لایحه بودجه سال آینده انتقاد کرد. قالیباف با بیان اینکه لایحه بودجه 1400، علاوه بر گسترش بی‌انضباطی مالی در کشور، بخشی از عواید، امکانات و منابع کشور را از سر سفرۀ مردم برمی‌دارد و به جیب سودجویان می‌ریزد، ادامه داد: اعتبارات دستگاه‌های اجرایی دولت، رشد بی‌سابقه‌ای داشته چنانکه برخی دستگاه‌ها، بیش از صد درصد رشد داشته اند. پرسش مهم اینجاست چرا وقتی هزینه های زندگی مردم چند برابر شده و باید اتفاقا دستگاه های دولتی صرفه جویی کنند، اینقدر آسوده ریخت و پاش کردند؟

قالیباف تصریح کرد: وظیفۀ ما در مجلس آن است که اولویت توزیع امکانات را از چاق کردن دلال ها به سمت قوی کردن مردم تغییر دهیم؛ ما در این مسیر ثابت قدم هستیم و از جوسازی‌های شبکۀ خطرناک رانت خواران هراسی نداریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برخی می‌گویند چون در میانه جنگ اقتصادی هستیم، این حجم از سختی‌ها و فشارها اجتناب‌ناپذیر است؛ درست است و ما هم قبول داریم ولی این فشار باید اول بر مسئولان وارد آید و نباید با سوء مدیریت زندگی مردم را سخت‌تر کنند.

بیشتر بخوانید: 

قالیباف: وضعیت بورس قابل قبول نیست/ نرخ ارز به مدیریت دولت بستگی دارد

***

اتحاد ملت به دنبال تحریم انتخابات نیست

«محمود میرلوحی»، فعال سیاسی اصلاح طلب و عضو حزب اتحاد ملت به برنا گفت: مدتهاست تحریم ها از دستور احزاب اصلاح طلب خارج شده است. تحریم راه حل نیست، صندوق رای را فعلا تنها معبر، مرکز و ملجا‌ سیاسی کشور می دانیم، اگر مفهوم انتخابات شکل نگیرد و مانند ۹۸ که گفتند آش کشک خاله است، باشد تصمیم دیگری اتخاذ می کنیم، دیدیم که آن انتخابات را هم تحریم نکردیم ولی حضور لیدرهای لیست را شاهد نبودیم. 

میرلوحی ادامه داد: اصلاحات قرار نیست یک کاندیدا بیشتر معرفی کند بیست تا بیست و پنج نفر در صف هستند و کم و بیش اسم هایشان بر سر زبان ها افتاده است. امروز در بهمن ماه هستیم و نمی شود باز بیست نفر اسم معرفی کرد کم کم افراد مطرح می‌شوند و در فضای افکار عمومی مطرح خواهند شد.

 ***

روایت ربیعی از مدیریت درخشان دولت

علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری خود با حضور خبرنگاران رسانه های مختلف گفت: فردا دولت شرور ترامپ به پایان راه خود خواهد رسید و آمریکا رئیس جمهور تازه ای خواهد داشت. رئیس جمهوری که فرصت دارد تا نماینده ای برای صدای بلند مردم آمریکا برای تغییر رویه هایی باشد که حداقل در چهار سال گذشته موجب تحقیر، آشفتگی و انزوای آمریکا شدند.

وی با اشاره به اینکه مردم ما امروز و فردا می توانند منصفانه قضاوت کنند و سره را از ناسره سوا کنند،گفت: مردم عاملان و همدستان این جنایت سازمان یافته اقتصادی را نه فراموش می کنند و نه می بخشند.

ربیعی تصریح کرد: اما متاسفیم کسانی نیز در داخل بودند که به نام انتقاد از دولت و با چشم بستن به رفتارهای مجرمانه آمریکا و پیامدهای ویرانگر آن بر زندگی مردم، دولت را در خط مقدم این مبارزه بی امان تخریب کردند در حالیکه با حداقلی از انصاف می توانستند ببینند که نه تنها این دولت در سال های قبل از آوار شدن تحریم ها بر سر مردم ما، یکی از درخشان‌ترین دوره های رشد اقتصادی را مدیریت کرد بلکه حتی در همین دوره نیز در شرایطی که بسیاری  انتظار ابرتورم را برای سال جاری داشتند، مانع از تحقق آن شد و این مدیریت اقتصادی درست در زمانی اتفاق افتاد که بحران غیرمنتظره ویروس کرونا بار مضاعفی بر گرده دولت تحمیل کرده بود. 

بیشتر بخوانید:

سخنگوی دولت: قیمت کاذب ارز با نبود ترامپ متعادل می‌شود

***

ظریف در عدم نامزدی در انتخابات، جدی است

محمد صدر دیپلمات سابق اصلاح طلب درباره پایگاه رای ظریف به برنا گفت:  ظریف پایگاه رای و وضعیت خوبی در جامعه دارد خصوصا با اقداماتی که در دولت اول آقای روحانی در رابطه با برجام و مذاکره با پنج بعلاوه یک داشت، نیرویی شناخته شده و دیپلماتی برجسته است که مشخصا پایگاه رای خوبی دارد.

صدر با اشاره به جلساتی که اخیرا با ظریف در رابطه با انتخابات ۱۴۰۰ داشته است، گفت: تا اینجا ظریف در عدم حضور در عرصه انتخابات بسیار جدی است و می گوید من همیشه سعی می کنم مسئولیتی را بپذیرم که در آن تخصص دارم و تخصص من در سیاست خارجی و روابط بین الملل است و هم درسش را خوانده هم و تخصص دارم و در این حوزه می توانم، به نظام خدمت کنم و این استدلالی است که او در مورد خودش دارد. ظریف معتقد است در ریاست جمهوری بحث های اقتصادی هم مطرح است و آمادگی ندارد، ما تا اینجا نشنیده ایم که او بگوید آمادگی دارد اما تلاش ها ادامه دارد.

صدر در پایان گفت: الان نمی توانم پیش بینی کنم ظریف در انتخابات کاندیدا می شود یا نه و تا اینجا هر بار صحبت شده او همین مطالب را تکرار می کند.

***

بهتر است رئیسی نامزد ریاست جمهوری نشود

محمدتقی رهبر عضو جامعه روحانیت مبارز به خبرآنلاین گفت:«تا جایی که بنده اطلاع دارم، ابراهیم رئیسی گفته است  برای انتخابات ۱۴۰۰ نمی آید. بنده بر این باورم که رئیسی همین سنگر قوه قضاییه که مهمترین سنگر نظام است را حفظ کند چراکه هم تجربه آموخته اند و هم شجاعت کار در قوه قضاییه را دارند و هم اینکه تاکنون اقدامات خوبی را انجام داده اند.

 بنابراین ابراهیم رئیسی بهتر است که سنگر قوه قضاییه را محکم نگه دارد به بیانی دیگر پیشرفت هایی که تاکنون در کارشان داشته اند خوب بوده است چراکه کار در دستگاه قضا، کار بسیار سخت و مشکلی است. 

به عنوان مثال پرونده ای در قوه قضاییه داریم که در این انبارهای دادگستری ها باقی مانده است مشکلات اقتصادی بسیاری نیز داریم که باید حل شود. به هر حال طی این مدتی که رئیسی به قوه قضاییه آمده به کار در این قوه مسلط شده و این تسلط نیز روزافزون می شود. بنابراین خودش هم گفته است که برای انتخابات نمی آید.

بنده با آقای رئیسی دوست هم هستیم و به بنده اظهار محبت هم دارند هر چند اکنون یکدیگر را نمی بینیم اما در گذشته بیشتر دیدار داشتیم در حال حاضر اگر صحبت بنده به گوش او برسد از آقای رئیسی خواهش می کنیم همانطور که گفتند در قوه قضاییه بمانند و چالش هایی را که روی هم انباشته شده است را به طرق مختلف سروسامان بدهند، این بهترین کار از جهت خدمت به نظام است. او الحمدلله هم توانایی این کار را دارد هم جوان است، پیر و افتاده نیستند و هم ایمانش را دارد. ما هم از خدا برای او توفیق روزافزون می خواهیم بنابراین رییسی نباید سنگرش را رها کند چراکه هیچ قوه ای برای او بهتر از قوه قضاییه نیست.»

***

احمدی‌نژاد از یک نامزد 1400 حمایت می‌کند؟

بهمن شریف‌زاده، از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد درباره اینکه آیا او نامزد ریاست‌جمهوری می‌شود یا نه به «نامه‌نیوز» گفت: «آقای احمدی‌نژاد هنوز اعلام نکرده‌اند که قصد حضور در انتخابات دارند یا نه؛ یعنی نه نفیا و نه اثباتا درباره حضورش در انتخابات موضعی نگرفته‌اند. سیاست او سکوت است و مطلقا درباره این موضوع به هیچکس سخنی نگفته است. او فعلا هیچ اظهارنظری در این‌باره نمی‌کند و نه فقط من که هیچکس فعلا در جریان آمدن یا نیامدنش در انتخابات نیست».

او درباره اینکه آیا احتمال دارد احمدی‌نژاد از فرد یا افراد خاصی در انتخابات حمایت کند، اظهار کرد: «من حدس خودم را می‌گویم. آقای احمدی‌نژاد یک تفکر خاص دارد که اگر افرادی در این تفکر قرار داشته باشند مورد حمایتش واقع می‌شوند و اگر نداشته باشند طبیعتا حمایت نمی‌شوند. تفکر او هم بهار است که منشور نهضت به سوی بهار هم منتشر شده است. حالا اگر کسی تفکر بهار را قبول داشته باشد، آقای احمدی‌نژاد از او حمایت می‌کند».

این فعال سیاسی درخصوص اینکه آیا احمدی‌نژاد در انتخابات مجلس از افرادی چون علی نیکزاد و شمس‌الدین حسینی حمایت کرد یا خیر و اینکه آیا احتمال دارد در انتخابات ریاست‌جمهوری از چنین افرادی حمایت کند، بیان کرد: «آقای احمدی‌نژاد از هیچ‌یک از این آقایانی که نام بردید حمایت نکرد و خودش هم به صراحت گفت که هیچ‌یک از نامزدهای نمایندگی مورد حمایت من نیستند. آقای نیکزاد که اصلا با تفکر آقای احمدی‌نژاد همخوان نیست و با هیچ معیاری نمی‌شود او را داخل در تفکر بهار دانست. آقای حسینی هم همین‌طور اما آقای نیکزاد به مراتب بیشتر با افکار آقای احمدی‌نژاد فاصله دارد. این به معنی آن نیست که آنها در گذشته با آقای احمدی‌نژاد همکاری نکرده‌اند زیرا آقای احمدی‌نژاد از هر طیفی که قصد خدمت داشت استفاده کرد، بلکه به این معنی است که آقای نیکزاد در حال حاضر اصلا همسو با اندیشه‌های آقای احمدی‌نژاد نیست».

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۸۸۰۶۴۲۰:۵۷:۳۶ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
درخشان .... و ما ادرئک ما درخشان
ناشناس۱۷۸۹۰۱۲۱۰:۴۸:۴۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱
نمیشه بخاطر رشد بورس و نجات قشر10درصدی به اکثریت مردم گرونی تحمیل کرد این ظلم و بی عدالتیه
ناشناس۱۷۸۸۰۷۴۲۱:۰۴:۲۰ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
بانک مرکزی زمان احمدی نژاد و بانک مرکزی زمان روحانی هر دو بطور اساسی باید تفحص شود فسادها و تخلف های بسیار گسترده ای در طی این سال ها صورت گرفته که باید به انها رسیدگی شود
ناشناس۱۷۸۸۰۹۸۲۱:۱۴:۳۵ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
حتی اگر دولت هم نداشتیم اوضاع اقتصادی اینقدر وخیم نمی شد.
ناشناس۱۷۸۸۱۰۶۲۱:۱۶:۱۹ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
احمدی نژاد اگر کاندیدا بشود حداقل 25 میلیون رای دارد.
ناشناس۱۷۸۸۱۰۹۲۱:۱۸:۰۹ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
بودجه 1400 همانند بودجه سالهای 98 و 99 تورم زاست مجلس باید در جزئیات بودجه کنکاش نماید.
ناشناس۱۷۸۸۱۲۰۲۱:۲۰:۵۱ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
اصلاح طلبان و کارگزاران در 8 سال گذشته مملکت را به قهقرا بردند و سفره های مردم را کوچک کردند و نباید کاندیدا معرفی کنند.
ناشناس۱۷۹۰۲۷۹۲۱:۳۴:۵۰ ۱۳۹۹/۱۱/۱
عین اصولگرایان در دوره احمدی نژاد
ناشناس۱۷۸۸۱۲۴۲۱:۲۳:۰۲ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
مدیریت درخشان !!!! دولت در بورس و مسکن و دلار و سکه کاملا"مشهود است !
ناشناس۱۷۸۸۱۲۷۲۱:۲۵:۲۱ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
بعید می دانم امریکا اهرم فشاری (تحریم) را که جواب داده به راحتی کنار بگذارد با منطق سازگار نیست.
ناشناس۱۷۸۸۱۳۱۲۱:۲۷:۲۰ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
برجامو پله کردند / ملتو ذله کردند / ترامپو سوژه کردند / عادلو لوله کردند
ناشناس۱۷۸۸۱۳۵۲۱:۲۹:۲۶ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
ظریف فعلا"چک برگشتی برجام را پاس کند کاندیدا شدنش باشه طلب مون !
ناشناس۱۷۸۸۲۴۲۲۲:۳۳:۰۵ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
احمدی نژاد شیفته قدرت است
ناشناس۱۷۸۸۲۸۰۲۲:۵۴:۱۴ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
یا احمدی نژاد یا هیچکس
000۱۷۸۸۷۷۶۰۸:۵۰:۱۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱
آقای ربیعی اگر مدعی برای درک مدیریت درخشان دولت بروید در سطح شهر (نه ولنجک یا زعفرانیه) همین حرف ها را مستقیم به مردم بگوئید آن وقت واکنش مردم را مشاهده کنید
ناشناس۱۷۸۸۸۰۳۰۹:۰۶:۰۸ ۱۳۹۹/۱۱/۱
آقای ربیعی مدیریت درخشان. برادر پیاده شو با هم برویم.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  16. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  17. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  18. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  19. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  20. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  21. یک سیلی برای تنبیه

  22. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  23. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

  24. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  25. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

آخرین عناوین